Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - rs_section

Pages: [1] 2 3 ... 9
1
Русе / Re: Русе - автобуси
« on: 19.11.2024, 17:21:11 »
С мановете никой не може да ти каже какво точно става. Там просто си откраднаха парите, щото са толкова прости, че дори смислена схема не могат да измислят. Тия автобуси по документи трябва вече втора година да гният някъде, пък там ли са, стават ли за нещо, не е много ясно. Важното е, че отделихме немалко пари за тях от бюджета на иначе не особено стабилното финансово общинско дружество.
Светлото социалистическо бъдеще не предвижда да ги ползваме, но нито някой от транспорта, нито кметът коментират, а то няма и кой да ги пита, щото целият общински съвет са в една обща схема явно.

2
Междуградски автобуси / Re: Биомет
« on: 01.08.2024, 16:35:28 »
Струва ми се, че Биомет започна да залязва в момента, в който Ваньо Алексиев и секретарката му Цвети решиха да бъдат инфлуенсъри и да парадират с луксозния си начин на живот и автомобили. Което е интересно как се случва изобщо, при положение че автобусните им линии са редуцирани драстично, а техни камиони се срещат рядко по пътищата на България, а в Европа пък изобщо. Единственият възможен вариант ми се струва човекът цял живот да е спестявал и сега да бере плодовете на труда си  :rolleyes:
Биомет прави целия транспорт на Лидл от складовете до магазините. Освен това имат договор със заводите в Севлиево за санитария и возят и тяхната продукция. Отделно май имаха и някакви испански договори. Така че си движат много прилично. Просто при автобусите, за да осигурим комфорта на Ивкони (ГЕРБ/ДПС) се прави всичко възможно да се убият всякакви конкуренти.

3
Тя тая компания цялата е един голям недостиг на професионализъм, визия и каквото и да е, ама това ни завещаха.
Преди 15 години имаше пазар и конкуренция, в автобусите имаше стюард, даваха безплатно вода, можеше да си купиш кафе. За да може да остане само Ивкони, по партийна линия разбира се, всичко друго беше унищожено. В резултат имаме нещо като псевдодържавен превозвач, който няма конкуренция, няма шофьори, няма 2 еднакви автобуса, няма автобуси в добро техническо състояние, а като гледам - няма изобщо автобуси. Идилия.

4
Русе / Re: Русе - автобуси
« on: 20.06.2024, 12:24:55 »
Да попитам запознатите, Мановете от по-горе в страницата в депото ли са и колко броя са(ако са там). Другият ми въпрос е свързан с Ван Хол-овете - вижда ли се непребоядисан такъв в двора на Сирма Приста, който е видимо разграбен. Климатици пускат ли се във ПС които разполагат с такъв или ГТ е на ниво 2005-6 година (което няма да ме учуди). Исузу Р7304РМ е в Тополовград.

Принципно не се пускат климатиците на Ван Хол, защото нещо трябвало да се ревизира. На половината пък не работели въобще и трябва да се ремонтират. Уж ще се прави и са обещали да почнат максимално бързо да ги пускат.
За мановете нищо май не се чува.

5
Иризар минават за по-луксозни, обаче и при испанските бодибилдъри положението не е розово и скоро може би ще останат само Иризар и още една две фирми. Просто положението е такова, че вече всеки търси бюджетни продукти, без значение дали в западна Европа, Америка или на балканите. В цяла Европа настъпват все повече турското и китайското, а по-бутиковите производители не могат да отговорят на търсенето. С настъпването на евтините полети времето на дългите автобусни курсове и луксозните автобуси отмина. Даже се учудих като разбрах, че още има автобусни линии от София до Лондон например, но явно все още има достатъчно пътуващи с автобус циганьори, за да ги поддържат. Неоплан го държат жив вероятно само заради престижа, Сетра високия клас също...
Е то от 1-2 производителя на луксозни автобуси винаги ще има нужда, въпросът е кои ще са тия 1-2 дето ще останат.

6
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 14.05.2024, 12:55:39 »
Малко клюки за градския транспорт:

  • Търсят се програми за нови автобуси, вероятно са решили, че няма смисъл от сериозни инвестиции в оправянето на брюкселските. Лично според мен това не е ок.
  • Ще се изгражда наново системата за таксуването, идеята е да може да се плаща директно с дебитна карта. Кога - когато.
     
  • Заплатите са изключително ниски дори за нивото на града. По тази причина шофьори няма, средната възраст е близко до пенсионната, последно са назначени двама на по 72 години, на които има липсва стаж за пенсия...
  • Нямало да се прави ново депо на ново място, а се търсело да се вземе достатъчно голям индустриален имот, който вече е свързан с  ток, вода и т.н. Уж щяло да е по-евтино. Такива из града има, въпросът е, че трябва и контактна мрежа, и да се купи на разумна цена. Тоест - и това остава за светлото комунистическо бъдеще.
  • Целта била до юни да се вземат всички линии от градския транспорт. След това да се пуснат курсове поне до 11.00 ч. вечерта. Това като че ли има смисъл.
  • Явно е, че новата транспортна схема няма да се ползва. Поредните профукани пари, заедно със старата система за таксуване. В по-глобален план, тия проекти се провалиха напълно навсякъде в частта с таксуването. Явно прозрачността не ни е важна.

7
Русе / Re: Русе - автобуси
« on: 02.04.2024, 12:59:45 »
В Сливен преди новите доставки също бяха само такива. Те май не са много по-различни от нашите исузута, които Шанс експлоатират.
Някой да има инфо какво се случва с мановете от Швеция?

8
Кой е тоя "експерт"? В Европа освен в Берлин къде има двуенажни? Малко в Лозана и малко в швейцарските пощенски автобуси. И не е понеже няма кой да ги произведе. В Канада имаме много, но все по магистрални дълги крайградски линии, с много малко спирания. В София за такова нещо се сещам единствено станция Сливница - Перник или София-Сливница, след като пуснат магистралата. Или до Нови Искър, Подгумер и т.н. , но по тангентата, без да минават през Биримирци и Световрачене....Но пък в Канада няма крайградски електрички... Съчленените също, няма какво да си говорим, Хубнерът е нещо доста скъпо струващо, капризно и далеч не безпроблемно....разваля се по чисто обективни причини - непрекъснато завиване, натоварване и т.н.

По всички големи градове на Великобритания има двуетажни. Но там особеност е, че понеже живеят масово в къщи, градовете са огромни по площ и неподходящи за съчленени автобуси. Освен това са се отказали от тролеите и нямат трамваи по уличното платно, както и висящи кабели по улиците, което прави двуетажните автобуси добро решение.
В София не виждам как и защо могат да се ползват и кой излъга и натресе такива идеи на столичани.

9
Новите тролеи вече се товарят за Русе.

10
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 20.07.2023, 12:59:21 »
И понеже са тъпо измислени, много по-добре е да не си губим времето да ги поддържаме, а да ги заковем с плоскости. Пък пътниците - тия душмани на системата, да мрат в жегата, те и без това не са важни. Субсидийките си вървят, заплатките и те, на кой му пука има ли или не пътници и получават ли те топлинен удар в превозното средство. Много по-важно е бай Иван от гаража да не се мори с упадъчни капиталистически глупости.

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.06.2023, 14:00:19 »
Нещата са следните:
Ванхол са с висок разход на дизел. За това ще се пуснат последни. За сега по всички линии се справят със сор. Заплатите са увеличени скоро. Би трябвало са има този път водачи. Работят по зимните разписания. Би трябвало на 3.07 линия 4 и 23 да са при тях. Тогава вероятно ще има поне един ванхол на линия.
Новите трябва до края на лятото да дойдат. Мисля, че харчат по-малко и ще ги пускат редовно.

Това е абсурдно, честно казано. Защо ги взеха като им е висок разходът? А защо в поръчката нямаше такова изискване? Да не говорим, че са компромис и по отношение на заложените изисквания, ама айде. Безумно е да купуваме автобуси, и да седят, щото не сме се сетили, че май не могат да вървят сами, а ще им трябват и шофьори. Тотал щета. В същото време фейсбук страницата на транспорта само бълва тъпотии оттук-оттам колко било хубаво да се ползва градски транспорт. Ми да, хубаво е, като го има, като не се налага да си завършил висше образование, за да разбереш кога ще дойде на спирката и когато не е необходимо да се подготвяш като за екскурзия в чужбина, за да си платиш билет/карта. Междувременно се затри абсолютно всичко по и без това недоизмислената система с европейско финансиране - ни табелите, ни картите, таксуването, автоматите из града. И ние все а-ха да пуснем нещо, а-ха да ремонтираме и общо взето единственото положително досега са СОР-овете и че се провалиха плановете за беларуски тролеи. Всичко друго все едно съм седнал в обедната почивка да го планирам и съм отделил сам толкова време и да го поддържам.

12
Навсякъде по големите градове има автогари до центъра на града или в близост, обикновено са близко до старата централна жп гара. Така се позволява наистина интермодалност на транспорта. Влакове и междуградски автобуси, свързани с метро и доста автобуси/трамваи/тролеи от градския транспорт, позволяващи потегляне във всички посоки на града. Така е удобно за пътниците.
 
За софийския вариант трябва да има нещо като официална спирка на автобусите влизащи от Ботевградско, от Цариградско и от Владая, като последното е уредено. МИЦ на Цариградско е добър вариант, защото на Плиска няма място. На Ботевградско може би Подуяне е удачно - просто още едно място, от което автобусите в тези посоки могат да се вземат и пак така да правят връзка с няколко транспорта. Не би било драма, само трябва да е уредено законово. Няма нужда от автогара - спирконавеси, автомат за билети и всичко е 6.

Автобусите влизащи от други направления в общия случай са близко до централната автогара. Така ще е подредено, може да се нагласи градският транспорт да е съобразен за тия връзки и въобще - хората да си пътуват адекватно и удобно.

13
Сто процента таралеж в гащите. Стефан излезе прав за Ван Хоол. В завода, където работя, правехме основен ремонт на абсолютно същите автобуси - и единични, и съчленени, собственост на York Region Transit, Маркам, северно от Торонто. Въпреки основния ремонт, след няма и две години, в момента са в процес на бракуване и замяна с Ню Флайър (които са здрави, но са като правени в час по трудово). Двигателят им загрява непрекъснато и са тотално ремонтонепригодни - за да се смени един кабел, фасунка или крушка, трябва да се свали цял панел от вътрешната облицовка на тавана. Да не говорим за по-сериозни работи. Да, красиви са, изваяни, удобни за пътниците, но до там, или с други думи да му се изчерпи ресурса и за брак. Същата работа като Неоплан - красавци, но технически кръгла нула. За вашия случай, ако ще е на старо, единствено Цитаро от Швейцария, и то на едноцифрен брой години, е някакво решение. В най-големите градове, като Брюксел, Берлин, Виена ако щете, автобусите най-бързо се амортизират.

Дали има разлика в качеството и сглобката, както и в моторите за американския и местния белгийски пазар?

14
1,009,300 ЛВ за бройка БКМ с 2 години гаранция (Враца)
947,500 ЛВ за бройка СОР с 10 години гаранция (Русе)
 :neznam: :fan:

И това само още веднъж идва да покаже колко е важно да се спазва законът и да има контрол. Поръчката я жалиха, спираха, разследваха и накрая все пак се постигна една добра цена срещу която да получим повече.
Това за всички пледират да си затваряме очите само и само нещо да се случва някак си.

15
Само от мапс-а ти казвам, че освен, че няма никакъв знак, тая маркировка грам не се вижда. Особено ивицата, очертаваща край на платното, най-вероятно въобще не си личи. Осевата и тя 100% няма нищо светлоотразително в нея останало. А това, че няма дупки, не значи, че не е хлъзгаво. То и на Своге нямаше дупки, пък се оказа, че асфалтът не отговаря на никакви стандарти. Е, накрая осъдиха шофьора, щото е най-лесно - не се изисква да доказват нищо. Съгласно ЗДвП, ако има катастрофа, и няма друга видима причина, причината е несъобразена с пътните условия скорост. А несъобразена е всяка позволена скорост, под която не би се стигнало до катастрофа. И така прокуратура и народна милиция не трябва да доказват нищо, освен, че шофьорът не е бил пиян, че евентуално не е карал с превишена скорост и че не го е ударил друг. За другото се е погрижил зкаонодателят, така че никой в АПИ да не понесе отговорност за липсата на маркировка и знаци. А ако според тебе няма нужда от такива, за чий се мъчим да ги учим за книжка - да асфалтира само АПИ и после който както знае, така да се оправя - явно според тебе няма нужда пътищата да са сигнализирани адекватно и това не е фактор за катастрофи. Да се чуди човек на акъла на простите немци и французи за какво дават толкова пари за маркировки, мантинели и знаци. Будали. Ние сме го измислили - шофьорът е винаги виновен.

16
И отново на път с лоши експлоатационни характеристики, без маркировка, без знаци, хлъзгав, основна версия на прокуратурата е "несъобразена скорост". Няма дъно.

17
Това значи ли, че вече имаме идея какво и откъде ще вземем или стрелят на сляпо?

18
За мен в основата на всичко е твърде високата автомобилизация на глава от населението, и твърде многото пътувания, които се извършват с лични автомобили. Не се ли измисли начин да се пресече това, чрез подобряване на обществения транспорт и повишаване на такси и данъци за автомобили сме обречени по пътищата да става още по-голяма касапница. Каквито и пътища да построят. Това е доказано грешно решение и трябва да се търси алтернатива към по-висококапацитетен и автономен транспорт. Не става само с автомобили като в третия свят.

Имаме уникалния шанс да се поучим наготово от грешките на развитите и вместо да инвестираме в пътища, да инвестираме в развитието на ж.п. мрежата.

Това са глупости - само в Кипър имат по-малко коли на глава от населението. Големият проблем е, че няма инфраструктура и няма контрол по прилагането на закона. За минаване на червен светофар в града глобата е 50 лв. - не е много, но в големите градове надали има останало кръстовище със светофар без камери. Ама никой не се глобява за това. В тоя контекст и 1000 лв. да е глобата - файда. Контрол трябва и да се подобрява непрекъснато инфрата. А тя горката се разпада, на едни и същи места, едни и същи катастрофи и все шофьорите виновни, а АПИ, КАТ, ДАИ? - Не, те са невинни. Според мен, ако на един учаастък стават катастрофи всяка седмица и умират по 10 човека годишно, очевадно трябва нещо повече от пътен знак. Ама не - слага се ограничение на скоростта, знак за повишена концентрация на ПТП и готово. На следващото ПТП и двата знака са отнесени, не ги възстановяваме, че скъпо - и така до следващата катастрофа. Само напомням, че след една катастрофа Бойко обяви, че ще прави мегаагенция, дето да координира усилията по темата за катастрофите- еми оказа се, че такъв орган има, ама от 2013 г. не е заседавал - всички са забравили за него. Ей това е драмата.



19
Като че ли си струваше да я пуснат 15 пъти, ако това е било залогът, за да не получим китайски или беларуски боклуци на четворна цена.
Остава да видим и какви автобуси втора ръка ще докарат и може най-сетне градския ни транспорт да влезе в първото десетилетие на 21 век - все пак напредък от нивото на 1988 г., което е сега.

20
А някой да има предположения какво може да вземем? Преди се говореше, че имало някакви Скании някъде, ама тогава не е имало бюджет да се купят.

Pages: [1] 2 3 ... 9