Градски транспорт - София

Метро => Обща информация => Topic started by: vonfleisch on 17.12.2018, 14:17:13

Title: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 17.12.2018, 14:17:13
Привет,
интересуваме, кой какво е чувал за потайностите на метрото в София. Става въпрос за недостроени станции, станции "призрак", аварийни изходи, връзки с други тунели, допълнителни съуражения, диспечърски центрове, маршрути, "бракувани" депа и тн.

За пример ще дам два обекта в Борисова градина, през които уж, може да се осъществи достъп до метрото.
Координати: (премахвам координатите)

Или пък въздушните шахти / аварийни изходи около станция Вардар.
(премахвам координатите)

Тези подлези:
42.70715, 23.40796

Хале с релси
42.66959, 23.40744

Това противобомбено убежищете с голяма товарна шахта и товарни релси по тавана в непосредствена близост до тунела на метрото.
42.70692, 23.27427

Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131а

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

И тн.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: abs111 on 17.12.2018, 14:29:56
Здравейте!И да е чувал някой от потребителите тук,едва ли ще сподели с вас.Все пак Метрополитен е стратегически обект!
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 17.12.2018, 14:33:07
Привет,
и все пак това е информация, която можеш да събереш за два часа от интернет и с една разходка по трасето на метрото. Не виждам нищо тайно специално в информацията за построени, но бутнати диспечърски пунктове например, или очевадните аварийни изходи на метрото.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fafan on 17.12.2018, 19:20:16
Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Не е, сградата беше довършена, намира се от другата страна на улицата.

Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131

Няма такова нещо там.

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Бившия магазин Деница. Не е планирано никога да бъде метростанция.

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

Не съществува. Там има само тупик.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 17.12.2018, 21:10:55
Благодаря за включване.

Нямам идея какво се е случило с тази диспечърски център. Явено е построен и после бутнат, на кръстовището на бившия Найчо Цанов и Антим I.
42.69927, 23.31358

Не е, сградата беше довършена, намира се от другата страна на улицата.

Къде точно? Интересно ми е заради снимката на строежа - нищо повече. Благодаря.

(http://socbg.com/wp-content/uploads/tn_20150901_173939.jpg)

Тук също са ми казвали, че през тунелите на сградата се стига до метрото. Вероятно е било планирано като диспечърски център. (Сградата не съществува, в края на 90-те при строежа на Кино Арена (за което нямам идея какво е било планирано да бъде, но сградата имаше -3 етаж със метални врати бункери и сейфове) беше съборена и заравнена за да използват мястото за паркинг).
42.70511, 23.29131

Няма такова нещо там.

Не е било диспечърски център, и не е имало вход, или не знаете за съществуването на тази сграда?

Построената още през СОЦ-а станция на централна гара на метрото?

Бившия магазин Деница. Не е планирано никога да бъде метростанция.

Благодаря. А, знаете ли къде точно се е намирал този магазин?

Трансфера-призрачна станция (тунел) около К.Величков.

Не съществува. Там има само тупик.

С каква цел? Мерси.

Благодаря за отделеното време.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fafan on 18.12.2018, 02:37:27
Къде точно? Интересно ми е заради снимката на строежа - нищо повече. Благодаря.

Ами точно там където е и написано на снимката, на Антим I и бившата Найчо Цанов, сега Тодор Александров. Сградата сега е отчасти централа на Лукойл.



Не е било диспечърски център, и не е имало вход, или не знаете за съществуването на тази сграда?

Каквото и да е било, не е имало връзка с метрото. Съдя по лични наблюдения, правени от високия блок зад Арена.

Благодаря. А, знаете ли къде точно се е намирал този магазин?

В подлеза, издължена подземна конструкция между 42.711500, 23.320812 и 42.710997, 23.322242. Сега мисля че е казино. Ако се съди по височината на тавана няма как да е било никога планирано за метростанция, по-скоро подземен паркинг или някакъв подземен склад към гарата, в последствие става магазин с два входа, който просъществува до към средата на 90-те.

С каква цел? Мерси.

С цел да се пусне движението до К. Величков преди участъка К. Величков - Сердика да стане готов. Сега там седи резерва понякога.

Благодаря за отделеното време.

Моля.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: bigblondewolf on 18.12.2018, 15:03:30
Аз винаги съм се чудел на предназначението на разни съоръжения като това (https://www.google.com/maps/@42.6610562,23.3961076,3a,60y,122.21h,82.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1saBDaPjmQi1l7ArScOUWigQ!2e0!7i13312!8i6656) - имат ли някаква интересна функция тип авариен изход или са "разни служебни входове (не ти трябва да знаеш какви)"?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 18.12.2018, 18:25:49
И все пак "станции призраци" (ghost stations) е имало, и вероятно все още има?
Станцията под НДК и тази на музея "Земята и хората". Е, те вече не са такива, но остава станция "Модерно предградие" според този линк: http://spasimetroto.org/%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B5.html (http://spasimetroto.org/%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B2%D0%B0%D1%89%D0%B0-%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B5.html):

A дали под станцията НДК има друга станция, нали е трябвало, до колкото може да се гадае по старите схеми) третия метролъч? В подлеза на кухия тунел под НДК (бул. В.Левкси) има запечатан подлез, той на къде води?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 18.12.2018, 18:40:52
Аз винаги съм се чудел на предназначението на разни съоръжения като това (https://www.google.com/maps/@42.6610562,23.3961076,3a,60y,122.21h,82.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1saBDaPjmQi1l7ArScOUWigQ!2e0!7i13312!8i6656) - имат ли някаква интересна функция тип авариен изход или са "разни служебни входове (не ти трябва да знаеш какви)"?

Вероятно са чисто и просто аварийни изходи (но това могат да ти го кажат в пъти по-компетентни хора от форума, аз само гадая) , каквато би трябвало да е и тази гъба (вероятно по-стар модел авариен изход). Единственото интересно е че има прокаран ток към нея, което няма никаква логика и кабелна телевизия...

https://www.google.com/maps/@42.7058369,23.2854198,3a,15y,11.96h,90.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1dT5QDG-lUD9cIoSPc-ug!2e0!7i13312!8i6656 (https://www.google.com/maps/@42.7058369,23.2854198,3a,15y,11.96h,90.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE1dT5QDG-lUD9cIoSPc-ug!2e0!7i13312!8i6656)
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: abs111 on 18.12.2018, 18:48:47
А замислял ли сте,че въпросната "гъба" е вентилация за сервизните помещения в които дежурните машинисти почиват?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: vonfleisch on 18.12.2018, 19:08:28
Не, а това ли е? Каква е логиката? Какви дежурни машинисти? Не почиват ли в стайчките в двата края на пероните (където са и диспечърските центрове и екраните за следене), или тези сервизните помещения зад касите където са полицайте? Под дежурен за нощна смяна ли говорите? Мислех, че са на смени, и че през ноща единственото движение което се извършва е от екип патролиращ от време на време профилактично за неизправности. На дали машинистите киснат под тези будки. Виждал съм ги на Обеля да почиват, където и се разменят често.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: qwerty95 on 18.12.2018, 21:28:59
Специално под НДК-то има цял град от подземия. Като го строяха помня, че играехме като деца и слизахме 5-6 етажа надолу, ставаше тъмно и не се виждаше къде отиват подземията. Някъде около Медицинска академия пък помня, че пак като деца, понеже се вряхме навсякъде, където намерихме, открихме едно подземно малко влакче (локомотивче за двама души да седнат на него и вагонче) и даже го подкарахме, и се возихме, но релсите влизаха под вода след няколко стотин метра и не смеехме по-натам. Ех, времена.......
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: atony on 11.01.2019, 19:20:04
А замислял ли сте,че въпросната "гъба" е вентилация за сервизните помещения в които дежурните машинисти почиват?

Помещенията за дежурни машинисти, когато изобщо има такива на Вардар, се намират след западния вестибюл. Тази гъба, по мои наблюдения, е доста далеч от каквито и да е помещения от подлеза на станцията. Повече си мисля, че принадлежи към кардиологичната болница / трета градска.

Като сме отворили тази тема искам да обърна внимание към масивните метални врати на станциите от Сливница до Опълченска, които би трябвало да водят към бомбоубежищата на тези станции. Някой знае ли нещо повече, колко са големи, поддържат ли се и тн?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: bdz43r on 11.01.2019, 23:05:59
В метрото няма нарочни бомбоубежища.
Първите станции са предвидени при нужда самите те, заедно с тунелите, да са убежища. За следващите не е предвидена такава функция.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Трамвай 17 on 10.02.2019, 17:56:50
Аз съм слушал,че под спирката на трамвай 22,в посока Автостанция  Изток има метростация,която е била построена м/у 1990 и 1992г.по време на строежа на етажното кръстовище при гара Подуене.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Марин Петров on 11.02.2019, 15:59:58
Метрото от Сливница до Сердика е планирано и изградено с идеята да може да се ползва като едно голямо бомбоубежище. Идеята е била да може да приеме голяма част от жителите на Люлин (разбира се без днешните презастроявания) и жителите от двете страни на метрото линията от западния парк до центъра.

Има изградени помещения със системи за въздушна филтрация. Помещения за складове за провизии. Санитарни възли - тоалетни и душове. Помещения за медицинска помощ. И Всякакви други сервизни помещения, които са необходими за един бункер. включително такива с военно предназначение.

Дебелите метални врати, които виждате в подлезите към метрото всъщност затварят самите подлези и така осигуряват бариера между външния свят и бункера.


Но тези неща се планираха едно време. Сега никой не мисли за тези неща. При всички нови станции се правеха всякакви икономии и новите за нищо не стават!!!!
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fafan on 11.02.2019, 16:14:00
новите за нищо не стават!!!!

Стават за метростанции, мисля че това е достатъчно.

Аз съм слушал,че под спирката на трамвай 22,в посока Автостанция  Изток има метростация,която е била построена м/у 1990 и 1992г.по време на строежа на етажното кръстовище при гара Подуене.

Няма такава метростанция.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Марин Петров on 11.02.2019, 16:50:07
новите за нищо не стават!!!!

Стават за метростанции, мисля че това е достатъчно.
И това е спорно. толкова са къси, че не може да поберат по-дълги влакове от сегашните състави. Което обрича сегашните линии на метрото да са винаги с толкова дълги влакове.

А какво ще се случи, ако стане някоя война?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: wiNt on 11.02.2019, 21:17:27
Ако стане някоя война метрото си е метро и пак може да поема гражданите. Това че нямало помещение за санитарите или склад не му пречи по никакъв начин - в Западна Европа през войните метросистемите са ставали бомбоубежища десетки пъти и без такива стаи - нужна е добра организация.

Късите станции са глупост - така е, но по никакъв начин не се ограничава дължината на влака. Сто пъти е повтаряно как с необходимата организация - влакът може да е по-дълъг от станцията - в Лондон се практикува. В същия град има и линия на 90 секунди, така че София освен ако не стане 8 милиона такива проблеми няма да има. Ма нали всичко след '89 е ужасно, та ако ще и 200 метра да беше станцията, пак щеше да е къса, а метрото за нищо да не става. Иначе да, превъзнасяните от теб станции приличат наистина на бункери отвътре, но това не е основната функция на метроСТАНЦИЯта.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: hitar_potter on 11.02.2019, 22:45:21
Факт е, че по-новите станции са по-къси от старите. И е факт, че пътникопотокът само ще нараства.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ooleg on 07.05.2019, 09:43:18
Вече съм писал по въпроса в темата за изоставени трамвайни трасета.
Веднъж пътувах с такси и шофьорът беше убеден, че има подземен тунел правен през комунизма, който е до сградата на "Енергопроект" и започва някъде от бул. "Драган Цанков". навярно е правен с идеята за скоростен трамвай (ако го има наистина), но навярно е свързан с тунелът, който използва метрото в момента между МС "Стадион Васил Левски" и МС "Жолио Кюри". Това за свързаността е моя хипотеза, но тъй като човекът беше убеден, че единия край е при сградата на Енергопроект, то другия край ако отива към Драган Цанков е логично да е свървал вече известния тунел. Предполагам идеята е била двата тунела да са разклонения на едно и също съоръжение. Иначе по време на прокопаването, човекът е работил в "Енергопроект" и е виждал миньорите-работници.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fizik on 07.05.2019, 10:28:18
Интересно. Не мога да оспоря или докажа такъв един тунел, но си мисля, че няма особена логика в него. Защо ще строят тунел под Баучър, при положение че са построили перпендикулярно тунел между НДК и Музея Земята и Хората? Кръста не е толкова важна транспортна точка, че в комунистическо време да строят два перпендикулярни тунела в посока Кемпински.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ooleg on 07.05.2019, 10:36:06
Може би логиката е била един ден да пуснат скоростен трамвай вместо ТМ10 през гората. Такъв маршрут горе-долу съвпада с трасето на ТМ10,а доколкото съм запознат и тунела, който е част от метрото е строен за трамвай.

Едит:
Може би тази статия https://novini.bg/razvlecheniq/liubopitno/173027 (https://novini.bg/razvlecheniq/liubopitno/173027) доста пасва на темата, макар да е в телеграфен стил.
Първо в нея се подкрепя едно от горните мнения, че под НДК има много скрити неща (както се казва, още едно НДК) и второ, мисля, че подкрепя и доуточнява моята теза за тунела до Енергопроект.
Т.е. явно тунел има, но е малък за метро или тамвай, но има някакъв тръбопровод.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 11.05.2019, 14:14:19
Може да са искали тунела под Др.Цанков да има разклонение и да се свързва с Черни връх. За връзка Лозенец-Изток, примерно.
Ако се намерят доказателства за такъв тунел, защо не го използват за разклонение към Студентски град?
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fafan on 11.05.2019, 19:55:10
тунела до Енергопроект.
Т.е. явно тунел има, но е малък за метро или тамвай, но има някакъв тръбопровод.

Много е вероятно да става дума за водопроводни тунели. Все пак там е резервоар "Лозенец".
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Ivo on 11.05.2019, 23:37:26
Факт е, че по-новите станции са по-къси от старите. И е факт, че пътникопотокът само ще нараства.

Статистиката обаче говори обратното  :D За съжаление всяка година има отлив на пътници, също така за съжаление и населението ни намалява и вече сме под 7 милиона според различни източници. Метрото само по себе си без добър наземен транспорт и синхронизация също ще губи пътници.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: wiNt on 11.05.2019, 23:46:26
Напротив - в контекста на София-град населението нараства всяка година, а конкретно метрото превозва все повече хора, за сметка на транспорта отгоре.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 12.05.2019, 11:36:37
Щом е водопроводен тунел, значи нищо общо с метрото. Но ако има тунел който може да се адаптира за метрото, защо не?
Тунела под Др.Цанков силно ме съмнява да е построен за трамвай. За колко време щеше да минава този тунел един обикновен трамвай? Може би 15 минути. Представете си толкова време в тунела - от Стадиона до Руското посолство! И без междинни спирки, като на ТВ кула примерно, каквито не са били предвидени, ако се съди по първоначалното състояние на тунела. Определено е бил построен за метрото. От самото начало.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: bdz43r on 12.05.2019, 12:12:44
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 12.05.2019, 17:27:28
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Може да са се вдъхновили от тунела под Ла Манш. През 1986 г. само за това се говори.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ooleg on 12.05.2019, 19:08:32
Аз мисля, в духа на соц икономика, че е копан за трамвай, но след като не се е случило да има трамвай са пуснали тръби. Все пак в социализма всичко беше с една собственост дефакто. И навярно тръбата му решава съдбата.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: wiNt on 12.05.2019, 19:18:50
Стана объркване. Бдз43р според мен говореше за тунела, станал част от първата линия - между Стадиона и Жолиото.

За тунел към Лозенец никой досега не е извадил доказателства, а и няма никаква логика там да има тунел за трамвай. Не виждам никакъв смисъл, нито пък потенциален пътникопоток. Навярно е водопровод от самото начало, това би обяснило и дълбочината в известен смисъл.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: bdz43r on 12.05.2019, 21:14:34
2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Нека са 5 минути. Трамваите, които щяха да минават от там са с максимална скорост 65 км/ч. Метрото не се движи много по-бързо.
Стана объркване. Бдз43р според мен говореше за тунела, станал част от първата линия - между Стадиона и Жолиото.
Ами друг тунел под Драган Цанков няма. А тунел под Баучер, ако има, е вероятно водопроводен и малък. Такива тунели за водопровод, електричество, канал има стотици километри и под градовете, и под планините и къде ли не. Съвсем нереалистично е да има тунел с габарит за два коловоза и да няма подробна информация за него.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Ivo on 12.05.2019, 22:13:54
Тунела беше за трамвай, продължение на трасето на сегашния 23, както и моста над Въртопо, това е коментирано стотици пъти... метрото тогава се мислеше да е под Цариградско шосе. И няма да пътува 15, а 2-3 минути. Такова разстояние не се взима за 15 минути с трамвай дори в задръстване по Ботев.

2-3 минути с трамвай??? Не е възможно. След като с метрото е около 4 минути (това е най-дългият преход в нашето метро до този момент), няма как трамвая да е по-бърз от метрото.
Може да са се вдъхновили от тунела под Ла Манш. През 1986 г. само за това се говори.

Че какъв е проблема? Максималната скорост на трамваите по 20-ката които щяха да се движат по този тунел е колкото на метрото, така че логично да се изминава за същото време.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: hitar_potter on 13.05.2019, 01:36:04
Че какъв е проблема? Максималната скорост на трамваите по 20-ката които щяха да се движат по този тунел е колкото на метрото, така че логично да се изминава за същото време.
Това не е точно така. Мойта справка с кака Вики (Wiki) показва, че метрото е с макс скорост 90 км/ч, а трамваят – 65. Факт е, че точно в този участък се движи със скорост далеч по-близка до максималната на трамвая, отколкото своята собствена.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: RADOCVET on 13.05.2019, 09:09:17
Метрото в трамвайния тунел се движи с до 60 км/ч. 90 няма никъде. Най-високата скорост е между Опълченска и Люлин - 80 км/ч.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ooleg on 13.05.2019, 09:16:33
В оная статия по-горе дето и бях дал линка пишеше, че в този тунел до Лозенец, който аз смятам, че е този до Енергопроект пишеше, че има линия с вагонетки. Предполагам, че това са вагонетки като в рудниците, които се ползват за да се вади пръст. Обаче не съм влизал в рудник. Факт е, че се предполага големина като на минна галерия, но това някой знае ли колко е голямо?

Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk

Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 13.05.2019, 12:00:07
Това не го знаех. Щом метрото не е по-бързо от трамвай (или съвсем малко), значи да. И трасето през Борисовата сигурно щеше да отпадне заради фактическото дублиране на тунела под Др.Цанков.
Наистина, имам усещане че посоката Люлин е най-бърза.

За тунел в Лозенец, способен да поеме трамвай, се съмнявам. Преди си мислех че с изграждането на НДК и ЕС на стадий груб строеж през 1980-1982 г., са имали предвид разклонение от Хемус към Семинарията, Дианабад и Студентски град. Когато, обаче, видях старите карти с варианти на трасетата от края на 70те, там ясно си личеше че разклонението е мислено чак след Хладилника.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ooleg on 13.05.2019, 14:59:39
Аз имам усещането, че тунела под Борисовата градина се взема с по-висока скорост при изкачване и с по-ниска при спускане, но не съм засичал с хронометър. Но сякаш можеше да се направи да е с по-висока от сегашната.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Dragon on 15.05.2019, 11:07:34
Това е заради големия наклон. Опасно е да се засили повече влака при спускане, за това и постоянно се правят спирачни проби.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: mihailo on 16.05.2019, 08:53:04
Наклона е по-голям от максимално допустимия, поради което при изкачване скоростта е по-голяма, а при спускане по-малка. При спускане затова и обират скоростта постоянно. Иначче влака би изправил завоя на метростанцията.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: fafan on 16.05.2019, 11:51:30
В оная статия по-горе дето и бях дал линка пишеше, че в този тунел до Лозенец, който аз смятам, че е този до Енергопроект пишеше, че има линия с вагонетки. Предполагам, че това са вагонетки като в рудниците, които се ползват за да се вади пръст. Обаче не съм влизал в рудник. Факт е, че се предполага големина като на минна галерия, но това някой знае ли колко е голямо?

Има най-различни големини на тунели в рудниците. Рилския водопровод е строен отчасти по миньорски способ, така че нищо чудно да има вътре останало оборудване. Края на Рилския водопровод официално е точно там - резервоар Лозенец, но има изградени връзки с Витошкия водопровод (който е по-стар), а по-късно са изградени връзки и с Панчеревския в другата посока. Водопроводите тогава не са се строяли от тръби, а са си били тунели, облицовани с тухли, мисля че за Рислкия съм виждал някъде че са два успоредни тунела с диаметър към 2,5 метра.

Това е при откриването:
(https://i2.wp.com/vestnikstroitel.bg/wp-content/uploads/2012/07/Stroitel_page32_image41.jpg)

Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Trams13 on 30.08.2019, 00:55:35
 :arrow:
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: mitkov2 on 30.08.2019, 01:23:38
Под Орлов Мост,дето е коритото на Перловската река има един тунел който върви под бул.Цариградско Шосе и води  до пл.Площад на Авиацията и там една тухлена стена. До там спира на практика тунела.
Ако някой запознат има информация за други подземни тунели под град София.Да сподели ако желае. Благодаря предварително. Живи и Здрави. :)
Видя ли го, извървя ли го, или просто по разкази споделяш тази информация, защото за пръв път я чувам.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: poly911 on 30.08.2019, 08:35:20
Под Орлов Мост,дето е коритото на Перловската река има един тунел който върви под бул.Цариградско Шосе и води  до пл.Площад на Авиацията и там една тухлена стена. До там спира на практика тунела.
Ако някой запознат има информация за други подземни тунели под град София.Да сподели ако желае. Благодаря предварително. Живи и Здрави. :)
Видя ли го, извървя ли го, или просто по разкази споделяш тази информация, защото за пръв път я чувам.
Всъщност под Цариградско шосе е трябвало да минава метрото според кмета янчулев но когато софиянски поема поста измества метрото към младост

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk

Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: bdz43r on 30.08.2019, 08:48:24
Под Цариградско шосе със сигурност има поне един голям канализационен колектор, а може и да са два - един за битови отпадни води, който се влива в Десен Перловски колектор и един за дъждовни, който се влива директно в реката. Големите такива колектори с голям водосбор се изпълняват като тунели и има стотици из целия град. Най-големи са естествено тези покрай основните реки, които събират каналите от най-много жилищни райони - от двете страни на Владайската и Перловската река. Предполагам обаче, че битовият под Цариградско е с тръби, защото обслужва малък район. Изток и Изгрев са към Ляв Слатински колектор, а Гео Милев и Яворов са по-ниски. Дъждовният обаче вероятно е тунел.
Но това няма общо с метрото.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: Trams13 on 30.08.2019, 09:58:07
 :arrow:
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 30.08.2019, 10:24:46
Значи под Цариградско има или няма изградени предпоставки за метро? Или може би само на Феята тъй като според една от картите през 80-те години метрото трябваше да минава след СУ по Цариградско и на Феята да завива към Др.Цанков.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: RADOCVET on 30.08.2019, 10:42:03
Под Цариградско върви и голям кабелен колектор. Нали преди време се беше запалил дори.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: ozzy on 30.08.2019, 10:54:49
По протежението на Цариградско няма изградени никакви съоръжения за метрото. Ако бяха мислили навреме, можеше да прокопаят тунел заедно с разширението на булеварда през 70-те. За съжаление, тогава метрото е било само в проектна фаза.
Title: Re: Потайности на Метрото. Аварийни изходи, допълнителни посторйки, призрачни станци
Post by: New_Passenger on 30.08.2019, 10:56:18
При този вариант за който писах, можеше да обхване Яворов но за сметката на Националния стадион.