Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - cyberdude

Pages: [1] 2 3 ... 36
1
Не знам кой идиот в СО/ЦГМ е писал текста за маршрутните промени, но не е лошо да научи, че ул. "д-р СТЕФАН Чомаков" няма и никога не е имало. Както и няма такава историческа личност.

2
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 28.12.2023, 21:21:47 »
Под горното е добре да се сложат и трасетата, по които в що годе нормална държава не биха пускали нищо.

1. Трасето по Илиенско шосе до кв. Илиенци.
2. Трасето по Баучер
3. Трасето по Стамболийски до Западен парк

Отделно през гората в Лозенец се твърди, че не може да се ползва никакъв друг модел от действащите, освен единични ЧКД.
С оглед на горното, опциите намаляват драстично.

За решение на краткосрочния проблем с 11, за мен май най-работещия вариант е следния:

1. 11 се скъсява до гара София Север и минава на Pesa. Така се запазва връзката с 12, която се губи ако 11 обръща в депо Банишора. Трасето между депо Банишора и София Север е зле, но приемливо.
2. 6 си остава на Инекон
3. Линия 12 става с маршрут Илиенци (СТЗ след няколко месеца) - Централна гара и там се пускат на доизживяване пенделите. След като линията стане до СТЗ и ако се пуска заместващ автобус, направо трамвайното движение се спира и се прави и тотален ремонт на цялото Илиенско шосе до Жеков.
4. Мисли се за решение на казуса с гората през Лозенец. Все пак рано или късно ЧКД ще изчезнат и все нещо трябва да може да се движи там.
5. Планирания уж ремонт по Стамболийски и Баучър да се направят по-скоро и най-вече - качествено.

3
Трамваи / Re: T8M-700 (900-939)
« on: 24.07.2023, 16:11:44 »
.... Така или иначе засега този модел няма да бъде спиран. Само 909.

A къде ще се движат? На 11?

4
Значи 11 се праща до Хан Кубрат.
Иначе при наличието на доста нови трамваи, които няма къде да се пращат заради лошите трасета, ми се струва, че разделянето на 4 и 14 не е лоша идея.

5
ТМ1- закрива се.
ТМ3 - остава същия, с чешки единични
ТМ4 - Никола Петков-Македония - Орландовци - с Pesa. Може да се мисли и за вариант да минава през Овча купел и Възраждане, там имаше сериозен пътникопоток. Има и вариант да се раздели на 4 и 14 с двата маршрута.
ТМ5 - Княжево - Съдебна палата - с Pesa.
ТМ6 - Обеля 2 - Централна гара - Иван Вазов - с Инекон.
ТМ7 - Хан Кубрат - Централна гара - Борово - с Pesa.
ТМ8 - Люлин - Възраждане - Иван Вазов - с швейцарскит
ТМ10 - Западен парк - Хладилника - с чешки двойни
ТМ11 - Княжево - Овча Купел-София Север - с Pesa
TM12 - Илиенци - Централна гара - Журналист - с швейцарските и с повече коли
ТМ18 - закрива се


6
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 06.07.2023, 09:20:48 »
И българските се пращат в заслужен отдих...

7
Аз лично се впечатлих от това:

"...там надясно по новия пробив на бул. Христо Ботев до бул. История Славянобългарска където се строи доста мащабен жилищен комплекс в близост до ТЕЦ София (които също ще изградят връзка от другата страна на Централна Гара)..."

Да не са направили тайно нов пробив под Централна гара и аз да не съм разбрал? :crazy:

8
Изтрити теми / Re: Еридантранс
« on: 20.04.2022, 10:50:44 »
Дизела е нещо вече умряло и скоро ще е нещо като walkman или видеокасета за младите.

А не виждам защо да е по-трудно да се внесе втечнен газ, отколкото дизел. Ако (теоретично) Лукойл спре да работи, щото не може да внася руски петрол, дизелът едно ще удари 4 лв, второ ще се внася също толкова трудно - през Румъния и Гърция. Или да потърсим автобуси с парни машини, за още по-голяма сигурност.

За екология няма да говоря хич - даже зад уж най-модерните Ютонги може да видиш облаци черен дим и сажди. Зад МАН-овете няма смрад, няма и сажди, въпреки еднаквата (липса на) поддръжка.

9
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 27.02.2022, 21:40:49 »
В България няма кой град да ги вземе и пусне в движение, даже и за без пари. На изток от България - нямам идея.

10
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 17.02.2022, 16:38:14 »
Скептичен съм, че и със общински пари ще могат да се купуват дизели, тъй като това с много голяма вероятност ще е нарушение на Програмата за подобрение на чистотата на въздуха и други програми и съответно могат да бъдат отрязани всякакви европейски/бюджетни пари по други програми. Не мисля, че след като в Западна Европа големите градове се затварят за дизелови автомобили и се говори за спиране на продажбите им до 2030, при нас някой тепърва ще купува такива неща с обществени пари.
Всичко това без да коментирам дали самата община (след ГЕРБ) ще иска да купува дизели - за мен много малко вероятно.

11
Автобуси / Re: BMC Belde 220/250-SLF
« on: 17.02.2022, 15:45:32 »
Шанс за махането на Ютонгите (след 3-4) години а и на всички остарели автобуси са различните програми за подобрение качеството на въздуха.
Въобще, трябва да е ясно, че дизели оттук нататък няма никакъв шанс да се купят, защото никой няма да даде пари за такива.

12
Обзалагам се, че повече покупки на дизелови автобуси в София, а и другите по-големи градове, няма да има. Вместо да мрънкаме за хубавите дизели, по-добре да мислим как да вземем най-доброто от възможното друго.

13
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 01.02.2022, 20:43:06 »
Не ми звучи сериозно. Само последните шест месеца в експлоатация влязоха 25 нови електробуса Хайер, които замениха съответния брой автобуси. Не сме видели да са бракувани повече от няколко бройки автобуси, така че трябва да има свободни. Да не говорим, че и някои разписания бяха поразредени.

14
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 01.02.2022, 18:30:11 »
Вчера се коментира в общината, че освен заболели, в Еридантранс вече не им излиза сметката, при тези цени на дизела и газта, да оперират на 2,59 лева. С оглед на това, че реално няма никакви валидни договорни отношения между двете страни, то концесионерът предпочита автото да вози по част от колите, вместо той да оставя открити коли и да си плаща глобите за това. Не съм наблюдавал, но вероятно в момента газовите автобуси на Еридантранс са спрени или излизат само по изключение. Затова има недостиг, който се покрива от Столичен автотранспорт. Проблем за Автотранспорта пък е, че изключванията не са от Руски паметник и им е много неизгодно да зареждат коли от Малашевци, защото в Земляне има недостиг. Вероятно скоро ще променят разписанието, така че изключванията/включванията да са от Руски паметник.

А като няма валидни договорни отношения, защо Автото не си прибере линията и да си я обслужва? И втория въпрос - какво пречи на Еридантранс от утре да си бие камшика, щом условията вече не го устройват? И третия, който е баш към СОС и Общината - докога ще я караме без "договорни отношения".

15
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 01.02.2022, 10:25:47 »
Коригирано

16
Актуална информация / Re: Наряди
« on: 01.02.2022, 09:20:59 »
Аз вероятно съм пропуснал, но защо се налага СтАТ да поема курсове от Еридантранс по 260?

17
Аритметика за деца от първи клас:

Според шефа на общинското предприятие „Столичен електротранспорт“ инж. Евгений Ганчев причината за дискомфорта била, че батериите на превозните средства били пригодени да возят без зареждане по 20 километра
"Трябва да издържа с пуснато парно 20 километра.

дължината на въпросната линия била около 25 километра.
Въпрос:

Ще мине ли съответното ППС цялата линия и идиот ли е този, който е пуснал електробуси по нея, без да изгради нужните зарядни станции.

18
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 15.12.2021, 18:31:54 »
A нещо за бракуване? 3-те оцелели "зелени", някое BMC, някое късо Connecto? Все пак се вкараха 45 електробуса. 

19
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 17.10.2021, 11:56:47 »
Гледам изказването на Кристиан Кръстев как СО щели да рециклират старите дизелови автобуси и да ги правят на електробуси. На мен това ми звучи като някаква поредна схема за усвояване, като се има предвид, че дизеловите автобуси на СтАТ са на средна възраст 20 години. Независимо електрически, метанови или дизелови - подобни автобуси следва да се бракуват. Още повече като знаем нивото на поддръжка в столицата ни... Не мога да си представя как оранжевите МАН-ове стават електробуси и се търкалят още много години, вместо да поемат към някоя фирма за скрап.

20
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 20.09.2021, 13:11:04 »
При новите безумно окастрени разписания се надявам, че Икаруси няма да излизат изобщо, освен може би този с рекламата, който сигурно трябва да се движи по договор.

Pages: [1] 2 3 ... 36