Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 305
1
Дано да не съм прав, но най-вероятно ще прекратят процедурата и ще ги видим, за ен-ти път, и тези влакове през крив макарон. Защото вече абсолютно никой не е в състояние да спази срока за доставка. Дават ни милиарди даром, а ние ги оставяме на масата...

2
А още по-преди и 76, и 213, и 305 бяха на през 5-6 минути събота и неделя...

3
Хубаво, обаче как ще спазят срока за доставка. По тези еврофондове беше фиксирано някъде през 2026та и нито ден повече....ЕС не го интересува съдебни разправии и обжалваници. Трябва Алстом да приоритизират тази евевтуална доставка за сметка на други клиенти, ама надали ще го сторят...

4
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: Yesterday at 09:26:33 »
Снимката е рядка, понеже през 85та Шкода на седмицата беше крайно необичайно явление - обикновено бяха само съчленени, тези от Линц естествено.

5
Други градове / Re: Сливен
« on: Yesterday at 09:23:07 »
Попаднаха ми съвсем скорошни снимки от Сливен. Не мога да ги качвам без разрешение, а и няма нищо особено. Но въпреки новите тролеи и електробуси, по линиите за Мечкарево, Старо Село, Злати Воевода, Ковачите, Коньово, Гергевец, Крушаре, Сотиря, Тополчане, Желю Воевода и Горно Александрово продължават да се мандахерцат старите пушещи и ревящи бараки 0 405 и 0407, включително и единствения съчленен бивш Мюнхенски. Турските ПАЗче-подобни автодрусчета тоже си вървят....

6
Книгата дойде и при мен. Общо взето форматът е същия, като предишното издание от 2007а. Въпреки увеличения брой страници, не е по тежка, защото са използвали по-лека хартия, но дори с по-добро качество от предишната. Повечето снимки, както се очакваше, се повтарят, някои са махнати, за сметка на изцяло нови, неизвестни досега. Добавени са глави за ARC автобусите, които известно време ползват марката, за V127, V187 и за ребрандираните актуални китайци. Таблиците са актуализирани, има по-подробна информация за двигателите, като новото е, че са добавени страшно многото шасита, които са изнасяни в чужбина, и у нас включително, с цел производство на каросерии от местни производители. Съвсем нова е главата, посветена на дизайнера Ласло Финта, който проектира абсолютно всичко от 55/66 до края. От България снимките са същите, има само една нова на клубния автобус 250 на Локомотив - не е нещо особено. Като цяло книгата си заслужава, въпреки че е само на унгарски и дори и да имате предишните.

7
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 16.12.2024, 07:47:48 »
И никъде не е казано, че градски автобус не може да излиза извън границите на съответната община. Това, че общините си четат евангелието както им оттърва и че само се ритат по между си не само по отношение на транспорта (коньовете се ритат, магаретата патят) е отделен въпрос. Вярно е, че конкретно в Пловдив крайградската зона (като изключим Ягодово и Катуница - линия 22) никога не е била към градската номерация, което си е чисто Пловдивски и Русенски табиет. И в София могат да пуснат градски рейс до Костинбродските и Сливнишките села, до Рударци, Кладница, ама просто не искат. Варна също може без проблеми да си покрива и Аксаково, другата измислена община, но също се ритат по между си и не щат. Като и вашите измишльотини общините Марица и Родопи. В Будапеща поне 30 автобусни линии пресичат границата, въпреки това цената е една и няма доплащане. Виена също. Ванкувър покрива поне още 10 градчета около него, отново една зона. В Германия има 49 евро месечна карта, важаща за всички градове - това би било 60 лева ако гледаме българския стандарт. В Петрич цената е една - 2.40 за всички села, дори и най-отдалечените, до които се пътува един час. А за сравнение, за 30 километра от Сандански до моето село билетът е 6 лева. Съответно на хората с кола им е по-евтино. Въобще навсякъде бардакът е тотален, особено в Пловдив и Варна....Като в Пловдив вечерно време след разходка, дискотека, ресторант или ако си на работа до късно, на рейс не разчитай....

8
Аз, оказа се, предния път съм гледал не изцяло каченото ново разписание. Сега и Кулата са я засрали съвсем. От София връзка на Генерала има само за сутрешния и обедния влак, следобяд няма нищо, наобратно само рано сутринта и в един следобед. Абсолютно всичко останало е към Петрич. Но явно се вози въздуха - новата спирка Марикостиново е съвсем далече от селото, отделно и то, и Маринополе, и Кулата си имат редовен автобус за Петрич, а за нашите села нагоре няма рейс от Кулата от 24 години. Та догодина може и нито един влак да не оставят, а някои се надяват пак да тръгне влак за Гърция....

9
Също.

10
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 14.12.2024, 22:00:20 »
Не бяха унгарски дръжките, български си бяха, само че с черна боя. По това време и на новите тогава прототипни Чавдари - 130, 330, 410 и т.н. също бяха почнали да им слагат изцяло черни дръжки, явно такива са планирали и за серийното производство в последствие. Даже на същия панаир имаше един 11М4 с черни дръжки и с противоударни гъби. И Авиите ЛС51 от тези партиди бяха с такива. Цветните дръжки - червени, жълти, зелени, оранжеви, сини и т.н. излязоха доста по-късно, към 93та година. Единствения Чавдар с цветни (сини) беше тролеят Т130.
 През 88а даже и новите тогава вагони 74та серия бяха изцяло с черни дръжки.

11
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 14.12.2024, 21:16:02 »
Качих се 503 на панаира. Фазерът вътре си беше стандартния, чавдарски. Само рамките на джамовете бяха черни, не знам боя или оксидация, с тонирани стъкла. Кабината беше с черна боя, ватманската седалка пак чавдарска, но с черна тапицерия. Черни бяха и кутиите за табели - една отпред като на Т6М700м и две отзад, втория от трите джама между вратите, отляво и отдясно. За дръжките казахме - черни и малко повече като бройка, също нямаше врътка на таблото и вратите ги знаете, както и новия пантограф. Други разлики с Т6М 700М нямаше.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 14.12.2024, 12:02:08 »
Те бомбардират и собствената си територия - например Чечения. Хората там казват, че германците не са правели такива простотии, каквито са вършели руските "солдаты".

13
Пак, още със старите вагони, преди да ги сменят със 74та серия.

14
Пловдив / Re: Автобуси
« on: 14.12.2024, 03:26:14 »
6283 пак е пратен на Кричим-Стамболийски-Пловдив.
Че и градски автобуси ли пускат за Кричим, Стамболийски и Перущица?

15
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 12.12.2024, 03:10:22 »
Доколкото разбрах навремето на панаира, са внесени от Унгария. От чужбина бяха и някои други части по електрониката и управлението....

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.12.2024, 03:23:17 »
Междувременно "чалмите" са се хванали за главата и от видяното в затворите, и от това, че са открили цял ДАП с Ферарита, Ламборгинита, Бугатита, Ролс-Ройси, Бентлита и още куп други работи. Нищо чудно да пратят в Раша шпицкоманда да го гръмне тоя сатрап....

17
Истината е, че и Румъния, и Гърция, и Сърбия, и Вардарска Бугария по всякакви начини поддържат транспортен изолационизъм по отношение на нас. Колко време власите се запъваха като магаре на мост за моста при Видин? Ако не беше Джугашвили, и при Русе мостът нямаше да го има. Също гърците с мечешкия тунел при Илинден, с Маказа, със Златоград, Ивайловград, Рудозем. ГКПП Капитан Петко го откриха 87а година. По милошевичово време имаше повече влакове за Белград само защото сърбите, въпреки ембаргото, идваха и изкупуваха на кило бензина и всичко, каквото може, от Илиянци. Сега на всички приоритетът им е Моравско  - Вардарския вариант Ниш - Лесковац - Прешево - Скопие - Гевгелия въпреки Шенген и въпреки че по този път за пет милимунда отиваш в Косово. Между Трън и границата с Косово има едни 30 километра широка полоса около Прешево, също населана с албанци, които също напират да се отделят...

A с гърците не питайте какви ядове имаше. Плътно от май 1990та до падането на Шенген през 2001ва адски трудно издаваха визи, измисляха си сума ти причини да не ти дадат. И като падна Шенген, до приемането ни в ЕС, въпреки че нямаше вече визи, връщаха хора на поразия за щяло и нещяло, не могли да докажат целта на посещението, без дори да питат - слагаха черни печати и вписваха отказано влизане в компютрите. Това защото, не е лъжа, много българи оставаха там и работеха нелегално. Същите причини си измисляха и връщаха и австрийци, словенци, германци. Иначе Гърция влиза в ЕС даром, без да изпълнява абсолютно никакви критерии и изисквания, като много бедна и изостанала икономически държава. Сетне се замогна през 80те с хрантутене и кражби на еврофондове...

18
Трябва да отнемат от КАТ даването на номера и да го дадат на друга структура. Също издаването на шофьорски книжки, регистрацията на МПС, воденето им на отчет. Както им взеха изпитите. При мен с това се занимават съвсем отделни провинциални департаменти, нямащи нищо общо с милицията. Затова "специален" номер струва между 15 и 20 долара, според това в коя провинция живееш. Но номерът се подновява всяка година със стикер и не можеш да си го подновиш, ако имаш неплатени глоби за пътни нарушения.

19
Ще пуснат дзвънци. Нали гледахте видеото в другата тема. На север от Солун са само две мотриси - една сутрин и една  вечер до Серес, спиращи навсакъде - те вагони не могат и да теглят. Там ги интересува единствено Атина - Солун, със скъпите билети от над 50 евро в посока. Всичко друго кучета го яли.
То и тази мотриса върви вероятно само заради многото села без рейс по трасето. Между Солун и Серес на всеки час, до 9 вечерта, се движи директен автобус, който не спира никъде, билитът беше 9 евро. Също за Демирхисяр има 6-7 пъти дневно, но той минава през село Хираклея и още поне 10тина села.
Колкото на румънците, въпреки Шенген, им дреме на онова за транспорта до България...

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 09.12.2024, 00:11:48 »
Ще има бабината ти Трънкина, Владимире. И ти като тия по газетите, дето "цитират" баба ви Ванга: "Сирия падна, почва Третата световна война!" Глупости на търкалета. Никаква Сирия не е паднала, падна един диктатор, терорист, същият като Муамар Кадафи, Саддам Хюсеин, Чаушеску, Тодор Живков, Слободан Милошевич...И още по-рано щеше да падне ако Путьо не го беше спасил. Бежанците хукнаха към Европа заради него, а не заради "бунтовниците". Никаква диктатура с чалми и забрадки няма да има, Сирия ще стане, дай Боже, нормална държава....Иди виж в момента центърът на Ербил в Ирак как изглежда, въпреки турските дивотии.....

В Ирак от доста време военните и полицията само седят по улиците, дремят, отчитат дейност и се чудят от айляклък какво да правят. Щото нито някой напада някого, нито хвърля бомби, нито краде....

Pages: [1] 2 3 ... 305