Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 3 => Topic started by: bdz43r on 09.05.2009, 20:08:05

Title: Архив МД3
Post by: bdz43r on 09.05.2009, 20:08:05
Според мен би трябвало да тръгва от Перник и да стига до Кремиковци.
Аз предлагам направо от Благоевград до Карлово. Оооо, чакай, то вече е изградено... казват му влак.
Title: Re: Архив МД3
Post by: niko on 06.08.2009, 21:06:14
Идеятя ми хареса :fan:.
И аз подкрепям старото трасе :), може и с по малка крива да се направи.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 08.08.2009, 02:56:59
А тая няма да я бъде...
Само да мине отпускарския сезон и почвам да пиша писма и петиции...
Title: Re: Архив МД3
Post by: Sixkiller on 13.08.2009, 12:33:50
Може ли едно обяснение. Виждам, че има участници, които казват НЕ на МД3. Защо ? Нали е метро, какво не му е хубавото ? Какви проблеми се крият ? Някой може ли ми обясни в общи линии за какво става дума.
Title: Re: Архив МД3
Post by: T1000 on 13.08.2009, 12:48:28
Казват "не" на безумията като скоростен трамвай, "лека железница" и подобни. МД3 трябваше да бъде подземно класическо метро, но не би...

+ И в сегашния си вариант не прави качествени връзки с МД1 и МД2. Докато в оригиналния беше малко по-разумно.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Sixkiller on 13.08.2009, 20:54:11
Ясно. Значи за това тече петицията, вече мога да я подкрепя  :)
Title: Re: Архив МД3
Post by: BacuJ|eBcku on 27.08.2009, 16:25:41
Много невъзможно ми звучи цялата тази идея...
най-добре е да си остане класическия вариант на мд3 по бул Патриарх Евтимий и НДК!
А относно Партийния Дом-как така да го бутнат това е красива архитектурна забележителност и една наистина чудесна сграда  ;)
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 27.08.2009, 16:48:58
И аз съм против бутането на Партийния дом и целия комплекс там, ей  :P
Title: Re: Архив МД3
Post by: Sir Humphrey on 27.08.2009, 17:02:13
Тоя комплекс е много импозантен, но от него не лъха, ами направо духа тоталитаризъм. Архитектурата им е емоционално смазваща.
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 27.08.2009, 17:16:53
Какво като комплексът е леко величествен и монументален? Дай всичко да е скромно и малко :D
А лъхането на тоталитаризъм би се смекчило след адекватна реконстукция на бившия партиен дом и адекватно оформление на Ларгото.
И междудругото на мен чак толкова не ми духа като минавам от там на тоталитаризъм, ако се абстрахирам от историческата ни обремененост.  :angel:
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 27.08.2009, 17:18:50
Комплексът е символ на Центъра на София. Тоталитаризъм или не, Сталинската архитектура вече е завоювала мястото си в тази част на София. Бутането й е безумие - та тази огромна сграда се вижда ясно още от завоя за Вардар на Тодор Александров и е като знак за пъпа на София!
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 27.08.2009, 17:20:33
Така е, комлексът за добро или лошо е намерил историческото си място и тези масивни огромни сгради ще е безумие да се премахват. Ако изобщо могат да се бутнат :D :D :D
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 27.08.2009, 17:23:40
Може - с атомна бомба... или с чудо някакво.
Title: Re: Архив МД3
Post by: popov.dinko on 27.08.2009, 17:26:36
    Хайде за бутане ще говорим. Да не чувам такова нещо. Трябва всичко да се пази - това е история. Тя трябва да се трупа -да има от всичко по малко за поколенията. Не смятам, че демокрацията ни донесе кой знае какви архитектурни шедьоври. Май само нагъчкани кооперации в Лозенец и навсякъде по столицата...
Такава сталинистка архитектура има и в Ню Йорк, само, че там не й викат сталинистка
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 27.08.2009, 17:30:43
Е, естествено - това е стил, повлиян от тогавашната руска архитектура и в световен мащаб през 50те и 60те обществените и административни сгради са се строяли по този начин - огромни, представителни, мраморни, студени, но величествени.
Към този стил мои познати архитекти гальовно се обръщат като - Съвременно Рококо :)
Title: Re: Архив МД3
Post by: Sir Humphrey on 27.08.2009, 18:01:17
Какво като комплексът е леко величествен и монументален? Дай всичко да е скромно и малко :D

И Миланската катедрала, и Лувърът са огромни, ама не се сдухвам като я видя.
За бутане и дума не може да става.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Северен мраз on 28.08.2009, 00:44:34
Може - с атомна бомба... или с чудо някакво.
Е, то българската комплексарщина край няма, така че няма и с какво да сме изненадани от подобни предложения - до ся темите за трасетата - постоянно се свеждат до върпоса за разрушаване на всичко от преди '89... От една страна, хората по света сторят където трябва, не само в максимално подходящи почви. В Москва, Стокхолм, Санкт-Петърбург, Париж, Лондон, Ню-Йорк ... нещо множко ми се видат площите, та да са с благоприятни качества за стореж на метро. Но пък в конкретният случай - много сгради ще требе да се разчиста, много вече направени канали за поддръжка (талафони, вик...), сигурно ще изникнат и неща с историческа стойност за да се оправдаят усилията точно там. Отделно, че наблизо има вече две линии на метрото. (ще има)
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 30.08.2009, 17:00:41
"...до ся...", "до върпоса", "хората по света сторят", "Санкт-Петърбург", "Ню-Йорк", "множко ми се видат площите", "стореж на метро", "много сгради ще требе да се разчиста", "(талафони, вик...)"...

!!!??? WTF?
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 30.08.2009, 21:25:49
    Хайде за бутане ще говорим. Да не чувам такова нещо. Трябва всичко да се пази - това е история. Тя трябва да се трупа -да има от всичко по малко за поколенията. Не смятам, че демокрацията ни донесе кой знае какви архитектурни шедьоври...

Разбира се, че не трябва да се бута, тези сгради имат някаква, макар и съмнителна, стойност, но я ми кажете, социализмът дали ви донесе поне една обществена или каквато и да е сграда, която наистина да може да се нарече произведение на архитуктурата и да внушава някакви положителни чувства? Поне една ми посочете!!!
Title: Re: Архив МД3
Post by: Tergo on 30.08.2009, 21:56:01
Хей, хей, поспрете се малко!
Нищо няма да решите с този спор (повярвайте).
Минете ли в сферата на политика, идеология...край: ще има крещене на мнения, безкрайни реплики и дуплики... и обикновено завършва със споменаване на роднини по майчина линия... ;)
По-добре спрете : достойнствата на архитектурата обикновено си проличават след дооооста време.
Нека бъдните поколения решават дали да запазят Ларгото в този му вид.
( Спомнете си, че в началото парижаните са смятали айфеловата кула за грозна, едва ли не подигравка с историческия облик на Париж). А сега?
Защо не се обедините поне от позицията, че при трасиране на линии на метро не се отива към срутване на постройки, само ако не е абсолютно належащо!
Във всички останали случаи се избягва.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Северен мраз on 30.08.2009, 22:04:15
(Спомнете си, че в началото парижаните са смятали айфеловата кула за грозна, едва ли не подигравка с историческия облик на Париж). А сега?
Преди 8 години бях учуден, че има дебати "за" и "против" Айфеловата кула. Французи казаха, че циклично ('айде не постоянно) в обществото се надигат подобни идеи.
Защо не се обедините поне от позицията, че при трасиране на линии на метро не се отива към срутване на постройки, само ако не е абсолютно належащо!
Във всички останали случаи се избягва.
Бъш това имам предвид. Там е безсмилено (според мен) да се копае плитко, което ще е съпроводено с разрушаване на сгради. Не казвам, че и "новият" вариант е смислено решение де.
Title: Re: Архив МД3
Post by: popov.dinko on 31.08.2009, 22:03:18
    Драги Владислав, нямам нищо против демокрацията, но на този етап нищо особено не са построили в столицата. Очакваните небостъргачи скоро няма да ги видим !  Досега ни радват само стъклени фасади, които не излъчват някакви положителни чувства, освен чувството, че сградата е нова и тя омръзва след време! Тук във форума споменах, че трябва да се трупа историята, че една " стерилна" обстановка не ще привлече повече туристи. А относно старите метростанции на които някои от колегите казват, че са соц, че излъчват студенина, че ..и т.н- може и да са прави. Какво да се прави, нали и това е отпечатъка на отминала епоха. Та затова, всичко, което се строи при всяка смяна на обществен строй трябва да се пази, независимо дали излъчва някакви чувства или не.     
      За мен най-добрите образци на софийската архитектура  са от преди 1944 година. От тогава няма нищо, което да ме "разчувства" и още ме е яд за бомбардировките, които унищожиха истинската София и ни остави наистина малко, но хубави шедьоври, които все пак правят впечатление на туристите.
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 31.08.2009, 23:30:51
Е, естествено - това е стил, повлиян от тогавашната руска архитектура и в световен мащаб през 50те и 60те обществените и административни сгради са се строяли по този начин - огромни, представителни, мраморни, студени, но величествени.
Към този стил мои познати архитекти гальовно се обръщат като - Съвременно Рококо :)
Обратното е. Архитектирата в НЮС е повлияла на архиъректурата на Сталинизма в Русия.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 01.09.2009, 22:21:42
Златине, пиши "сталинизъм" с малка буква и нямада си в грешка! А на Динко мога да кажа, че за щастие опустошителните бомбардировка са ни оставили доста от стара София. Може старите сгради да не са чак шедьоври, но имат истинска историческа атмосфера и те ми създават чувството за моята София. Радвам се, че ме подкрепяш, че през социализма не е построено нищо стойностно. За мен най-хубавите обществени сгради са БНБ и Народният театър например. Нека спомена и МД3, че да не ми изтрият любезните модератори мнението. МД3...  :D
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 01.09.2009, 23:02:10
Аааа, не... Първо я заключвам, докато намеря време да трия и наказвам!  ;)
Title: Re: Архив МД3
Post by: brank on 08.09.2009, 23:23:26
:angry: :angry: :angry:

2) Има ли списък на метрополитените, които имат тунелно развитие ПОД пистите и ако има такива ще се съглася, че тазьи идейка е подкрепена от някакъв вид здрав разум...


Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.
Мдм, под Schiphol (схипхол), минава и влак и метро;
(http://www.amsterdamtips.com/photos/schiphol-train-station.jpg)

и две магистрали;
(http://www.velo-touren.ch/Rheinreise-06/Bilder/KLM.jpg)

...абе красота.

....Еех  спомении :rolleyes:
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 08.09.2009, 23:32:21
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...
Title: Re: Архив МД3
Post by: brank on 08.09.2009, 23:47:28
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...

 :D Не просто се е прилагало някъде , а направо там буквално ,минава тунел с ширина 40м, през който минава р.Искър+две автомобилни платна!

Просто при удължаването на пистата преди няколко години трябваше да прокопаят  една траншея и за метрото, нямаше да им струва кой знае колко.
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 09.09.2009, 00:22:58
Има: гара Шрипол (Кралство Нидерландия) и линиите, които водят към нея. Те 4 на брой (линии), минават под пистата и под целия терминал.

Обаче не е нужно да го видиш някъде, че да се съгласиш да се построи. Въпросът е дали е удобно. Ти твърдиш, че в София дълбоко метро не може да има, затова линия 3 не можела да се пресича с другите две линии в центъра. Само че, подобни твърдения от неспециалист са несериозни.

Хубаво - щом се е прилагало някъде, значи има как, друг е въпросът дали си струва усилията, защото се съмнявам построяването на такова трасе да е евтино, а още повече - съмнявам се, че такова за София е наложително... било то и в близките 40 години...

 :D Не просто се е прилагало някъде , а направо там буквално ,минава тунел с ширина 40м, през който минава р.Искър+две автомобилни платна!

Просто при удължаването на пистата преди няколко години трябваше да прокопаят  една траншея и за метрото, нямаше да им струва кой знае колко.

То е ясно, че идеята за продължение на линия 3 или която и да била друга линия е абсурдна. Бойко и понятие си няма от плановете и идеите за развитие на метро в София. Това е ясно, като например се чуе едно негово изказване от преди няколко месеца, че по план през 2020 година (подобно число беше) щяло метрото да стигне в Банкя, ама не защото той бил от там, а просто тогава идвал rедът на Банкя.
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 09.09.2009, 14:53:46
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boris on 09.09.2009, 15:33:38
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.

Така е, кризата тръгна именно от по-съвършения Запад. Не можахме ние българите да я сътворим.
Title: Re: Архив МД3
Post by: blagun on 09.09.2009, 15:49:33
Все пак Схипхол е между двата основни града на Холандия, докато софийското летище е в ъгъла на София. Все пак Кремиковци не е Хага!
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 09.09.2009, 23:36:42
Все пак Схипхол е между двата основни града на Холандия, докато софийското летище е в ъгъла на София. Все пак Кремиковци не е Хага!

Така е, само че Амстердамското летище в близо не само до Хага, но и Ротердам и Лейдън. И около това летище живеят 10 милиона души.
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 09.09.2009, 23:38:00


Така е, кризата тръгна именно от по-съвършения Запад. Не можахме ние българите да я сътворим.

Кризата няма нищо общо с този метродиаметър. Освен едно -  няма нито криза, нито линия 3 на метрото в София.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 10.09.2009, 00:43:33
... София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин...

Точно затова е редно да се внимава какво и как се пипа по скелета на транспорта. Ако окипазим него, ще догоним Правец и Койнаре...
Точно затова трите диаметъра трябва да са разположени стратегически в града, а не да се съберат на едно място, където да предизвикат абсолютен хаос...
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 15.09.2009, 18:40:27
Но boleroto е прав : има време за въздействие.


А някой въздейства ли?
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 16.09.2009, 20:34:15
5) София я стане, я не стане 2 милиона...

..., както златин сам се изрази!

Съветвам Болерото да спре да опонира на Златин, както направих и аз. Моето впечатление от него, откакто се е вписал във форума е, за някакви мечти и блянове, София да се сръвнява с произволни други градове, които са несъизмерими по редица показатели с нашия град- и като население, и като природо-географски характеристики, и като културно и икономическо развитие. Не знам, какво учи Болерото и техническите му познания в материята, до колко могат безапелативно да се приемат, но ми се струват по-правдиви и обосновани. Без да искам да обиждам Златин, го съветвам да не се опитва така аматьорски да привнася видените на Запад "чудеса" (и при тях има грешки и нещата не са толкова съвършенни) на нашия бустан.  ;)

Не намирам голяма логика в това, което си написал. Естествено, че не се интересувам от геология. Моите мечти и блянове са да живея в нормален град. Мен българите винаги са ме учудвали с това, че са изключително неамбициозни и мързеливи, но за сметка на това с огромни претенции. София трябва да се стреми да догони градове като Виена, Барселона, Берлин... Освен това те уверявам, че нещата на Запад са по-съвършени, отколкото повечето тукашни хора си мислят.
Хаха, сега намерих несъответствието в думите ти и жалко, че не е било, докато темата беше жива. Точно ти излизаш с огромните си претенции пред нас и измислени и глупави блянове, родили се просто така в съзнанието ти. И си мързелив, защото не се интересуваш от геология, а тя е ключова за даването на смислени и реални предложения. И с какво сме мързеливи, че нямаме мечти ли!? Имаме, но те са реалистични, и да има неточности, обсъждаме кое как може да стане, а не сме видели нещо еди къде си и искаме да го КОПИРАМЕ тук.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 17.09.2009, 12:53:30
Така - частният имот се простира от повърхността до центъра на Земята според юридическата дефиниция, така че независимо на каква дълбочина се копае, собствениците биват обезпещявани
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 17.09.2009, 13:01:07
Може и да се запазят, ако се измисли крива...
След малко ще седна да нарисувам да видя какво може да се направи по въпроса...
Title: Re: Архив МД3
Post by: blagun on 17.09.2009, 15:52:19
Така - частният имот се простира от повърхността до центъра на Земята според юридическата дефиниция, така че независимо на каква дълбочина се копае, собствениците биват обезпещявани
Да бе, сигурно кооперациите около Гурко са обезщетявани заради МД1! Или пък швейцарските селяни над тунела Готард!
За обезщетяване може да се говори единствено при опасност за конструкцията на една сграда. А МД3 не трябва ли да е по-дълбоко заложен от другите 2 диаметъра?
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 17.09.2009, 16:00:56
За какво? Няма нужда по цялата си дължина да е на 22 метра - излишно е. Трябва само да се обезпечи подобно преминаване само при трансферните станции...
Title: Re: Архив МД3
Post by: elbi on 17.09.2009, 18:10:38
Така - частният имот се простира от повърхността до центъра на Земята според юридическата дефиниция, така че независимо на каква дълбочина се копае, собствениците биват обезпещявани
Да бе, сигурно кооперациите около Гурко са обезщетявани заради МД1! Или пък швейцарските селяни над тунела Готард!
За обезщетяване може да се говори единствено при опасност за конструкцията на една сграда. А МД3 не трябва ли да е по-дълбоко заложен от другите 2 диаметъра?
Цитираното от Болерото е в Англия.В България засега няма тълкуване по тоя въпрос.А МД1 не минава под сгради при ул.Гурко
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 17.09.2009, 19:00:21
Под земята също е собственост на съответния собственик.
Тук си мисля, че Златин ще е доста полезен. От Геодезията, като ни преподаваха за Кадастър и имаотен регистър, си спомням, че вещното правото на собственост не се разпростира безкрайно в небето и безкрайно под земята, а е ограничено само до наземната част. Всички природни ресурси също не са на носителя на тези права и ако си намерим петрол или злато в имота, те също не са наши!!!
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 17.09.2009, 23:26:43
Правилно си спомняш!
Title: Re: Архив МД3
Post by: elbi on 18.09.2009, 16:42:21
Когато говорим за подземни богатства като полезни изкопаеми или археология те са излючителна държавна собственост по конституция.Тук говорим за инфраструктура минаваща през частни имоти.Примерно има електрически далекопроводи минаващи през частни терени.И аз смятам че метро не може да минава без съгласието на собственика през неговия имот.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 18.09.2009, 16:57:59
Ако можеше, имотите нямаше да се отчуждяват, а да се издава удостоверение от собственика, че позволява през неговия имот да минава съоръжението, както се случва с нивите и електропроводите...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 18.09.2009, 17:04:28
Ако можеше, имотите нямаше да се отчуждяват, а да се издава удостоверение от собственика, че позволява през неговия имот да минава съоръжението, както се случва с нивите и електропроводите...

Ако е дълбоко под земяната и не вреди на сградата, не виждам защо да не може. Това е iura in re aliena. (гледам, че латиниския език ви е интересен...)
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 18.09.2009, 17:09:36
Брей, ти да видиш...
Колко пъти трябва да ти се каже, че в София, понятие като "дълбоко под земята" не може да се обвърже с метростроителството?
Ако ще си губим времето в дразнене (защото точно това правиш в момента - дразниш) по-добре ми кажи, за да си знам да изчакам Форума да ти стане скучен, просто защото нямам излишни нерви за хабене с латерни...
Дълбоко подземно строителство няма приложение в София, както няма смисъл от транспланински тунели в долините на Бирма...

Модератор: Хайде без провокиране на безсмислени спорове! Човекът го е написал: АКО НЕ ВРЕДИ НА СГРАДАТА! Какво да дискутираме нещо, което не разбираме!
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 20.09.2009, 00:16:04
Ама няма такова нещо - +30 метра или + 150 метра, ако копаят под твоят имот са длъжни да те уведомят и да поемат застраховката на имота ти!
Иначе нищо не спира... всеки, екипиран с багер да вземе да си копае допълнителни мазета за имота под къщите на съседите...

Сещате се, че това е невъзможно. Общината се ръководи от законовите разпоредби, а те са ясни - правото за строеж (включително и под земята в имот с чужда собственост) се издава от собственика:

Из ЗАКОН ЗА СОБСТВЕНОСТТА:
Quote
Чл. 63. Собственикът може да отстъпи на друго лице правото да построи сграда върху неговата земя, като стане собственик на постройката.
    Също така собственикът на земята може да прехвърли отделно от земята собствеността върху вече съществуващата постройка.
    Собственост върху постройка,отделно от земята под нея, може да се създаде и чрез доброволна делба.

и:
Quote
Чл. 66.
    (Ал. 3, нова - ДВ, бр. 33 от 1996 г.) Предмет на правото на строеж може да бъде и строеж под повърхността на земята.

Респективно - собствениците на парцелите трябва да дадат разрешение на Общината и да сключат сделка с нея за компенсация, дори и да става въпрос за подземно строителство...

NiGhtPiSH, причината да ни съдят, ако застреляме някой, докато ни краде в хола се крие в закона - жилището е неприкосновено, но животът е по-важен от собствеността и като такъв се наказва всеки, отнел живот, независимо какви са обстоятелствата.
Title: Re: Архив МД3
Post by: toto on 20.09.2009, 23:41:10
Освен всичко друго бланките им още са със старото лого  :angry:
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 21.09.2009, 14:22:37
Освен всичко друго бланките им още са със старото лого  :angry:
Билетите също!
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 21.09.2009, 23:19:15
... ако копаят под твоят имот са длъжни да те уведомят и да поемат застраховката на имота ти!



Ако това го кажеш в някой юридически факултет, който те чуе ще умре от смях.  :D

А относно обсъждането за изменението на ОУП, мисля, че още не е минало, така че, който иска, може да пише писма, съдържащи смислена аргументация защо трябва да се избере просктът, който струва 800 млн. евро пред този, който струва 200 (аз съм за първия и се сещам за няколко такива аргумента!).
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 21.09.2009, 23:30:35
Златине, иди прочети малко по-назад защото бях достатъчно ясен, когато цитирах закона за собствеността, така че... ако обичаш си задръж коментарите.
В юридическия факултет са наясно, че всяка финансова сделка може от правна гледна точка да се формулира като компенсация/обезщетение или застраховка...

А тъй като вече ми дотегна от безсмислени словесни схватки, утре имам насрочена консултация с практикуващ юрист-консулт...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 22.09.2009, 00:08:47
Златине, иди прочети малко по-назад защото бях достатъчно ясен, когато цитирах закона за собствеността, така че... ако обичаш си задръж коментарите.
В юридическия факултет са наясно, че всяка финансова сделка може от правна гледна точка да се формулира като компенсация/обезщетение или застраховка...

А тъй като вече ми дотегна от безсмислени словесни схватки, утре имам насрочена консултация с практикуващ юрист-консулт...

Написал си доста големи глупости в тези 3 изречения.
Освен това се пише юрисконсулт.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 22.09.2009, 00:11:28
Хубаво бе, специалиста - утре ще видим какво ще каже юрисконсулта по въпроса...
Заащото ако ти игнорираш законодателството, Общините нямат право да го игнорират и ако ти предпочиташ да си затваряш очите и да се правиш на разсеян, когато ти се ЦИТИРА текст от закона, то Общините нямат тая свобода.
Така че утре тука, специално заради тебе ще публикувам това, което ми е казал човека...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 22.09.2009, 00:34:19
Хубаво бе, специалиста - утре ще видим какво ще каже юрисконсулта по въпроса...
Заащото ако ти игнорираш законодателството, Общините нямат право да го игнорират и ако ти предпочиташ да си затваряш очите и да се правиш на разсеян, когато ти се ЦИТИРА текст от закона, то Общините нямат тая свобода.
Така че утре тука, специално заради тебе ще публикувам това, което ми е казал човека...

Не игнорирам нищо, форумът не е за вещно право, нито за геология, нито за история...
Крайно некомпетентни са ти изказванията ти, а цитатите от закона нямам каквоти и да било отношение към спора ни. Аз няма да вземам становище по въпросите, защото никой не ми е платил за това...
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 22.09.2009, 00:46:05
Игнорираш, защото се хващаш за един аргумент без да имаш предвид другите...
Това има отношение към спора ни, тъй като той не е само технически. Изпълняването на конструкциите на метрото са комплекса работа, включваща и юридическата страна на обезщетение на потърпевшите.
Ако твоята логика беше законово оправдана, никой нямаше да ги играе да отчуждява имоти, тъй като Общината има право да влиза в частна собственост и да прави каквото си иска.
Закона е повече от ясен - дори и за подземно строителство, правото на строеж се дава от собственика. В случая, който коментираме - изпълняването на тунели под сгради, собствениците на терена трябва да даат право на Общината за строеж.

А правото на строеж се компенсира или като собственика на терена стане собственик на построеното (което в случая е невъзможно); или правото се КОМПЕНСИРА!
Не е толкова сложно - закона е категоричен, така че не виждам защо ми излизаш с аргумента, че еди кой си щял да ми се смее.
Title: Re: Архив МД3
Post by: blagun on 23.09.2009, 15:01:03
Трябва ли да има наказания и заключени теми, за да спре безсмислената непродуктивна лакардия на тема "право"??? Въпросът със сервитутите: подземни, земни, въздушни  - разрешения, параметри, обезщетяване и т.н. си е специфичен. Ако някой има нещо конкретно - да го напише - по възможност с конкретни цитати на ЗУТ и поднормативната база, а не с общи положения. Всички други непродуктивни мнения ще заминат в архива.
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 23.09.2009, 15:39:28
Трябва ли да има наказания и заключени теми, за да спре безсмислената непродуктивна лакардия на тема "право"??? Въпросът със сервитутите: подземни, земни, въздушни  - разрешения, параметри, обезщетяване и т.н. си е специфичен. Ако някой има нещо конкретно - да го напише - по възможност с конкретни цитати на ЗУТ и поднормативната база, а не с общи положения. Всички други непродуктивни мнения ще заминат в архива.

Просто не се правете на всезнайковцки и не се вземайте толкова сериозно ;)

Вeщното право по никакъв начин няма отношение към линия 3, нито пък е нужно точно в този форум да се дискутират подобни въпроси. Който има интерес, да си намери материали и да чете. Иначе подобни лаишки изказвания са наистина смешни, когато са употребени 10тина термина, нито един от които не е на мястото си.
Title: Re: Архив МД3
Post by: fizik on 29.09.2009, 09:45:59
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Title: Re: Архив МД3
Post by: elbi on 29.09.2009, 12:05:46
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Тая глупост пък къде я измисли.Половин метър под земята.тогава мазетата на почти всички софиянци са в земя собстевност на Държавата.Ако прочетещ по нагоре съм написал че правилото за собственост до Центъра на Заемята е във Вликобритания,а в България няма конкретен закон който да тълкува това.Археологическите ценности са собственост на Държавата по Коституция,ако ще и да са над земята.Досега не имало конкретен съдебен спор в който Съд да се произнес по този въпрос.Няма и конкретен закон който изрично да решава този въпрос.Все пак строителството на метро ограничава правата на собственост и едва ли това може да се прави без обезщетяването на собствениците на терена върху метрото
Title: Re: Архив МД3
Post by: fizik on 29.09.2009, 12:23:29
И юридически едвали е възможно да минава под частни парцели.Под земята също е собственост на съответния собственик.
В България собственноста на парцелите под сградите до половин метър под плочата е на собственика на сградата, а оттам нататък е държавна. Това се прави за да се предотврати физическо лице да е собственик на археологичаски обект, поради огромното им количество в БГ. За разлика от нас в Малайзия собственика на парцела е и собственик на земята под нея "до центъра на Земята", и затова там метрото минава изключително и само под булеварди!
Тая глупост пък къде я измисли.Половин метър под земята.тогава мазетата на почти всички софиянци са в земя собстевност на Държавата.Ако прочетещ по нагоре съм написал че правилото за собственост до Центъра на Заемята е във Вликобритания,а в България няма конкретен закон който да тълкува това.Археологическите ценности са собственост на Държавата по Коституция,ако ще и да са над земята.Досега не имало конкретен съдебен спор в който Съд да се произнес по този въпрос.Няма и конкретен закон който изрично да решава този въпрос.Все пак строителството на метро ограничава правата на собственост и едва ли това може да се прави без обезщетяването на собствениците на терена върху метрото

Може би неправилно съм се изразил. Не съм казал нидаде "под кота 0", под която се намират мазетата, а под плочата, имайки предвид под най-долната плоча (ако искаш под плочата на мазетата, ако под тях няма нищо). Едно е ясно, обаче - под сгради, на дълбочина, в София МОЖЕ да се строи метро!,
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 03.10.2009, 15:38:43
...
Трябва да се избере най-разумното и най-евтиното.
...


Супер несъгласен съм да се избира винаги най-евтиното.
Не знаете ли, че то накрая се оказва най-скъпо? Защото ако е ефективно за първите 2-3-5 години, след това не е и пак се стига до по-скъпото днес решение. Само че с тази разлика, че вместо в началото да се дадат парите за него, да се изгради и да не се пипа с десетилетия, то веднъж се плаща за евтиния вариант, след това - за по-скъпия днес, но на по-завишени цени от тези, които биха били днес.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 19.11.2009, 19:19:08
Това, което повдигнах в Bold какво ви говори?
Title: Re: Архив МД3
Post by: JloKyM on 19.11.2009, 19:20:10
В СОС още преди месец взеха решение да се върне класическото трасе на МД 3...За съжаление все още остава малоумния скоростен трамвай, но поне спирките на НДК и СУ си остават, както е планирано преди години. :)

Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 19.11.2009, 19:24:12
Респективно - можем да се борим за оразмеряване на станции за класическо метро и борба за подземно трасе от гара Подуене до Красно село - останалото нека е надземно...
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 19.11.2009, 20:44:30
Много интересно. А защо това решение не е отразено в тази тема? Вече ми се струва, че ми се губят периоди от най-близкото минало. Все пак връщането на трети диаметър по трасето по Патриарха е доста сериозна новина! Пък да мине така незабелязана...
Title: Re: Архив МД3
Post by: Tergo on 19.11.2009, 20:56:33
Тя, новината за връщането на класическото трасе беше спомената.
Проблемът е, че в днешните репортажи по телевизиите се виждаше окачена зад гърба на интервюираните ... познатата ни като "последен официален вариант" карта (http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=OUP-2009_10000_2009-08-10/), което доста ме озадачи. Само дето трасето беше жълто.
В крайна сметка не е ясно какво е прието.
Утре сутринта ще има интервю с председателя на транспортната комисия - дано спомене нещо. 
Title: Re: Архив МД3
Post by: Repcho on 19.11.2009, 21:02:18
Тошев си гледа само личния интерес и нищо друго
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 20.11.2009, 12:12:34
Дори и да е била спомената тази новина, аз не виждам къде е спомената. Като си спомням всички дискусии в миналото за трасето на диаметъра, сега ми се вижда странно, че на тази поредна и доста важна промяна в плановете е отделено малко внимание във форума. С интерес очаквам всяко официално потвърждение за новото старо трасе и карти към него.
Title: Re: Архив МД3
Post by: LG_ on 20.11.2009, 14:40:59
Много интересно. А защо това решение не е отразено в тази тема? Вече ми се струва, че ми се губят периоди от най-близкото минало. Все пак връщането на трети диаметър по трасето по Патриарха е доста сериозна новина! Пък да мине така незабелязана...

Vladislav, не си прав че не е обърнато внимание на важната информация относно вземане на решението за връщане на МД3 през НДК и СУ в раздела на метрото.
Това решение е взето от съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет на 07.10.2009.

 Ето тука цитат от оповестяването на решението в настоящата тема.

В Кремиковци без метро, но пък в Овча купел - със
Общинарите натвориха сложни транспортни схеми в София   


Вторият лъч на софийското метро ще има отклонение до кв. "Дървеница", а третият лъч, който ще е с "бързи трамваи", ще има отклонение и за кв. "Овча купел".

Това одобриха днес съветниците от комисията по транспортна инфраструктура на Столичния общински съвет.

Метрото от първия лъч ще ходи до летище "София", а не както първоначално е прието в далекоперспективен план да стига до "Кремиковци".

След проверка се оказало, че трикилометровото трасе до комбината няма да има пътнически потенциал.
От "Метрополитен" предлагат при необходимост от транспортна връзка към "Кремиковци" тя да е продължение на третия лъч от бул. "Ботевградско шосе".

Третият лъч на софийското метро няма да има метростанция на пл. "Княз Александър Първи" /площад Батенберг/, както първоначално е предвидено, а ще минава от бул. "Ген. Скобелев", по бул. "П. Евтимий" и бул. "В. Левски", където около метростанцията на "СУ "Св. Климент Охридски" ще има връзка с първия лъч на метрото.

Третият лъч ще има и отклонение към "Овча купел", поради повечето живеещи там, отколкото по трасето към кв. "Княжево".
Доста положителни промени! Дано здравият разум най-сетне надделее над диковизма!

Общо взето следващите две страници са посветени на коментари именно за това.

А темата за Скоростния трамвай под площад Александър I e заключена именно поради обстоятелството за връщане към стария вариант на трасето.
Title: Re: Архив МД3
Post by: Vladislav on 20.11.2009, 22:01:00
Мда, грешката е моя. Пропуснал съм няколко страници. Значи последните ми постове би следвало да се изтрият, което обаче не е в моите възможности. А някой може ли да ме насочи към източник с хронология на различните решения за трасето на МД3?
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 26.12.2009, 14:50:48
Все още не си изтрезнял от празниците!!!  :P :D А най-лесно е да поръчат дирижаблите на Велизар Стоилов и да направят две стълби за слизане и качване в Овча Купел и Левски и сме готови- никаква наземна инфраструктура повече!
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 26.12.2009, 14:51:19
Да... на целия панаир дето е на Попа и Левски, само трамвай липса, че да стане пълен мармалад...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 26.12.2009, 19:00:25
Да... на целия панаир дето е на Попа и Левски, само трамвай липса, че да стане пълен мармалад...

Не разбирам какво някои хора имат против трамваите?
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 26.12.2009, 19:24:47
Нямам нищо против траваите - имам против плиткоумните вертикални заложения на трасетата...

Не може най-задръстващия се и най-тесен ринг на града да се задръсти още повече с наземно трамвайно трасе.
Същото важи за Янко Сакъзов, защото той е най-пряката връзка между Ситняково и Левски...
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 26.12.2009, 19:28:06
Не разбирам какво някои хора имат против трамваите?
Уф, нищо против трамваите нямаме, но всяко нещо си има прездназначение и подходящо място за реализацията му.
По сегашното трасе вървят тролейбуси по доста натовареният южен централен ринг- булевардите Левски и Патриарх Евтимий. Те са почти ежедневно задръстени. Къде смяташ, че там би могло да се вреди и трамвайно трасе? Предимствата на трамвая пред тролейбуса е по-голямата вместимост на возилата и по-голямата скорост, но тя е осъществима само при обособено трасе. Ако трамваят се реди на светофарите, къде е ползата, освен че на групи ще се мъкнат по 2-3 трамвая с вместимост от по 250-300 пътника, ако разчитаме на сегашните ни каручки, а не тролейбуси за по 100-150... Идеята на метрото е да се постигне капацитет на един влак от 1000 души и те да пътуват безконфликтно под земята, не влияещи се от останалия трафик!? Сега, ти какво против имаш?
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 26.12.2009, 20:52:53
Напротив - има предимства пред трамвая и то - доста, само че те са значими само за специфични критерии и пара,етри на трасетата.
Пример - тролейбусът има много предимства пред трамвая, ако искаме да създадем транспортна връзка по натоварен булевард (Сливница, Левски, Опълченска). Там и дума не може да става за трамвай, който е предпоставка за създаване на конфликт в придвижването, по простата причина, че трамваят е релсов транспорт и не може да придобие маневреността на тролейбуса...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 27.12.2009, 21:49:17
Напротив - има предимства пред трамвая и то - доста, само че те са значими само за специфични критерии и пара,етри на трасетата.
Пример - тролейбусът има много предимства пред трамвая, ако искаме да създадем транспортна връзка по натоварен булевард (Сливница, Левски, Опълченска). Там и дума не може да става за трамвай, който е предпоставка за създаване на конфликт в придвижването, по простата причина, че трамваят е релсов транспорт и не може да придобие маневреността на тролейбуса...

Това са пълни глупости, а и няма връзка с темата!
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 27.12.2009, 23:11:46
Да, добре...
Гроздето е кисело...

Има общо с темата, защото ти каза, че тролея нямал предимства пред трамвая, което е абсолютният виц.
Тролеят има предимство пред трамвая, ако говорим за булеварди с трафика, натовареността, първата линия и профила на Патриарха и Левски...

Там е смехотворно да се говори за наземен трамвй, който да се пречка на автомобилния поток...
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 28.12.2009, 01:31:11
Да, добре...
Гроздето е кисело...

Има общо с темата, защото ти каза, че тролея нямал предимства пред трамвая, което е абсолютният виц.
Тролеят има предимство пред трамвая, ако говорим за булеварди с трафика, натовареността, първата линия и профила на Патриарха и Левски...

Там е смехотворно да се говори за наземен трамвй, който да се пречка на автомобилния поток...

Ами добре, мисля, че някой трябваше да изтрие отдавна последните ти 2 мнения, но щом не е, кажи за предимствата? Да не би тролеят по Раковска да е по-добра идея от трамвая по Графа или тролеят по Сливница - по-добра от трамвая по Бот. шосе?
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 28.12.2009, 01:56:24
Твойте мнения са несъстоятелни и се чудя защо тях не съм изтрил още! Сравняваш влакът на магнитна възглавница в Китай с велосипедист в село Горно Луково, Ивайловградско...
Няма какво да ти сравняваме примерите, използвани са съответно най-удачните превозни средства според наличното пространство и пътникопотока. Дадохме ти и красноречиви аргументи, защо по Патриарха и Левски се движат тролейбуси!!! Относно Графа, с един друг малоумник в една друга тема спорехме, колко са бързи трамваите оттам, сравнени с метрото и какви са причините да се бовят по улица, по която по закон няма друг вид движение, като и пешеходното трябва да си е по тротоарите.
Ако смяташ, да започнем все пак някаква смислена дискусия, сведи ни някакви аргументи, къде и как по Левски и Патриарха могат да минат трамваи!
Title: Re: Архив МД3
Post by: zlatin on 28.12.2009, 02:34:22
Твойте мнения са несъстоятелни и се чудя защо тях не съм изтрил още! Сравняваш влакът на магнитна възглавница в Китай с велосипедист в село Горно Луково, Ивайловградско...
Няма какво да ти сравняваме примерите, използвани са съответно най-удачните превозни средства според наличното пространство и пътникопотока. Дадохме ти и красноречиви аргументи, защо по Патриарха и Левски се движат тролейбуси!!! Относно Графа, с един друг малоумник в една друга тема спорехме, колко са бързи трамваите оттам, сравнени с метрото и какви са причините да се бовят по улица, по която по закон няма друг вид движение, като и пешеходното трябва да си е по тротоарите.
Ако смяташ, да започнем все пак някаква смислена дискусия, сведи ни някакви аргументи, къде и как по Левски и Патриарха могат да минат трамваи!

Ще е много смешно да изтриеш едно мнение, защото не си съгласен с него.

Иначе тези трамваи могат да минат там където са били преди - по средата на Левски , а на Патриарха - в южния край. Хайде все пак и да ти припомня, че трамвая е по-бърз, минава по по-тесни улици, заради релсите, по които върви и което позволява на улица като Екзарх Йосиф да се разминат 2 такива трамвая, което би било трудно да става с 2 толея по нев; превозват повеяе хора.
Title: Re: Архив МД3
Post by: KRUPA on 28.12.2009, 04:22:18
Трамваи, железници и всякакви други подобни нямат място по Патриарха, Левски и където и да е по вътрешния ринг, който и без такива съоражения е неестествено задръстен. Което обаче не прави наличието на тромавите тролеи по същия по-малко грешно.

Ще е много смешно да изтриеш едно мнение, защото не си съгласен с него.


Е ти не знаеш ли, че в този форум това е начин на поведение? И че се раздават дори банове ако някой спори с модераторите? Добре дошъл в клуба на..., как се изрази Високата порта, а да - на малоумниците. Въобще гротеската е тотална.
Най-малкото силно ограничения брой пишещи потребители в този форум е очеизваден пример за безконтролната арогантност тук на властимащите. Така че не бива да те изненадва евентуално подобно поведение, нищо че е тъжно.
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 28.12.2009, 05:00:45
А стига наистина с оффтопика! И едно изречение да съм изтрил!? Златин почна да раздава правосъдие чии мнения би трябвало да бъдат изтрити, аз подобна тема не бях засягал. Само след неговия коментар изразих мнение, че всичко е за кофата, защото спорим дали розовото е розово, а само Златин се опитва да го нарече кафяво, като дори затова не е извадил и един аргумент. Подобни дискусии наистина смятам, че нямат място в този форум и точно заради слободията тук напоследък, започваме да отиваме на нивото на някои други- пишман разбирачи блещят за чували с картофи и цъкане на белот. Идеята на този форум е да сме над тези неща и на базата на известна компетентност и водене на сериозен, а не на махленски диалог да обсъждаме МГТ. А, както казах, в последните десетина мнения се обсъждат глупости, които, както виждате, аз толерирам засега!!!

"СЪОРЪЖЕНИЕ" се пише с две "Ъ"-та!!!
Title: Re: Архив МД3
Post by: iashu on 28.12.2009, 10:25:17
На всички ни е ясно, че мнения се трият само за обиди и спам. Радващо е, че такива в тази тема няма.

От друга страна, Златин наистина даде нещо като аргумент, което беше доста прескочено/игнорирано. Мисля, че колкото и да е тъпо това мнение, внимание трябва да му се обърне.

Да не би тролеят по Раковска да е по-добра идея от трамвая по Графа или тролеят по Сливница - по-добра от трамвая по Бот. шосе?

граф Игнатиев е тясна улица забранена за коли. Ботевградско шосе е магистрала не стигаща до центъра, по която не се наблюдават задръствания. Въпреки, че е отделено доста място за трасето на трамвая, е останало предостатъчно място за коли.

Всички тези неща правят трамвая правилното решение по тези места.

Раковска и Сливница са улици в центъра на София, които нито могат да бъдат разширени нито в сегашния си габарит се справят добре с трафика. Сливница се справя прилично за огромния трафик който понася, но бъде ли стеснена допълнително ще стане ужаст.
Трамвай по тези улици (независимо дали е в самостоятелно трасе) ще задръсти София ужастно много. Идеята е сравнима с това мд1 да минаваше наземно през центъра. То ти всъщност предлагаш мд3 да минава наземно през центъра което си е точно толкова кретенско.

Ще се радвам, ако съм успял да те трогна с аргументираното си мнение и за напред да се замисляш преди да постваш или критикуваш.
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 28.12.2009, 12:49:49
Идеи много, решения много.
Фактите са си факти, обаче - Патриарха не може да жертва нито една лента за трамвайно трасе, същото важи за Левски - там няма дори и БУС лента, в частта, по която се движат автобусите, та какво остава за трамвайна такава.

А да се вкарва подпаважен трамвай, вместо директно да се мисли за метро е несериозно. Хубавото е, че Братоев, в последното си интервю, относно МД-3 каза, че "станциите в центъра ще са идентични на сегашните". Надявам се, това ознчава идентичност и по размери...

Лека-полека и с клизма, но все пак - видимо, Метрополитен извоюва обратно класическото метро, така че според мен, консултантът, който ще работи с Метрополитен по изготвянето на анализът, ще бъде "подучен" какво да консултира и какъв резултат да даде.

В този аспект, това ще бъде една добра корупционна схема! :)

След няколкостотин страници изписани тук за това, че Генералната ни схема има нужда от промяна и оптимизация, Метрополитен и Общината явно са чули и са измислили нещо - 3х2, което е добра идея, с типичното за София/България лошо изпълнение.

Така че - гордейте се, колеги. Инициирахме промяната на Генералната схема, сега остава да инициираме качествената й промяна!

Ако продължа по-нататък, мнението ми ще трябва да прелети в темата за Идеи за развитието на метрото, затова спирам.
Title: Re: Архив МД3
Post by: dsgnfan on 04.07.2011, 23:36:51
Докато се занимавате с безумни варианти за променяне маршрута на МД3, който мафиотчето Диков отдавна е начертал и докато ви хвърлят прах в очите със срещички в квартала, който ще издуха супата за метро не без дейното участие на някои пишещи тук, гара Пионер бива изтрита от картата, за да може да бъде превърната в поредното жк. насрано насред парка, да може някои да си вземат комисионната преди изборите и вместо линията да бъде превърната във вътрешноградска железница, обслужваща няколко квартала и правеща връзка с МД2 и новата спортна зала, ние тук си чешем езика, как като минел МД3 покрай АГ Овчи Купел и се направел паркинг за ХХХХ броя коли под парка, нямало да се задръсти и без друго затлаченото кръстовище до автогарата...
Не мога да разбера, що някои тук си мислят, че ще променят нещо? И защо не скочиха против закриването на линията до Хладилника? И защо аджеба срещите уж за промяна маршрута на МД3(който някои си го чертаят според това коя мутра ще им даде повече, за да мине покрай бъдещата му строителна площадка на блокове) ще се провеждат на територията на квартала, който очевидно метро няма да види?! що не я направят в Овчи купел или насред поляната на мястото на бившия завод "6-ти септември"?! какво ги боли хората от княжево, под кой блок на Овчи Купел и под кой катун или запустяла полянка ще мине МД3?!
Title: Re: Архив МД3
Post by: viktorlc on 04.07.2011, 23:40:27
Жив е, той, жив е ! Там на мегдана...
Title: Re: Архив МД3
Post by: Ilian on 04.07.2011, 23:59:09
И защо не скочиха против закриването на линията до Хладилника?
Ами, някои от нас скочиха. Ти къде беше? Виждаш нещо свършило и се изхвърляш като ..... .. ..... .....
Title: Re: Архив МД3
Post by: slap86 on 03.11.2011, 23:17:05
Още по-зле тогава. Значи е по-добре наистина тази линия да се остави за по-добри времена, а тези пари да се влеят в АМ

И къде го прочете това за по-малко пари за инфраструктура? Като ще ДАДАТ повече от сегашният програмен период? Имаме да строим ЖП линии. Видин-София, София-Септември, София-Радомир, София-Драгоман, АМ Хемус, АМ Струма, АМ Калотина, АМ Черно Море(нея не са я включили в ТЕНТ засега, в добавка към ЖП проектите влизат и интермодалните терминали в над 5 града. И Няколко проекта от метрото ще влязат в ОП Транспорт. Та ми кажи къде виде по-малко пари? Но заради смешния трамвай МД3 АМ Хемус и АМ Черно море може половината да не са магистрали поне АМ Хемус до Търново ще е
Title: Re: Архив МД3
Post by: gogo on 03.11.2011, 23:43:11
off
Това за по-малкото пари за инфра вероятно е вярно - искат да пренасочат пари за иновации. Но все още нищо не е уточнено. Нито колко пари ще се дадат общо за БГ, нито за какви цели ще бъдат разпределени.
Title: Re: Архив МД3
Post by: viktorlc on 04.11.2011, 00:04:37
Европейския съюз не се интересува от това "какво имаме да строим", а от това какви приоритети са нужни за да може да оцелее и развива в глобалната икономика. Това, че ние сме назад и сме спали и не сме започнали да решаваме инфраструктурните си проблеми по време на икономически по-добрите времена между 2004 и 2009 г., а започваме чак сега, никой не го интересува!
slap86, приканвам те да прочетеш малко повече за Европейския съюз и по-специално за структурните му фондове. Като се запознаеш - заповядай пак да си поговорим! Но сега е по-добре е да се насочим общо към най-важния проблем - оптимизация на приетото трасе. С негативизъм нищо няма да постигнем!  :)
Title: Re: Архив МД3
Post by: boleroto on 04.11.2011, 00:33:23
Мани не трий бачи Благи, че пак требва да обяснявам на всезнайковците. А обидите можеш ли да ми ги посочиш, че не си ги намирам в постовете :crazy:

Еврокоридорите и метрото са различен клас проекти, макар и финансирани от една ОП.
Title: Re: Архив МД3
Post by: slap86 on 04.11.2011, 00:36:16
Мани не трий бачи Благи, че пак требва да обяснявам на всезнайковците. А обидите можеш ли да ми ги посочиш, че не си ги намирам в постовете :crazy:

Еврокоридорите и метрото са различен клас проекти, макар и финансирани от една ОП.
Това казвам и аз, но все пак, ако се вземат остатък пари от еврокоридор могат да отидат за метрото, както стана и в този програмен период

П.С. Благун/Дифиан ми изтри предишното мнение и дискусията се разпокъса. Това форум ли е или четем и слушаме само "най-мъдрите" членове иначе бан и триене на мнения получаваме ние простосмърните? Като в всеки друг форум де ;)

ППС Изтритото мнение
viktorlc, ти ли ще ми кажеш да чета, като ти не знаеш, какво е ТЕНТ. През нас минават 5 коридора на ТЕНТ, които ЕС ни задължава да ги построим или реконструираме. Почети малко и тогава ми говори на мене. А тоя смешен проект МД3-трамвай дори не влиза в плановете на ЕС, а просто ще се кандидатсва за него, докато за проектите ТЕНТ те вече са в системата на ЕС и ще се решава кой по-напред да се строи и с какви габарити и дължини.
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 04.11.2011, 00:46:42
Глей ся пич, глей кво ти е мнението, аз ли съм още по-тъп отколкото си мислим, ама май не си казал баш т'фа тука, долу де, демек затова съм ти го изтрил ся, Батенце:  :help: :hammer:

:rofl: :rofl: :rofl: Абе ти ли ще ми кажеш да чета, като ти не знаеш какво е ТЕНТ. През нас минават 5 коридора на ТЕНТ, които ЕС ни задължава да ги построим или реконструираме. Почети малко и тогава ми говори на мене. А тоя смешен проект МД3-трамвай дори не влиза в плановете на ЕС, а просто ще се кандидатсва за него, докато за проектите ТЕНТ те вече са в системата на ЕС и ще се решава кой по-напред да се строи и с какви габарити и дължини. ЧЕТИ БАТКА и не се прави на всезнайко


Най-много обичам да се появи някой така, да се из**ре, да му почистим и да почне да вика защо сме му замели. Всеки е добре дошъл във форума, но тук си има установени правила и е възпитано да се спазат. Ако наистина се чувстваш подтиснат и неоправдан, свят широк! :)
Title: Re: Архив МД3
Post by: slap86 on 04.11.2011, 00:51:51
Поправих го за да не го изтриеш пак,  а пък това, което изтрих е: "ЧЕТИ БАТКА" и "АБЕ" и "ВСЕЗНАЙКО" и не го смятам за обида а вдигане на тон, който беше последван от неговия тон :blink:
Title: Re: Архив МД3
Post by: greg on 04.11.2011, 12:04:09
..........Разбирам да беше класическо метро, но за трамвай, направо си е потъване на евросредствата
Но за какъв трамвай пак говорите? Класическо метро ще бъде!
Title: Re: Архив МД3
Post by: JloKyM on 04.11.2011, 19:01:50
Поправих го за да не го изтриеш пак,  а пък това, което изтрих е: "ЧЕТИ БАТКА" и "АБЕ" и "ВСЕЗНАЙКО" и не го смятам за обида а вдигане на тон, който беше последван от неговия тон :blink:
Като човек изчел огромно количество документация на тема европейски програми и работил година във фирма за разработване на проекти по европейски проекти, ти препоръчвам да бъдеш малко по-умерен в изказванията си относно кое, как и защо можело да се финансира ;)
Title: Re: Архив МД3
Post by: slap86 on 04.11.2011, 19:17:01
Поправих го за да не го изтриеш пак,  а пък това, което изтрих е: "ЧЕТИ БАТКА" и "АБЕ" и "ВСЕЗНАЙКО" и не го смятам за обида а вдигане на тон, който беше последван от неговия тон :blink:
Като човек изчел огромно количество документация на тема европейски програми и работил година във фирма за разработване на проекти по европейски проекти, ти препоръчвам да бъдеш малко по-умерен в изказванията си относно кое как и защо можели да се финансира ;)
Не ти искам CV-то, а ако ще казваш кое как е - кажи. Че ми звучиш като Станишев - "Ние знаем еди кво си, но ще кажем друг път"
Стига толкова оффтопик. Видело се е, че тука повече се говори за самоличноста на съфорумците отколкото по темите, което си е комплекс за малоценност
Title: Re: Архив МД3
Post by: difian on 04.11.2011, 22:52:52
Аз и на ЛС ти писах, има разлика между ТЕН-Т и Еврокоридорите... Комплекси нямаше, преди ти да дойдеш и да си го извадиш.
Title: Re: Архив МД3
Post by: slap86 on 05.11.2011, 00:28:55
Аз и на ЛС ти писах, има разлика между ТЕН-Т и Еврокоридорите... Комплекси нямаше, преди ти да дойдеш и да си го извадиш.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1185419 Я погледни тая статия и после ми кажи разлиакта между ТЕН-Т и Еврокоридорите, като ТЕН-Т отговаря за Еврокоридорите и тогава ми се прави на начетен. ПЛЮС ТОВА ТЕН-Т се превежда - Trans-European Transport Networks - Транс-Европейска Транспортна Мрежа. И ПОСЛЕ МИ ГОВОРИ, че били различни неща
Title: Re: Архив МД3
Post by: blagun on 05.11.2011, 00:55:40
Аз и на ЛС ти писах, има разлика между ТЕН-Т и Еврокоридорите... Комплекси нямаше, преди ти да дойдеш и да си го извадиш.
http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1185419 Я погледни тая статия и после ми кажи разлиакта между ТЕН-Т и Еврокоридорите, като ТЕН-Т отговаря за Еврокоридорите и тогава ми се прави на начетен. ПЛЮС ТОВА ТЕН-Т се превежда - Trans-European Transport Networks - Транс-Европейска Транспортна Мрежа. И ПОСЛЕ МИ ГОВОРИ, че били различни неща
Какъв си ти бе, момченце, та си позволяваш да държиш такъв гаменски тон във форума? Откъде се взе такава "компетентност" за абсолютно примитивни възгледи - щели да ни изсипят 5-10 милиарна да си построим каквото ни душа иска? Обясниха ти деликатно хора, занимаващи се с европроекти, урбанизъм, градоустройство - то отговаря все едно е във форума на Топспорт  
За твое сведение еврокоридорите и TEN-T мрежата са съвсем различни понятия. Различават се и по обхват, и по география - еврокоридорите са в Източна Европа, TEN-T е в цяла Европа, но изключително в членките на ЕС. С това слагам край на изключително неприятния оффтопик, който утре пътува в архива. Темата е за метродиаметър 3.