Здравейте, ще се опитам да постна една поредица от снимки, които направих на АМ Люлин преди три дни, а тези на свлачището са от вчера следобед. Както знаем от новините, работата по магистралата е почти на привършване, като остават асфалтови работи, лендскейпинг, монтаж на допълнителни съоръжения като мантинели, светофари, табели, тук там отводнителни канавки и пр. Както личи от снимките, основните проблеми, които остават за решаване, са свързани със стабилизирането на скатовете около трасето. Районът на Люлин планина е известен с много нестабилни почви от различни типове, които предполага изпълнение на специални мерки за укрепване на откосите. В репортажа съм ги разгледал последователно в посока от Перник към София. Най-неочакван и впечатляващ за момента се оказа проблемът с извънредно подвижната глинеста почва на първия хълм, който магистралата пресича, изкачвайки се към Голямо Бучино. Там въпреки че платното е врязано на дълбочина повече от 20 м под повърхността на хълма, е направена (доста набързо, доколкото разбрах) дълбоката траншея, укрепена със стени от бетонни стълбове, за която Бойко вчера се похвали, че прилича на Партенона и ще бъде облицована. Въпреки че наклонът на терена над траншеята е минимален, почвата се е втечнила от влагата, и е тръгнало нестабилно свлачище, което от няколко седмици затрупва платното в посока към София. Вчера не издържах на любопитството и се качих да разгледам това място. Снимки има по-долу.
Обърнете внимание как падащата от свлачището пръст е смачкала мантинелата - направо я е отнесла през цялата ширина на разделителната ивица. При последното ми посещение повредите по мантинелата бяха много по-малки. Но това е нищо в сравнение с вида на свлачището горе на склона, както ще видим по-нататък...
[/QUOTE]
Ето как изглежда свлачището на склона над траншеята, откъдето идва всичката тази пръст.
Малко снимки на третия тунел, който е вече почти засипан...
И сравнително малко свличане на почва зад подпорна стена. Малко вляво от средата на снимката се вежда прекъсната от свличането отточна канавка.
Втория тунел точно на билото на прохода - и тук работата по засипването на съоръжението напредва.
И състоянието на укрепените с анкери и мрежи неустойчиви склонове от насипни материали. На следващите снимки се вижда, че работата по забиване и презабиване на анкерите, която започна пролетта на миналата година, все още продължава.