Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 1 => Topic started by: putnik on 09.02.2012, 16:04:02

Title: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: putnik on 09.02.2012, 16:04:02
Как виждате трасето на удължаване/разклонение на МД1 в Люлин? Според мен има нужда от най-много 2 станции, тъй като квартала е доста компактен въпреки че се състои от 10 микрорайона и един център с частни къщи. Къде биха били най-ефективни нови станции там?
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Stahlgewitter on 09.02.2012, 16:21:10
По мое мнение, естественият център на Люлин е кооперативния пазар. Тоест логично продължение е завой към него и още една станция- крайна,  на бул. П. Дертлиев с изграждане на паркинг за идващите от АМ Люлин и станция за автобусите от Банкя, Иваняне, Филиповци и може би и Мало Бучино. Така се постига и равен брой станции в двете разклонения- на пазара и П. Дертлиев в едната посока и Сливница и Обеля в другата, което би улеснило синхронизирането.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: putnik on 09.02.2012, 16:31:08
Много пъти съм чувал тези които живеят в Люлин 4, 5 да се оплакват че метрото не им върши почти никаква работа.
Аз лично виждам една станция до мебелната къща в Люлин 4. Така наведнъж ще бъдат покрити 4, 5 и 6 микрорайон и от блоковете в близост до Кооперативния пазар също ще могат да го ползват. Обаче при това условие разклонението ще бъде само заради 1 станция. Доколко може да се реализира един модел въпросната станция да стане крайната за МД1, а Сливница да премине към МД2 като тя съответно ще бъде крайната за МД2, а участъка Люлин-Сливница да се ползва само за връзка с депото?
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: fizik on 09.02.2012, 17:30:37
Нещо като това което съм пуснал долу? Тогава ще може и да се направи великата връзка с МД3 (черна насечена линия)
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: boleroto on 09.02.2012, 17:45:20
Нещо като това което съм пуснал долу? Тогава ще може и да се направи великата връзка с МД3 (черна насечена линия)
Коментирали сме
1) че завой от Люлин към Люлин 5/6 е невъзможен технически (няма място за кривата);
2) че завой към Люлин 5/6 ще отреже възможността МД-1 да се удължава в направление запад накъдето ще расте града...

EDIT: кривата е възможна с уговорката, че се строи с къртица или ако е наземно: ако се отчужди и събори пазара
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: etnies on 09.02.2012, 18:04:54
Градът по скоро се очаква да расте на север. А около паара още не е застроено и перспективата за връзка с МД3 е добра. Още повече, че терените между Люлин и Овча Купел започват лека-полека да се усвояват и рано или късно Панчо Владигеров ще стигне Суходолска и Президент Линкълн
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: bg_pop on 09.02.2012, 18:10:31
Винаги съм си мислел, че евентуално продължение на метрото към Люлин 5 би било разумно. Евентуалната му връзка с МД3 звучи интерестна. Ако се обмисли добре и финансово е разумно да се се направи, но само за да има метро.....не . Ако линията на 8ТМ стане по-добра, бърза няма да има смъсил от такова удължение, но ако не и идеята е да се действа само с метро трябва многоооооо добре да се обмисли.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Borkata on 09.02.2012, 18:13:40
Не е нужна крива, просто МД3 ще стига до МС Сливница и там ще е крайна. Просто няма да има завой към МД1 посока тунела.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: putnik on 09.02.2012, 18:21:50
Ако освен Обеля и Сливница премине към МД2, тогава може да се говори хем за удължаване на МД1, хем за разклонение - и двете в Люлин като едното може да е на запад, а другото на юг.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: boleroto on 09.02.2012, 18:38:56
Хора, отговора е много елементарен: МД-3 се удължава до Люлин, разклонението от Люлин си минава направо към Волуяк и Костинброд(?), а МД-3 се затапва с една мостова станция над Сливница и готово: без а се спира която и да е възможност за разширяване...
Още преди години бях пуснал схемата...
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 10.02.2012, 08:53:30
Моля ви се мили хора, обяснете ми:
Защо постоянно се опитвате да затворите всички линии в града?
Затваряте 1 и МД, Затваряте 1 и 2 МД, накрая ще искате и 2 и 3 МД да се свържат пос ССТ. Кажете ми как ще се развива тази система като я затворите от всякъде? После ща кажете "Ама защо метрото не се развива?".
Хайде дайте му малко място да се развива на запад под Царица Йоанна и към Банкя, Хайде първи да си се развива към Горубляне, Хайде втори да си върви към Илиянци и Нови искър
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: fizik on 10.02.2012, 09:37:13
Аз лично не го искам - просто визуализирах идеята за пазара в Люлин... За мен иначе в момента е не до там обосновано изграждането на още една спирка в Люлин, при положение, че не са изпробвани всички варианти за довозващ транспорт. Не живея в Люлин и не ходя в Люлин и затова не претендирам да знам каква е транспортната обстановка в тази част на града.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 10.02.2012, 09:47:59
Ми с проектите за изграждане на ново тролейбусно трасе и пускането на довозващи автобуси може и да стане безпредметно.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: boleroto on 10.02.2012, 10:42:33
Аз живея в Люлин 5 вече половин година и знам колко е тегаво да пътуваш до метрото (отнема около 15 минути пеша), но знам колко огромен потенциал предоставя района около Сливница/СОП и този район е много по-важно да се остави възможност от метропокритие от МД-1, а МД-3 от Овча купел да се завърти през Люлин, защото така Люлин ще запази комуникативността си с Обеля, транзитното си положение спрямо разрастването на града и връзка с югозападна София.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 10.02.2012, 11:23:56
А как виждате изграждането на линията по Царица Йонна и после ляв завой и посока Банкя? За мен това е най-логичното развитие. Като се осигури добър транспорт на района, който ще има огромен потенциал за развитие след изграждане на СОП и Магистралата за Калотина
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: boleroto on 10.02.2012, 13:18:38
А как виждате изграждането на линията по Царица Йонна и после ляв завой и посока Банкя? За мен това е най-логичното развитие. Като се осигури добър транспорт на района, който ще има огромен потенциал за развитие след изграждане на СОП и Магистралата за Калотина

Града няма да расте към Банкя. По-логично е да расте по оста на Сливница - тенденцията е вече на лице, така че трябва да се мисли МД-1 да се свързва с този зародиш на бизнес клъстър
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 10.02.2012, 13:47:54
Добре. Да кажем, че се ориентира към Божурище.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: krzya on 28.10.2013, 11:34:22
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Ако продължението бъде не с една, а с три станции, то ще обхване голяма част от живеещите в Люлин 3, 4 и 5, които сега вървят или 20-25 минути пеша до метростанция Люлин, а довозващият транспорт до метрото е много нарядко и то не до станция Люлин, а на около 500 м настрана.

Още повече се очертава и още един търговски център с хипермаркет Baumax, Търговски център Plaza west shopping centre (Sofia), ''Карфур'', ''Зора'', Homey и ''Арена''

А вижте и един идеен проект в един румънски саит:http://www.general-design.ro/details.php?fk_categ=5&pag=1&project_id=45 (http://www.general-design.ro/details.php?fk_categ=5&pag=1&project_id=45)
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: AGENT 006 on 28.10.2013, 11:53:04
Е то и небостъргач в Люлин 3 щеше да се строи ама люлинчани не са толкова тъпи да позволят ей така да измъкнат облика на Люлин като зелен квартал под носа им и да застроят със сгради напълно несъобразени с архитектурния облик и на квартала и на града като цяло. Имаше сериозен отпор върху този проект и за следващи подобни изцепки също няма да липсват протести. Моля погледнете нещата от обективната страна като съдите по сегашната транспортна схема и нуждите от довозване, а не от субективната страна на това кой, какви идиотски проекти за застрояване и изграждане на огромни търговски и бизнес обекти е подготвил.
В западната част на Люлин определено има нужда от по-улеснен достъп до метрото. Конкретно високите блокове по булевард "Добринова скала" са с изключително затруднен достъп до метро. Разписанието на автобус 82 е неадекватно за довозване до метростанция "Сливница", а инфраструктурата откъм тротоари е в ужасно състояние.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: blagun on 28.10.2013, 14:46:25
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 28.10.2013, 21:17:13
Аз пък мисля, че точно сега му е времето да се мисли за продължаване с 1-2 станции в Люлин. Сега има инерция за бързо развитие с по 1 станция, а и си мисля, че много ще помогне при маршрутизирането след завършване на източните ръкави. Люлин има население колкото Левски и Овча купел взети заедно, а голяма част от него няма достъп (обозрим) до метрото. Тази несправедливост трябва да се поправи и си мисля, че няколко десетки милиона лева, които иначе биха потънали от Оперативните програми могат да бъдат спасени точно така.

Ясно е, че усилията ще бъдат насочени към изграждането на целия трети метродиаметър, но това незначи, че не трябв да има готовност за реакция при възможност да се реализират и разклонениятата по останалите линии.

За мен разклонението на втори метродиаметър към Илиянци не е жизнеспособно в сегашната ситуация, но раклонение на МД-1 в Люлин не само е жизнеспособно, а е и крайно наложително.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: putnik on 29.10.2013, 15:58:14
Една станция в края на Царица Йоанна и още една на пресечката с Захари Стоянов.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: krzya on 29.10.2013, 16:34:19
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Tergo on 29.10.2013, 17:54:08
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: RADOCVET on 29.10.2013, 18:31:49
Аз не виждам какъв е проблема в случая. Нищо не пречи да се направи разклонение с една метростанция в западна посока. Така голяма част от Люлин, която в момента времето за довозване е съизмеримо с времето на пътуване с метрото ще получи удобен достъп до метрото. така няма да се "закривява" и ще остане възможност за по-нататък за се развие според града. Също така дори в настоящият момент може да се експлоатира при сегашната ситуация, като вместо да "обръща" на Сливница, влакът ще е до въпросната станция.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: viktorlc on 29.10.2013, 22:42:38
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: blagun on 30.10.2013, 00:38:09
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
То сегашната схема ще престане да съществува още с пускането на лъчите до Летището и Бизнес парка.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: krzya on 30.10.2013, 09:07:01
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Именно, трябва да погледнем действителността в очите и да отчетем грешката от преди двадесет  и повече години, защото тогава се говореше за това трасе като основно на запад, а не сегашното трасе към метростанция "Сливница"

Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Говорите така, като човек живеещ някъде далече от София, къде Ви предлагат да обикаля из Люлин.
Да не би градът да не се е разширил на запад.

 А и как стигнахте до съждението за евентуалното разширение?

Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
От къде тези умозаключения, че е далекоперспективна възможност.
Чии интереси трябва да обслужва метрото, ако не на хилядите ползващи този транспорт?
Защо ще убие наждите за разрастване на мрежата? Та това Е разрастване на мрежата.

Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Знаем, че минималният интервал е 90 секунди, какво пречи този минимален интервал да е в участъка, където двете линии ще вървят по едно трасе. А в останалата част минималният интервал да е три минути.

Въобще: всяко нещо с времето си.

Да, сега му е времето!
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: bigblondewolf on 30.10.2013, 10:38:24
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: radamant on 30.10.2013, 10:48:05
Не е ли време да помислим отново за разклонението в Люлин в западна посока.
Не е време, преди да бъде завършена изцяло Линия 3 от Овча купел до Левски. Все пак ако остане нещо икономисано, може да се вмъкне този недълъг участък (както вмъкнаха отсечката Баучер-Хладилника).
Иначе довозването е съвсем друга работа.
Не трябва да се скриваме зад Третия метродиаметър и да спираме развитието на останалата мрежа.
Добър пример е удължаването на Втори метродиаметър.
Сега е времето да се проучи, да се проектира и ако има някаква пролука и се намери финансиране защо да не се изгради.
;)
Не трябва обаче и да позволяваме на желаното да взема връх над действителността.
Това разклонение е оставено заради евентуално разширение на запад (в случай, че градът се разрасне в тази посока).
И то няма никакво намерение да обикаля, завива из Люлин.
Това е далекоперспективна възможност (оставяне възможността за отворена линия на запад) - колкото и да ни се иска да обслужваме незабавните си интереси, няма да стане.
Нещо повече: окончателно ще убие всякакви надежди за разрастване на мрежата при развитие на града!
Дори от гледна точка на обслужването на линията не бива да се прави това разклонение, преди да са разделили окончателно двата диаметъра и да се  преобразува маршрутното движение.
Едва ли ще стане, преди да са изградили захода към депото от север.
Казвам това, защото с пускането в експлоатация на двете разклонения ще се увеличи пътникопотокът и наложителните мероприятия би трябвало да бъдат какво да се направи за съкращаване на интервала, а не това отново да се усложнява с добавянето на още едно разклонение и още един маршрут.
Въобще: всяко нещо с времето си. :rolleyes:
Напълно съм съгласен с колегите!Според мен приоритет е изграждането на МД3,след него продължението на МД2 посока Студентски град,както и 1-2 станции към Свобода (Илиенското отклонение) и чак след това евентуално продължаване на МД1 според нуждите на града...Лично според мен не трябва да се забравя,че всяко ново строителство на участък на метрото е много скъп процес и в момента единствената възможност за финансиране е ЕС.Затова каквото и да коментираме тук е ясно,че ще се осъществи само най-належащото...Трябва да стискаме палци МД3 да се финансира в пълния си вид,а не "на парче",каквито са предварителните индикации!
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: krzya on 30.10.2013, 12:35:38
Не може, защото извън пик маршрутът е един, което означава по втора линия да се движат през това време влакове на всеки 14 минути, а само по общия участък - между Люлин и Младост - на 7 минути.
А защо по общия участък интервалът извън пик да е 7 мин., може да бъде 4 мин. например
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: krzya on 30.10.2013, 13:00:33
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.

Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: bigblondewolf on 30.10.2013, 16:04:44
Нещо не схващам защо си чешете езиците толкова сериозно в тая тема и родихте такъв спор :neznam:
На мен ми изглежда адски просто решението - метростанция в Л4 и след МС Люлин МД1 завива наляво за крайна станция. Обеля минава към МД2, а съставите от депо преминават транзит и се включват в МД1 в посока Летище от Люлин. Двата МД се припокриват само в една спирка, която даже е транзитна за единия. Губим връзката между МД1 и МД2, но двата ще са автономни и на равни интервали и отпада чакането по 10мин за прекачване на Сердика.
Едни се чешат, други обсъждат.

Нещо пропускате две метростанции - действащата Сливница и полупостроената под жп линията за Сливница.

Защо трябва да се губи връзката м/у линия 1 и линия 2. Едната тръгва от Лозенец до Летището, а другата от Люлин (така е добре да има повече от една станция до възловата Люлин) до Младост. Още повече в общия участък, където има и повече пътници влаковете ще са по-начесто.

Сливница какво пречи да се запише към МД2? Ако единствената пречка за един хубав интервал от 3мин или по-малко е това, че метрото преминава между МД1 и МД2, ако се разделят двата - пречката отпада. В момента ползвам редовно метрото от Сливница до Дж. Баучер и нямам нищо против ако ми трябва спирка от МД1 да се прекачвам на Сердика. А и нямам навика да пътувам вътре в квартала с метро, затова директна връзка със станциите до К. Величков не ме блазни.

Някак ми се струва странно да се прави разклонение на маршрута заради една метростанция. Ако наистина има план да се свърже с МД3 под Южен парк започва да придобива смисъл, но пак ми се струва прекалено сложно - през един влаковете от МД1 отиват за МД2 или МД3, откъдето произтичат и сложните сметки колко време отнема да се обърне влака в края на този или онзи МД и хора започват да обясняват колко е сложно да се пусне метро през 90сек, а други да обясняват как това не е Москва и не може така.

Между другото, не знаех за полупостроената станция, защо не се ползва? Тя няма много връзка с това накъде да се развива МД1 според мен, но все пак защо я има наполовина?
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: alpha_adversativum on 28.04.2020, 17:34:11
Тъй като тази тема е за фантазия, а тя поне все още е безплатна, ще се пробвам и аз, като ще се опитам да бъда максимално кратък. Тъй като имам твърде оскъдни данни за това, което вече е построено, идеята може да търпи корекции. Съобразил съм се с това, което момента ми е известно.
Както знаем, комплексът понастоящем се обслужва от три метростанции, които с оглед както на съществуващото положение, така и на бъдещото развитие на квартала, са крайно недостатъчни. Това дава основание обслужването да се определи като лошо. В добавка към другото станция "Люлин" е разположена крайно неудачно (встрани от главната ос север-юг), което я прави изключително трудна за обвързване с наземен транспорт. За подобряване на обслужването към момента се предвижда изграждане на отклонение от съществуващото трасе в западна посока с две станции по протежение на бул. "Царица Йоанна". За него още при строителството на действащото трасе са направени уширения от двете страни на тунела веднага след МС "Люлин" в посока към депото за бъдещо преминаване на второ ниво под съществуващия път, но самото преминаване не е реализирано.

(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4894.0;attach=137069;image)
Фиг. 1. Построеното към момента според цифровия кадастър

Решение с две станции в посока запад с нищо няма да подобри обслужването на гъстонаселената южна половина на комплекса. Поради това предлагам алтернатива, която ще реши и този проблем, без да отпада предвиденото вече западно разширение. Тя може да се реализира на два етапа.

Етап 1
Изгражда се предвиденото трасе под бул. "Царица Йоанна" с две станции, както следва:
1. "Люлин – нова" с източен вестибюл в района на кръстовището с бул. "Панчо Владигеров" и западен при ул. "Матей Преображенски";
2. "Добринова скала" при кръстовището с едноименния булевард. Точното й разположение ще се определи според нуждите.
При изграждането на предвиденото преминаване под сегашното трасе се залага още едно разклонение в южна посока (фиг. 2).

(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4894.0;attach=137071;image)
Фиг. 2. Съществуващо трасе (в червено), западно (в жълто) и южно (в черно) разклонение. Показано е примерно местоположение на МС "Люлин – нова"

Тъй като единият път в посока "Добринова скала" ще трябва да мине на второ подземно ниво, а станция "Люлин- нова" е необходимо да бъде в максимално възможната близост до кръстовището, най-вероятно в района на станцията няма да е възможно двата пътя да бъдат на еднаква дълбочина. Поради това двата перона може да бъдат разположени на различни дълбочини, което предполага интересно и уникално у нас архитектурно решение за перонната зала.
След влизането в експлоатация на двете станции от етап 1, МС "Люлин – стара" се закрива, а перонната й зала се преоборудва с бретел и един или два (колкото позволява габаритът) тупикови коловоза за престой на подвижен състав. Тук има един голям проблем – перонната зала е колонен тип, а такова преустройство със сигурност ще изисква премахването на някои от колоните (в участъка на бретела). Това нямам представа дали ще е възможно. Във всеки случай, ако не се поставят такива съоръжения, при въвеждането в експлоатация и на двете разклонения захранването на линията с подвижен състав ще е крайно трудно.
При реализиран етап 1 станция "Люлин" попада на логичното си място и се обвързва по правилен начин с наземния транспорт. Отпада директната връзка "Люлин"-"Сливница", която се компенсира с подходящ наземен довозващ транспорт от южен Люлин до станция "Сливница" (например А108 по бул. "Захари Стоянов" с подходящ брой коли). Впрочем аз винаги съм твърдял, че подобна връзка е необходима.

Етап 2
Изгражда се разклонение в южна посока под кооперативния пазар, бул. "Панчо Владигеров" и бул. "Райко Даскалов" с две станции, както следва:
1. "Панчо Владигеров", разположена под едноименния булевард между бл. 442 и 608 (фиг. 4);
2. "Райко Даскалов", ситуирана в района на кръстовището с бул. "Добринова скала" (фиг. 5).
Всички криви на трасето са с изискеумия минимален радиус от 300 м (фиг. 3).

(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4894.0;attach=137073;image)
Фиг. 3. Окръжности с радиус 300 м по протежение на предлаганото трасе

(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4894.0;attach=137075;image)
Фиг. 4. Разположение на МС "Панчо Владигеров"

На територията южно от ул. Филиповско шосе" се изгражда голям буферен паркинг за влизащите в София от АМ "Струма", а на кота терен се разполага новата автогара "Запад".

(https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4894.0;attach=137077;image)
Фиг. 5. Разположение на МС "Райко Даскалов" с буферен паркинг и автогара

При изграден етап 2 трамвайното трасе в сегашния си вид става излишно и  може да бъде преместено в друга част на комплекса или закрито. В метрото може да се организира маршрутно движение в няколко варианта според нуждите.

Забележка: Имената на станциите са примерни. Станция "Добринова скала" в духа на установената от Общината традиция може да се казва "Македония", именно защото няма нищо общо с Македония, а другите две на юг – напр. "Цивилизационен избор" и "Североатлантически договор". :D
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: IKAR on 28.04.2020, 19:57:45
Навремето е предвидено метро по Панчо Владигеров нагоре, до Петър Дертлиев (Люлин-5). Но сега чичо ти Стоян твърди, че не може да стане заради прекалено големия наклон по Панчо Владигеров. Затова уж вкараха отклонението на запад по Царица Йоанна.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Dimitar155 on 28.04.2020, 21:03:49
Ако трамвай 8 се удължи до тролейбусното ухо в Люлин 3 (~1км от сегашното обръщало в Люлин 8), няма ли да се обезмисли създаването на метро към 4-та, 5-та и 6-та част? Трамвая може да довозва пътници до МС Люлин и до новата станция в района на кръстовището на Добринова скала и царица Йоанна.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: davidcho10 on 28.04.2020, 21:26:22
Казваш, че 3 метростанции в един квартал са крайно недостатъчни? Обслужването не е лошо, защото има 3 станции, а защото наземният транспорт не е добър и е нужно да се помисли върху него, така че моля не заменяйте всичко за скапаното метро!Не може да има по 5 метростанции в квартал и да са на пешеходно разстояние, все едно си в автобуса. А и не е нормално в такъв периметър да са нагъчкани толкова много хора, през 10 метра по 15 етажни блокове, ама какво да се прави, не са мислили навремето. Или просто не е трябвало да се маха жителството, кой знае?
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Pesho1991 on 28.04.2020, 21:50:08
Казваш, че 3 метростанции в един квартал са крайно недостатъчни? Обслужването не е лошо, защото има 3 станции, а защото наземният транспорт не е добър и е нужно да се помисли върху него, така че моля не заменяйте всичко за скапаното метро!Не може да има по 5 метростанции в квартал и да са на пешеходно разстояние, все едно си в автобуса. А и не е нормално в такъв периметър да са нагъчкани толкова много хора, през 10 метра по 15 етажни блокове, ама какво да се прави, не са мислили навремето. Или просто не е трябвало да се маха жителството, кой знае?
Нали знаеш, че в Младост са точно 5 метростанции и всички се използват и товарят прилично. Да има по-слаби времеви пояси и дни, но като цяло са доста ползвани. Да не говорим, че Младост е с по-малко население(някои казват два пъти по-малко от Люлин). Транспортът си стои и има автобуси, които са пълен въздуховоз, но стоят( гледаме към теб 113, временно 306 замина, но не се учудвам ако си остане така). 111 и той редовно след БП е празен, признавам си ползвал съм го от Люлин до Младост, но само ако имам време, иначе самият автобус основно се пълни с бабички ходещи до пазара във вътрешната част на Младост. 314 също е бая празен из Младост, но да кажем, че той има довозващите функции към планината и подходящ за туризъм. Основните линии като 305, 213 и 76 са перфектни за младост и успяват да покрият по-голяма част, като включим 413 и тб 5 в микса и Младост всъщност има доста адекватен довозващ транспорт, като не броим линии със затихващи функции.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Mammoth on 29.04.2020, 00:55:09
Метрото в Люлин е така разположено, че адекватно се обслужват само 10, 9, 8 и от части 7 район, останалите Люлинчета са леко ощетени от използването на метро, но при един адекватен довозващ транспорт мисля, че не е проблем. Да не говорим, че Люлин си има и две удобни тролейбусни линии и една трамвайна. Никой не е казал, че всички трябва да се набутат в метрото, но за съжаление нещата се развиват натам - бърз превоз на пътници, за да се избегнат задръстванията и какафонията която се получава в пиковите часове, макар че то не че и метрото ни е много адекватно де...
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: elbi on 29.04.2020, 13:28:10
Метрото в Люлин е така разположено, че адекватно се обслужват само 10, 9, 8 и от части 7 район, останалите Люлинчета са леко ощетени от използването на метро, но при един адекватен довозващ транспорт мисля, че не е проблем. Да не говорим, че Люлин си има и две удобни тролейбусни линии и една трамвайна. Никой не е казал, че всички трябва да се набутат в метрото, но за съжаление нещата се развиват натам - бърз превоз на пътници, за да се избегнат задръстванията и какафонията която се получава в пиковите часове, макар че то не че и метрото ни е много адекватно де...
Писал си приказки наизуст добре заучени фрази но нямаши общо с Люлин. Люлин има три метростнации но реално двете са на края и особено Сливница е по скоро да обслужва Божурище,Банкя и околностите отколкото Люлин. Хубаво е че Люлин има две тролейбусни линии но те нямат никаква връзка с метрото и поради спецификата на контактна мрежа няма как и да имат довозваща функзция до метрото. Докато Младост е проектиран около една ос Александър Малинов Люлин е направен на по гъсти булеварди и направата на довозващ транспорт е много по трудна. Дори да приемем Царица Йоана за ос на Люлин по нея не се движи никакъв градски транпорт в участъка на метростанциите за разлика от Младост, където там се движи почти целия наземен градски транспорт. Така хем имат удобен градски трнаспорт до Центъра хем той служи и за довозващ до метрото. Само довозваща линия не е удачно решение защото никой не иска да плаща два билета вместо един, пътникопотока е на приливи и отливи а ако довозващия транспорт спира и не на самата метростанция а на няколкостотин метра от нея направо не върши никаква работа. Имаше някакъв опит да има довозваща линия в Люлин но не просъществува дълго. А приказки че никой не казал че трябва да се набутват в метрото е най обичанта мантра в този форум, но това е пожелание а не реалност. Както в пазарната икономика търсенето и предлагането определят цената така и тук скоростта на придвижване и удобството опредлеят кой с какво да се вози а не някой отстрани да ти обяснява как по бавното било по бързо и със административни мерки как ще го постигнем.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: ozzy on 29.04.2020, 13:31:48
Като живеещ в Люлин-5 близо 4 години мога да кажа, че метрото ми е сравнително удобно, неудобен е довозващият транспорт до метрото. За разлика от Младост и Студентски, в Люлин няма нито една линия, чието основно предназначение е довозване до метрото. До нас минава трамвай 8 и автобус 42 (само в посока МС Люлин), които могат да те закарат до МС Люлин, и 310, който може да те закара до Западен парк. Аз често пъти вървя разстоянието пеша, рядко чакам градски транспорт, особено като е хубаво времето. Според мен проблемът не е в липсата на разклонение на метрото към Люлин-4 и 5, а в липсващия довозващ транспорт.
Първо, не разбирам от какъв зор 42 в посока Банкя минава по бул. Захари Стоянов? Много по-полезно би било да се връща по ул. Райко Даскалов.
Второ, синхронът на тези три линии (тм 8, А42, А310) с метрото липсва на практика, това се усеща особено в часовете след 20ч. и през уикендите. Самите разписания на тм 8 и 42 така са направени, че през уикенда много често минават почти едновременно и после 20 минути няма транспорт. Ясно е, че довозването до метрото не им е основната функция, но те изпълняват такава, поради липса на други линии. Последните курсове на тм 8, А42 и А310 са час и половина по-рано преди последния курс на метрото. Освен това не са рядкост закъсненията на тм 8 и А 310 в центъра.
За мен районът около улиците Индира Ганди и Джавахарлал Неру е много ощетен откъм транспорт. Има един смотан тролей 7, който е на интервал 15-20 минути и на всичкото отгоре не минава близо до МС Западен парк. Реално вариантът ти е или да си с кола, или пеша до метрото.
До самата МС Люлин пък паркоместата са крайно недостатъчни. Паркират масово в калта или в дясната лента на бул. Царица Йоанна. Не е нормално при толкова натоварена станция в близост да минава само една автобусна и една трамвайна линия. Метростанцията е добре проектирана, широка и удобна е, но транспортът до нея не е помислен добре.
Мерките, които могат да се вземат краткосрочно и без големи разходи:
1. По-добър синхрон на тм 8 и А 42, както и с метрото, по възможност.
2. Промяна на маршрута на 42, така че да минава по ул. Райко Даскалов в посока Банкя.
3. Промяна на маршрута на А108 - в посока Илиенци да продължава по бул. Царица Йоанна направо след кръстовището с бул. Панчо Владигеров, да спира на МС Люлин и след това наляво по ул. Асен Николов до Сливница. Трябва да мине обаче на къси коли, и да е на малко по-чест интервал, за да може да минава през тясната част на Асен Николов.
3. Може с наличната контактна мрежа да се пробва довозваща тролейна линия 6А, която да тръгва от колелото в Люлин-3, по бул. Захари Стоянов, Дж. Неру, МС Западен парк, Петър Дертлиев, наляво по ул. Владимир Динчев, ул. Търново до колелото на 42.
4. Може да се пробва с довозваща автобусна линия - от колелото на 42 по ул. Търново, надясно по ул. Асен Николов, надясно по бул. Царица Йоанна, наляво по Панчо Владигеров, наляво по Дж. Неру, надясно по ул. Индира Ганди, наляво по бул. Петър Дертлиев, МС Западен парк, наляво по Дж. Неру и обратно по маршрута си към колелото на 42.
Иначе може да се мисли и за промяна на 111, така че да минава през МС Люлин.

Но строеж на нови разклонения на метрото не виждам как ще се случат, преди да се отделят МД-1 и МД-2, демек най-рано след 10 години. Много по-добре е да се мисли за разширяване на тролейбусната и трамвайната мрежа в Люлин, а не на метрото.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: alpha_adversativum on 29.04.2020, 16:06:32
Ози, ти си кореняк младостчанин и точно на теб да ти обяснявам какво означава наистина удобно метро мисля, че няма смисъл.  ;) От Люлин 5 до станцията средното разстояние е 1800 метра (мерено от училището). Да, съвсем нормално е за млад човек преодоляването му да не е особен проблем, но субективните усещания са едно, а обективните показатели на макроравнище са съвсем друго. Аз например много обичам да ходя пеша и най-редовно си правя разходки до центъра, така че на мен метро почти не ми трябва.  :D Но въпросът не е в това. Добрата транспортна свързаност на един голям и компактен квартал като Люлин (де факто той и Младост са градове-спътници) е основата, на която ляга привлекателността му като място за живеене и като обект за инвестиции във висококвалифицирани (за нашите стандарти) работни места. А щом две трети от населението на един компактен град разполага фактически с една метростанция, до която трябва да се пътува с още нещо, значи нещата са бая сбъркани. По отношение на инвестициите - в Люлин висококвалифициран сегмент крещящо липсва и това всеки ден се усеща все повече. В Люлин липсват и обекти от общоградско значение. Именно затова предлагам и автогара Запад да бъде преместена и да бъде обвързана с метрото в Люлин 5. Това от една страна ще позволи на обществения междуселищен транспорт да използва магистралата, което ще направи времепътуването с поне половин час по-кратко, а от друга ще направи Люлин притегателен център за хората от Югозападна България. Освен това тези две разклонения оставят възможности за бъдещо развитие в различни посоки - едното към Божурище и, дай Боже, към второ летище някога, а другото - към къщата на Първия (тая в Банкя, не оная другата - за нея твърде скъпо ще излезе).
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 29.04.2020, 16:26:28
@Оззи, много зависи как ще се измени транспортът с пускането на Пробива Дертлиев. Това може и вероятно за добро или за лошо ще измести някои линии на ГТ, но също така ще задръсти допълнително тясната част на Петър Дертлиев от Индира Ганди към Царица Йоанна и се опасявам, че ще се загуби иначе положителният ефект от твоето предложение за линия.

Що се отнася до довеждащ тролей или по-точно до кръгова линия ще са нужни 2 линии - 67 и 76, съответно по и обратно на часовниковата стрелка, като довеждат вътрешността на квартала до МС Западен парк в този конкретен случай, но не и на прекалено голямо пешеходно отстояние от останалите МС (по-конкретно Сливница при кръстовището с Панчо Владигеров), а в последствие разбира се и новата метростанция на Добринова скала.

Много е трудно да се прецени кое разклонение би било полезно, удобно и рентабилно. За съжаление има значителни ограничения пред възможността да има метро под Панчо Владигеров като разклонение от МС Люлин и тези ограничения само ще се затягат с обявената продажба на ъгловия парцел на Царица Йоанна и Панчо Владигеров, но и с вече започналото строителство на нов блок до Търговски център Люлин, който е само първа фаса от значително застрояване предвидено в района.

Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: ozzy on 29.04.2020, 17:08:13
@alpha_adversativum Да, живях дълги години в Младост-1 и около 2 години в Младост-3. Метростанциите и в двата случая бяха на 10-15 минути пеша, тъй че кой знае каква разлика в достъпността няма.
Лично на мен метрото в западния радиус ми харесва много повече - по-широки и удобни станции, с островен перон, широки входове, мотрисите се движат много по-бързо. В Младост станциите са по-малки и тесни, неудобни за прекачване (Младост-1 особено, огромна грешка при проектирането!) и са твърде начесто. А в отклоненията интервалът на движение е двойно по-голям, докато в Люлин винаги има метро на 3-4 минути. Едно разклонение към Люлин-5 ще бъде на интервал в пик 6-7 минути и извън пик 9-10 минути.
Знам, че много ти се иска Люлин да има бизнеспаркове и молове като в Младост, но това ще стане трудно. Една от причините да се построят тези офис сгради в Младост, е близкото разположение до летище София. Голяма част от наемателите са фирми с чуждестранни собственици, те се стремят да имат бърза връзка с летището. Втората, доста основна причина, е близостта със Студентски град. Голяма част от студентите работят и те почват работа именно в Бизнеспарка, в дъ Мол или Сердика център. Ако нямат общежитие, те си избират квартира в кварталите, които са близо до университетите - Младост, Дървеница, Мусагеница, Дружба, Дианабад. Така работното им място може лесно да се съчетае с образованието и лесно прескачат от работа в университета и в квартирата.
Повечето офис сгради в Младост бяха готови, преди да има метро. Метрото обаче се яви като допълнителен бонус да стане кварталът по-търсен, по-скъп и привлекателен. В сравнение с 15-20-25 години назад, положението в Младост реално се влоши. Бяха застроени голяма част от междублоковите пространства. Идеите за Източен парк и парк Въртопа ще останат само на хартия, тъй като горублянци искат да си застроят полето, а общината няма пари да им го изкупи. Проблемът с паркирането в Младост става все по-сериозен. Говори се, че тази година ще направят зелена зона част от Младост-1, между Сахаров и Цариградско. Въпреки метрото, трафикът не е намалял, а напротив. Паркирането около бизнеспарка продължава да е проблем - собствениците на близките блокове продължават да пукат гуми. Продължението на Ляпчев в посока борсите Горубляне също не е ясно кога ще се случи.
На мен лично Люлин ми харесва повече като планировка и, за щастие, не е така презастроен. Да, и тук не достигат паркоместа, но проблемът може да се реши. Лошото е, че районният кмет на Люлин е доста пасивен, в резултат на което поддръжката на инфраструктурата е видимо занемарена.
Иначе има планове за нови строежи около МС Люлин, пазара, Царица Йоанна, предполагам и около Околовръстното ще се застрои. Дано разширят и бул. Европа скоро, там също е подходящо за офис сгради. Но няма да е в тази степен като в Младост, като няма ВУЗ-ове и летище наблизо, предимствата на Люлин са единствено по-ниските си цени на имотите и близостта до основните артерии.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: Kraxx on 29.04.2020, 19:11:21
И още един аспект защо в Младост така се презастрои и е привлекателно и като цяло източните квартали - по-голямата част от държавата е от онази страна на града. Каквото и да си говорим хората искат да излязат бързо от града и да се насочат към родните си места. За съжаление на запад от Люлин са все малки населени места и единствената интересна посока и то предимно по сезонни причини е магистрала Струма. Тук идва и липсата на политика по управление на територията от страна на градската управа. Могат да се дадат стимули за изграждане на бизнес центрове в западния край на града, но никой не се наема. В очите на СО или поне политиката която се вижда градът свършва в МС Константин Величков и то компромисно след разширяването на платената зона за паркиране. До преди това свършваше на Опълченска. Западна София последната истинска градска инвестиция, която видя беше "пробивът" Царица Йоанна от Добринова скала и чак сега години по-късно "пробивът" Дертлиев. Все едни такива колосални инфраструктурни обекти, които да имат значително отражение върху развитието на града.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: alpha_adversativum on 29.04.2020, 19:35:28
@alpha_adversativum Да, живях дълги години в Младост-1 и около 2 години в Младост-3. Метростанциите и в двата случая бяха на 10-15 минути пеша, тъй че кой знае каква разлика в достъпността няма.
Разлика определено има - в пешеходна достъпност до вход на метростанция (в кръг с радиус 500 метра) попада 59,5% от територията на Младост, а за Люлин процентът е 27,6 или над два пъти по-малък.

Quote
Знам, че много ти се иска Люлин да има бизнеспаркове и молове като в Младост, но това ще стане трудно. Една от причините да се построят тези офис сгради в Младост, е близкото разположение до летище София. Голяма част от наемателите са фирми с чуждестранни собственици, те се стремят да имат бърза връзка с летището. Втората, доста основна причина, е близостта със Студентски град. Голяма част от студентите работят и те почват работа именно в Бизнеспарка, в дъ Мол или Сердика център. Ако нямат общежитие, те си избират квартира в кварталите, които са близо до университетите - Младост, Дървеница, Мусагеница, Дружба, Дианабад. Така работното им място може лесно да се съчетае с образованието и лесно прескачат от работа в университета и в квартирата.
Повечето офис сгради в Младост бяха готови, преди да има метро. Метрото обаче се яви като допълнителен бонус да стане кварталът по-търсен, по-скъп и привлекателен.
Разбира се, че офисите се появиха преди метрото. Факт е и, че близостта до летището и до Студентски град е ключова. Само че това защитава моята теза. Младост още тогава беше по-достъпен откъм летището и Студентски град (тук трябва да включим и центъра чрез Цариградско), а тази достъпност впоследствие стана причина да стане още по-достъпен след построяването на метрото. Обратно, Люлин се намира на противоположния край на града, което априори го прави по-недостъпен, а в добавка към това има и много по-лоша транспортна свързаност с останалия град спрямо Младост. Значи Люлин може да бъде конкурентен само ако се направи много по-достъпен, отколкото е сега. Това в транспортно отношение означава, че най-малко трябва да се догони Младост по параметри на обслуженост с метро (с две разклонения и шест станции в пешеходна достъпност ще попаднат 55,3% от територията) и на достъпност с наземен личен и обществен транспорт (реконструкция на бул. Сливница от Опълченска до СОП по проект, близък до този от 1971 г.). Всичко друго е от лукаваго.
Впрочем, що се отнася до мене, молове и бизнес паркове са ми изтрябвали. Ако ми дотрябва мол, просто отивам, пазарувам и си излизам, а не живея там.  :D Въпросът е съвсем друг. Щем или не, това просто са места за прилагане на определен тип труд, който се смята за престижен и с времето такива точки оформят качеството на обитаване в окръжаващите територии.

А и за проблемите в Младост си прав. Естествено, че има проблеми. Това са проблеми на растежа. Но за съжаление общото между проблемите на растежа и проблемите на упадъка се изчерпва с това, че и едното, и другото са проблеми.

Тук идва и липсата на политика по управление на територията от страна на градската управа. Могат да се дадат стимули за изграждане на бизнес центрове в западния край на града, но никой не се наема. В очите на СО или поне политиката която се вижда градът свършва в МС Константин Величков и то компромисно след разширяването на платената зона за паркиране. До преди това свършваше на Опълченска. Западна София последната истинска градска инвестиция, която видя беше "пробивът" Царица Йоанна от Добринова скала и чак сега години по-късно "пробивът" Дертлиев. Все едни такива колосални инфраструктурни обекти, които да имат значително отражение върху развитието на града.
Абсолютно вярно.
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: New_Passenger on 12.10.2020, 12:24:17
Пресияне, Ози, не забравяйте че Люлин има друго предимство, защото се намира в близост до бъдещата АМ Европа. При всички положения връзката с европейските държави минава през Люлин. Новата АМ Европа ще има връзка и със СОП. Затова идеята да се изгради ново сити там не е безперспективна. Едно е да имаш връзка с Летището, но ако ти трябва логистична връзка със Сърбия, Хърватска, Словения или дори Австрия или Италия, определено ще предпочетеш да си наемеш офис в Люлинското сити.

Имало ли е официален проект за разклонението по Дертлиев или е само нечия идея?

Не бих казал че връзките със съществуващите метростанции в Люлин са лоши, МС Люлин и МС Западен парк имат спирки на ТМ8 в непосредствена близост. Разбира се, има какво да се желае. Старото жилище на жена ми е в Люлин 1, ходих дотам 1-2 пъти с метрото, мисля че има нужда от качествен пешеходен път който да свързва Люлин 1 с МС Сливница. Дано по-скоро пуснат вътрешноквартални Карлсони които да имат единен билет с метрото.

Като цяло, не бих казал, че метрото в Младост е чак толкова достъпно. Ако живееш в 3 микрорайон до Общината, има да ходиш до МС Младост 3 или МС Балан. Или парк "100 години София" в Младост 2, със сигурност има повече от 5 минути ходене както до Малинов така и до Балан.

Студентски град не е важен фактор. Отдавна вече не е кампус, а главният чалгатрополис на София. Вижте в Cite Universite в Париж колко е културно и как се ограничава достъпа.

Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: V.Peichev on 12.10.2020, 12:51:37
От Младост 3 около общината до МС Малинов има довозване за две спирки с 113, 213 и 314. :rolleyes: До МС Младост 3 няма как да има довозващ транспорт в близко бъдеще - недовършеният булевард не позволява, също е ориентирана по-скоро към Младост 1а и по-близките блокове от Младост 3. :rolleyes:
Title: Re: Идеи за удължаване на МД1 в Люлин
Post by: New_Passenger on 12.10.2020, 20:22:40
Идеализираш. Има ситуации когато по-бързо се стига пеша.
Младост 1а преди метрото си беше без транспорт. Имаше само една маршрутка като по този повод дори вдигнаха една табела до пазара.
Ако си в по-отдалечените от Малинов блокове на втория микрорайон, със сигурност ще се придвижваш пеша до метростанциите, много чакане ще падне.

На Люлин му трябват две метростанции - едната в края на Царица Йоанна, другата - до бъдещото Люлинско сити и СОП което осигурява връзка с ПВ Сливница и АМ Европа. Трябва да се изгради и буферен паркинг. Трябва и подобряване на достъпа до МС Сливница, както и вътршеноквартални довеждащи линии.

Ако има тема за връзка с метрото в Люлин, давайте идеи там.