Градски транспорт - София

Транспортът по света и у нас => Транспортът по света => Topic started by: TheBulgarianRail on 23.01.2018, 21:05:20

Title: Икарусите по света
Post by: TheBulgarianRail on 23.01.2018, 21:05:20
В тази тема мисля да пишем само за Икарус. Видях, че има направена тема за Сетра, а къде го губим и Икаруса?!  :laugh:
Title: Re: Икарусите по света
Post by: TheBulgarianRail on 25.01.2018, 15:02:57
Поразрових се и намерих много интересни снимки на ,,автобус на релси". Това е влака MÁV Ikarus 260. :) Той е направен по модел на класическия автобус Ikarus 260.

 :arrow: Източник: https://www.google.bg/search?client=firefox-b&dcr=0&biw=1173&bih=834&tbm=isch&sa=1&ei=atNpWsi2DcLawQKc45nABQ&q=M%C3%81V+Ikarus+260&oq=M%C3%81V+Ikarus+260&gs_l=psy-ab.3...58082.63556.0.63794.4.3.1.0.0.0.82.151.2.3.0....0...1c.2.64.psy-ab..0.0.0.0...63.ccyn-OErkOU#imgrc=7S1A_Bt3WoftIM:
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Трамвай 17 on 06.04.2018, 16:00:14
Икаруси за държави с десен волан,съчленения е Икарус 281,а другия е Икарус 261
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Трамвай 17 on 06.04.2018, 16:01:05
Новите Икаруси
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Трамвай 17 on 07.04.2018, 12:17:13
Икарус 293
Title: Re: Икарусите по света
Post by: TheBulgarianRail on 15.04.2018, 20:37:36
За София ни трябват точно такива Икаруси, които показа в поста си Трамвай 17.:) Проблемът е, че са скъпи, а на София ще ни пробутат китайски автобуси на изгодна цена преди да съберем пари за нещо качествено...  :hammer:
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Ivo on 15.04.2018, 21:20:29
Хич не е подходящ за нас според мен. С нашата инфрастуктура ще е много неудобен за работа, няма ма чак такъв пътникопоток. И с нашите баири как го виждаш това нещо с двигател 190 коня и такова тегло? За равното в Унгария става, но за нашите баири не. Нямаме пътникопоток чак за такъв автобус.

То като цяло тези двойносъчленени автобуси са екзотика. Аз от пътуванията ми в вропа само в Хамбург съм виждал такива, Ван Хоол. Те са нещо като заместител на трамвая, викат им "сиромашки трамваи" за там където не могат да си позволят трамваи. В Хамбург примерно няма трамваи, и няма с какво да се поемат такива големи пътникопотоци.

Иначе двойносъчленени мисля че има и в Аахен в Холандия, но като цяло само на равнинни места и където има автономни бус-ленти.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: bagercho on 15.04.2018, 21:20:57
Защо смяташ, че точно такива Икаруси ни трябват, а не Мерцедес или Ман? Тези нови Икаруси са твърде бутиково производство за местния им пазар и нямат амбиции да ги изнасят, а ги произвеждат по-скоро от сантиментални подбуди  ;)
Title: Re: Икарусите по света
Post by: TheBulgarianRail on 15.04.2018, 21:37:05
Хич не е подходящ за нас според мен. С нашата инфрастуктура ще е много неудобен за работа, няма ма чак такъв пътникопоток. И с нашите баири как го виждаш това нещо с двигател 190 коня и такова тегло? За равното в Унгария става, но за нашите баири не. Нямаме пътникопоток чак за такъв автобус.

Съгласявам се, но мисля, че са подходящи като за час пик по Цар Борис III, когато трамваите не работят. Това е едно от малкото предимства. Това обаче ме навежда на мисълта - защо ни е да купуваме по - дълги автобуси само, за да се движат по подобни временни маршрути и просто да висят в гаражите?
Съгласявам се, че за места като Драгалевци няма да са рентабилни. За там може да се пуснат електробуси, пример за това е тролейбусната линия в Сан Франциско, за която мисля, че се говореше в някоя друга тема. Ще е по - полезно и за природата.

Защо смяташ, че точно такива Икаруси ни трябват, а не Мерцедес или Ман? Тези нови Икаруси са твърде бутиково производство за местния им пазар и нямат амбиции да ги изнасят, а ги произвеждат по-скоро от сантиментални подбуди  ;)
Нужни са ни и Мерцедеси, както и МАН-ове. Можеше да имаме и Икаруси, които да се движат по линии без много баири, просто за разнообразие и защото според мен ще са удобни за пътниците. Иначе щом Унгария нямат намерение да ги продават извън държавата - ОК.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: wiNt on 15.04.2018, 22:10:04
Да си купуваме автобуси, за да има разнообразие? :eek:
Бутикови е много слабо изказване - даже не можах техническа характеристика да намеря. Ако е 190 коня за 12 метра автобус, това ще е в пъти по-тромаво от всичко на което сме свикнали. Автобусите в София гонят 300 коня, доста са и отгоре. И какво му е "точно за нас" - каквото и ново да е дошло, освен МАН и Мерцедес е било пълен боклук, защо това да е по-различно?

// предположих че говорим за новите модели, качени по-горе.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Ivo on 15.04.2018, 22:17:48
Двигателя РАБА Д2156 е 190 коня с такива бяха оригинално Икарус 280. Есно време си беше нормално такава мощност. Ами Чавдар 11Г5, М80 и тн. със двигател Шкода пък 150-160 коня, че на вторите и ремарке им закачаха и е имало и съчленен враиант, едно време и тъпканиците бяха много по-големи.  Не са толкова тромави, по равното няма проблеми, но на баир едва-едва се изкачват, също и не могат да развиват високи скорости с тази мощност.

Сега сапо 300 коня, но не може да се сравняват технологиите тогава и сега. Но пък и разхода сега е двойно по-висок.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 15.04.2018, 22:22:35
Защо смяташ, че точно такива Икаруси ни трябват, а не Мерцедес или Ман? Тези нови Икаруси са твърде бутиково производство за местния им пазар и нямат амбиции да ги изнасят, а ги произвеждат по-скоро от сантиментални подбуди  ;)
Напротив, хич даже не са бутикови, в Унгария е пълно с тях и отзивите са само положителни. Дори някъде четох,.че салонът е по-добре направен от този при Соларис. Скелето е от неръждавейка, облицовката е алуминий и плексиглас. Само "хубавия" канадски двигател, същият като на БМЦ и тухлите. Не че нямат намерение да ги изнасят, проблемът е, че има разправии със собствеността на името, плюс това имат в момента много големи поръчки за Будапеща и не са в състояние да поемат други....А и цената е съответно подобаваща, не е като тухлите и БМЦ. Просто в момента няма голям завод, който да бълва съответните количиства.Ikarus Egyedi ползват бившия завод за специално продукция EAG, който никога не е имал капацитет за масови големи количества, а другата фирма на Габор Селеш - производствена площадка в Секешфехервар. Това е понеже Ивеко хем окрадоха машините от големите заводи, хем сега не ги ползват за нищо, хем не искат да ги продадат.....

Иначе на мен ми се иска примерно Соларис следващо 4-то поколение, Скания, ВДЛ, ама....
Title: Re: Икарусите по света
Post by: V.Peichev on 16.04.2018, 09:59:43
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:
Title: Re: Икарусите по света
Post by: bagercho on 16.04.2018, 10:49:19
Виждам, че се получи развален телефон, та да уточним, че ставаше въпрос за новите модели на Икарус, които нищо общо нямат със оригиналния Икарус, тъй като ако съм разбрал правилно разни фирми са решили да произвеждат автобуси под тази марка и сега се съдят за името с едновремешния производител, който все още държи правата над нея, за това и вече ги правят под марката Modulo bus. Същото би било, ако сега някой у нас реши да произвежда автобуси с марката Чавдар, а всъщност вече имаме подобен случай, когато някакъв бизнесмен реши да внася лаптопи от Тайван и да им слага надиси Правец, след което да ги продава тук.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Ivo on 16.04.2018, 10:56:06
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:

Мисля че са повече произведени, имаше снички и от Техеран на такива, но с различно разположение на вратите и друго оцветяване, и някъде от Куба май имаше снимки също на такива.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 16.04.2018, 11:06:06
Само един е. Оня в Куба даже и за експеримент не е ставал. Марката е собственост на Габор Селеш, който възстанови завода в Секешфехервар на нова площадка. Отделно същите автобуси се произвеждат и в бившия завод за спецпродукция в Будапеща под марката Modulo. Там правят също и мидиавтобуси модулна конструкция от плексиглас по желание на клиента - изцяло на ток, хибридни и дизелови. 
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Sofia on 16.04.2018, 13:40:28
Същото би било, ако сега някой у нас реши да произвежда автобуси с марката Чавдар, а всъщност вече имаме подобен случай, когато някакъв бизнесмен реши да внася лаптопи от Тайван и да им слага надиси Правец, след което да ги продава тук.
Никой не държи правата за името Чавдар, така че ако някой реши, може да произвежда автобуси под тази марка. Иначе лаптопите Правец си се продават, но са малко скъпички. Пуснаха даже дектоп, таблет и смартфон.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Трамвай 17 on 17.04.2018, 18:14:19
То и аз мога да махна рамката и емблемата на лаптопа и да излъжа,че е правен в България.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 21.04.2018, 20:10:46
https://logmein.hu/share/business_blog_post/blogcorp-ikarus-mentes-informatikai-eszkoezoekkel (https://logmein.hu/share/business_blog_post/blogcorp-ikarus-mentes-informatikai-eszkoezoekkel)
Интервю с единия от авторите на книгите за Икарус Laszlo Kukla. Преведете си го с Гугъл преводача.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 25.04.2018, 22:18:20
https://bg-bg.facebook.com/szocializmushagyateka/videos/1740318669388574/ (https://bg-bg.facebook.com/szocializmushagyateka/videos/1740318669388574/)

Едно много хубаво филмче за доставки по света и за различни изпитания от Bus Memories.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 31.05.2018, 18:58:14
Малко листовки от 90-та година. Имам чувството, че при изработването на последната листовка на Чавдар, са копирали дизайна оттука.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 05.07.2018, 03:21:46
На 1-ви юли, на 84-годишна възраст е починал унгарският дизайнер Ласло Финта, създател на всички модели Икарус от 55/66 насам, включително световноизвестната серия 200.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: TheBulgarianRail on 05.07.2018, 09:33:26
Светла му памет! Велик човек, създал най -добрата марка автобуси за 20-ти век!
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 05.07.2018, 21:42:33
Има различни мнения по въпроса, но е факт, че продаваха ударно в цял свят, и то немалко в в развити страни като Скандинавия, Канада, САЩ, въпреки че тогава, общо взето, имаше регионален шовинизъм при автобусите - в Германия бяха Мерцедес, Ман и Неоплан, във Франция - Рено, в Италия - Фиат, във Великобритания само английски, в Белгия - Ван Хоол, в Холандия - ДАФ, в Испания - Пегасо, в Скандинавия - Скания и Волво, в САЩ и Канада - Ню Луук. И сега е подобно, въпреки че в Германия, Франция, Испания и Италия практически нищо автобус не се произвежда, също в Швеция - всичко е полско, турско, "скопско", китайско, "английско" - собственост на индийци. Само Соларис донякъде е такава световна марка, бразилците от Марко Поло се опитват да се врат по-сериозно, в Америка една фирма монополизира всичко.....

Сега се сетих, че преди повече от 25 години, бях ученик, връщах се от автосалона във Фестивална и чаках рейс на Плиска, покрай мен мина с бясна скорост в посока Окръжна колона от поне 100-тина чисто нови червено-сини Икаруси 260, вярно, че бяха още със стария двигател, ама си казах - ей, най-сетне след 4 години, чисто нови автобуси. Даже една скапана Чавдарка 11Г5, с табели 67, прибираща се за гараж, отби и спря, за да минат. Мислех, че отиват в гараж Дружба, едва след много години разбрах, че са били за Турция. А на нас по същото време точно от Турция ни докараха морално остарели турски "Мерцедеси" 0 302, на ниво 11Г5....
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Стререомонокъл on 13.07.2018, 14:58:36
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:
Не става дума за 293  :D, ама както и да е. След оборудването с по-мощния двигател и останалите подобрения, машината е продадена в Техеран, където е работила до към края на 2005. Доколкото помня, боядисан е в преобладаващо оранжево, също така червено и тъмно розово. Някъде из нета имаше снимка в Техеран по време на работа, ама нямам време сега да се ровя.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: Стререомонокъл on 13.07.2018, 15:04:46
Икарус 293 е прототип, който не е влизал в серийно производство.  :rolleyes: Производството на малка серия от такъв морално остарял автобус не е оправдано и надали ще се намери желаеща фирма, а и да се намери цената за бройка ще е над тази на съчленен Соларис. :rolleyes:

Мисля че са повече произведени, имаше снички и от Техеран на такива, но с различно разположение на вратите и друго оцветяване, и някъде от Куба май имаше снимки също на такива.
И аз се бях заблудил, че са повече, но е само една бройка. Именно тя е работила в Техеран. А синя е била в Унгария, за Иран е пребоядисана.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 31.07.2018, 21:06:18
За Чехословакия, 84-та година. Не знаех, че и за там е имало от модернизирания вариант.
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 21.08.2018, 23:35:33
По-нови листовки от тези имам в България, някога ще ги сканирам......
Title: Re: Икарусите по света
Post by: IKAR on 24.08.2018, 21:07:13
(https://scontent.fcxh2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/39933087_308891136537136_2218598634155409408_n.jpg?_nc_cat=0&oh=47279e13089c4c6d6f3c74dae5bad53b&oe=5BFF8462)
Чудя се дали у нас чистачките с по 900 лева заплата чистят автобусите по този начин.....