Градски транспорт - София

Транспортът по света и у нас => Транспортът по света => Topic started by: maniak on 16.04.2007, 09:25:37

Title: Градският транспорт в Полша
Post by: maniak on 16.04.2007, 09:25:37
ето малко нови снимки от гт краков
http://snimka.bg/album.php?album_id=123641 (http://snimka.bg/album.php?album_id=123641)
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: KRAKOMOBILA on 16.04.2007, 11:05:54
 Добре ли возят Соларис Урбино 18 ?
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: ozzy on 16.04.2007, 11:30:46
Хах, тия поляци още имат Икаруси  Интересно е  и как са си зарязали тм трасе, вместо да го изровят - също като при нас на Иван Асен.
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: KRAKOMOBILA on 16.04.2007, 12:12:15
Къде видя зарязано трасе ?  
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: maniak on 16.04.2007, 14:10:41
зарязаното трасе е теснопътно  а те карат на нормалнорелсово.
Иначе не успях да се повозя на нито едно пс, затова не мога да кажа как возят. трамвайните линии не са заварени и затова трамваите неприятно тракат и всичко наоколо вибрира
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: lud_pi4 on 26.05.2007, 10:23:15
Ето бонус една снимка и от мен :P
Title: Градски транспорт в Краков
Post by: yogimax on 06.05.2008, 09:00:34
И аз бях в Краков през 2003 г., още тогава имаха хубави лъскави новички трамваи и тролеи.
Title: Re: Градски транспорт в Краков
Post by: freepigeon on 22.04.2012, 19:12:45
Съживявам темата с малко нови снимки от мен - като цяло за 5те години от последните снимки в темата града се е променил а и транспорта в него - спирките вече са нови и в син цвят всичките, има електронни табла уведомяващи за времето на чакане и най важното - чисто нови трамваи и линии по които се движат с номера 50 и 51. Има вече и автомати за билети в почти всички трамваи и билет с намаление за 15 мин е само 1 злота което е 50 стотинки !  :eek:

Ето малко снимки правил съм ги от балкона на апартамента в който отседнахме и интересното е че са от същата улица като тези на маниак  :laugh: - Józefа Dietlа даже и на една от снимките му се вижда апартамента от който съм ги правил  :D :D

Има промяна и в номерациите на линиите вече са от 1 до 24 като няма дупки

(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981412.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981414.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981417.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981418.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981420.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981426.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981428.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981431.jpg?r=0)

Общо взето подвижния състав на трамваите е наистина мешана скара - по всяка линия се движат различни возила като най-старите са по 13,4,9 и 24 в състави от 3 или 4. Вън са злогледи но отвътре не са толкова зле-имат меки тапицирани седалки. Имат модернизирани трамваи които приличат на Дювази като този по 1 и 12 но отвътре са направени страхотно и нямат нищо общо с нашите Дювази.Много добре им е организирана мрежата и таксуването - на време без оглед на прекачванията. Интервалите на движение са кратки  - 10тина минути са силните линии и до 20 за по-слабите.

Автобусния им парк е подновен  - вече нямат икаруси а нови Солариси - същите като нашите тролеи обаче са рейсове има къси и съчленени . Нови имат и Скании - само съчленени. Имам само две снимки но лоши и то не на солариси :(  Най старите им рейсове в движение са някакви полско производство - Jelcz.

(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981436.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981434.jpg?r=0)
(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981438.jpg?r=0)


И нещо което аз нарекох гавра с толкова нов и хубав рейс центъра на града:

(http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/562978_418786844799716_100000052122405_1610957_876741052_n.jpg)

Това беше направено в чест на кино фестивал който протича в Краков последните седмици.

Ето и едно билетче :

(http://media.snimka.bg/s1/0369/026981621.jpg)

И едно специално трамвайче кафе в което можеш да се повозиш из улиците на този красив град пиейки си кафето  8)

(http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/550112_418786961466371_100000052122405_1610961_398701397_n.jpg)
Title: Градски транспорт в Полша
Post by: viktorlc on 19.09.2012, 01:33:00
Ето малко снимки от трамваите в Бидгошч - Полша. Само техни разработки са, включително и новите, съчлененият от които е възможен кандидат и за София. Забележете предницата на новият състав - на мен поразително ми прилича по форма на нашата серия 9ХХ. Инфраструктурата специално на мен ми се стори на светлинни години пред нашата, въпреки че градът е 360 000 души (колкото Пловдив). Снимал съм стрелка, сигнализация и джонт на релсите.
Снимах и едно ретротрамвайче, което изглеждаше напълно оборудвано отвътре и в движение, даже имаше и климатик, поставено на една от пешеходните им улици като атракция.
Ето повече инфо от уикипедия: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramways_in_Bydgoszcz (http://en.wikipedia.org/wiki/Tramways_in_Bydgoszcz)

Кандидатът за София - PESA - имат 2 бр.:
(http://img269.imageshack.us/img269/3435/1003927s.jpg)

(http://img820.imageshack.us/img820/6594/1003931q.jpg)

(http://img809.imageshack.us/img809/6499/1003932w.jpg)

Един от двата модернизирани стари Констал:
(http://img6.imageshack.us/img6/9570/1003965v.jpg)

Стара флота - има и контакторни, и транзисторни и с различна степен на осъвременяване:

(http://img689.imageshack.us/img689/3915/1003964p.jpg)

(http://img28.imageshack.us/img28/6226/1003957x.jpg)

(http://img809.imageshack.us/img809/2332/1003954.jpg)

(http://img845.imageshack.us/img845/1702/1003953.jpg)

(http://img525.imageshack.us/img525/3168/1003950b.jpg)
Title: Re: Градски транспорт в Полша
Post by: viktorlc on 19.09.2012, 01:34:46
Ретротрамвайчето:
(http://img196.imageshack.us/img196/6379/1003942.jpg)

(http://img836.imageshack.us/img836/508/1003944x.jpg)

(http://img849.imageshack.us/img849/8434/1003946c.jpg)

Инфраструктура:
Стрелка
(http://img402.imageshack.us/img402/1433/1003959cc.jpg)
Светофар:
(http://img841.imageshack.us/img841/9774/1003955o.jpg)
Остатъци от изоставено отдавна трасе. Зад гърба ми започва пешеходната зона:
(http://img607.imageshack.us/img607/7210/1003947s.jpg)
Джонт:
(http://img339.imageshack.us/img339/1632/1003934d.jpg)
Title: Re: Градски транспорт в Полша
Post by: vesko76 on 19.09.2012, 10:58:11
Прави ми впечатление доста добре поддържаната - поне на снимките - инфраструктура. Чудесни снимки!
Title: Re: Градски транспорт в Полша
Post by: putnik on 19.09.2012, 13:32:08
Втория лъч на варшавското метрото се бави. Трябва да го пуснат до края на 2014 г., в противен случай ще последват санкции от еврофондовете. Във Варшава също строят метрото с европейски пари :rolleyes:

Оригинално решение, нали:

(http://newzar.files.wordpress.com/2009/10/metro.jpg)

2 кратки филмчета за бъдещия втори метролъч: http://metro2.ztm.waw.pl/?c=19&l=1
Дотук за метрото. Забавянето на втория метролъч при тях донякъде се компенсира с добре развита градска ж.п. мрежа. WKD е нещо средно между трамвайно и ж.п. трасе и е удобна за довозване. Мисля че прави връзка и с останалата ж.п. мрежа. Открита е още през 1925 г.
Нещо много по-атрактивно и модерно е техният S-Bahn, бърза градска железница, наречена SKM. 3 линии засега. Откритата на 1 юни подземна станция до летището е нещо което заслужава вашето внимание:

(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405077.jpeg)
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405076.jpeg)
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405082.jpeg)
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405081.jpeg)
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405084.jpeg)
(http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28784/12405079.jpeg)

Източник: wp.pl

И разбира се, не можем да подминем станция, която е изградена едва ли не заради Евро2012, до Стадиона:
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: viktorlc on 21.03.2013, 20:51:40
ПЕСА пуска в производство нов модел трамвай - Jazz. Първите бройки ще се произведат за Варшава.

(http://infobus.pl/files2/54545/clipboard01_760.jpg)

(http://infobus.pl/files2/54545/clipboard02.jpg)

(http://infobus.pl/files2/54545/clipboard01_760_01.jpg)

Дали в София няма да дойдат също от този модел?
Основни технически данни Jazz Duo вагони
дължина - 29700 mm;
ширина - 2400 mm;
V макс - 70 km / h;
Брой на седалките - 28;
Брой на местата за правостоящи пътници - 179;
Брой Общо - 207;
нисък под - 100%;
Височина на пода над глава релса - 350 mm.

http://infotram.pl/text.php?id=54545
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: putnik on 21.03.2013, 22:07:31
Изглеждат интересно! Бих искал да ги видя и в София. По кои линии ще паснат най-много?
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: Стререомонокъл on 13.08.2013, 12:51:08
 Между другото, някой помни ли жълтия Neoplan, който тестваха по линия 72 в София? Спомням си, че беше с полска регистрация - старите черни полски регистрационни табели? Някой знае ли подробности?

 А това е за феновете на Икарус:

Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: viktorlc on 15.01.2014, 17:41:20
ПЕСА ще произведе и 60 къси бройки по 19,3 метра JAZZ за Варшава. Трябва да ги доставят до края на 2015 г.

(http://infobus.pl/files2/61391/clipboard01_760.jpg)

http://infotram.pl/text.php?id=61391
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: Neronov on 04.02.2014, 14:12:24
Във Варшава слагат печки по спирките на градския транспорт.

http://vbox7.com/play:c1d14d24e2

* В началото се вижда една от Песите,споменати в поста на Виктор малко по-нагоре.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: difian on 04.02.2014, 14:21:06
...В началото се вижда една от Песите,споменати в поста на Виктор малко по-нагоре.
В началото се вижда ПЕСА Суинг като нашите, Джаз все още нямат! ;)
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: difian on 22.02.2014, 14:05:56
 :D Прототип на четвъртото поколение Соларис Урбино:  :P

(https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1/1689477_10203108840032211_234254610_n.jpg)
Източник (http://phototrans.pl/14,208746,0,Solaris_Urbino_15_856.html)
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: bagercho on 12.06.2014, 00:06:31
4 чисто нови МБ Конекто за частния оператор Мобилис в Краков са тотал щета след верижна катастрофа в Словения
http://www.times.si/zanimivosti/v-veriznem-trcenju-na-stajerski-avtocesti-stirje-ranjeni--b683e10e2a-e47ff98430.html
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: Kaiser Kar on 12.06.2014, 01:02:56
Само дето Словения е в противоположния край на Европа :D
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: bagercho on 12.06.2014, 01:47:24
Принципно не знам какво са правили в Словения, маршрутът им за доставка би трябвало да е най-краткия, а именно Турция, България, Сърбия, Унгария, Словакия, Полша, а Словения е много "встрани"...
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: btr95 on 30.09.2015, 18:35:29
Не може човек да не възкликне: "Красива работа!"
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: Ivo on 07.10.2015, 09:20:42
Много красиво. Доста превозни средства са си възстановили. Надяваме се и у нас скоро да гледаме такива паради, например в София, Варна, Бургас, преди да е станало късно и да няма какво да се възстановява.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: btr95 on 12.12.2015, 18:22:42
Не е точно градски транспорт, НО ето какво значи да спазваш правилата. (http://gospodari.com/%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%BA-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B5-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D1%87-%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B5%D0%B7%D0%B4%D0%B0%D1%87%D1%8A%D1%82-%D0%BE%D1%82%D0%BD%D0%B5%D1%81%D0%B5-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B0-%28%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE%29-video88841.html)
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: тролей №164 линия 2 on 12.12.2015, 23:00:27
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: bagercho on 03.01.2016, 18:16:48
Варненският Karsan Jest се подвизава на тестове в Полша.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szklarska-poreba-rozwaza-uruchomienie-komunikacji-miejskiej-51022.html
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: btr95 on 17.09.2017, 13:18:19
Как се боядисва трамвай в Познан
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: nokia on 17.09.2017, 21:24:43
Варненският Karsan Jest се подвизава на тестове в Полша.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/szklarska-poreba-rozwaza-uruchomienie-komunikacji-miejskiej-51022.html
Във Варна нямаме такива автобусчета, представителатвото май е във Варна само.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: martin.l on 03.12.2017, 20:31:32
Здравейте, ето едно съдържателно клипче как е организиран трамвайният транспорт в Лудж. Каналът е изключително интересен. ;)
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: abs111 on 03.12.2017, 20:36:01
Правилно градът се произнася Лодз.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: V.Peichev on 04.12.2017, 10:28:16
На книжовен полски е приблизително Ууджь. :)   Изговорът на Ł подобно на българско твърдо л се счита за архаичен (Ł aktorskie) в съвременния език се е наложил този аналогичен на w в английския, ó е старополско дълго о, което в съвременния език се изговаря у.  :)
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: viktorlc on 03.01.2018, 17:31:36
http://gdynia.pl/co-nowego,2774/gdynia-kupi-30-trolejbusow-na-autobusy-powtorny-przetarg,515668

В Гдиня ще закупят 30 нови тролейбуса - 14 соло по 12 метра; 16 съчленени и 21 комплекта батерии за автономно придвижване. Градът осъзнава предимството на тролейбусите пред изцяло електробуси. С посочените тролейбуси и тягови батерии ще обслужва маршрути, които до сега са се обслужвали от автобуси.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: matto on 25.09.2018, 18:58:22
Град Люблин е най-големия в източна Полша. Красив е и много зелен в сравнение с чешките и словашките градове, но също на фона на много полски и като цяло европейски градове. Много напомня на София с дърветата си, но е по-чист и подреден. Тролеите са главно Солариси, автобусите Аутосан и Соларис, но има и други. Спират автобусите Икаруси през 2012-та. Препоръчвам за посещение!
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: matto on 05.11.2018, 02:53:03
Така, бях от север на юг в Бялисток, Люблин и Жешов (Rzeszów всъщност се чете Жешув) - градове в Източна Полша. Люблин е някъде 400 000 души, Бялисток 350 000, а Жешов - ок. 190 хиляди. Какво е различното - като цяло по-чисто от Варна и Бургас. Инфраструктурата не е перфектна като в Западна Европа и заради суровите снежни зими често изникват дупки. Ала се кърпят навременно. Все пак е по-добра от тази в повечето БГ градове от този калибър (без Бургас може би, не съм бил скоро).

Най-зелен като брой дървета по улици и булеварди от трите е Люблин. Но му пада населението. Там има фабрика за... хеликоптери! По незнайни причини населението в Жешов расте, а в Бялисток също, но по-бавно. И трите са университетски градчета. В Бялисток много отдавна са имали (конни) трамваи, май искат да ги връщат (е без коне де :P). Сега само автобуси. Има 6 нощни линии на 350 хиляди население...

В Жешов видях само автобуси, по-интересното е, че има много мостове, един е много модерен. Мисля, че е втория по големина в Подкарпатското войводство след Краков. Там не бях много.

Общо за страната - по-високи заплати от нас, но не много. В тези 3 града май може да се намерят по-евтини нови имоти от колкото в градове с тяхната големина у нас. В Полша са почнали да строят редови къщи в незатворени комплекси. Висшето образование е безплатно, но за чужденци не знам дали е така (ама тези градове нямат море като Варна и Бургас пък). Имат диско поло - нещо като нашата чалга, но повече като диско със синтезатори - лека музика за танцуване в дискотеки и алкохол. Те повече ходят по клубове от чехите и словаците. За разлика от нас не харесват руснаците по разбираеми причини.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: IKAR on 05.11.2018, 04:23:27
Висшето образование няма как за тях да е безплатно, а за нас платено, при положение, че сме в ЕС. Това е задължително - граждани на ЕС се обучават при същите условие като тези от съотв. държава. Така преди, докато още не бяхме членове, за англичаните в Англия, както разбира се и за целия ЕС, там таксите бяха ниски, но за нас, като чужденци от трета страна - огромни. Малко след като влязохме, англичаните въведоха такива огромни такси и за тях си, и за ЕС. В Германия и Австрия сега не знам, но преди обучението беше безплатно, включително за нас, но трябваше да можеш да си поемеш жилищните разходи, понеже там няма университетски стипендии, а студентите не могат да работят над 20 часа седмично, даже най-добре хич да не работят. Но в последствие сложиха такси по 1000 евро на семестър заради такива като нас, които не си вземаха изпитите умишлено, за да си удължат следването, разбирай престоя и да работят нелегално при турците. В Скандинавия мисля, че следването е безплатно. За Полша иначе е интересно, че Соларис практически затвори автобусните заводи на конкуренцията - Йелч и Аутосан, но пък Мерцедес, МАН, Скания и Волво отвориха заводи там. Сега въпросната фирма беше продадена всъщност най-вече заради изключително влошилото се здравословно състояние на собственика, освен разбира се заради продаването на загуба, понеже конкурентите им продават двигатели с голяма надценка.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: matto on 05.11.2018, 11:12:56
Не успях да се повозя на Аутосан или Йелч. Дали някой се е качвал, по-добре ли возят от Соларисите? Solaris са с хубава визия отвън, но возят дървено. Макар и да харесвам повече Полша като страна (като цяло по-гостоприемни са), както в друга тема съм казвал чешките СОР имат много по-приятна возия.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: maniak on 02.12.2018, 19:16:09
Публикувам тук малко впечатления от градския транспорт във Варшава, Краков и Вроцлав.

Варшава
След кацането на летището си взехме карта за 24 часа за всички линии. 15 злоти, включва и градските влакове. Използвахме автобус 175 - съчленен Соларис, не толкова нов, но много добре запазен. За 18ч в неделя градският транспорт се движеше на кратки интервали и не се забелязваше липса на пътуващи. Целият понеделник го изкарахме на "колела" из града - организацията на транспорта наистина е впечатляваща. Вярно е, че не е Берлин, но гъстотата на маршрутната мрежа, количеството превозни средства и мощността на пътникопотоците изобщо не е за пренебрегване. Естествено, единният превозен документ е сериозен коз - странно, защо ли не използват нашия опит :D
Видях хибридни автобуси МАН - тази година са им доставили общо 61 къси хибрида с високоефективни електродвигатели, вкл. позволяващи рекуперираната енергия да бъде използвана. Автобусите са с пълна поддръжка и сервиз от МАН.
Освен това във Варшава се движат и електробуси на Соларис - първите са доставени през 2014 г., сега се изпълнява програма за доставка на 130 електробуса, която е съфинансирана от фондовете на ЕС. Стойността на тези 130 бройки е 95 млн. евро, от които 41 млн. са от кохезионните фондове.
Хибридите и електробусите представляват много малка част от автобусния парк на Варшава - пълно е със Солариси, МАН-ове, МБ Конекто, както и други марки.

При трамваите положението също е доста "цветно". Все още експлоатират стари Konstal 105Na, които са добре отоплени и с обновен салон. Има модернизирани такива, както и доста различни Песи. Возихме се на Суинг - няма разлика спрямо софийските. Трасетата са до голяма степен в много добро състояние, позволяват високи скорости и са отделени от останалия трафик. Гъстата трамвайна мрежа разполага с обръщателни колела и изобщо места, където трамваите да бъдат пренасочени, в случай на необходимост. Спирките са удобни, пресичанията за пешеходци са добре уредени...

Метрото - хвалят се с над 700 хил. превозени пътници дневно, което, според видяното от мен, не е реалистично. Първата линия определено е натоварена, съставите са 6 вагонни - както стари "номерни", така и модернизирани (със стари чела или нови) и естествено - Инспиро. Пълнят се доволно, на някои места прекачванията не са много добре уредени, но... не може всичко да е толкова перфектно. Що се касае до втората линия - грабна ни замахът, с който са работили при строителството и истинската функционалност при експлоатацията. Линията в центъра представлява една 4 километрова права, като мотрисите не правят никакъв завой чак до националния стадион. Запълняемостта е доста по-скромна, но и съставите от 120 метра със сигурност не могат да бъдат обективен критерий за нас. :)

Железопътният транспорт е организиран много добре, обслужването е на кратки интервали и също се радва на добро натоварване. Влаковете от вътрешността на страната са пълни, макар да не блестят толкова, колкото, например, в съседна Чехия. Гарите и спирките с градския транспорт са интегрирани, като позволяват лесно прекачване!

Краков
Това бе второ за мен посещение на града, като предходното беше преди повече от 11 години. Разликата по отношение на градския транспорт е значителна, особено що се касае до автобусния транспорт. Вече липсват старите Jelcz-ове - паркът е изцяло подменен с автобуси преобладаващо от Соларис. При трамваите обновяването не е толкова видимо, като основната разлика е отличната модернизация на старите Дюваг. Ако ние по същия начин се бяхме отнесли към нормалнорелсовите Дювази сигурно щяхме вече да имаме, например, поне частично нископодови мотриси... Тук снимки на градския транспорт не съм правил, но пожелавам на всеки да отиде и да разгледа града - със сигурност си заслужава.

Вроцлав
От трите града Вроцлав най-добре е запазил историческата си част, като освен това има отлично развита мрежа на обществения транспорт. Освен старите трамваи Konstal, се експлоатират трамваи от градския производител Protram, познанския Modertrans , както и от Шкода. Автобусите са МАН, Соларис, други полски производители, и... чешкия SOR. Билетите отново са интегрирани, като позволяват ползването и на жп транспорта.

Качвам снимки от всеки от градовете, първите по-долу са от Варшава.
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: maniak on 02.12.2018, 19:27:39
Продължавам със снимките от Варшава.

На WA_18 и WA_19 е салонът на обновените номерни.
На WA_20 и WA_21 е централната гара на града
Title: Re: Градският транспорт в Полша
Post by: maniak on 02.12.2018, 19:41:24
И накрая от Вроцлав.

Последната снимка е от големия транспортен възел на пл. Грунвалдски, където се пресичат трамвайните линии от пет направления. Измислили са го хората...