Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Vladislav

Pages: [1] 2 3 ... 22
1
"Претенции" - има си закони, те са за да се спазват - граничните нива на шум за жилищни райони са 55 децибела, при тези които са изложени на ЖП трафик (към какъвто се предполага, че спада и метрото) са 65 децибела. Така, че като си правят метрото да си спазват законите. Аз също много искам метро и го използвам. Това не означава да си затварям очите и ушите когато някой прави глупости.

Все пак не забравяй, че в не особено богатите държави като нашата подобни норми се спазват доколкото позволяват възможностите. Сигурно ще сложат някакви плоскости, но не очаквай шумът да изчезне (дори да намалее до нивото на пределните норми), както не изчезва в покритите участъци на естакадата. Освен това е странно да кажеш, че "си правят метро". Първо, правят го за тебе, ти го ползваш всекидневно, и второ, тези, които го правят, нито ще се возят често, нито живеят край линиите. Та, заедно с удобствата, които ни дава подобна инфраструктура, трябва да свикнем и с известни неудобства.

2
difian, сбогом е силна дума. По-добре е: ще се видим съвсем скоро! Успехи и весело прекарване в Прага.

P. S. Да не пропусна да ти благодаря от сърце за всичките прекрасни и изкусно направени снимки.

3
Ами на мен ми изглежда логично - тунелът е един изцяло цилиндричен свод. Като всеки свод, той се укрепва от външното натоварване по посока към оста му. Ако върху свода има неравномерно натоварване, има опасност той да поддаде натам, където натоварването е по-слабо. Затова не е добре да се облекчава натискът на земните маси, с които тунелът е в равновесие.

Но като гледаме снимките, очевидно мястото над свода на тунела при Лъвов мост не е много и автомобилният тунел ще минава съвсем близо над него (освен ако всичките приказки за кръстовището на две нива не са...). Предполагам възможностите са или тунелът да бъде укрепен предварително чрез анкери, инжектиране и каквото още е възможно да се направи, или там, където над него ще минават автомобилните тунели, да бъде развален и да се направи някаква монолитна конструкция на два етажа. Много съм любопитен да проследим какво ще става.

А сега новината от вчера: къртицата беше прибутана до забоя и може да се каже, че е започнала трасето към Св. Неделя:










4
Виждам, че отново има гласове, които ни убеждавт, че е по-добре да приемем безпринципни машинации и нарушения на правилата, защото така ще предпочетем по-малкия дявол. Не разбирате ли, че точно това затваряне на очите и приемане на корупцията и нарушенията на правилата от тези, които могат да ги нарушават, ни е докарало до тук? Аз няма да си мълча и ще изпратя писма с обобщение на известните факти до Комисията, Европейската служба за борба с измамите и който още се сетя. Все още не е късно нещата да се поправят и да не се налага да конструираме четириосни метровагони! Няма подписан договор, европейските пари няма да бъдат изгубени, ако всичко е както  трябва. Вместо да си траем, трябва да сме по-активни - ако повече хора пишат до Метрополитен и изложат аргументите си срещу този търг и решимостта си да шумят и да се погрижат шмекериите им да излязат на светло, има възможност да се стреснат и да не подпишат този договор. Защото вероятните последствия са сериозни. Няма да е прецедент, вече се е случвало нашите власти да се отказват от тръжни процедури за възлагане на магистрално строителство, направени по българските мерки - осъзнавайки, че подобни балкански номера няма да минат пред Европа. Очаквам повече хора да пишат до метрополитен, за да им покажем, че сме активни и и този път няма да си затраем. Тези хора си мислят, че могат да си мълчат цели седмици и да крият информацията, както по времето на социализма. Трябва веднъж завинаги да разберат, че социализмът е свършил и гражданите имат право на отговори, а прозрачността е първо и основно изискване при харченето на нашите пари.

5
Малко снимки и на новите археологически останки, които се разкриват в момента на строителната площадка на археологическата променада между ЦУМ и Шератон. Слагам ги тука, защото археологията ще бъде експонирана като общ комплекс, нали така?




























6
Активно оформят тротоара пред президенството. Аз съм много доволен, че повече няма да бъде паркинг, а е предвидено много място за пешеходците и широка затревена ивица. Старият вид на този тротоар беше абсолютно неприемлив, гледка от третия свят или по-точно Източна Европа от 90-те години. Започната е работата и по изхода на подлеза, но в момента не се виждат никакви работници.






7
Ето няколко снимки от преди 2 дена. Вече площадката е изцяло бетонирана и са положени релсите за прибутване на къртицата, както и места за монтаж на петите, от които трябва да се оттласне, за да се вгризе  в стената на котлована. Самата машина беше избутана вече до края на станцията.






8
Ами всъщност тука им е мястото. Аз не съобразих, че е налице и "къртича" тема  :D

9
Ето и две увеличени изрезки от една от снимките. На първата ясно се вижда шнекът, с който придърпват назад изкопания от главата материал.




10
Днес минах край Лъвов мост и станцията в момента наистина представлява величествена гледка. Съжалявам, че снимките не са особено качествени.




















11
Ами няма да е лошо - ще се получи един лабиринт от антични и средновековни стени, демонстриращи различни "опуси", т. е. методи на строеж, улица, портици, атриуми, кладенци, канализация, избени помещения, интересни настилки, и всичко това на различни нива и гарнирано с експонирани находки. Може да стане чудесно, ако се направи както трябва. Освен това трасето на Мария Луиза ще се превърне отново в улица, но теренът на бившия паркинг пред ЦУМ, ако бъдат изпълнени дадените обещания, също ще бъде проучен и експониран - и там находките ще са все така наситени, плюс масивните и много редки в България стени на римските терми. Друго нещо ме притнеснява мен - дали когато започнат траншеите за пътния възел "Лъвов мост", няма отново да копаят top down, като започнат с изливането на покривните плочи, за да могат на спокойствие да разрушат всички развалини отдолу, както направиха със станция Лъвов мост?

12
Хе, постът на fizik ме провокира да направя коментар. Първо, в този изкоп се откри български паметник, при това доста важен - средновековна църква от XIII в., вероятно Св. Богородица Пречиста. Тъй като и нейните развалини стърчаха над долното ниво на тавана, както и османското здание на моите снимки, ги извадиха и не зная къде ще ги експонират. Да вметна, че ми е интересно точно как ще направят тавана над османските руини – надявам се, че няма да ги съкратят, а ще могат да излеят по-тънка плочка с кофраж. А таванът не е нисък, горе стърчат средновековните и османските развалини, но римското ниво е на 4-5 и дори повече метра по-надолу. Там предстои да се доразкопае и ако се експонира както трябва, ще се получи много интересен лабиринт за посетителите между древните сгради с римска улица, избени помещения, кладенци, портици, атриуми, колонади, канализация, по-късни развалини на горни нива и т. н.

О още нещо по повод коментара на fizik. Питаш с какво ще се гордеем, ако няма български находки. Мисля, че трябва да си даваме сметка, че макар в нашите очи да сме велики (и наистина си имаме нашите исторически проблясъци, които ни дават поводи за гордост), все пак нашите съграждани и предци, живели в града ни много преди нас, са били поданици на наистина велики империи, в сравнение с които историческото значение на българската държава е, как да кажа, доста по-малко. Така че, ако намерим под паважа на нашите улици останки от времето на Римската или Византийската империи, те са точно толкова важен повод за нас софиянци да се гордеем със славното и богато на история минало на града ни, както и развалините на българските църкви и градски жилища. И заслужават всеки инвестиран лев, за да бъдат съхранени и експонирани както трябва.

13
А ето и снимките от днес.


















14
И аз да пусна малко снимки. Първите са отпреди няколко дни, а по-слънчевите са от днес. Днес се бях покатерил за пореден път на оградката около статуята на "София", за да мога да надникна през окрадата до южната шахта при метростанцията пред ЦУМ. Един чичко с каска отвътре ме видя, приближи се и ми вика: "Не си ли нагъл да надничаш през чужда ограда"? Аз си казах, че щом той е толкоз нахален и аз мога така и му казах, че се намирам на улицата, а оградата загражда терен, който е публична собственост, значи и моя, поради което не я възприемам като чужда. Той заклати глава, не можа да отвърне нищо, а вместо това отиде да каже на един охранител да ме изгони. През това време аз си довърших снимките, а както можете да се досетите, и охранителят не можа да ме надприказва :)
































15
И аз видях вчера релсите - още са недовършени. Искам да попитам имаме ли идеи защо ги слагат тези релси сега - за да пуснат временно трамвая до пристигането на къртицата до котлована за изваждане или съм пропуснал нещо друго?

16
Обикновено на такива искания се отговаря, че ако някой има възможност, непременно ще направи снимки и ще ги публикува и без напомняне. Което се отнася и до искащия.

17
Интересно ми е от другата страна на станцията - при подлеза на ЦУМ как ще процедират? Сега го разбиват, но това означава ли че и там ще 20 метрова дупка, подобна на тази, която е в момента до Халите и от където започнаха да дълбаят?

На първите снимки от вчера се вижда шахтата, която строят на мястото на разрушената част от подлеза. Аз не очаквах, че вече са напреднали толкова. Има и една две снимки от страна при строежа на археологическото ниво в посока към партийния дом.

















18
Тук работник реже края на изкривен от свличане на камъни анкер. Точно на това място се виждат доста голям брой изкривени по този начин анкери, което може би означава, че често падат камъни и пръст, макар че не съм сигурен за причината.









Ето и много подозрителния за мене стръмен скалист склон в началото на прохода. Височината на скалите е над 50 м и не са укрепени по никакъв начин, а на мен (дано да не съм прав) ми изглеждат доста наустойчиви и ронливи. Единствено на различни нива са оставени берми, които може би трябва да спират падащите камъни, но на много места тези берми вече са засипани с чакъл и камъни, и вместо да имат обратен наклон, който би спрял падащи камъни, вече са наклонени към пътя...





На мястото на първото свличане на входа на Люлинския проход, което все още има доста потенциал, разширяват направената набързо подпорна стена. Ако гората отново тръгне надолу, както става вече няколко пъти, лесно пръста ще прескочи стената и ще се наложи спиране на движението по магистралата.





И последен коментар: сравнете как изглеждат снимките в предишните два поста - слънчево и синьо небе, да не споменавам прекрасния свеж планински въздух - със стената от смог, която ни посрещна на влизане в Софийското поле. Не само че е гъст като мъгла, но след горския въздух беше като истински шок за белите дробове. И така над почти целия град... А малко по-надолу се виждат и вече монтираните около пътния възел при Мало Бучино стълбове за табели.









Ето и снимките от вчерашната ми разходка до свлачището. На снимките се вижда, че то е обхванало десетки декари от нивите на хълма. Неочаквано за мен се оказа обстоятелството, че наклонът на този терен е много малък, само няколко градуса. Въпреки това свлачището се е задвижило много активно, на много места почвата е пропаднала надолу, което показва, че наистина има потенциал при преовлажняване да се втечнява. Не съм виждал досега толкова лепкава почва – тежка, подвижна и независимо от цвета (на по-плитко е черна като хумус, по-дълбоко става кафявау, а след това светло бежова) е все така пластична лепкава като глина. Когато е мокра, започва да тече надолу като гъст бетон. И все пак мощността на този нестабилен пласт не е много голяма - само няколко метра, а под него има, макар и мека, скала. Затова според мен с набиване на пилоти, изграждане на други укрепващи съоръжения и отводняване е възможно процесът да бъде овладян. Е, ще видим какво ще бъде предприето.































19
Здравейте, ще се опитам да постна една поредица от снимки, които направих на АМ Люлин преди три дни, а тези на свлачището са от вчера следобед. Както знаем от новините, работата по магистралата е почти на привършване, като остават асфалтови работи, лендскейпинг, монтаж на допълнителни съоръжения като мантинели, светофари, табели, тук там отводнителни канавки и пр. Както личи от снимките, основните проблеми, които остават за решаване, са свързани със стабилизирането на скатовете около трасето. Районът на Люлин планина е известен с много нестабилни почви от различни типове, които предполага изпълнение на специални мерки за укрепване на откосите. В репортажа съм ги разгледал последователно в посока от Перник към София. Най-неочакван и впечатляващ за момента се оказа проблемът с извънредно подвижната глинеста почва на първия хълм, който магистралата пресича, изкачвайки се към Голямо Бучино. Там въпреки че платното е врязано на дълбочина повече от 20 м под повърхността на хълма, е направена (доста набързо, доколкото разбрах) дълбоката траншея, укрепена със стени от бетонни стълбове, за която Бойко вчера се похвали, че прилича на Партенона и ще бъде облицована. Въпреки че наклонът на терена над траншеята е минимален, почвата се е втечнила от влагата, и е тръгнало нестабилно свлачище, което от няколко седмици затрупва платното в посока към София. Вчера не издържах на любопитството и се качих да разгледам това място. Снимки има по-долу.









Обърнете внимание как падащата от свлачището пръст е смачкала мантинелата - направо я е отнесла през цялата ширина на разделителната ивица. При последното ми посещение повредите по мантинелата бяха много по-малки. Но това е нищо в сравнение с вида на свлачището горе на склона, както ще видим по-нататък...





[/QUOTE]



Ето как изглежда свлачището на склона над траншеята, откъдето идва всичката тази пръст.



Малко снимки на третия тунел, който е вече почти засипан...







И сравнително малко свличане на почва зад подпорна стена. Малко вляво от средата на снимката се вежда прекъсната от свличането отточна канавка.





Втория тунел точно на билото на прохода - и тук работата по засипването на съоръжението напредва.



И състоянието на укрепените с анкери и мрежи неустойчиви склонове от насипни материали. На следващите снимки се вижда, че работата по забиване и презабиване на анкерите, която започна пролетта на миналата година, все още продължава.















20
Вече са изцяло асфалтирани и подходите към възела – ето снимки на подходите откъм София и от юг.













На тази снимка се вижда нещо, което според мен е подготвено пътно платно (в посока от АМ Струма вероятно към направлението за София, на което дори положиха баластрово легло, а после се отказаха да го довършват и дори частично го затрупаха обратно с пръст (защото е вкопано - посоката му е към затрупания мост под старото трасе на пътя София-Перник, който се вижда на снимката след тази). Чудя се дали на някакъв етап са променили проекта, като са махнали например транзитното преминаване на пътя София-Перник на ниво терен.





Има още фуги за правене



И няколко изгледа от място, което доскоро беше недостъпно:

















Pages: [1] 2 3 ... 22