Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bagerite72

Pages: [1] 2 3
1
А защо прозорците на автобусите, тролейбусите и трамваите са толкова големи? Алуминия и стоманената ламарина са доста по-евтини от закаленото дву и три пластово стъкло........ Има ли значение върху какво се лепят рекламите? Стъкло или ламарина?

2
И водачите в ГТ са хора, освен, че се третират като човешки ресурс създаден за експлоатация до дупка. Е, тези, които ще живеят по 400 години има защо да се притесняват ако им замирише на тютюн. Медиите ни научиха да преекспонираме всичко до пълно безумие.  Отиваш на лекар, чакаш половин ден, не ти се дават пари, а пък и нямаш........, а става въпрос за здравето и живота ти. Да и докато те возят може да се повредиш, но не е доказано, че пушенето влошава способностите на водачите. Имат си кабинки водачите от градския имат и прозорчета, реално какъв е проблемът да са в кондиция, пък макар и с по цигара? А, ще ви замирише, ще ви се нарушат принципите и вярата във вечния живот без дори мирис на тютюн....? Не ви пречат мазните петна по прозорците от немити и некъпани индивиди, да се возите до преял с чесън пътник никак не е зле, току виж от миризмата може и вашите вируси да измрат. Тези, които не се къпят и преобличат са си съвсем нормални в сравнение с цигарата в отделена кабина на отворен прозорец, нали? Да са ви сладки телесните миризми, явно да се къпеш е по-вредно от пушенето. А щом в рейса има поне 60 некъпани от седмица, още по-добре, нали пушат извън ГТ - нека си миришат тогава на воля!

3
Тролейбуси / Re: Škoda 26Tr Solaris (1603-1632)
« on: 13.07.2015, 22:14:44 »
някой знае ли на какъв принцип е "анти-трап" защитата на вратите? Има едни такива убийствени състояния на защитата на вратите на  26Tr(и не само), когато колкото и да я затваряш вратата, тя все си се отваря и иди, че тръгни и спазвай разписание...... После "гражданята" се възмущават, че водачът си прави каквото иска и не отваря съответната врата.......Не може човекът и да кара и да обяснява на всеки как и защо не отваря "палавата" вратичка...... Един строг чичко ме попита с какъв акъл пробвам да "вразумя" вратата(да я затисна да не се отваря постоянно сама) - тя си била така вече няколко дни на същия тролей - ако стане беля, вика чичкото, кой ще загази?
Ех, Икарусчета - бая народ е изпаднал от вратите, ама вратите се подчиняваха безпрекословно на шофьора.
На човешкия фактор не може да се разчита - доказано е, ама и съвременната машинария е калпава и като си реши да пречи и не работи - няма равна......

Дали датчикът за отваряне от вън от пътниците, дали защитата срещу претоварване, Бог знае какво и защо, ама като затвориш и се отвори самоволно 3-врата поне 20 пъти и закъснееш и те "благославят" поевропейчените граждани..........
Абе сложен стана животът.

4
Новата автобусна/тролейбусна спирка на метростанция Дружба в посока Дружба 2 е добре да има ел табло. Така всеки слязъл от метрото може лесно да реши дали да се прибере пеша в квартала или да чака. Първите блокове са на 5-10 минути пеша и ако трябва да висиш 15 минути и повече е нормално да не чакаш(ако нямаш климатични фактори и/или физически проблеми)........

5
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 30.04.2015, 21:38:58 »
Благодаря!  :)

6
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 29.04.2015, 22:24:07 »
Моля за инфо по кои линии в София(освен 78 и 79) още движат Икаруси. Не е зле човек да се повози и да усети духа на тези легендарни машини....преди да ги спрат. Е, после в Унгария на екскурзия, там още са масови и в отлична кондиция :)

7
На какво се дължи изчезването на Tr27 от 4-та линия и наличието на MAN-овете 1805 и 1808? Мен лично ме устройва това разнообразие. Харесвам изключително "Мановете", а и с Шкодите се пътува добре. Т.е. съчетанието къси Шкоди и дълги Манове е чудесно. Но самата промяна в организацията на транспорта по линия 4 ми е любопитна.

8
"Боята не кара колата" са казали хората отдавна. Зарежете външните ефекти, моля. Някой знае ли как функционират тези машини - технически данни: мощност, принцип на управление, конструкция.......... Ми споделете хубаво ли е и широко в салона, шум, комфорт, маневреност........ Как се управляват спрямо Икарусите или Шкодите? ......................

9
Днес 16.04.2015 разхождаха един 27Tr на дизел, май по линия 11 и без пътници.
    Каква е играта?
Много съм любопитен какво изследват като разхождат тролея само с дизеловия мотор - разход, динамика, средна скорост, ресурс.......????

10
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 30.03.2015, 23:09:58 »
дано е така

11
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 30.03.2015, 21:52:09 »
По "Белия свят" хората непременно поддържат по някой ретро ветеран. Доста поколения са пътували 9Tr, той беше десетилетия част от градския пейзаж и послушен работен кон на чиито плещи ежедневно изминавахме много километри.
 1-бр. да остане поне и да прави по 2 курса всяка неделя....... Може би съм твърде сантиментално настроен. Но един автомобил(и тролейбусите са автомобили) има своя характер, звук, возия, да не говорим за визията. 9Tr е твърде характерен и специфичен, за да си позволим да го загубим за винаги :(

12
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.03.2015, 22:13:57 »
204 винаги е доста пълен. Някога през 90-те Икарусите макар и съчленени не смогваха да качат всички от спирка бл. 206. Чакаш втория, третия Икарус....и пътуваш. В днешно време много хора разчитат на колите си и тъпканицата в ГТ се преобразува в мегазадръствания, ако и икономика в БГ да няма на практика. И днес 204 винаги е доста пълен, а наличния подвижен състав има ужасно тясна пътека между седалките и правостоящите страдат повече отколкото в Икарусите.
204-та линия си е за съчленени автобуси - Дружба 2 расте, а Икаруси вече няма. Те колкото и разтегливи да бяха пак се претъпкваха, а днес Мерцедесите не са пригодени за претъпкаване, най-малкото от гледна точка на безопасността.

13
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 19.03.2015, 21:47:16 »
Повдигнатите пешеходни пътеки са за джигитите, които никак не липсват у нас. Обаче са доста драстични за автобусите, които имат малки ъгли на преден и заден надвес и лесно удрят в асфалта. Европа се отдалечава от нас и няма кой да произвежда автобуси и тролеи за условията в БГ. Колелата са все по-малки, гумите все по твърди и с високо налягане - лагерни колички. Да му мисли окачването, което трябва да поема здрав побой от нашите пътища. Ми нищо не е случайно...........

14
Ей, хора, къде отиваме? Не забравяйте,че голяма част от лампичките по таблото на МПС имат предимно икономически интереси. Като ги нямаше тия подробности хората по-лошо ли живееха? Въвеждаме екологични норми и машини, а смъртността в БГ прогресивно нараства - чакай на лампичката в рейса или колата да се погрижи за живота ни.......... факти, фактиииии

15
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 16.03.2015, 22:27:03 »
съгласен съм - рибата се вмирисва от главата

16
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 16.03.2015, 22:09:51 »
Бодлива тел и решетки...... после идва на ред Калашников......в БГ нещо отдавна не е по реда си и не знам кому отърва, не че живота изобщо е песен, ама на цялата ни немотия и да унищожаваме - нормално ли е?

17
Изтрити теми / Re: ПТП и инциденти
« on: 31.01.2015, 21:43:35 »
Знам, че в къщата на обесения за въже не се говори, но някой знае ли какво стана с двамата пострадали пешеходци пред мол Сердика в инцидента с трамвая?

Благодаря предварително. Дано всички участници в нелепия инцидент се оправят скоро.

18
Ей, хора! Всяка машина е уникална. Бракуването е закономерност, но поне да се пази по един работещ екземпляр. Шкоди, Икаруси, Чавдари - жива реалност. В нормалните държави нищо не се губи - има музеи и много посетители......

Категорично не одобрявам рекламите по возилата. Муцуните на псевдо герои и натрапливи текстове ще отклоняват съзнанието на хората от самия транспортен процес. Това е сложен, отговорен и обвързан с тежкия труд на мнозина процес. Транспортът отнема голяма част от активния работен ден. Нима рекламите го улесняват? Парица - царица - дяволска омагьосана схема. Не са важни машините в които прекарваме средно повече от час всеки ден, не са важни техните водачи, удобство, видимост........хората по принуда опрели гръб в нашия гръб......Важни са нечии натрапени физиономии и картинки и често глупави словосъчетания - идеално - само така!

19
Откакто някои силни фирми поеха снегопочистването наистина в София няма заснежени и заледени булеварди.......НО солта е хигроскопична, т.е. поема много вода. В резултат на което дори без да е валяло солта по платното дърпа влагата от зимния въздух и улиците са постоянно влажни. Като добавим калта и прахта примесени със солената влага получаваме мазна смес през цялата зима. Окончателно - цяла зима няма сняг и много лед по платното, но има гарантирано мазна субстанция, която осигурява гарантирано ниско сцепление и добро количество инциденти. За едни сватба, а за други брадва :)

20
Много интересни разсъждения и смислени.
Поддръжката на машините и депата са различни.
Но когато се строи или реконструира трамвайна линия, мисля че не пречи да се слагат и двете междурелсия(по 3 релси) едновременно както е по К. Величков.

Pages: [1] 2 3