Градски транспорт - София

Метро => Метростанции => Topic started by: Neronov on 18.03.2015, 20:19:27

Title: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Neronov on 18.03.2015, 20:19:27
(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/16.jpg)

(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/109.jpg)

(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/1110.jpg)

(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/12.jpg)

(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/13.jpg)

(http://scena.bg/wp-content/uploads/2015/03/15.jpg)

Източник: http://scena.bg/post/678
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 18.03.2015, 23:36:06
Много хубава е станала станцията! Само че не е ли малко тесничък перонът, ако и да е абсолютно крайна станция?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: blagun on 19.03.2015, 10:06:23
В очакване на снимки на новите станции...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Neronov on 19.03.2015, 10:14:55

(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/1554466_864785986918724_2838799546948087158_n.jpg?oh=c2c6185bc49902e3c0f55b9f7c1f46a1&oe=5585C09A&__gda__=1434912333_4b38bc38d843294e1b17762c4d841b65)
Източник (https://www.facebook.com/823170804413576/photos/a.834504146613575.1073741895.823170804413576/864785986918724/?type=1&theater)

Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Neronov on 19.03.2015, 10:20:18
(http://c2.24chasa.bg/Images/Cache/Image_4658980_128.jpg)

(http://c1.24chasa.bg/Images/Cache/Image_4658981_128.jpg)

(http://c1.24chasa.bg/Images/Cache/Image_4658983_128.jpg)

(http://c2.24chasa.bg/Images/Cache/Image_4658984_128.jpg)

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4658961
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: hitar_potter on 20.03.2015, 23:36:06
На мен тия греди отстрани по тавана не ми допадат. Станцията изглежда сякаш недовършена. Можеше целия таван да го направят на небе..
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 21.03.2015, 19:52:01
http://presa.bg/article/Vizhte-novite-stantsii-na-metroto/68852/2/0

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851875.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851880.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851871.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851866.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851862.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851856.jpg)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 21.03.2015, 19:53:00
(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851846.jpg)

(http://[http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851835.jpg/img]

[img]http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851828.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851821.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851816.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851808.jpg)

(http://presa.bg/images/news/32015/pics/1426851803.jpg)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 21.03.2015, 22:03:56
Ужасни са станциите по мое мнение. У.Ж.А.С.Н.И.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 21.03.2015, 22:29:22
Според мен са супер, и най-хубавото е че са светли. А който не ги харесва, да не ги използва... ;)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 21.03.2015, 23:12:39
Те хубаво са светли, но не ти ли създават усещането, че влизаш в баня? Някак си еднотипни се правят станциите от 2009г. насам.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Fantomas on 21.03.2015, 23:13:28
Според мен не са лоши, само малко в повече ми идва тази шаренийка на Александър Малинов. :)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: blagun on 21.03.2015, 23:25:01
Ще ги видим в действие. Понякога "совите не са това, което са"...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bigblondewolf on 22.03.2015, 09:47:21
Те хубаво са светли, но не ти ли създават усещането, че влизаш в баня? Някак си еднотипни се правят станциите от 2009г. насам.

След станция "Централна ЖП баня" и "Къпалня Мария Луиза" другите не ми правят впечатление :D
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 22.03.2015, 14:42:23
Те хубаво са светли, но не ти ли създават усещането, че влизаш в баня? Някак си еднотипни се правят станциите от 2009г. насам.
Виж за това съм съгласен с теб, няма как да не се съглася. Просто проектите са такива, за съжаление...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Ivo on 22.03.2015, 21:40:09
Екстра са си станциите. Това да не е апартамент за живеене, важното е да са практични и да вършат работа. Все пак в тях прекарваш по 5 мин. ден най-много и ежедневно ще ги гледат жителите на 15-тина блокща наоколо, които работят в центъра например. Супер са си.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 25.03.2015, 14:27:55
Новите метространции

http://offnews.bg/news/%D0%9E%D0%B1%D1%89%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE_4/%D0%92%D0%B8%D0%B6%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D1%80%D0%B8%D1%8F_480236.html#ad-image-6

(http://i2.offnews.bg/events/2015/03/24/480236/1427272580_3.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22610.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22606.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22607.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22608.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22609.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22611.jpg)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 25.03.2015, 14:30:05
....

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22612.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22613.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22614.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22615.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22616.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22617.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22618.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22619.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22620.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22621.jpg)

(http://i2.offnews.bg/galleries/22605/20150325_093f65e080a295f8076b1c5722a46aa2_22624.jpg)

Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 31.03.2015, 00:55:11
Разходка из новите станции на метрото (http://vbox7.com/play:f93a06496d)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Ivo on 02.04.2015, 19:29:27
Новите станции са страхотни, много красиво направено е всичко. Особено добро посрещане на чужденците на летището с тази панорамна лъскава станция, все едно се пристига в някакъв планински курорт като погледнеш към планината със заснежените върхове. Абе нашата столица си е най-красивата няма другаде такава столица с  такава красива природа наоколо, и парка под метрото на летището е станал много хубав.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 02.04.2015, 20:01:51
Айде да са ни честити новите станции!  :)  И аз направих подробна обиколка на новите станции. Като цяло бих казал, че са хубави. Има интересни идеи.

Ще започна поред от летището посока центъра:

На входа на МС Летище София наистина  пише "Метростанция Metrostation" (посрещаме чужденците с правописна грешка :crazy:).
(http://www.prikachi.com/images/342/8023342x.jpg)
Подходът към станцията е с лек наклон. Не можеха ли да се постараят да докарат нивото на станцията с нивото на тротоара пред летището?  :neznam: В средата на подхода плочките се сменят от грапави на лъскави. Изпитвам притеснения, че при мокро време (особено при сняг) ще има опасност от подхлъзване (като се има предвид наклона и липсата на топла връзка със сградата на летището). Следва просторен вестибюл, от който се разкрива гледка към пистата и близкия парк. Там са сложени няколко пейки, от които човек може да наблюдава излитащите и кацащите самолети.  :) В средата има статуя на Орфей, която обаче мисля, че е меко казано странна (да не казва по-силни думи). Много ми е странна функцията на изградения бар във вестибюла?!  :blink: Самата станция е приятна. Както предположих, металните тръбести пейки са крайно неудобни. Върху мраморните пейки са сложили някакви пластмасови седалки, които леко подобряват ситуацията.  :) Изобразеното небе не е по целия таван на станцията е само на три пана. След влизането в платената зона на станцията, от ляво и от дясно има пана с известни забележителности в София  :fan:, до които е изписана информация на български и английски  :fan:. Ще ми  се тези пана да си останат с информацията за забележителностите, но очаквам те да бъдат заменени от реклами...  :/

МС Софийска света гора:
Класическа надземна станция. Изглежда свежо. И тя се прибавя към станциите, на които не можеш да направиш смяна на посоките без да излизаш от платената зона. Подходите към двата перона на станцията се осъществяват с по един ескалатор, асансьор и стълбище. Самите вестибюлчета са миниатюрни.

МС Искърско шосе:
Екстравагантна станция (не е лоша), но с най-неудобните пейки за сядане (направени от винкели  :crazy:). За съжаление обаче новата ж.п. гара/спирка не работи все още.  :( На самия перон има остъклено пространство, където може би ще са касите, но няма и помен да се прави нещо в това пространство. На табелите в станцията и в подлезите пише, че ж.п. гарата/спирката ще се казва "Дружба", но от двата края на перона са поставени табели, на които пише "Искърско шосе" :neznam: :crazy:. Много странно, навесът на перона е прекъснат, къдено излиза единият от изходите от подлеза...  :blink: Перонът е изключително дълъг. Дано някой ден да имаме такива пътнически влакове, които да го запълват!  :P

МС Дружба:
Също приятна станция. Идеята с двете мостчета над линиите е интересна. Също има неудобни метални пейки...  :help: От двете и страни подлезите са удължени чрез два тунела, а любопитното е, че северният (към ж.к. Дружба 1) е с правоъгълно сечение, а южният (към ж.к. Дружба 2) е с кръгло сечение.  :P

Цялостни впечатления:
:arrow: Новата отсечка е много "постна" от гледна точка на ескалатори, както и от вестибюл към перон, така и от подлез към улица.

:arrow: Има нови билетни автомати (двуезични  :P), на които могат да се зареждат и електронните карти с талони за 10 пътувания. А този на летището приема и банкови карти  :fan: (включително и безконтактни) ;).

:arrow: Навсякъде течаха довършителни работи.  :blink: :help:

:arrow: Като ли че, станциите се различават малко от предварителните планове, които сме виждали в интернет.  :neznam:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 02.04.2015, 20:19:32
Всички станции ми харесват. Разбира се най-впечатляващата е летището, защото беше главната цел на участъка, има и добра гледка и се усеща свободното пространство, по-чистия въздух. Харесва ми и това, че голяма част от участъка е надземна. "Искърско шосе" също ми допадаа с тези квадратни фенери, които се спускат над ограничителната линия на перона. Харесва ми и това, че по-голямата част от участъка е надземна. Честито да ни е. Мисля си обаче, че липсата на покрит коридор до терминал 2 и покрития паркинг е пропуск.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Unicode on 02.04.2015, 20:22:12
Не знам някой забелязал ли е, но на новите станции ги няма червените табели с предупреждението да не се слиза на коловозите? Не видях такива табели никъде на станциите "Дружба" и "Искърско шосе" (Не знам как е на станциите "Летище" и "Софийска Света Гора" защото не съм минавал или слизал на тях).  :blink:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 03.04.2015, 00:27:51
Принципно не знам кой би слязъл на коловозите... Впрочем който би, надали табела ще то спре.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 03.04.2015, 18:19:21
С Веско76 днес разгледахме новите станции. Добре са станали повечето, най-постна е Софийска света гора, която е и доста странна с тия седалки тип биде.
Най-фрапиращото за нас беше, че влаковете не са на едно ниво с перона - има някъде около педя разлика, което, човек с инвалидна количка, е абсурд да преодолее сам  :/ На летището има и доста голям луфт между перона и влака. А автоматът за билети, който приема и кредитни карти, е много хубав, само че екранчето с клавиатурата му се пада много ниско и е забито навътре, не се вижда нормално. Удобно би било за човек, който е висок не повече от 1.50 м.
Скоростта между Софийска света гора и Искърско шосе ми се видя учудващо ниска. Таблата не показваха точните часове на пристигане.
Изходите към жп спирката са затворени с ролетните щори, а най-северният изход е в нищото, дори няма паркинг.
Картите, които са сложени по станциите, са добри, като изключим, че още има улици със стари имена (Иван Някшев, Димо Дичев, 406 и други). Не е отбелязана връзката на метрото с жп мрежата, освен на станция Искърско шосе.
Иначе около метрото още текат някои довършителни дейности, на Света гора оправяха поликарбонатните плоскости на единия от изходите, около летището багери зариват с пръст, довършват някои канали около Пастухов. Дано възстановят алеите и облагородят парка около летището, който е доста гол и пуст, а тревата е изгоряла.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 03.04.2015, 20:01:14
Луфта на летището е защото кръстосания преход между коловозите е прекалено близо до станцията и когато спрат на перона влаковете са леко наклонени. Пероните вероятно са с височината на тези при старите станции само където и те не са направени с точната височина дори и за старите влакове, с които би трябвало да са съобразени, но пак има праг.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 03.04.2015, 20:39:06
Изходите към жп спирката са затворени с ролетните щори
Може би са решили да не допускат хора по перона преди да я отворят за редовна експлоатация. Кога ли ще се случи това?!?  :qdosan:

Един приятел ми разаказа, че при вчерашната си разходка из новите станции видял, че на МС Летище София влязли... гълъби.  :blink: Замислих се, че е напълно логично, ама все пак си е проблем.

Бих казал, че покритията на на-/над- земните участъци на метрото стават все по-некачествени с всеки следващ такъв участък. Според мен, най-добрият вариант си остава покритието между МС Сливница и МС Обеля. Оттам нататък става от зле по зле... Сигурно следващия такъв участък ще бъде покрит с... ламинирани кашони.  :crazy:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 03.04.2015, 20:49:12
А какъв е проблемът с липсата на покритие не разбирам? Според мен така е по-добре даже. Стига сме зе завирали по дупките.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 03.04.2015, 20:55:37
А какъв е проблемът с липсата на покритие не разбирам? Според мен така е по-добре даже. Стига сме зе завирали по дупките.
Не говоря за открития участък. А за там, където е покрито. Първо, отдолу има една ивица, която не е покрита; второ, материалите, от които е направено покритието ми изглеждат много некачествени. Някъде даже бях прочел, че на едно място покритието се е напукало...  :help:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 03.04.2015, 21:04:06
Бих казал, че покритията на на-/над- земните участъци на метрото стават все по-некачествени с всеки следващ такъв участък. Според мен, най-добрият вариант си остава покритието между МС Сливница и МС Обеля. Оттам нататък става от зле по зле... Сигурно следващия такъв участък ще бъде покрит с... ламинирани кашони.  :crazy:
Зависи от гледната точка. Покритието в "Обеля" защитава най-добре релсовото трасе, но съществува и елемента, че е потискащо за пътниците, а вероятно и за самите машинисти, да са в непрекъсната тъмница.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: difian on 03.04.2015, 21:17:51
...  :help: От двете и страни подлезите са удължени чрез два тунела, а любопитното е, че северният (към ж.к. Дружба 1) е с правоъгълно сечение, а южният (към ж.к. Дружба 2) е с кръгло сечение.  :P
Сети се за "тунелчетата" на станция Княгиня Мария Луиза - и там са с дъговидно сечение и са строени по тунелен метод... Изходът на север при станция Дружба го градиха по открит способ и затова е квадратен...

На юг под Цветан Лазаров:

(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/l/t1.0-9/s720x720/10527727_10152475210218614_5447862772774100281_n.jpg?oh=1e2d1c4ef525fedeb902d380b1fccc6c&oe=559ECCE0)

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/q81/s720x720/10484529_10152475210463614_5889383036561022480_n.jpg?oh=81e586aa4dd56ed0a0958fc68b6f7997&oe=55B06FBD&__gda__=1438403518_a5fd288ba18760ab76f78a45aee55624)

На север под Димитър Списаревски:

(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/1511419_10152475209818614_802087196604699634_n.jpg?oh=e883aeafb73bbfacc495fcef468164ef&oe=55A908F8&__gda__=1436963141_34962e45ac716c603353d1b97da530e3)

(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/s720x720/10474860_10152475209788614_3987385583956287506_n.jpg?oh=2e461c6f018efb4b1d4125558d8e5777&oe=55BCAA85)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Ivo on 03.04.2015, 22:02:02
Офф: попринцип не е ли по-евтино да се строи по тунелен способ, вместо да се закопават булеварди, да се прекъсват кабели тръби, после цялата инфраструктура да се гради наново, да се закопава и тн. Не е ли много по-евтино и лесно направо всичко да се прави по тунелен способ, вместо да се създава тройна работа после, или е невъзможно технически на места?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Fantomas on 03.04.2015, 22:40:54
Не съм спец, но от това, което съм чел досега определено тунелния способ е по-скъп, но всичко зависи и от средата, в която се строи. В гъстозастроени райони няма начин да се копае по открит способ, иначе ще трябва да се събарят сгради. С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: kristian40t097 on 03.04.2015, 23:59:28
С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.
Добре скъпа скъпа, ама тя не си ли е на Метрополитен, или имаш предвид експлоатацията и?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vesko76 on 04.04.2015, 00:58:18
Качвам снимки от днешната ми разходка с Васко из новите станции на метрото.

Визуално станциите ми харесват, цветовете са приятни за окото, вътре е чисто и приятно. Ще коментирам предимно функционалността, защото аз съм прагматичен човек. Видяното прави обаче твърде лошо впечатление.

(http://abload.de/img/img_20150403_124509644fu3c.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_124545012tjze.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_12475267xgjjz.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_125031289dke6.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_12545624gssm3.jpg)

МС Дружба ми харесва. Има входове от доста страни на заобикалящите булеварди, има и достатъчно асансьори, общо взето тази станция се е получила най-сполучлива от новите, поне по моему.

(http://abload.de/img/img_20150403_132301826ys73.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_13245136lcrgr.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_132608335irlc.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_135629704xp4r.jpg)

Още отпреди заявявах, че МС Искърско шосе ми харесва визуално най-много. Светлолилавия цвят гали окото, а полилеите напомнят леко атмосферата на бар или ресторант. Също така ми харесват схемите за връзките с наземния транспорт, както и изобразените изходи с техните прилежащи улици.

Това, което прави ужасно впечатление, е разликата в нивата на перона и влака. Да каже човек, че това са станции на 100+ години, като тези в Хамбург или Берлин, където също има разлика между влака и перона от 1 педя, ще се приеме. Но за мен е недопустимо такава огромна разлика да съществува при ново строителство. С Васко установихме, че инвалид в никакъв случай не би могъл да се качи без чужда помощ на тази станция в русичите. Интересното е, че мина един номерен състав, където разликата не беше чак толкова голяма, тоест явно са търсили някакво средно положение. Но пак повтарям, не може новопостроени станции да са направени с толкова очевидна конструкторска грешка. Сигурно ще се усетят след години, и ще повдигат перона или изцяло, или поне частично, но това ще струва много повече средства, отколкото ако ги бяха направили сега.

(http://abload.de/img/img_20150403_135914517pkg9.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_13592932tokf5.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14000282vnyje.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14014016smz6n.jpg)

МС Света Гора ми напомня много станцията на U1 във Виена на Donauinsel. Красива се е получила, цветовете са приятни. Седалките за сядане са повече от бутафорни, приличат повече на римска тоалетна, особено и с дупката по средата. Вестибюлите са много тясни, но на тази станция не се и очаква сериозен пътникопоток, така че не е особен проблем.

(http://abload.de/img/img_20150403_14205052cvuvx.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14210167j9uir.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14212392seu45.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14213065vhstu.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14215438k9sqe.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_142229349cr0c.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14231384v6ocz.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_1424130583pcz.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_142553114ij9b.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14280015bykns.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_14310632a3so7.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_143551006pu8v.jpg)

(http://abload.de/img/img_20150403_1455487486u7i.jpg)

На летището си личи, че не са пестени материали по отношение на дизайна и визуалното оформление, явно това ще е една от "представителните" станции. Отново наблюдаваме обаче същата разлика между нивата на перона и на влаковете. И докато на МС Искърско шосе тази разлика беше само в нивата, то тук имаме и отдалеченост от поне една педя. Декорацията на небето поне поред мен не се е получила, ако беше целия таван по дължина покрит, повече щеше да стане. Статуята на Орфей е въпрос на вкус, Васко беше много прав, че прилича малко на Терминатора от едноименния филм. Автоматът за билети с кредитни карти е добра идея, пробвахме го как работи. Недомисленото е, че главния екран, който е на нивото на очите на човек с ръст около 1.70 - 1.80, има интеракция с купувача само до момента на вкарване картата в автомата. След това чака действие от страна на потребителя. Неприятното е, че има втори екран, който е непосредствено до мястото за вкарване на ПИН кода, който тогава ти подсказва да го въведеш, обаче този екран се намира горе-долу на нивото на стомаха на човек с ръст около 1.80, а от нивото на очите му не се вижда, поради липсата на скосен свод. Тоест, за да видиш, че те подканя да си напишеш ПИН кода, човек трябва да приклекне, което е странно решение. Иначе, както ние с Васко също си помислихме първия път, без да видим втория монитор, е че функцията за прием на кредитни карти просто не работи!

Накрая решихме да видим доколко в самото летище има обозначеност за наличието на метро - резултатът е катастрофален! Нито една указателна табела, нито при пристигащи, или при изпращащи. Има три табла, на които са указани превозните документи, на тях пише за наличието на метро, но не и къде се намира.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: tsetsi81 on 04.04.2015, 01:00:13
Като няма пътници на тази станция (от 3 влака никой не слезе и не се качи докато бях там) поне да хапнем   :D ............
(http://s13.postimg.org/za2dddgrb/SDC10070.jpg) (http://postimage.org/)

......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........
(http://s1.postimg.org/wsawqgu9r/SDC10084.jpg) (http://postimage.org/)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: hitar_potter on 04.04.2015, 01:10:22
......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........
Как бе, и двата са към летището ;)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 04.04.2015, 01:13:16
(http://abload.de/img/img_20150403_132608335irlc.jpg)
В легендата има знак за тролейбус, какъвто до тази станция няма, а пък липсва легенда за знака за влак (ж.п. спирката).  :crazy:

В същото време точно (http://www.prikachi.com/images/946/8025946k.jpg) до изхода за ж.п. перона, пък пише, че е гара (а на тази схема е спирка)...   :neznam:

......... а тук човек би решил , че тръгват влакове в различни посоки.........
(http://s1.postimg.org/wsawqgu9r/SDC10084.jpg) (http://postimage.org/)
Просто трябваше да направят така, че да има възможност табелата, която посочва правилната посока в определения момент да се осветява, а другата да остава неосветена. И когато е неосветена почти да не си личи какво пише на нея.  ;)

П.П. На схемата на МС Летище София има легенда, в която са включени знаци и за трамвай и за тролейбус. Голям мързел е паднал при оформлението на информационните табели на тези станции. "Дай да сложим една и съща легенда до  схемите на всички станции, пък все тая какъв вид наземен транспорт минава наоколо!" :crazy:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: qwerty95 on 04.04.2015, 01:18:21
Всичко много хубаво, ама не мога да повярвам, че пак има от ония ужасно неудобни седалки, съставени от нещо като тръбна конструкция. На НДКто са такива и са отвратителни. Този дето ги е измислил, заслужава да бъде вързан да седи на тях по цял ден.

А каква е тая Света Гора, къде е това?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 04.04.2015, 01:26:58
Всичко много хубаво, ама не мога да повярвам, че пак има от ония ужасно неудобни седалки, съставени от нещо като тръбна конструкция. На НДКто са такива и са отвратителни. Този дето ги е измислил, заслужава да бъде вързан да седи на тях по цял ден.
Напълно съм съгласен!  :help:

А пък на МС Искърско шосе седалките още по-"подобрени" - направени са от винкели. Не само да ти е метално, студено и неудобно, ами и да те ръби малко повече...  :crazy:

А каква е тая Света Гора, къде е това?
Тук. (http://www.bgmaps.com/link/0936D5C5424C54ADA7AA75F5752661F7) В индустриалната зона между ж.к. Дружба и летището.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 04.04.2015, 14:24:47
След малко ровене, открих какъв беше планът за оформлението на касовата зона на МС Летище София и по-точно за статуята:

(http://www.prikachi.com/images/121/8027121S.jpg)
:neznam:

Задача е да открием приликите и разликите.  :crazy:


Между другото, на новите станции (подземните такива) няма обхват на мобилните телефони...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 04.04.2015, 14:59:02
Седалките не са толкова неудобни, според мен. Все пак е предвидено да не се чака повече от 15 минути. Хубаво е, че на Искърско шосе има повечко пейки.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: difian on 04.04.2015, 16:34:34
С тунелопробивна машина може би е най-бързо и удобно, но самата машина пък е страшно скъпа.
Добре скъпа скъпа, ама тя не си ли е на Метрополитен, или имаш предвид експлоатацията и?
Метрополитен не се занимава със сроителство и не притежава къртица. Първата беше на японците, втората на турците... В Будапеща съм виждал мини къртица за много малък тунел (вероятно за колектор), но в случая със станция Дружба и късите пешеходни тунели, използването на къртица не е оправдано по никакъв начин... Може би Радамант ще ни отговори на въпроса, защо са използвани различни технологии за двата тунела... Моят отговор е, че от северната страна тунелът се изгради в изкопа за станцията и всичко беше изрито, а от южната се пресича доста широкия Цветан Лазаров и са сметнали за по-удобно така, отколкото да си играят с временен режим на движение и многократно изместване на тролейбусни жици и прочие....

(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/11012776_10206287255010599_2376832155185983723_n.jpg?oh=bf063fdb49f4d4e05b9d190969e24c28&oe=55B6F524)

(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/s720x720/934889_10206287255130602_5534349981579086086_n.jpg?oh=bf4fadd8e81713461e73708e831928d0&oe=55ACF1A0)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 04.04.2015, 17:35:02
Не знам някой забелязал ли е, но на новите станции ги няма червените табели с предупреждението да не се слиза на коловозите? Не видях такива табели никъде на станциите "Дружба" и "Искърско шосе" (Не знам как е на станциите "Летище" и "Софийска Света Гора" защото не съм минавал или слизал на тях).  :blink:
Слагани са допълнително навсякъде, така че и там ще поръчат (ако вече и не са го направили) и ще сложат.
...
Скоростта между Софийска света гора и Искърско шосе ми се видя учудващо ниска. Таблата не показваха точните часове на пристигане.
...
Бих ти отговорил веднага защо е така, но бих го направил само на ЛС, заради потребители с прекалено отявлена гражданска позиция.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: blagun on 05.04.2015, 17:40:43
Днес минахме на "инспекция" с Веско76 на новите метростанции. Моите лични впечатления:
- като цяло станциите са хубави. Много ми хареса преливащите зелени и просторния вид на МС Дружба
- МС Искърско шосе е стилна, по-строга от МС Дружба. Както вече се посочи - с голямо количество пейки, предвидени явно за очаквания наплив от влаковете. За съжаление и днес, неделя, жп-спирката все още не е отворена.
- МС Софийска Света гора е доста аскетична, явно това е асоциирането и с монашеска обител  :D Коментираните седалки - за моето дебело ду** са повече от неудобни, но вероятно това е имало на пазара за седалки за стадион. И по-скоро за училищно игрище. Отвън си е направо грозно сива, остава да се надяваме, че с разработването на района ще я поосвежат малко.
- МС Летище София - тук не са жалени средства и материали - има си и хубав изглед и към пистите, и към минипаркчето, и статуя на Орфей. Надписът е достатъчно голям и в нашето влакче пътуваха поне 4 чуждестранни пътника, така че хората се ориентират. Изкуствените небета са малко разпокъсани, може би трябваше да бъдат съединени в единно небе с осветление по края.
- мисля, че до зимния сезон трябва да се мисли сериозно за покриване на 200-метровия "кабрио"- участък. На това празно поле не виждам, какво ще го предпази от навявания. Освен това духа силно и към метростанцията и даже днес, при температури към 10 градуса, в станцията беше неуютно студено, да не говорим за зимни условия.
- на МС Искърско шосе и Софийска Света гора нямаше касиер, който да ни завери еднодневните хартиени карти, и се наложи да се правим на гратисчии и да се провираме под преградите.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 08.04.2015, 19:32:24
(https://farm9.staticflickr.com/8733/17055894465_0969d82e90_b.jpg)
От влака не го забелязах, но от тази снимка се вижда, че цветовата комбинация е много успешна. Наистина много добре направена станция.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.04.2015, 00:55:07
Quote
От метростанция "Искърско шосе" директно с влак до морето

Нова интермодална точка за връзка между метрото в София и националната железопътна мрежа влиза в експлоатация. Това заяви специално за Money.bg генералният директор на Национална компания "Железопътна инфрастуктура" Милчо Ламбрев.

Тази точка е на метростанция "Искърско шосе", която е две станции преди (или след) Летище "София". Така докато отдолу минава трасето на метрополитена, отгоре е изградена изцяло нова спирка, назована гара "Дружба". Излизането на перона на влаковете става от стълбите към подлеза на метрото.

Милчо Ламбрев обясни, че така кацащите на летище "София", които искат да поемат към Пловдив, Бургас или Варна, не е необходимо да пътуват чак до Централна гара, за да се настанят във влака.

Достатъчно е само да се слезе на спирка "Искърско шосе" и да се вземе влака в желаната посока. Билети на тази спирка няма да се издават, но това ще става на място във влаковете. По този начин се спестява и повече от половин част пътуване до Централна гара, както и времето, необходимо на влаковете да достигнат от Централна гара до новата спирка в кв. Дружба.

Ламбрев заяви, че в следващите 5 години отговорността за поддържането на интермодалната пътническа връзка е поверена на метрополитена.

Шефът на НКЖИ посочи, че при изграждане на третия метродиаметър ще се направи подобна връзка при ЖП гара "Горна баня".

Припомняме, че идея за подобна спирка имаше и в столичния кв. "Гевгелийски", където да могат да слизат хората пътуващи по линията София - Перник и от там да се прекачват на метростанция "Вардар", която е в непосредствена близост. Идеята обаче не бе осъществена заради протести от жилтелите на квартала.

Източник. (http://news.ibox.bg/news/id_511210409)

Не мога да разбера защо няма да има билетна каса?!?  :neznam: Можеше да закрият тази на гара Искър и да и преместят персонала тук.  ;)

Никой не казва кога ще започне да се използва... Нямаше да е лоша идея да заработи преди Великден, за да може хората да я ползват при пътуванията си с влак по празниците. Ама кой да се сети?!? Очевидно пускането на една ж.п. спирка в есплоатацея е егати сложния процес...  :help:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: difian on 09.04.2015, 01:07:18
На жп спирките обичайно няма каси...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vesko76 on 09.04.2015, 11:22:00
Да не говорим за нещо по-иновативно....... :(
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bdz43r on 09.04.2015, 11:59:22
На жп спирките обичайно няма каси...
Няма на селските спирки, кодето се качват по 5 души на ден. На големи спирки с много пътници, каквато се очаква да е и тази задължително трябва да има каса и то не една.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 09.04.2015, 13:21:58
Да сложат 4 автомата за билети на ж.п. спирката и проблема ще се реши.  Като гледам истинския проблем ще е да спират влаковете на нея, според изявлението на директорчето на БДЖ пътнически превози.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.04.2015, 14:00:48
Да сложат 4 автомата за билети на ж.п. спирката и проблема ще се реши.
Мисля, че сегашната система за билетоиздаване не позволява използването на автомати.  :( Нова система не знам кога да очакваме.

Според мен, голяма част от пътниците, които сега се качват от гара Искър ще се пренасочат към новата спирка. Освен това ще има и други допълнителни ползватели на спирката, които ще ползват метрото. За това, смятам, че касиерите на гара Искър стават излишни. Тя може да стане необслужвана от гледна точка на каса. Всички касиери (заедно с обурудването на касата) могат да се преместят на новата спирка.

На новата спирка трябва да спират всички категории влакове, които минават оттам, а на гара Искър могат да спират само пътническите. Това още повече ще утвърди факта, че новата спирка ще се използва масово за сметка на гара Искър.  ;)

Като гледам истинския проблем ще е да спират влаковете на нея, според изявлението на директорчето на БДЖ пътнически превози.
Какво е казал този човек? Може ли линк?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 09.04.2015, 14:32:01
Има телеграма, че от 15.04. се коригират разписанията на всички пътнически и бързи влакове, пътуващи в участъка Подуене-Искър, във връзка с откриването на новата спирка. :fan:
Информацията е от тук (https://www.facebook.com/groups/421724767897283/permalink/834091583327264/).
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: blagun on 09.04.2015, 14:38:34
Quote
"Жп спирката на метрото остава неизползваема
Новата жп спирка в София, която е на метри от станция „Искърско шосе" на метрото, засега остава неизползваема. Това се разбра от изявление на шефа на „БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов.
По план на това място, намиращо се между гарите „Подуяне" и „Искър", трябва да спират влаковете от София за Пловдив, Бургас и Свиленград. Така пътниците на БДЖ според замисъла трябва да правят връзка с метрото, когато си тръгват от София или пристигат, така че да не им се налага да пътуват чак до Централна гара.
„За съжаление жп спирката се намира твърде близо до Гара Искър - само на 700 метра от нея. Спирачният път на влаковете е такъв, че не можем да ги караме да спират почти на едно и също място", каза Костадинов. Въпреки това БДЖ щяла да се постарае да спира поне някои влакове. Кои точно ще бъдат, тепърва ще се обмисля, каза той"
Те ти, булка, Спасовден! И който твърди, че на Вазов за з**ници, не е прав - на Вазов са големи з**ници! Като не могат да спират влаковете през 700 метра, ще спират само на Дружба - какъв е проблемът?

Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Unicode on 09.04.2015, 14:58:48
Има телеграма, че от 15.04. се коригират разписанията на всички пътнически и бързи влакове, пътуващи в участъка Подуене-Искър, във връзка с откриването на новата спирка. :fan:
Информацията е от тук (https://www.facebook.com/groups/421724767897283/permalink/834091583327264/).

Не мога да видя нищо - иска влизане с акаунт, иначе отказва достъп до тази страница...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.04.2015, 15:08:03
Запазих съдържанието в текстов документ, който прикачвам отдолу.  :)

Много хубаво, че са добавили и бързите влакове със задължителна резервация, които по принцип не спират на Искър.  :fan:

Но е малко странно, защо са решили останалите бързи влакове да продължават да спират на Искър. Можеше тази минута, която е отделена за Искър в сегашното разписание да я преместят на новата спирка и изобщо да не се налагат корекции в разписанията.

Надявам се, като се види, че доста хора се качват от новата спирка и кондукторите не смогват да издават билети на място във влака, да се сетят, че трябва и каса. И всичко ще е тип-топ!  :)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.04.2015, 15:13:38
Quote
Жп спирката на метрото остава неизползваема

Не е известно защо това не е било обмислено, преди да се изгради жп спирката

Новата жп спирка в София, която е на метри от станция „Искърско шосе" на метрото, засега остава неизползваема. Това се разбра от изявление на шефа на „БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов.

По план на това място, намиращо се между гарите „Подуяне" и „Искър", трябва да спират влаковете от София за Пловдив, Бургас и Свиленград. Така пътниците на БДЖ според замисъла трябва да правят връзка с метрото, когато си тръгват от София или пристигат, така че да не им се налага да пътуват чак до Централна гара.

„За съжаление жп спирката се намира твърде близо до Гара Искър - само на 700 метра от нея. Спирачният път на влаковете е такъв, че не можем да ги караме да спират почти на едно и също място", каза Костадинов. Въпреки това БДЖ щяла да се постарае да спира поне някои влакове. Кои точно ще бъдат, тепърва ще се обмисля, каза той.
Източник. (http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=83213&nxt=5)

Очевидно това е изявлението, за което спомена Petko21

За щастие, тази информация не е вярна и от 15 април ще има пълноценно обслужване на новата ж.п. спирка. 

Ще спират абсолютно всички категории влакове!  :fan:

Единственият проблем е, че спирката ще се казва "Искърско шосе", а не "Дружба" и това автоматично означава, че новите информационни табели в метрото не са верни.  :angry:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 09.04.2015, 15:51:48
Има логика да се казва по същия начин, както метростанцията, явно не са го помислили навреме.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.04.2015, 16:04:34
Има логика да се казва по същия начин, както метростанцията
Аз съм съгласен с това!  :)

Но сега кой ще смени няколко десетки табели и схеми?

Предполагам същия този, който смени табелата "Последна станция" на южния перон на МС Младост 1.  :arrow: Никой.  :angry:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: kristian40t097 on 10.04.2015, 17:50:52
Изхода на МС Дружба откъм Дружба 1.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 20.04.2015, 21:41:46
МС "Балан"

(http://presa.bg/images/news/42015/pics/1429522543.jpg)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 08.05.2015, 19:09:23
Намених през новия "лъч" днес. Станциите са наистина впечатляващи. Свежи, разноцветни, добре осветени, не са пестени средства. Честито на жителите на "Младост".
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: blagun on 08.05.2015, 21:27:18
МС Ал.Малинов е чудесна - светла, направо искряща с тези цветя. Заедно с МС Дружба са най-добрите от тазигодишния "набор", а и от всички метростанции.
МС Балан е също свежа и красива.
МС Бизнес парк е по-обикновена и спартанска, леко мрачнее спрямо другите две станции.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 08.05.2015, 21:43:52
Днес и аз разгледах новите станции. Да са ни честити! Много са хубави (с леки резерви към МС Бизнес парк).

Станциите изглеждат по-добре на живо, спрямо снимките, които бяха пускани тук и в интернет пространството. Според мен, най-хубава е МС Александър Малинов - много е светла, приятна и свежа! МС Акад. Александър Тодоров-Балан също създава приятни емоции. Изглежда доста просторна. МС Бизнес парк, обаче, не е нищо особено. Даже е леко подтискаща. Няма никакъв простор и създава впечатление, че са пестени средства при декорирането и.

Минуси - пейките на станциите са неудобни. Спестени са средства за ескалатори. Има дребни недостатъци в информационните табели.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 08.05.2015, 21:49:38
Хубаво е че не допуснаха втори път грешката с този супер нисък таван на "Г. М. Димитров", която е с тесни перони, голям пътникопоток и е някак потискаща и невзрачна в архитектурно отношение. "Бизнес парк" наистина е по-обикновена и тавана е малко по-нисък, а и някак тези пейки като на "Искърско шосе" не ми допадат. Не са елегантни и се заявяват прекалено агресивно в пространството, много груби са.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: difian on 08.05.2015, 22:39:03
Хаха, не съм гледал какво са писали в другия форум, но там вероятно силно онанират на станцията на Бизнес парка.... Така и не успях да намеря време и да ходя да снимам по време на строителството, ще видя въобще кога ще ходя и сега да видя на живо нещата, но всички се кефят точно на такива изчистени минималистични дизайни, а тук масово хейтвате. Но дерзайте, там се молят за станция само на гол бетон!  :rolleyes:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Fantomas on 08.05.2015, 23:27:38
Александър Малинов наистина е фаворит и при мен от новооткритите станции. По предварителните снимки, които се пуснаха из интернет пространството ми изглеждаше прекалено шарена, но всъщност Балан е доста по-шарена от нея. МС Бизнес парк обаче ми е много невзврачна и дори задушаваща с този нисък таван. Вярно, заради паркинга отгоре, но с малко повече средства можеше да се вкопае още метър-два надолу и да е по-просторна. Иначе имах късмета да съм точно в пиковия час там, когато хората свършват работа и на перона ставаше страхотна блъсканица. Отделно всеки влак, който тръгваше посока центъра се запълваше на 50-60% още там! Само мога да си представя какво е било от Г.М. Димитров надолу.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Neronov on 08.05.2015, 23:51:38
И това едва днес,когато повечето хора не са разчитали да се придвижат с метро.  :crazy: От понеделник ще е още по-цветно, след като 111 сваля всички пътници още на Бизнес Парка.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 09.05.2015, 00:41:50
Днес много хора бяха отишли да гледат новите станции. Нека да не правим истерии, все пак щом е построена станция, ще се очаква да дойде и с нея пътникопоток. Така че няма нищо страшно, стига нещата да се контролират. А от половин ден работа с пътници, не могат да се вадят изводи.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 09.05.2015, 01:36:56
На мен, напук на всеобщото мнение тук, най-много ми хареса "Бизнес парк" - някак уютна ми е, а и с тези квадрати е много стилно. "Ал. Малинов" пък малко ми бие на баня, изложена в "Мосю Бриколаж", но не е лоша.
Замислих се нещо друго, свързано с имената: двама Александровци един след друг не идват ли малко неудачно?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.05.2015, 12:41:42
Замислих се нещо друго, свързано с имената: двама Александровци един след друг не идват ли малко неудачно?
И аз това се замислих, но проблема идва от оповестяването. Ако звуковото оповестяване изказва пълното наименование на станцията - "Академик Александър Тодоров-Балан", няма да има проблем.  ;)

Освен това и по стените на самата станция са пропуснали "Акад." или "Академик". Да не стане като излагацията с Ф. Жолио Кюри.  :crazy:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 09.05.2015, 12:58:26
Аз лично не съм фен на дългите имена, не оспорвам приноса на човека и титлата академик. Но колкото е по-дълго името толкова по-трудно се запомня. Жолио Кюри си е добре така, глупаво беше слагането на "княгиня" пред Мария Луиза и безумно дългото ИЕЦ Цариградско шосе.
Малко офф, но например при новите Ман-ове, на таблата вместо да пише СУ Кл. Охридски, в момента пише (Св.) Климент Охридски. Като ако не си от София, ще има да се чудиш къде е това Св. Климент Охридски, и какво е това нещо. Така че от много информация, се получават грешки и се образуват проблеми. Колко по простичко и лесно е названието на станцията, толкова по-добре е.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 09.05.2015, 13:06:50
Аз лично не съм фен на дългите имена, не оспорвам приноса на човека и титлата академик. Но колкото е по-дълго името толкова по-трудно се запомня.
В случая не става дума дали заслужено или не е да се добави титлата "академик", ами за това, че ако тази титла се изговаря при звуковото оповестяване, то ще има ясно разграничение между двете съседни станции. При сегашната ситуация може много лесно да настъпи объркване на коя станция "Александър ..." трябва да слезеш за хората, които не пътуват ежедневно (независимо дали са от София или гости на града, дали българо- или англо-говорящи).

А отделно от този въпрос, смятам, че е задължително по стените на станцията да е изписано нейното пълно (официално) име, независимо дали се изговаря или не при звуковото оповестяване. Ето това вече е обида към човека и неговата титла!  :/
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 09.05.2015, 15:09:19
Според мен една от двете можеше просто да бъде кръстена "Младост-Х". "Балан" също е вариант - пак е на името на човека.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 09.05.2015, 17:58:06
Изпревари ме с отговора, но този вариант който посочваш е най-добрияТ. Още повече, че на хората много повече ще се ориентират с наименованието Младост Х, отколкото Александър ..., било то и академик.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bigblondewolf on 12.05.2015, 13:33:13
Почва да се чува, че метростанциите са успели да се напълнят вече
http://sofia.topnovini.bg/node/606109
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 12.05.2015, 13:38:33
Да продължават да отвеждат всички автобуси там...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: RADOCVET on 12.05.2015, 13:56:09
Ето нагледен пример колко е нужно 111 да се възстанови до Младост 1.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: monte carlo on 12.05.2015, 14:34:22
Да им се даде орден Стара планина непременно!  :crazy:
Така става като икономията и конструктивните изисквания са водещите, а не функционалността на съоръженията. Инженеринг до дупка и пестене  :fan:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: greg on 12.05.2015, 14:50:50
Почва да се чува, че метростанциите са успели да се напълнят вече
http://sofia.topnovini.bg/node/606109
Статията или по-скоро новината е елементарна и тенденциозна. Не знам какво иска авторката, може би търси сензация, но навсякъде по станциите /например Сердика/ в пик час се получава струпване на хора. Въпрос и на възпитание е дали пътниците ще се блъскат и тичат или културно ще излезат.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bigblondewolf on 12.05.2015, 16:29:42
Познавам я лично (не привличам трафик към сайта, просто споделям статията) и знам, че не пише новини от типа "СЕНЗАЦИЯ!!! СКАНДАЛНО!!!!". Цитирала е всичката информация, която е намерила и дори е споделила снимки, на които си се вижда задръстването.

Оказал се е компютърен проблем: http://sofia.topnovini.bg/node/606109 Но доколкото разбрах тълпата е била на излизане и касиерката няма как да я предизвика  :neznam:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 12.05.2015, 22:53:13
Напълно съм съгласен, че статията е тенденциозна!

Може би има претоварване на МС Бизнес парк в определено време от деня, но за това си има обяснение и евентуални решения.

Причините (и техните решения) са следните:
Липса на съоръжение за смяна на посоките (бретел) и изтеглителни коловози след станцията, което създава нуждата от ползването само на единия перон. Ако се ползваха и двата, щеше да има разделение на потоците и съответно подобряване на сегашната ситуация. Предполагам, че не е много скъпо да се изгради още 200 метра тунел с подобни съоръжения.  ;)

Фактът, че голяма част от служителите в Бизнес парк София започват и приключват работа по едно и също време. Тук може да се намеси ръководството на Бизнес парка, както и самите фирми могат да се договорят помежду си и да създадат организация, при която различните фирми започват и приключват работа по различно време. Това ще се отрази много добре на всички и добре за самите фирми, защото те биха искали да имат доволни служители, които да си вършат по-добре работата.  ;)

Липсата на още една станция пред кино Арено/магазин Технополис. Ако тази станция беше изградена със сегашното удължение или се изгради скоро, ситуацията ще се подобри съществено!  ;)

Глупостта на някои хора (поведение "коне с капаци") - станцията има два входа/изхода. Вярно, че другият (северният) вход е малко по-далече, но ако някой се разкрачи до там, със сигурност ще влезе по-лесно в станцията.  ;)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 13.05.2015, 02:15:31
Първо провери лично ситуацията на живо, пък тогава коментирай. Нищо страшно няма, всичко си е както трябва. По логиката мога да ти направя много снимки на лудницата, която е сутрин и следобед и на Баучер и на НДК и на Централна гара, че дори и на Вардар.
Предполагам, че не е много скъпо да се изгради още 200 метра тунел с подобни съоръжения.  ;)
Не е скъпо, а е много-скъпо и вече нецелесъобразно.
Фактът, че голяма част от служителите в Бизнес парк София започват и приключват работа по едно и също време. Тук може да се намеси ръководството на Бизнес парка, както и самите фирми могат да се договорят помежду си и да създадат организация, при която различните фирми започват и приключват работа по различно време. Това ще се отрази много добре на всички и добре за самите фирми, защото те биха искали да имат доволни служители, които да си вършат по-добре работата.
Не зная с какво се занимаваш, но хубаво си помисли дали някой ще се съобразява с масовия градски транспорт, в случая метрото. Това не е страната на чудесата в която всичко е окей. Всяка сутрин виждам как през 5 минути се стоварват влакове, пълни с работещи хора, които отиват по едно и също време на работа. Въпреки това, те използват станцията без проблеми. Каквито и няма и на Бизнес парка!
Глупостта на някои хора (поведение "коне с капаци") - станцията има два входа/изхода. Вярно, че другият (северният) вход е малко по-далече, но ако някой се разкрачи до там, със сигурност ще влезе по-лесно в станцията.
Сега че повечето пътници са доста разсеяни е така, но в случая не можеш да ги обвиняват, за това, че използват входа на станцията. То ако разсъждаваме така, щом няма седящи места във влака, то по-добре и да не се качваме на него и да си ходим пеша.

Пак призовавам да не правим драми, от няколко снимки и статии. Не може за седмица нещата да се изчистят. Ще има проблеми, ако има нужда ще се разшири пропусквателния режим, ще се поставят допълнителни турникети и т.н. Ако трябва и още една каса ще се постави. Просто ако има нещо интересно и важно тогава да се коментира. Иначе тези коментари, може да си ги водим при всяко откриване на метростанция в града.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Ivo on 13.05.2015, 09:35:52
Не съм забелязал да има някакви сериозни блъсканици, просто повече струпване на хора. Нормално като всички отиват или си тръгват от работа да се получи така, че то и на автобусните спирки се получава такова струпване и не могат да се качат в първия автобус понякога.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 13.05.2015, 21:14:23
От днес има подобрен пропусквателен режим на МС Бизнес парк. Според мен избързаха с реакцията, но все пак е похвално че веднага бяха взети мерки. Снимката е от ФБ от страницата на кмета:
(https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/10479534_901575416573114_7695928399277776211_n.jpg?oh=ae0db2976821d876d54a40fd0b71756d&oe=55BFF234)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ivanovnikolai188 on 14.05.2015, 13:01:05
Едно от стъклата на изхода на "Александър Теодоров-Балан" от към HIT-а е пукнато доста сериозно. Най-вероятно нещо е хвърлено по него.  :help: :help: :help:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Neronov on 31.05.2015, 20:13:12
На метростанция Бизнес Парк има проблем с номерните състави. Два пъти пътувам с номерен състав - и двата пъти се получава проблем. Идвайки от центъра,при преминаване през стрелката, напражението във влаковете спира и за около 3 до 5 секунди остават само на аварийно осветление,което пък е толкова слабо,че си е направо тъмно. При Русичите не съм забелязал такива проблеми.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 31.05.2015, 21:00:18
От самото начало на Баучер имаха същия проблем, след това го решиха. Нещо с релсовите вериги, ще да е... Много е неприятно и кофти, но на Баучер и Русичите въртяха подобни номера.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: wolf_rusi on 31.05.2015, 21:17:54
Дам... спомням си преди 2 години в един номерен как се бях уплашил като изгасна и мина на аварийно преди Баучер...  :P От тогава съм с метро само до Европейски  :D
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: deyan1 on 01.06.2015, 11:57:24
Ползвах вече метрото до летището, много е добро, аз го взех от Университета и стигнах до летището за около 20 мин. И се почувствах като истински европеец:)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 01.06.2015, 12:34:52
Те номерните понякога угасват и в някои други участъци, преди седмица се случи при преминаването на бретела след Младост-1, а снощи - в кривата точно преди Жолио Кюри. Няма нищо страшно, то е за няколко секунди само  :)
Русичите имат резервно захранване и затова нямат този проблем.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: vasko on 18.06.2015, 22:15:49
Новото метро протече (http://www.webcafe.bg/id_829115865)  :/

Quote
Новото метро протече

Метростанция "Академик Александър Теодоров" протече при първия сериозен дъжд. Заради наводнението ескалаторите спряха да работят.

Две седмици след откриването на новата метростанция до НДК подлезът към нея бе наводнен. Отводнителните канали не успяха да се справят с продължилия през целия ден валеж.

Общинският съветник от БСП Георги Кадиев пък пусна във "Фейсбук" снимка от протеклия таван на станция "Джеймс Баучер" преди 3 години. "Първи дъжд и новото метро протече и то 12 метра под земята. Това поставя под въпрос качеството на цялото изграждане на метрото и неговата сигурност", писа тогава той.


Порой се изсипва над София, кошмар в Младост (http://www.dnes.bg/sofia/2015/06/17/poroi-se-izsipva-nad-sofiia-koshmar-v-mladost.267125)

Quote
Порой се изсипва над София, кошмар в Младост
Таванът на метростанция "Софийска Света гора" не удържа и пропусна

Силен дъжд, преминаващ на места в градушка, се изсипа в София малко след 17 часа, съобщи репортер на Dnes.bg.

В района на летището метростанция "Софийска света гора" не успя да удържи на дъжда и таванът й започна да пропуска струи вода. Чакащите метрото се бяха скупчили в единия край на метростанцията и при пристигането на влака притичаха набързо до него.

Поради натоварения час и дъжда на много места в града има сериозни задръствания.
В района на "Младост" те започват още от началото на булевард „Александър Малинов“. В района има сериозна тапа, като на този етап няма органи на КАТ, които да регулират движението.
В южните квартали на София - "Борово", "Красно село", "Павлово", бурята се размина предимно с гръмотевици и лек дъжд.

По-рано днес от БАН предупредиха, че силни бури и порои предстоят привечер на много места в Южна България. Синоптиците от БАН обявиха код оранжево за опасно време за областите Пазарджик, Пловдив, Смолян, Кърджали и Хасково.
:/
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 18.06.2015, 22:23:22
На Балан тия дни късно вечер все виждам майстори на перона да оправят тавана.
Днес на обяд пък бяха сложили няколко легена и си капеше и капеше.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Petko21 on 18.06.2015, 23:39:00
Има течове от няколко дни, опитват се да ги спрат.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: viktor_bdz on 19.06.2015, 02:35:35
Дано ги спрат, защото е недопустимо уж в европейска държава такива неща да се случват!
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: RADOCVET on 19.06.2015, 09:18:47
Братоев се е оправдал със строежа на булеварда отгоре и нарушена изолация на метростанцията.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: ozzy on 19.06.2015, 09:42:25
Целият тунел между Балан и Бизнеспарка е в течове още от откриването.

Братовчед на майка ми, който работеше като подизпълнител в участъка към летището, разправяше, че проблемът не бил в самата хидроизолация, а в последващото й съсипване от работниците, когато засипят тунела отгоре с баластра, пълна с всякакви остри предмети и боклуци.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Unicode on 25.08.2015, 21:34:37
Днес забелязах че липсват част от плоскостите от тавана в южния край на западния перон, непосредствено до асансьора за инвалиди на Метростанция Дружба:  :crazy:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 01.10.2015, 23:07:44
В отсечката Младост 1 - Бизнес парк вече има от безплатния интернет, но на мобилните оператори обхват още няма ...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: mitkov2 on 06.10.2015, 19:54:09
И на Дружба има wi-fi, но обхват на операторите-не...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: mitkov2 on 04.12.2015, 22:36:27
Тази вечер около 17:40 на стацния Дружба, в пешеходния подлез (тунел) към Дружба-2 миришеше на изгоряло и беше доста задимено. Първоначално реших, че отвън гори нещо, но не беше от там. Долу пък нямаше следи от пожар, може да е станало нещо в служебните помещения?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: kristian40t097 on 04.01.2016, 23:13:02
Имам едно питане, защо от около 2 седмици всички влакове точно преди станция Дружба в посока летището се влачат с безумно ниска скорост?
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: mitkov2 on 05.01.2016, 01:51:08
Имам едно питане, защо от около 2 седмици всички влакове точно преди станция Дружба в посока летището се влачат с безумно ниска скорост?
И в другата посока е същото. Милиони изляха, ама явно не по предназначение 😃
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: NULL on 05.01.2016, 07:06:25
Имам едно питане, защо от около 2 седмици всички влакове точно преди станция Дружба в посока летището се влачат с безумно ниска скорост?

Всеки ден минавам от там с метро и в двете посоки. На мен ми е направило впечатление, че влаченето е само в посока център, но не и посоката на летището.
Дори ми се е случвало влакчетата да са на МС Софийска света гора с 4 минути аванс, а след това до летището започва едно влаченее... редовно си изпускам автобуса заради това.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: RADOCVET on 05.01.2016, 12:50:02
Специално преди станция Дружба нещо човъркаха отгоре миналия месец. Вероятно някоя авария е станала и има ограничение за влаковете на това място.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 06.02.2016, 20:13:45
Преди малко на Дружба къртеха в тунела нещо май. Ужасен пронизващ звук от някаква машина. Влакът пристигна на станцията с около 4 минути закъснение.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: maniak on 07.02.2016, 08:13:21
Има пропадане на тунела по път 2. Плопадането се усеща и може да се види при пътуване със старите влакчета. Затова е намалението. Подобно има на Мусагеница, но там заради спирането на самата станция няма намаление.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: kristian40t097 on 07.02.2016, 15:40:18
Това са резултатите от хвалбите, че имаме най-евтиното метро в Европа.........  :fan:
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: hitar_potter on 07.02.2016, 16:42:06
Тунелът не се е слегнал още ;)
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bonbon on 10.02.2016, 16:11:18
Утре в "Тази сутрин" по БТВ ще има репортаж за проблемния участък преди станция Дружба.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: mitkov2 on 12.03.2016, 20:00:24
Асансьорите на Дружба отново не работят след дъждовете от вчера и онзи ден. До кога така? След всеки дъжд едно и също...
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: Kaiser Kar on 02.04.2019, 22:57:07
Отдавна се каня да пиша, че турникетите тип вратички, които монтираха на новите станции образуват огромни опашки в пиковите часове поради основните си два недостатъка:

1. Често фалшиво регистрират опит за неправомерно влизане, ако пътниците не спазват интервал или навлязат, преди да са чекирали картата си.
2. Четците реагират много бавно, а ако картата е в портфейл или чанта, е почти невъзможно да си отвориш.

На станция със старите турникети никога не съм се редил на опашка, докато някой пред мен търка картата в четеца или прави крачки напред-назад, белким се отворили вратичките. Доста неприятно.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 02.04.2019, 23:09:24
Аз се съмнявам, че когато са ги избрали от този тип са мислили за всичко. Видели са нещо лъскаво стъклено и моторизирано, прехласнали са се и хайде нека това да е. Аз пък имам друг проблем, че ме е страх да не потроша нещо ако си оставя голямата чанта, която нося на рамо да се обърше свободно в „тунела“ между съседните бариери. На старите бариери си минавам в тръс, особено на изходните.  :D
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: bdz43r on 03.04.2019, 08:56:22
Аз пък не съм имал проблеми с новите.
Картата ми стои в портмонето, ама най-отвън и не я търкам, а я долепям и чакам... винаги е сработвала след не повече от секунда. Ако някой я търка като лампата на Аладин, нормално е четеца да се шашне и да не реагира.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: mitakis on 03.04.2019, 10:17:55
Ако имате повече от една безконтактна карта е абсолютно нормално да има забавяне. И тези опашки гаранция се дължат на такива народни случаи.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: AGENT 006 on 03.04.2019, 10:29:06
Но не може да се спори, че датчиците на старите апарати действат по-бързо от тези по принцип. Долепяш картата и се отваря веднага. При стъклените прегради трябва да сложиш картата директно и да чакаш 1-2 секунди.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: wiNt on 03.04.2019, 23:01:48
Просто има някакво време, нужно на вратата да се отвори, докато на другите веднага влизаш. Такъв датчик, който да работи през 5 безконтактни карти, намирайки точно тази дето му трябва, не съществува. Обикновено опашките ги правят точно хора, които не осъзнават горното.
Title: Re: Метростанции в участъците Младост-1-БПС и Дружба-Летище
Post by: hitar_potter on 03.04.2019, 23:33:13
Такъв датчик, който да работи през 5 безконтактни карти, намирайки точно тази дето му трябва, не съществува.
Технически не е невъзможно. Оня ден пазарувах в декатлон, изсипах си покупките (4-5 артикула) в една ниша на касата и всичките те бяха сканирани от самата кошница и маркирани, касиерката не направи нищо ръчно. Не съм сигурен за нашите карти дали е точно възможно това.