Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - sofianec

Pages: [1] 2 3 ... 59
1
Прочетох я отдавна. По повечето от изброените улици има пешеходни пътеки, а по тези с подлези те са в окаяно състояние. Не може улица с пешеходно пресичане да има скорост по-голяма от 50 км/ч. Шеф на КАТ мислех че е наясно с това, но явно не е.

2
Почвам да се чудя дали има изобщо някой останал в тая държава който мисли за сигурността на пешеходеца. Тази фуражка можеше поне от кумова срама да си задържи това изказване за след няколко месеца, а не да ги говори тези неща една седмица след касапницата на Цариградско шосе.

3
Ами не са много добри. Оставяш Люлин 10 без тролей, а тб 6 ще обикаля още повече. Довозването става към 15 минути от Люлин 2 за Западен парк.

Ясно е, че трябва малко жици да се опънат. Без да се даде нито лев да се иска да се променят маршрутите и да са удобни няма да стане, сегашната ККМ виси из Люлин когато метро не е имало. Трябвало е да се возят огромни маси хора по Сливница към центъра, сега ситуацията е друга - трябва бързо и начесто да се возят по-малко хора, но разхвърляни на по-голяма територия към една точка и то без пътуването да трае 15 и повече минути. Ако довозването ми до метрото е толкова дълго просто се мятам на трамвая и след 20 мин съм на Стамболийски, няма да се моря да влизам в метрото. То и затова тм 8 продължава да е толкова популярен - защото толкова години никой не се престраши да направи една наистина смислена схема в Люлин.

4
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 20.07.2013, 00:10:01 »
Ливреята в синьо и жълто е наистина отчаян опит да сме модерни - за тези неща е редно да има конкурс и да се избере между много варианти. Хора, които нямат идея от дизайн е редно да не са решаващ фактор, но все пак сме в България :/ Както споменах вече, тези двуцветни ливреи са само излишен разход, който в берлинския градски транпорт с право е зачеркнат от скоро.

А по въпроса с кутиите - прегледах документацията за конкурса и действително няма и следа да са споменати пощенски кутии. Но в крайна сметка нищо не пречи да бъдат домонтирани такива.

В исторически план като разгледах снимките на подвижния състав преди войната явно първите трамваи с пощенски кутии са били Сименс-АЕГ от 1931 г. На по-старите не успях да открия такива.



Ако кутиите не са предвидени в конструкцията на трамвая могат да бъдат поставени и допълнително в салона. Тези в Бремен са например комбинирани - пощенска кутия и автомат за билети.




Или така:



Съображението, че сме 21 век някак не мога да го разбера. Има минимум на обслужване на населението с инфраструктура, и както тока, водопроводите, пътищата са инфраструктура, така и уличните телефони, пощенските кутии и други по-нетипични неща също са част от този минимум. Щом няма пощенски кутии на улиците трябва да ги има по трамваите поне.

5
Не само по Райко Даскалов, но и по Захари Стоянов и по Царица Йоана, в горната част, и по Александър Станишев трябва да има линии, които спират директно на входа на метростанция Люлин. Те трябва да си си "люлински" и да не са мъртвородени като недоразумението 108 на половин час.

Друго решение е тб 6 и 7 да се "кръстосат", за това трябва да се изгради ККМ по П. Владигеров между Неру и Търново, което също няма да е толкова трудно, стълбовете седят. По-виждам смисъл от периферна тролейбусна линия.

Сега тролейбусните линии заобикалят метростанциите със страхопочитание отдалече, а автобусните (отделно че някои са на 30 мин и повече) са орентирано към бул. Сливница.

6
Не знам какво ще помогне 1 или 2 метростанции на кандидатурата на София за културна столица. 1 или 2 концертни зали или галерии в повече биха имали някаква полза, но метростанции?

Северните райони имат все още жп инфраструктура, а и предвид на това че не са така гъсто заселени ми се виждат добър кандидат да се обслужват именно от нея, а не от метро.

7
Можете да кажете сбогом на трамвая и на новите тролеи  :devil:


Quote
София пита 4 квартала искат ли трамвай от Семинарията до „Дървеница"

Ако отговорът е не, общината губи 61 млн. евро за нови тролеи

Анкета сред живеещите в кварталите „Студентски град", „Дървеница", „Дианабад" и „Изгрев" ще организира Столичната община. Те ще трябва да отговорят само на един въпрос - искат ли трамвай от Семинарията до „Дървеница". Допитването ще се прави чрез домоуправителите, съобщи главният архитект на София Петър Диков. Кметството е решило да организира анкетата заради протестите срещу новата трамвайна линия. Опасенията на гражданите са, че за реализацията на проекта ще се изсекат над 430 дървета. Диков обаче твърди, че ще бъде премахната саморасла растителност. Освен това проектът се преработвал и част от трамвайното трасе щяло да е еднопътно, за да се засегне по-малко растителност. „Анкетата ще даде възможност да чуем мнението на всички. Още следващата седмица започват срещи с домоуправителите, за да се организира анкетата. Допитването ще трае седмица", обясни Диков. Автентичността на резултатите ще се гарантира чрез домоуправителите. Те ще отразят мнението на съседите си и след това ще предадат резултатите в районните кметства. Ако отговорът от анкетата е отрицателен, общината може да загуби 61 млн. евро, отпуснати по проекта за интегриран градски транспорт, призна Диков. Освен новото трамвайно трасе в проекта влиза доставка на 50 тролея, системи за управление на трафика по 20 ключови кръстовища и оборудване на 750 превозни средства на градския транспорт, ремонт на трамвайното трасе по бул. „България" и електронни инфо табла за 600 спирки.


8
че първо не може всички градски линии(111, 309, 82, 108, 310, ТМ8, ТБ6 и 7) да се насочат натам, защото ще се загуби обслужване на други места, а и това би повлияло пагубно на някои от линиите,

Единствено 310 и 309 не могат да се пренасочат през "Централен Люлин", всички други линии няма проблем и даже нееднократно е искано това от общината, но тя си прави оглушки. А по въпроса с паркинга на локалните - то за това и транспорта ни е толкова удобен, защото инфраструктура правена за удобството на хиляди се ползва безплатно от единици. Паркинг или удобна обща спирка - аз избирам спирка.

Някак логично ми се вижда Люлин 1 до 5 да се извозват до МС Люлин първо и там да има удобна връзка, а не целта да бъде Западен парк.

9
Тази идея я има отдавна и все си мисля че няма да е успешна. Успешно би било най-накрая транспорта в Люлин да се концентрира към метростанция Люлин, където са си направени локални и е най-подходящото място през тези локални да минават всички люлински линии до една -автобуси и тролейбуси и на един по-късен етап и трамвая. Вместо това се експериментира непрекъснато с някакви линии на голям интервал, които обират периферията и возят дълго до Западен парк. Това не може да е концепцията за бързо събирателно транспортно обслужване на голям комплекс като Люлин.

10
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 18.07.2013, 22:18:57 »
"Традицията" най-вероятно се корени в някой подзаконов акт между войните, изкопиран от тогавашната организация в Германия. Все пак по онова време много сме се старали трамвайния ни транспорт да е със западни стандарти и много от нещата са взаимствани от там. В Германия е имало много от тъй наречените пощенски трамваи, които са били определени по закон от 1892 г. - според него всички трамвайни оператори са били задължени да возят безплатно един пощенски служител с чанта за събиране на писма. Този служител по-късно е бил заменен от пощенска кутия - такива е имало в Берлин, Котбус, Дармштадт, Франкфурт и други градове - почти всички по това време с електрически трамвай. Особен случай е бил Хамбург, в който пощенските кутии са се използвали и за превоз на пратки между отделни пощенски филиали и са били особено бързи и по-скъпи. Тези пратки са получавали и специално клеймо, което сега е доста ценено от филателисти. С масовата телефонизация на населението един по един градовете с пощенски кутии изчезват през 50те и за това нито пляките, нито Дювазите (които са трамваи въртяли се десетилетия в Германия) нямат кутии.

Широкорелсовите Татри най-вероятно не са били предвидени за София и за това са останали без кутии, но не съм запознат в подробности с историята на внасянето им, чувал съм само легенди.

11
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 18.07.2013, 21:55:23 »
Последното твърдение не е вярно, пощенски кутии имат и трамваите в Бремен (в салона), и трамваите в Стокхолм (отвън). Ако не напишем едно писмо и не подсетим в общината най-вероятно обаче от Песа ще ги забравят. Татрите, изработвани за София си имат.

Пощенските кутии на трамваите в София имат голямо значение, защото няма гъста мрежа от улични пощенски кутии. В последно време останаха само тези на районните пощенски клонове, а те са далече, на мен например ми липсва, че няма нито един трамвай на 1435 мм с пощенска кутия.

12
Подигравката при тролеите( 6 и 7) е пълна. Не стига че са 4 по линия в следобеден пик с  20 и повече минути интервал между тях, ами вчера в 5 часа следобед видях 2002 по тб.7   :angry: :qdosan: .  Всеки нормален нарядчик би пускал 2002 и 2003  само сутрин, когато са 8 коли по наряд.  Освен ако наистина не искат да подложат пътниците на геноцид :crazy: .

През 20 мин. са, но са перфектно синхронизирани от Сточна гара и от Люлин на 10 мин.

13
Наемат двама трънци, яко се подправят пътни листове и се кара през почивките. Западняците са пропищели от украински, полски и какви ли не тираджии, както ние сме пропищели от турските  :crazy: Имаше едно много показателно документално филмче какво простотии се случват в бранша, ама сега не мога да го намеря. Та именно за това се опитват на запад да свалят тежкия трафик от магистралата и да го прехвърлят на релси, но предвид оскъпяването спедиционните фирми се дърпат.

Специално за автовлаковете - ще трябват и терминали за товаро-разтоварване, които не са евтини. В Хамбург например се шофира през гарата и пешеходците което е идиотизъм ->
. Това с ТИР няма как да го направиш  ;) На Зюлт терминала има по-модерен вид и товаренето става бързо на две нива:
&t=46

14
Каква привилегия ще ти донесе този ВИП статус?Или може би това, че си жител на столицата те кара да се възгордяваш повечко от нормалното и да изискваш такъв статут? Извинявай,но този статут не се раздава на всеки втори.

С което форумът не е загубил толкова много.От спрелите да пишат потребители единствено Гьорев (по мое мнение) има място във форума.Но това не го решаваме ние, затова си има модераторски екип.И желание от наша страна (на обикновенните потребители) за писане във форума.А при регистрация тук, автоматично се съгласяваш справилата за писане във форума. А ако не ги спазваш, съответно си носиш отговорността (съответно наказанията) за това.

Ставаше дума за това, че изпадайки в полемика с някой ВИП потребител получавах warning. Аз не се натискам за ВИП и не искам да бъда ВИП, защото с нищо ВИП-аджийско не мога да допринеса. Съотношението между полезната информация която мога да дам и въпросите които задавам са може би 20% към 80%, което не ме прави особено полезен. ВИП-а си го представях като статус за особено полезни потребители, като някои от теб изброените, но в последствие напуснали тихомълком или с гръм и трясък.

15
Трамваи / Re: Ретро трамваи
« on: 16.07.2013, 22:33:31 »
Има ли идея някой на какво се дължи това раздвижване? Да не би някой да е отпуснал пари за реставрация?

16
Лелята с метлата на пл. Македония съм я засичал, верно. Но не знаех че всеки ден се извършва тази манипулация, предполагах през седмица-две че се прави. Пак научих нещо ново :rolleyes:

17
Точно през няколко държави има по-голям оборот отколкото през една. За автоплатформите през Алпите се чака за място даже въпреки високите цени. Вътрешнонемските са по-свободни с изключение на Зюлт, но там е особено защото няма шосе до острова и автовлака е единствения начин да се стигне. Иначе ТИРа си остава най-евтиния начин за товари въпреки заплата на шофьора. Сметката километри по максимална скорост не е много точна, защото влака не се движи с максимална скорост навсякъде.

18
Моите предположения са, че след 2018 наличното финансиране за доизграждане на метрото ще намалее драстично, тъй като средствата по европейските програми ще бъдат пренасочени. Вероятно ще се върнем към темпото на строителство от 1999-2000 г. с по 1 метростанция на година, така че да се поставя някакъв преоритет е трудно. Аз бих заложил на южното направление заради очакваното високо строителство там, в останалите части на града кризата си е казала думата. Но до 2018 има много време.

19
Може би някой планира автогара на Хладилника, която да се казва Витоша - логично е, щом всички рейсове за Витоша тръгват от там. А за Софийска Света гора наистина лъсва липса на фантазия, но какво друго име може да се измисли за станция в полето, около която няма никакви значими улици и инфраструктура и около която ще се появи нещо, което е достойно да и даде името едва след десетина години?

20
Звучи по-добре отколкото очаквах - свободен текст, дистанционно обслужване, близо половината със собствено захранване на соларни панели. Малко трудно се разбират последните 2 изречения. Вие какво мислите, какво искат да ни кажат с тях? Според мен става дума за нещо друго, а не част от таблата.

Pages: [1] 2 3 ... 59