Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Stahlgewitter

Pages: [1] 2 3 ... 87
1
КЪде намирате тази интересна информация?

2
Интересно, благодаря ти!
Къде пише за това хеликоптерно летище? И за кои схеми от 1957 г. говориш?

Намерих и снимката на цялата статия, в нея може да се прочете за въпросната площадка, както и други интересни неща. А относно схемата- имал съм предвид схемата публикувана в "Икономически живот" на подпаважния трамвай от 1957, тоест схема предшестваща плана от 1961 и двете нямат нищо общо.

3
Разни / Re: Архитектурна тема
« on: 13.10.2023, 09:32:03 »
Проект за Софийски общински дом, 1943г.
Къде е трябвало да бъде разположен?

4
Градски и крайградски пътнически транспорт към ОУП, приет през 1961 г. на Нейков.Планът е с прогноза до 1975 година. Публикуван във в. Вечерни новини.
Прави ми впечатление:
- още тогава трасето на околовръстната жп линия е обречено- западния клон липсва;
- подземният трамвай е скромен, нищо общо със схемите от 1957 г. Линиите навлизат под земята по Гурко при градинката пред Рила и по Дондуков, някъде около партийния дом и излизат на площад Възраждане.
- предвидено е трамвайно трасе на мястото на Женския пазар
- трасето по Мария-Луиза е изместено по Вашингтон.

Любопитен момент от плана е изграждането на хеликоптерно летище "Лозенец" :D

5
Русе / Re: Русе - тролеи ЗИУ
« on: 16.06.2023, 14:08:31 »
Колко много пътници! Сега ще кажеш, че града се е свил наполовина  :eek:

6
При изграждането на Тодор Александров, ако правилно се ориентирам сградите са бутани само от северната страна на Найчо Цанов? Или има съборени и на юг?

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 14.06.2023, 10:01:29 »
Добър беше анализа. Мога да добавя, че тези изводи за конструктивните недостатъци на руските автомати за зареждане са доказани в практиката още през 1994 година при щурма на Грозни. На теоретично ниво самите руски конструктори са били пределно наясно с този недъг и са положени доста усилия за промяна на компоновката и конструкцията на автомата. Oще през 80-те години се работи по обект 477 Молот и обект 490, през 90-те се работи по Обект 640 Черен орел и Обект 195, докато накрая стигаме до прословутата Армата.
Съветските танкове имат и много други недостатъци- ниска скорост при движение на заден ход, малък градус на възвишение и снижение на оръдието- от -5 до + 14 градуса, липса на отделен топловизионен канал за командира (ако въобще има топловизор), безполезност на системата "щора" срещу съвременни и дори не толкова съвременни ПТУР и тн и тн.
В крайна сметка няма танк който да е неуязвим, но западните танкове имат значително предимство при маневрен бой и в защитата на екипажа. При контактен бой или атака на добре укрепена позиция предимството до голяма степен се губи.

8
Ляв по Скобелев и десен по Ботев.

9
Миналата година не работеше. Хора в района ми казаха че е спрян в началото на ковида.

10
Как обръща посока локомотива на гара Банкя?

11
Много лошо също, че са им съсипали оригиналната боя, съответно са ги оакали в жълто с бели врати и престилки....
Каква им е била оригиналната ливрея?

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 12.05.2023, 15:26:23 »
Не е нормално случаен човек да хвърля бележка на гроб. В случая има явно престъпление по член 325 съответно неговият аналог в Русия и е нормално да се наложи пробация. Доколкото знам в Русия има поправителен труд с удръжка от заплатата и в случая би трябвало да се наложи подобно наказание.  :rolleyes:
А защо по 325, а не по УБДХ? Деянието се характеризира с ниска обществена опасност. Но дори и да приемем, че е с особена дързост и съставлява престъпление по 325, защото има умисъл, то следва да се приложат разпоредбите на чл. 78 от НК и да се наложи административна мярка- глоба. Ако лицето има досие и вече е попадало в обхвата на 78, но не е било осъждано за друго умишлено престъпление  следва да му се даде условна присъда. При положение че лицето има постоянен адрес и работа, пробационните мерки са излишни. Пробацията е вид коригираща практика, а не точно наказание в класическия смисъл. Целта му е да научи провинилия се на труд и уседналост.

13
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 11.05.2023, 13:00:37 »
. И в Канада се случи, но не толкова драстично като в България...Реално в България, Иво, квадратът не струва повече от 500-600 евро, и то ново, до ключ. Пък будалите нека плащат по 2-3 хиляди евро за замазки и шпакловки, за боклук строителство, и сетне още толкова, за да стане годно за живеене. Нещо се сещам за яденето на една баница...
В България от строител можеш да купиш кажи речи само на зелено. Жилище въведено в експлоатация се купува през ръка, което оскъпява с едни да кажем 30%.
Любопитно ми е в Канада как е? Има ли пазар на зелено и какава е разликатав  крайната цена в сравнение с готово жилище?

14
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 05.05.2023, 20:44:06 »
А чисто от любопитство, в канада каква квадратура се посочва? Има ли такова чудо като тук- РЗП да включва и общи части?

15
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 01.05.2023, 00:27:58 »
Теглото

16
Трамваи / Re: Трамваи - обща тема
« on: 30.04.2023, 22:48:44 »
Някой има ли представа какво е масата на Т6МД1000?

17

После трябва да се разгледа през годините как са се променяли законите за обществени поръчки. Когато се поръчваха първите Русич даже не се изискваше открита процедура, поръчваха ги с директно договаряне. Разбирай - някой вдига телефона, звъни в Москва, казва "братушки купуваме" и парите потичат по неведоми канали.

В интерес на истината нее е така. И първите Русичи са поръчани след обществена поръчка.

18
Електробуси / Re: Karsan Jest Electric
« on: 21.04.2023, 10:59:26 »
Препълват ли се?

19
За какво служат релсите в средата?

20
Метродиаметър 3 / Re: Рендъри на МД3
« on: 17.04.2023, 15:12:13 »
Брутализмът е отдавна в миналото и в 21 век да проектираш в този стил би било проява на някакъв псевдобрутализъм. Това е може би най-противоречивият архитектурен стил, ако въобще е отделен стил, защото на някои места съм го срещал като течение в модернизма. Макар че има фенове, широката публика го намира за отблъскващ, студен, с нечовешки пропорции. Самия му генезис е в следвоенната нужда, а не защото притежава някаква естетика, което смятам е и причина толкова бързо да бъде надживян- едва двайсетина години е властвал по света и малко повече в соц. лагера. Соца обича брутализма, според мен основно защото технологично позволява мащбни конструкции и  внушителни обеми, при относително ниска стойност.

Относно нашето метро- предвид ограничените средства с които се изгражда, мисля че вида му е не просто приемлив, а направо отличен. Благодарение на това, че огромната част от него е проектирана в един кратък отрязък от около 15 години (като изключим радиуса Люлин-Център) станциите си кореспондират смислово и са издържани в един стил.

Pages: [1] 2 3 ... 87