Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 769
1
Ако има нормален транспорт, вероятно повече хора биха ползвали съществуващия шатъл и евентуален такъв до центъра. Този електрически Ютонг, който циркулира между терминалите, събира едва 30 човека пътници, много е малък.
А за метрото си има пътници, но то не дава добра връзка с жп и автогарата, както и с някои квартали. Лично аз пътувам с малка раница багаж и предпочитам да си спестя 35 лв. за такси от/до Люлин.
Е какво да бъде тогава - автобус от летището до навсякъде???? Не виждам как метрото не дава добра връзка на Т2 до автогарата, гарата и Люлин? Щом като описаните места имат претенции за лошо обслужени до летището, както да кажат в Овча купел, Надежда и т.н.?

Тук обсъждаме нощния транспорт, за другия има отделна тема, но не съм сигурен, че ще има много желаещи пристигащи да чакат автобус на 60 минути, с който на центъра да се прехвърлят на друг автобус. За ранно сутрешно заминаване могат предварително да си направят сметка кога да хванат автобус.
Единият вариант е, ако 84 тръгва от 04:00 на центъра и от 01:00 от летището. Другият - нощна връзка с N4 по бул. Колумб и N1 на ХМС. Това може да се реализира само с един автобус.

2
Особено 413, не виждам кой нормален човек би пътувал от Младост-4 до Централна гара близо 1 час. По-скоро трябва да има линия, която свързва Студентски град с Централна гара, и друга, която да прави директна връзка Студентски - Младост.
И двете връзки ги прави 413, като в Младост 213 и 413 имат съвсем различни маршрути с нито една обща спирка. 413 е ориентиран към бизнес и търговския район плюс Младост-3-запад плюс Младост-2, 213 - към жилищните Младост-4 и Младост-3 - изток.
Никой не е казал, че преобладаващият поток по дадена линия трябва да е от начална до крайна спирка - например 83, 102, 88, 73 и т.н.

3
Да пуснат един денонощен шатъл от центъра до летището. Цена на билет 5 лв., че дори и 10 лв. пак ще е по-добре, отколкото такси.
10 лв, т.е. по 5 на човек ми е таксито до Дианабад. Нещата доста се канализираха, а ако някои пропускат официалните таксита и скачат на копърките, си е техен проблем ценообразуването.
Проблемът с шатъла е, че наведнъж се изсипват 250 души от полет и няма какво да поеме пристигащите пътници. По тази причина даже и не през нощта шатълът Т1-Т2 е използваем само за първите няколко пътници, които слизат, без да чакат багаж на лентата и без да ходят до тоалетната.
За заминаване все пак се разпределят във времето.

4
Разни / Re: Спомени...
« on: Yesterday at 15:23:06 »
"Съдбата на войника"
"Судьба человека" е съветски военен филм, а "Soldier of fortune" значи "наемен войник"

5
Ами не им знам прозорците, но от тази година (2024) влакът Солун - Александруполис е отрязан само до Серес. Скоро гръцката част на линията Истанбул  - Солун, построена още от султана, ще е в историята...

6
Дали сега ще преправят разписанията на влака за Букурещ, заради добрата новина отпреди малко за пълноправното членство в Шенген? Иначе два престоя по 40 минути се обезсмислят.

Също ми е интересно дали ще удържат маршрута на ПВ Букурещ -Гюргево до Русе. Интереса е доста голям за това да видим.
Преди седмица беше споменато, че обиколката през Виделе остава и причината изобщо не е Шенген.
Но русенските такси и автобусни оператори потриват доволно ръце.

От другата страна - на Промахон съм скептик, че ще тръгне нещо, даже и да е удължение на влаковете до Кулата до Стримонас.

7
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 11.12.2024, 19:59:04 »
Аз помня, че имаше товарен лифт окол железница (не знам за какво и докъде), ама бремзберг...
Вероятно имаш предвид товарния лифт на НСА до базата им Академика. Тя работи ли, не работи ли - един Господ знае. Търсачката намира решение за почистване на трасето от 2014 и обществена поръчка за метални опори от 2015 г., не е ясно дали се е осъществило това.

Работи и всяка година има по две практики със студенти горе, лятна и зимна.
Грешно се изразих. Станцията работи, въпросът ми беше дали работи въжената линия.

8
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 11.12.2024, 17:17:55 »
Аз помня, че имаше товарен лифт окол железница (не знам за какво и докъде), ама бремзберг...
Вероятно имаш предвид товарния лифт на НСА до базата им Академика. Тя работи ли, не работи ли - един Господ знае. Търсачката намира решение за почистване на трасето от 2014 и обществена поръчка за метални опори от 2015 г., не е ясно дали се е осъществило това.

9
"Последно двайсе" е да се проучва за кръгово на Д-р Г. М. Димитров и Драган Цанков, при положение че от разработка преди половин година това беше отхвърлено като безполезно решение...
Не безполезно, а абсурдно "решение". Трябва да се събори и преизгради метростанцията, бензиностанция ОМВ също отива на кино. Как ще върви трамваят в посока Дървеница и в посока Винарово колело също е мистерия. Очевидно проблемите, които създава моделът "кръгово движетие с пробождащо го трамвайно трасе" на Лъвов мост, не са достатъчни да спрат мераците за други подобни.

10
Което разбира се не означава че не трябва да имаме влакове за Гърция. Дори напротив, доста популярна дестинация е за Българите лятото и 2-3 влака биха били много ползвани според мен. Като бяха пуснали влаковете за Солун с новите гръцки вагони по едно време бяха станали толкова силни и популярни че нямаше места за тях.
То че доста българи са в Гърция през лятото, е ясно. Но че жп превоз не ги устройва, е още по-ясно. В Солун от гарата до автогарата КТЕЛ Халкидики имаш преход с автобус през 1 час и отскоро - с метро+автобус. Освен това на Халкидики обикновено се обикаля по различни усамотени плажове, което без кола няма как да стане. До Аспровалта и наоколо е още по-далеч, до Кавала изобщо няма влак (има само по картинки за светлото бъдеще), още повече до остров Тасос. Единствено около Олимпийската Ривиера може да се измисли жп достъп. Влак до Солун (а и до Атина) е удобен само за бизнес пътувания, то и гърците го използват само да се отбият през уикенда до Сандански.
Горе долу сходно е положението по нашето южно Черноморие, но там автогарата и гарата в Бургас са близо, а времето за пристигане до Созопол, Приморско и Слънчака - по-малко.

Иначе Гърция влиза в ЕС даром, без да изпълнява абсолютно никакви критерии и изисквания, като много бедна и изостанала икономически държава. Сетне се замогна през 80те с хрантутене и кражби на еврофондове...
През 1981 Гърция и Португалия влизат 100% даром, а Испания - 80%. Такива са били времената. Политическо е решението да се включат не само високоразвити икономики. Политически по-нататък за решенията и за Прибалтийските републики, и за България и Румъния, пък даже за Вишеградската тройка - Полша, Чехия, Словакия и Унгария: колкото и да са били развити, не са сравними с Австрия примерно.
Колкото за усвояването на еврофондовете от Гърция - в материала, цитиран от Чезаре, се дава сериозно число. А какво е нашето усвояване, особено напоследък? Какво стана с фондовете за нови влакове? Могат 10 пъти да ходят на избори с един и същ резултат, а не могат да отделят месец-два и да изработят изискуемите закони. При толкова слаби изисквания - закони на хартия, а не в действие, даже и това не могат да направят. И затова ли ни са виновни гърците, та трябва в тяхното канче да гледаме, а не в нашето? Ами да видим в тяхното канче и позитивното - избирателната им система е такава, че да не се ходи през 3 месеца на избори. Имат 1 (един) депутат турчин, пък турско малцинство има. И държавните интереси - отношението към (Северна) Македония, Турция, въоръжаването, преговорите с външните кредитори, с доставчиците на газ са едни и същи - и за дясната Нова Демокрация, и за крайнолявата Сириза. Ама те са първата демокрация на света - кой ще им каже нещо!

По темата за международните влакове в Гърция. Организацията на икономиката им не предполага наличие на високоскоростна мрежа. Те са малка държава, а голяма част от доходите им идват от островите, докъдето няма как да стигат TGV-та. Всъщност на континента туризмът е развит само в Северна Гърция с таргет - балканските комшии. Връзка със западноевропейската скоростна жп мрежа може да имат само през Игуменица или Патра, но там трябват сериозни инвестиции не само в жп мрежа, а и в специализирани жп фериботи. И пак смисълът е спорен. Какво ще прави западняшкият турист, като се изсипе на гара Игуменица или Пирея? Нали нататък му трябва ферибот до острови в Йонийско или Егейско море?
По-скоро биха били интересни товарни превози от пристанище Солун и евентуално Александруполис.

11
https://bgtourism.bg/prouchvane-bdz-nai-dostapna/?fbclid=IwY2xjawHEE5xleHRuA2FlbQIxMQABHQFvMu0v-n6dH3-qQuzlrgXejIOMSVAKuWTppVCKJI4F9NPBGf3XbcNGww_aem_lcsKbIjRIxQ4eIUK2AdU2A

Поредната класация. Все пак основен критерий е цената или съотношението цена/качество. Затова очаквано TrenItalia води, а Eurostar е на опашката.

12
Уфф, аман бе!
Вместо хиляди постинги за коментар на всяко едно закъснение, ето тук, който се интересува, може да го прочете за всеки влак и всеки ден.

13
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.12.2024, 16:43:17 »
Последният брой на списание Архитектура на САБ е посветена на Витоша във връзка с конференцията, която организират по темата. Втората статия е за неосъществения до край генерален план от 50-те, и там има и най-различни данни каква транспортна схема е била планирана, с типичната за времето си грандомания, може да е интересна за някои:
Да, това е по-грандиозно от проекта за зимна олимпиада 1992/1994 на Витоша.

Не виждам как на теснотията и наклона при Черния кос може да се направи жп спирка. По-скоро трамвай към Александров мост и някакъв лифт нагоре. Разбирам, че е опит за интермодалност, доколкото връзката трамвай-лифт на Княжево не беше много удобна. Мисля, че при соца подобно трамвайно трасе можеше да се реализира, но при сегашната упорита деструктивна политика на княжевци - едва ли.

Копитото-Средец-Камен дел - доста терминални точки на лифтове доста близо една до друга. И Бай Кръстю не е далеч от тях. Сегашното струпване само на Златните мостове е лошо, но и прекалено големият брой входни точки направо ще задръсти планината. Това са само пешеходни райони.

За въжена линия от Бистрица до/през резервата Бистришко бранище спокойно може да се забрави.

За затваряне на шосейния ринг около Витоша: Чуйпетлово-Ярлово отдавна се говори, но нищо не се прави. Може би ракетното поделение западно от Ярлово е било препятствие. Честно казано, добре си е по-голямата дивотия на Южна Витоша, даже мечки все още се срещат там.


14
Тролейбусната ККМ не е даденост завинаги. Трябва да се инвестира и в поддръжката и модернизацията и. Точно тук куцаме жестоко. Допотопните стрелки правят софийските тролеи тромави, и дума не може да става за сравнение с ултракондензите.

15
От Добрич до Кардам е като от Кърджали до Подкова - край със затихващи функции.
Изобщо БДЖ трябва да има дъщерна автобусна компания,  която да поеме неефективните отсечки. Даже в супер жп-държавата Швейцария пощенски автобуси допълват жп-то вместо региото да спира по всички керемидки.

16
А когато пуснат метрото до Окръжна болница, ще се чудят там къде да правят обръщало за селските рейсове.
Много просто - от Цариградско към Малинов и към южния локал на Цариградско до Окръжна болница.

17
Съвсем скоро няма никъде да има жив човек на гарата да продава билети - или автомат, или онлайн.

18
1. А този 45 - да бърз е и удобен уж, но с много скапано разписание. На половин час в пик, на цял извън пик.

2. По-добре вместо 45, през автогара Халкидики да прекарат този за летището 78, който е доста по-редовен и е съчленен.

3. И не мога да разбера защо автобусите за селата Ставрос, на устието на Струма, Неа Врасна, Паралия Врасна и Аспровалта, всичките до едно бетер Катунци, могат да тръгват от голямата автогара, а тези за Уранополи трябва непременно да са от тази в края на града.

4. То и корабът за манастирите е крайно несигурен и зависи от капризите на времето - един ден го има, един ден не. И ако още един ден го нямаше, трябваше да пиша молба до игумена на манастира да ме откарат с камиончето до сухопътната граница, иначе щях да си изпусна самолета за Лондон, респективно и този за Канада. На въпроса ми защо не уредят по - предвидим транспорт за манастирите, отговорът беше, че това не е място за туризъм, а място за поклонение. Каква е връзката не знам....
1. Затова сега има автобуси 36 с различни букви до метростанции Неа Елветиа и до Вулгари. Те са доста по-редовни от 45, а метрото задръствания не го касаят.

2. Бившият 78 сега носи номера 1Х и няма как да прелети от булеварда пред ИКЕА до КТЕЛ Халкидики. Идеята да е бърза връзка до центъра, затова цената му е двойна. Бърз е и автобус 2Х директно до МС Неа Елветиа. Явно не се цели чак такава интермодалност за жителите на Халкидики - от автогарата право на самолета. Линиите от фамилията 36* довозват от ИКЕА, мола и КТЕЛ Халкидики до метрото, така че пипкавото пъплене със съчленените 2 и 3 от ИКЕА до Аристотелис Одос през всички квартали вече е в миналото.

3. КТЕЛ Халкидики е за маршрути, които са по скоростния път Солун-Неа Муданя (вкл. отклонението за Полигирос и нататък към Йерисос и Уранополи). Това спестява на автобусите задръстванията из Солун, а и по Периферики Одос. Доста хора от Каликратия и по-близките до Солун села около магистралата работят и учат в източната част на Солун и с тези автобуси стигат по-бързо, отколкото с градски от кварталите оттатък гарата и КТЕЛ Македония. Врасна, Аспровалта и наоколо са по направлението към Кавала и захождат от съвсем различна страна към града (откъдето захождаш и ти от Сандански). А и не са в регионален юнит (бивш номос) Халкидики, а в Солун.

4. Не мисля, че за външни хора е разрешен сухопътен достъп - той е за силно ограничени товарни превози, сигурно вселенският патриарх трябва да ги благослови. Е, както всичко в Гърция, има изключения. А и да има, те са за определени хора. На Атон пътищата не се прескачат - или са черни, или пътеки, асфалт има само от пристанище Дафне до столицата Кариес. Има лодки-таксита - и от Уранополи, и от Йерисос. За щастие заливът между Уранополи и Дафне е доста тих и спокоен, островите Амуляни още го успокояват.  Така че е рядкост там да има вълнение.

19
Така си е от време оно. Явно в тая сфера, има приемственост и як подбор на кадрите. То не бяха цифри, букви, цветове - няма друга държава в Европа, която да е сменяла номерата, толкова пъти за единица време. Че и глоби имаше и срокове ...
Всички европейски държави са си сменяли доста пъти формата на табелите. Причини:
- изчерпване на комбинациите
- сини ленти за абсолютно всички без Швейцария, Лихтенщайн, Монако и Сан Марино
- ползване на други азбуки
- създадени нови държави

В България необмислен беше ходът от 1987 с жълтите и белите номера. След като е било ясно, че гратисният период по Виенската конвенция за нелатински символи изтича, е трябвало още през 1987 да се променят областните съкращения и сериите. Оставащите по-малко разрешени букви предполагат двубуквени серии не само за София и Пловдив.

Девалидирането на табелите без ленти през 2007 се налагаше поради многото МПС, реално излезли от употреба без застраховка ГО и това беше най-бързият начин да не ни изхвърлят от международната система Зелена карта.

20
аз още не съм ползвал автобусите от KTEL Halkidiki и дори не се ориентирам добре къде точно е тя... близо ли е до някоя метростанция (отворена)
Автогарата се намира на края на скоростния път от Неа Муданя преди разклона за околовръстното. Оттам има автобус 45 за центъра (Аристотелис Одос) и гарата. Сега има довозващ автобус до първата метростанция Неа Елветиа. До тази метростанция лесно се достига и с кола по скоростния път - подминаваш разклона за околовръстния (Ring road, Periferiki Odos) и на следващия разклон излизаш надясно в посока Харилау и надясно по новия булевард Mihail Pselou  (тук пробивът още го няма) си право на метростанцията. Още я няма на Гугъл Карти, не знам как се паркира там, но районът засега не е гъсто населен, може и буферен паркинг да са направили.
Втората метростанция - Voulgari (не била на българите кръстена, а на техен министър-председател, чието име носи булевардът) е също лесна. От светофара, където свършва скоростният път и става градски булевард, завиваш наляво (има голяма църква и съботният пазар) по булевард Вулгари. След около 500 метра булевардът завива леко наляво и там са стълбите за метростанцията. Не е лесно паркирането, но то никъде в Солун не е лесно.
По Нова година ще ходим натам и ще споделя впечатления наживо.

Мисля, че тези метростанции ще използваме и след като стане готов другият метрорадиус към Каламаря. Той върви между булеварда към ИКЕА и летището и квартал/община/град Каламаря, а последната метростанция на този етап (ще е готова догодина по същото време) Mikra е далеч от ИКЕА и търговските центрове наоколо.

Pages: [1] 2 3 ... 769