Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 294
1
 След прекрасните новини от днес за официалното откриване на туристическия информационен център "Трамвай 83" от Visit Sofia , продължаваме с добрите новини.
 И тази година ще се движи атракционна линия "Коледен автобус". Маршрутът е из централната градска част на София и трае 1 час. Автобусите по линията ще се движат на 22/12 (неделя), 26/12 (четвъртък) и 29/12 (неделя) от 15 до 19 часа по маршрута на картата на интервал от 25 минути. Ще се обслужва от 3 съчленени автобуса, които ще бъдат украсени за празника! Инициативата е съвместна с IKARUS TOUR SOFIA, "Столичен автотранспорт" ЕАД и Столична община
 Напомняме също така, че преди неделя, между 17/12 (вторник) и 21/12 (събота), отново между 15 и 19 часа ще се движи коледен ретро трамвай от пл. Възраждане до пл. Журналист на интервал от 1 час. Инициативата е част от Календара на културните събития на Столична община за 2024 година по предложение на Район Средец, Столична община.
 Елате да се повозим! Очакваме ви с много усмивки и празничен дух!

https://www.facebook.com/bgtransport.org/posts/pfbid036GVz7V3mCkWitJSwNQ5C5VbzWtGG5JBjCEN4rJDquVNZeGDadnL8VAV2NHTeHSzSl

2
ВАС отсъди в полза на Алстом и връща избора за 35 едноетажни мотриси на етап оценка на техническите предложения с императивни изисквания да се изпратят искания за разяснения на техническите предложения на Щадлер и ПЕСА точно кой модел влак смятат да доставят, който е в производство и който изцяло съответства на изискванията на обществената поръчка и как смятат реално да постигнат 28 месеца доставка и да предоставят доказателства за обосновката. Естествено, и двата производителя могат да потвърдят входираните от тях откази от участие от процедурата. Така най-вероятно победител ще е Алстом с 6 секционните влакове, които доставят вече в Румъния.

https://info-adc.justice.bg/courts/portal/edis.nsf/e_act.xsp?id=2406965&code=vas&guid=1334725078

3
От площад Възраждане в 10:30 ще има ретро трамвай (92), който ще превози желаещи от площада до Халите. Няма да е зле любителите фотографи, ако не са заети, да се включат.

4
Доколкото знам, от каньона на река Тученица, южно от парк Кайлъка е имало кариера за добив на варовик, която чрез посочената въжена линия е откарвала варовика до циментовия завод, който е на север от пътя София-Плевен. Произвеждали са се цимент и вар. Линията е демонтирана през 2010 г. когато заводът е приключен от собственика "Холсим" с мотива, че търсенето на цимент било намаляло заради нерегламентиран внос на евтин и некачествен цимент от Турция.

Ето гугъл стрийт вю от бившия вход на завода (2012 г.) в момент на разчистване на останките му.
https://maps.app.goo.gl/p5UWVJtFg6mdC9967

5
Случката става на Сердика, в посока към СУ - на първата врата, точно зад машиниста. Тръгна съобщението "Внимание, вратите се затварят...". Знаеш, първо го казват на български, а после на английски език. Като започна втората част на английски език, трима чужденци - две дами и един мъж се засилиха да се качват. Около средата на съобщението машинистът стартира затварянето на вратите. Едната жена влезе, а мъжът, който беше втори, влезе с десен крак до бедрото и пазарска чанта над него. Вратата не се отвори обратно, а продължи да натиска. За да се затвори, се наложи жената отвътре, която успя първа да влезе, да изтика торбата с покупки навън и после с доста усилия да изтика и крака му. Мъжът не можеше да го помръдне - ни напред, ни назад. След това вратата се дозатвори, паднаха просторите и влакът тръгна.
Машинистът беше като цяло някакъв дебил. На Сердика спря на +1,5 метра, а на СУ - на -1,5 метра.

6
Вчера едни чужденци разбраха по трудния начин, че нашите съветски влакове нямат блокировки и защита от притискане на пътници и багаж. Дори едър мъжки крак не успя да накара вратата да спре да се затваря.

7
Кретенизмът на "Столичен Електротранспорт" ЕАД достига нови висоти. За да не им е сложно, днес са оставили центъра само на линия 22 на летни разписания с 13 коли, които преливат, хора остават по спирките и псуват кмета и Спаси София. Тези, 7-те единични Т6В5 от 21 явно са бетонирани на колелото на Гео Милев и ги мързи да направят усилие да ги пуснат на 22 и тях. Ако можеше трамваите да не се движат и пак да взимат пари, най-добре щеше да бъде. Няма ли санкции, няма ли заповеди за това дружество?!

8
Конструктивни причини налагат това отваряне както и част от прозорците да не се отварят. Поне така твърдят производителите в техническите си предложения.

9
Като цяло нищо не е сигурно - няма нищо официално. Прекрояването на тези 3 линии вероятно ще изисква прекрояване и на останалите линии, включително тези към селата. Затова в предходния ми пост предположих, че за 204 и 604 сигурно ще бъдат предложени също промени. Докато не се появи официален документ с параметри или подробна публична информация, няма смисъл да се правим на врачки.

10
Цялата линия от Димитровград до Михайлово е за 40км/ч.

11
Аз не мога да разбера как работещите в индустриалната зона и живеещи в Дружба-2 ще стигат на работа и ще се прибират от там, защото такива има. Да пратят 404 до Дружба-2 поне, а 304 да пратят до гаража, ако е зор нещо да върти там. Също така - май ще има промени на маршрутите за 204 и 604.

12
1+3 е супер, защото и 1 и 3 се използват до Сливница според данните, т.е. при директен маршрут през Македония и Възраждане губим всчики пътници на 3 между Мола и Сливница и тези на 1 между Лъвов мост и Македония, а те не са малко. Иначе първоначално плановете бяха да се слеят директно по Ботев.

С промяната се постигат две много съществени неща - над 20% икономия на разходи, без влошаване на обслужването на Захарна фабрика, както и много по-добър интервал в Иван Вазов, който се товари добре между там и Халите.

Ако се вземат предвид огромните интервали на двете линии - 20-25 минути в пик, а пък за уикенда пък въобще да не говорим, то да се аргументира промяната чрез наличен някакъв постоянен пътникопоток, особено в части от маршрутите, където има доста повече от 1 брой линия, е меко казано некоректно. Според мен предложението е единствено за да се спести някой лев от обслужване и ефект за пътниците не очаквам да има. Дано поне се откъсне малко пробег тази обединена линия да бъде на някакви по-разумни и кратни интервали делник и празник, за да се помни от хората. Барем така да се направи опит да се привлекат. Примерно за делник - 15-20-15-25 минути и 20-20-20-25 минути празник. Няма да правя опити да си помечтая за по-редовни интервали.

13
Други градове / Re: Сливен
« on: 05.11.2024, 15:24:41 »
gintaras е качил клип с тролейбусите от Сливен.  :fan:



14
Че ще пишат "проект", чрез който ще се опитат да откраднат едни пари от някъде, от където успеят да ги откраднат, по линия на научни изследвания, иновации и опитни модели.

15
На мен не ми прилича на нито едно от двете места.

16
Компенсациите за картите, които са проблем, се предоставят от държавата на общините, тъй като държавата ги е задължила да правят 50 на 100 отстъпки за пенсионери,  ученици над 14 години, студенти и докторанти, както и 25 на 100 за хора с увреждания над 70 на 100, както и 100 на 100 отстъпка за деца и ученици до 14 г. възраст.
Не е да се проси, а държавата трябва да си изпълни държавната политика, за която има полза, тъй като продажбите на карти се увеличиха и гратиса при най-малките изчезна.
Това, че е възможно предвидените средства в бюджета да са по-малко от нужните за компенсиране на общините лесно ще се поправи като с Решение на Министерски съвет се предоставят повече средства от резервния фонд на бюджета. Става въпрос за около 60-70 млн лева за цялата страна. За това обаче, министрите на финансите и на транспорта трябва да изготвят доклад за вземане на решение от Министерски съвет.

До колкото разбирам тези пари се изплащат еднократно към края на годината на базата на данни които общините трябва да представят на министерството. До края на всяка година общините се налага да дават аванси които после се приспадат от субсидията.

Изплащат се на тримесечия, съгласно прогноза, направена в края на предходната година, като има специфични правила за определяне на сумите за трето и четвърто тримесечие. Четвърто тримесечие се изплаща на базата на реално отчетени данни. Проблемът с този недостиг се появи заради това, че Наредбата за субсидии и компенсации претърпя сериозни промени, включително и Постановлението, което определя правоимащите групи и размера на намаление на картите за тях. Тези промени обаче бяха силно наложителни и подействаха положително и категорично не трябва да се премахват. Бяха направени прогнози, включително и с горница, особено при картите за учениците, но общините след това направиха доста агресивна кампания за популяризиране на новите карти и горницата се оказа много недостатъчна. Проблемите с недостига са основно в първите 10-15 общини по големина на населението.

17
По проект ще се добавят и още две или три камери за наблюдение на самия трамвай.

18
Компенсациите за картите, които са проблем, се предоставят от държавата на общините, тъй като държавата ги е задължила да правят 50 на 100 отстъпки за пенсионери,  ученици над 14 години, студенти и докторанти, както и 25 на 100 за хора с увреждания над 70 на 100, както и 100 на 100 отстъпка за деца и ученици до 14 г. възраст.
Не е да се проси, а държавата трябва да си изпълни държавната политика, за която има полза, тъй като продажбите на карти се увеличиха и гратиса при най-малките изчезна.
Това, че е възможно предвидените средства в бюджета да са по-малко от нужните за компенсиране на общините лесно ще се поправи като с Решение на Министерски съвет се предоставят повече средства от резервния фонд на бюджета. Става въпрос за около 60-70 млн лева за цялата страна. За това обаче, министрите на финансите и на транспорта трябва да изготвят доклад за вземане на решение от Министерски съвет.

19
📢На 20.10.24 г. (неделя) Ви каним на атракционно пътуване до село Брестовица на III-ти събор на Ретро Автобуси, организиран от Ретро Автобуси
Ще пътуваме с нашия прекрасен автобус Чавдар 11М4 !
🏁Тръгване от София на 20.10.2024 г. (неделя) в 7:15 от Централна жп гара – на кръстовището на бул. Княгиня Мария Луиза и ул. Княз Борис І. Ще спрем в 7:25 на паркинга пред стадион Васил Левски и в 7:35 на спирката УМБАЛ „Света Анна“ (Окръжна болница).
🏁Пристигане в 9:45 на стадиона в село Брестовица.
⤵️Потегляне към София след като свърши програмата (между 14:00 и 15:00 ч.). Ориентировъчен час на пристигане в София - между 17:00 и 18:00 часа.
📢Максимален брой на пътниците е 44 човека.
✅Всички желаещи, които искат да пътуват с нас, е необходимо да предоставят две имена на пътника (собствено и фамилно име) по вайбър или с обаждане на тел. 0897 975 614 и информация от коя спирка в София ще се качат.
📢📢📢 Цена за пътуването 25 лв на човек. (отиване и връщане).

Линк към страницата във фейсбук


20
Тук:
https://locobg.eu/
пише, че е в месечна изолация.

Pages: [1] 2 3 ... 294