Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - voodoo

Pages: [1] 2
1
Цял ден чакам fafan да пусне новината, но явно разваленият телефон работи само в едната посока.

Общинари сигнализираха за опит за източване на софийския транспорт

Общинските съветници от "Продължаваме промяната-Демократична България"(ПП-ДБ)/"Спаси София" Борис Бонев и Симеон Ставрев и депутатът от ПП-ДБ Ивайло Мирчев сигнализираха за опит за "източване" на едно от софийските транспортни дружества.

Става въпрос за "Столичен автотранспорт", който има финансови проблеми от години. А схемата според тях минава през фактури за плащане на ремонт на общежитие към дружеството, който на практика не е извършен.

За сметка на това се издават Става няколко фактури на обща стойност почти 850 000 лева, които според съветниците и депутатът съдържат невярна информация и са подписани от хора, които нямат право да одобряват такива плащания. Получател на сумата трябвало да бъде дружеството "Лидерпроект".

Преди няколко седмици общинските съветници Карлос Контрера от ВМРО и Прошко Прошков от ГЕРБ внесоха доклад за даване на разрешение на "Столичен автотранспорт" да сключи споразумение по дело с фирмата, спечелила поръчката за замразения ремонт на общежитието към гараж "Дружба". Идеята беше сумата да бъде изплатена.
За проблемите с този ремонт се пише и говори от 2020 г.

Точката обаче не беше гласувана с искане за предоставяне на допълнителна информация за фактурите по ремонта. Сега Симеон Ставрев обясни, че въпросните фактури са подписани от хора, които не са можели да го направят еднолично, или не са имали вее право да одобряват такива разходи.

Първата от тях е одобрена от тогавашния директор на поделение "Дружба" на автотранспорта Стилян Манолов. В момента Стилян Манолов е изпълнителен директор на "Столичен автотранспорт", избран за поста, след като влезе в борда на дружеството по предложение и с гласовете на ГЕРБ, БСП, ИТН, отцепниците от "Възраждане" и Карлос Контрера от ВМРО.

Тази фактура е подписана само от Манолов, въпреки че трябва да бъде одобрена от още двама служители на дружеството. Затова е и върната от бившия директор Слав Монов, коментира Симеон Ставрев. Следват още две фактури на същата стойност. Възложена е проверка на извършения ремонт в общежитието. Тя се прави от друго общинско дружество - "Софинвест", което казва, че извършената работа по ремонта на общежитието, отговаря на претендираната от изпълнителя сума. Нещо, което общинарите от ПП-ДБ/"Спаси София" поставят под съмнение.

Междувременно служителка на автотранспорта пише доклад до тогавашния шеф Слав Монов, че е била принудена от представители на "Лидерпроект" да подпише куп документи в обедната си почивка. Версията се потвърждава от официален сигнал и на нейна колежка. В допълнение на това въпросната дама няма право да подписва такива документи и в деня, в който е записано, че го е направила, е била в отпуск.

През 2023 г. вътрешна проверка на "Столичен автотранспорт" показва, че има неизвършени, но фактурирани дейности. Въпреки това през ноември 2024 г. Стилян Манолов внася в общинския съвет писмо, с което иска да му бъде разрешено да подпише извънсъдебно споразумение за спорната сума. В него се обяснява, че това е най-добрият вариант за дружеството. След като предложението не е разгледано, в последния момент "Столичен автотранспорт" подава жалба срещу иска на "Лидерпроект".

Според Симеон Ставрев и Борис Бонев целта на цялата операция е да се източат пари от дружеството, които да отидат към "стоящия зад икономическото мнозинство в СОС Красьо Черния". Според съветниците именно това е причината опозицията да овладее общинската икономика през назначаване на временни шефове.

"Карлос Контрера и Прошко Прошков опитаха да ни излъжат и изманипулират. Оказа се, че това не е единственото решение да се спре запорът, тъй като дружеството е подало жалба в последния момент. Целта на смяната на дружествата е била парите на софиянци да бъдат източвани и да отиват в джобовете на тези хора", коментира Борис Бонев.

https://www.mediapool.bg/obshtinari-signaliziraha-za-opit-za-iztochvane-na-sofiyskiya-transport-news366199.html

2
Експресна линия, обслужвана с двуетажни автобуси, която ще свързва Централна гара с двата терминала на Летище София ще бъде тествана днес. Линията е приета с решение на Столичен общински съвет през есента на 2023 година, но поради техническата и кадрова криза в обществения транспорт, за нейното реално пускане се заговори едва в последните седмици. Тя ще осигурява бърза и удобна връзка между двата най-големи интермодални центрове на града - в посока към Летище София, пътуването ще отнема 25 минути, а в обратна посока - 26 минути.

https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/839877


3
За мен общината трябва да чисти навсякъде, където собственикът не го направи, без значение дали имотът се ползва или не и след това да си събере разходите в десетократна стойност като глоба. Когато бръкнат веднъж дълбоко в джоба на българина, следващият път ще чака с лопатата още преди да е заваляло.

4
Новини от София / Сбогом, Карлос!
« on: 25.07.2023, 20:35:10 »
Карлос Контрера се отказа от председателското място в комисията по транспорт


Quote
По думите му капката, преляла чашата и накарала го да подаде оставка като председател на транспортната комисия, са действията на ГЕРБ на вчерашното ѝ заседание. Контрера не е доволен, че доскорошните партньори са подкрепили "дивотиите на ДБ и Борис Бонев". Под това определение той има предвид решението от есента да се върне нощният транспорт, както и предложението да се променят означенията на линиите на градския транспорт.

Според Контрера няма нито коли, нито шофьори за нощните автобуси. Унифицирането на правилата за изписване на линиите на публичния транспорт пък щяло да доведе до хаос.

https://www.mediapool.bg/razvod-mezhdu-gerb-i-vmro-v-sofiya-news349911.html

5
Тук има статия и видео за първия произведен от Шкода влак за Варшава. Поръчката е била за 37 броя с опция до общо 45.

https://rollingstockworld.com/lrv/skoda-transportation-has-produced-the-first-metro-train-for-warsaw/

6
Бележките не произвеждат кислород.
В България явно трябва да св въведе такса от 1,00 лв. за отпечатане на бележка, за да "стимулират" действията на поданиците в правилната посока. Иначе малко по-назапад голяма част от пътуващите (със самолет) доброволно плащат въглеродния отпечатък, който остявят, при закупуване на билети.

7
Разни / Re: ГОВОРИЛНЯ.
« on: 07.04.2023, 14:54:44 »
Специално за езика ни - да различен е, но специално унгарския е напълно различен от европейските езици, а не изпадат в подробности да се обясняват с английски. Ние тука много обичаме да се подмазваме на западняците. Всяка друга страна си гледа себе си и туриста ако е на зор ще си вземе екскурзовод дето да му "спик инглиш" или там каквото си поиска. Ако иска туриста да се оправя сам - да си знае местния език. Германците примерно знаят английски в голям %, даже по-голям от у нас, но ако си някъде из Бавария забрави някой да ти говори на английски - макс в големите градове
Някой замислял ли се е - ние сме уж страна членка на ЕС, НАТО и не знам си какво още, а 99% от софтуер и продукти имат превод на руски (дето много я мразят туй Русия-та), ама на български - нЕма.
Копейкин, ти ли си?!
Бъди така добър да споделяш безценните си наблюдения и размисли в съответната тема за политика. Тук са новините от София.

8
ОК. Нека тогава да се предложи карта за една линия на по-висока цена. Нека обаче има и карта за една/всички линии за един месец. Има хора, които не са целогодишно в София или я посещават само за месец и имат нужда да ползват градски транспорт интензивно за ограничен период от време, а не за цяла година и трябва да има адекватна опция и за тях. Останалите сами ще се ориентират към годишната карта като си направят сметката. Няма обаче да не се чувстват принудени да я купуват, защото нямат избор, а решението ще е тяхно и така всички ще са щастливи.

9
Поне не се разтръби в национален ефир, защото 2017 г. ако си спомняте онзи СОР EBN 12 с номер 3639, който се появи на тестване точно преди изборите се коментира и по телевизиите.
3 нови тролейбуса тръгват от днес в столичния градски транспорт - БНТ
https://bntnews.bg/news/3-novi-troleibusa-tragvat-ot-dnes-v-stolichniya-gradski-transport-1100463news.html

10
Quote
Евтин ли е ремонтът на старите софийски метровагони в Русия
Максим Караджов   


Единият от двата метровлака, върнати на 28 февруари в София след капитален ремонт в Русия, се оказа с дефект и не е пуснат в движение, научи "Дневник" от инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД. Те са първите от поръчка за модернизиране на общо 12 метровлака, произведени през 1990 г. за софийското метро. Цената за ремонта на един метровлак излезе 5.35 млн.лева, а общата стойност на поръчката на Столичната община е 65.34 млн.лева без ДДС. Тя бе спечелена от единствения явил се кандидат - руския "Метровагонмаш". Компанията явно ще остане предпочитаният партньор на българското дружество, ако се съди по плановете му и думите на Братоев.


При представянето на първите ремонтирани влакове направи впечатление, че те са изцяло обновени - изглеждат като нов вид мотриси, но според "Метрополитен" това са старите, модернизирани напълно. При подобна поръчка в Унгария местните медии са писали, че вместо ремонтирани вагони, "Метровагонмаш" е върнала нови мотриси, които не са били използвани в московското метро.


Дефектът не разколебава София за ремонт на още 10 метровлака


"Дефектът е в дисплея, по който се съобщават станциите на пътниците, иначе от време на време се движи като изпитателен. Трябва да се смени чипа, но влакът няма да се кара обратно в завода. Руснаците ще пратят техни специалисти и не искат да им пипаме тази система", обясни инж. Братоев за проблема с ремонтирания влак.


Договорът с "Метровагонмаш" предвижда първо да се ремонтират два метровлака с опция, ако София ги одобри, което не е задължително, да се подпише допълнително споразумение за още десет метровлака. Това се посочва в съобщение на руския завод от 25 март. В договора обаче пише, че тя се задейства "ако се осигури допълнително финансиране".


От съобщението на руснаците става ясно, че през март е била подписана тази опция със софийското метро. Столичната община досега не е обявявала публично този факт.


"Реализирането на опцията говори за положителната оценка от страна на софийския метрополитен за изпълнението (на ремонта) досега", посочват от руското дружество. Така София дава зелена светлина за ремонт и на останалите 10 метровлака (с общо 40 вагона), въпреки, че единият от двата модернизирани влака е с проблем и не е пуснат в експлоатация.


"Опцията сме я стартирали, но заради коронавируса не могат да се закарат сега и ще започнем да им ги пращаме есента", потвърди пред "Дневник" съобщението на руснаците Братоев. Те са най-старите, в движение са от 1998 г. (когато е открито софийското метро). Досега са навъртяли около 1.4 млн.км, разясни причината той.


Защо в съобщението за подписаната опция руският завод толкова държи да подчертае за "положителната оценка" на София за ремонта на първите два влака?


Будапеща изпраща 210 метровагона за ремонт


Проверка на "Дневник" показа, че всички източноевропейски столици с руско метро, вече ремонтираха най-старите си влакове. Варшава и Прага сториха това в свои заводи - "Невак" и "Шкода", Букурещ е в сътрудничество с френската компания "Алстом", а Будапеща и после София изпратиха своите в руския завод производител "Метровагонмаш".


Община Будапеща още през 2013 г. започва обсъждане дали да ремонтират старите метровлакове, които са над 40-годишни, или направо да купи нови. В дебатите се намесва управляващата партия "Фидес", която прокарва проруската доктрина на Орбан за "отваряне на Изток". Поставя се ясно условие старите влакове да се ремонтират, а да не се купуват нови, пише унгарското издание G7. Това е и руската цел, според друго местно издание Vsquare. Община Будапеща няма избор, тъй като трябва да тегли заем от 60 млрд.форинта (200 млн.евро) за сделката, а никоя банка няма да го отпусне за нови влакове, щом държавата не иска това.


Търгът за обществената поръчка се провежда през август 2014 г. В него участват "Метровагонмаш" и украинският филиал на естонската компания "Skinest rail". Офертата на естонците е с 20 млн.евро по-ниска, дава 30 години гаранционен срок, с 5 години по-дълъг от руската оферта. Те обаче са елиминирани от търга, тъй като малко преди крайната дата за подаване на оферти унгарците включват допълнително изискване, свързано с евакуационна система.


"Метровагонмаш" получава поръчката за 220 млн.евро и старите метровлакове са изпратени в Русия. През 2016 г. са върнати първите, които са пуснати да обслужват най-дългата линия №3 на будапещенското метро.


През лятото на 2017 г. се появява дефект във вратите


При температура на времето в Будапеща от 35 градуса вратите на метровлак не се отварят и стотици пътници остават блокирани вътре. Няма климатици, а вратите остават блокирани дори след удари с аварийния чук. Той също се оказал дефектен, пише тогава унгарският журналист Саболч Пани в изданието Vsquare, цитиран от "Капитал". Само след 15 минути пътниците са освободени, но инцидентът не се оказал единствен.


Първоначално от "Метровагонмаш" пращали свои специалисти в Будапеща да отстраняват повредите, но те зачестяват и тази практика била преустановена. От всичките 210 модернизирани вагони 78 били спрени от движение заради открити различни дефекти.


Унгарците поискали да ги върнат за ремонт на ремонта, защото още били в гаранционен срок, но им било отказано. Изданието G7 прокарва версията, че старите вагони били толкова зле, че дори не са били ремонтирани, а "Метровагонмаш" са върнали вместо тях чисто нови, произведени още през 2009 г., които не са им били нужни. Унгарската медия проучила, че те били предназначени за московското метро, но били отказани заради видимо лошо качество. После по същата причина не ги купили и за метрото в Ташкент. Тези ненужни нови вагони били изпратени в Будапеща като уж ремонтирани стари, смята изданието G7.


Заведено е съдебно дело, но в договора за ремонта имало клауза, че спорове между страните ще се изясняват само в руски съд. То се води от три години, съобщават унгарските медии.


"Метровагонмаш" отхвърля нападките


Изданието Magyar Nemzet на 7 юли 2017 г. публикува отговор на завода "Метровагонмаш" на питане защо няколко месеца след ремонта се появяват дефекти и дали някои поставени части не са втора употреба. "Не, няма как да са втора употреба. Ние сме завод, специализиран в производството на нови метровлакове и не притежаваме части втора употреба. Единственият ремонт, който сме поели досега, е този на метрото в Будапеща", се посочва в отговора на "Метровагонмаш".


Само година по-късно Столичната община решава да обнови най-старите си метровагони в същия завод.


София също се договаря с "Метровагонмаш"


През 2018 г. общински съветници от ГЕРБ - Екатерина Йорданова и Зафир Зарков, внасят предложение в Столичния общински съвет за модернизиране на най-старите метровлакове. То е прието и общината обявява обществена поръчка за избор на изпълнител на ремонта, на която се явява само един кандидат - "Метровагонмаш". Естонският конкурент за будапещенското метро въобще не участва. Чешкият завод "Шкода" и полският "Невак" също ремонтират руски вагони, но не кандидатстват.



"Нямаше как да има друг кандидат за поръчката, защото производителят е един", обясни избора Зафир Зарков пред "Дневник". "Метровагонмаш" е заводът в град Митищи, Московска област, където през 1990 г. са произведени най-старите софийски метровлакове, а и всички закупени по-късно, без последните 20, които са "Siemens" и ще обслужват само новата трета метролиния.


Според Зарков експлоатационният живот на метровлаковете е много дълъг и "много развити държави по тази причина също ползват стари влакове". Затова въобще не е бил обсъждан вариант за купуване на нови. Инж. Братоев също разяснил, че купуването на нови ще струва минимум два пъти по-скъпо.


На 6 декември 2018 г. общинското дружество "Метрополитен" ЕАД сключва договор за капитален ремонт и модернизация на 48 метровагона (12 метровлака) с руския завод. Цената, която ще плати София е 65.34 млн.лева без ДДС.


Ремонтът на софийските е с 25% по-евтин от унгарските


На въпрос на "Дневник" дали знае за проблемите с вече ремонтираните метровагони на Будапеща, инж. Братоев отговаря "Не, не знам". Той изтъква, че модернизирането на софийските излиза с 25% по-евтино спрямо унгарските. Един вагон от Будапеща е ремонтиран в Русия за 900 хил.евро, докато за софийски договорената цена е 700 хил.евро.


"Нашите са направо нови и имат ресурс поне за 15-20 години. Всичко в тях е ново, двигателите са японски, "Hitachi", цялото вътрешно оборудване е ново, спирачните системи - също, компресорите - също На унгарските оставиха старите талиги, а на нашите и талигите смениха с нови. Руснаците искат да влязат по този начин в Европа, а и ние имаме с тях стари традиции и те искат да покажат, че имат отношение към нас", подчертава Братоев.


Взаимоотношения с руския завод до средата на ХХI век


В съобщението си от 25 март "Метровагонмаш" посочва, че целият сегашен парк на софийското метро от 168 вагона, е произведен от тях. Сега се модернизира първата 1/4, които ще бъдат в експлоатация поне още 15 години - до 2035 г. По изтъкнатата логика, че производителят единствено може да ремонтира, в същия завод в Подмосковието ще бъдат изпращани до 2050 г. и останалите руски влакове, купувани като нови от Столичната община.


Последните 18 - през 2014 г. като цената на един тогава излезе 8.5 млн. лева, съобщава "Капитал". Те бяха платени със средства по оперативна програма "Транспорт".


Сега за ремонт на един влак (произведен през 1990 г. и с четири вагона) общината плаща 5.35 млн.лева. По договор гаранцията е една година за ремонтираните части и три - за модернизираните.

https://www.dnevnik.bg/bulgaria/2020/05/31/4072499_evtin_li_e_remont_na_starite_sofiiski_metrovagoni_v/

12
Колко трямвая са я блъснали?

14
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 28.11.2019, 16:49:35 »
След като пускат PESA по петицата, а сега явно вече няма проблем за такъв трамвай до Орландовци, нямаше ли да е по-разумно новите да се движат по 4?
Освен това няма ли да стане проблем на колелото на пл. Журналист, където върти и 12?

15
Когато има полет до Тел Авив на El Al от съображения за сигурност затварят целия локал до терминала.

16
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 24.05.2019, 20:30:38 »
Съмнявам се да са му поискали пари, ако билетът е закупен първоначално с включен багаж. По-скоро съм склонен да мисля, че от България са пропуснали да го таксуват за багажа, което се случва често.
От известно време и традиционните авиокомпании предлагат т. нар. light тарифи и за презокеанските дестинации поради желанито на много от пътниците (особено тези, които пътуват по работа с много краткосрочен престой) да бъде изключена от базовата цена таската за чекиран багаж, който така или иначе не ползват.
Ако желаеш, можеш да дадеш номера на самолетния билет, за да го проверя.

17
Ето ги дневните карти: https://sofia.mpass.bg/bg

В момента дори подаряват една безплатно, ако имаш MasterCard.

18
КЗК отмени избора на доставчик на 110 автобуса за София
Първите два кандидата трябва да се отстранят. Така поръчката за 40 млн. лв. най-вероятно ще бъде спечелена от третия в класирането - "Ивеко"

Quote
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) върна за преразглеждане избора за изпълнител на обществената поръчка за доставка на 110 дизелови автобуса за столичния градски транспорт. Решението на комисията идва в отговор на жалбата на класираното на трето място в търга през юли дружество "Ивеко Чешка република". Според компанията в офертите на класираните на първо и второ място - "Джънджоу Юйтун бус" и "Карсан", липсва документация, има несъвпадения между техническите данни на предлаганите от тях автобуси и параметрите от каталозите на производителите, а също така техническите им параметри не отговарят на предлаганите цени.
И въпреки че отхвърля повечето мотиви в жалбата като неоснователни, регулаторът приема този за разминаващите се технически параметри и отменя решението на съвета на "Столичен автотранспорт" за класиране на доставчик на автобуси. Така търгът се връща на етап отваряне и разглеждане на техническите предложения на шестте допуснати до класиране участника. Ако класирането не бъде променено, то поръчката най-вероятно ще бъде спечелена от "Ивеко", защото тя е на третата позиция, а КЗК задължава поръчителят да отстрани двата лидера. Така София най-вероятно ще има нови 110 автобуса от чешката марка при цена от 40 млн. лв.

http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2015/09/15/2610597_kzk_otmeni_izbora_na_dostavchik_na_110_avtobusa_za/?ref=embed&source=www.dnevnik.bg

19
Перфектен правопис и пунктуация! Би трябвало това да е норма, но напоследък, (особено) сред учащите, е голямо изключение. Благодаря за старанието и удоволствието да се чете написаното всъпление  ;)

Добре дошъл!

20
Употребата на думата "цианин" е доста спорна.

Въпреки че често самите цигани се наричат с този етноним и никой български речник не регистрира „циганин“ като дума с обиден смисъл, от 90-те години на 20 век в медийното пространство на България се налага възгледът, че традиционното наименование „цигани“ носи само по себе си негативни конотации и е по-подходящо да се използва политически коректното наименование „роми“. Въпреки това в България и в повечето европейски страни обичайното име си остава „цигани“: на френски: tzigane; на чешки: cikani или romové; на холандски и немски: Zigeuner; на литовски: čigonai; на руски: цыгане; на унгарски: cigany; на гръцки: τσιγγάνοι; на италиански: zingari; на румънски: ţigani; на хърватски и сръбски: cigani; на полски: cyganie; на португалски: cigano и на турски: çingene

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8

В повечето случаи обаче, подчертанто използване на "циганин" или "цигански" са прави именно като опозиця на българин/български и цели акцентирането на различния етнически произход като аргумент за неодобрение, отвращение, презрение или омраза превръщайки го в целенасочена обидна квалификация.

Pages: [1] 2