Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - iashu

Pages: [1] 2 3 ... 26
1
Първите впечатления "по документи" за Солунското метро:

Цената на билетче от 4 декември за първите 6 месеца е 0.60 евро. Не намирам в сайта на метрото или на МГТ (www.oasth.gr някакви комбинирани или универсални билети, освен дневната карта от 2.50 евро.

Още от първия ден има промени в автобусните маршрути, които осигуряват довозвания до метростанциите. В района, в който интересува българите - от летището, ИКЕА, Mediterranean Cosmos и автогарата Халкидики (KTEL Halkidiki). Гарата си е бездруго крайна станция, там спират всички автобуси от България.

аз още не съм ползвал автобусите от KTEL Halkidiki и дори не се ориентирам добре къде точно е тя... близо ли е до някоя метростанция (отворена)

2
Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания строителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
Е за този канал нали се твърди, че ще носи само дъждовна вода когато била много

Достатъчно е да се погледне какви включвания му правят от разни бараки наоколо и се вижда с просто око че не носи само дъждовни води. Даже общинските служители които се опитват да влизат в обяснителен режим заради този колектор вече не ползват тази опорка, защото стана ясно че не носи само дъждовна вода, даже по документи. А като дойде наистина многото дъждовна вода и коритото на Владайска река прелее, което се е случвало неведнъж, ще видим какво ще плува най-отгоре, хващам се на бас че няма да е много лицеприятно и ще мирише лошо.
можеш ли да ми покажеш разни бараки по Опълченска (има 2-3 не големи къщи, тях ли визираш?) и да ми покажеш включванията им (може да се влиза свободно през оградите, ще съм благодарен да се разходим). Аз ще се опитам да взема мерки и да предупредя институции, това ми звучи незаконно... (и невъзможно)

3


https://maps.app.goo.gl/FPPCkdJaDZvgDEb79

Тук може да бъдат крайните и начални спирки на 60 и 74. Захранването е наблизо и могат да преместят зареждачките.
това място е наистина много подходящо. Мисля, че горе на тротоара има някакъв паркинг, който има и вход... Трябва да се види как да не се блокира...

Ако се обособят зареждащи станции някъде там може и други линии с къси автобуси да станат електробуси като 77,82,404

Радвам се, че промяната е одобрена и ще се реализира. Мисля, че много скоро всеки (освен такситата) ще усетят ползите и ще я подкрепят... Ще възникне желание всякакви други близки линии да си намерят място също там.

4
за мен това е определено подобрение. За левия завой на 77 и 82 е полезно да се добави едно огледало на върха на острова. Имаше пост във фейсбук от недоволен банишорец как се губят спирките на 77 и 82 по ботев, опълченска и сливница... Има някакъв вариант да се запази подобно минаване:
от надлез надежда надясно по опълченска, наляво по сливница до лъвов мост, наляво по мария луиза през локалното на гарата и продължават към надлез надежда. Това обаче си е и удължаване на маршрутите.

За 60 и 74 също ми се ще да се измисли начин да влизат в гарата, но поне те да си обслужват и широкото обръщало (Ботев и Опълченска). Един вариант би бил тези електробуси да се прехвърлят на други линии (оптимално сноп линии излизащи от обща спирка, с единствено зарядно), а 60 и 74 да са с нормален автобус.

5
темата с трамвайните маршрути и възможни драстични промени в тях ми е прелюбопитна, но в сегашната ситуация в която отчаяно търсят кусури на управляващите не е реалистично да се прекъсне нито една налична връзка. Дори да има една едничка баба, която да се е возила от захарна фабрика редовно до орландовци- ако и прекъснат директната връзка и и забавят пътуването с един трансфер: тя ще е медийна звезда по всички телевизии колко несгоди са и причинени. Единственото за което не става бунт е когато добавят нова линия.

Иначе- краткосрочно ще е полезно да се направи връзка Орландовци- гарата- триъгълника- Скопие- Константин Величков- някъде на запад (може до западен парк или до Люлин)... до Захарна Фабрика смисъла е по- малък.

Иначе- дългосрочно ще е хубаво да се стандартизират 1435мм трасетата да са на 1009 за да могат да правят източна връзка с южния рингов трамвай. Не ми се ще да започват ново трасе 1435, а да ги връщат на 1009мм..

6
a какво точно предлагат герб пише ли някъде? щото аз на проекта му виждам единствен кусур- трябва да се добавят велоалеи

7
брей, да бяха измислили някакъв начин всеки следващ светофар да е подготвен да пропусне новоидващите със зелено... щеше да се получи като вълна... ех, как ли да го кръстим...


ех, ако пък можеше при извънредно голям трафик да имаше как градския транспорт да прескача колите, примерно с отделна лента...

трябва да напредне науката сигурно за да измислят такива невъобразими за теб неща като зелена вълна и бус лента

8
има някаква неяснота дали удар с кола е предизвикал дерайлирането, или дерайлирането е предизвикало удар с колата

9
Единствената полу легитимна критика, която може да бъде отправена е, че не са предложили фундаментално нов вид проект, който изобщо го е нямало по планове, пуп, оуп-ове и никъде...

Всмисъл- и аз бих предпочел да съществуваше идея, която ще намали трафика, задръстванията, замърсяването а може би и престъпността, сметоизвозването и кой знае още какво, ама София вече си има метро, градски транспорт, улици, паркове и всичко... Няма нужда от революция а съществуващото да се развива в правилната посока. Тази посока е точно по- безопасни велоалеи, бусленти и редуциране на трафика и отвеждането му из периферията. Ако вие имате гениална идея как нещо да подобри значително в София лесно, която нито ППДБ, нито ГЕРБ са реализирали и планирали до сега: дайте  я, ама не е толкова просто. Подходящи са проектите, които бяха захванати... дойде им реда и е важно, че се реализират. Тази власт има единствена алтернатива в София (а май и в България) и тя е единствено ГЕРБ.

Цялата преувеличена драма е за 30 дървета... нито редки, нито незаменими... На други места (включително частни имоти) се режат много повече за много по- голяма глупост

10
ясно е, че след НСА завой на север е тъпотия... По- добре е да не се строи тази последна станция... Чудя се ако все пак се построи дали след нея е възможен завой пак на изток- дъга под парка после заобикаляне на 8ми блок на ТУ и на факултета по транспорт (може би е възможно или от север или от юг) и след това минаване под улица Канарче и след източния и край продължаване по Андрей Ляпчев не само до Александър Малинов а и много по- на изток...

Да, нещата щяха да са още по- добре ако нямаше такова отклоняване на север за 1 метростанция, но все пак ще е относително бърза алтернатива

11
аз гледам из google street view и при сегашния асфалт имам друго предложение, за което се чудя дали може да се изпълни... Няма да са нужни нови сложни строежи, но ще трябва малки участъци да се асфалтират... може някой път с теб да слезем да поразгледаме на място като се връщаме от топлите страни и да видим невъзможно ли е

постоянно 2 ленти да станат за посока юг... Само една от лентите (новопостроената) остава за направление Кулата- София (север). Трафика от Банско за София да приближава пътния възел но със знаци за път с предимство и с други табели се насочва по моста за Симитли (улица Победа), наляво (улица Славянска), ето на това място ще се наложи да е еднопосочно или със временен светофар за изчакване на евентуален локален насрещен трафик (или такъв да се забрани/ организира алтернатива по на изток) и от ето това място да се направи включване към магистралата: https://www.google.com/maps/@41.9008621,23.1215222,3a,75y,302.56h,78.18t/data=!3m7!1e1!3m5!1sP1z7K6J-CW9Vbkort7GWTg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DP1z7K6J-CW9Vbkort7GWTg%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw%3D302.56371415635124%26pitch%3D11.823087188584879%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu



12
В четвъртък се очаква начало на изпълнението... Това което наричаш тъпотии няма как да се промени в последната минута по никакъв начин.

досещах се, че е невъзможно, да... А тогава защо се спряха? От къде е информацията за четвъртък?

13
Отлага се ремонта на моста на Опълченска и Сливница - за сега
Не е само на моста, а целия участък.  :rolleyes:

https://nova.bg/news/view/2024/07/15/463362/%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%89%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B8-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D1%83%D0%BB-%D0%BE%D0%BF%D1%8A%D0%BB%D1%87%D0%B5%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0/

някой може ли да ми обясни какво се случва с Опълченска (тоест защо не се)...
Тайно се надявам да се готвят да оправят двете тъпотии които виждам в проекта (липсата на велоалея и оставянето на вредната съборетина, заради която ще пострада адекватния тротоар)...

Вместо това май се затвърждава традицията на моите избранници... да не знаят какво правят. Имат моя ултиматум до 1-2 дни да излязат и да обяснят нещо адекватно иначе.... е... кво иначе... нямам кво друго да направя... дори надали ще почна да гласувам за герб, ама все пак не излъчват адекватност въобще.

14
един от многото недостатъци на връзка само към красна поляна е, че тази дъга става много слабо разклонена/ свързана... По нея ще има линия и тази линия ще е натоварена, но разклонения ще са кофти. Например връзки обратно към центъра ще образуват твърде тясно П на картата (подобни линии в момента са тм 15, автобус 64... В някои случаи ще са полезни, но повечето дестинации по тях ще имат по- директна и бърза алтернатива).

Трамвайната карта на София ще изглежда МНОГО по- добре и ще дава много по- добри връзки, ако наистина съществуват и връзки и на овча купел и на бул. България и на хладилника и с евентуален трамвай за студентски град на шипченски проход и още по на северо изток... Ако наистина ще поръчат нови тесни песи временно с талиги за 1435 мм- то наистина някой има идеята след 10-20 години София да стандартизира на 1009 мм и това е добре. Представете си колко много интересни дестинации ще са отново възможни със завой на халите.

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.07.2024, 18:01:32 »
В сутерена е имало склад за оръжие и боеприпаси. Това прави болницата напълно легитимна цел, аналогично през Първата световна война е потопен пътническият кораб Лузитания с оръжие и боеприпаси на борда. :rolleyes:
има ли някакъв дори полуофициален източник на това твърдение или съвсем сам произведе този факт?

16
Вероятно тези трамваи ги гласят за предстоящото трасе за Младост, т.е. нещо като Младост - Опълченска или сходно. Спаси София не един път са обявавали че са против 1435мм в София, така че е възможно и нарочно да се търсят тесни трамваи за "широки" релси, за да се покаже как видиш ли няма значение междурелсието.

Иначе по 5,4 млн на трамвай е почти 2 пъти повече от първите Песи, ако не ме бърка паметта. Че е малко за реномиран производител окей, но пък инфлация 70-80% при трамваепроизводството е малко странна дори и за 10 г. Мирише...
ми и аз съм за сегашните 1435 да доживеят колкото могат и след това да се стандартизира всичко за едно и също междурелсие... Може би щях да предпочета да е 1435, ама при наличната мрежа и изобилие от теснорелсови песи- правилното е да е 1009мм. А и не е толкова важно, колкото да е едно и също. Това ще позволи ключови нови маршрути и ще отпаднат някои терзания за южния ринг.... Наистина е нужно той да прави връзка и на Хладилника и на бул. България но и в Младост и в Овча Купел/ Красна Поляна

Аз имам и по- крайно мнение... тролейбусните трасета също полека- лека да се превръщат в трамвайни където е възможно.

17

Единствената възможна бърза връзка С ЦЖПГ и ЦАГ без обикаляне и задръствания е да се удължи жп възела до Летището.
това е супер необходимо и лесно за реализиране... малко съм разочарован, че не са започнали да го планират, обсъждат и действат

18
94 от понеделник от 13-11-13-5 става 8-7-8-4
280 от понеделник от 16-14-16-6 става 10-8-10-4
294 ще бъде закрита от понеделник

Транспортът в студентски град се очертава интересен, особено нощните коли.
уф... като няма шофьори трябваше да направят точно обратното- подсилване на 294 и спиране на 280 и 94...
Не че искам да няма автобуси, ама ако ще няма: има как да се организира полезна мрежа базирана на малко линии, удобни прехвърляния благодарение на гъсти интервали и автобуси равномерно пълни по целия им маршрут

19
къде мога да видя проекта за ремонта на опълченска? искам велоалея, която да свърже другите три посоки на руски паметник с боядисаното по Сливница и Тодор Александров и чак до велоалеята за Надежда? Иии... и като автомобилен шофьор също се надявам на някакво разширение между Сливница и Тодор Александров, ама... то има ли място за 2х3 ленти?

20
По късни доби през нощта вчера са регистрирани опити въпреки решението на съда работите по Патриарха да продължат, което е директно неспазване на съдебно решение на Върховния административен съд на Република България. Госпожа Русинова е безкомпромисна и се е заканила да заведе ново дело и ще сезира и други институции, така че очакваме продължение на случката.

ухаа, че конспиративно... и какво е правено?  :crazy:

Pages: [1] 2 3 ... 26