Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 288
1
Говори се, че Черепа имал участие в този консорциум.
Може, но не чрез Алстом. В консорциумите има по няколко различни фирми.

2
И какъв модел предлага Алстом, те бяха хората на Пеевски нали или Песа, че почнах да ги обърквам вече.
Доколкото знам на никой не са за сега.

3
Извън депо, без пътници, но това няма отношение към възстановителните работи след това и наличната техника.

4
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 11.12.2024, 18:26:27 »
Този товарен лифт е една вагонетка, която се търкаля по носещо въже и друго, теглещо, я дърпа нагоре. Въжето се навива на макара в горния край.
За бремсберги на Витоша не съм чувал.

5
Ще се вметна в разговора с това, че на бул. "Македония" при ПТП със сгазен пешеходец и той е под трамвая не мога да вкарам кран да вдигна трамвая за да се извади човека ...
Ако бълснатият е под трамвая и ще чака кран, за да го извадят, значи вече няма бърза работа... Трамваят се придвижва но собствен ход или с дърпане/бутане и каймата се събира в чувал. Да не мислите, че влаковете ги вдигат с кран, когато прегазят някой?
Когато не може техниката да влезе отстрани, трябва да се закупи подемна техника, която може да влезе по релсовия път. Метрополитен сигурно разполага с такава техника, въпреки че досега не съм чувал да са имали случай на дерайлировка.
Не си чувал, но са имали. Не знам дали и с каква техника разполагат, но възстановителната служба на НКЖИ е на разположение и за външни клиенти.

6
Крайната цел би била улицата да се върне в изходното положение за сметка на нарушилия законите.
В този случай, за щастие, няма да се случи подобна глупост.

7
Тази въпросната жалба е точно за това, само че в нея са добавили и изрично искане за спиране на изпълнението, което именно съдът оставя без разглеждане. Или нито жалбата, нито определението имат някакви последствия за строежа и разрешението му към този момент по причини, които вече описах по-горе.

8
Доколкото става ясно от разпореждането, жалбата е против разрешението за строеж, а това определение касае само част от жалбата - искане за спиране на действието на разрешението за строеж. Съдът оставя това искане без уважение, защото самата жалба следва да има същия ефект... но не е задължително и като цяло, практиката е жалбите срещу влезли в сила разрешения за строеж (а това предполагам е такова) да се разглеждат без да спират обжалваното разрешение. Съдът тепърва ще се произнесе дали изобщо жалбоподателите имат право да оспорват това разрешение - според мен не, първо, защото не са заинтересовани лица по смисъла на ЗУТ и второ, защото вероятно са изпуснали срока.

Така и трябва, защото иначе всеки започнал строеж ще може да се спре по всяко време от всеки, който смята, че е заинтересована страна и ще стои спрян докато съдът се произнесе, а след това може следващият "заинтересован" да го спре отново.

9
Това решение няма правна сила по отношение на строежа, а само констатира, че жалбата е за нещо, което би трябвало вече да е станало, съответно е безпредметна.
Ако строежът е спрян, то не е по силата на това решение и затова цитирането му е безсмислено.

10
Публично взривената Тесла му е донесла печалба за няколко нови Тесли, така че едва ли я е взривил само от яд заради батерията. Може даже и нищо да ѝ е нямало на батерията и дори да е демонтирана преди това и продадена отделно.

11
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 07.12.2024, 20:40:23 »
А Марио като какъв се подвизава там?

12
Долно Камарци - Мирково има прозорци за ремонт.
Прехваленият влак с "новите" вагони за Бургас е спрян.
Не е спрян, а става редовен за сметка на сегашния.

13
Маслото се гледа при изстинал двигател, сиреч сутрин преди да излезе
Не е задължително. За моята кола например пише, че се гледа на загрял двигател, 5 минути след като е изгасен. Знам и за други возила, на които се гледа на топъл двигател.

14
Един асиметричен пантограф струва над 10 хиляди евро...
В Монтана правят по 7000 лева и издържат на далеч по-сериозни натоварвания.

15
Хората собствените си коли не обгрижват, а ще се занимават да поддържат чужд автобус, в който се качват хиляди случайни хора.
Разбира се, ако читавите могат да изолират мизерниците от возилата, с които работят, ще има ограничен брой добре гледани возила, а всички останали ще са бараки, но това няма как да е цел на предприятието, а и е икономически и експроатационно крайно нелогично, защото паркът не се използва пълноценно и адекватно.

16
Смартроните са на поточна линия и нещата се случват бързо.
Шкода е малко по-бутиков производител и работи с подизпълнители за кошовете. Тепърва ще се произвеждат и ще са собственост на държавата, така че няма гаранция, че ще отидат при БДЖ.

17
Е обясних го мисля достатъчно ясно - дъждовната вода от от малките улици отива във фекалния колектор (единствен), който при порой прелива в дъждовния, където има такъв или направо в реката. За целта има изградени т. нар. облекчителни камери или облекчителни колектори с преливници. Тогава фекални води попадат в реката непречистени, колкото и на @fafan да не му харесва.

18
Разни / Re: Топло
« on: 01.12.2024, 16:21:51 »
Все пак говорим за временно заместване, а и повечето хора вече имат климатици, които за поддържане на вече затоплена стая харчат под 300-400 W.
Не е меродавно колко пише в сметката, а какъв е предпазителя в електромерното табло. За конкретния случай беше 63 А, което прави 14 kW, а за бойлерчето сложихме 50 А. Проводникът до апартамента е 6 мм², което при почти 10 kW реална консумация от бойлера (измерена), е под 8 А на мм², което е съвсем приемливо, особено като не е постоянно.

В кв. Изток пък има един блок (не панелен), в който всички апартаменти имат трифазен ток, въпреки че е топлофициран. Там е още по-лесна задачата.

19
Разни / Re: Топло
« on: 01.12.2024, 09:13:06 »
Миналата година монтирах на един колега 12 kW проточен бойлер в панелка, който заради високия етаж, реално работи на 10 kW. Инсталацията е напълно достатъчна дори всички да имат такива бойлери, защото не ги ползват едновременно и разбира се, ако бойлерът е единственият голям консуматор в апартамента в даден момент, което не е проблем, защото все пак е временно заместващо решение. Всички едновременно да напускат печки и бързовари не е по-щадящо за мрежата.

20
Разни / Re: Топло
« on: 30.11.2024, 23:12:01 »
Може би не всеки има място за бойлер, и до колко ще издържи мрежата ако в по студен ден всеки пусне бойлер и климатик ако спре ТЕЦ а.
Ами ТЕЦ-ът спира. Дали често или рядко, дали планово или аварийно, спира и трябва да си подготвен. Не говорим за някакво форсмажорно бедствие, а за много по-регулярни и чести явления.
Климатикът пък харчи много малко ток за поддържане на вече затоплено жилище. По-голям проблем може да са обикновените печки, но до сега не знам да е имало електриечски проблеми от това, че няколко квартала са останали без парно.
Проточният бойлер пък работи само докато тече водата, а не всички са едновременно в банята.

Pages: [1] 2 3 ... 288