Градски транспорт - София

Транспортът в другите градове => Русе => Topic started by: pesho on 09.09.2019, 13:51:44

Title: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 09.09.2019, 13:51:44
Стана ясно,че в Русе ще се закупят 20 нови тролейбуса и 15 електробуса. Сумата,с която разполага града е 39 милиона.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 09.09.2019, 14:08:07
12 метрови ли ще бъдат електробусите?
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: mad_devil_k5 on 09.09.2019, 21:16:09
Марка на тролейбусите? Дали пак,ще са по оперативна задължаваща програма Шкода Соларис 26 tr, или има и други предложения като марки?
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bagercho on 09.09.2019, 21:39:46
Коя е тази програма, дето е задължавала да се купува Шкода?  :eek: В тази ниша има две три западноевропейски фирми, чиято продукция е два до три пъти по-скъпа от Шкода/Соларис, другото е тролейбуси с ниско качество от бившия съветски съюз. Какво, освен Шкода да се вземе?
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Mihail on 09.09.2019, 21:47:46
Той пита и за модела. Според мен СОР-овите шкоди са по-подходящи за нас. По-леки са, но и возят по-меко като че ли.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Magirus deutz on 09.09.2019, 23:58:22
Марка на тролейбусите? Дали пак,ще са по оперативна задължаваща програма Шкода Соларис 26 tr, или има и други предложения като марки?
Ще се обяви обществена поръчка, ще се явяват кандидати и тролейбусите, и електробусите ще бъдат производство на фирмата спечелила поръчката. Към настоящия момент, можем само да предполагаме кои производители ще участват в конкурса. :)
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: dj_the_bus on 10.09.2019, 01:43:52
Абе хора може ли да... изтъпявате (извинете че го казах директно)... От ясно по-ясно, че най-ясно е, че дори да има минимални корупционни схеми (което е стандарт за която и да е общност) предварително се знае кои са "победителите". Сор, Шкода и Соларис, които до голяма степен са едно и също са производителите, които "владеят" България. За малогабаритните машини се намеси Карсан. София- там е ясно, че е отделна държава.
Иначе ми е интересно да видя кой кога и как ги реши тия неща.  Честно казано с 39 млн. лв. по-удачно би било ДАПът в Русе да си купи 30-35 тролея, останалото в нискобюджетни електрички. А със собствени средства да купят втора ръка няколко метанови машини за резерв. Новите тролеи- да подменят целия наличен състав (еми факт е- 600 хиляди си бяха излишен харч за "новите" 17, дет`едва тръгват), съответно освежаване на разписанията и маршрутите. С електриците да се обслужва нещо, което допълва тролеите, както и нощна линия през целия град (коментирано по-рано в раздела). А метаните (максимум 10) да карат 1-2, пак допълващи линии (доста евентуално) и да са в готовност при авария, ремонти (път/мрежа), птп, бърза реакция и прочее.
Като част от харчът за 39 млн. може да отиде за смяна на мрежа и/или евентуално опъване на такава на удобни места. Преди време бях  споменал, че доста удобно би било мрежа бул. Гоце Делчев с отваряне на цяло кръстовище с бул. България. Така би било възможно една линия да обслужва Чародейка-Дружба-Гарата-Центъра - някъде си. А най-удачно би било да се минава през Мальовица, по две успоредни улици. (спестете си нападките)
Но част от гореписаното са лични мечти/утопии, които на дали биха се реализирали скоро. Нещото което описах е идея за максимален ефект с минимален разход.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: difian on 10.09.2019, 10:24:08
Във всички теми разпитваме и дискутираме едно и също.... В някое заведение или кабинет са решили са се усвоят пари за ..... електро нещо-си. Всички пишман-кметове веднага залитнаха за електроавтобуси, за да се правят на модерни, без грам идея какво представляват и какво ще ги правят, като се намесват и местните представители на  производителите, които агитират за конкретни марки и модели. В кратките срокове за кандидатстване, които има, се скалъпват някакви документи, който да докажат и оправдаят инвестицията, която така или иначе неизбежно ще се случи, освен при грандиозно фиаско в процедирането на нешатат или нещо трето. Строителството си е голяма далавера, но ККМ е специфично СМР, а и проектирането и съгласуването отнемат време.... Затова въпреки смисленит ни дискусии в темите за всички градове, с предложение за оптимизация и максимизация на инвестициите, почти на всякъде ще се закупят някакви си превозни средства ей така, който я изкарат няколко години, я не.....  :help:
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 10.09.2019, 11:30:05
Точно пък в Русе електробусите не са голям проблем, ако се закупят качествени 12метрови возила. Ако направят номер и купят 9метрови боклуци, това вече е съвсем друг въпрос. По новата транспортна схема ще има доста линии които могат да се обслужват от електробуси, като цяло автобусните трасета в града ще бъдат извън главните булеварди и скоростта на движение ще бъде сравнително ниска.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: mad_devil_k5 on 11.09.2019, 20:52:09
В Чехия  Шкода 26 ТР се карат с така наречените  супекондензатори ,като управление, не като у нас , написах задължаваща прогеама без кавички ,понеже няма други кандидати ,или по скоро , е по удобно така за някои хора.За съветските трошляци или там както се изрази колегата по горе ,мога да му кажа че от може би 7-8 години Тролза Мегаполис имат един хибрид Тролейбус с автономен ход на батерия, можещ да измине до 55 км пробрег , има 12 тина бройки в Москва, с 10 годишна гаранция на батериите, и скорост при автономно движение  без токоснематели над 60 км/ч...Ако не се лъжа Карсан се произвеждат в Бурса Турция, и ако са тези автобуси, концепцията на Шасито е единтична с тази на Чехите,лично ги видях ..
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: dst1123 on 11.09.2019, 23:21:35
В Чехия  Шкода 26 ТР се карат с така наречените  супекондензатори ,като управление, не като у нас , написах задължаваща прогеама без кавички ,понеже няма други кандидати ,или по скоро , е по удобно така за някои хора.За съветските трошляци или там както се изрази колегата по горе ,мога да му кажа че от може би 7-8 години Тролза Мегаполис имат един хибрид Тролейбус с автономен ход на батерия, можещ да измине до 55 км пробрег , има 12 тина бройки в Москва, с 10 годишна гаранция на батериите, и скорост при автономно движение  без токоснематели над 60 км/ч...Ако не се лъжа Карсан се произвеждат в Бурса Турция, и ако са тези автобуси, концепцията на Шасито е единтична с тази на Чехите,лично ги видях ..
Почти нищо вярно не написа за Тролза.Преди 8 години те имаха сделани прототипи, нещо като автобуси-хибриди (тогава цяло чудо беше тролей да мине 500м без да са е вързал към ККМ) и 90% от времето киснеха в краснодарските тролейбусни депа и чак миналата година Тролза безплатно им ги преоборудва на нормални тролейбуси.Първите им успешни опити за тролеи на автономен ход на батерии бяха в Тула 2014та година, ако не ме лъже паметта. И после се почна с предизборното изнасилване на батериите в Крим с 5265.03 модификацията. Най-добре се справиха в Санкт Петербург с 5265.08 модификацията, там си работят засега успешно.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: mad_devil_k5 on 12.09.2019, 19:02:42
2014 са доставени 10 бр 5265 Тролза Мегаполис, в гр.Налчик,и в други градове.Всеки взена от различни места.Но няма как да се закупят мотриси от държави извън Евросъюза защо,никой не дава обяснение.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 12.09.2019, 22:21:42
Защото са бракми, а някои от тях много обичат да се самозапалват. Ето ти едно истинско обяснение.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: rs_section on 14.09.2019, 21:49:41
2014 са доставени 10 бр 5265 Тролза Мегаполис, в гр.Налчик,и в други градове.Всеки взена от различни места.Но няма как да се закупят мотриси от държави извън Евросъюза защо,никой не дава обяснение.

Няма такова нещо. Може да се закупят откъдето поискаш. Стига производителят или негов доставчик да се яви на търга и да предложи най-добри условия. При положение че при нас винаги водеща е цената и то на бройка, а не за експлоатация за Х години, нормално е да печелят чехите и поляците. СССР производителите до голяма степен не отговарят на европейските изисквания и им е трудно да се борят, ако тепърва трябва да хомологират превозни средства. Вижда се, че не е драма да се купува и от Турция, и от Китай.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: simo on 07.10.2019, 19:55:29
https://www.dunavmost.com/novini/kupuvat-35-novi-prevozni-sredstva-za-gradskiya-transport-v-ruse
Докато са гаранционни всичко ще е добре, ама след това..... Вече 2 месеца не мога да пуснат в движение всички Шкоди. За цената и бройките електоавтобуси и тролеи ще си запазя мнението...
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 07.10.2019, 21:03:32
Важното е да доставят зарядни станции (които са предвидени по проект), както и такива за крайните спирки. В проекта е включен и ремонт на ккм в района на жп гарата и бул. Цар Освободител заедно с нови модерни стрелки с дистанционно управление.

Също е много важно за тези пари русенци да получат читави 12м електробуси! А не 10метрови такива или возила които да са с малък пробег.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 07.10.2019, 23:21:53
Нека да отбележим, че общината дава и тя някой друг лев. Явно има мислещи глави в Русе, че да изберат електробуси с пантограф. Тролеите само 15 явно ще разчитат на шкодите, които ми е интересно ще тръгнат ли освен 404,411 и 412. В интернет се тиражира и махането на тролеите от 1982-1984. Това автоматично показва че хесовете и ивекотата ще са аут, но рената ще пътуват. Би трябвало утре да пуснат поръчката та да видим какви ще ги сътворят.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 07.10.2019, 23:54:45
Информацията е противоречива, МОСВ казва 15 тролейбуса, а общината 20 тролейбуса. Скоро ще разберем кой е прав.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 08.10.2019, 15:23:11
Електробусите ще са 10 метра, а тролеите 12. Така пише в обществената поръчка.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: simo on 08.10.2019, 18:23:10
При тролейбусите е ясно - Шкода или Соларис. Руски и белоруски техники едва ли ще стъпят у нас. 10 метрови електробуси - освен Сор, Карсан и Хайгер, май други фирми не предлагат. Все пак ще се гони цена, а не качество. Само да не домъкнат Карсан Джест, че тогава Урбаните ще са като лимузини.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 08.10.2019, 18:56:12
Най големият Ел. автобус на Карсан би трябвало да е 8м, тоест няма как да се впишат за обществената поръчка. Китайци?

Не знам толкова ли спестяват в сравнение с нормален 12м автобус...
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Sofia on 09.10.2019, 09:01:30
Оптаре, Денис, Соларис, VDL и BYD също предлагат 9-10-метрови електробуси.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 09.10.2019, 12:55:23
Вече е ясно че има промяна. Ще бъдат закупени 20 електробуса и 15 тролейбуса. Вероятно защото има нужда от повече возила за да може ОТР да обслужва голяма част от автобусните линии (по мои сметки около 2/3) по новата транспортна схема.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 11.10.2019, 16:41:12
И какво се оказа държи се повече на тролеите, които ще са 15 с батерии. Електробусите ще са с пантографи и станции за зареждане в дапа.
https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html (https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html)
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: simo on 11.10.2019, 17:30:02
И какво се оказа държи се повече на тролеите, които ще са 15 с батерии. Електробусите ще са с пантографи и станции за зареждане в дапа.
https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html (https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html)
Колко се държи на пътниците е по-важно. При положение, че тези климатици няма да се пускат(както беше при Неопланите) трябвяше задължително всички прозорци да са отваряеми и съответно да могат да се заключват, при евентуално работещ климатик. Тукашното племе не сме и за тапицирани седалки - не се и поддържат. Без вътрешна инфо система и ние ще си ги свиним тук с табелите от 80лв  :fan: . А най-много трябваше да се наблегне на гаранционните срокове - минат ли и по всяка вероятност ще си останем с живите втора употреба тролеи(съдя по "ярките изяви" по линиите на Шкодите).
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: dst1123 on 11.10.2019, 22:22:13
И какво се оказа държи се повече на тролеите, които ще са 15 с батерии. Електробусите ще са с пантографи и станции за зареждане в дапа.
https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html (https://sop.bg/transport-ruse-913/proceduri-20-1-zop/a1-0005543.html)
Колко се държи на пътниците е по-важно. При положение, че тези климатици няма да се пускат(както беше при Неопланите) трябвяше задължително всички прозорци да са отваряеми и съответно да могат да се заключват, при евентуално работещ климатик. Тукашното племе не сме и за тапицирани седалки - не се и поддържат. Без вътрешна инфо система и ние ще си ги свиним тук с табелите от 80лв  :fan: . А най-много трябваше да се наблегне на гаранционните срокове - минат ли и по всяка вероятност ще си останем с живите втора употреба тролеи(съдя по "ярките изяви" по линиите на Шкодите).
Само на два неоплана не им работеха климатиците изначално, ако не се лъжа бяха 465 и 466. За седалките е спорен момент,всичко зависи от желанието на титулярите да си поддържат ПС-то чисто вътре и вън. Примерно на 494 както преди беше отличен сега вътре е кочина както и 771 открай време(има разхвърлени брошури по задната част на салона). Определено не сме за легени, защото тукашните пътници не са такива диваци, а годинките си казват думата няма как 30 + годишни возила (не броим шкодите) да са без забележки по тапицерията.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: simo on 11.10.2019, 23:05:18
Аз на Неоплан с работещ климатик съм попадал в първите им месеци от ескплоатация(ползвах Т24 където бяха основно) и след това все едно я нямаше тази екстра. Затова казах, задължително всички прозорци да са отваряеми, за да не са зависими пътниците от прищевките на персонала. Има 1-2 Хеса от старата доставка, където имат поддържана тапицерия на седалките и Рената са същите и на всички други е меко казано мърлява история. 15мин. на пластмасова седалка няма да навреди никому. Че голяма част от пътниците са диваци си личи по вече 5 от срязаните прясно претапицирани седалки на едно от Рената(което е и с изцяло претапицирани седалки със син плат).
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 15.10.2019, 20:01:41
Като гледам техническите спецификации за тролейбусите не се притеснявайте. За електробусите имам притеснения, че ще дойде нещо неподходящо.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 16.10.2019, 00:16:14
Има възможност обществената поръчка за автобусите да е "нагласена" точно за модел на SOR. Именно те правиха и тестове с пантографи в Прага и са единствената фирма която е тествала електробус в Русе.

Още повече, че една голяма част от компаниите имат или 8.9м електробуси или 12м модели, които са неподходящи. Така че ще видим въобще колко оферти ще има средата на ноември.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 16.10.2019, 00:52:41
Не е СОР. Моделът на СОР е 11,1 метра.
От по-големите фирми се сещам само за IRIZAR които да предлагат електробуси в диапазона 9,00 - 11,00 метра, които са допустими в обществената поръчка.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 16.10.2019, 10:47:15
SOR имат точно 9.79м модел електробус.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 16.10.2019, 14:06:29
Да, имат 9,79 метров вариант. Значи вероятно е писано за тях.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: dj_the_bus on 27.10.2019, 05:09:56
От коментираното- разбирам, че са 4 бързи станции. Това е идеално от оперативна гледна точка. Но защо са много бавни станции... То в такъв случай повече от 2 са излишни, за употреба в крайна необходимост. С толкова много (4 броя) бързи станции в град 2 на 2, то всички автобуси ще си влизат в гаража заредени. Ако не- в гаража ще им трябват 10на минути да покрият изразходеното от последните 1-2 курса.
За машините- трябва да се гледа, кои предлагат с пантограф. Карсан например нямат предвидено бързо зареждане на техните машини.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 21.11.2019, 21:42:25
Според вестник Утро Полска и Чешка фирма за кандидати за 15  тролея на стойност 17 милиона. Поръчката приключи в петък, а все още не е качен протокола.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 21.11.2019, 22:26:37
(https://i.postimg.cc/q7BPNFc4/Screenshot-2019-11-21-at-22-05-26.png)

Електробуси:
Биофрог ЦЗ
Не видях никаква информация за фирмата онлайн. Фирмата е кандидата на Sor Libchavy. Смятам че имат голям шанс.

Екселор Елбус (вносител на Nanjing Golden Dragon Bus?)
намерих единствено NJL6100EV като подходящ модел, но все пак всичко е на китайски.
(https://i.postimg.cc/hPzy5BsX/2019092516525139341-S.jpg)

Има обжалване от "БЪЛГАРСКА АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ" ЕАД които явно не са успели да подадат оферта за електробусите. Фирмата е вносител на Yutong bus в България и масово обжалват поръчки вкл. в София и Казанлък.

Тролейбуси:
Соларис
Шкода Електрик
При тролейбусите нещата са по ясни и по всичко изглежда че ще получим добър и доказан модел тролейбус. 26tr или Trollino 12?
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 21.11.2019, 22:58:36
Ще получите фейслифта. Само той остана да се произвежда на 26Тр.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Mammoth on 21.11.2019, 23:08:46
Произвежда се и под бранда Trollino 12.  :rolleyes:
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Sofia on 22.11.2019, 15:40:58
Интересно защо Соларис не участват в търговете за доставка на електробуси. Цената ли не ги устройва?
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 22.11.2019, 15:44:25
Нямат подходящ модел мисля. Ако някой намери миди 10 метров Соларисс пантограф да го покаже.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Sofia on 22.11.2019, 19:53:36
Имат 8,9-метров модел, който също се предлага с пантограф. В София също не са участвали в поръчката за мидибусите.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 22.11.2019, 20:08:09
Електробусите са задължително между 9м и 11м.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 01.02.2020, 17:21:24
Ютонг стопира обществената поръчка за новите 35 електро возила.  Те не са съгласни с дължината на превозните средства, които трябва да се доставят. Очаква се решението на КЗК. Информация вестник Утро.
И Ютонг са оставени без уважение. http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300055030 (http://reg.cpc.bg/Dossier.aspx?DossID=300055030)
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: simo on 01.02.2020, 18:44:16
Р Е Ш И:
1. ОТМЕНЯ КАТО НЕЗАКОНОСЪОБРАЗНО Решение № 563 от дата 08.10.2019 г. на
изпълнителния директор на "Общински Транспорт Русе" ЕАД за откриване на "открита" по вид
процедура с предмет: "Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния
въздух на Община Русе чрез закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на електрически
превозни средства по 2 обособени позиции: Обособена позиция № 1 „Доставка на 10 (+/- 1)
метрови електробуси, доставка и монтаж на зарядни станции“ и Обособена позиция № 2
"Доставка на 12 (+/- 1) метрови тролейбуси“, в частта по Обособена позиция № 1
 Да видим пред ВАС какво ще стане. Освен, че от безхаберие са 14100 назад, защо не кажат колко са назад и от външната фирма която води проекта. До краят на мандата на Пенчо нови тролеи няма да има. Слуховете из бсп-арските среди са и че новата схема няма да се приложи както е заложена.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 02.02.2020, 23:17:56
Дали въобще Общински Транспорт ще обжалват пред ВАС? Според мен са обречени да загубят.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 02.02.2020, 23:24:30
Няма смисъл. По-добре да спрат поръчката и да я обявят отново, но вече съобразена със забележките на съда.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 09.02.2020, 21:33:19
Спрямо информация от вестник Утро, от Общински Транспорт Русе ще обжалват пред ВАС.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 02.07.2020, 13:07:04
Макар и с леко закъснение, пристъпваме към отваряне на ценовите оферти.

Quote
На 06.07.2020 г.  от 12:30 часа, в сградата на Общински транспорт Русе ЕАД, с адрес – гр. Русе, бул. Трети март 74, ще бъдат отворени и оповестени ценовите оферти на участниците, които отговарят на предварително обявените условия на възложителя в обществена поръчка с предмет: Изпълнение на дейности за подобряване качеството на атмосферния въздух на Община Русе чрез закупуване, доставка и въвеждане в експлоатация на електрически превозни средства по 2 обособени позиции : Обособена позиция № 1 „Доставка на 10 (+/- 1) метрови електробуси, доставка и монтаж на зарядни станции“ и Обособена позиция № 2 "Доставка на 12 (+/- 1) метрови тролейбуси“, в рамките на проект "Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически превозни средства за шосеен транспорт – електрически автобуси и тролейбуси за Община Русе“, който се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Околна среда” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Кохезионния фонд и от държавния бюджет на Република България.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 09.07.2020, 15:23:09
Има нови публикувани документи по обществената поръчка. Констатирам следното:

1. Одобрено е предложението на SOR за електробусите. Кандидатствали са с модел SOR EBN 9,5 с гаранция 4 години.

2. Кандидата с китайските електробуси е отстранен.

3. Поръчката в частта за тролейбусите се прекратява. Двамата участници са отстранени поради различни причини. Шкода са кандидатствали със модел 30Tr  :blink:
докато Соларис са предложили Trollino 12.

Има възможност за обжалване. Не знам дали на следващ етап ще се обявява отново поръчката в частта за тролейбусите или ще преминат към директно договаряне. Съгласно чл. 182 ЗОП, може да се премине към директно договаряне ако процедурата за възлагане чрез публично състезание е прекратена, тъй като няма подадени оферти или подадените оферти са неподходящи и първоначално обявените условия не са съществено променени.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 09.07.2020, 17:18:54
За щастие се избра Сор. Той ще побира 66 пътника+ 1 брой вероятно инвалидната количка. Ще е 9,79 метра. Мисля за Русе е напълно достатъчно това. Ако правилно чета 1 километър на електробуса ще струва само 0,07 евро.Що се отнася до тролейбусите фирмата е очаквала явно друг кандидат. Интересно защо не са преписали нещата от последната поръчка на Плевен, но те си знаят. Интересно е, че за пръв път в страната се предлага модела Шкода-Сор 30тр. Вероятно отново ще се обяви поръчка за закупуване на торейбусите. Има време до април 2023 и те да дойдат.
(https://imhd.sk/po/media/gn/00226170/659-6E2-9685-route-8-N%C3%A1dra%C5%BEn%C3%AD-ulice-zast%C3%A1vka-Hranice-aut-st.jpg?3321424300)
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: rs_section on 05.08.2020, 15:25:19
Новите автобуси ще дойдат към края на 2021 г. В началото на 2022 г. щяло да започне прилагането и на новата транспортна схема. За тролеите чакаме нова поръчка.

Quote
Новите електробуси – в края на 2021 г. или в началото на 2022 г.

В края на 2021 г. или в началото на 2022 г. русенци ще се возят в нови, екологично чисти електробуси.

Това стана ясно на пресконференция на зам.-кмета по „Комунални дейности“ инж. Димитър Недев във връзка с изпълнението на стартиралия през ноември миналата година проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух чрез закупуване и доставка на електрически транспортни средства за шосеен транспорт – електрически автобуси и тролейбуси за Община Русе“, финансиран от Оперативна програма „Околна среда“ 2014-2020 г.

Вече е избран доставчик на новите 20 електробуса и зарядните станции за тях. Електробусите ще са 20-местни, чешко производство.  Те ще заменят част от старите, на „преклонна възраст“ автобуси, които в момента обслужват линиите на обществения транспорт в Русе. Ще бъдат доставени и 20 станции за зареждане, които ще се намират в тролейбусното депо, заедно с 4 станции за бързо зареждане с пантографи. Новите возила ще влязат в експлоатация най-вероятно в началото на 2022 г., когато трябва да стартира и новата транспортна схема.

Поръчката за доставка на предвидените по проекта 15 тролейбуса е пропаднала, тъй като фирмите, които са се явили, не са отговаряли на техническите изисквания. Предстои обявяването на нова, каза инж. Недев.

Договорът за безвъзмездна финансова помощ по проекта беше подписан от бившия кмет Пламен Стоилов в началото на м. ноември 2019 г. Той е на обща стойност 46 772 166,30 лв. Финансиращ орган е Оперативна програма „Околна среда“ 2014-2020г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Кохезионния фонд. Срокът за изпълнение е 45 месеца и изтича през м. юли 2023 г. С изпълнението му се планира намаляване на фините прахови частици с източник транспорт от 1.62 на 0.95 тона на година.

ТВН
https://tvn.bg/novite-elektrobusi-v-kraya-na-2021-g-ili-v-nachaloto-na-2022-g/ (https://tvn.bg/novite-elektrobusi-v-kraya-na-2021-g-ili-v-nachaloto-na-2022-g/)
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 05.08.2020, 21:44:14
Те ще дойдат по-рано от края на 2021, но кога ще ги пуснат е друг въпрос.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 06.09.2020, 15:04:22
Нова обществена поръчка за 15 тролейбуса. Премахнати са изискванията външните светлини да са по LED технология. Друга разлика която забелязах е че вместо 5км, вече има изискване спомагателната система за аварийно придвижване да позволява придвижване на разстояние от 15км.


https://app.eop.bg/today/73235
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 06.09.2020, 16:58:44
И тука май ще са тролейбусите от Враца.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: pesho on 06.09.2020, 18:19:47
И тука май ще са тролейбусите от Враца.
Друг път. Разгледах предложенията на двете фирми подали участие в предната поръчка и те могат да участват. Все пак има шанс за Сор 30тр и Соларис тролино 12
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: viktorlc on 06.09.2020, 18:35:01
 :laugh:
Като видя осветителен прибор АТЕХ и система АВД, става ми веднага ясно...
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 06.09.2020, 20:22:23
Вече 10 години слушам как в Русе поради една или друга причина ще се появят беларуски или украински тролейбуси, но до момента никога не е имало реален шанс това да се случи. Ще разберем след около месец.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: mad_devil_k5 on 07.09.2020, 22:40:05
След като закриха на 26.08.2020 г в Москва електротранспорта ,и оставиха една линия, всичко се пренасочва към електробуси.Бях писал ,че има възможност да се докарат Беларуски или други Тролейбуси от бившите Съветски републики.В момента В Минск има поръчка за Маз тролейбуси и електробуси, както и в предприятието в Тролза .Маз покриват дистанцията от 15 км автономен ход с гаранция в батериите от 7-10 год.Тролза си имат модели със суперкондензатори ,които издържат автономен ход до 60 км.Соларис 12  има в Стара Загора,колегите нека напишат колко им е автономния ход и при каква скорост,това явно е също от значение,както и цената.Електробусът е страшно скъпа играчка ,като на всяка 2-3 години при пълна ескплоатация трябва да се подменят определени,батерии.Там цената е 2-3 пъти по скъпа от тролейбусите на автономен ход.Кавко ще стане ,ще чакаме решението от комисията по транспорт..
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: Chezare on 08.09.2020, 09:59:43
Соларисите в Стара Загора са чисти тролеи!!!
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 23.09.2020, 15:50:06
Подписан е договор за доставка на 20 чешки електробуса за русенския градски транспорт.

https://bit.ly/2FKbQgN

Поръчката за тролейбусите е прекратена, наистина говори много за административния капацитет на дружеството.

https://app.eop.bg/today/73235
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: rs_section on 23.09.2020, 16:31:48
И накрая к'во излезе - за електроавтобусите, които са нови, сложни и т.н. написаха ок поръчката, спечели приемлива фирма и въобще - прилично. А за тролеите, които са много по-познати, би следвало всички да са много по-подготвени - драма.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: blagun on 24.09.2020, 10:56:58
И накрая к'во излезе - за електроавтобусите, които са нови, сложни и т.н. написаха ок поръчката, спечели приемлива фирма и въобще - прилично. А за тролеите, които са много по-познати, би следвало всички да са много по-подготвени - драма.
Формирането на точките в критериите за тролеи наистина е куцо. 40 точки дават за средно оценен на 950 хиляди лв тролей, а 35 точки - за средно оценена на 220 хиляди лв консумация на ток за експлоатационен пробег от 800 хиляди км. Това фактически стимулира доста скъпи тролеи, които с икономичността си няма да покрият разликата в цената.
Тъкмо обратен беше случаят със 110-те несъчленени дизелаци Yutong за София от 2016 г. Там точкуването на разходите беше низвергнато, в резултат - спечели евтин, но адски неикономичен автобус.

Палете свещи критериите да са такива, че да не спечели някоя беларуска барака (мимикрирана с полски дрешки) както във Враца.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: mad_devil_k5 on 24.09.2020, 18:21:52
Явно в общината са ударили дъното,що само гледат икономическия аспект, а не техническия..Ще има да плащат за подмяна на нови батерии на всеки 2 години та пушек се дига, и ще им излезне крива сметчицата.Не разбрах само защо няма техници хора в тия екипи по подбор на електротранспорта , а само лаладжии икономисти, и разни там чули недочули..Явно тролейбусния транспорт отива на заден план докато в един момент стане неудобен и бъде закрит, което няма да ме изненада... :angry: :angry: :angry:
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: bgdimitrov on 13.11.2020, 16:20:54
https://app.eop.bg/today/91600

Нова поръчка за закупуване на 15 тролейбуса.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: KillKill on 13.11.2020, 17:34:54
https://app.eop.bg/today/91600

Нова поръчка за закупуване на 15 тролейбуса.
Дано този път не бъде прекратена и да получите така желаните нови тролейбуси, каквито и да са те.
Title: Re: Закупуване на електробуси и тролейбуси по ОП “Околна среда” 2014-2020г.
Post by: blagun on 13.11.2020, 18:57:28
https://app.eop.bg/today/91600

Нова поръчка за закупуване на 15 тролейбуса.
В новата обява не виждам файла "Методика", който беше неадекватен в прекратената ОП.