Градски транспорт - София

Архиви => Архивирани теми => Topic started by: bonbon on 26.12.2012, 15:49:07

Title: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:49:07
Общо три кръстовища на две нива бяха изградени в столицата. Първото в кв. "Младост", второто - до телевизионната кула (на снимката), а третото на бул. "Георги Софийски" и бул. "Иван Гешов" ще бъде открито днес, въпреки че последният слой от асфалта ще се положи на пролет. Целта е трафикът да се облекчи. Парите са заем от Европейската инвестиционна банка.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974300.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:49:58
Частта на булевард "Черни връх" от хотел "Хемус" до кръстовището на бул. "Вапцаров" беше ремонтиран заради изграждането на втория лъч на метрото. Подменени са тротоарите,
осветлението, светофарите и пешеходните пътеки общо за 2.5 млн. лв. От средата на октомври беше затворена друга част от него - от ул. "Сребърна" до ул. "Филип Кутев", за да се разшири. Проектът трябва да обхване и частта до Околовръстния път. Предвидените средства са около 2 млн. лв. и включват реконструкция на електроснабдяването, на канализация и водопровода.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974295.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:50:43
Обновяването на Южния парк започна през 2011 г. и имаше три етапа. Последният е ремонтът откъм ул. "Козяк". Проектът струваше общо над 2 млн. лв., като беше възстановен и централният вход на парка. Общата територия, която обхвана е 28 хил. кв. м., като включваше освен подмяната на настилките и пейките, и възстановяването на езерото и фонтана, съвременна поливна система и видеонаблюдение.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974296.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:51:17
Реконструкция претърпя и локалното платно с пешеходната алея към нея в отсечката между Орлов мост и кръстовището при "Ялта клуб". Паркинг колчета ограничават спирането на автомобили там. Вместо това има разположени 48 пейки, а страната откъм бул. "Цар Освободител" е заградена с високи храсти. Пред софийския университет има малко площадче за спектаклите на театър "Алма Матер". Проектът е за 820 хил. лв.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974297.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:53:18
В средата на месец октомври беше открит ремонтираният площад с паметника на Патриарх Евтимий, по-известен като мястото за срещи при Попа. Реконструкцията струваше 215 хил. лв., за което беше обявена обществена поръчка. Има нова гранитна чешма и допълнителни пет улични лампи

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974298.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:53:57
След множество неприятни инциденти в Борисовата градина Столичната община получи за управление парка от държавата и в края на 2012 г. пусна осветление по някои от основните му алеи. Бяха поставени 290 декоративни стълба с 381 осветителни тела и 96 обикновенни електрически стълба за 1.04 млн. лв. В тази сума влиза и монтирането на 31 камери

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974299.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:54:41
Изграждането на велоалеята на бул. "Мария Луиза" вървеше заедно със строежа на втория лъч на метрото. Тя беше завършена в началото на месец септември. Според кмета Йорданка Фандъкова дължината й е близо 4 км., а с нея общо велоалеите в София стават около 30 км. Планира се изграждането на още 65 км. пътища за велосипедисти.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974301.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:55:21
В края на месец август беше пуснат вторият лъч на метрото от кв. "Обеля" до кв. "Лозенец". Общата му дължина е близо11 км. и има 11 станции. Заедно с продължението на първия лъч от кв. "Младост 1" до бул. "Цариградско шосе" и 18 нови метровлакчета, сумата за изграждане на софийското метро се закръгли на 480 млн. евро, повечето от които евросредства. Строителството отне 3 г. и осем месеца. В чест на ЕС спирката при музея "Земята и хората" беше преименувана на "Европейки съюз".

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974302.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:55:55
Археологическите находки, открити по време на работата по втория лъч на метрото са показани в своеобразен музей на открито. Проектът се осъществява от министерството на културата заедно с общината за 16 млн. лв. от европейски фондове. Разкрита е част от главната улица Изток-Запад на античния град Сердика по протежението на т.нар. Ларго, а от страната на бул. "Мария Луиза" преминава другата главна улица - Север-Юг

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974303.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: bonbon on 26.12.2012, 15:56:30
Администрацията направи "лифтинг" и на някои зелени площи. По дължината на бул. "Евлоги Георгиев" от бул. "Цариградско шосе" до бул. "Фритьоф Нансен" в топлите месеци имаше различни цветни композиции. Там също има велоалея, която по невнимание беше прекъсната при подновяването на кръстовището с бул. "Драган Цанков", но после възстановена.

(http://www.capital.bg/shimg/big_1974294.jpg)
Title: Re: София 2012 през погледа на в."Капитал"
Post by: blagun on 03.01.2013, 13:18:48
Темата беше започната като ретроспекция на нещата от 2012 г.
За съжаление от типичния Байганьовски нихилизъм тя се изроди в политическо словоблудстване. Затова всички постинги от този род са преместени в тема "ПОЛИТИКА ?"