Градски транспорт - София

Транспортът по света и у нас => Транспортът по света => Topic started by: paco2729 on 06.08.2007, 18:49:10

Title: Градският транспорт в Испания
Post by: paco2729 on 06.08.2007, 18:49:10
Бях там миналата година в Мадрид възхитен съм от транспорта и организацията там... 

Toва е картата на метрото
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Ikarus T on 09.08.2007, 23:21:19
Ааах-Испания! Предполагам,че там от одавана са си бракували Икарусите(ако въобще са имали такива).
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: бушона on 10.08.2007, 17:46:51
Единствената държава от Западна Европа с Икаруси е Германия.Мисля.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Heuliez on 10.08.2007, 21:02:35
В Германия няма Икаруси вече там  най-нишшия тип автобуси май е 0405N/G
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: бушона on 10.08.2007, 21:15:50
Но преди имаше много това имам впредвид.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 10.08.2007, 22:03:31
В Скандинавските страни е имало, в Западна Европа са пращани на изпитание и тролеи, но никъде не са продавани.Имаше някаква скандинавска разработка на тролей Икарус с резервен двигател, разположен зад третата ос, със снижена височина на пода и други такива неща.Общо взето точно около тролейте има няколко такива разработки.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Ivo on 11.08.2007, 00:15:12
Доколкото знам и в Германия и в Финландия се движат тук-там Икаруси, макар и по единични бройки. Мисля, че в Германия има в движение голям брой Мерцедес О 305 Г.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Heuliez on 11.08.2007, 11:24:27
Доколкото  знам  в Германия е  имало  повече  0305Г  и 0305 сега  вече почти ги няма,но може да се среща някъде  ;повоче има 0405Н;Цитаро;Ман и тук-там Сетра
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 11.08.2007, 19:10:19
Мерцедесите са единични бройки и са само за аварийни ситуации и голяма липса на возила.А Икарусите са още по-реликвени и те също са само за годишнини и други поводи.Най-много да се ползват за аварийни.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 01:24:09
Да изтупаме прахта малко от тази тема, позволих си 10 дни почивка от студа и Прага, като от 27-ми до 7-ми прекарах първо четири дни в Барселона, а останалите в Мадрид. На транспортна тематика и след яка тесла от около 500 снимки само на транспортна тематика, резултатът е виден по-долу. ;)

Общите ми снимки са налични тук:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3542137882459.152618.1542837907&type=3 (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3542137882459.152618.1542837907&type=3)
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3549092856329.152776.1542837907&type=3 (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3549092856329.152776.1542837907&type=3)

За Барселона, цена на еденично пътуване 2 евро и май имаше някаква зависимост и времето. Аз бях с туристическа карта за 40 евро за 4 дни без ограничения в пътуванията, важаща и за градската железница, която лично аз пробвах само от летището до града. Неприятно прецакан бях на 29-ти като в Барселона бяха най-големите стачки и транспорт нямаше през почти целия ден, включително метрото, а аз злязаох към 12 часа и обиколих буквално целия град пеша. От Стария град до Барселонета до парка Гюел и на юг до хълма Монтежук и Олимпийския комплекс, та обратно... :X

Автобусите са Мерцедес Ситаро Г и по-малко О 405 Г, сглобявани явно в Испания, както и интерпретации върху шасита МАН, Мерцедес, Волво и Скания на многото местни производители.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 02:16:52
Трамваите им са Алстьом Цитадис ала познатите ни в цяла Франция, Алжир и още доста държави. Има шест линии, като системата засега е разделена на две в двата края на Диагоналния булевард, като във всяка част има по три. Има планове да се свържат в бъдещето, както и за други линии. няма обръщачи, използват се активно двете кабини, като има и спирки с централни и със странични перони. Спирките са с климатик, информационна система и автомати за билети. Зелените трасета на места леко биха разочаровали меланхолиците на тази тема. :P
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 02:20:45
Единствената ми снимка, като така и не се возих по южния участък с линии 1,2 и 3. Системата на велосипедите е силно развита и масово се ползват, колелата имат инвентарни номера с числа 20 хиляди и нещо, смятайте колко бройки са... Този лифт е туристически, до хълма Монтежук е част от интегрираната транспортна схема, но не остана време да се повозя...
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 02:27:01
Малко за метрото, макар че вече не помня много от него, гъста мрежа, 12 линии да имат, съставите са предимно КАФ... Прехода се сетих да го снимам на втората-третата минута забързан ход някъде по средата... За хулещите височината на бъдещите пешеходни преминавания над метрото в къртичия тунел на Лъвов мост и Сердика, да спомена, че и в Барселона и в Мадрид височината на места е под и около двата метра!

До Мадрид пътувах през нощта, естествено си резервирах най-якото място и не съм спал особено.  :crazy: Ненормално каране, с над 20 спрямо ограниченията, особено на тол кабинките, на завой и на влизане в подземни автогари ми се изправяха косите. Челното стъкло е бая спукано в средата, макар да не си личи. Иначе Сетрата Комфорт клас S 417 GT-HD е много красива с тази ливрея.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 03:04:26
Мадрид- единична цена на билета за едно возене- 1,5 евро, 10 пътувания са 9,3, един ден неограничен брой- 6 евро. Автобусите са горе-долу същата работа, почти няма съчленени и има оригинални МАН-ове.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 03:13:43
Автогарите за междуселищните автобуси са подземни на по 1-2 нива, в зелено са крайградските линии. Масово, ами на 100% почти нямат задни стъкла. Жълтото е летищния експрес, последното Ситаро е междутерминалната безплатна совалка.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 09.04.2012, 05:57:50
Малко външност от метросъставите, да са 5-6 модела, предимно 6-вагонни, по старите линии с тесните кошове има 3- и 4-секционни. Къде реновирани, къде не... Последните три са на влакове от градската железница, експлатирана от РЕНФЕ, същата история е и в Барселона, наречени Серканиас.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Borkata on 12.04.2012, 23:20:50
Във връска с лифта на пристанището в Барселона имам няколко снимки снимки на кулите и малко гледки от кабината.

Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Borkata on 12.04.2012, 23:26:45
И гледките:

На втората снимка горе в ляво май се вижда и вход на подземен паркинг.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 13.04.2012, 03:10:00
Да си дозавърша репортажа, но не е лесно да подбираш от един тон снимки. Салони на влакове. Първата снимка е на неремонтиран състав от 80/90-те години, най-дъртите и нататък по-нови модели. В зелено е салона само на влаковете по 8-ма линия, която ходи до Летище Барахас. С по-точни и добре описани обяснения можете да се запознаете оттук: http://urbanrail.net/eu/es/mad/madrid.htm (http://urbanrail.net/eu/es/mad/madrid.htm). ;) Накрая бонус, изложен на станция Пинар де Чамартин, откъдето тръгва и Линия 1 на Метро Лехеро, всъщност стандартен Алстьом Цитадис ала френски и Барселонските. Специално се канех да ги ползвам, но не остана време и така и не снимах подземния им перон на същата метростанция.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 13.04.2012, 03:29:12
Станции- новите, особено където се свързват няколко линии са широки и с интерсни инженерни решения, но както се вижда, има и стари, със сводести стени, които определено са по-тесни от нашите. Максималната дължина на съставите е 115 метра, но има и станции за състави по 90 и 60 метра...
Първите снимки са от Нуевос Министериос, станция на която се пресичат 3 линии на метрото и градската железница- Серканиас. 4 и 5 снимки са именно на коловозите на градската железница. Нататък Гузман Ел Буено за прекачване от кръговата 6-та на 7-ма линия, подпирачки на Куатро Каминос /1 линия/, станция Стадио Олимпико на 7-ма линия, вдясно се вижда по-късия състав, на който се прехвърлят пътниците за предградията, Пуебло Нуево по 5-та линия и отклонението за депото на 2-ра линия на станция Вентас.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 13.04.2012, 04:19:44
Станцията на гара Чаматин, където в момента се пресичат две линии, но има изградени перони за още 2. На мястото на непоставените релси на едното трасе има изграден скейт парк. На третата снимка е "Матрицата"...  :D

Моделът на самолет е от станция Коломбия.

Библиометрото е място, където автоматизирано могат да се връщат книги, взети от общинската библиотека.

Осмата снимка е от станция Пуерта де Арганда, където свърша тарифната зона на централен Мадрид и отново има прехвърляне на по-къси влакове по линия 9. На тази станция ходих да снимам нов квартал с изградената техническа инфраструктура и с оставени готови имоти за застрояване от инвеститори, практика в Испания и има още доста такива нови територии в Мадрид. Този квартал е производствен, но кризата ги е хванала и ето го резилтата в тази ми галерия към края: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3626675515847.154290.1542837907&type=3 (http://www.facebook.com/media/set/?set=a.3626675515847.154290.1542837907&type=3).

Последните две снимки са от последната станция на 8-ма линия при летищния терминал-шедьовър на Ричард Роджърс /Т4/.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 13.04.2012, 04:45:22
И малко каламбур от снимки.

Първо спирконавеси, изхода на метрото на един от най-оживените площади- Сол, инфотабелка на автобусна спирка.

След това метродепото в близост до наклонените небостъргачи на Плаза де Кастия,  и депото на първа линия на лекото метро /трамвая/ и автобусния гараж, и двата в района Санчинарио в северната част на града, където от градоустройствен аспект също има доста интересни неща. ;)
 
И накрая три автобуса, които съм пропуснал да кача, когато писах за Барселона. Забележете, че вместо емблеми на Мерцедес и Катрасуа/Ивеко, е релефното лого на транспортния оператор. ;)
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 13.04.2012, 05:01:53
И малко ЖП тематика- гара Аточа и Пио. И на двете има зверски мерки за сигурност, както и на някои автогари, където достъпа до пероните е ограничен- срещу билет и за пристигащи и за заминаващи, преминава се през проверки за сигурността като на летище с рентгени и изобщо организацията на потоците е като на летищен терминал. Първите снимки са от Аточа, заедно с паметника за жертвите на атентата от 11 март. На пероните има само високоскоростни влакове АВЕ.
Предпоследната снимка е от жп линиите на Серканиас при метростанция Пуерта де Арганда.
Моделчетата се продават на гара Чамартин, хубави цени, не им знам пълния набор от подвижен състав на Ренфе, но нищо чудно да е представен на тази витрина.

Та това е, с оглед на събрания материал за 12 дни, дори ви пожалих с доста, все пак се извинявам ако съм прекалил!  :crazy:
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Borkata on 13.04.2012, 19:43:54
Много добър репортаж.

Дано да се поучим от него и в България някой ден транспортната система да има такъв вид.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: maniak on 30.08.2012, 16:45:54
Супер са!  :fan: :fan: :fan:
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Ivo on 30.08.2012, 19:12:58
Браво много са красиви и поддържани. Нали уж бяха в криза и пред фалит, отде пари за такива автобуси :) Поне обслужването на ниво ли е, сравнено със София например?
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: todorow_211 on 12.01.2015, 10:41:07
Quote
Подозрителен пакет евакуира част от метрото в Мадрид
Подозрителният пакет предизвика притеснение и евакуира станция от метрото в Мадрид.В крайна сметка заплахата от терористична атака се оказа лъжлива, съобщи Ройтерс.
Пакетът, открит по-рано днес на станцията „Нуевос министериос“ на мадридското метро и предизвикал нейната евакуация,не съдържа нищо опасно,обявиха правителствени служители и полицията.Метростанцията, която обслужва и крайградски влакове, възстанови нормалното си работа.
В сряда, след атентата в редакцията на парижкото списание „Шарли ебдо“, при който бяха убити 12 души, испанските власти решиха да засилят мерките за сигурност по ключови инфраструктурни обекти.
Източник (http://www.vesti.bg/sviat/evropa/podozritelen-paket-evakuira-chast-ot-metroto-v-madrid-6029899)
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: София 100 on 09.06.2017, 22:40:51
Тема за размисъл: https://profit.bg/svezho/zabrana-za-mazhete-da-se-razkrachvat-v-gradskiya-transport-v-madrid/
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: Petko21 on 10.06.2017, 00:23:52
Хах, със забрани и лепенки проблема няма да го разрешат. По-скоро трябва да сложат малки ограничители като подлакътници на всяко едно отделно столче. Така столовете ще са отделени и всеки ще си има точно определено място.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 02.10.2017, 20:19:38
 О. Лансaроте – Канарски острови:
 Аресифе е главният град. В самите му рамки линиите се обслужват от един превозвач ''Guaguas Urbanаs'' – те са едва няколко, но въпреки това номерацията им се състой от три цифри, макар и първите две да са нули. Направено е така да не се бъркат с другият превозвач на острова. Автобусите са Тата Хиспино с мотор на Скания :arrow:, както и микробуси МВ Sprinter 519 – някаква градска версия с две врати.
 Останалата селищна част от острова се обслужва ''Интерсити Бус Лансероте''. Другото място, където мисля освен горното има изцяло градски линии е Плая Бланка. Тук линията макар и една е с №30, и е обиколна. Автобусите по нея са също като в Аресифе – Тата Скания, само че бели. Това всъщност е окраската на превозвача. Имат няколко Скания Иризар, особен крайградски вариант. А преобладаващата част от автобуси са Ивеко Кросуей :arrow:. Интетересно при тях е, че на едната част от тях задната врата освен че е двукрила, едното крило е половина на другото. 
Номерацията на линиите е двуцифрена и трицифрена, особеното и тук, но различно че започват този път от 01 до 09; а останалите вече са си нормално. Според една информационна табела те са от 01 до 26 – без 4, 8 и 17 и  по- нататък разхвърляни, между които няколко трицифрени. Общо 37.
Прави впечатление също, че освен тук и в други градове из страната има известен брой жени- водачи в ГТ, а в никакъв случай не може да се говори като за някакви изключения.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 07.10.2017, 17:50:44
Кадис:
Градът е ограничен в рамките на полуостров, по този начин линиите са от 1 до 7 без 6. Има и други, но те се водят вече извънградски. За сметка на това пък по някои пускат съчленени :arrow:. Автопаркът е смесица от по- стари и нови автобуси. Най- старите представители са МВ 405N някъде от края на 90- те или началото на 00 -те. При тях на инвентарни номера, тоест последните две цифри съвпадат с последните две на регистрационния номер. Вече при следващите не е така. Но пък част от регистрациите съвпадат изцяло с друга част от софийските :arrow:. Разликата е единствено в кода на държавата. Може би и затова, както и че ''Е'' може да се асоциира с много повече като принадлежност към цялато име на континента, номерата биват променяни с дриги комбинации от 4 цифри и три букви, а вече при последните ''Е'' е заменено със ''SP''. 
   
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: poly911 on 07.10.2017, 18:37:14

На Мб 0405 от последната снимка  ми се стори че е с бг рег.номер
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: blagun on 09.10.2017, 15:52:10

На Мб 0405 от последната снимка  ми се стори че е с бг рег.номер
Старите испански номера приличат много на българските.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 27.10.2017, 14:55:46
Малага:
Малко впечатления и оттук. По отношение на ГТ, градът е разделен на зони като за централната или зона "А'' превозвач е ''ЕМТ''. Сред 57 на брой линии за тази част, номерацията им до 40 е поредна, едва с няколко липсващи. После №№ 62, 63 и 90 до 93. Останалите вероятно за да бъдат отличени са означени както буква с цифра, така и само буква. Те са: ''А'' - летище; ''Е'' - експрес; ''L'' - разширена; ''C'' - обиколна, с 3 линии. Прави впечатление също, че имат и действащ нощен транспорт, при това 5 линии, от ''N1''...     
Цената на обикновен билет е € 1,30; до Летището е € 3. По спирките има ел.табла.     
Автопаркът е преобладаващо съвсем нов. Сред тях единични Манове последен модел и Ивеко. Те пък са хибрид като бройката им е значителна. Има и Ивеко от предните генерации, а съчленените са изцяло от тази групата. Обичайно се срещат някакви техни смесици от не дотам известни каросерии на разпространени видове двигатели. 
     
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: dj_the_bus on 05.03.2018, 22:25:17
Пред терминал 2 на летище Барселона
(https://farm5.staticflickr.com/4650/38829943230_b33e6ef609_q.jpg) (https://flic.kr/p/22agBiQ) (https://farm5.staticflickr.com/4656/38829942690_80204d6fa2_q.jpg) (https://flic.kr/p/22agB9w) (https://farm5.staticflickr.com/4802/26768540168_64a0138aa4_q.jpg) (https://flic.kr/p/GMrLoC) (https://farm5.staticflickr.com/4750/38829940920_5b7d384183_q.jpg) (https://flic.kr/p/22agAC1) (https://farm5.staticflickr.com/4700/38829940280_6aa06a385e_q.jpg) (https://flic.kr/p/22agAqY) (https://farm5.staticflickr.com/4708/38829939440_af9b490f05_q.jpg) (https://flic.kr/p/22agAbu)
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: matto on 14.09.2018, 14:50:50
А как е транспорта в северна Испания например Виго или Ла Коруня? И малко оф, градовете им по-зелени ли са например от тези в Чехия, където почти нямат дървета по улиците?
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 24.12.2018, 19:17:03
Лас Палмас - О. Гран Канария
Лас Палмас освен че е главният град на този остров, е и столица на една една от двете провинции (с Тенерифе) на едноименната област.
По времето на социализма градът е бил добре познат за някои професионални среди - това са основно параходчийте, а по техните разказите... и на по- голяма част.
Поради удобното географско положение и разстояния оттук до важни локации – често мястото е избирано както за смяна на екипажите, така и за ремонти по корабите. Но за да добием представа сега, за мащабите на тази професия у нас тогава, трябва да споменем, че страната ни е разполага със сериозен търговски флот и в частност е била на водещо място в света по отношение на риболова и преработката му. Както и че всичкото това е плавало не ''под'' чужди фалгове, – често офшорки, а ''под'' български, и то с наши екипажи.
Добавяйки че отиването или прибирането на въпросните е ставало пак в повечето случай с български самолети, респективно екипажи – се получава, че не са били толкова малко хората, докоснали се по един или друг начин до тук. Но нас основно ни интересува ГТ, където се срещат автобуси от различни поколения. Преобладаващо са от техните версии и основно с мотори МАН, което е характерно и за други места на континента. Освен видното от снимките, срещат се и дву и триврати единични МАН НЛ 202.
Превозвачът е общински, като всичките автобуси в рамките на града са жълти. 
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 25.12.2018, 17:33:51
Останалите населени места на острова са свързани с междуградски транспорт като не всичките линии са с начална и крайна точка Лас Палмас. Общото между тях и разликата със столицата е, че те са или прекалено малки ''градчета'' или големи курорти, за да имат в прекия смисъл ГТ. Затова се срещат от мидита до триосни автобуси. Цветът при тях е зелен. Освен централният гараж в столицата, забелязах друг подобен в Моган, което е и най - отдалеченото място оттам... въпреки че повече изглежда като чист паркинг.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 30.12.2018, 15:07:09
O. Фуертевентура
Съседния остров от тази провинция, подобно на главния, автобусният транспорт отново е разделен на две. Главния град е Пурто дел Росарио, където те, този път са в червено. Самият град е малък и като цяло острова е слабонаселен. Номерацията тук пък, за разлика от Лас Палмас, но подобно на главния (Аресифе) на третия остров е трицифрена, но с две предхождащи нули.
За останалата част от острова и аналогично като другите, автобусите тук отново са в друг цвят. Този път това е бял с допълнително залено отред и отзат, и незначителни мотиви отстрани. Номерацията на линиите е подобна като при при другите два, но все пак е запазена и разлика. Водещо в логиката тук, е че линиите заминаващи от столичния град започват с една нула, а идващите са без, аналогично от друго голямо към малко населено място.
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: zirka on 06.01.2019, 13:44:30
Аресифе – О. Лансароте
В третият ''столичен'' град от тази провинция, автобусите за зелени. Интересно сред последните доставки е модефикацията на Castrosua, която е с приближено съосие, спрямо досегашните концепции изобщо. Не е ясно дали е поръчково, но тенденцията в случая позволява запазването на вместимоста наред с подобравяне радиуса на завиване... Иначе делелът на микробусите, пригодени за ГТ, също настъпва... 
Title: Re: Градският транспорт в Испания
Post by: difian on 07.01.2019, 10:22:34
Просто е мидибус и е под 12 метра, като му "липсва" дължина в средата и затова изглежда диспропорциионално...