Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - freepigeon

Pages: [1] 2 3 ... 113
1
A защо за бога вместо да виси автобуса 50 мин в Дружба не продължи до летището? Как може 24ч отворено летище да не бъде обслужвано от 24ч транспорт?

За летището трябва да има отделна линия Н5.
Може да трябва, но не се движи. Когато я пуснат добре, а дотогава?

2
Аз сега очаквам пловдивския КАТ да останат верни на себе си и следващата им серия да бъде нещо като ОР или ОС че откакто почнаха да ползват Е-то изненадващо почнаха подред да ги карат, супер несвойствено за тях.  :neznam:

3
A защо за бога вместо да виси автобуса 50 мин в Дружба не продължи до летището? Как може 24ч отворено летище да не бъде обслужвано от 24ч транспорт?

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 12.11.2024, 14:19:59 »
Едиственото нещо което може да работи с тези схващания е ИТ. И то отвкъщи. Най-вероятно не знае и немски, това само в ИТ сектора не е важно. На всякава друга работа човек като него щеше да е освободен досега.

6
Петък, 8 ноември. За пореден път диспечерския пункт на Столичен електротранспорт проспа трафика и не благоволиха да вкарат в разписание закъснелите коли на линия 123. За тях са важни броя обиколки, за които да бъде платено, а не дали хората трябва да бъдат превозвани и в пикови часове.
Щом няколко линии закъсняват, още една няма да бъде проблем за пътниците.
Добре как точно се вкарва в разписание автобус движещ се в тотално задръстен трафик?

7
Не, просто нямат нужда от Е-то. Имат още поне милион свободни комбинации и без него.
Това по принцип е вярно, обаче по тази логика не би трябвало да пускат и серия ВЕ в Ловеч, който е далеч по-назад от Стара Загора по издадени серии, но ето че след ВХ са пуснали именно нея.

За тия има една много хубава приказка. Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак.

8
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 11.10.2024, 12:35:12 »
Голяма опашка от пътници се изви на летище София

Големи опашки от заминаващи се извиха на Терминал 1 на летище София, съобщава bTV.

Пиковите часове са между 5.00 и 7.00 часа сутрин.

Забавянето се дължи на чекиране на място на новите устройства за пропускане. Те бяха инсталирани на 6 март тази година, като заявката беше, че "за минута на едно устройство могат да се чекират между 10 и 12 пътници".

При образуването на опашката тази сутрин обаче не всички устройства са работели, което е довело до струпването на хора.

В петък - 5 октомври, бившият депутат Мария Капон съобщи във Фейсбук, че пътници изпускат полетите си.

"Сутринта опашка от 2000 човека и въпреки, че бяхме с повече от 2 часа по-рано се оказа, че самолетът излетя без голяма част от пътниците. За капак и не всички багажи бяха свалени. Правим обща жалба", посочва тя.

"На огромната опашка, както се казва, нали сме "въздушен Шенген", работеха само три дигитални скенера на входа. После огромна опашка на проверките и така, пристигаш 15 мин преди полета, задъхан, потен и изнервен за да ти кажат, че не знаят кой е отговорен", допълва тя."

https://news.bg/society/golyama-opashka-ot-patnitsi-se-izvi-na-letishte-sofiya.html

Тази статия е писана от човек който не е стъпвал на Терминал 1 и нещо не е разбрал. Първо, новите машини които сканират бордните карти са само на Т2. На Т1 е добрата стара система с разсеяната лелка която сканира баркодовете. Проблем на Т1 действително има и той действително е голям, но само за първата вълна полети около 6ч. От летище София нищо не правят, няма и да направят понеже уж щели да затварят този терминал.  Дотогава който какъвто късмет имал.

9
Не, просто нямат нужда от Е-то. Имат още поне милион свободни комбинации и без него.

10
Въпрос от мен - закарах си колата в чехия и я пререгистрирах с местни номера. Старите не ми ги изкаха. Питах в общината какво да правя - казаха ми че мога да ги изхвърля. Дали пък не трябва да ги върна в КАТ София?
Ако българските талони на колата са при теб, си запази табелите и недей да ги връщаш в никакъв КАТ, особено ако номерът ти е с българския флаг или с код СВ и серия с първа буква А след цифрите! Знам, че звучи малко смехотворно отстрани, но повярвай, казвам го за твое добро! Не ги изхвърляй!
При мен си е всичко. По-скоро въпроса ми беше дали има някаква измислица в закона, че трябва да им ги нося.

Тъй като не си отрегистрирал колата в България нямаш никакви ангажименти да им връщаш табелите. Само че когато/ако дойдеш с колата на територията на България ще трябва да свалиш чешките и да сложиш българските, за да избегнеш евентуални проблеми. Това е сива зона, не е нито позволено нито забранено но има държави в които което не е изрично позволено е забранено, България е по-скоро от тях.

11
Вчера в медиите се появи статия за "апокалиптично" 3,7 в Пловдивския район.

Бях в Пловдив в неделя и честно казано усети се доста ясно и определено по-силно отколкото 3,7

12
Това е нидерландски номер със стилизирана табела. Единствените им изисквания там е да са черни цифри на жълт фон.

Лек оф-топик от мен.
Видях една литовска кола с табела с две букви и четири цифри. Оказва се, че това е техният формат за електрически автомобили. Волвото на снимката обаче въобще не ми прилича да е електрическо..

Преди всичко, не се вижда добре но по комбинацията съдя че е латвийска, не литовска регистрация. Едва ли е прекосил половината ЕС със незаконна табела. Я е хибрид, я е чист електрически но латвиец би ти казал по-добре как е възможно. А може и да си е купил персонализиран номер.

13
Защо да не се срещат? Сериите са валидни, АН мисля, че е втората бургаска със син кант след АМ т.е. 2001-2002 може би. След това бяха АР, АТ, ВА, ВВ и т.н.

Е то да са останали оттогава единици в движение. Нещо регистрирано през 2001 сега е на най-малко 23 години, а тогава много малко чисто нови автомобили се регистрираха. Не бих се учудил и този камион да е единственото останало в движение возило с тази серия.

14
От 1 юни румънците пускат прякото трасе от Букурещ до Гюргево. Ще има 7 влака на посока на ден. За съжаление скоростта ще е все така ужасно бавна. 2 ч. и 10 минути ще отнема на влака това разстояние. Освен моста и още две-три места, линията не е пипана.
https://mobilitate.eu/mersul-trenurilor-giurgiu-progresu/
Аз го казах по-нагоре. През всичките тези години, румънците пропуснаха възможността поетапно да обновят цялата линия. Можеха да се напънат всяка година да отделят средства за по 2 километра. За двадесетте години можеха да обновят поне 2/3 от цялото трасе, при което най-важното - да изправят кривите между Giurgiu Nord и Comana чрез изцяло ново трасе, но не го направиха. Срамота как си направиха линията до Constanta, а важен, международен, транспортен коридор го оставиха в този вид!

Виждаме сламката в окото на другия но не и гредата в своето. А за същото време БДЖ колко км от същия коридор рехабилитира и вдигна скоростта? Румънците са си на български хал, няма какво да ги обвиняваме.

15
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 13.05.2024, 12:17:55 »
Ами то бюджетните са толкова. Електромобилността не е евтина работа.

16
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.05.2024, 12:12:20 »
Не са фигуранти. Целта е да има бушони и никога за каквото и да е да не е виновен големия вожд, а пионките под него затова че не са го слушали.

17
Кой си спомня линията "фантом" - 99 с маршрут Хладилника-Бистрица?
99 беше от площад Пирдоп до гараж Малашевци. Кратко просъществувала линия.

Ти си мислиш за 98А. Тя съществуваше докато основната 98 беше от Двореца на пионерите (сега Семинарията) през Хладилника до Бистрица. Тогава имаше и 98А, която помагаше от Хладилника до Бистрица. Няколко курса сутрин и вечер. Това беше втората половина на седемдесетте.

1981-1982 Върнаха 98 обратно на Хладилника като начална спирка и я удължиха до Железница. Тогава спряха 98А.

Някой би ли споделил инфо за интересния маршрут на А75, до 2000-01г., когато е пътувал до Левски Г , точно преди да удължат ТБ1 дотам.   :rolleyes:
Първоначалният маршрут на 75 е от някогашния квартал Стефан Караджа (сега част от Хаджи Димитър) до военните жилища на бул. Ленин (сега Цариградско шосе). В Стефан Караджа е без обръщало. Върти по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. после ректората. И по Ленин (сега Цариградско шосе) до обръщало, което се е намирало горе-долу на мястото на днешното пазарче, което е на кръстовището между локалното и уличката, която води към окръжна болница. Става дума за 1968-1969. Тогава окръжна болница още не се намира там. А Младост тепърва приема първите си жители.

1972-1973 има различни временни маршрути заради строежа на широкия булевард Ленин (сега Цариградско шосе). Минава по Шипченски проход, Чапаев (днес част от шипченски проход) и т.н.

1973 откриват окръжна болница на днешното й място. До нея се построява обръщалото, което седи и до днес. След откриването на болницата 75 започва да върти там.

1980-1981 откриват обръщало и в другия край на линията. Това е обръщало на 85 и 285. Така маршрута става от обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. после ректората. И по Ленин (сега Цариградско шосе) до обръщало, което се намира точно до окръжна болница.

Някъде 1987 вече не минава през ректората. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев). после Орлов мост. и по Ленин (сега Цариградско шосе) до обръщало, което се намира точно до окръжна болница.

Някъде на следващата година прекарват линията през улица Иван Асен II, за да заместят спрените трамваи по същата улица. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока Парка на свободата (сега Борисова градина). после през пътния възел и по Ленин (сега Цариградско шосе) до обръщало, което се намира точно до окръжна болница.

Това не се задържа дълго. През 1989 пускат тролей 3 до обръщалото, което се намира точно до окръжна болница. И преместват 75 към станция Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Иван Димитров-Куклата и до станция Гео Милев.

И това не се задържа дълго. В началото на 1990 удължават линията до комплекс Христо Смирненски. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Бирюзов (сега част от Дондуков). после по Волгоград (сега част от Васил Левски). покрай паметника Левски. завива по Владимир Заимов (сега Янко Сакъзов). после по Климент Готвалд (сега част от Евлоги Георгиев) до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. Продължава направо по Шипченски проход. после по Чапаев (сега част от Шипченски проход). после по Иван Димитров-Куклата, покрай станция Гео Милев. после по улица Гео Милев. после по Слатинска река. и достига обръщало, на чието място днес се намира магазин Lidl. Сигурно на някого дядото е "имал" лозе там. Реституирали са го. И след няколко препродажби теренът е купен от Lidl.

В края на 1990 правят нова промяна в квартал Гео Милев. От обръщалото Стефан Караджа по уличките на квартала. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).

През лятото на 1991 удължават линията в другия й край. Вместо само до Стефан Караджа вече ходи до комплекс Металург (сега Левски Г, че може би Металург звучи твърде комунистическо). Обръщалото в комплекса се намира в най югозападния му край - в близост до жп линията. Там са блоковете с най-малки номера. От там линия 75 прави подробна обиколка на комплекса от запад на изток преди да продължи към центъра. Първо улица Могилите. после Георги Кюмюрджиев. после Климент Бояджиев. после Станислав Доспевски. после завива по Владимир Вазов към центъра. после Резбарска. после Васил Кънчев. после уличките на Стефан Караджа. после продължава по Макгахан. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).

На следващата година променят линията да минава по улица Летоструй, без да обслужва Стефан Караджа. От обръщалото при блоковете с най-малки номера в комплекс Металург (сега Левски Г) линия 75 прави подробна обиколка на комплекса от запад на изток преди да продължи към центъра. Първо улица Могилите. после Георги Кюмюрджиев. после Климент Бояджиев. после Станислав Доспевски. после пресича Владимир Вазов и продължава по Станислав Доспевски. после завива по Летоструй. после Тодорини кули. после минава покрай автогара Изток (сега Подуяне). после по Владимир Вазов. после по моста Чавдар. после по Дондуков. после по Васил Левски. покрай паметника Левски. завива по Янко Сакъзов. после по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).

1995-1996 се случват следните две промени:
- орязване на обслужването на Левски Г. Оформя се ново обръщало, което и до днес се ползва от линия 120 (при днешния магазин Домко) и се орязва подробната обиколка на квартала. Вече на хората им се налага да ходят много повече до най-близката им спирка. От новото обръщало по улица Поп Грую. после по Георги Кюмюрджиев и директно по Станислав Доспевски. и продължава нататък по Летоструй.
- отпадането на моста Чавдар и паметника Левски от маршрута. При пета пожарна линията завива от Тодорини кули по Александър Екзарх в посока Ботевградско шосе. после към гара Подуяне. после Мадрид. после театър София. после Евлоги Георгиев и продължава по Иван Асен II.
Но не мога да се сетя коя промяна след коя се случи, тъй като бяха близо една до друга.

След двете промени стана следното: От новото обръщало в Левски Г по улица Поп Грую. после по Георги Кюмюрджиев и директно по Станислав Доспевски. после пресича Владимир Вазов и продължава по Станислав Доспевски. после завива по Летоструй. после Тодорини кули. При пета пожарна линията завива от Тодорини кули по Александър Екзарх в посока Ботевградско шосе. после към гара Подуяне. после Мадрид. после театър София. после Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през локалното, което е до Орлов мост завива по Иван Асен II. При румънското посолство завива по Ситняково в посока гара Подуяне. после веднага завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет).

И това не трае много. 1997 спират обслужването на улица Иван Асен II. От новото обръщало в Левски Г по улица Поп Грую. после по Георги Кюмюрджиев. после по Станислав Доспевски. после пресича Владимир Вазов и продължава по Станислав Доспевски. после завива по Летоструй. после Тодорини кули. При пета пожарна линията завива от Тодорини кули по Александър Екзарх в посока Ботевградско шосе. после към гара Подуяне. после Мадрид. после театър София. после Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през Орлов мост директно по Цагирадско шосе. после през пътния възел слиза към Ситняково в посока румънското посолство. Продължава по Ситняково в посока гара Подуяне. после завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет). От този момент нататък и до ден днешен улица Иван Асен II е оставена без транспорт.

Пролетта на 2001 пускат тролея до Левски Г и веднага орязват повече от половината от маршрута на 75, който вече започва при военната академия. От военната академия по Евлоги Георгиев до Орлов мост. после през Орлов мост директно по Цагирадско шосе. после през пътния възел слиза към Ситняково в посока румънското посолство. Продължава по Ситняково в посока гара Подуяне. после завива по улица Гео Милев. после по Слатинска река до обръщалото (днес супермаркет). Тук вече започва упадъка на линията. Интервалите стават по-големи и все по-малко хора започват да я използват.

Пролетта на 2002 - някой се сеща, че дядо му е "имал" лозе на мястото на обръщалото в Христо Смирненски и го реституира. Това напълно променя линиите 11 и 75 в квартала. Може да се каже, че тези линии се обръщат с краката нагоре. 75 отново започва при военната академия, но вече тръгва в другата посока. От военната академия по Евлоги Георгиев в посока театър София. после Мадрид. после гара Подуяне. после Боян Магесник. после Слатинска река. после улица Гео Милев. после по Иван Димитров-Куклата и до станция Гео Милев (почти като днешния маршрут). Все по-малко хора ползват линията.

Лятото на 2002 удължават 75 до стадиона. И така придобива днешния си маршрут. Но интереса не се променя. С изключение на 2-3 курса сутрин и вечер, почти никой не ползва линията.

През 2007 закриват линията и променят 404 така че да обслужва Слатинска река. Вече 404 дава много нови връзки за Христо Смирненски, включително централна гара.

Но някакви хора подават жалби. Жалбите и протестите на някои жители на София имат много по-голяма тежест от тези на други. Примери - много. И затова в началото на 2008 възстановяват линия 75.


Линия 75 е претърпяла толкова много промени, че днешният маршрут няма нищо общо с първоначалния.

Сърдечни бллагодарности за толкова изчерпателната информация относно маршрутите на 75 през годините. Но старите имена на улиците и кварталите може да си ги спестиш, само препятстват ясното разбиране на маршрутите.

18
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 22.04.2024, 23:16:25 »
Интересно тогава къде е 5 на брой електробус? Кой е частния превозвач, който обслужва тези електробуси? Електронните табла значи са на общината и резултата е на лице. Глупаво, защото са хубави табла. Личи си че има спирка, както са ги поставили и като цяло видях доста хора, които чакаха превозните средства.

Тези 5 електробуса  са на общинското предприятие Градски транспорт
А частният превозвач които държал 30 години тази линия е ако не се бъркам А.С.БУС ПЕРНИК

Да, извинявам се 5 са, но мисля че 5ия още не е доставен. Отделно са едва от два три месеца на линия, а вече започна безотговорната и неправилна експлоатация. Зареждача на крайната спирка в кв. Изток не се ползва (под него са напаркирали коли), не съм видял да се зарежда и на другата крайна станция. В резултат днес например бяха пуснали газов автобус по линията.

Иначе линията се обслужваше преди това от АТ Кракра, които в замяна мисля че получиха линия 8 (това си е моя версия всичко разбира се се случва под масата, но от определно време вече АТ Кракра обслужват 8 и едва ли е съвпадение).

19
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 12.04.2024, 11:50:12 »
4 броя са, движат се по линия 16 която я взеха от частния превозвач който я експлоатираше от поне 30 години, чак не повярвах. Иначе електронните табла са били пуснати но вече не работят защото няма абсолютно никаква поддръжка. И не се предвижда такава.

20
Той живота и пазара сам регулира всичко. Винаги да си инфлуенсър ще е по желана професия от ватман, обаче няма как всички да са инфлуенсъри и по естествен начин някой се примирява с ватманската професия за да не умре от глад.

Pages: [1] 2 3 ... 113