Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - pepi1997

Pages: [1] 2 3 ... 199
1
Малашевската 3/2 пък е 9 часа и 55 минути - от 14:40 до 24:35 ;)
В Карат-С беше 10 часа и 20 минути.

2
На 11 юли (финалът на европейското) беше трагично от към таксита. Аз тогава бях във фестивална като член на СИК, но приключих към 1-2 през нощта и нямах избор освен с такси да се прибирам. Едвам сколасах, защото звънях на всички "реномирани" компании като ок, св такси, йелол и т.н. или никой не вдигаше, или някои директно затваряха. Та виснах като прани гащи на една улица, докато съвсем случайно не мина празно такси. За сведение аз чаках на улица по която минаваше преди нощен, така че ако си работеше нямаше да се разправям с бакшишите.
Като секцията приключи с протоколите не ви ли върнаха от там, от където ви е секцията?

3
Тези дето си пият и карат, ще продължават да пият и карат със или без градски транспорт. Не виждам каква е връзката тук. И не казвам, че хората излизат по-малко. Самите хора в столицата са по-малко. Най-лесно може да се види по движението, както и по по-лесното намиране на паркоместа. Ако не вярвате за нощните заведения, ходете и питайте някой таксиджия кога има повече работа - зимата или лятото...
При положение, че няма пари за нормалния градски транспорт, то да се пускат автобуси нощно време, които от самото им начало се движат на АБСОЛЮТНА ЗАГУБА е малоумно.
Казах още в началото, че който е дал 100лв на кръчма, надали ще го бъркат 5 или 10лв за такси, вместо да се прибира по 2 часа с рейсове. Не е достатъчно удобен този транспорт.

4
Ако се въвежда подобна система, трябва да се монтират и турникети с валидатори и на изходите - просто обърнати в обратната посока. За да излезеш, трябва да маркираш превозен документ. Това би подпомогнало и контрола върху редовността на пътниците в метрото, защото всеки ще трябва да се чекира и на изход.
И като се изтърси едно влакче с хора в 8 и половина сутринта, последният кога ще излезе?

5
Стига сте ревали за тия нощни линии. Кой ще се вози лятото, при положение, че всичко живо се изнася по морето?
Стига глупости!С твоето мислене, зимата всички си стоят на топло във вкъщи.
Отиди зимата на дискотека и после отиди лятото на дискотека и ще се убедиш.
По заведенията не е по-различно.

6
Стига сте ревали за тия нощни линии. Кой ще се вози лятото, при положение, че всичко живо се изнася по морето?

7
Автобуси / Re: Училищни автобуси
« on: 02.06.2021, 23:49:18 »
Конкретно за Ситроените, някои са собственост на МОН, други са собственост на определени училища, а конкретно този с номер 3550 на снимката е собственост на "Община Белоградчик". Всички са със софийски регистрации, защото Ситроен България изкупува всички изостанали (непродадени) товарни по Европа от този модел. Регистрира ги тук и ги преоборудва в пътнически. Вече след това се сменя само собствеността. Любопитното е, че ВСИЧКИ са произведени преди 2019г. (съответно и оборудването им е такова), а първата дата на регистрация е след 06.2019, което доведе до известни документални проблеми, заради новите изисквания за тахографите, които те НЕ покриваха. Съответно на всички (15 или 20 бр по спомен) им се подмениха тахографите и датчиците, както и съпътстващия модул за отдалечена проверка.

8
Би трябвало тези устройства да са програмирани да работят в условия на прекъсване на връзката със сървъра.
Как ще работят без връзка, като трябва от някъде да разберат дали проверяваната карта е валидна и маркирана?
Вярно. Доста глупав пропуск от моя страна. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Съвсем не бях се замислил за това. :rolleyes: Звучи логично тези машини да не могат да работят в off-line режим.


Това, което исках да кажа е, че не би трябвало да е толкова трудно и сложно да се направят няколко дребни софтуерни промени, за да се улесни и направи по-интуитивно и разбираемо плащането с банкова карта.
Ами вместо да пишеш тук, напиши едно предложение до ЦГМ да има допълнително потвърждение от клиента за трансакцията, преди да си закупи билет и толкоз. Така ще си зодоволил граждаското съзнание.
Тука и да мрънкаш, и да не мрънкаш - все тая...

9
Понеже тука повечето работите на бюро, ще ви го обясня така: Имаш си работно място, подредил си си го и си го нагласил така, че на теб да ти е удобно.
Работил съм в офис на смени, където нямаш собствено работно място, всеки път сядаш на различен комп. Правилото е, да оставиш работното място така, както си го заварил. Ако нещо не е изправно и изисква време за поправка, сядаш на друг комп. Мисля, че това може да се спазва и при водачите от градския транспорт. Просто трябва да има приемчици, които да отчитат забележките на водача, да прегледат превозното средство след смяна и при необходимост да го вкарат за ремонт. Ако ти дадат превозно средство, което е неизправно, връщаш го за ремонт и взимаш друго. За мен това, да си титуляр само на един и същ автобус, и сам да следиш дали е изправно или не, е сбъркан модел на работа. Трябва да има разпределение на задачите и превозните средства да се поддържат в определен, приличен вид, а не всеки шофьор да си прави сам "подобрения", каквито той намери за добре. Това не е лично МПС, а е собственост на работодателя. Как на запад у нас това правило може да се спазва, а тук е много трудно?
Сравнението ми беше просто образно, за да ме разберете! Превозните средства не са бюра на 4 крака и стол към тях. Нещата са доста по-сложни. Един с един автобус или тролей няма който да тръгва и спира по един и същи начин! Най-малкото това трябва да показателно! Един гори повече масло, един по-малко; повечето проблеми се появяват при определени условия, които само водачите си знаят. Това нещо НЕ МОЖЕ да бъде засечено на плаца или в сервиза. Още по-малко да бъде разбрано по описания, препредавани от 10 човека!
За това и шофьорите са професионални - защото наред със ЗДвП са запознати и с общото устройство на АТТ и ДВГ!
На запад и на изток не знам как е, но това тук е абсолютно неприложимо!

10
А пък щом единствената мотивация на водачите да пазят возилата е зачислението, значи са прасета.
Фрешмейкъре, тук не става въпрос да ремонтират превозното средство и да нощуват в канала заради него, а за добросъвестна експлоатация и навременно заявяване на евентуални проблеми. Аз лично не виждам разликата между зачислен и незачислен автобус/тролей, ако водачите са достатъчно добросъвестни да го оставят във вида, в който са го взели.
По този начин, този който не пази ще троши само едно превозно средство, а не всички наред.

Понеже тука повечето работите на бюро, ще ви го обясня така: Имаш си работно място, подредил си си го и си го нагласил така, че на теб да ти е удобно. На съседното бюро работи Гошо. Бюрото на Гошо е разхвърляно и мръсно, но на него така си му харесва. В един момент се налага Гошо да седне на твойто бюро и съответно ти прави пълна кочина. Идва и Иван, който пък трябва да ползва бюрото на Гошо. Иван изчиства и подрежда бюрото на Гошо. След като всеки се връща на неговото работно място се получава следното:
Ти си недоволен, че при теб е разхвърляно и мръсно.
Гошо е недоволен, че всичко е преподредено и не може да намери нищо, както и че му е изхвърлено нещо важно.
Иван е недоволен, че е трябвало да се оправя с нещата на Гошо.

И така, тук е същото - имаме превозни средства, които се движат по 16 часа и повече на ден. Идва Гошо и кара автобусът на Иван. Иван си пази автобуст, изчистил е, нагласил си е огледала, седалка и тн. Гошо се качва, размества всичко, докато си играе със седалката чупи някой от механизмите за регулиране, блъска по цял ден по дупките и вечерта го зарязва. На другия ден Иван се връща, псува, че всичко е нагоре с краката само за един ден, тръгва да си мести седалката и с изненада установява, че е счупена. Кара го 2 дена и после започва да виси по сервиза, защото Гошо е усплял да потроши рейса, а Иван не обича да му тропа. Седалката не му я оправят, защото е много скъпо, а и на никой не му се занимава. Кво толко, нали се движи. Това се случва със всеки един автобус, до който Гошо се докосне.
Сега си представи, че няма никакви зачисления...

11
Това е така, до момента, в който се работи смесено - някои с титуляри, други без. Когато нито един няма титуляр, и когато всеки "кара да му мине смяната", и в един момент всички превозни средства се разкапят, водачите се научават да пишат. Има и достатъчно механизми, с които водачите да бъдат принудени да пускат заявки за неизправности и да си вършат задълженията като хората. :help:
Страхотна логика.... Да скапеме всичко де що движи, за да може водачите да се научат да пишат. И като се научат какво? Ще ги направят ли? Хахаха.
Целта да има зачисления е, не дали ще пишат или не, а водачите да пазят и да се грижат за техниката!!!
Както е написал davidcho10, щом практиката в депо Банишора е такава, то се вижда резултатът. Всички трамваи са кочини...
Та така ще стане и с тия Икаруси. Повече от ясно е, че няма да спрат да се движат, поради недостиг на тролеи, поне да си имат постоянни титуляри, та да ги поддържат и ПАЗЯТ!

12
Познат механизъм на случване на нещата в градския транспорт в София. Затова винаги се казва, че шофьорите мераклии непрекъснато нахалстват и стоят на главите на механиците, когато искат нещо да им се оправи по поверените им возила.
Ето защо всяко едно превозно средство не трябва да се кара от повече от двама души, на които е зачислено! За това има и разлика между ПС от една и съща пратка, някои кочини, други - поддържани.
А когато се кара от всеки - гледа да си изкара смяната, хвърля го и си тръгва. Ако нещо се строши или не е като хората, евентуално казва на механика или пуска заявка (все тая) и от там нататък никой не го интересува, защото утре ще го кара друг и така нещата се въртят в кръг.

13
А на бас, че ако беше човек щеше да закове на секундата това неспиращо нещо...
Тия простотии можеш да ги разправяш на човек, който не се е качвал на софийски трамвай. Какви усилия, какви 5лева, нали едвам пъпли с 15 км/ч. Все ще спре за 20 метра без да си дава зор даже.
Ако е имал желание, да е спрял, преди автобуса, ама важното е да си разтегаме локумени баници. Това е.

14
Ти това го изкара, че е влак, а не трамвай  :D :D :D

15
Така, нека се изясним.
Не оспорвам вината за въпросното ПТП!!! ЗДвП задължава всеки един участник в движението да предотвратява инциденти, независимо кой е виновен и какво е нарушил! За твоя голяма изненада, релсовите превозни средства (трамваите) са с предимство пред останалите ПС единствено и само на нерегулирано кръстовище, а не както ти твърдиш - винаги (че всички са длъжни да се съобразяват с тях)! Относно случая, аз коментирам единствено и само това, което виждам от снимката, а то е следното: трамваят удря автобуса сравнително леко в задната част в района срещу 3та и 4та врата. Според някои потребители тук е бил и малко по-напред, но колко не е ясно. Трамваят е с предимство, автобусът е без. Вината е за шофьора. До тук не споря за нищо. Обаче да ми обясняваш колко трудно се спира на абсолютно сух път, при движение с не повече от 20км е смешно. Та нали тия трамваи спират през 100 метра я на спирка, я на светофар. От всичко до тук личи, че или ватманът се е разсеял и не е видял, че пред него има препятствие (за което не го обвинявам ни най-малко) или го е ударил нарочно (тук много силно се надявам да греша, но съм чувал доста такива изказвания, включително и тук във форума).
Та единственото, което твърдя е, че е имал пълната възможност да ПРЕДОТВРАТИ ПТП! Тоест аз изразявам мнение по въпроса, мисля, че това е идеята на форума.
Относно спирането, абсолютно всеки, без значение дали кара кола, трамвай или совалка, е длъжен да кара така, че да може да спре безопасно за възможно най-кратко разстояние. Така, че тук оправданието "не спира" е най-неуместното, при положение, че всички знаем какви са разписанията на трамваите и че това е най-бавният вид транспорт в София!

А bdz43r, който в едно свое мнение за пешеходците, третираше човешкият живот като "кайма", обяснява едва ли не, че щом нещо е с предимство трябва да мине на всяка цена, без значение може ли да премине безопасно или не, дали ще сгази някой, дали ще застраши нечии живот и т.н.

16
Всички нарушаваме, но идеята на тоя закон е не да се покаже на кой колко му е голяма, а точно да се опази живота, здравето и имуществуто, или по-просто казано да няма инциденти. А всеки един водач е длъжен да предприеме всички възможни мерки за това.
Та нищо не му е пречило на ватмана като е видял, че има превозно средство да намали от по-рано и да го пусне, като знае, че там има такива конфликтни ситуации да кара по-леко и с повишено внимание и т.н...
Не ми се иска да почна да давам примери колко често точно трамваите излизат на руска рулетка от обръщалата си, като изрично имат знак стоп или без предимство, колко пъти минават на забранителен сигнал и прочие. Та всички нарушаваме, въпросът е да има толерантност и от другата страна и когато е възможно да предотвариш инцидент.

17
Аз да съм коментирал вината някъде? Единственото, което искам да кажа е, че това е било абсолютно предотвротима ситуация, като ЗДвП изцяло задължава, особено професионален водач! За това се изкарват психо тестове - проверяват се реакциите, вниманието и доколко водачът е с акъла си така да се каже. Относно чл. 5:
Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени вреди;

18
Каква война, какви 5 лева? Коментирам това, което виждам. Автобусът няма как да е минал с висока скорост. Трамваят е преди завой, а всички знаем, че това ако вдигне повече от 40 на прав участък ще се разпадне. Автобусът е същата история. И какво имаме - 2 превозни средства, движещи се с 15км на сух път и едното удря другото след средата. Какво да си мисля? И те съветвам да си прочетеш чл. 5 от ЗДвП и да го осмислиш хубаво!

19
....
Само дето е доста след средата на автобуса. Как може да не видиш 19м автобус, да преминат 18м от него и ти да се удариш в 19-ия, при все че пълзиш с 15км/ч? Е това не ми е ясно.....
А лумпените, спрели перпендикулярно на улицата в кръстовище, забелязваш ли ги!?

И пак да ти се каже, може би вече имаш години за шофьорска книжка, но е ясно, че не си дорасъл за нещо повече.... И в ЗДП си е написано, и в училище се учи (по физика), защо трамваите са привилигировани участници в движението и то много повече от любимите ти автобуси.....
Виждам ги и какво? Трамваят е по-висок от тях. И само за сведение - категориите в шофьорската ми книжка са повече от твоите, също така е за срок от 5г, а не за 10.  ;)

20
ПТП в Обеля м/у ТМ6 и А26.
На това място автобусите редовно отнемат предимство.
2141 отнема предимството на 722. Следва удар в средата на автобуса , и акт за водача на автобуса. Трамвая е с откъртен буфер
Само дето е доста след средата на автобуса. Как може да не видиш 19м автобус, да преминат 18м от него и ти да се удариш в 19-ия, при все че пълзиш с 15км/ч? Е това не ми е ясно.....

Pages: [1] 2 3 ... 199