1
Разни / Re: Език мой, враг мой
« on: 19.02.2013, 00:04:27 »
Да, в Yes (Prime) Minister!
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
това е като с "офън" и "офтън" (така и не запомних кое е по-"книжовно").
От 28-и януари (понеделник) Холдинг Български държавни железници ЕАД ще пусне два допълнителни влака в участъка между София и Банкя, както и ще промени разписанията на четири пътнически влака, които пътуват между Септември и Добринище. Промените ще бъдат въведени с цел подобряване на транспортното обслужване на пътниците от населените места по тези направления.
За осигуряване на допълнителна възможност за пътуване с железопътен транспорт ще бъдат пуснати в движение още два влака между София и Банкя, които ще пътуват в следобедните часове през работните дни от седмицата. Допълнителните влакове са следните:
Крайградски пътнически влак 13216 от София за Банкя, който ще заминава от Централна гара София в 16:45 ч. и ще пристига в Банкя в 17:15 ч.;
Крайградски пътнически влак 13215 от Банкя за София, който ще тръгва от гара Банкя в 17:20 ч. и ще пристига в София в 17:48 ч.
.........
Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила...:
§6 от допълнителните разпоредби на ЗДвП
54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.
ОК, ама дайте ми точно къде пише какви са ми задълженията като пешеходец. В кой нормативен акт, член, алинея, точка.
Вий хубаво си цитирате закона, в който наистина е записано така.
Но удобно подминавате 3 безспорни факта:
1. Наличието на гореописаните пътеки
2. Спецификата, че всеки подобен закон е локално модифициран. Във Австрия не е така, предполагам и в други ЕС държави. Със сигурност има и такива с уредба като в България => въпрос на местно законодателство, а не на световна практика.
3. Пешеходецът според същия закон не е участник в движението, съответно познаването на закона не се изисква от него, докато не стане такъв. Иначе казано - пешеходецът не е законодателно длъжен да знае за съответните алинеи, членове, букви и т.н.
Без трамваи в транспортния подлез на НДК, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад до СОС. Идеята му е трамвайното трасе да бъде освободено за автомобили и за тях да бъде разрешен десният завой към бул. „Черни връх", който сега е възможен само за мотрисите.
В доклада за реконструкцията на кръстовището на Петте кьошета и транспортния подлез на НДК се предлага и ул. „Фритьоф Нансен" да стане двупосочна. Така вместо през подлеза мотрисите ще вървят от пилоните на НДК до Петте кьошета по наземно трасе. Те ще продължат да се движат в участъка от Моста на въздишките към бул. „Арсеналски", като само ще се сменя посоката, без мотрисите да въртят на обръщало. За временното трасе по бул. „Скобелев", изградено заради строителството на метрото и махането на релсите от пешеходната част на бул. „Витоша", Диков предлага част от тунела да се покрие и трамваите да минават отгоре. „Така няма да минават до прозорците на хората, които се оплакват. Обслужването на сградите и на Районния съд, който ще се премести във военното НДК, ще става с локали с по 2 ленти за движение. В съда работят 800 души, а посетителите са по 2500 на ден. Към сградата има и подземен паркинг", обясни Диков.
Според него реконструкцията на Петте кьошета ще струва около 4 млн. лв.
Реорганизацията предполагала и промени в градския транспорт. Диков предлага да има ново тролейно трасе, което да обслужва „Стрелбище" и „Гоце Делчев". Тролеят ще се движи по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх" и ул. „Фритьоф Нансен" и ще свърже кварталите с метрото при „Хемус" и НДК. По предварителни сметки новото трасе ще струва 1,5 млн. лв.
От 1.11 линия 42 ще се движи по маршрута на 43.
Има антипаркинг топки, няма антирапкинг топки...
Малко след обновяването на настилките около Черни връх, три от антипаркинг топките изчезнаха, а вечерно време една от дискотеките в подлеза на НДК поставя табелка "Частен паркинг за клиентите на клуб "****". Съвсем скоро очакваме иначе хубавата сега настилка да се разклати и изпочупи в следствие на това. Дали няма кой да контралира, община Лозенец е само на 100 метра? Нека опазим здрави поне малкото местенца в София, където нещо градивно е направено и да се вземат мерки то да издържи повече време...
Фотограф: златен
В една такава концепция би трябвало да е записано - при спиране на движението между тази и тази станция организиране на превоз с автобуси толкова на брой, маршрут, спирки, какви и колко информация се подава на кои метростанции, толкова персонал се пренасочва към тези и тези места, време за реакция е еди колко си.
Ремонт и реконструкция на трамвайни линии
......
3. релсовия път и пътни платна по бул. "Витоша" от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Краище"
През 2013 година ще се ремонтира .... бул. "Прага" от "бул. Ген. Скобелев" до бул. "Пенчо Славейков"