Градски транспорт - София

Метро => Метродиаметри => Метродиаметър 3 => Topic started by: RADOCVET on 08.01.2016, 13:54:49

Title: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: RADOCVET on 08.01.2016, 13:54:49
Търг за нов участък от трети метродиаметър - от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв. (http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2681563)

Quote from: Градът.бг
Обявиха търга за метрото от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв. Поръчката е за метростанция 5 и 630 м трасе от етап 1 на трети метродиаметър. Стойността на поръчката е 45 млн. лв.

Обектът е част от "Проект за разширение на метрото в София, Трета метролиния - "Бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", Първи етап" и е от км 4+320 до км. 4+950 с една метростанция.
Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди МС 6. За постигане на по-голяма оперативност след МС 5 в посока МС 6 се монтира "S" връзка на релсовия път в направление ляв-десен коловоз. На 20 м преди началота на МС 5, на релсовия път, се монтира така наречената отбивачка. Условно, като начало на строителството на І етап, се приема оборотният участък след МС 6 на км.4+950.

Участъкът от МС 5 до МС 6 е подземен с преминаване под жп линиите в направление София - Пловдив. Технологията на изграждане на двупътния тунел, предложена в идейния проект, е Нов австрийски тунелен метод (НАТМ). В междустанционния участък, при км 4+720, в района на междустанционната вентилационна уредба и транзитна водоотливна станция, се предвижда изграждането на служебна еднопътна тунелна жп връзка с националната жп мрежа, по която ще става вкарването на подвижния състав. Горното строене на релсовия път за тази връзка се предвижда да бъде изпълнено с дървени или бетонни траверси и релсов път за придвижване на дизелов локомотив.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: blagun on 08.01.2016, 16:54:13
Е, като начало няма да е чак до Ботевградско шосе, а само 630 метра до ул.Панайот Хитов.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: RADOCVET on 08.01.2016, 17:36:19
Да, но това все пак е част от Етап 3, а вече има обособени теми за Етап 1 и 2. Всъщност тези 630 метра са ключови за доста жители на Сухата река, Хаджията, Ст. Караджа и Левски. Би било добре ако се икономисат пари да направят още една станция до Герена.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Petko21 on 10.01.2016, 22:56:21
Всъщност МС 5, вече явно я водят част от етап 1, поне съдя от това:
Quote
Проектът условно е разделен на три етапа:
Първи етап: Участък от МС 5 до МС 14, с 8 км  трасе и 8 станции, включително и изграждането на депо в района на ул."Житница", което ще бъде предмет на отделна процедура.
Като източника е същия: Търг за нов участък от трети метродиаметър - от театър "Зад канала" до "Владимир Вазов" за 45 млн. лв. (http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2681563)
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: RADOCVET on 16.02.2016, 19:52:30
Не. В текста по-долу ясно пише, че I етап е от км 4+950 или МС 6.
Иначе няма желаещи ли, какво ли...



Удължиха с месец срока за подаване на оферти за МС 5 от трети метродиаметър (http://infrastructure.bg/show.php?storyid=2705227)

Quote from: Градът.бг
"Метрополитен" ЕАД удължи с месец срока за подаване на оферти за МС 5 на бул. "Владимир Вазов" при хипермаркет "Билла" от трети метродиаметър.

Оферти се получават до 12 часа на 30 март 2016 г. Отварянето им е предвидено за 14 часа на 30 март 2016 г.

Проектът е за разширение на метрото в София, трета метролиния: бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Владимир Вазов" - Централна градска част - жк "Овча купел", първи етап - от км 4+320 до км 4+950 с една метростанция, т.е. търгът е за една метростанция и 630 м тунелен участък.

Оборотът на подвижния състав става с "бретел" преди МС 6при Малък градски театър "Зад канала". За постигане на по-голяма оперативност след МС 5 в посока МС 6 се монтира "S" връзка на релсовия път в направление ляв-десен коловоз. На 20 м преди началота на МС 5, на релсовия път, се монтира устройство за отбиване на движението. Условно, като начало на строителството на І етап, се приема оборотния участък след МС 6 на км 4+950.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Ilian on 17.02.2016, 23:20:27
Удължаването е обичайна практика. Лъснали са простотии в документацията.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: mi6kina on 18.01.2017, 01:52:45
Станцията на Ботевградско шосе отпада. Най-вероятно лъчът или ще завърши по бул. Владимир Вазов или ще продължи към Враждебна.

http://spasimetroto.org/%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%B5
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Petko21 on 18.01.2017, 09:10:38
Това би трябвало да е "временно решение" до строителството на депото при летището. Ако тръгне изграждането му, ясно е че ще построят трасе от 302 към депото, и съответно 301 станция.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: bigblondewolf on 18.01.2017, 10:01:55
Quote
Станцията и трасето между нея и МС 02-III отпадат от инвестиционните планове на Метрополитен, поради отпадането на идеята за реализация на депо “Враждебна”.

Как така някак тихомълком отпадна идеята за реализация на депо "Враждебна"?
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: wiNt on 18.01.2017, 11:58:46
Последно не остана ли депото при "Земляне", за сметка на това при летището? Аз така бях разбрал.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: bigblondewolf on 18.01.2017, 13:00:14
Нали идеята беше да има по едно депо от двете страни на линията?
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: fafan on 18.01.2017, 15:10:19
Защо да трябва да има депо от двете страни? Другите две линии имат едно депо, а третата линия да има цели две?
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Dragon on 18.01.2017, 15:31:45
До колкото помня, проблемът беше, че на красно село няма достатъчно място за цялата инфраструктура около депото, така че да може да поеме всички влакове и тяхното редовно обслужване.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Petko21 on 18.01.2017, 20:30:51
А на Враждебна имаха до скоро проблеми с терена предвиден за депо, така че не знам до къде докараха и там нещата.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Eliyan on 19.03.2017, 17:55:28
За мен добро продължение на МД 3 е от бул. Владимир Вазов - станция при пресичането с Ботевградско шосе - станция в "Хр. Ботев" в района на бившия (за съжаление) прелез - и завършва на МС Искърско шосе. Не изключвам още една междинна станция при пресичането с А 84 на бул. Христофор Колумб. При това положение: а) влизащите/излизащи с влак в/от София по първа/трета/осма жп-линия от жп-спирка Искърско шосе имат достъп до МД 1 и МД 3, което диверсифицира маршрутите, а и намалява натовареността на МД 1; б) дава достъп до/от летището и Дружба откъм/към северните и североизточните части на града, които са му непосредствено съседни, но недостъпни с обществен транспорт.
Може да се помисли за преместване на селските линии от АС Гео Милев и гара Искър на МС Искърско шосе.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: V.Peichev on 19.03.2017, 20:55:50
Станция в Христо Ботев е пълно безумие - не виждам как може да бъде опазена от индийци гратисчии и вандали. :help: 79 е напълно достатъчен за катуна. :rolleyes:
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: blagun on 20.03.2017, 00:10:41
МД1 не се задъхва много на първите си две станции откъм летището, та да трябва да му се помага. По-скоро направление в перспектива за МД3 е Ботевградско шосе.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: kristian40t097 on 20.03.2017, 01:45:54
По-натам от АС Изток не мисля, че трябва да се продължава МД3, поне в близките 100 години не виждам какво ще го наложи. За обслужването на Враждебна, ако се увеличат пътникопотоците би било подходящо удължаване на ТМ22, пренасочване 12 и 14 директно по Ботевградско с цел тяхното ускоряване и скъсяване на 78 до Изток. А най-добре за София би било цялостно преосмисляне и промяна на транспортната схема, съчетано с нова система за таксуване след пуска на МД3!!
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: V.Peichev on 20.03.2017, 08:47:53
Надали Враждебна ще се разрастне толкова, че да има нужда от трамвай или метро. Същото важи за целия район Кремиковци. :rolleyes:
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: blagun on 20.03.2017, 11:12:09
Надали Враждебна ще се разрастне толкова, че да има нужда от трамвай или метро. Същото важи за целия район Кремиковци. :rolleyes:
Когато - тогава. Важното е краищата на метродиаметрите да са отворени за удължаване в перспектива, пък ако ще много далечна да е тази перспектива. Може посоката да не е изток, а североизток или север. В момента перспектива за северната полуокръжност на София има само в оставената възможност за разклонение на Метролиния 2. Т.е. разраствания в посоки Бенковски, Кубратово, Чепинци, Локорско и Враждебна са обречени на незадоволителен транспорт.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: V.Peichev on 20.03.2017, 11:40:03
Към Бенковски, Кубратово и Чепинци има възможност да се използва съществуващата ЖП линия за градска железница. :rolleyes: Същото важи за Локорско и Кремиковци с довозващи автобуси. :rolleyes: За Враждебна е напълно достатъчен адекватен довозващ автобус до последната станция на МД3, между Северна Тангента и Чепинско Шосе надали ще има разрастване - теренът е преовлажнен и неблагоприятен за по-сериозно строителство. :rolleyes:
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: blagun on 20.03.2017, 11:59:07
Към Бенковски, Кубратово и Чепинци има възможност да се използва съществуващата ЖП линия за градска железница. :rolleyes:
И частично демонтираният клон Искър-Бенковски-Волуяк, и линията Столник-Илиянци са тангенциални, а не радиални и крайно неподходящи за градска железница.
А къде ще е разположен градът след 50 години, е много трудно да се прогнозира отсега. Погледни една карта отпреди 50 години, където няма да намериш доста от сегашните квартали. Така или иначе витошката яка почти се запълни (остана само Малинова долина и между Младост и Горубляне) и при наличие на авиописти в източния край е логично разширение в северна и северозападна посока. Метро не се прави с хоризонт 10 или 20 години, затова краищата му трябва да са отворени.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Eliyan on 20.03.2017, 14:13:33
Станция в Христо Ботев е пълно безумие - не виждам как може да бъде опазена от индийци гратисчии и вандали. :help: 79 е напълно достатъчен за катуна. :rolleyes:
Метростанция с полицаи на входовете със сигурност ще се опази достатъчно ефективно. При моето предложение, А 79 отпада от "Христо Ботев", метрото е достатъчно. Освен това, мисля, че по-правилният подход е редът да влиза в гетата (а и навсякъде), а не да ги заобикаля. Замитането на проблемите някъде встрани от погледа ни, не ги решава. Но да не се отклоняваме твърде от темата.
Резюмираният отговор на твоите опасения: 1. ще се опази с полиция, каквато има, ако не се лъжа, на всяка станция; 2. А 79 се скъсява и става СТИНД-Сточна гара с нормален интервал на движение или СТИНД - АС Изток по "Летоструй".

За транспортното обслужване на северните територии - Благун е прав, че конфигурацията на жп-трасетата е преобладаващо тангенциална, а не радиална, но ако линиите се рехабилитират за постигане на достатъчно висока скорост, те могат да се превърнат в основа за крайградския превоз там и да привлекат пътникопотоците към себе си. И със сигурност би било много по-екологично и евтино от залагането върху автотранспорта.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: blagun on 20.03.2017, 14:52:58
Метро в нискоетажен квартал? Хайде малко по-сериозно все пак!
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: V.Peichev on 20.03.2017, 15:00:24
Несериозно е да се прави метростанция в квартал с ниско строителство, ниска плътност на застрояване и отгоре на всичко преобладаващо индийско население с висока престъпност и сериозен риск от гратисчийство и вандалски прояви - текущите разходи ще са сериозни, приходите нищожни. :help: 79 няма особена нужда от сгъстяване, дори спокойно може да мине на единични автобуси - около Герена са далеч по-редовните ТБ1 и 120, Ботевградско се обслужва от редовния ТМ22, Сточна Гара също има няколко редовни линии, по История Славянобългарска минава сравнително редовният в делник особено пик 309 а и в краищата на маршрута пътникопотокът е малък - единият е катун със сравнително малко население, другият е в края на промишлена зона със затихващи функции. :rolleyes:
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Eliyan on 20.03.2017, 21:27:42
Метро в нискоетажен квартал? Хайде малко по-сериозно все пак!
Евентуалната станция там разделя приблизително по средата разстоянието между Ботевградско шосе и МС Искърско шосе. Не мисля, че МС Софийска Света гора например генерира по-сериозен пътникопоток. Даже и Мусагеница, ако и да е разположена в непосредствена близост до панелна застройка. А и не тази станция е фокусът на предложението. Сърцевината е връзването на метродиаметъра в една точка  - МС Искърско шосе - едновременно с жп-мрежата и с МД-1.
За А 79 предложих да се скъси до Сточна гара (като се запази частта в промишлената зона) или, ако все пак продължава след Сточна гара, то да е по Летоструй до АС Изток.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Sofia on 20.03.2017, 21:41:23
Че тя частта на 79 във Военна рампа е напълно безсмислена. Ползва се основно от мигранти от центъра за настаняване.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: Eliyan on 20.03.2017, 21:43:42
Че тя частта на 79 във Военна рампа е напълно безсмислена. Ползва се основно от мигранти от центъра за настаняване.
Е все се намира нещо от заводите още да мъждука, пък и не е оправдано една огромна площ да е напълно лишена от транспорт. А 79 все пак е достатъчно нарядко, за да не се оплаква общината, че е влязла в преразход.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: RADOCVET on 20.03.2017, 22:49:51
Нека се съсредоточим в заглавието. Идеите относно разписания и евентуални предложения следва да бъдат излагани в съответните теми.
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: mita6ki on 08.05.2017, 13:19:02
Станция "на село" :D за хора, които не са платили и стотинка данъци, че даже и системно ощетяват града и държавата си... :D :D я се чуйте. Това, че ни се ще цялата транспортна схема да е малко по-систематизирана и европейска.. адекватна, не значи, че си заслужава да се правят такива утопочни компромиси, това все пак не е Simscity или там квото беше. В най-добрия случай, ако просто е толкова важно за перспективите на града да минава метро от там, то нека да минава транзит. Да не кажа, че и  79 трябва да се съкрати и изобщо да не ги и обслужва.
А и само да вметна аз не съм от тия хора дето споделят в ФБ, протести на слави, страници от сорта на там нещо си "България над всичко", "Динко е Велик" и тн...
Title: Re: Изграждане на участък бул. Ботевградско шосе - Театър София
Post by: monte carlo on 17.05.2017, 16:27:27
Едно хубаво пропадане:  :fan: