Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 3 => Topic started by: boleroto on 08.04.2010, 19:13:00

Title: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: boleroto on 08.04.2010, 19:13:00
На схемите се вижда - трудно се забелязва, като го гледаш от ниво терен, но отгоре е ясно, че тунела на Подуене има два ръкава, което неизбежно довежда до три логически извода:
- метротунела е изнесен от трасето на автотунела;
- метротунела се разделя на две направления - Ботевградско шосе и Хаджи Димитър;
- автотунела се разделя на две направления, но подобни индикации няма, тъй като детелината не предполага подобно разделение...


(http://i73.photobucket.com/albums/i226/hekata_5/ty.jpg)
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: difian on 08.04.2010, 20:56:21
За това ли говориш! От Боян Магесник се вижда и съм се чудел защо го има това и то под такъв ъгъл спрямо другото празно бетонирано място. Но то си е на нивото на плочата на моста на жп надлеза, т.е. надземно, а не подземно. Отделно, тунелът от Ботевградско към Слатина е пак там и наклонът за изкачване трябва да е голям. По ръба на жп моста има някакви коридори и рампи като за пешеходци, недоизградени разбира се. Та си мисля, че може и да е пешеходен подлез към площад Пирдоп.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: KRUPA on 08.04.2010, 21:13:22
Има и четвърти вариант - метротунела да се отделя от автомобилния в посока Хаджи Димитър и да свива по 'Владимир Вазов' до 'Враждебна' и бъдещата Северна тангента...    :D

Това на базик. Мисля, че наземните особености на терените зарязани от десетилетия, не са повод за изграждане на сериозна транспортна философия.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: difian on 08.04.2010, 21:48:24
Сега не му е времето да бием път да проверим на място, но тази снимка от нета е доста показателна. Различават се двете бетонни плочи, които визира болерото. Като се вгледаме, неминуемо ще заключим, че не е таван на тунел.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: boleroto on 08.04.2010, 22:45:13
Сега не му е времето да бием път да проверим на място, но тази снимка от нета е доста показателна. Различават се двете бетонни плочи, които визира болерото. Като се вгледаме, неминуемо ще заключим, че не е таван на тунел.


Само казвам какво съм видял, но не е и изключено да има предвидено подобно отклонение...
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: elbi on 08.04.2010, 23:21:29
Болеро проявил си здрава фантазия при сателитната снимка.Има два моста между площад Пирдоп и Подуене. Единия е стария другия е новия. Не мога да си спомня точно годината но някъде до 1987-1988 автомобилня полез беше 2*2 автомобилни ленти. След това се направи ремонт на Ботевградско шосе който беше със същия габарит и стана 2*3 ленти и трамвай в средата,затова беше изграден нов мост който да бъде с новия габарит. При новия беше и поизправено леко трасето.Стария мост се пада косо на новия и е запушен,в момента не се ползва за нищо. Откъм площад Пирдоп може да се види. Това е западния тунел на сателитната снимка. При строителството на кръстовището при гара Подуене е заложено подземно ниво за метро, но дотам. При моста под жп линията няма прокопани тунели с цел метро.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: difian on 08.04.2010, 23:28:56
Общият източник, който е цитиран навсякъде казва за едва няколко ДЕСЕТКИ метра готов тунел, дори не за стотици. Явно е направено само преминаването под директните платна между Ситняково и Данаил Николаев. Иначе, подлезите ми напомнят тези по станциите на МД-1 и в Младост при ХИТ. Но явно там станция не е и започвана да се прави и едва ли има някаква връзка.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: gnushev on 09.04.2010, 00:04:57
Не съм много на ясно с нещата, но според мен ако метрото си е подземно би трябвало да мине по този маршрут. Там няма никакви сгради. Направо си е пущинак. Тогава съвсем реално е първоначално да се изгради до гарата и там някъде под коловозите да се направи депо. Трамвая 22 ще си върви докато се сметне за необходимо да се продължи метрото. А ако им се дават пари да преправят линията по Ботевградско по добре да удължат линията на 22 до враждебна с тия пари :)
(http://pics.data.bg/storage/pics/1257013/6359/9af7c08db7209615e605a4a95d7c2384_610x0.jpg)
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: EuroDance on 09.04.2010, 00:10:17
Не съм много на ясно с нещата, но според мен ако метрото си е подземно би трябвало да мине по този маршрут. Там няма никакви сгради. Направо си е пущинак. Тогава съвсем реално е първоначално да се изгради до гарата и там някъде под коловозите да се направи депо. Трамвая 22 ще си върви докато се сметне за необходимо да се продължи метрото. А ако им се дават пари да преправят линията по Ботевградско по добре да удължат линията на 22 до враждебна с тия пари :)
От няколко дни си го мислех същото. Всеки ден пътувам с 22 от Сухата река до Подуяне и преди много време се замислих по този въпрос - наистина така би било най-правилно. Шосето и трамвайната линия преминават през крива, но не е необходимо метротрасето да е разположено под нея, при положение, че може да мине по директна права линия под стария мост.
Моята идея представлява нещо подобно:

(http://img256.imageshack.us/img256/2449/md3j.jpg) (http://img256.imageshack.us/i/md3j.jpg/)

Това са и моите предложения за станции в района на гарата. Едната станция със сигурност трябва да се разполага под кръстовището пред гарата, а другата, според мен, трябва да бъде изместена пред бл. 2 на Ботевградско шосе, като западния изход да съвпада със сегашния трамваен подлез. Следваща станция може да се изгради между канала (ул. Витиня) и жп линията.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: KRUPA on 09.04.2010, 00:12:41
Ама полуизградената станция не е ли пред гарата, т.е. между 'Ситняково' и тунела за към 'Ботевградско'?
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: prof66 on 09.04.2010, 00:15:51
стария мост не бе дори 2*2, при полбожение че през него минаваха тролеи,
а и малко след него бе площад Пирдоп и едната лента водеше директно за него :)

а и не забравяйте, че там все пак реки минават, чак толкова палаво не може да се праска с прави участъци....

и перловската, и тази безименната (вкараната поздемно) откъм редута, която се влива в перловската...

Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: EuroDance on 09.04.2010, 00:21:39
стария мост не бе дори 2*2, при полбожение че през него минаваха тролеи,
а и малко след него бе площад Пирдоп и едната лента водеше директно за него :)

а и не забравяйте, че там все пак реки минават, чак толкова палаво не може да се праска с прави участъци....

и перловската, и тази безименната (вкараната поздемно) откъм редута, която се влива в перловската...



Перловската преминава под бул. Мадрид и излиза при бул. Владимир Вазов, доколкото знам не тече в района на Подуене. А каква подземна река има откъм Редута?
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: JloKyM on 09.04.2010, 00:36:49
Също така имаме ли неопровержимо доказателство и информация, че има полуизградена станция и малко тунели при Подуяне?
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: ivan krastev on 09.04.2010, 10:07:42
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: Tergo on 09.04.2010, 15:42:29
М, да - прав си.
Спомням си, тогава по интервютата постоянно повтаряха, че под реконструирания площад са изградили конструкциите за тунела и станцията.
Предполагам само тези части, които са влизали в периметъра на тогавашното строителство.
Така че, да: само определени метри тунел и може би стените на станцията, попадащи под тогавашното разкопано пространство - най-вероято това дори са само частите на вестибюла и изходите към гарата и подлеза.
Изцяло конструктивно станцията едва ли е изцяло построена, дори колкото е била тази на НДК.
Но пък и ние не  знаем точното разположение на станцията - може и да е била замислена в точно в реконструиращото се простанство...
Title: Re: Метродиаметър 3
Post by: ivan krastev on 09.04.2010, 16:26:48
Надявам се скоро да разбера какво точно има изградено там. Според мен има само малка част от тунели и част от вестибюл при подлезите, а за част от станция - силно се съмнявам!
Title: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: LG_ on 15.04.2010, 23:06:26
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.

Това къде се е споменавало, че сега за първи път го срещам!?
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: blagun on 16.04.2010, 00:30:33
"При благоустрояването на площада пред гара Подуене от тази линия са изградени няколко десетки метра тунел, под други транспортни съоръжения." Това е единствената официална информация която има за изграденият участък там.

Това къде се е споменавало, че сега за първи път го срещам!?
Във Викито: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE (http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE) - точка 1.2 - Строителство.
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: LG_ on 16.04.2010, 01:16:10
Жалко, значи няма нищо официално в това  :(
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: difian on 16.04.2010, 01:23:59
Жалко, значи няма нищо официално в това  :(
То все от някъде тръгна това. Вече не помня, но май го имаше и в статии писано или прессъобщения. Мисля си, че е вярно и там тунели има. Другият слух с тунели под Патриарха обаче не са истина!
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: tauri on 16.04.2010, 09:32:03
Към моста на Подуене има изградени пешеходни подлези. Първоначално идеята е била да се направи спирка на влаковете отгоре за връзка с трамвая. Защо е отпаднала нямам представа, но отгоре си личат бъдещите перони и арматура за съоръжения.
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: Kryten on 16.04.2010, 12:06:56
Най-вероятно цитатът идва оттук
http://www.uacg.bg/UACEG_site/acadstaff/userfiles/study_bg_346_underlec1_1.pdf
Title: Re: Има ли изградени участъци от МД3 от времето на СОЦа?
Post by: Tergo on 16.04.2010, 15:08:05
Жалко, значи няма нищо официално в това  :(
Там също някога имаше линк, откъдето е взет текста, но при многобройните редакции някой го е изтрил.
Линкове към тогавашните интервюта е невъзможно да се дадат - това беше в зоратаа на интернет...
Иначе  аз лично махнах доста дезинформиращи текстове за изградена станция на МД3 пред НДК и трансформирах текста за изцяло изградена станция на площада пред гара Подуене.
В крайна сметка, е взет цитат от PDF документа от предишния пост.