Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - donkeyhot

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Аз ще допълня малко информацията за маглев технологията в Китай с това, което ми е известно. Споменатата линия от Шанхай до Ханджоу едва ли ще види бял свят в близко бъдеще. Този проект е срещнал мощен отпор от страна на специалисти, заради високата цена, както  и от страна на местното население, поради опасения от опасни излъчвания. Затова в момента той е замразен, а понеже миналата година между двата града беше пусната конвенционална високоскоростна линия, то маглев линията едва ли скоро ще се "отмрази". Освен този проект, в Шанхай има идея да се удължи сега съществуващата линия. В момента тя свързва летище Пудун с метромрежата на града, а планът е да се продължи към другото летище в града - Хунцяо. Всъщност Хунцяо е транспортен възел обединяващ в себе си летище и гара за високоскоростни влакове (конвенционални). В момента Хунцяо и Пудун са свързани чрез линия 2 на метрото, но понеже пътуването с нея отнема повече от час, китайците се надяват да съкратят значително това време чрез маглев линията. Независимо от това, засега няма конкретни планове за осъществяване на този проект.
Освен шанхайския маглев, има идея за построяване на маглев линия и в Пекин. Тя трябва да свързва едно от предградията със същинския град, но тя ще бъде с максимална скорост от 120 км/ч. Този проект се разработва и също няма точни срокове за завършване.

2
Не знаех, че Будапеща е била столица на Австро-Унгария. Мерси за историческата справка.

3
Сега, когато се създаде тази тема, си припомних един въпрос, който ме мъчеше преди време и така и не намерих отговор на него. Защо първото метро в континентална Европа е в Будапеща? Тогава Унгария е била част от Австро-Унгария и макар това да е била дуалистична монархия, все пак Австрия е била водещата страна, така че, ако се прави метро там, е имало логика да бъде във Виена. А и без да подценявам Будапеща, по това време в Европа е имало по-големи и "по-водещи" градове, един Париж например. Ако някой има някаква идея, би било чудесно да я сподели.

4
На 03 ноември в Китай беше пусната в експлоатация първата междуградска метролиния в страната. Тя носи името Гуанфо линия, понеже свързва градовете Гуанджоу и Фошан.  В следствие на урбанистичните процеси двата града почти са се слили, затова през 2009 г. администрациите им са приели решение за обединяването им в един - Гуанфо. Допълнителна крачка към това е построяването на тази линия, която да съединява метросистемите на двата града. Интересното е че метрото на Фошан още се строи, така че новооткритата линия ще бъде и първо метро за града. Гуанфо линията е дълга 20 км, има 14 станции и е изцяло подземна.

Друго интересно е, че по случай 16-те Азиатски игри, които ще започнат след 8 дни в Гуанджоу, тамошното метро работи безплатно. Поради това на 1 ноември е отбелязан рекорд от 6 милиона пътника, при средни стойности - 4 милона.








5
Поправка на един пропуск. На 27. 09. в Китай се откри още едно метро. Този път градът е Шънян, центърът на провинция Ляонин. Линията (номер 1) е дълга 27.8 км и има 22 станции. Това метро пък се смята за първото в североизточен Китай.















Не намерих хубави снимки на самите станции, затова ето няколко рендера.

















6
зачетох се из уикипедия и съм по- склонен да си мисля, че има доста време докато Китайците стигнат до едно прилично ниво на транспортно развитие.

Някой от линиите в някой от градовете им си се обслужват всъщност от трамвай изглеждащи като нашите Дювази...

Градовете им с по 1-2 метро линии всъщност са с по 7-8-9 милиона души население, а ние за няма и 2 милиона ще си имаме 2-3 линии в скоро време. Струва ми се, че би трябвало да имат МНОГО повече метро от това което чувам в тази тема (и което всъщност ми е интересно- благодаря ви за редовните информации).

Причината за всичко това е че китайският метро бум, ако може да се нарече така, е сравнително ново явление. До 90-те години там е имало само два метрополитена с доста скромни размери. През 90-те се откриват още два (едни от най-бързо растящите в момента - Шанхай и Гуанджоу). Така те посрещат новия век с четири метрополитена. В началото на този век започват да си личат големите усилия, които се влагат в метростроителството. В момента там има 11 функциониращи метросистеми, които се разширяват с много бързи темпове. Освен това в още поне толкова градове се строят метра, които ще заработят в близките години, а още по-голям брой градове са в процес на проектиране на такива системи.
Факт е че засега метрата са непропорционални на градовете, които обслужват, но това е резултат на късното начало и това е проблем във всички китайски градове. Но също така е факт, че там се строи с невероятни темпове и до 2020 нещата ще изглеждат по съвсем друг начин. Тогава  Китай вероятно ще бъде лидер и по брой метрополитени и по обща дължина.

Това за дювагоподобните не го разбрах. Би ли посочил точно какво имаш предвид, защото много се съмнявам в китайско метро да има нещо приличащо на трамвай . Аз не съм попадал на нищо подобно.

А въпроса за цялостната транспортна ситуация там е огромен, така че не може да го коментираме тук. Но е факт, че всичко там търпи развитие.

7
Вчера, 27. 09. 2010 г., градовете с метро в Китай станаха с един повече.  Новото метро се намира в град Чънду, столицата на провинция Съчуан. Вчера беше открита първата линия, с дължина 18.5 км и 16 станции. Това е и първото метро в западен Китай.














Линията ще бъде обслужвана от 22 влака произведени от китайската компания Чанчун, която, поне според моите наблюдения, е основният китайски производител на метровлакове.













8
Вчера в Гуанджоу, Китай са били открити нови отсечки на линиите 2, 4 и 8. Най-сериозна промяна е претърпяла 2 линия, която е била удължена и в двата си края, с което вече има дължина от 31 км и 21 станции. На 4 и 8 линия са открити съответно две и четири нови станции. От този момент метрото в Гуанджоу има обща дължина от 222 километра.

9
На 28 юли линия 1 на метрото в Ухан, Китай, е била удължена в двата си края. Преди тази дата линията е била дълга 10 км и се е състояла от 10 станции. След разширението тя има дължина от 28 км и 27 станции.








10
А , къде е отговор - да, ако са на подходящите за целта места?
Вероятно го няма, защото в метровлаковете няма подходящи за целта места.

11
Аз потърсих малко информация за цената на влаковете и попаднах на това http://www.vecher.kz/?S=4-200802140950&PHPSESSID=0f2e810fc016d4c68910558bb2b94b2a .
Там пише, че ще бъдат доставени 28 вагона на обща цена от 86,5 млн. долара, което прави по малко над 3 млн. на вагон.

12
Транспортът по света / Re: Neoplan
« on: 30.05.2010, 19:46:21 »
Любопитно ми е колко ли градове биха могли да си позволят такъв тролейбус...  :blush2:

Попаднах наскоро на информация, че в Абу Даби са поръчали 12 такива тролея, за да свързват града с някакъв новопостроен университетски комплекс извън града.

13
Едно нещо не ми стана ясно. Нали казваха, че мостът ще стане пешеходна зона, но как ще стигат пешеходците до него.

14
Стана ли ясна каква им е точната цена?

15
Влаковете в Нандзин се водят производство на Alstom и местната компания Nanjing Puzhen Rolling Stock Works, но не знам дали са някаква съвместна разработка или само произвеждат в Китай някакъв модел на Alstom. В момента нандзинското метро разполага с 185 шествагонни композиции от този модел. Влакове от този тип има и на някои линии в Шанхай.

Тук в темата за нандзинското метро във форума Небостъргачево има доста снимки, които ще ви помагнат да си изградите по-пълна представа за метрото там.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=840460

16
Днес в китайския град Нандзин (по-познат у нас като Нанкин) са открити нова 2 линия на метрото, както и ново разклонение на съществуващата линия 1. Разклонението на линия 1 е дълго 24,5 км и има 15 станции, а линия 2 е с дължина от 40,8 км и има 26 станции. Така метрото в Нандзин вече има две линии с обща дължина от 87 км и 55 станции.





17
Днес е първият официален работен ден на Експо 2010 в Шанхай, а заедно с това и първият официален работен ден на новата Експо линия. Експо линията всъщност е участък от строящата се  линия 13, но той е завършен сега, за да обслужва Експото, а цялата 13 линия ще се открие през 2012 г. Новата линия се състои само от 3 станции и се свързва с останалата метромрежа чрез станция "Мадан лу" на линия 9. Също така тя ще се обслужва с влакове от линия 9. Всъщност Експо парка и Експо линията бяха пуснати в пробна експлоатация от 20 април, за да могат да заработят официално от днес.
Във връзка с Експото всички линии в близост до района на Експо парка ще работят с удължено работно време.

18
Интересно тези трите в какъв цвят ще бъдат решени.

19
Тук може да видите снимки на 10 уникални метросъоръжения.
http://news.xinhuanet.com/english2010/photo/2010-04/12/c_13247225.htm

20
Това значи ли, че ще се откажат от паркинга?

Pages: [1] 2 3 ... 9