Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Petko21

Pages: [1] 2 3 ... 326
1
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 11.12.2024, 18:41:20 »
Бяха от оригиналния 503. Приличаха на оригиналните седалки на Юлие
Да, аз за ново произведения 503 говорех, не за последното му синьо жълто боядисване. Дълги години изкара 503 с тях, и точно за това ми беше въпроса.

2
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 11.12.2024, 17:47:09 »
Всъщност оригиналните седалки на новия 503, поръчкови ли бяха? Или са заимствани от други превозни средства? Защото ако не друго, бяха изключително удобни в сравнение с всички останали седалки по това време.

3
Дано, защото заради некадърността на ръководството на СЕ, страдат всички граждани на София, най-вече служителите на дружеството.

4
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 16.11.2024, 21:56:48 »
С всички крайни трамвайни спирки на град София с 1009 mm междурелсие или само за линиите на Банишора?

5
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 16.11.2024, 21:56:09 »
То това ниво все едно го определят служителите, а не ръководния състав на дружествата. :rolleyes:

6
Ами да пуснат поръчка за нови електробуси или хибридни тролейбуси.

7
Доколкото си спомням, след поредната смъртоносна катастрофа мигащата светлина беше махната заради рейсърите, които ускоряват, за да минат преди червеното.
A сега на ден стават много по тежки катастрофи именно, заради минаване на червено след бързия жълт сигнал. 
Мигащата зелена светлина, беше нещо изключително полезно за град като София и за съвестните водачи. Понеже нещо полезно се въведе, веднага го премахнаха. Безрасъдните водачи, за тях ако искат и бариери да се сложат, пак няма да има ефект и ще има преминаващи на забранителен сигнал.
Предпочитам да се върнат таймерите, по-полезни са. За щастие останаха на някои светофари.
Таймерите не са ефективни, защото повечето от Светофарите работят на ръчен режим през деня. Да не говорим, че преди да ги премахнат много от тях показваха грешна или неточна информация.

8
Изтрити теми / Re: Хигиената в МГТ
« on: 01.10.2024, 15:20:42 »
С ракия и лични прахосмукачки: Как почистват трамваите в София?

Трамваите в София се почистват на ръка, с ракия и лични домашни прахосмукачки. Това показва инспекция на заместник-кмета по транспорта на Столичната община Илиян Павлов, който е посетил трамвайното депо "Банишора" заедно с Борис Бонев, общински съветник от групата на "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") в Столичния общински съвет и негови колеги общински съветници.
Бонев е публикувал и видео от инспекцията в профила си във Facebook.
На въпрос на Павлов как почиства трамваите, служителка отговаря: "С ракия, стъклата стават уникални, лично съм си я донесла".
Тя допълва, че седалките в превозното средство чисти с прахосмукачка, която също си носи от вкъщи.
По договор обаче седалките трябва да се перат, подчертава заместник-кметът, цитиран от БТА.
От проверката на заместник-кмета и общинските съветници става ясно, че трамваите не се почистват надлежно и редовно, въпреки че бюджетът за целта възлиза на 700 хил. лв. годишно.
Илиян Павлов ще настоява договорите да се спазват и поне два пъти месечно превозните средства да се почистват основно, за което той ще следи с постоянни проверки във всички депа в града.

Източник и клип към статията: https://www.dnes.bg/sofia/2024/10/01/s-rakiia-i-lichni-prahosmukachki-kak-pochistvat-tramvaite-v-sofiia.621956
https://www.facebook.com/reel/533658402603409/?ref=embed_video

9
Други градове / Re: Видин, Монтана
« on: 15.09.2024, 09:37:24 »
Quote
Общинският съвет разреши на кмета на  Монтана да ползва кредит от фонд "Флаг" за стартирането на проект за подобряване на градската мобилност. С парите, отпуснати по проекта, в Монтана трябва да бъдат купени шест електробуса.

Проектът е част от Националния план за възстановяване и устойчивост и цели подкрепа на  екосъобразния транспорт в региона. Община Монтана трябва да купи електробусите и да изгради зарядни станции за тях.

Проектът е с продължителност 24 месеца, считано от април 2024 година и е на обща стойност 11 113 229,97 лева. За Община Монтана стойността на инвестицията е 4 703 290,26 лева, от които 3 520 197,23 лева е безвъзмездната финансова помощ и 1 183 093,03 лева са собствено финансиране.

За да бъдат осигурени тези средства, общинските съветници одобриха общината да вземе кредит в размер на 1 000 000 лева от фонд "Флаг", срокът за чието погасяване е 12 месеца.

Монтана работи по поректа заедно с община Враца.
Монтана тегли кредит от милион за електробуси

10
Други градове / Re: Други градове
« on: 15.09.2024, 09:34:48 »
Самоков
Quote
Консорциум „Ел Бус Самоков“ ще доставя 5 електробуса за 3,2 млн. лв. в Самоков
Консорциум „Ел Бус Самоков“ ДЗЗД са избрани да доставят на община Самоков 5 нови 6- метрови електрически автобуса. Сформираната комисия по избор на изпълнител е класирала офертата им в размер на 2 688 290 лв. без ДДС или 3 225 948 на първо място. В консорциума победител участват варненската „Булбес Трейд“ с управител Михаил Калчев и софийската „Сис Проджект“ начело с Живко Комаров. В документацията е посочено, че подизпълнител ще бъде „Булавто“ АД. На второ остава „Българска автомобилна индустрия“, които са предложили 2 075 000 лв. без ДДС. Третият участник „Чериът Моторс“, регистрирана в София, но с представителство в Израел, е отстранена.
За изграждането на 5 зарядни станции за превозните средства е избрана фирмата „Бладерс“. Тяхната оферта е в размер на 8900 лв. без ДДС. Дружеството е регистрирано във Варна с управител Евгени Коларов
Както сме писали, в Самоков ще чакат нови електробуси с 10 седящи места без шофьора, които да може да превозват 30 души общо с правостоящите. Поръчката включва и регистрирането в КАТ както обучение на петима шофьори и двама сервизни работници. Прогнозната стойност е 2 689 500 лв. без ДДС еле 3 227 400 лв. с ДДС.
Возилата ще са с електро мотор с максимална мощност 100 kW. Батерията трябва да гарантира пробег от поне 250 км с едно зареждане. Заложено е изискването превозните средства да са в бяло и зелено. Ще имат бордови компютър за управление на информационната система с интегриран модул за акустична информация за спирките. Също GPS приемник за автоматична работа на информационната система. И ще бъдат с възможност за интеграция с външни системи за управление на трафика и таксуването. На дисплеи ще се излъчват пълноцветни рекламни или информационни клипове. Електробусите ще имат система за видео наблюдение с минимум 4 камери.
Изискванията са зарядните да зареждат батерията напълно за 6 часа. Всяка от станциите трябва да бъде минимум 20 kW/h.
Превозните средства ще са общинска собственост и ще бъдат интегрирани в транспортната схема. Финансирането се очаква да дойде от Плана за възстановяване и устойчивост.
Консорциум „Ел Бус Самоков“ ще доставя 5 електробуса за 3,2 млн. лв. в Самоков

11
Quote
Софийската фирма „Авто Инженеринг Холдинг Груп“ ще достави новите шест електрически автобуса в Шумен и зарядните станции за тях по проекта за устойчива градска мобилност на общините Шумен и Търговище, финансиран по Националния план за възстановяване и устойчивост с над 10 млн. лв.

Фирмата е спечелила обявената обществена поръчка, като е предложила икономически най-изгодна оферта за обявения търг в размер на 6,2 млн. лв. без ДДС, техническа спецификация и срокове за изпълнение, съобщиха от община Шумен

Вторият участник в процедурата – „Соларис Бус енд Коуч“, е отстранен, тъй като представеното от него техническо предложение не отговаря на предварително обявените условия на поръчката, включително за срок на доставка и линейния график за изпълнение на дейностите, заявиха от пресцентъра на общината.

В предложената ценова оферта на спечелилата фирма „Авто Инженеринг Холдинг Груп“ са включени единична цена от 962 290 лв. без ДДС, като за 6 електробуса общата сума е 5,773 млн. лв. без ДДС. Предложената цена за доставка на зарядна станция е 87 370 лв. без ДДС за една станция, а за 6 зарядни станции общата сума е 524 220 лв. без ДДС.

Новите градски електрически автобуси ще бъдат нископодови, с дължина 9 – 10 метра, новопроизведени в серийно производство от утвърдената китайска компания Golden Dragon.  Посоченият разход на електрическа енергия е 0.8629 kWh/km. Новите автобуси ще могат с едно зареждане на батериите да изминат пробег 287 км, посочват от общината

Авто Инженеринг Холдинг Груп е един от водещите търговци на българския пазар на специализирани превозни средства. В края на 2022 г. фирмата достави 20 електробуса на Golden Dragon във Варна, като част от проекта за екологично чист транспорт, по който в морската столица ще бъдат пуснати общо 60 нови електрически автобуса.

След изтичане на законоустановения срок за обжалване, предстои сключване на договор с избраната фирма, като ангажимент на доставчика ще бъдат последващата гаранционна поддръжка, обученията и ремонтът на електрическите автобуси и зарядни станции, допълват от община Шумен.

За изпълнението на проекта за устойчива градска мобилност е сключено споразумение между община Шумен и община Търговище. В рамките на осигуреното финансиране по ПВУ общата сума за двете общини е в размер на 10 129 810 лева, от които за община Шумен – 8 090 862 лв. По проекта е предвидено и изграждане на велоалея с дължина 530 метра.

При представянето на проекта, от община Шумен заявиха, че новите електробуси ще обслужват шест градски линии, към които има най-висок обществен интерес.
Софийска фирма доставя в Шумен китайски електробуси

12
Прав си, за това не се бях замислил. Хотел Хемус е строен през 1976 година. Интересно тогава какви са загражденията в дясно, ремонт на училището не е правен в тези години, нито на алейната част.

13
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 06.09.2024, 14:12:59 »
Поради технически проблем ли са сменени, или поради някаква друга причина? Каква е разликата между старите и новите, като дизайн?

14
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 06.09.2024, 14:11:50 »
За последно виждах, че се ползваха когато трамваите бяха до ул. Кораб планина и задния пулт се ползваше активно на всеки курс. Дори тогава оборудваха мотрисите на които бяха свалени перата, с нови такива.

15
А в дясно се виждат май, оградите за строежа на 122 ОУ - "Стъкленото". Като строителството на същото е от 1959 до 1963 година. Което пък ни дава по правилна датировка, за самата снимка.

16
Определено тази карта има много неточности и грешки.

17
Трамваи / Re: T8M 700-IT/Инекон (3401-3418)
« on: 17.08.2024, 17:35:33 »
А на всички ли климатиците работят?

18
Трамваи / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 19.07.2024, 08:55:02 »
90 % от всички мотриси на Искър, карат със смесени табели, особено тези които нямат електронни табла. Обикновено първия вагон е с актуални табла, втория е с табла на някоя друга линия. Не знам какво правят в Искър, но от 1 месец не могат да се оправят с табелките, а нищо сложно няма в изработката и поставянето им...

19
А те реално побираха абсолютно всички станции каквито имаме по маршрутите до сега, просто поддръжката им я спряха и решиха, че е по-лесно да сложат парче пластмаса и да ги налепят със схеми...

20
Няма основателна причина, предполагам след онези смешни надписи, които излизаха на страничните табла, не е имало кой да ги редактира и просто са ги изключили.

Pages: [1] 2 3 ... 326