Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Unicode

Pages: [1] 2 3 ... 30
1
Аз се чудя, вместо да мислят нови кодове, защо не почнат 3 цифри и 3 букви
Предостатъчно варианти за областни кодове има с 2 букви. В следващите 20 години Пловдив и Варна ще употребят по един, София - 2 или 3.

(...)
Областните кодове не са длъжни да са като съответните имена. В държави с друга азбука - Гърция, България, Украйна те не са, в Русия са с числа.

Доколкото виждам, вместо с областни кодове с букви както при нас и в Сърбия, в Турция табелите на МПС май също са с числа в ролята на областен код. В Одрин като областен код табелите май започваха с 34.

2
дублиран пост

3
Нещо има проблем с темата "Новини от София". На последната страница последните два поста не излизат!

На нея последния пост който се показва преди страницата да прекъсне е пост #6277 написан от RADOSVET тук https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=373.msg100319786#msg100319786. На страницата с раздела където е темата ми излиза че последния пост #6279 е на fafan който можах да прочета чрез влизане в неговия профил. Явно поста с номер #6278 нещо е развален, който е между този на RADOSVET с номер #2677 (след който страницата веднага прекъсва) и поста на fafan с номер #6279.
Според мен #6278 трябва да се редактира или да се изтрие, защото не може да се види нищо от този пост - нито неговия автор, нито какво е писано! :help:

4
А защо не се пусне 4 - Никола Петков - Алабин - Журналист - Хладилника. 90 минути курс, 6 коли. 15 минути интервал.
18 да се намали 2 коли, защото се движат полупразни песите. 6 коли с курс 60 минути, вместо сега 8 коли на 8 минути.
1 се закрива, в този си вид е паразитна линия и повече пречи.

Аз пък бих предложил:
Трамвай 4 да се закрие;
Трамвай 5 да се махне от кв. Княжево и да стане със сегашния маршрут на 4 от кв. Орландовци само до бул. Никола Петков. Изчезват следните спирки от маршрута на 5: ул. Планинец, ул. Райска Градина, кв. Княжево;
За компенсация: новия трамвай 15 да се скъси САМО до пл. Журналист, но от другата страна да се удължи и да обслужва ЦЕЛИЯ бул. Цар Борис 3, като следващите спирки след Бъкстон иначе просто няма да имат директен достъп до тази нова линия, като вместо само до дотам, 15 да върти вместо това на кв. Княжево заедно с трамвай 11, като така ще осигури достъпа до ул. Граф Игнатиев и пл. Славейков не само за спирките до Бъкстон, но също и всички следващи по булеварда: бул. Овча купел, кв. Павлово и бул. Никола Петков, в допълнение, трамвай 15 ще осигурява също връзката с центъра + новата директна връзка с пл. Славейков / пл. Гарибалди / ул. Граф Игнатиев / пл. Журналист след махането на трамвай 5 от Княжево за спирките след Околовръстен Път / бул. Никола Петков които са: кв. Княжево, ул. Райска Градина и ул. Планинец!

5
Не знам защо, но при нас спирка ЖК "Дружба-1" на бул. Искърско шосе / ул. Туше Делииванов НИКОГА не се съобщава в автобуси 10, 14, 88 и 604. Изключение е май само един МАН по 88. Странното е че същата спирка се съобщава в трамвай 20, но спирката по неизвестни причини напълно се пропуска в гласовото съобщаване в автобусите 10, 14, 88 и 604...  :help: 

След като за два-три месеца нямаше оповестяване в автобусите 10, 14, 88 и 604, сега спирка ЖК: Дружба-1 от около 1-2 месеца се съобщава коректно в автобус 604. Не знам обаче за 88 как е...

6
...

7
На мен ми идва идеята (от доста време) за постоянно с оглед на текущия пътникопоток на трамвай 20 (визирам преди временното затваряне на ул. Гео Милев заради изграждането на метрото там):

1. Трамвай 20 да му се скъси маршрута за постоянно: да се движи от Метростанция Опълченска по маршрута си, но САМО до трамвайно ухо Гео Милев където да сваля пътниците и да върти целодневно, като трамвайна спирка ЖК. Гео Милев (спирката на ул. Иван Димитров-Куклата до автостанция Гео Милев) да се премести двупосочно от западната страна, това значи спирката в посока Депо Искър да се върне на старото си място ПРЕДИ светофара, интервал около 7-8 минути само със съчленени състави;
2. Да се пусне трансградски трамвай 21: от Депо Красна Поляна, по маршрута на трамвай 22 до Гара Подуяне, после по маршрута на скъсения 20, като обаче след трамвайно ухо Гео Милев, линия 21 да продължава по маршрута на 20 до депо Искър. Линия 21 да е САМО с единични състави на сегашния интервал на 20 около 10 минути!

При този маршрут няма да се върти пробег от почти празни съчленени 20-ки из Дружба, особено извън час-пик (наблюденията ми са, че тогава в Дружба 20 се движи само с по няколко пътника в двата състава общо, не знам в пиков час доколко се пълнят мотрисите по 20 в жк. Дружба), обаче въпреки скъсяването на 20 само до Гео Милев не се губят НИКАКВИ ВРЪЗКИ защото новата трансградска линия 21 ще има масивни предимства:
1. Ще подпомага 22 който доколкото знам е доста натоварен дори (пред)празник; 8)
2. НОВА ДИРЕКТНА връзка за спирките по: ЖК. Дружба-1 около бул. Искърско Шосе, бул. Асен Йорданов, жк. Гео Милев около ул. Шипченски Проход и бул. Ситняково с районите през които минава трамвай 22 по бул. Константин Величков и ж.к. Красна Поляна!; :rolleyes:
3. Трансградската 21 поема и ще осъществява обслужването на спирките от Гео Милев по Асен Йорданов и Искърско Шосе до депо Искър обслужвани от скъсения 20; също така 21 ще държи и връзката и за тези ходещи на пазар: живеещите в ж.к. Гео Милев около спирките по Шипченски проход и тези в ж.к. Дружба около Искърско Шосе (освен нова директна връзка с бул. Константин Величков / бул. Възкресение / бул. Никола Мушанов) с новата 21 от Депо Красна Поляна до Депо Искър, напълно ЗАПАЗВАТ и връзката със спирката на бул. Проф. Цветан Лазаров и Кауфланд Слатина! Наблюденията ми са, че от и на тази спирка, на всеки курс на 20 слизат и се качват поне 3-4 човека и от двата квартала Дружба и Гео Милев. :angel:

Не знам какво бихте казали за това? Ако не е за тук, моля да се премести в темата "Оптимизация на трамвайните маршрути". :fan:

8
Аз се чудя защо не направят за регистрационните номера за София-Град следното? Да върнат първоначалния код С, обаче предлагам следното: сериите да са с две букви като останалите области, обаче вместо с 4, да са 5-цифрени! Като кода е С (само една буква вместо две за повечето от останалите), би трябвало допълнителната 5-та цифра да може физически да се събере на табелата! Така от 00001 до 99999 ще са 100 000 номера на серия вместо само 10 000.

Идеята ми дойде от братята сърби които изглежда са направили нещо подобно от известно време! Техните регистрационни табели винаги започват две букви от латинската азбука (за разлика от останалите европейски страни, сръбския език може да използва и кирилицата и латиницата едновременно) обозначаващи областта на МПС - например кода на МПС-тата регистрирани в Пирот е PI, за Нови Сад е NS, за Лесковац (може би знаете прочутата сръбска рощилиада провеждаща се там всяка година) са LE, тези в Ниш са NI и т.н. За разлика от всички останали области в които за всяка серия на сръбските регистрационни номера се ползват само 3-цифрени номера, от няколко години са направили номерата да са 4-цифрени вместо 3-цифрени за код BG, който е този за района на тяхната столица Белград.

9
(...)
В Елин Пелин има един-два блока от онази номенклатура на ДК-Столник, която е произвеждана главно за София област и други части на България, които също са изпълнени по този начин: https://goo.gl/maps/GC3mEo1tHx9g8ACy7
В тези сгради вероятно няма асансьор, защото машинното помещение няма как да бъде изкарано при такова изпълнение на покрива.
(...)

От номероклатурата на "ДК-Столник" която е с три единични прозорчета на стълбищната клетка, има три такива 6-етажни блока в северната част на кв. Кремиковци, от тях обаче само бл. 4А който е най-западния от трите https://www.google.com/maps/@42.7839245,23.5064171,3a,90y,183.02h,98.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXvlUehsQy6DbuVVF8RTviA!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu е напълно завършен и обитаем, средния блок който може да видите тук в цял размер https://www.google.com/maps/@42.783412,23.5071574,3a,88.4y,186.44h,95.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sh8vzLTcMR7zHWT6ry6NWOg!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu, както и източният са останали недовършени само на груб строеж. Не знам дали има други блокове на "ДК-Столник" построени в София-град, обаче аз открих че има такъв построен точно в моя квартал Дружба-1, на бул. Амстердам, бл. 170: https://www.google.com/maps/@42.6564096,23.4056738,3a,90y,199.31h,99.83t/data=!3m6!1e1!3m4!1sT6Xkj0zqpE9CcAVn4yCVLQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu, като единствената разлика спрямо по-ниските блокчета в Горна Малина, Елин Пелин, Челопеч и Божурище е, че блокът в жк. Дружба е 8-етажен. Той също така има асансьори и е напълно завършен и обитаем за разлика от двата от трите по-малки 6-етажни блока с три входа в Кремиковци от същата серия на Столник, изоставени само на груб строеж. Не знам дали освен този в жк. Дружба-1, дали има от тази номероклатура панелни блокове в другите квартали на София.

Има няколко доста интересни блока в Младост 1:
Бл. 34Б, който има 5 жилищни етажа и партер с гаражи (обаче асансьори в него няма): https://www.google.com/maps/@42.6545338,23.3761763,3a,90y,117.77h,105.31t/data=!3m6!1e1!3m4!1sIJmiIMvMiNFJ9YTJaJcMBg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu;
Бл. 36, който е с най-много входове в целия жк. Младост - цели 16! Интересното е, че той е разделен на четири секции. Първата секция с входовете на бл. 36 от 1-вия до 4-тия, както и третата и четвъртата секция с входовете от 8-мия до последния 16-ти вход, изглежда използват Бс-VIII-Сф, обаче втората секция която е ъглова и където се намират на бл. 36 5-ти, 6-ти и 7-ми вход не е панелна или ЕПК, а е тухлена вместо това;
Бл. 34 е 14-етажен + един тавански етаж с ателиета и най-вероятно е ЕПК https://www.google.com/maps/@42.6555815,23.3777833,3a,90y,106.87h,114.38t/data=!3m7!1e1!3m5!1sdrmQKP0sTtq4mZ3YpSTaFQ!2e0!5s20220701T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu, обаче при него има нещо необичайно. Етажите от 1-вия до 8-мия, както и тези от 10-тия нагоре до последния 14-ти са с нормална височина - около 2,50-2,60 м. Обаче необичайното при бл. 34 е, че при него 9-тия етаж, който е с ателиета, е построен с физически по-голяма височина от останалите етажи - сигурно е поне 3-3,20 метра висок най-вероятно. Не знам дали има друг такъв блок в София или провинцията където някои от етажите да са с по-голяма светла височина от останалите.

10
Идеи / Re: Е 73
« on: 17.02.2023, 23:54:11 »
Аз бих предложил да се промени маршрута на електробусна линия 73.
Нека да се удължи до обръщалото на Младост 1 на посолствата за постоянно ако там ще може да се зареждат батериите на колите на линията. Обаче бих предложил: от Цариградско Шосе да минава през Метростанция Младост-1, но НЕ по ул. Йерусалим, а през детелината на Държавна Печатница и бул. Александър Малинов! Ще обясня защо.

Предлагам 73 да се променят спирките между Метростанция Витоша и обръщалото на Младост-1, като някои да са транзитни. От кв. Овча Купел-2 до Метростанция Витоша без промяна на спирките, оттам до Младост 1 с бърз статут (като спирките в червено да бъдат транзитни за електробусна линия 73, а тези на които да спира са в лилаво):
МЕТРОСТАНЦИЯ ВИТОША (да спира на тази спирка);
АДЖИБАДЕМ СИТИ КЛИНИК (да спира на тази спирка);
МБАЛ ТОКУДА БОЛНИЦА (да спира на тази спирка);
НПМГ АКАД. ЛЮБОМИР ЧАКАЛОВ (да НЕ спира на тази спирка);
УЛ. СТОЯН МИХАЙЛОВСКИ (да спира на тази спирка, задължително да не е транзитна за линията за обслужване на студентите ходещи във факултетите на Семинарията);
УЛ. АЛЕКСАНДЪР ЖЕНДОВ (да НЕ спира на тази спирка);
ХОТЕЛ ПЛИСКА (да спира на тази спирка);
Ж.К. ИЗТОК (да спира на тази спирка за обслужване на квартала и многото факултети на СУ намиращи се там);
ПЛОЩАД НА АВИАЦИЯТА (да НЕ спира на тази спирка);
СОФИЯ ТЕХ ПАРК (да НЕ спира на тази спирка);
МБАЛ СВ. АННА (да спира на тази спирка);
ХЕРМЕС ПАРК (да спира на тази еднопосочна спирка в посока жк. Овча купел-2 за нова несъществувала досега директна връзка от бул. Андрей Сахаров и района на пазара там и метростанция Младост-1 с Мегапарк, ул. Михаил Тенев и The Mall);
ДЪРЖАВНА ПЕЧАТНИЦА (да НЕ спира на тази спирка);
ХМС (да НЕ спира на тази спирка);
БЛ. 43 Ж.К. МЛАДОСТ-1 (да спира на тази спирка за обслужване на кварталa, също и за практически цялата жк. Младост 1А);
БЛ. 66 Ж.К. МЛАДОСТ-1 (да НЕ спира на тази спирка);
ПАЗАРА МЛАДОСТ 1 (да спира на тази спирка за обслужване на пазара и връзка с Метростанция Младост-1);
УЛ. ЙЕРУСАЛИМ (да НЕ спира на тази спирка);
ОНКОЛОГИЧЕН ДИСПАНСЕР (да НЕ спира на тази спирка);
ПОСОЛСТВАТА (да спира на тази спирка);
Ж.К. МЛАДОСТ-1 (да спира, да обръща и да зарежда на тази спирка).

При този маршрут 73 ще реши една доста голям проблем с невъзможността да се отиде до района на Държавна Печатница, The Mall и голямата бизнес зона там от частта на жк. Младост-1 на бул. Андрей Сахаров който е около посолствата, пазара и Метростанция Младост-1 откъдето в момента НЯМА директна линия до The Mall, Държавна Печатница и целия бизнес район там.

11
Аз намирам предложенията за добри. Бих обаче предложил промени в предложените маршрути за електробусни линии 17, 124 и 414.
Електробусна линия 17 - да се удължи oт страната на автостанция Гео Милев. За целта, 17 да не върти там, а вместо това да завива наляво по бул. Шипченски Проход и по бул. Асен Йорданов / ул. Искърско шосе до Метростанция Искърско Шосе. Предлагам в удължената част от маршрута електробусна линия 17 да е с бърз статут: от петте междинни спирки между автостанцията и спирка "Бул. Кръстьо Пастухов" при метростанцията, да прескача транзитно следните три от петте спирки: "СК ЦСКА", "Ул. Кап. Димитър Списаревски" и "Разклона за летището". В супермаркета LIDL при метростанция "Искърско Шосе" и едноименната ЖП спирка има както закуски, така и тоалетна след касите на магазина, така че има условия за почивки там. Според мен с малките / къси размери новите електробуси не би следвало да имат проблем с обръщането на паркинга при метростанцията. Отделно, така и 17 също така ще осигури връзка на района на жк. Слатина около ул. Иван Димитров-Куклата с метростанция 21 "Искърско Шосе" на Линия 1 на метрото, отделно и от ул. Иван Димитров-Куклата ще има директен транспорт за живущите до Кауфланд Слатина на бул. Асен Йорданов / бул. Проф. Цветан Лазаров какъвто в момента липсва. Предлагам спирката на Кауфланд "Бул. Проф. Цветан Лазаров" да е едната от двете в удължения участък които да се обслужват и да не са транзитни за електробусна линия 17, като спирка "ЖК Дружба-1" на Искърско Шосе и ул. Туше Делииванов да е другата спирка на която 17 да спира за обслужване на квартала.
Електробусна линия 124 - да се запази маршрута, но предлагам малко удължаване и в двата края на маршрута. Откъм ритейл парк Джъмбо Плаза 124 да се удължи още малко с 3-4 км да стига до и да обслужва и кв. Долни Богров, който в момента има само един мижав автобус 12 (автобус 90 обслужва само спирката на входа на квартала, но не и тези на 12 които са навътре в него). От другата страна бих предложил: да се махне участъка до АП Малашевци! Вместо това: идвайки от Долни Богров / Джъмбо Плаза, от ул. Васил Кънчев при Кауфланд наляво по ул. Резбарска, наляво по ул. Макгахан, наляво по ул. Острово, надясно по бул. Владимир Вазов с крайна спирка "Метростанция Хаджи Димитър" с код 2108 за тролей 1 и автобуси 78, 79 и 120, там сваля пътниците, продължава и почива (за закуска и тоалетна) без пътници на сиво-синята бизнес сграда тук: https://www.google.bg/maps/@42.7026841,23.3517467,3a,75y,276.34h,97.96t/data=!3m7!1e1!3m5!1s07sObQs7AnCFduQo-t2uog!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D07sObQs7AnCFduQo-t2uog%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D287.33667%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=bg. След това електробусна линия 124 обръща на кръстовището на бул. Владимир Вазов и ул. Черковна и начална спирка: "Метростанция Хаджи Димитър" с код 0303 за тролеи 1, 2, 4 и автобуси 78, 79 и 120 в посока Джъмбо Плаза и кв. Долни Богров. Така ритейл парка и кв. Долни Богров ще имат връзка и възможност за прекачване не само на автобуси 85 и 285 и на метрото, но също на: тролей 2 (до централния градски ринг, района на Медицинска Академия и южните квартали) и 4 (за района на бул. Цариградско Шосе) на ул. Резбарска и на ул. Макгахан.
Електробусна линия 414 - да се удължи по бул. Владимир Вазов до метростанция Хаджи Димитър и да върти на кръстовището на бул. Владимир Вазов и ул. Черковна, така ще се осигури достъп до кв. Дружба и районът на Летище София също за другите квартали около бул. Владимир Вазов - Стефан Караджа, Хаджи Димитър и Сухата Река, вместо само за кв. Левски и жк. Левски В/Г. Също така да се махне част от маршрута по ул. Източна Тангента, вместо това на кръговото на бул. Христофор Колумб и ул. Недлчо Бончев 414 да продължава направо покрай (бившето място) Нова Телевизия и Евроинс, да минава през ресторант Александрия като там електробусна линия 414 да прави завой наляво по ул. Продан Таракчиев, после по цялата ул. Мими Балканска до края ѝ където се влива в ул. Източна Тангента преди началото на кв. Христо Ботев, откъдето да продължава към Автостанция Изток и по предложения удължен маршрут до метростанция Хаджи Димитър и едноименния квартал, като почивката там да е по същия начин като посочения по-горе за линия 124.

Всичките тези предложения са пълен буламач, написан едно към гьоторе, измислен с гъза, без грам мисъл. Ей, накупиха с вашите данъци тези западносахарски въшки,  комисионните отидоха "където трябва", а сега се чудят какво да ги правят. Единственото им приложение е нагоре по Горна Баня и Карпузица, из княжевските тесни улици или по Драгалевци, Симеоново и т.н., където друго не може да мине. Или по Плана, Ярема и други села и махали с малко население, за да се осигури транспорт на по-малки интервали.

Не знам защо си против тези предложения?!? Според мен специално това за линия 414 си е доста удачно! В момента по ул. Обиколна има транспорт само по старата ѝ част между обръщалото на  88 / 204 / 384 и тролей 4 и бул. Копенхаген, по сравнително новопостроената ѝ част на запад от кръстовището с бул. Копенхаген, градски транспорт в момента НЯМА! Отделно в момента от жк. Дружба и районът на Нова Телевизия / Летище София НЯМА никакъв транспорт към североизточните квартали след закриването на маршрутка 18.

12
ТМ20 до депо Красна поляна.

Линк? Откъде е тази информация? Не мога да намеря нищо...

13
Ако изобщо си струва да се обсъжда удължаване на А11 - една от най-дългите градски линии, то надали ще е по направление на бившия ѝ маршрут до 1987, когато беше пуснат ТМ20. В допълнение към това сега има и А404, така че удължаване на А11 не е добра идея.
При сдвояване на една линия на две в разделените участъци остава по 50% от обслужването - ясно е, че се гони приблизително запазване на общия пробег. Това означава, че в момента 100% от колите по А90 правят връзка с метрото, а ще останат 50% за сметка на някакви ирационални маршрутни варианти.
А309 беше отцепен от Станишев заради пълния си дублаж с ТБ6. Ако 50% от колите отидат от Сливница на Станишев, това означава 50% влошено обслужване на северните блокове от Люлин 1 и предприятията по Сливница. Т.е. за компенсация трябва да се разцепи и А82, а е доста съмнително, че обслужването на 4 линии ще е по-добро от обслужването на 2 линии.
Другото свойство на сдвоените линии е, че трябва да са със същата дължина на маршрута, за да се получи синхрон.

Благуне:

Предлагам това удължение за автобус 11, точно защото в момента няма връзка до метрото и с Кауфланд Слатина за основната част на жк. Слатина живееща около ул. Иван Димитров - Куклата. В момента само 404 прави връзка и спира на Кауфланд, но той минава през през другата част от квартала по ул. Слатинска Река / жк. Христо Смирненски / ВТУ Тодор Каблешков. Идеята ми за връзка с Кауфланд Слатина дойде от факта че съм минавал през спирката на Кауфланд с 404 и винаги има поне 3-4 човека които слизат от него там за пазар от жк. Христо Смирненски, а на спирката в посока ВТУ Тодор Каблешков редовно има поне 6-7 човека с торби от Кауфланд чакащи 404, същото е на спирката на трамвай 20 в посока жк. Гео Милев / Румънско Посолство. Отиди някой път с 404 на спирката до Кауфланд към 9-10 часа сутринта и се убеди сам. Отделно затова с оглед дължината на линията предлагам 11 да е бърз между Гео Милев и Метростанция Искърско Шосе, като от междинните спирки да спира само на две от тях - на Кауфланда на сп. "Проф. Цветан Лазаров" и на Искърско Шосе / ул. Туше Делииванов на спирка "ЖК. Дружба-1" за обслужване на квартала. Същевременно може да върти на паркинга на метростанция Искърско Шосе където шофьорите на 11 да почиват, а и там ще могат да си купуват закуски от LiDL-а, в магазина има също и тоалетна за клиенти веднага след касите, така че за водачите по линия 11 пак ще има санитарни помещения.

Когато 309 беше по бул. Александър Станишев връзката с центъра и с метрото за тази част от Люлин беше осезаемо по-добра преди тази рокада с автобус 82. Сега 309 е разреден и минава по Сливница през Мосю Бриколаж и ПП Успех където никога не е имало голям пътникопоток - големият такъв винаги е бил от Метростанция Сливница в посока изток към Сточна Гара. Сега бул. Александър Станишев който е с по-голям пътникопоток има само 82 който е с ПО-ГОЛЕМИ интервали от предишния 309, и с тролей 6 НЯМАЩ никаква допирна точка с линия 1 на метрото (по-точно има, но чак на Лъвов Мост с линия 2). Затова аз предложих две синхронизирани линии 308 и 309, и двете с общ интервал на стария 309 и по стария му маршрут до Сточна Гара, като 309 да върти там, а САМО 308 да продължава нататък през Централни Гробища, бул. История Славянобългарска и по бул. Илиянци по маршрута на 101 за адекватна връзка на Фондови Жилища със Сточна Гара, Лъвов Мост и с другия транспорт по бул. Сливница.

14
Е за какво е цялата галимация с 1, 3 и 5? С 280 се свързват на Винарово колело, със 72 - на Плиска.
Основната причина да предлагам 1, 3 и 5 да въртят на (бившия) хотел Плиска е, че в момента 1, 3 и 5 нямат обща спирка със 72 никъде. На Хотел Плиска връзката с 280 е възможна и за двете посоки, докато на площада на Авиацията 280 НЕ спира (няма спирка никъде на кръговото) в посока Студентски Град, доколкото виждам.

15
Автобус 1 / 3 / 5: Предлагам да се удължат до Хотел Плиска. За целта автобуси 1 / 3 и 5 да бъдат по маршрута си по бул. Цариградско Шосе през Окръжна Болница и Спортна Зала Армеец до кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Иван Димитров - Куклата, там да продължават направо по бул. Шипченски Проход, наляво по ул. Николай Коперник до обръщалото на автобус 72 на Хотел Плиска. Автобусите да спират на спирки "Национално Училище за Танцово Изкуство", на кръстовището на бул. Шипченски Проход / ул. Николай Коперник и на крайната / началната спирка на Хотел Плиска до ЦКБ. Водачите могат да ходят до тоалетна в сградата на ЦКБ или в пощенски клон 1113 на Български пощи (не ми се вярва на тези места да няма такива), отделно има и доста закусвални там.
Така: 1. Кв. Панчарево (автобус 1) / с. Долни Пасарел (автобус 3) / с. Горни / Долни Лозен (автобус 5) освен съществуващите връзки с трамвай 20 и автобус 11, ще имат връзка на Хотел Плиска с още две автобусни линии - 72 и 280; 2. Също така горепосочените квартали ще могат да ходят на пазар в SkyCity на ул. Коста Лулчев където има и голям филиал на Фантастико и е само на около 200 метра на север от спирка "Национално Училище за Танцово Изкуство".
Автобус 11: Предлагам да се удължи до метростанция Искърско Шосе. За целта от Автостанция Гео Милев 11 да завива наляво по бул. Шипченски Проход и по бул. Асен Йорданов / ул. Искърско шосе до Метростанция Искърско Шосе. Предлагам в удължената част от маршрута автобус 11 да е с бърз статут: да прескача спирките "СК ЦСКА", "Ул. Кап. Димитър Списаревски" и "Разклона за летището", а да спира само на спирки: "Бул. Проф. Цветан Лазаров" при Кауфланд Слатина, на "ЖК. Дружба-1" при бул. Искърско Шосе / ул. Туше Делииванов и "Бул. Кръстьо Пастухов", която да е крайна / начална за автобус 11. В супермаркета LIDL там има закуски и тоалетна, така че има условия за почивки за водачите там.
Така: 1. Ще има директен транспорт до Кауфланд Слатина и метростанция "Искърско Шосе" от района на ул. Иван Димитров - Куклата; 2. ЖК. Дружба-1 ще получи директен транспорт до бул. Константин Величков / кв. Красна Поляна / жк. Овча Купел.
Автобус 90 / 91: Предлагам да се раздели на две за по-добрo довозване. За целта се разкрива нова линия носеща номер 91 която да се движи САМО от Автостанция Изток, по маршрута на 90 до кръстовище ул. Тодорини Кукли / ул. Александър Екзарх, там да продължава направо по стария директен маршрут на 90 пред бл. 18 и по ул. Васил Кънчев до АП Малашевци. На автобус 90 да се промени маршрута: да е със сегашния маршрут от гр. Бухово през Горни / Долни Богров, бул. Ботевградско Шосе / ул. Александър Екзарх по стария директен маршрут без да обикаля през 143 СОУ (като новата линия) до кръстовището на ул. Васил Кънчев / ул. Резбарска. Там 90 обаче да завива наляво по ул. Резбарска, наляво по ул. Макгахан през пазара Хаджи Димитър, по ул. Острово, надясно по бул. Владимир Вазов и крайна спирка: "Метростанция Хаджи Димитър" за тролей 1 в посока Моста Чавдар където да почива на бизнес сградата до бл. 57. После 90 да върти на кръстовището на бул. Владимир Вазов / ул. Черковна и спирката "Метростанция Хаджи Димитър" на автобус 120 / тролей 1 в посока Стадион Герена да бъде начална за линия 90 в посока гр. Бухово.
Така: Ползващите 90 запазват връзката с метростанция Хаджи Димитър, но получават нова връзка с автобуси 85 / 285 + тролейбусни линии 2 и 4! В момента, автобус 90 за малко няма връзка с двата тролея, като разстоянието от ул. Васил Кънчев и Кауфланд до тяхната начална спиркa (на тролеи 2 и 4) е буквално само една-единствена спирка по ул. Резбарска!
Автобус 85 / 285: Предлагам на 85 да се промени маршрута: от жк. Хаджи Димитър до Централна Гара, там надясно по новия пробив на бул. Христо Ботев до бул. История Славянобългарска където се строи доста мащабен жилищен комплекс в близост до ТЕЦ София (които също ще изградят връзка от другата страна на Централна Гара), там наляво покрай Котлостроене и строителният хипермаркет Bauhaus, през Надлез Надежда по бул. Ломско Шосе, там завива надясно по ул. Република където ще има 1-2 спирки обслужващи жк. Толстой, наляво по ул. Ген. Никола Жеков и оттам по маршрута си през жк. Надежда. Също така предлагам 85 да не спира на спирка "ул. Козлодуй" в посока Централна Гара и на спирки "Ул. Клокотница" и "Бул. Христо Ботев" в посока Сточна Гара, като на тези спирки пък да спира линия 285 която остава със сегашния си маршрут.
Така: 1. 85 ще обслужва строителния хипермаркет Баухаус и новостроящите се жилищни блокове намиращи се в района на ТЕЦ София на бул. История Славянобългарска; 2. Ще има по-добро обслужване по ул. Република и жк. Толстой.
Електробус 309 / 308: Предлагам да се промени маршрута и да се раздели на 2 линии. 309 да се сгъсти и да минава по стария си маршрут: от обръщалото на Люлин 3,4 през бул. Александър Станишев (където беше по-натоварен), наляво по бул. Панчо Владигеров през метростанция Сливница и надясно по бул. Сливница САМО до Сточна Гара както беше предишния му маршрут. Пуска се нова автобусна линия синхронизирана в общия участък с 309. Маршрутът на новата линия която предлагам да е с номер 308 да е: предложения стар маршрут на 309 през бул. Александър Станишев вместо през ПП Успех, по бул. Сливница до Сточна Гара, там да завива наляво по сегашния маршрут на автобус 79 през Централни Гробища, бул. История Славянобългарска и бул. Илиянци до кръстовището с ул. Локомотив, там да продължава направо по бул. Илиянци до жк. Фондови Жилища по маршрута на автобус 101. Предлагам също така в посока жк. Люлин 3,4 308 да спира на спирката на ул. Константин Стоилов преди кръговото на Сточна Гара, както е 309 в момента.
Така: 1. ЖК. Фондови Жилища, бул. Илиянци и бул. История Славянобългарска получават нова връзка с бул. Сливница, отделно връзка с трамваите на Лъвов Мост + Billa-та там / трамваите на бул. Христо Ботев и с транспорта на Сточна Гара + супермаркета Lidl там; 2. Отделно, с тази линия 308 се решава и проблемът за района на бул. Илиянци + бул. История Славянобългарска (включително и бъдещият жилищен комплекс там) + Централни Гробища с невъзможността от другия автобус - 79, да се слезе на ул. Константин Стоилов преди кръстовището на Сточна гара, а трябва вместо това да се слиза чак на спирката на бул. Данаил Николаев след светофара при LiDL, което е добре ако се ходи на пазар там, но не и когато трябва да се връща обратно през цялото кръгово кръстовище ако се търси връзка със спирката на тролей 9 преди светофара!

16
Идеи / Re: Е 73
« on: 08.09.2022, 10:35:19 »
След НПМГ ще спира директно на Плиска и после на Окръжна. Паузата е на Тех Парк по очевидни причини и е 8 минути.

За мен, пак казвам: коректното решение за 73 Е:
1. на 73 спирките бул. Стоян Михайловски и НПМГ трябва да се разменят: 73 да спира на бул. Стоян Михайловски на спирките на автобус 120, а НПМГ (по-слабо натоварена от тази до Семинарията) да бъде транзитна! Така 73 ще има връзка: а) с района на Семинарията и б) с автобуси 94 и 102 (ако 73 минава транзит през надлеза НЯМА ДА ИМА никаква връзка с тези две линии);
2. отделно 73 да спира и на жк. Изток за връзка между факултетите на СУ там с тези на Семинарията. Тази връзка не е съществувала досега и не се очертава да има друга линия освен 73 минаваща директно между тези две точки!

17
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.09.2022, 19:10:43 »
След НПМГ ще спира директно на Плиска и после на Окръжна. Паузата е на Тех Парк по очевидни причини и е 8 минути.
Според мен ще е грешка да НЕ спира на Семинарията и на жк. Изток...

18
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.09.2022, 10:23:20 »
Питах в клюкарника, но ще питам и тук: Има ли яснота по Цариградско на кои спирки ще спира и дали ще минава през Винарово или по моста отгоре?

Мисля, че само на (бившия) Хотел Плиска и на Окръжна Болница, като от 4-ти км ще минава през тунела към жк. Полигона и ще върти обратно покрай Мосю Бриколаж. Не знам дали ще има почивка и крайна спирка там, обаче...

19
Не знам защо, но при нас спирка ЖК "Дружба-1" на бул. Искърско шосе / ул. Туше Делииванов НИКОГА не се съобщава в автобуси 10, 14, 88 и 604. Изключение е май само един МАН по 88. Странното е че същата спирка се съобщава в трамвай 20, но спирката по неизвестни причини напълно се пропуска в гласовото съобщаване в автобусите 10, 14, 88 и 604...  :help: 

20
Сега ми дойдоха още няколко предложения за нови спирки:

8. Тук https://www.google.bg/maps/@42.6535061,23.3724576,3a,75y,254.59h,89.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYph0tBFG-P9cFouGl_FJuQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg на кръстовището на бул. Андрей Сахаров и ул. Йерусалим до входа на метростанция "Младост 1" да се появи спирка "Ул. Йерусалим" и от източната страна на кръстовището за автобуси 4, 111, 314 в посока бул. Александър Малинов които в момента въобще нямат спирка там;
9. Тук в локалното платно на бул. Цариградско шосе при пешеходната пътека за Макдоналдс https://www.google.bg/maps/@42.6601965,23.37918,3a,75y,284.82h,83.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1sY4RrQODPSO8FlcyUx5C8hg!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg не мога да разбера защо няма нова двупосочна спирка "Бл. 25 жк. Младост 1" за тролей 5 и автобуси 84 / 184, или ако не за тролея, то поне 84 / 184 да спират защото те нямат спирка никъде в района на ул. Йерусалим;
10. Тук https://www.google.bg/maps/@42.6822216,23.3211447,3a,75y,33.89h,90.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sE4hQIDrVjlwEzERTpclJ7Q!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg на бул. Черни Връх преди светофара на Моста на влюбените за автобус 94 да се появи нова еднопосочна спирка "Бул. Христо и Евлоги Георгиеви"! В момента спирката след светофара е преместена много напред и същевременно доста далеч от кръстовището, а с тази нова спирка ПРЕДИ светофара 94 в посока СУ отново ще има добра връзка с минаващите по бул. Христо и Евлоги Георгиеви / бул. България натоварени автобусни линии 72, 76, 204, 304 и 604;
11. Тук https://www.google.bg/maps/@42.6874132,23.309816,3a,75y,192.77h,92.95t/data=!3m6!1e1!3m4!1st-y6GgrqUWerv8JcoieMqQ!2e0!7i16384!8i8192?hl=bg на бул. Пенчо Славейков до входа на метростанция "Медицински Университет" и преди светофара с бул. Прага / ул. Св. Георги Софийски да се появи нова еднопосочна спирка - "Баня Мадара" за автобус 604.

Pages: [1] 2 3 ... 30