Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 757
1
Аз само да попитам, какво налага нашето летище да работи през нощта, при положение, че дори на летище Франкфурт някак си успяват да се справят с полети само в диапазона 5:00-00:00? В такъв случай можем просто да се оправим с един курс около 00:30-1:00 от летището и около 4:00 от центъра към летището, за най-ранните и най-късните полети.
И аз това съм се питал, но и винаги съм си нагаждал полета така че да има транспорт с какво да се прибера или да отида. Хората могат да си го предвидят това, особено впредвид че полтите из ЕС са масово по час-два, навсякъде из ЕС настаняването в хотелите започва след 14-15.00 не виждам защо е тоя зор да се пристига в 4 сутринта например.

2
по-клошарската 111 [...] нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.
:help: :help: :help: Затова видиш ли линията се движи на 8-9 минути в пиковите часове, а част от автобусите са съчленени, мерси за информацията. Също така не знаех, че жителите на Люлин, Суходол, Овча Купел, Карпузица, Бъкстон и всички работещи в предприятията на околовръстното са клошари.
Трябваше да ти направя клипче преди 3 дена точно между Суходолско шосе и Бистришко шосе с какви "интелигенти" беше пълно. Питай някой който работи на линията да ти каже.

3
За градския транспорт в София: Нередовни линии, изнервени шофьори...

В Helpbook.info редовно получаваме сигнали за перипетиите на столичани

"Закъснения, липсващ автобус в обещания час, шофьори, решили, че превозното средство им е лична собственост, жега през лятото, студ през зимата, съмнителна чистота - това е положението с градския транспорт в София, но за 1,60 толкоз! Днес ще запознаем с два от десетките получени сигнали на изнервени пътници в платформата на Helpbook.info.


„Пътувам с автобус 69 към Бистрица от спирка Дървеница-1012 между 7:39-8:00 ч. и шофьорът, когато има хора за слизане и натиснат бутон стоп отваря само вратата, която е до него и всички отзад трябва да ходят на първата врата, останалите ги държи затворени. На въпрос защо не отваря вратите казва, че трябвало да се натисне определения бутон. Обясних, че съм го натиснал, както винаги правя, за да сляза на конкретната спирка и че други негови колеги такова нещо като него не са правили и получих даже обида, че съм тъпак. Моля, кажете кое е лицето, шофирало тогава, и го отстранете от заеманата длъжност незабавно! Имам и друг въпрос и той е - защо повечето от автобусите 69 на спирка ж.к Дървеница -1012 не идват в 7:39 както пише в сайта на Градска мобилност, ами идват в 7:45? Благодаря за вниманието и моля за отговори и конкретни стъпки!“, се настоява в сигнала.

Ето какво ни писа и друг наш потребител: „Използвам автобусна линия 111 редовно. За съжаление графикът и разписанията не се спазват в повечето случаи. Има автобуси по линията, които в делнични дни закъсняват с 40-60 мин., има и такива, които изобщо не минават. Когато съм позвънявала на обявения номер на ЦГМ, отговорът е един и същ - аварирал автобус. Винаги това се случва в часовия диапазон 08:00 - 09:00 ч., когато ми се налага да пътувам за работа. Разстоянието, което трябва да премина, е кратко - от спирка Разклона за кв. "Симеоново" до сп. "Местност Камбаните". За съжаление ми коства ужасно много време. Време, в което не само вися излишно на спирката, но и време, в което съм подложена на изключително висок стрес, поради факта че няма да успея да стигна навреме на работното си място, че отново ще имам проблеми с шефовете ми и т.н. Кога ще се сложи край на тази порочна практика - нередовни линии и прочие подобни? Докога ще продължава тази порочна, безхаберна и нелоялна практика, от която страдаме стотици хора?“

..."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/663086-za-gradskiya-transport-v-sofiya-neredovni-linii-iznerveni-shofyori

Пълни глупости...причината да не минават точно по разписание автобусите са задръстванията и липсата на персонал. Тия нормални ли са, как да мине 111 навреме, като примерно седи 15 минути да чака в задръстването да пресече Симеоновско шосе, а по разписание трябва да го мине за 2 минути например? Същото и посочения случай със 69. Ама като се оплаква някой дошъл от забутано в планината село с 2 коли на кръст няма как да му заработи мозъка да върже 2 и 2 и да разбере защо става така. Нали за това са тия приложения и сайтове, да цъкнеш 2 бутона и да видиш кога ще дойде желаното ПС.

Също като нямаш персонал и по разписание ти е заложено интервал 15 минути, ясно че ако нямаш работник между два автобуса ще стане 30. Елементарна логика. Какво да викнат някой в почивката му извънредно ли трябва че са толкова много почивките?

Как да не са изнервени ако се занимават само с такива по цял ден.

4
Ама ние си имаме метро, което ходи до президентството, други пък автобус. Ти какво предлагаш като няма персонал? Аз лично като решение виждам редовна довозваща обиколна линия из квартала, плюс да кажем една бърза линия до гарата и двете на интервал 6-7 минути.

Сега е добър въпрос, кой ще пътува примерно над 1 час от София север до Младост с 413, то с влак+метро+метро е 40 мин. или с 20 минути по-бързо и безконфликтно. Просто трябва наистина да се прекрои схемата, с по-малко и по-редовни линии обвързани с метро и трамваи, като общото времепътуване да спадне.

Ето например новите бързи 109 и 110 са добър пример как са хванали промените и новото търсене и доста хора са много доволни от тези линии и ги ползват, за разлика от по-клошарската 111 която седи в задръстването на Симеоново и Драгалевци и нормалните хора я отбягват, освен в участъка от бизнеспарка до Ринг мол.

5
Току що го видях на св.анна посока Пасарел двуетажния. Дойде доста пълен, долу всички места бяха заети, качиха се поне 20-30 човека и горе се понапълни. Веднага след него беше 1- цата, някакво тотално изтърбушено ВМС 274х с 3-4 човека само:) На фона на тия изтърбушляци МАН а е като космически кораб и разбира се всички се качиха в него въпреки че бяха заедно на спирката.

За 43 може би са неудачи ама за тия линии да идеални и подобрението е в пъти над ВМС и китайските.

6
От друга страна наистина се нарушава практиката за крайградските линии, и ако се следва тя най добре 3 ката да отива до метростанция бизнес парк, или най много Балан. Там е най безконфликтно и бързо, заради задръстването в Горубляне.
Виж колко време се пътува от Горубляне с автобус до напр. Орлов мост и колко би било с прекачване на метро през Младост. Ако метрото до Младост не беше реализирано като Дървенишки трамвай, може би тази концепция щеше да е удачна.
Да и това го има. От друга страна ГТ последно време рязко загуби доста пътници, така че всяка мярка, било то и непопулярна като по бързо директно стигане до центъра или атрактивни двуетажни МАН вместо изпърдели Бмс та би било от ползва стига да привлече нови пътници и си върне старите клиенти.

7
Вероятно не е ремонтирано от години и високи скорости са опасни. Дезирото ще разчекне релсите. Не знам, не съм пътувал натам още от времето когато беше дизел 6- так с 3 вагона.

8
 :laugh:Честно казано аз съм раздвоен дали промяната на А3 е положителна или не. Сега погледнах разписанието ми че то до Орлов мост е само 1 Мин. повече, отколкото до Гео Милев. Само че реално заради  бус лентата и това че не се минава през проблемното кръгово даже е по бързо но се спестява едно прекачване. Може би ще се спести и малко разход, защото няма да се седи в задръстване. Ще се види като го понаучат хората дали ще има отлив на пътници по този маршрут или ще дойдат повече. Също и София е толкова компактен град, че дали ще е до Гео Милев или до Орлов мост реално няма разлика освен удобствата.

От друга страна наистина се нарушава практиката за крайградските линии, и ако се следва тя най добре 3 ката да отива до метростанция бизнес парк, или най много Балан. Там е най безконфликтно и бързо, заради задръстването в Горубляне. Но пък гледам че това селски линии да навлизат в топ центъра на града не е някакъв прецедент и го има дори във Виена, Букурещ и др. столици с някоя друга линия.

9
Всякакви влакове може да влезнат на 13- ти коловоз, просто организацията е по сложна и изисква да има постоянно маневра и им е по лесно да карат хората да се прекачват.

10
Добре де, аз ли нещо не съм час или някаква антиутопия се разиграва тук?
С пита и мед посрещнаха бързия влак в Кърджали

https://prnt.sc/QU2TlISeQO74

КПВ40261 - 2:06 ч
БВ4651 - 2:00 ч

За тия 6 минути ли са фанфарите? И заради тях ли БДЖ ще таксува влака като бърз?
И по добре да взимат повече пари за да няма цървулани. Много правилно решение. В днешно време който му се работи ще си изкара пари.

11
Ако са като тези които пуснаха миналия месец в Румъния ще е супер. На мен много ми харесват, изключително тихи, с разпъваема масичка на всяка седалка, юсб, контакти, много свеж интериор с имитация на паркет вътре. Даже ще е още по готино ако ги поръчат с мокет на пода като немските вагони. Някак уютно и по луксозно изглежда така.

12
Орязали са почивките със сигурност, колите са си същите, разпокъсани коли вече няма.
На 76 разписанието си е вярно, тъй като си е оставено на летни. Само да кажа преди година 76 беше 13 коли делник сега е 8 коли. 413 също е направен по 15 минути целодневно, че даже и 20 стига. На всичките тези линии вечерта интервала им е 30 минути.

Но за някои хора това е голямо подобрение явно :fan:

Синхронизирали са 213 и 305 най-после в посока Младост.
На 213 му е намален интервала и по-добре, че… сега през 30 мин беше ужас.
Сега е през 15 минути.
Не виждам изобщо кое е добре, 76, 213 и 305 са с еднакъв интервал (15 мин. в час пик, през останалото време 20мин.) с линии като 42, 54 и 150...
При синхронизиране в общи участъци, няма ли да има кратно по-малък интервал на обслужване!? Цитираните от теб други линии са единствени в направленията си и 15 min са си 15 min. Докато на първите ще има превозно средство на 7,5 min, без значение на автобуса 76 или 213 пише…
Къде е тази синхронизация? Единствено курсовете на 213/305 от гарата са синхронизирали, в Младост си се движат в комплект, 76 и 213 също не са в синхрон.
Точно така никакъв синхрон няма. 76 и 213 тръгват заедно от Младост 4 после 15 Мин. няма нищо после пак заедно, надолу по пътя пак се засичат заедно въпреки че до Орлов мост са горе долу по един и същ маршрут.

Единствено на гарата има синхрон, ама то оттам с метрото е по бързо.

13
Като няма ресурс пускаш където е най необходим. В случая нямаш персонал и автобуси, махаш х43 Като няма хора и пускаш на 3 където има голям пътникопоток.

14
 3 ката я виждам често по Цариградско с двуетажните доста добре натоварвана. Недоумявам защо уикендите когато 3 ката е най силна особено при хубаво време не ги пускат там.

Ако искат повече хора да им се радват дори 304 и Х10 ми се виждат доста по удачни варианти. Особено х10.

Даже наскоро една хубава слънчева събота на Панчарево една учителка с група деца чакаха двуетажния и беше голямо разочарование за децата като дойде изтърбушено газово ВМС в което едвам се натъпкаха а останалите пътници останаха на спирката.

15
На всеки може да му си случи да му стане лошо, не може просто да оставиш човека. И у нас се случва да задържат влак ако стане така. Все пак най основен приоритет дори пред разписанието е опазването на хората.

Нали за това и у нас и в Германия към билета има и застраховка.

16
Като няма персонал нека има по редовни автобуси там където няма релсов транспорт. В Младост си имаме метро и като няма хора не е чак такава беда ако се отреже една линия и се освободи ресурс за там където трябва.

Бистрица, Лозен, Пасарел, Горубляне, Панчарево все населени места които комютват всеки ден до София и освен автобуси няма друго.

Банкя, след като ги оставиха почти без влакове,  долната част на Слатина, Редута няма друго...

17
Дали сега ще преправят разписанията на влака за Букурещ, заради добрата новина отпреди малко за пълноправното членство в Шенген? Иначе два престоя по 40 минути се обезсмислят.

Също ми е интересно дали ще удържат маршрута на ПВ Букурещ -Гюргево до Русе. Интереса е доста голям за това да видим.

18
Той беше пътник никакъв в работен дрехи и седеше пред тях просто а те буквално на главата му пускаха музиката без да се усетят изобщо.

Иначе за другото е така прав си. Ако ще ЦГМ да си наемат частна охрана която да взима бонуси за глоби от нередовни пътници и такива тийнейджъри и нещата за дни ще влезнат в ред като се разчуе.

Съгласен съм че гражданско общество не е някой як да върви с електрошок и палка и да наказва сам нарушителите, но трябва да има силни институции защото иначе наистина хората почват да взимат нещата в свои ръце и стават бели

19
Спомних си за тази история, която обсъждахме преди:


"Пиша ви по повод грубото и неадекватно поведение на шофьора на автобус 76, с който се прибирах на 10.10.2024 г.

Quote
Здравейте, на 11.10.2024г. около 15:30 в автобус №413, номер на автобуса - 3127, РН: СВ 7082 АС, посока Младост-Студентски град, останах изключително озадачена от грубото отношение на шофьора..

Quote
Агресивно поведение на водач на автобус с инвентарен номер 3127 по линия 76 в 15.25 ч.

Този е някакъв рецидивист, колко жалби за едно и също нещо трябва да се подадат срещу него..

В Берлин проблемът с неконтролируеми тийнейджъри, които пускат музика и видео от телефоните си зад шофьорите явно е придобил застрашаващи размери и затова BVG е записал специално съобщение по темата и го пуска по превозните средства. Скоро ще има подобно и в метрото:

https://www.rbb24.de/panorama/beitrag/2024/12/bvg-berlin-ansagen-handy-musik-laut-ruecksichtnahme-bus-u-bahn.html

Ще си намерят майстора. Преди година някъде така едни 2 пишлемета надуваха музика от телефона. Ама един чичак, който седеше пред тях търпя търпя и така се ядоса, че с всичка сила перна телефона на единия пишльо, че телефона излетя до вратите на пода и се пръсна на съставни части. Без дума да каже и каквото и да е да се разправя. Онези пишлемета само седят и гледат и до като слезнат дума не казаха, само си събраха частите от телефона. Останалите пътници само цъкат и нищо не казват.

Просто трябва гражданско общество като този чичак да има навсякъде.

20
Не споря, просто казвам че ние бяхме много зад тях, а сега сме почти изравнени, а железопътния им транспорт е под всякаква критика като за страна от 1981-ва в ЕС. В това отношение Румъния е като Швейцария спрямо тях.

Pages: [1] 2 3 ... 757