Градски транспорт - София

Транспортът в другите градове => Стара Загора => Topic started by: x3m on 11.10.2007, 00:04:49

Title: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: x3m on 11.10.2007, 00:04:49
Тролеите в Стара Загора ще могат да се движат на слънчеви батерии. Това съобщи проф. Георги Тончев на семинар за алтернативните източници на енергия. Новата система ще подобри въздуха, защото няма да се отделят вредни газове от транспорта. Освен това превозните средства ще се движат, без да са вързани към електрическата мрежа, което пък ще удължи маршрутите им, обясни проф. Тончев. Той бе категоричен, че в Стара Загора има повече слънце, отколкото вятър, и бизнесът трябва да се насочи към разработването на проекти именно в сферата на фотоволтаичната енергия.


http://www.standartnews.com/bg/article.php...;article=206958 (http://www.standartnews.com/bg/article.php?d=2007-10-11&article=206958)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: ozzy on 11.10.2007, 00:31:37
Интересно ми е да ги видя в движение.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Muslon on 11.10.2007, 13:01:28
Най-голямата глупост, която съм чувал от доста време насам...
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Blago84 on 11.10.2007, 15:48:30
И на мен ми е прелюбопитно да ги видя в движение или по скоро в пълзение, защото с количеството енергия, което би могло да се извлече от покрива на един тролей, превозното средство само ще пълзи.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: LG_ on 11.10.2007, 15:51:19
Някой да знае за фирма производител на подовни тролеи? Аз не.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: maniak on 11.10.2007, 15:56:37
става въпрос за батерии, които могат да е зареждат и от слътчева енергия. не става въпрос, че тролейбусът ще има  соларен панел на покрива, а за това, че батериите ще се зареждат и слагат в тролея заредени. подобни прави шкода. лошото е, че такива батерии бързо се "износват" - след 4 години ще са нужни нови...
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Unreal on 23.07.2008, 23:54:08
забелязвам, че всички гледат с известен скептицизъм на подобни новости.Както каза maniak са на заредени батерии и схема на подобни батерии и инсталации може дори в google на изображения да си намерите.Представете си 100% екологично чисто превозно средство без ограничение от жици и пръти
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: blagun on 24.07.2008, 10:38:17
Както каза maniak са на заредени батерии и схема на подобни батерии и инсталации може дори в google на изображения да си намерите.
Значи става въпрос за електробуси, т.е. - за автобуси с ел.двигател.
За съжаление, въпросът с ефективни батерии на приемлива цена все още не е решен. В Женева има атракционно влакче на ток, маршрутът му е 2-3 км, след което спира за зареждане на батериите (едва ли най-големите маниаци на тема ел.енергия - швейцарците имат технологично изоставане в това направление). При това положение зарядни станции би трябвало да има за всяко обръщало, а престоите на обръщалото ще трябва да са големи - съизмерими с времето за пробег.
Дотук не сме намесвали Слънцето. Соларната енергия има огромен недостатък - различна е при различните сезони, а през половината денонощие въобще я няма. Така че соларни електроцентрали, включени в паралел, е реалност, докато соларни зарядни станции - фантазия, поне докато не се научим ефективно да акумулираме ел.енергия в големи количества. Вероятно може да се измисли такава станция в град Мурманск, която да работи 6 месеца през полярния ден, но Стара Загора е доста далеч от Полярния кръг.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Muslon on 24.07.2008, 12:22:41
Относно "акумулирането" на електрическа енергия поризведена от слънчева такава има няколко решения: едното е просто да не се акумулира, а да се връща в разпределителната мрежа, където да се ползва от другите потребители. По този начин пред деня намалява нотварването на ТЕЦ/ВЕЦ/АЕЦ. Други варианти биха били например ВЕЦ-ове, които през деня работят като потребители (като цяло сложно, понеже трябва да има басейн и под ВЕЦ-а). Но това няма нищо общо с глупостта казана от "професора": в момента няма технолгия, която да позволява достатъчно дълъг пробег само чрез акумулатори без източник на енергия.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: borosport on 24.07.2008, 19:49:54
 Малко повече за електромобилите - http://cars.actualno.com/news_108248.html
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Unreal on 24.07.2008, 21:46:14
Но това няма нищо общо с глупостта казана от "професора": в момента няма технолгия, която да позволява достатъчно дълъг пробег само чрез акумулатори без източник на енергия.

оо дали ще ми позволиш малък спор  :rolleyes: В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;) Според мен това е напълно възможно с условието, че за България е много трудно приложимо ... за голямо наше съжаление :(
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: blagun on 25.07.2008, 10:36:31
В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;)
Електромобилите са на ниво прототип още от моите детски години, т.е. от 70-те на миналия век.
Повече надежди се възлагат на хидрогенните (водородните) двигатели.

Соларните електроцентрали все са си със същия проблем - себестойността на произведения ток. Също и вятърните - то ако вятърът беше по-изгоден от корабното гориво, отдавна да са се върнали ветроходите.
Може би галопиращите цени на горивата ще променят в бъдеще това, но според мен перспективата е атомната енергия. Технологиите са достатъчно напреднали, за да се гарантира безопасната им работа, а всичките псевдоекологически пушилки според мен са щедро финансирани от петролните и газови монополисти.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Muslon on 25.07.2008, 10:55:42
оо дали ще ми позволиш малък спор  :rolleyes: В момента японската Тойота Приус разполага с прототип на изцяло електрически двигател достатъчен за около 350 Км.Разбира се всичко е само прототип и е доста вероятно да не стане нищо в следващите 10-на години, но я се сети какво си поръчаха лондончани ;) Според мен това е напълно възможно с условието, че за България е много трудно приложимо ... за голямо наше съжаление :(
Приус има и в серийно производство, но с помощен бензинов двигател. Единствената кола, която е донякъде в "серийно" производство и ползва само батерии е Тесла, с максимален пробег към 350км. Но едно е спортен автомобил за кеф и хвалба (въпросното чудо струва към 100к $) а друго е няколко-тонен автобус, който трябва да може да измине поне 300-400 километра в градски условия.
Водородните клетки са друг въпрос. Там ако се справят с проблема за съхранение и пълнене на горивото, може и да стане. Въпреки, че както казва Благун и те са в разработка доста отдавна.
А общо за енергията: фотоволтаичните клетки ("слънчеви батерии"), засега още са сравнително скъпи и с ниско КПД (<20%). Освен това изискват голяма площ. Така че на "атомния" ток няма алтернатива (поне докато не заработят първите термоядрени реактори).
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Unreal on 28.07.2008, 21:38:57
трябва да призная, че сте прави :) ниското КПД и голямата площ са основният проблем според мен, но всяко нещо с времето си сигурен съм, че до 10-на години и това ще е факт.Ситарото от подписа ми е с водороден двигател и четох, че има страхотни отзиви за него (като ефективност на самия двигател), но и там идва проблема със съхранение на гориво и почти невъзможността да се презарежда често.

Винаги съм се чудел, такова чудо възможно ли е все пак да покрие изцяло нуждите на транспортна система от рода на Пловдив да речем ?
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Dazler4e7o on 10.04.2009, 13:49:46
Това е хубаво ,че са на слънчеви батерии ами има ли "пъртове" за ток ?  :)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: difian on 10.04.2009, 19:30:30
Това е хубаво ,че са на слънчеви батерии ами има ли "пъртове" за ток ?  :)
Има си слънчеви батерии за тока...
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 28.03.2010, 11:38:07
Quote
Строят метро и в Стара Загора
 
26 Март 2010



(http://stroitelstvo.bg/images/stories/2006/03/seeimg1143552408.jpg)

Да се пробие тунел под центъра на Стара Загора препоръчаха членовете на Обществения съвет по устройствени проблеми на градската среда.

Той трябва да поеме градския транспорт между източната и западната част на града.

Главният архитект Емил Василев дори лансира идеята за бъдещо метро на все по-разрастващата се Стара Загора. Натовареният трафик вече създавал сериозни транспортни проблеми в града.

Идеята е тунелът да минава точно под пешеходната зона по бул. “Цар Симеон Велики”. Подземното съоръжение ще бъде отсечка от 800 м между бул. “Патриарх Евтимий” и ул. “Хаджи Димитър”.

http://stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=27185
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 28.03.2010, 11:45:02
Някой е направил даже схема...  :)

Хахаха


(http://metrosz.hit.bg/Stara%20Zagora%20Metro%20project.JPG)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 28.03.2010, 13:39:33
Quote
Тунел, метро или трамвай в Стара Загора?

25.03.2010

Предвиждат велоалея в парк "Загорка"


Развитие на проекта за актуализация на Общия устройствен план на Стара Загора, представяне на проектите за развитието на парк „Загорка“ и за обогатяване на пространството около паметника на подп. Калитин бяха темите, които обсъди на вчерашното си заседание Общественият съвет по устройствени и естетически проблеми на градската среда.

„Миналата година бе предадено и прието специализирано устройствено проучване за актуализация на Общия устройствен план, което набеляза насоките за развитие му. Има сключен договор с проектантски екип, който работи. Приоритет в актуализацията на плана са подходите от магистрала „Тракия“ към града, оптимизиране на градската транспортната схема и прилежаща територия, както и на уличната система и зелените площи“, заяви пред експертите главният архитект Иван Кирчев, а зам.-кметът проф. Димитър Динев акцентира върху бъдещето на бул. "Цар Симеон Велики" като пешеходна зона.

Едната възможност е пешеходната зона да бъде изместена по улица "Св. княз Борис Първи", а другата е частично запазване на съществуващото положение, като общественият транспорт бъде вкаран в тунел в отсечката от храм "Свети Никола" до СОУ "Васил Левски". Дебатира се и  идеята за изграждане на метро, или на подлези: единият - на бул. “Руски“, а другият - на бул. “Св. Патриарх Евтимий“, както и пускането на трамвайна линия по подобие на централната софийска улица „Витошка“.

Всички предложения в рамките на заседанието могат да послужат като препоръки към проектантите на Общия устройствен план.

„С авторите на новия устройствен план обсъждаме различни варианти и идеи. Сред тях са как и дали би могло да оживим пространството около жп гарата, дали е възможно да се направи пробив покрай бившия завод „Берое“ и да се слезе до подлеза, който идва от „Новотехпром“...", отбеляза проф. Динев.

Членовете на обществения съвет се запознаха и с идейния проект на парк "Загорка", където се предвижда създаването на велоалея с дължина от 2.5 км, спортни игрища, паркинги за автомобили, запазване и обогатяване на съществуващата растителност. Представени бяха идеи за обогатяване на пространството около паметника на подполковник Калитин и проект за параклис в съседство, за който обаче ще бъдат потребни 180 000 лв.

Светла Тенева

http://novinata.bg/modules/news/article.php?storyid=15979 (http://novinata.bg/modules/news/article.php?storyid=15979)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: difian on 28.03.2010, 13:45:04
Или подлез, или метроо....  :D :D

Малоумието настрана, но браво че мислите за по-високо нови на транспорта от тролейте и автобусите. По-големите Пловдив, Варна и Бургас нещо все се дърпат от това. За метро е немислимо да се мисли, но за трамвай по-става. Не съм на ясно с пътникопотоците и проблемите с трафика, но потенциалът ви е само до там при това население.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: maniak on 29.03.2010, 11:17:49
Реално Стара Загора, Варна и Бургас ще станат трите мегаполиса, където ще се развива икономиката и производството у нас. Пловдив и Русе ще догонват...
Така че - защо не и метро :P
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: freepigeon on 29.03.2010, 12:36:00
Да се строи метро в Стара Загора е оригинална,но непостожима идея.С транспортния потенциал на Стара Загора това метро няма да може да се изплати с години,камо ли да почне да трупа печалби.Много по-добре би било да продължите с подобрение на тролейбусния си транспорт в европейски такъв :)

Иначе много хубаво сте го предвидили с цели 3 диаметъра :D:D

И понеже чак сега виждам поста на Еугенио от февруари за линия 28 - не познавам вашия град но съм готов да се обзаложа,че едва когато спрат или пренасочат автобусната линия 51 която дубира 50% от 28 тролея ще стане рентабилен до там!
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: IKAR on 29.03.2010, 12:49:17
Недейте използва думата "мегаполис" за градове от този порядък. В Бугаристан, а и в доста по-напреднали от нас държави такова нещо няма! Мегаполиси има например в Япония, където няколко града с население от два-три милиона нагоре практически са се сляли. То самата дума означава група от няколко града с население над милион, които са се обединили в един. Тъй че в нашата "мила" родина за такова нещо и дума не може да става. Така едно време сърбите се бяха изцепили за създаването на белградско-новосадски мегаполис, нищо че двата града са на 180 километра един от друг.

Иначе наистина извън всякакво съмнение е необходимостта от изграждане на скоростни релсови транспортни системи - скоростен трамвай или леко метро - в градовете Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Даже за Пловдив някъде из интернет имаше разработен проект от българин, работещ в университета в Карлсруе. Варна отдавна има нужда от трамваи. В тази връзка не знам какво стана с проекта за монорелсова железница, която би могла да се изгради със средства от ЕС. Още през далечната 1988-а година, пътувайки с автобуса от Златни Пясъци към града оповръщах последния, понеже ми стана лошо не от "спортно" каране, а от невъзможност да се диша вътре защото хората бяха като сардели. Нормален транспорт не се гради с автобусни линии, отдадени на концесия на близки до общинските власти фирми по закона за автомобилните превози, по които се движат пушещи  10-15 годишни таралясници не знам коя ръка. В добавка няма абонаментни карти или ако има, те не важат за всички линии, защото отделните маршрути се обслужват от различни фирми. Чакай бе, мен като клиент какво ме интересува от коя фирма се обслужва определена линия. За тролеите пък не говоря - в Стара Загора не знам как е, но във Варна са ги заe*али тотално. За Пловдив пък въобще не искам да говоря...

А вижте какво става в Адана, Измир, Бурса....
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 29.03.2010, 22:15:45
Трамвай по бул. "Цар Симеон Велики" през пешеходната зона? - Може! Ала любопитно ми е само как ще се проектира и реализира той извън тази зона по булеварда, когато в момента е свободно за движение само едно платно (от две) в посока, а другото е заето за паркиралите автомобили. А и дори да се реализира подобен проект по бул. "Цар Симеон Велики" от Студентски град до кв. "Зора" както и по бул. "Св. Патриарх Евтимий", това ще означава бавна, но сигурна смърт за тролейбусното дружество.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 19.04.2010, 12:15:42
Вижте и това.  :D :D

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=54650053&postcount=288

Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: difian on 19.04.2010, 16:24:32
Вместо метро, защо не го нарекат трамвай, много по-добре би звучало?!  ;)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: vst on 22.04.2010, 16:48:26
Стара Загора винаги е летяла в облаците, без кой знае какъв резултат, пример с това е тролея до ЖП Гарата вече 15 години! Вместо трамвай или метро  :D :D :D (на последното мога само да се изсмея), да взeмaт пример от Община Плевен и да реализират проекта за разширение на тролейбусната мрежа до кв. "Зора", Тракийски Университет както и на запад по бул. "Ген. Столетов" от бул. "Руски" с парите от "Устойчив градски транспорт" по програма "Регионално развитие", които сега влзиат в Общината! И ако евентуално се изгради този тунел под бул. "Цар Симеон Велики" да се измести тролейбусната мрежа от ул. "Ген. Гурко" в този тунел. С това трафика ще се и облекчи значително. Eugenio
Тунелът би могъл да бъде уникално решение, но пък и глуповато да се влагат пари в такова съоръжение, след като има Гурко.

Мисля си, че много изгодна линия би могла да бъде, ако пуснат линия, която да тръгва от Железник, да минава през БКП-то, да слиза по Славянска, да минава през Гарата, да се качва отново на Славянска и да има спирка на Автогарата, от там да се качва на Патриарх Евтимий, след това по Цар Симеон и до Зора, като линията е по-редовна за сметка на 13-ката? Определено редовността на тази линия (поне в началото, докато хората свикнат с нея) би гарантирала използването й до гарата и автогарата и би привлякла доста пътници, не мислите ли?
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: zirka on 04.06.2010, 08:34:03
Ето какво пише вестник "24Часа" за развитието на градският транспорт в Стара Загора –със задна дата от януари 2005г
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 11.07.2010, 20:19:44
Разбрах, че в днешния брой (11.07.2010) на вестник Национална Бизнес Поща има статия за евентуален строеж на метро в Стара Загора.  :rolleyes:

Може ли някой да сканира статията или да я щракне с фотоапарат, за да може да я видим всички във форума?

Благодаря предварително!!!  :)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: vst on 02.11.2010, 12:59:29
Аз пък мисля, че 3 и 8 трябва да има следния маршрут: след като стигнат до Хаджи Димитър и Славянска, да си ходят до гарата и от там да правят десен завой към автогарата по бул. Славянски (няма автобусна линия, която да обслужва автогарата, а това е срамота за един голям град) и след това да завиват от Славянски към Патриарх Евтимий и да си поемат по същите маршрути.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 02.11.2010, 15:04:13
Да, но пък така кв. "Казански" и кв. "Три чучура - юг" ще останат без връзка с ул. "Ген. Гурко" и ЦГЧ, където е основния пътникопоток. Ако беше удобно и 13 и 14 и 17 и 51 да минаваха през ЖП гарата и Автогарата. Но хората от центъра трябваше да слизат до тях.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 04.09.2011, 12:52:44
Ето така би изглеждало идеалното разпределение между тролейбусните и автобусните линии към момента:
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 27.09.2011, 15:32:26
Чудесно би било ако в Стара Загора се обмисли и лансира идея за експлоатация и на електробуси! Паралелно с обновяването на тролейбусния парк, те биха могли да заместят част от автобусите в града. Такива ековозила на батерии могат да бъдат собственост на "Тролейбусни превози" ЕООД, като ще оперират в районите без въздушноконтактна мрежа, а именно по линиите с номера 3,8,13,14,51,20,4 и 12 в пиковите часове. По крайградските линии електробуси трудно ще се наложат заради по-дългите разстояния там. Тролейбусите ще продължат да обслужват своите си маршрути - 1,36,26,2 и новата 25 от Стадиона до ЖП гарата, след като се изгради тролейбусна мрежа по улица "Св. Отец Паисий".  :)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: viktorlc on 28.09.2011, 13:37:58
Има и варианти за тролейбуси с резервен агрегат от батерии, а не дизелов двигател. Струва ми се, че този вариант е най-добър. Все пак все още електробусите са си скъпички.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 28.09.2011, 15:14:58
В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: freepigeon on 28.09.2011, 20:24:34
В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.

В Перник имат намерение да реализират подобен проект, който ще бъде експериментален и за Европа. Става дума за покупката на 8 електробуса, които ще обслужват така нар. "зелена линия" с разположени станции за зареждане по трасето. Те ще могат да изминават до 500 км с едно зареждане. Ще се направи и електронно наблюдение на трафика. Общата стойност на проекта е 2,4 млн. лева и реализацията му няма да елиминира тролейбусния транспорт. В Стара Загора само за 6 Електролаза, общината плати близо 2 млн. лева, които бяха далеч по-евтини от други тролейбуси.
Два от източниците: http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=974301 и http://www.pernikmedia.net/bg/articles/category1/article405.html като на втория линк има и снимка на електробус.

Това е във фаза на груб проект и зависи от това дали ще бъде одобрен проекта за финансиране.И въпреки че сме една от общините с най-много спечелени евро проекти винаги проекти с толкова голямо финансиране са ни били неодобрявани поради слабия административен капацитет...
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 28.09.2011, 21:40:21
Това е във фаза на груб проект и зависи от това дали ще бъде одобрен проекта за финансиране.И въпреки че сме една от общините с най-много спечелени евро проекти винаги проекти с толкова голямо финансиране са ни били неодобрявани поради слабия административен капацитет...
В случая по-важна е конкретиката на проекта, свързана с бъдещето на електробусите и техните предимства:
Ето и един интересен материал: :) http://news.data.bg/9/auto/107613/%D0%BA%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%B9___%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B5%D0%BD%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD_%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81_%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: eugenio on 06.05.2012, 22:33:12
По мое наблюдение могат да се направят още няколко допълнителни корекции по транспортната схема на града, с цел по-голямо покритие на обслужването и ефективност. Автобус № 17 става изцяло градска линия от Лозенец до Гр. парк, № 204 се прекратява, разкрива се № 4 (може и с малкоместни автобуси) от ВУЗ през ЖП гара и Автогара до К. Ганчев, както и тролей № 25 от ст. Берое до ЖП гара. И всичко това при условие, че се намери друго решение с крайградските линии, които е желателно да не преминават през целия град!
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: did_ko on 07.05.2012, 19:09:53
С огглед на това, че магистрала "Тракия" преминава южно от града на мен ми е интересно как ще се осъществи връзката  Север - Юг т.е.по направлението Русе - Г.Оряховица - Стара Загора - Димитровград.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Братко on 08.06.2012, 21:41:55
София е единствения български град (без Скопие :P), в който има реален смисъл да се построи метрополитен. Става дума за две линии: едната от студентското градче или Богомилово до кв. Зора или през промишлената зона до Хрищени. Другата линия трябва да върви от стадион Локомотив до кв. Кольо Ганчево или още по-добре до гараж в село Загоре, като ще се свързва с междуградските автобуси по магистрала Тракия. Линиите трябва да бъдат комбинирани - надземни и подземни, а извънградското трасе е нужно, за да се постигне ефективна дължина на линиите. Стара Загора има обаче много голям проблем и това са археологическите пластове. Под града се намират руините на Верея и Августа Траяна, които стигат голяма дълбочина. Двете линии биха заменили почти изцяло наземния транспорт и биха облекчили качествено трафика в града. Много старозагорци биха слезнали от колите си, за да ползват подземна железница.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: difian on 10.06.2012, 13:47:44
София е единствения български град (без Скопие :P), в който има реален смисъл да се построи метрополитен...
В случая грешката е вярна... :D За трамвай не си ли чувал, че директно на метро скачаш? Скопие също не е за метро... А относно историческите пластове, строи се на 50+ метра дълбочина и нямате грижи! :)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 30.07.2016, 01:21:47
Хайде дано транспортът в Стара Загора да е по-безпроблемен и по-безавариен! :)

(http://www.prikachi.com/images/257/8472257q.jpg)

Quote
Пътното съоръжение до магазин "Билла" в Стара Загора облекчава трафика (http://"http://www.infoz.bg/region/stara-zagora/2112-patnoto-saorazhenie-do-magazin-billa-v-stara-zagora-oblekchava-trafika")

29.07.2016


(http://www.infoz.bg/images/2016-07/billa-kragovo.jpg)

Дългooчaĸвaнoтo пътнo cъopъжeниe дo мaгaзин "Бeллa" в зaпaднaтa чacт нa Cтapa Зaгopa e гoтoвo в cpoĸ и движeниeтo e пycнaтo. Taĸa cтapитe cвeтoфapи, ĸoитo нe ycпявaxa дa peгyлиpaxa движeниeтo, ocтaнaxa в иcтopиятa и тpaфиĸът вeчe e oблeĸчeн.

B paмĸитe нa пpoeĸтa бeшe peĸoнcтpyиpaнo дepeтo и ca пocтaвeни cтpoитeлни eлeмeнти зa oтвeждaнe нa вoдитe. Πocтpoeни ca пoдпopни cтeни и зaщитeн мacлeн ĸaбeл, ĸoйтo ocигypявa eлeĸтpичecтвo нa няĸoлĸo ĸвapтaлa. Haпpaвeнa e и вeлoaлeя.

Πpeдcтoи дa бъдe нaпpaвeнa пoливнa cиcтeмa и пътнoтo cъopъжeниe, ĸoeтo e c фopмa нa eлипca, щe бъдe ecтeтичecĸи oфopмeнo и oзeлeнeнo.

Изпълнитeл нa пpoeĸтa e "Щpaбaг" EAД, ĸoятo cпeчeли oбщecтвeнaтa пopъчĸa ĸaтo пpeдлoжи нaй-ниcĸaтa oфepтa в paзмep нa 2,81 млн. лeвa c ДДC.


http://www.infoz.bg/region/stara-zagora/2112-patnoto-saorazhenie-do-magazin-billa-v-stara-zagora-oblekchava-trafika (http://www.infoz.bg/region/stara-zagora/2112-patnoto-saorazhenie-do-magazin-billa-v-stara-zagora-oblekchava-trafika)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: slimarkov on 30.07.2016, 13:10:00
За трамвай не си ли чувал, че директно на метро скачаш?

 Общината се е отказала от трамвай засега, т.е. за този програмен период, но е платила над 400 хиляди лева за идеен проект, изготвен от британска фирма. Става въпрос за 6-километрова линия нископодов трамвай.

Повече информация тук (източникът, на който попаднах на първи "Google search hit" е вестник Дума, ха-ха):

Quote
ОБЩИНАТА НЕ ИСКА ТРАМВАИ В СТАРА ЗАГОРА (http://"http://www.duma.bg/node/16692")

Христо Христов

29 Юни 2011


6-километрова трамвайна линия са предложили британски консултанти на община Стара Загора в идеен проект за интегрирания градски транспорт, финансиран от ЕК с 13,5 млн евро. Само пет града в страната, сред които и Стара Загора, са включени в тази целева помощ, консултантът се избира не от общините, а от Министерството на транспорта.

В заданието си към чужденците администрацията поставила две основни изисквания - разширяване на съществуващите тролейбусни линии с още две и обновяване на тролейбусния парк. С изненада обаче открили, че консултантът ги отхвърля с мотива, че са твърде скъпи, а на тяхно място предлага изграждане на 6 км трамвайна линия с три коли за 45 млн. евро и закупуване на нови автобуси.

След последвало категорично несъгласие била направена корекция. Според нея старозагорци ще живеят по-леко, ако си купят 8 нови тролея за 2,8 млн. евро, построят 10 км велоалеи за 3 млн. евро и набучат по тротоарите колчета против паркиране за 40 000 евро. За капак трябвало да си инсталират електронна информационна система с табла по спирките за 8 млн. евро.

Идеята не решава на практика нищо, твърди ресорният зам.-кмет Белчо Белчев. Според него сумата за услугата е огромна и неоправдана, още повече, че консултантът нямал никакъв опит в областта на тролейбусните превози. Въпреки че нито една от идеите на англичаните не среща одобрение, те все пак ще приберат хонорар от 405 хил. лева за консултацията.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: klutsohor on 26.04.2017, 14:21:24
Транспортната схема може да се оптимизира, като се направят някои частични промени по нея. Тролейбусните линии - 1, 2, 25, 26, 36 да се запазят и увеличат с една. Новата тролейбусна линия 25 ще свързва ЖП гарата с цялата ЦГЧ и ще бъде довеждаща и трансферна с всички останали линии на МГОТ (след въвеждане на електронното таксуване с възможност за смяна на ПС). В пиковите часове 2 и 26 да минават през ДАИ. Градските автобусни линии - 3, 8, 12, 13, 14, 20, 51 да се запазят. На 3 и 8 да отпадне обслужването на двaта микрорайона в кв. Железник (за да не се конкурира маршрута на 13), но отново да тръгват от обръщалото в кварталът и от бул. Славянски директно да се прави ляв завой към бул. Руски (без да се обикаля и минава през ЖП гарата). 204 да бъде закрита с неефективен маршрут. В пиковите часове 12 и 51 да минават през Петрол, а 3 и 8 през Средна гора. Крайградските автобусни линии - 9 (през с. Ново село и с. Сулица), 15, 17 (и до с. Люляк), 21, 22, 23, 24, 32 (до кв. Дъбрава), 33, 62, 64, 65, 92 (през с. Пряпорец и с. Борилово), 94, 96 (през с. Остра могила) да бъдат по направлението: Автогара "Ст. Загора" – бул. Руски – бул. Хр. Ботев запад (9, 21, 22, 24, 32, 92, 94, 96) / бул. Хр. Ботев изток (15, 17, 23, 33, 62, 64, 65) – крайна дестинация. Трафика ще бъде равномерно разпределен между ул. Ген Гурко и бул. Хр. Ботев, ГТ няма да се дублира и по протежението на бул. Хр. Ботев ще се обособят нови централни спирки. 9-ките да преустановят минаването си през Малкия Железник. След бул. Хр. Ботев 32 да завива по ул. Св. От. Паисий, а 22 по ул. Димчо Стаев и да продължава по бул. Анаст. Тошева и Калояновско шосе. В пиковите часове 62, 64 и 65 да минават през ДК. Да бъдат въведени две нови маршрутни линии по направлението: Автогара – ТД на НАП. №1 Автогара – бул. Славянски – бул. Св. Патр. Евтимий – ул. Хр. Ботев – РЗИ – ул. Ангел Кънчев – бул. Цар Симеон Велики – бул. Св. Патр. Евтимий – ул. Хан Аспарух – ул. Кенали – ТД на НАП. №2 Автогара – бул. Славянски – бул. Руски – ЖП гара – ул. Гер. Папазчев – ул. Х. Дим. Асенов – бул. Славянски – ул. Димчо Стаев – ул. Д-р Тодор Стоянович – ОРБ – бул. Ген. Столетов – ул. Св. От. Паисий – ул. Авг. Траяна – ул. Хан Аспарух – ул. Кенали – ТД на НАП.  :)
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: klutsohor on 27.04.2017, 13:11:50
Ето го и пълния списък на градския транспорт:

ТРОЛЕЙБУСНИ ЛИНИИ:
- Линия № 1
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– СБА
Интервал на движение: 15 минути.
- Линия № 2
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 15 минути. По два курса в сутришния и вечерен пик през ДАИ.
- Линия № 25
Маршрут: Стадион “Берое”– ул.“Августа Траяна”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Столетов”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– МК “Берое”
Интервал на движение: 15 минути.
- Линия № 26
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– кв.“Кольо Ганчев”– ул.“Загоре”– Мототехника
Интервал на движение: 15 минути. По два курса в сутришния и вечерен пик през ДАИ.
- Линия № 36
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 15 минути.

НОЩНА ТРОЛЕЙБУСНА ЛИНИЯ:
- Линия “Н”
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– МК “Берое”
Интервал на движение: В зависимост от движението на влаковете през ЖП гара “Стара Загора”.

АВТОБУСНИ ЛИНИИ:
- Линия № 3
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Кап.Петко войвода”– кв.“Казански”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ПЗ “Загорка”
Интервал на движение: 20 минути. В определени моменти линията се удължава до Дома на инвалида. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.
- Линия № 8
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Кап.Петко войвода”– кв.“Казански”– ул.“Одринска епопея”– ул.“Христо Ботев”– ул.“Димчо Стаев”– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Хан Тервел”– кв.“Самара 3”
Интервал на движение: 20 минути. В пиковите часове се изпълнява през завод “Средна гора”.
- Линия № 12
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Алеко Константинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Руски”– бул.“Славянски”– бул.“Анастасия Тошева”– Фуражен завод– ул.“Промишлена”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интеравал на движение: С линията се извършват по четири курса в сутришния и вечерен пик. Заедно с линия № 51 осигурява обслужване на пътниците в района на “Петрол”.
- Линия № 13
Маршрут: кв.“Железник”– ул.“Загорка”– ул.“Генерал Иван Пашинов”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на движение: 10 минути.
- Линия № 14
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Никола Икономов”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– бул.“Цар Симеон Велики”– надлез “Наталия”– бул.“Никола Петков”– ул.“Хрищян войвода”– кв.“Зора”
Интервал на двжение: 15 минути.
- Линия № 20
Маршрут: кв.“Самара 3”– ул.“Хан Тервел”– ул.“Христина Морфова”– бул.“Крайречен”– ул.“Генерал Столетов”– ОРБ– ул.“Д-р Тодор Стоянович”– бул.“Цар Симеон Велики”– ул.“Чирпанско шосе”– Тракийски университет
Интервал на движение: 15 минути.
- Линия № 51
Маршрут: кв.“Три чучура север”– ул.“Западна”– ул.“Мусала”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Генерал Гурко”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Индустриална”– Търговска база “Интертед”– ДАИ
Интервал на движение: 15 минути. В пиковите часове осигурява обслужване на пътниците и в района на “Петрол”.

Забележка: Някои курсове по линии № 3, 8 и 13 се изпълняват от Тракийски университет, по линия № 20 до кв.“Железник” и по линия № 51 до сп.“Алана”.

МАРШРУТНИ ЛИНИИ:
- Линия “А”
Маршрут: Автогара– бул.“Славянски”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Христо Ботев”– РЗИ– ул.“Ангел Кънчев”– бул.“Цар Симеон Велики”– бул.“Св.Патриарх Евтимий”– ул.“Хан Аспарух”– ул.“Кенали”– ТД на НАП
Интервал на движение: 30 минути.
- Линия “Б”
Маршрут: Автогара– бул.“Славянски”– бул.“Руски”– ЖП гара– ул.“Герасим Папазчев”– ул.“Хаджи Димитър Асенов”– бул.“Славянски”– ул.“Димчо Стаев”– ул.“Д-р Тодор Стоянович”– ОРБ– ул.“Генерал Столетов”– ул.“Св.Отец Паисий”– ул.“Августа Траяна”– ул.“Хан Аспарух”– ул.“Кенали”– ТД на НАП
Интервал на движение: 30 минути.

КРАЙГР. АВТОБУСНИ ЛИНИИ:
- Линия № 9
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани
/през с.Ново село и с.Сулица/
- Линия № 15
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Ниго– с.Могила– с.Малко Кадиево– Пуйкоферма
- Линия № 17
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Гробищен парк– с.Хрищени– с.Колена– с.Люляк
- Линия № 21
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Студентски общежития– с.Малка Верея– с.Лясково
- Линия № 22
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Лукойл– с.Еленино– с.Християново– с.Калояновец
- Линия № 23
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Летище– с.Маджерито– с.Загоре– с.Коларово– с.Боздуганово
- Линия № 24
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– с.Богомилово– с.Кирилово– с.Елхово
- Линия № 32
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– кв.Дъбрава
- Линия № 33
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Баритна мина– Телевизионна кула
- Линия № 62
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Калитиново– с.Преславен
- Линия № 64
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Дълбоки– с.Оряховица– с.Братя Кунчеви– с.Руманя
- Линия № 65
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Голеш– Агробиохим– с.Горно Ботево– с.Плоска могила
- Линия № 92
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– с.Пряпорец– с.Борилово– с.Ново село
- Линия № 94
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани– с. Сулица– с.Лозен– с.Сладък кладенец– с.Пъстрово
- Линия № 96
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– Седми километър– Старозагорски минерални бани– с.Остра могила– с.Казанка
- Линия № 204
Маршрут: Автогара– ул.“Христо Ботев”– с.Богомилово– Гробищен парк 2
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: klutsohor on 06.09.2017, 13:42:34
Ето го и моя грандиозен проект свързан с тролейбусния транспорт и не само в моя роден град и пътя на общината, по който трябваше да се върви, но никога няма да види бял свят:

Развитие на тролейбусния транспорт в гр. Стара Загора

След като Община Плевен залага изцяло на екологичния си транспорт и успява да постигне своето мащабно разширение на тролейбусната си мрежа още през първия програмен период, а и да го продължи в бъдеще, напълно възможно е Община Стара Загора да догони пропуснатото и да го направи през новия програмен план, следвайки примера й. За целта е необходимо да бъдат съгласувани някои допълнителни дейности, нужни за изпълнението на подобен проект, също с участие на европейско финансиране. А именно: изграждане на второто обслужващо платно на бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до новото кръстовище с кръгово движение при бул. "Цар Симеон Велики" и новата част на булеварда върху дерето оттам до бул. "Славянски", разширение на бул. "Славянски" от бул. "Анастасия Тошева" до ул. "Хаджи Дим. Асенов", трансформиране на Чирпанско шосе в булевард от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, както и доизграждане на ул. "Загорка" в кв. "Железник" с предвиждане на обръщало. За разширението на тролейбусната мрежа и останалата част, Общината може да кандидатства по новата ОП "Региони в растеж", където за града са предвидени нови 63 млн. лв. за надграждане на транспортния проект или чрез ИПГВР, а за закупуване на още нови тролейбуси по ОП "Околна среда". В перспективен и далечен план тролейбусната мрежа има потенциал да достигне селата Богомилово и Хрищени. Ако нещата стигнат само до тук и контактната тролейбусна мрежа не придобие завършен вид, в транспортната схема ще продължат да се застъпват автобуси и тролейбуси по едно и също направление, като в същото време ще липсват важни за града връзки, 5-те токоизправителни станции няма да бъдат достатъчно натоварени при постоянни разходи за поддръжка и това съответно ще се отрази негативно върху ефективността от дейността на тролейбусното дружество, съществувайки потенциална опасност от неговото ликвидиране до 10 години по примера на други български градове!

Поради това се предвиждат шест основни тролейбусни маршрута, както следва: № 1 (кв. "Железник" - кв. "Зора") на 10 мин., № 6 (кв. "Три чучура север" - кв. "Зора") на 12 мин., № 2 (кв. "Железник" - Мототехника) на 10 мин., № 3 (кв. "Железник" - пив. завод "Загорка") на 12 мин., № 5 (кв. "Три чучура север" - стадион "Берое") на 15 мин. и № 4 (Тракийски университет - кв. "Самара 3") на 20 минути. Единствено автобусна линия № 17 остава в очертанията на града, но с частично променен маршрут от кв. "Лозенец" до Източна пром. зона на 20 минути. И с това се задоволяват потребностите на целия град!
Допълнителни са тролейбусни линии с маршрут: кв. "Железник" - ОРБ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ОРБ - Мототехника, Тракийски университет - ЖП гара - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - кв. "Зора", кв. "Железник" - ДАИ - Мототехника, кв. "Три чучура север" - ДАИ - стадион "Берое" и евентуално други; автобусни линии с маршрут: завод "Средна гора" - Фуражен завод - РЗИ - кв. "Самара 3" - пив. завод "Загорка" и Петрол - Фуражен завод - хотел "Мериан Палас" - EVN - кв. "Лозенец"; както и две маршрутни линии с кръгов маршрут: ТД на НАП - кв. "Самара 3" - МК "Берое" - СОУ "Хр. Смирненски" - ТД на НАП, където пътниците ще могат да се прехвърлят на предходното превозно средство, за да се осъществи непрекъснат кръгов маршрут и друг с обратен на този маршрут.
Всички останали автобусни линии са от общинските села до Автогарата и автобусите ще спират на всички съществуващи спирки по маршрута си, като ще минават по бул. "Христо Ботев", вместо по ул. "Ген. Гурко".

Резултатът - довършени бул. "Кап. Петко войвода" от кв. "Три чучура север" до бул. "Славянски" и бул. "България" от кв. "Железник" до разклона за Тракийския университет, облекчен трафик, евтин и екологично чист транспорт, ефективна транспортна схема без дублиране на превозните средства, но с пълно покритие на всички райони в града и с максимално натоварване и рентабилност на тролейбусния транспорт!

Разработката е съставена съгласно Доклад - Анализ на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, относно възможностите за икономически ефективно увеличение на участието на тролейбусния транспорт във вътрешноградските пътнически превози в България, от юни 2012 г.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: klutsohor on 16.06.2019, 14:15:48
В Стара Загора също може да се обмисли възможност да има нощна тролейбусна линия, аналогична на тази в Русе, че и с подобен на нея маршрут: Линия No16 или Н (кв. Железник - център - ЖП гара). Именно така ще се използва и прословутия участък-паметник до гарата, който да бъде рехабилитиран и вързан отново за мрежата по Гурко с ляв завой. Тролейбусът в полунощ да тръгва от депото, да пристига на обръщалото в кв. Железник с пътници от центъра и с 2-3 курса да слиза и да се връща до/от гарата, и накрая обратно в депото.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: klutsohor on 05.07.2019, 09:11:30
Крайно време е тролейбусна линия № 1 да стане на 15 минути и да се синхронизира поравно с линия № 36.
Title: Re: Идеи за оптимизация на транспортната схема
Post by: Chezare on 05.12.2019, 21:28:57
13 и 14 да тръгват синхронизирано през 15 мин., също така не смятам за нормално за 5 мин. през една спирка да минават 3 рейса и после 15 мин. нищо. :help: