Градски транспорт - София

Архиви => Архивирани теми => Topic started by: bonbon on 07.09.2012, 10:58:02

Title: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: bonbon on 07.09.2012, 10:58:02
http://elektrotransportsf.com/index.php?option=com_content&view=article&id=946%3A-20-1009-&catid=3%3Alatestorders&Itemid=29&lang=bg

Обявена е oбществена поръчка за: “Доставка на 20 броя нови трамваи с нисък под за междурелсие 1009 мм“  :rolleyes:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: JloKyM on 07.09.2012, 13:03:40
Най-сетне нови трамваи.
Като гледам прогнозната цена  и ако не ме лъже паметта за цената на Кончара, то май сме се насочили към дори по-хубави трамваи. Може би Алстом или Бомбардие.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Stahlgewitter on 07.09.2012, 13:19:15
Аз бях останал с впечатлението, че ще се поръчват 50 за тясно и 30 за нормално междурелсие=80.
Дано да са за 7, малко и в югозападната част да се подобри транспорта.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Kaiser Kar on 07.09.2012, 14:53:15
Сигурно има някаква грешка :D
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 07.09.2012, 15:56:47
Тм7 след ремонта на трасето? А при бърз преглед на документацията се хванах за главата :help: Кой мангал, с извинение, и пълен неграмотник е писал тая документация?  :help: :help: :help:
Карусериата?!?!?!?!?!?! Мили Боже!!! Изсключена?!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: NiGhtPiSH on 07.09.2012, 16:53:34
Има и други производители, които ще се включат в тази цена - PESA, Solaris, Skoda, CAF. Актуалните им модели са с нужната конфигурация на вратите 1x1 4x2 1x1). Като цяло прегледах документацията и като цяло поръчката май не е правена специално за някой и се надявам да има участие от повече фирми и да се закупят читави трамваи.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: viktorlc on 07.09.2012, 23:01:21
Разгледах и аз документацията и на пръв поглед всичко изглежда прекрасно. Единствено ми направи впечатление, че изискванията за пробег за ТО са доста занижени, спрямо тези например на берлинските Татри, които са само модернизирани. Тук се изискват минимум 3 500 км пробег, докато на берлинските Татри е 15 000 км. Това не е за пренебрегване, тъй като техническото обслужване също е свързано с допълнителни разходи. Направи ми лошо впечатление отново, че не се мисли за удобството на ватмана - пише само да се регулира ватманското кресло и покритието му да диша. Не пише нито за подлакътници, нито за облегалка на главата, нито за подгряване на врата и гърба, а според мен това е важно!
Според мен за тия пари - около 2,5 млн. евро на трамвай можем да си позволим Кончар, някой на Шкода (не знам дали са произвеждали нещо наскоро за 1000 мм, защото има изискване за това), някаква разработка на Прагоимекс или Траминото на Соларис, което е моят личен фаворит.
Съмнява ме румънският Сименс да отговори на критериите...
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Zerox on 08.09.2012, 00:45:26
Много хубаво! Дано най-сетне, с изпълнението на тази поръчка, Софиите и Българиите, както и най-скапаните карданни да станат на кошчета. Дано и скоро да имаме избран доставчик. 8)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Kaiser Kar on 08.09.2012, 00:51:51
Подлакътниците - не, но облегалката за главата е задължителна по стандарт за безопасност.
А подлакътниците си седят вдигнати, където ги има, та явно не са приревали за тях.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: T1000 on 08.09.2012, 08:10:44
Спокойно, накрая пак някой пишман общинар/депутанин ще ореве света, че конкурсът е нагласен и компаниите ще се откажат да участват, както стана преди време.

И е крайно време филолозите да не стават само учители в изпаднали училища, ами и да се наемат като коректори в държавните и общинските институции. Недопустимо е в официални документи да има по 3 грешки в едно изречение, при това фрапантни и видими, че са от незнание, а не от бързопис. Дано са си проверили поне IBAN-а, че гаранциите за участие може да зарадват някой  :D
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: tm0 on 09.09.2012, 05:26:30
Аз предлагам безвъзмездна помощ - граматична редакция на труда на инженерите.  :) Изисквам - секретарките на възраст да бъдат пратени в пенсия и да се наемат млади момичета, които да си разбират от работата.
Изискванията към трамваите в тази документация са една мечта, която много от съфорумците имаме. Мисля, че за ремонтираното трасе на трамвай 7, 20 супер модерни шкодички биха се вписали добре. Само че засега всичко е в сферата на вероятностите. Да не изпуснем валидността на програмата. Моите забележки са скромни - към разцветките на трамваите - може би червени.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: KRAKOMOBILA on 09.09.2012, 10:54:54
Един малко лайшки въпрос - Шкода правят ли трамваите си за 1000мм или само за 1435 ?

 Аз и на Кончар съм навит - въпреки, че предпочитам Шкода.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emm_1968 on 09.09.2012, 11:10:21
Аз предлагам безвъзмездна помощ - граматична редакция на труда на инженерите.  :) ...
...

Лошото е, че тези работи не се пишат от инженерите ...  :bag:, Ако се пишеха от тях - нямаше да има проблеми.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: difian on 09.09.2012, 18:39:56
Един малко лайшки въпрос - Шкода правят ли трамваите си за 1000мм или само за 1435 ?

 Аз и на Кончар съм навит - въпреки, че предпочитам Шкода.
Според това (последната страница) (http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-forcity-praha/Contents.3/0/62D05A42EC0812DB53BA82FBA592B2D1/resource.pdf)- от 950 мм до 1524 мм може да е междурелсието на 15Т. ;)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: viktorlc on 09.09.2012, 19:00:38
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие, Шкода май нямат. Именно затова Соларис ми се струва по-вероятен, защото сега произвежда за град Йена 5 бр. с 1000 мм междурелсие и ще доставя през 2013 г., а през 2014 г. ще достави за Брауншвайг 15 бройки за 1100 мм междурелсие.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: blagun on 10.09.2012, 09:23:18
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие,
Това май мирише на про-кончарско условие.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emm_1968 on 10.09.2012, 09:48:16
Въпросът е обаче, че в изискванията се иска да е реализирано наскоро серийно производство на трамваи с метрово междурелсие,
Това май мирише на про-кончарско условие.

Защо? В Хале "наскоро" закараха Бомбардие за 1000 mm ... защото ние им взехме старите T4D-та  ;) .
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Zerox on 10.09.2012, 14:31:24
Да, но Бомбардие май не се вписват в цената.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mrclyde85 on 11.09.2012, 13:22:56
Шкода доставиха наскоро в Рига 20 и Прага 50, а имат да доставят още 200 за там ;)
Quote
Škoda ForCity won the bidding process of the Prague transport company for 250 new trams in 2005. The order is worth 17 billion CZK (about 68 million CZK per unit (2,3 million € per unit - 1€ 2005=29,6CZK)).

The trials of the first prototype started in 2009, the first rides with passengers started in October 2010 and the last tramcar will be delivered in 2017
http://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_15_T

Само не мога да разбера защо трябва да чакаме до края на 2014, за да ги видим в действие?
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 11.09.2012, 13:46:02
Защото условието е релсовият път да е перфектен и тогава трамвайчетата.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mrclyde85 on 11.09.2012, 13:47:39
Къде го видя това условие? Нали от есента догодиа ще бъде готова трамвайната линия по бул.България?
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emm_1968 on 11.09.2012, 14:21:33
Шкода доставиха наскоро в Рига 20 и Прага 50, а имат да доставят още 200 за там ;)
...

Само не мога да разбера защо трябва да чакаме до края на 2014, за да ги видим в действие?

Защото никой производител няма готови трамваи на склад. Производството започва след подписване на договор.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mrclyde85 on 11.09.2012, 17:09:31
Това е ясно, на 20 трамвая да ги произвеждат година и половина не е редно май да чакаме дотогава.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 11.09.2012, 17:17:42
Е какво си мислиш? Че вече започват производството за нас ли? Доста време ще мине до тогава ;)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: T1000 on 11.09.2012, 17:24:49
Каква година и половина производство? :) До ноември т.г. се приемат документите за участие. После има разглеждане на оферти и избиране на кандидат. Дори и да няма обжалване от някой, което обикновено е традиция, има финални преговори и подписване на договор, след което има техническо време за подготовка, доуговаряне на последните детайли и чак тогава производство. Краят на 2014 г. си е напълно нормален срок и дай Боже да се сместят в него.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Metan on 11.09.2012, 20:24:53
Ако всичко мине по мед и масло според договора първият трамвай трябва да бъде в София не по-късно от 6 месеца след подписване на договора, а последния 20-ти трамвай трябва да е пристигнал не по-късно от 31.12.2014 г.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Ivo on 11.09.2012, 21:16:43
Аз предлагам безвъзмездна помощ - граматична редакция на труда на инженерите.  :) Изисквам - секретарките на възраст да бъдат пратени в пенсия и да се наемат млади момичета, които да си разбират от работата.
Изискванията към трамваите в тази документация са една мечта, която много от съфорумците имаме. Мисля, че за ремонтираното трасе на трамвай 7, 20 супер модерни шкодички биха се вписали добре. Само че засега всичко е в сферата на вероятностите. Да не изпуснем валидността на програмата. Моите забележки са скромни - към разцветките на трамваите - може би червени.

Е предполага се че, този който пише обществените поръчки и взима отговорна длъжност трябва да е завършил минимум средно образование и за това няма нужда от редактори, все пак трябва да ги знае тези работи. То за това си има изискване, почти за всяка по-хубава работа, да си завършил минимум средно образование :D Предполага се че тогава трябва да знаеш как да пишеш, да четеш и да работиш с най-общите програми на компютъра,и да знаеш поне един чужд език, макар напоследък от училищата да излизат неграмотни хора.

Както и да е, на мен Кончара много ми хареса, климатик, удобни седалки, тих, бърз, бих се радвал на такива за 7-цата например, но са много ниски за нас.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: T_4 on 11.09.2012, 23:06:32
За мен няма значение коя марка за трамваите - мисля, че и Кончар, и Шкода ще предложат мотриси, подходящи за нас. Най-вероятно линията ще е 7, защото просто не се сещам коя друга минава през нов релсов път. Новите мотриси е абсурд да се разбиват през Пета градска, Орландовци и Илиенци. Просто ще е грехота.
Единственото, което ме притеснява е какво ще е отношението на ватманите и обслужващия персонал. От Т6А2-Сф, който ще станат на 13 год., няма нито един с бордови компютър и скоростомер, салоните са в средно положение, 2-3 вагона трещят като за световно, изобщо трагедия. :help: Към това нека добавим и професионалисти като ватманката на 2006 и картинката ще стане пълна.
За новите мотриси е важно, че имат климатик и система за съобщаване на спирките  ;)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 11.09.2012, 23:14:29
То и за трасето по България бъдещето е неясно. Или по-точно не се знае дали ще е започнат ремонта, докато докарат мотрисите. :crazy:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 12.09.2012, 02:52:26
Вие гледайте какво става с тролеите :D Не е ясно трасето по България дали ще бъде все още ремонтирано, или пък вече разбито отново, когато дойдат чисто нови трамваи в София :D
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Ivo on 12.09.2012, 09:13:20
Да не вземе накрая да си останем само с надеждите, и нито модернизирано бързо трасе по бул.България, нито нови трамваи, нито нови тролеи. Най-много да модернизират и останалите карданни и да ремонтират още 1-2 БГ 1300. За тази трамваи се говори още от 2008-ма, а бул.България уж трябваше напролет да го започнат и вече да е готов.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: difian on 12.09.2012, 09:38:06
То и за трасето по България бъдещето е неясно. Или по-точно не се знае дали ще е започнат ремонта, докато докарат мотрисите. :crazy:

Вие гледайте какво става с тролеите :D Не е ясно трасето по България дали ще бъде все още ремонтирано, или пък вече разбито отново, когато дойдат чисто нови трамваи в София :D

@Иво: ... :help:

То и нас може утре да ни няма, ама слава Богу не го пишем навсякъде, защо да няма ремонт?!?

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1903088 (http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=1903088)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Mike503 on 14.09.2012, 18:27:47
В сряда си поговорих с другаря Иво Василев относно тази поръчка, и той ми каза следното: Има 3-4 месеца докато се изготвят документите, след това да се отворят офертите още 1-2, и чак тогава, ако всичко върви както трябва, ще имаме нови мотриси. :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: CKD on 15.09.2012, 15:47:30
Или по-скоро "ще имаме започнали процедури по обжалване на конкурса".
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mrclyde85 on 04.10.2012, 20:19:33
Алстом Цитадис 302 за Брест са били купени за 2,1 млн евро бройката
http://en.letram-brest.fr/c6/t51
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Danchoti on 05.10.2012, 10:24:01
С риск за живота ...  :D
Аз лично, бих предпочел вместо да се дават по 2 милиона евра на парче, за същите пари да поръчаме по 3 бройки на Inekon!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: V.Peichev on 05.10.2012, 13:13:48
Няма как за 2 милиона да се купят три нормални трамвая. Дори вариант с частично нисък под струва повече.  :) Най-добре да се доставят нормални трамваи с изцяло нисък под, нормално съвременно асинхронно задвижване, нормално хидравлично гасене на колебанията и т.н.  :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: CKD on 05.10.2012, 13:59:52
С риск за живота ...  :D
Аз лично, бих предпочел вместо да се дават по 2 милиона евра на парче, за същите пари да поръчаме по 3 бройки на Inekon!
Подкрепям!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 05.10.2012, 18:10:45
Господин Пейчев, Инекон мисля, че са точно такива - гасители на колебанията и нормално асинхронно задвижване. Друг е въпросът, че Инекон имат модели с изцяло нисък под. Но нашите Инекони са доста сполучливи, и мисля, че също ще бъдат подходящи. Даже още като видях обявата за обществена поръчка си мислех за Т8М-700IT :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 05.10.2012, 19:35:58
Айде , няма нужда от повече катъри .За тях няма части ,няма нищо.Нека да е нещо читаво.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: 2828 on 05.10.2012, 21:42:58
Не ща инекони!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: etnies on 06.10.2012, 02:04:57
Айде , няма нужда от повече катъри .За тях няма части ,няма нищо.Нека да е нещо читаво.

А какво те кара да мислиш, че за Бомбардие или Кончар ще има?
Още повече, че цените на последните два няма да са по-евтини.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 06.10.2012, 10:31:23
Eми щом трябва да са по-евтини - калъпите в Трамкар ги пазят - да си произведем нашенски .Има от всичко бол - пантографи , контролери , врати , прозорци и т.н.
Мисълта ми е ,че Инекон са бутиково изпъление - единствени - преди и след тях няма други произведени .Сбирултия. Това искам да кажа.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 06.10.2012, 11:10:56
Е, сбирщайн, но няма части, които са произвеждани само за тях, всичко е на известни марки и се произвеждат всички части, знам ли :neznam:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emm_1968 on 06.10.2012, 17:51:39
Повечето правят трамваи като сбирки от елементи и системи произведени от различни производители. Само най-големите производители си правят почти всички части, почти защото и те ползват части произведени от други производители.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Jote on 13.02.2013, 13:38:42


Интервю с Томаш Забоклицки, генерален директор на PESA. Около 1:10+ казва "В други новини, мисля че спечелихме търга в България"
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: NiGhtPiSH on 13.02.2013, 15:38:28
Браво за вътрешната информация! Дано е вярно!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: The Freshmaker on 13.02.2013, 16:27:04
Лично аз не съм във възторг от идеята точно PESA да доставя новите трамваи в София, но при румънската алтернатива това като че ли пак е по-малкото зло.  :rolleyes:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: NiGhtPiSH on 13.02.2013, 16:34:02
При двата участника в процедурата, определено PESA е по-добрият избор. Доколко е добър е друг въпрос, но поне трамваите им се движат вече доста време из Полша и са преболедували "детските болести" на новата тракция.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: KRAKOMOBILA on 13.02.2013, 16:37:00
PESA е производител, които изключително бързо навлиза както на пазара за трамваен транспорт - така и на пазара за локомотиви и мотрисни влакове. Аз съм обнадежден и мисля, че няма да сгрешим с тях.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emo on 13.02.2013, 16:41:45
Дано да се подпише договорът и да действаме, че вече ми писна от проблеми и все никакви нови превозни средства.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: maniak on 18.02.2013, 09:32:05
В Transphoto.ru е качена новината:
Quote
14.02.2013, София: В интервю Томаш Забоклицки, генерален директор на PESA, обявава, че PESA са спечелили конкурса за 20-те нови трамвая за София. Очаква се да се разбере точния модел на трамваите.

Който предлага за качване такива неща нека да помисли, че ако искаме нови трамваи не е добре да се раздухват наляво-надясно такива клипчета. Че то е факт - ок, ама всякаква допълнителна "реклама" е... излишна преди обявяването на крайния победител. Иначе така все едно давате на румънците възможност да протестират конкурса.

Другото - има кой да преведе на руски текста, така че нека като слагаме нещо в чужд сайт/форум да е на съответния език.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: KRAKOMOBILA on 18.02.2013, 09:50:38
Аз качих новината, тъй като тя вече е факт - щом въпросния Забоклицки го обявява по телевизията - значи не се притеснява от Румънците и тяхното протестиране. За Руския - руснаците доста добре ни разбират и на Български, а ако го преведа с Гугъл - ще се получи по-скоро да не се разбира от колкото като е на Български.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 03.03.2013, 12:45:58
Вчера се возих на такъв трамвай. Отвън са доста тихи, но от вътре вият много силно и се чуват прискърцвания. Потеглят и спират изключително мазно - като асансьор направо!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: V.Peichev on 04.03.2013, 09:39:24
Нормално, все пак са с асинхронно задвижване с микропроцесорно управление съответно оборотите на тяговите двигатели се регулират прецизно безстепенно и се получава практически идеално плавно тръгване и спиране. За виенето - вероятно звукоизолацията на инверторите не е достатъчно добра.  :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 10.03.2013, 01:17:56
Оказа се, че просто ватманът е бил много добър. Останалите пъти, когато се возих, потеглянето и спирането не беше чак толкова „мазно“, така че не се и надявайте тук да возят така :D
П.П. останалите трамваи не виеха така злобно.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Jote on 21.03.2013, 18:38:56
Все още не е официално, но...

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/13242/Swingi-Pesy-trafia-do-Bulgarii.html

Статия казва, че PESA ще достави 22 двупосочни трамваи Swing. Надявам се да имат същ дизайн като нови трамваи PESA Jazz за Варшава.

http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=101475951&postcount=2578
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: KRAKOMOBILA on 21.03.2013, 23:30:09
Пфу... аз се надявах на Twist.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: mihailo on 24.03.2013, 14:36:53
Суингът ми е симпатичен, Twist-ът ми е по-грозноват... Но с тези пантографи по средата на трамвая... не знам дали ще могат да ни ги поставят отпред на трамвая :neznam: Залагам на Swing :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: TD4 on 24.03.2013, 17:15:11
А как да изберат Шкода като не са участвали на търга? И като единствените оферти бяха подадени от PESA и Astra Vagoane Calatori?


Ако беше прочел изискванията става въпрос за 30 +/-1 метрови трамваи с четири двойни и две единични врати. Демек по-дълги от сегашните 8-осни мотриси.
Това изискване за вратите е като да е писано да спечели точно определен производител.
Интересно как този 6-осен модел е по-дълъг от 8-осните и как ще се впише в някои криви без да си остави престилките по бордюрите...
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: RADOCVET on 24.03.2013, 17:32:07
Aми като секциите не са 3, а 5, няма да има проблем.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: NiGhtPiSH on 24.03.2013, 20:10:00
@ТD4 Говориш пълни глупости. Сименс, Алстом и Бомбардие предлагат и са продавали в същата конфигурация. Шкода 14Т е в същата конфигурация. 15T може да се модифицира лесно за това изискване.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: difian on 25.03.2013, 00:04:47
Това изискване за вратите е като да е писано да спечели точно определен производител.
Интересно как този 6-осен модел е по-дълъг от 8-осните и как ще се впише в някои криви без да си остави престилките по бордюрите...
Няма якобс талиги. На Шкода 15Т са такива и трисекционен трамвай е с 8 оси, докато при другата комфигурация талиги има през една секция, като междинната е висяща. Има вариант и във всяка секция да има талига, да има самостоятелна ос, но това вече са изключения. Така на петсекционен трамвай с три геленка (по-къси секции с повече прегъвания и съответно по-малки радиуси на завиване и необходим габарит, въпреки общата по-голяма дължина) са му достатъчни три талиги в първата, средната и последната секции с общо 6-оси... ;)

@ТD4 Говориш пълни глупости. Сименс, Алстом и Бомбардие предлагат и са продавали в същата конфигурация. Шкода 14Т е в същата конфигурация. 15T може да се модифицира лесно за това изискване.
15T си е концепция с Якобс талиги и няма да е този модел, ако се преправи на такъв с талиги в секциите... Новият изцяло нископодов трамвай на Шкода с тази концепция е 26Т...

(http://skoda.stipistop.com/wp-content/uploads/2013/01/skoda-miskolc-584x379.png)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: maniak on 25.03.2013, 09:07:42
Quote
Полската PESA ще достави 20 нископодови трамвая

Милена ВАСИЛЕВА

25.03.2013

През 2014 г. ще бъдат доставени 20 нископодови трамвая с финансиране по оперативна програма "Околна среда", които ще притежават рампи за инвалидни и детски колички. Те ще бъдат доставени от полската компания "Железопътни превозни средства ПЕСА Бидгошч"АД ( Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A), каза изпълнителният директор на "Столичен електротранспорт" Евгени Ганчев. Цената, на която ще бъде сключен договорът, е 33.200 млн. евро. Стойността на лесно чупливите детайли, също включени в поръчката, е 354 385 хил. евро, на бързо износващите се материали и резервни части -106 409.99 евро, на диагностичното оборудване -123 931 евро. Общо цената става 33 784 726 евро без ДДС. Прогнозната стойност без ДДС на поръчката е до 50 млн. евро.
Две компании подадоха оферти за доставка на 20 нископодови трамвая за междурелсие 1009 мм по оперативна програма "Околна среда", офертите им бяха отворени на 21 ноември 2012 г. Това са:
•Консорциум "Астра Вагоане Калатори" АД (S.GAstra Vagoane Calatori S.A.), водещ партньор - "Реджия Аутономъ де Транспорт Букурещ" PA (Regia Autonoma da Transport Bucuresti RA) c поддоставчик "Сименс" (Siemens), Австрия.
•Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A., Полша.
Според инж. Евгени Ганчев Консорциум "Астра Вагоане Калатори" АД (S.C.Astra Vagoane Calatori S.A.) с водещ партньор "Реджия Аутономъ де Транспорт Букурещ" PA (Regia Autonoma da Transport Bucuresti R.A.) и поддоставчик "Сименс" (Siemens), Австрия, е отстранен от участие в обществената поръчка, защото в офертите на румънската компания липсва списък на основни договори и референции за доставка на трамваи за последните 3 години. По този начин липсват доказателства за добрите технически възможности на участника. Изискване на поръчката е да бъдат доставени нови, изцяло нископодови трамваи с асинхронни двигатели, съобразени с техническите спецификации на възложителя. Според инж. Ганчев "Сименс" участва в поръчката, но играе роля на поддоставчик, с което основният участник - румънската фирма, не отговаря на изискванията на тръжната процедура.
Сред закупилите миналата година документи за участие в търга 14 компании фигурираха имената на "Бомбардие", КАФ, "Сименс", "Шкода".

Източник: Строителство Градът - стр. 13
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: TD4 on 26.03.2013, 15:18:30
Така. А как ще разходят останалите средства до 50млн. без ДДС? И защо Песа твърдят, че ще доставят 22 трамвая, а тук пише 20?
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: viktorlc on 26.03.2013, 15:26:21
За София:
(http://infobus.pl/files2/54632/imgp5953_760.jpg)

"Столичен електротранспорт трамвай оператор от София избра Бидгошч PESY оферта в търг за доставка на 20 нисък под трамваи. Тяхната стойност е 50 млн. евро. В допълнение, договорът обхваща части и диагностично оборудване със стойност от 16,8 милиона евро. Споразумение между страните трябва да бъде подписано през април, а първите коли ще отидат в България през 2014 г.. София Pesa, ще достави петсекционни Swings, които ще се движат по мрежа от линии 1 009 мм релси. Това е още една чужда договор за доставка на трамваи PESY. Преди това на полския производител успя да подпише договори в Румъния и Унгария. Интересът към българския пазар вече потвърди миналата седмица, заместник-председател Робърт Świechowicz PESY. Спомнете си, че Pesa участва и в друг конкурс в столица - столицата на Унгария - Будапеща.

http://infotram.pl/text.php?id=54632
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: putnik on 26.03.2013, 19:05:23
Изглеждат симпатични! По кои линии ли ще се движат? :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Petko21 on 26.03.2013, 19:45:15
Това е хубава новина. :)
Първо нека да произведат вагоните, да ги доставят в София пък тогава да му мислим по коя линия ще са. Линии колкото искате, вагоните липсват.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Stahlgewitter on 26.03.2013, 20:24:10
Най-вероятно по рехабилитираното трасе на седмицата и по новото трасе към Дървеница. Не бих се очудил това да бъде една нова линия.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: JloKyM on 26.03.2013, 22:02:31
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: putnik on 26.03.2013, 22:15:02
В Калининград същия модел е в експлоатация от декември 2012 г.
http://news.mail.ru/inregions/nordwest/39/society/11290056/
Ще трябва да намеря някой калининградец да го разпитам какви са впечатленията от пътуването с този модел :D
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: viktorlc on 26.03.2013, 22:25:23
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..
За да се обслужват трамваите адекватно вече не могат да се ползват тесли, щанги, тиксо и масло в изобилие! Предполагам, че ще се купуват сервизни диагностични машини, разни стругове и т.н.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: TD4 on 27.03.2013, 01:19:22
Какви са тия 16,8 млн. евро за диагностично оборудване и части? Не е ли малко множко. За толкова пари още близо 10 трамвая можеха да купят..
За да се обслужват трамваите адекватно вече не могат да се ползват тесли, щанги, тиксо и масло в изобилие! Предполагам, че ще се купуват сервизни диагностични машини, разни стругове и т.н.
Абе, квито и машини да купуват, да не строят цял завод?! То вярно, че тука нивото на поддържащата техника в последните години е под нулата, но... София се нуждае от доста повече от 20 машини. Ако бяха сключили договора така, че да се закупи и ноу хау и да се сглобява, а защо не по-късно и проектират тук нови трамваи щее да е много по-добре за икономиката ни, която и без друго никаква я няма. Но имам предвид не да учат занаятчиите в Трамкар да боядисват ламарини с пистолет, а не с баданарка, а да се направеше един малък но съвременен завод, който да бълва качествени изделия.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: emm_1968 on 27.03.2013, 08:05:44
Защото, момчета млади, ако не се договори и достави това оборудване няма да е възможно качественото обслужване на мотрисите. И тогава със същия сърдит тон вие щяхте да попитате защо, аджеба, никой не се сети да договори и купи това оборудване ...
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Fantomas on 27.03.2013, 08:19:28
А освен това трябва и персонала дасе обучи да използва това оборудване илипък да се командироват специалисти от Полша, които да помагат. Поне в първите няколко месеца след доставката ще има нужда от такива хора.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 27.03.2013, 22:39:04
А случайно не ви ли навежда на мисълта , че по-натам ще се поръчват още бройки?
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Neronov on 27.03.2013, 23:03:36



Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 27.03.2013, 23:15:46
На втория клип аварийната върви след него , ако скъса мрежата да се поправи бързо . Такава гледка предстои и в София
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Ivo on 27.03.2013, 23:46:03
Мда, и си е емоция такъв трамваи. И при нас първите дни сигурно ще предизвикат сензация, както преди години тестовете на Кончара.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 28.03.2013, 00:55:58
На втория клип аварийната върви след него , ако скъса мрежата да се поправи бързо . Такава гледка предстои и в София
За контактната мрежа не знам, ама като знам какъв ни е прекрасен релсовият път, горките трамваи...
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: putnik on 28.03.2013, 09:11:52
Дано ги пуснат по ремонтираната линия на ТМ7. Те ще я пуснат, би било нелогично да не се използват тези трамваи за модернизирано трасе.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: blagun on 28.03.2013, 14:35:41
Стопроцентово ще се използват по бул.България след края на реконструкцията. Нататък има два варианта: по сегашния ТМ7 или по ТМ7 с променен маршрут, за да поеме и другия нов участък - Семинарията-Дървеница. При втория вариант трябва и трасето по Графа да се реновира, така че бих заложил на класическата седмица.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Petko21 on 28.03.2013, 18:18:00
Е 20 трамвая не са голям брой, така че като нищо могат да ги пуснат с маршрут Дървеница до Журналист. Така няма да е необходимо да пускат и други типове вагони по линията.  Че даже могат да останат няколко мотриси за някоя и друга линия. А по 7 след ремонта на трасето по България, ще са прекрасна гледка.  Но където и да ги пуснат пак ще е хубаво, че в трамвайния ни парк ще има чисто нови нископодови мотриси.  :)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Fantomas on 28.03.2013, 18:44:08
До Журналист няма смисъл според мен, тъй като мястото е далеч от идеалния център и от други възлови места с градски транспорт. По-добре ще е да са на 7, като въртят на Централна гара. До Месарницата няма смисъл да се ходи, а и от гарата до надлеза, че и под него релсовия път е в отвратително състояние. А за линия Борово - Дървеница 20 трамвая няма как да стигнат.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: RADOCVET on 28.03.2013, 19:23:25
Според мен има как. При сегашните разписания линията би имала курс около 120-130 мин, като силно се надявам ремонта по България и новото трасе след семинарията да допринесат за намаляване на времето за пътуване. Да речем че се движи на 10 мин.  (според мен няма нужда на по-често, защото от Борово до НДК трябва да има втора линия, а към Дървеница не вявам пътникопотока да голям). Това означава, че са необходими 12-14 коли. При налични 20 не би имало проблем.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 29.03.2013, 23:05:36
В белите страни нископодовите трамваи се движат, редувайки се с високоподови. Така се осигурява транспорт на трудно подвижни хора по повече линии.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: tm0 on 29.03.2013, 23:43:43
Добре, стига да се ремонтират всички трамвайни маршрути по график. Линия 5 е доказателство колко трудно е да се поддържа редовно извозване с различни модели трамваи. Ако продължават да свалят средната скорост на трамваите с тези разтегнати разписания, това няма да е проблем.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: hitar_potter on 29.03.2013, 23:45:26
Защо да е трудно? Татрите не би следвало да отстъпват на новите по отношение на ускорение и скорост.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: georgi64 on 30.03.2013, 00:19:17
Е трамваите се уредиха с хубави машини ,А ние с тролеите какво да кажем май  ще трябва да си караме жълтите   :(
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 30.03.2013, 09:24:06
Така ли? Ти къде ги видя тези хубави машини ?
Само да те подсетя , че ти караш Икарус от 1987 година производство , а аз българска каруца от 1981 година .
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: georgi64 on 30.03.2013, 14:11:06
Така ли? Ти къде ги видя тези хубави машини ?
Само да те подсетя , че ти караш Икарус от 1987 година производство , а аз българска каруца от 1981 година .

е да 20 са малко. И има време до като ги докарат. Ама ако е вярно търга мина от раз. А тролйеният го почват 3 ли 4 пъти ли и аз не знам загубих им броят. И може накрая и да не го приключат. :(
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: blagun on 30.03.2013, 20:07:02
Този спор е напълно безсмислен. Доставените нови тролеи и трамваи (ако считаме Инеконите за такива) са многократно по-малки от нуждите на Столичен електротранспорт.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: fizik on 09.04.2013, 10:43:08
Ще се докарат, дано, 20 нови трамвая - това хубаво. Ще се докара и оборудване за тяхната поддръжка - това още по-хубаво. Следват обаче един-два въпроса. Къде ще се дислоцира въпросното оборудване? Към кое депо ще се водят новите мотриси? И най-важното според мен: на плац ли ще киснат въпросните мотриси след като ги доставят, или ще се настанят на закрито? Вече мисля е крайно време да се оттърсим от наложеното по соца безпокривно съхранение на всякакъв род техника. Не очаквам тези трамваи да издържат дълго време да бъдат съхранявани на открито при нашия климат.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: freepigeon on 09.04.2013, 15:28:36
  метростанцийй

Нито е по темата нито е редно но не издържам - неграмотността бележи невиждани и непредполагани върхове!! В думата метростанция няма нито едно Й а ти с цели две си образувал множественото ѝ число!  :fan:  :fan:  :fan:  :fan:

Ще се докарат, дано, 20 нови трамвая - това хубаво. Ще се докара и оборудване за тяхната поддръжка - това още по-хубаво. Следват обаче един-два въпроса. Къде ще се дислоцира въпросното оборудване? Към кое депо ще се водят новите мотриси? И най-важното според мен: на плац ли ще киснат въпросните мотриси след като ги доставят, или ще се настанят на закрито? Вече мисля е крайно време да се оттърсим от наложеното по соца безпокривно съхранение на всякакъв род техника. Не очаквам тези трамваи да издържат дълго време да бъдат съхранявани на открито при нашия климат.

Абсолютно съм съгласен с теб, и нека да добавя че това е и момента да се започне едно прилично почистване на трамваите в салоните им, въпреки контингента който често превозват.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Tatra on 28.04.2013, 12:59:13
Quote
София купува 20 нови трамвая с климатици
12 септември 2012, 11:49

След решение на Столичен общински съвет, общинското дружество „Столичен електротранспорт” (което е част от “Център за градска

С 20 нови трамваи, подобни на този на снимката в полския град Познан, ще се сдобие София най-късно до 2 години.
мобилност”) ще купи за нуждите на столичната трамвайна мрежа 20 нови нископодови трамвая с климатици, научи Нови Искър онлайн от компанията.

Няколко от тези нови трамвайни мотриси е предвидено да се движат и по натоварената трамвайна линия № 12, ползвана и от хиляди жители на град Нови Искър.

От фирмата съобщиха още, че са обявили и публикували на 05.09.2012 г. специална обществена поръчка, като обявената в нея максимална цена за всички 20 нови трамваи, за техните износващи части и 10-дневното обучение на ватманите е 50 млн. евро. Според текста на поръчката новите трамваи и частите за тях, трябва да бъдат доставени в София най-късно до 31.12.2014 г.

Климатиците в новите трамваи ще се включват автоматично при достигане на температура на времето от плюс 25 до плюс 27 градуса. Отделно новите трамваи ще имат и две вентилационни системи – във ватманската кабина и за пътниците.

Новите ткрамваи трябва да са съоръжени с поне 40 седящи места, да са с устойчива на вандализъм тапицерия, да имат електронна система за таксуване, свързана с GPS приемници.

Оферти на фирмите, които искат да доставят трамваите, ще бъдат приемани в „Столичен електротранспорт” до 23.10.2012 г.
Явно ще пуснат 12 до Дървеница.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: bonbon on 28.04.2013, 13:19:18

Явно ще пуснат 12 до Дървеница.

Дано не, защото трамваите ще се съсипят в подлез Надежда
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: София 70 on 28.04.2013, 15:17:42
А статията е много прЯсна - от 12 септември!
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: NULL on 29.04.2013, 00:27:21
...
Новите ткрамваи трябва да са съоръжени с поне 40 седящи места, да са с устойчива на вандализъм тапицерия, да имат електронна система за таксуване, свързана с GPS приемници.
...

Много интересно какви ли са тия "ткрамваи"  :laugh: , с устойчива на вандализам тапицерия?   :D

Иначе аз като гледам колко бързо се изцапаха седалките в реновираните трамваи - май ще е по-добре новите да си стоят облепени в найлона...  :crazy:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: difian on 29.04.2013, 00:46:54
В тролейбусите Шкода е такава и общо взето даже май и не личи да са много мръсни... ;)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: CNN on 30.04.2013, 13:49:56
И къде са "хилядите жители на град Нови Искър", като 11 и 12 линия возят въздух до Илиенцин от както преместиха автобус 27.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: viktorlc on 21.06.2013, 11:46:21
21-ви Юни 2013 година председателят на PESA Bydgoszcz Thomas Żaboklicki подписано в София с ръководството на дружеството "Столичен електротранспорт" (Metropolitan Транспорт Electric) ЕАД договор за доставка на 20 трамвайни мотриси за столицата на България. Първият PESA предоставят до края на месец октомври 2013 година. Приключване на доставка, посочено в договора в края на месец януари 2014 година.
Автомобили дизайн, който PESA предвиждат София, съчетава модерност с класически модели, които служат за уникалния характер на града. Трамваят е 100% нисък под приятелски за възрастни хора, хора с увреждания и инвалидни колички. Лесно влизане в превозното средство, количка, рампа позволява ръчно. Comfort вътре осигури климатични системи, както в кабината на водача и в пътническата кабина. Tram, които на едно ниво сграда с просторен интериор съчетава удобството на пътуване, като същевременно осигурява чувство на сигурност. Всяко превозно средство се състои от петима членове, а общата му дължина е 30 120 милиметра. Трамваен транспорт капацитет е 201 души, включително 41 седящи места. Максимална скорост - 70km / h Всеки трамвай ще бъдат оборудвани с модерна система за информиране на пътниците.
България е друг трамвай Бидгошч песимизъм експортния пазар. По-рано poslki доставени от производителя на трамваи, Русия и Румъния и Унгария.

Спецификации Swing трамваи за София
Брой на секциите 5
Междурелсие 1009 мм
Обща дължина 30120 милиметра с прикачни устройства
Ширина 2300mm
Височина 3400 мм
Височина на пода на вратата зона на железопътна 330 мм
Брой места за сядане 41
Брой на местата за правостоящи пътници (5 бр/m2) 160
Максималната скорост на работа от 70 km / h
Bo'2'Bo система на задвижване
Мощност на двигателите (асинхронно) 4 х 105kW

Преведено с гугъл преводач

http://infotram.pl/text.php?id=56807
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: sofianec on 21.06.2013, 12:01:26
Странно че по българските медии няма информация за това.  :neznam:
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: Petko21 on 21.06.2013, 12:04:37
В момента това не им е интересно... Важното е че всичко е наред и ще си имаме 20 нови трамвая в края на годината.
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: sofianec on 21.06.2013, 12:17:51
От това което прихващам от полската Википедиа явно става дума за модел 122Na, само не мога да разбера какви са разликите с базовия модел. Изглежда ние ще сме и първите които ще екслоатират този модел (ако правилно преведждам думата niewyprodukowana като непроизвеждани)
Title: Re: Обществена поръчка за 20 чисто нови трамваи
Post by: blagun on 24.06.2013, 22:58:19
Темата за процедурата на обществената поръчка е изчерпана. За характеристики на избраните трамваи, доставката им и експлоатацията им на родна земя пишете в темата PESA