Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sir Humphrey

Pages: [1] 2 3 ... 17
1
Разни / Re: Език мой, враг мой
« on: 19.02.2013, 00:04:27 »
Да, в Yes (Prime) Minister!

2
Разни / Re: Език мой, враг мой
« on: 18.02.2013, 23:57:24 »
това е като с "офън" и "офтън" (така и не запомних кое е по-"книжовно").

И тия двамата симпатяги са се питали кое е по-правилно, ма накрая са решили да зае*ат целия тоя спор (called the whole thing off):


3
Холдинг Български държавни железници ЕАД подобрява транспортното обслужване на пътниците между София Банкя и Септември Добринище

Quote
От 28-и януари (понеделник) Холдинг Български държавни железници ЕАД ще пусне два допълнителни влака в участъка между София и Банкя, както и ще промени разписанията на четири пътнически влака, които пътуват между Септември и Добринище. Промените ще бъдат въведени с цел подобряване на транспортното обслужване на пътниците от населените места по тези направления.

За осигуряване на допълнителна възможност за пътуване с железопътен транспорт ще бъдат пуснати в движение още два влака между София и Банкя, които ще пътуват в следобедните часове през работните дни от седмицата. Допълнителните влакове са следните:

Крайградски пътнически влак 13216 от София за Банкя, който ще заминава от Централна гара София в 16:45 ч. и ще пристига в Банкя в 17:15 ч.;

Крайградски пътнически влак 13215 от Банкя за София, който ще тръгва от гара Банкя в 17:20 ч. и ще пристига в София в 17:48 ч.

.........

4
Първите трима са подредени хронологично, а четвъртият просто не бива да бъде пропускан. Според мен при управлението на тези хора на метрото като проект бе дадена "засилка".

5
На някого направило ли е впечатление, че по Линия 1 на броячите за времето до пристигане на следващи влакове долният ред е премахнат и вече отброява само до следващия влак, а не и до по-следващия?
Защо ли е направено това?

6









Аферим!

7
Днес пробвах новия маршрут на 42.
От станция "Люлин" до кв. "Изгрев" точно 20 мин. - сходно с времето по стария маршрут при равни други условия, т.е. малък околен автомобилен трафик.
Това, което ме притеснява обаче е, че при засилен околен трафик старият маршрут би бил по точки новия, най-малкото защото по стария имаше само 2 светофара, а по новия (макар да забравих да ги преброя специално) са поне 4.
Не знам дали обичайно има задръствания в тази част на "Люлин" в работен ден. Някой ще сподели ли впечатления и опит?

Добро впечатление ми направи реакцията на ЦГМ - във "Виртуалните табла" новият маршрут беше вкаран, макар днес да е неработен ден.

8
Чл. 113. (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) (1) При пресичане на платното за движение пешеходците са длъжни да преминават по пешеходните пътеки при спазване на следните правила...:

Същевременно:
Quote
§6 от допълнителните разпоредби на ЗДвП
54. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Пешеходна пътека" е част от платното за движение, очертана или не с пътна маркировка и сигнализирана с пътни знаци, предназначена за преминаване на пешеходци. На кръстовищата пешеходни пътеки са продълженията на тротоарите и банкетите върху платното за движение.

9
ОК, ама дайте ми точно къде пише какви са ми задълженията като пешеходец. В кой нормативен акт, член, алинея, точка.

Поръчай си го при някой консултант. Ще ти струва XYZ лв.

10
Всеки нормативен акт се счита за известен на гражданите от датата на обнародването му в Държавен вестник. След това никой не може да претендира, че не знае разпоредбите на акта. Това е правна фикция, но западният свят работи на нейна основа вече хиляди години. Едно време, естествено, не е имало вестник, законите са се разгласявали чрез глашатаи.

11
Вий хубаво си цитирате закона, в който наистина е записано така.
Но удобно подминавате 3 безспорни факта:
1. Наличието на гореописаните пътеки
2. Спецификата, че всеки подобен закон е локално модифициран. Във Австрия не е така, предполагам и в други ЕС държави. Със сигурност има и такива с уредба като в България => въпрос на местно законодателство, а не на световна практика.
3. Пешеходецът според същия закон не е участник в движението, съответно познаването на закона не се изисква от него, докато не стане такъв. Иначе казано - пешеходецът не е законодателно длъжен да знае за съответните алинеи, членове, букви и т.н.

Глупости.

12
Знае ли се дали предложението е одобрено на вчерашното заседание на СОС?

13
Celeborn от другия форум даде линк към това: http://dga.gis-sofia.bg/

14
Странно ми е, че никой не ме е изпреварил с цитирането на това:

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=66731&nxt=15

Quote
Без трамваи в транспортния подлез на НДК, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад до СОС. Идеята му е трамвайното трасе да бъде освободено за автомобили и за тях да бъде разрешен десният завой към бул. „Черни връх", който сега е възможен само за мотрисите.
   В доклада за реконструкцията на кръстовището на Петте кьошета и транспортния подлез на НДК се предлага и ул. „Фритьоф Нансен" да стане двупосочна. Така вместо през подлеза мотрисите ще вървят от пилоните на НДК до Петте кьошета по наземно трасе. Те ще продължат да се движат в участъка от Моста на въздишките към бул. „Арсеналски", като само ще се сменя посоката, без мотрисите да въртят на обръщало. За временното трасе по бул. „Скобелев", изградено заради строителството на метрото и махането на релсите от пешеходната част на бул. „Витоша", Диков предлага част от тунела да се покрие и трамваите да минават отгоре. „Така няма да минават до прозорците на хората, които се оплакват. Обслужването на сградите и на Районния съд, който ще се премести във военното НДК, ще става с локали с по 2 ленти за движение. В съда работят 800 души, а посетителите са по 2500 на ден. Към сградата има и подземен паркинг", обясни Диков.
   Според него реконструкцията на Петте кьошета ще струва около 4 млн. лв.
   Реорганизацията предполагала и промени в градския транспорт. Диков предлага да има ново тролейно трасе, което да обслужва „Стрелбище" и „Гоце Делчев". Тролеят ще се движи по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх" и ул. „Фритьоф Нансен" и ще свърже кварталите с метрото при „Хемус" и НДК. По предварителни сметки новото трасе ще струва 1,5 млн. лв.

Ако предложението на Диков е да се реализира първоначалният замисъл за трамвая да минва пред "Тодор Минков", евалла на Диков!
Този доклад е т. 19 от дневния ред на заседанието на СОС, насрочено за 8.11.
Стискам палци да мине през гласуването.

15
От 1.11 линия 42 ще се движи по маршрута на 43. :D

Може ли по-подробно?

16
Простотията няма граници!!!!  :rev: :angry: :/

http://www.dnevnik.bg/live/novini_ot_vas/2012/10/23/1930909_silata_na_slobodiiata/

Quote


Има антипаркинг топки, няма антирапкинг топки...

Малко след обновяването на настилките около Черни връх, три от антипаркинг топките изчезнаха, а вечерно време една от дискотеките в подлеза на НДК поставя табелка "Частен паркинг за клиентите на клуб "****". Съвсем скоро очакваме иначе хубавата сега настилка да се разклати и изпочупи в следствие на това. Дали няма кой да контралира, община Лозенец е само на 100 метра? Нека опазим здрави поне малкото местенца в София, където нещо градивно е направено и да се вземат мерки то да издържи повече време...


Фотограф: златен

17
В една такава концепция би трябвало да е записано - при спиране на движението между тази и тази станция организиране на превоз с автобуси толкова на брой, маршрут, спирки, какви и колко информация се подава на кои метростанции, толкова персонал се пренасочва към тези и тези места, време за реакция е еди колко си.

В документ, кръстен "концепция" нямат място такива подробности.
Концепциите излагат излагат волята какво трябва да се постигне, и то обикновено с доста дълъг времеви хоризонт.
Конкретни брой, маршрути, спирки и т.н. могат да залегнат в подробни "планове за действие".

18
Quote
Ремонт и реконструкция на трамвайни линии
......
3.   релсовия път и пътни платна по бул. "Витоша" от бул. "Патриарх Евтимий" до ул. "Краище"

ми бърка в джигера. Тълкувам го като инат да се направи зорлем трамвай по "Патриарха" м/у Аптека и 5-те кьошета.
 :angry: :angry:

19
Quote
През 2013 година ще се ремонтира .... бул. "Прага" от "бул. Ген. Скобелев" до бул. "Пенчо Славейков"

Тия идиоти от общината искат да разрушат едно от малкото останали стабилни неща в столичната инфраструктура, а именно добре наредените паважи.  :angry: :angry:
Ще пльокнат един суперзле нивелиран асфалт (както става непрекъсната в последно време, независимо дали се асфалтира градинка или пътно платно), а след година ще се отворят дупките и тръгнахме по наклонената плоскост...  :angry: :angry:

Pages: [1] 2 3 ... 17