Аз намирам предложенията за добри. Бих обаче предложил промени в предложените маршрути за електробусни линии 17, 124 и 414.
Електробусна линия 17 - да се удължи oт страната на автостанция Гео Милев. За целта, 17 да не върти там, а вместо това да завива наляво по бул. Шипченски Проход и по бул. Асен Йорданов / ул. Искърско шосе до Метростанция Искърско Шосе. Предлагам в удължената част от маршрута електробусна линия 17 да е с бърз статут: от петте междинни спирки между автостанцията и спирка "Бул. Кръстьо Пастухов" при метростанцията, да прескача транзитно следните три от петте спирки: "СК ЦСКА", "Ул. Кап. Димитър Списаревски" и "Разклона за летището". В супермаркета LIDL при метростанция "Искърско Шосе" и едноименната ЖП спирка има както закуски, така и тоалетна след касите на магазина, така че има условия за почивки там. Според мен с малките / къси размери новите електробуси не би следвало да имат проблем с обръщането на паркинга при метростанцията. Отделно, така и 17 също така ще осигури връзка на района на жк. Слатина около ул. Иван Димитров-Куклата с метростанция 21 "Искърско Шосе" на Линия 1 на метрото, отделно и от ул. Иван Димитров-Куклата ще има директен транспорт за живущите до Кауфланд Слатина на бул. Асен Йорданов / бул. Проф. Цветан Лазаров какъвто в момента липсва. Предлагам спирката на Кауфланд "Бул. Проф. Цветан Лазаров" да е едната от двете в удължения участък които да се обслужват и да не са транзитни за електробусна линия 17, като спирка "ЖК Дружба-1" на Искърско Шосе и ул. Туше Делииванов да е другата спирка на която 17 да спира за обслужване на квартала.
Електробусна линия 124 - да се запази маршрута, но предлагам малко удължаване и в двата края на маршрута. Откъм ритейл парк Джъмбо Плаза 124 да се удължи още малко с 3-4 км да стига до и да обслужва и кв. Долни Богров, който в момента има само един мижав автобус 12 (автобус 90 обслужва само спирката на входа на квартала, но не и тези на 12 които са навътре в него). От другата страна бих предложил: да се махне участъка до АП Малашевци! Вместо това: идвайки от Долни Богров / Джъмбо Плаза, от ул. Васил Кънчев при Кауфланд наляво по ул. Резбарска, наляво по ул. Макгахан, наляво по ул. Острово, надясно по бул. Владимир Вазов с крайна спирка "Метростанция Хаджи Димитър" с код 2108 за тролей 1 и автобуси 78, 79 и 120, там сваля пътниците, продължава и почива (за закуска и тоалетна) без пътници на сиво-синята бизнес сграда тук:
https://www.google.bg/maps/@42.7026841,23.3517467,3a,75y,276.34h,97.96t/data=!3m7!1e1!3m5!1s07sObQs7AnCFduQo-t2uog!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D07sObQs7AnCFduQo-t2uog%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D287.33667%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192?hl=bg. След това електробусна линия 124 обръща на кръстовището на бул. Владимир Вазов и ул. Черковна и начална спирка: "Метростанция Хаджи Димитър" с код 0303 за тролеи 1, 2, 4 и автобуси 78, 79 и 120 в посока Джъмбо Плаза и кв. Долни Богров. Така ритейл парка и кв. Долни Богров ще имат връзка и възможност за прекачване не само на автобуси 85 и 285 и на метрото, но също на: тролей 2 (до централния градски ринг, района на Медицинска Академия и южните квартали) и 4 (за района на бул. Цариградско Шосе) на ул. Резбарска и на ул. Макгахан.
Електробусна линия 414 - да се удължи по бул. Владимир Вазов до метростанция Хаджи Димитър и да върти на кръстовището на бул. Владимир Вазов и ул. Черковна, така ще се осигури достъп до кв. Дружба и районът на Летище София също за другите квартали около бул. Владимир Вазов - Стефан Караджа, Хаджи Димитър и Сухата Река, вместо само за кв. Левски и жк. Левски В/Г. Също така да се махне част от маршрута по ул. Източна Тангента, вместо това на кръговото на бул. Христофор Колумб и ул. Недлчо Бончев 414 да продължава направо покрай (бившето място) Нова Телевизия и Евроинс, да минава през ресторант Александрия като там електробусна линия 414 да прави завой наляво по ул. Продан Таракчиев, после по цялата ул. Мими Балканска до края ѝ където се влива в ул. Източна Тангента преди началото на кв. Христо Ботев, откъдето да продължава към Автостанция Изток и по предложения удължен маршрут до метростанция Хаджи Димитър и едноименния квартал, като почивката там да е по същия начин като посочения по-горе за линия 124.
Всичките тези предложения са пълен буламач, написан едно към гьоторе, измислен с гъза, без грам мисъл. Ей, накупиха с вашите данъци тези западносахарски въшки, комисионните отидоха "където трябва", а сега се чудят какво да ги правят. Единственото им приложение е нагоре по Горна Баня и Карпузица, из княжевските тесни улици или по Драгалевци, Симеоново и т.н., където друго не може да мине. Или по Плана, Ярема и други села и махали с малко население, за да се осигури транспорт на по-малки интервали.
Не знам защо си против тези предложения?!? Според мен специално това за линия 414 си е доста удачно! В момента по ул. Обиколна има транспорт само по старата ѝ част между обръщалото на 88 / 204 / 384 и тролей 4 и бул. Копенхаген, по сравнително новопостроената ѝ част на запад от кръстовището с бул. Копенхаген, градски транспорт в момента НЯМА! Отделно в момента от жк. Дружба и районът на Нова Телевизия / Летище София НЯМА никакъв транспорт към североизточните квартали след закриването на маршрутка 18.