Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Jorr

Pages: [1] 2 3 ... 39
1
http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/11/20/2423148_tramvaiat_na_razdora/

Статия на Капитал по въпроса. Като цяло е трудно да не се съгласиш с аргументите на протестиращите. Знам, че тук 95% са на обратното мнение, но всеки път като се опитам да си припомня защо, стигам единствено до "по-екологичен транспорт". Ама от какво, ако ще се запазват рейсовете, не е много ясно. Това с плексигласовите огради насред булеварда е вече перверзия, дано никога не се случи целият проект.

Признавам, че не ми е супер ясна и яростта, с която Релсов Обществен критикуват проекта, тъй като наистина сечта дето е основният аргумент, е силно надценена, а и както се каза по-горе има варианти с компенсаторни залесявания (не че СО ги правят като хората, съдейки по фиданките в центъра или около ю.парк но както и да е). По им отива да критикуват проекта подобно на горната статия - по-трезвичко и по-спокойно.

Независимо от целесъобразността и смисъла на проекта, начинът по който СО го движи, е под всякаква критика и трябва да се спре дори само заради това.

2
Не остава нищо друго, освен далекопроводът да се преработи с П-образни стълбове над пътното платно на Симеоновско и ТМ-трасето да се прекара по просеката на сегашния далекопровод и после по Г.М.Димитров. Така се решава идеално транспортното обслужване на кварталите около Зоопарка - Витоша, ВЕЦ-Симеоново и северния край на район Студентски.

Вярно, по-скъпо е решението, но при всички случаи по-смислено от въздуховози през гората до Пионер или Руското посолство. Иначе както е тръгнало, бодро вървим към заличаване на целия южен трамваен клон от Алабин нататък: до Дървеница няма да има трамвай, по Графа - едноколовозни декоративни совалки с 10 км/ч, единствена линия от Журналист до Хладилника също не би имала шанс за живот...

Това решение предлагано ли е някога някъде официално? Ако си прав, че основната съпротива е по повод Габровски и паркирането, а не по повод сечите, то сигурно би срещнало някаква подкрепа. Макар че доколкото помня, част от дианабадци по блоковете около гара Пионер се оплакваха че щял да дрънчи трамваят.

3
-- повторение, да се изтрие --

4
Тези рендъри май бяха само нечий проект, не съм сигурен, че са били одобрявани от Метрополитен :)

5
Е, проблемът е, че римските и арабските се разминават... доколкото помня.
Извинявам се за леко несвързания си пост по-горе, писал съм го в движение като гледам.

6
Не е много ясно с римски и арабски цифри не е ужасно ясно даже изобщо кое какво е и къде е

7
На фона на прекрасната снимка на старата гара няколко поста по-горе, огромната тъга и липса на въображение в новия проект:

http://stroitelstvo.info/show.php?storyid=2146804

8
За интермодалност е достатъчно автобусните връзки да спират на Лъвов мост, не е нужно да въртят там, вместо на Сточна гара. Където ако с тия пари направеха кръстовище на две нива, дори без Д. Николаев, щеше да е доста по-умно.

9
Как така се оказва, че всички българи разбираме от футбол, педагогика, а видно - от архитектура и естетика?! Може да се каже нещо за чешмата, само ако се разглежда в общия контекст на булеварда. Примерно една ретро-чешма в стил "рококо" не стои на ултрамодерна улица със стъкло и инокс. В това отношение за непостроените части е рано за естетически оценки. Специално изпълнената част като естетика е приятна и семпла. Това, разбира се, си е лично мнение.

Виж, качеството е друга работа и за него си има обективни критерии. Ако нещо се руши, пука, обезцветява в гаранционния срок, нещата са ясни - трябва да се отремонтира за сметка на изпълнителя. А никой уважаващ себе си възложител не би трябвало да приеме обекта с накриво поставени плочки, както не би приел това в собствената си баня.

То стари новини, ама не мога да се сдържа да не споделя

За съжаление вече не работя на Витошка и не мога да се наслаждавам всекидневно
Мисълта ми е, че не мисля, че е необходимо особено разбиране от архитектура, нито особено високи естетически критерии, за да ненавиждаш този погром над центъра на София

10
С алтернативния проект, споменат в Капитал, съм напълно съгласен. Само че и той, за разлика от твоите възгледи, предлага пресичане на Сливница на второ ниво.
Оспорването на даден проект не означава непременно запазване на настоящето положение, а търсене на по-добри решения.

Бързо включване - от началото на писанията си тук твърдя, че Сливница трябва да е на второ ниво. Но без кръгово. За разлика от предложението на СО, проектът на Група Град се занимава и с Ботев и Раковска, които бързо ще станат тапи със сегашния вариант.

11
С алтернативния проект, споменат в Капитал, съм напълно съгласен. Само че и той, за разлика от твоите възгледи, предлага пресичане на Сливница на второ ниво.
Оспорването на даден проект не означава непременно запазване на настоящето положение, а търсене на по-добри решения.

Бързо включване - от началото на писанията си тук твърдя, че Сливница трябва да е на второ ниво. Но без кръгово. За разлика от предложението на СО, проектът на Група Град се занимава и с Ботев и Раковска, които бързо ще станат тапи със сегашния вариант.

12
Уважавам на моменти трезвата преценка и широкия поглед на много от вас, но в случая прекалявате с цинизма. Да се твърди че грозните пешеходни мостове и тръбите са поправими едва ли не само с такъв грандомански проекти, е все едно да твърдим, че хлебарки вкъщи се униват само с напалм. Да, районът не е цъфнал, но може да се реши десет пъти по-добре, за по-малко пари и с уважение към историческата тъкан. Точно подходът "по-добре от нищо" е причина да се оправдават десетки архитектурни, културни и урбанистични кощунства в София, като Витошка и особемо Ларгото са пресни и болезнени примери. И мнозина и в този форум са протестирали срещу този подход. Лъвов мост е поредното му проявление и да, Благуне, да сложат тия пари във фонда Д. Николаев ако ще, ще са по-полезни за Согия со все инфлацията и безработицата.

Успокоявам се, че доказали се креативни хора, правещи много за София, също оспорват проекта: http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/09/15/2141124_arhitekti_sreshtu_stolichnata_obshtina_zaradi_proekta/




13
Нищо безпринципно няма да се критикува напълно безсмислено харчене на наши пари от общината. Цари съгласие, че минимум кръговото е излишно за кръстовището и ще обезобрази поредната зона с историческо значение в центъра.

Иначе и аз съм на мнение, че пробивът Николаев ще е много по-облекчаващ района, отколкото Сливница под земята, като пропуснатите коли по нея ще продължат да се затапват в нарастващи количества на Ботев и Раковска.

14
Проектът почва след минути дето се вика, а тука никакъв достатъчен хейт по това безумно разхищение на средства и опропастяване на всякаква визия и градска среда на западната порта на центъра. В настоящите обстоятелства всяко кръстовище на две нива там е излишно, но това кръгово конкретно печели всички класации по тъпотия и ще се случи просто защото вече са раздадени някакви пари.

15
Чак пък крайни? Точно мненията "е нали е по-добре отпреди" правят най-голяма услуга на безподобната посредственост в общината и наливането на пари във всякакви безсмислени и естетически спорни проекти, за да намаже някой. "Строи се нещо там, значи сме окей". Не ме разбирай погрешно, Витошка наистина изглежда по-добре отпреди, но след този ремонт, какъв е шансът там да се пипне изобщо нещо, че да заприлича някога като наистина привлекателно градско пространство? В момента е една голяма празнота! Скоро ще е празнота с маси и скулптури, дето изобщо няма да се вържат там. Витошка е знаково пространство за София, свързва историческия с южния център, лежи на древна римска улица, има традиции... ама къде ти. Целият потенциал е пропилян. Точно както стана с ужасния абсурд на Ларгото.

Да не говоря за това, че нямаше никакъв конкурс, никакъв обществен консенсус - всичко стана точно както не искаме да става в една европейска държава.
Да не говоря и за ужасно слабото качество на изпълнение, разместените и изтъркани плочки, въпросната безподобна чешма, изгорелите крушки и т.н.

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 16.06.2013, 09:28:53 »
Съгласен и с Оззи, и с Фантомас, а и 7те точки на Благун, даже непълни, добре описват абсурда в редиците на БСП и ДПС, от които откровено очаквах поне да демонстрират малко политическа зрялост и да не са толкова очевидни с келешлъците си, колкото бяха ГЕРБ. Те обаче направо надминаха всички апокалиптични сценарии, като Делян Пеевски беше черешката на тортата. Все пак взеха криво-ляво властта, да бяха поне пробвали да я задържат повече от два месеца.. Орешарски с разни претенции за успешен министър, Станишев председател на ПЕС, Местан новото начало на ДПС - какво си мислят, че правят?!

17
Моята идея беше че няма смисъл да се правиме на по-католици от папата и при положение че има такива ужасно изглеждащи кътчета в София да критикуваме изпълнението на Витошка.

Според мен пък всеки, който има някакво отношение към облика на София има пълно право да критикува изпълнението на Витошка - ужасните кътчета в града са факт и са едно на ръка, въпросът е когато все пак се хвърлят немалко пари в облагородяването на представителен район (при това такъв с история) да се направи нещо стойностно, а не просто за пореден път да се усвоят едни пари и евентуално да се свърши някаква работа, макар и без особена мисъл. В момента бул. Витоша изглежда откровено долнопробно, а според проекта ще продължи да изглежда направен "колкото да не е без хич", а в това няма никакъв повод за радост и си е основателен повод за критика.

Задължително трябва да критикуваме изпълнението на Витошка. Защото принципът "по-добре кирливо нещо, отколкото нищо" е просто удобен сифон за преточване на пари, точно както е споменал Фрешмейкър. И освен че визията на Витошка стана ужасно посредствена, самото качество на материалите е безподобно. Не е въпросът че плочките са с цвят "боза" - въпросът е, че се изтъркаха след има няма един месец! Затова ли изписахме стотици килобайтове за нуждата от пешеходна улица и за борбата с иначе правдивото трамвайно лоби, за да получим тази подигравка? Винаги съм защитавал пешеходната зона, но направо ми домиля за трамвая след това изпълнение.

18
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 15.06.2013, 09:43:45 »
Някои протестиращи искат да падне правителството, други не искат. Но всички искат Пеевски да не е шеф на ДАНС, което е съвсем конкретно, безкрайно обосновано, и символизиращо поне някакъв инстинкт за самосъхранение у българите, искане. Тъй че Агент 006... честно...

Иначе въпросът е какво изобщо се цели с това. От километри е ясно, че подобна глупост и показност ще предизвика недоволство практически навсякъде (е, в този форум винаги ще се намери някой да каже, че властта знае по-добре от хората, въпреки всички доказателства, че властта и олигархията зад нея се гаври нон-стоп с предполагаемото си задължение да служи на хората - вкл. общинската) и ще обедини хора, които са про-герб, анти-герб, националисти, зелени, емигранти, интелигенти, бели якички, на практика всички, които въобще следят какво става с държавата. Най-вероятно всичко е прах в очите, за да се смени фокуса от по-малко скандални, но все така удобни и престъпни личности, предложени за зам.министри, областни управители и т.н., а накрая властта щедро ще "послуша народа" и Пеевски "достойно ще се оттегли" или някаква такава глупост.

19
Наистина много необходимо от туристическа гледна точка, но силно се надявам да ограничат достъпа до групи и да направят достатъчно скъп билет, защото и без това крехката градина ще замине абсолютно безвъзвратно, ако всеки уикенд хиляди хора я тъпчат. Екскурзоводите са неопитни, не могат да ограничат тъпченето в огромния парк, спорно е и колко ще може да се опази мястото от боклук, а там наистина има ужасно ценни дървета. Желателно е да се пуска на групов принцип и в стопанската част да се изгради кафене-чакалня, както по света. Изначално желателно беше да не отварят парка, докато не са реставрирали цялото нещо като хората... в момента се дострояват неща, сградата не е пипната, тревата не е поддържана... слаба работа като цяло, а с много потенциал.

20

От цялата работа излизат някои нови факти за най-безмисления инвестиционен проект на СО за последните 100 години 8)

1) Ще има пешеходно пресичане на Сливница и тротоари на кръговото - ура! 3 метра не е много, но е от сърце.
2) Мостът си остава недостижим - ще го гледаме от трамвая като полезно изкопаемо.
3) Спирката на рейсовете от Младост изчезва - те явно ще прелитат покрай кръстовището и хората ще гледат метрото от разстояние. Приближаване на спирките до входовете на метрото и удобни пешеходни разстояние за прекачване - няма и следа в концепцията.
4) В кръговото ще има светофари, което ше го направи най-безмисленото кръгово в София а може би на целия Балкански полуостров.
5) Целият кеф ще продължи 4 плюс 1 плюс 4 месеца, в което време се очаква хаос, подобен на времето в което се срои метрото. Живущите наоколо получават значи двоен кеф в рамките на само 2 години.
6) Удоволствието ще струва 22 милиона заем, който ще го плащат нашите деца и внуци. Няма фондове и ЕС да ни подарят такава безмислица.
7) За озеленяването ще се въздържа да коментирам, все пак Сливница през 70-те беше една от най-зелените улици в София с дълбока сянка и романтични пешеходни мостчета - приятно място за разходки подобно на канала покрай Евлоги Георгиев. След като вилняха поколения архитекти и инженери сега ще остане с една поляна и малко цветенца. Еми който както се уреди както се казва.

+ 10000

Абсурдът не само, че не се прекрати, но и се работи активно по него. Вярно, проектът изглежда с половин идея по-добре от предния, но като цяло е трагично и жалко. Исторически мост, набутан насред кръгово, което се затапва на светофари без особено оттичане след има няма 300 метра. Мария Луиза отдавна не генерира почти никакъв трафик между Лъвов и Халите. Ако някой ден се сетят, че далеч по-важно е да се оправи Сточна гара и да се пусне пробива до гарата, то реално и отсечката Козлодуй-Лъвов мост ще остане със затихващи функции. С едната ръка СО обяснява как ще спира трамваите на Св. Неделя и гласи Мария Луиза за търговска, с другата пуска трамвай през кръгово.

Да свалят по две ленти от Сливница долу и това е, отгоре изобщо няма нужда да се пипа - освен визуално естествено, че е коптор и половина.

Pages: [1] 2 3 ... 39