Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - gtfen

Pages: [1] 2 3 ... 5
1
Ето още един Интерактивен електронен пътеводител на градския транспорт в София. Картите се ползват с Google Maps. Към всяка спирка или трасе има добавена информация като име, номер, разписания (всяка спирка е с препратка към разписанието й от официалния сайт на Центъра за градска мобилност) и др.

2
Информационната система може би трябва да се използва само в далеч по-екстрени ситуации като пожар, отворени врати и други такива, които застрашават живота или здравето на пътниците. Неприятно е съобщенията да се разминават, но не е болка за умиране. По-добре така отколкото още повече да се разконцентрира машиниста (очевидно е достатъчно разконцентриран, защото той също чува съобщенията в кабината).

3
Колкото до А413, надявам се на преразглеждане след откриване на метрото до БПС. Макар че ми е много изгодно да си имам директен транспорт от къщи до работа. Не е голяма беда липсата на спирка до Макдоналдс - бл.222 пред Дон Домат покрива Младост-2 и 3, а бл.69 - Младост-1. Тротоарът зад Макдоналдс и Шел е тесен и включва велоалея и автобусна спирка там би била проблемна.

Спирката трябва да бъде на ул. Филип Аврамов, веднага след завоя от Ал. Малинов в покока Младост 4, защото автобусите от Малинов, завиващи наляво по Филип Аврамов също нямат спирка около Шела и съответно няма да имат връзка и с метрото след пускането му.

4

И другото интересно е, че линия 44 К би трябвало да се движи по черен път... :blink:

Ако се ориентирам правилно по схемата, това трябва да е пътя от който автобусите трябва да излязат на главния път за с. Клисура(горе, в ляво на схемата, над знака за север).

Автобус 44Б до сега също се движеше по черен път между Михайлово и Градоман, така че нищо ново под слънцето в Банкя.

5
Така или иначе имената на станциите не са окончателни и няма да останат в този вид със сигурност. Помним как в последния момент бяха сменени имената по втория диаметър (Лозенец, Свети Наум, Света Неделя), въпреки че уж бяха ясни и вече бяха разлепени дори по влаковете. А името на ИЕЦ Цариградко Шосе беше сменено дори след няколко месеца в експлоатация. Това за мен са работни имена и ще претърпят промени със сигурност. Интересно ми е как ще се казва ж.п. гарата при станция 21. Редно е метростанцията и гарата да носят едно име, а гара "Искърско Шосе" звучи нелепо. За станция 22 е разбираемо, че няма подходящо име и че името няма да е свързано с нищо наоколо, но Софийска Света Гора звучи дори леко подигравателно като се има в предвид къде се намира станцията. И името определено трябва да е по-кратко, например станция Искър, но това при положение, че другата станция не се казва Искърско Шосе. Единия от двамата Александровци също трябва да се смени, по-логично е това да е Балан. Ако станцията се казва Младост 2 няма да е кой знае колко подвеждащо, въпреки че географски ще се намира в Младост 3. Бизнес Парк ще е хубаво да се запази като име за евентуалната следваща станция при Арената, а тази да се казва просто Младост 4. И накрая станция Витоша, нито е в планината, нито е на булевард Витоша, но май е сравнително приемливо като име. Ако някога метрото мине и през квартал Витоша, там ще му мислим друго име, например станция Братоев  :crazy:

6
505 не е ли по-добре да се води излетна линия?
Не би трябвало, защото за 505 важат картите и билетите за масовия градски транспорт, не че това е някакво условие дали една линия е излетна или не.

7
Схемата на градския транспорт след промените от 20.06.2013. Би било добре 113 да се върне по стария маршрут в посока Младост 4 по Атанас Москов. Сега тази улица остава без довозващ транспорт от метрото.
505 е пълен, но е добре да спира и на разклона за Герман, където също има вход за парка.

8
Докато четох текста на петицията се замислих доста сериозно как точно "в по-далечна перспектива се оаква линията да се разклонява и да има две разклонения в посока СОП и Студенски град", докато разбера, че това е правописна грешка, както и на още няколко места. Освен това аргументите за островен перон са доста необосновани. Безспорно е, че е по-добре станцията да е с островен перон, но май вече е прекалено късно за каквито и да е промени. Има ли някъде сметка с колко точно ще се оскъпи проекта, ако се преправи по този начин. С колко месеца ще се забави? Доколкото знам тръжната процедура за строителството вече е факт. Това означава тя да се спира, да се прави нов проект, одобрение, изпускане на срок по ОП Транспорт 2007-2013 и т.н. Ако това стане има риск станцията изобщо да не започне да се строи в близките години.
И всичко това защото в един далечен неопределен момент в бъдещето линията може би ще има разклонение след станцията (а може и да е след следващата станция нагоре по Черни Връх). Въпросния трансфер на пътници едва ли ще е много голям, дори вероятно ще е почти нулев (колко голям е пътникопотока от Студентски Град към кръстовището на Черни Връх и Околовръстен Път?).

9
Новата схема на градския транспорт от 15.05.2013г:

10
306 можеше да минава по Сахаров - Малинов - Ляпчев - моста, поне докато все още е възможно. Сега слизащите от метрото за Младост 2 ще трябва да играят на тото кой автобус да чакат - 306 или 314, защото имат различни спирки.

11
Актуалното състояние на линиите на градския транспорт в София:

12
Възможно е и машиниста да е объркал какво да се изпише на табелата. Аз съм пътувал във влак, на който пише Младост 1, а той продължава до Цариградско Шосе.
А проблема със задните табели е много лесно разрешим. Просто на излизане от кабината машиниста може а смени надписа и той да показва накъде ще отива влака, а не от къде идва.

13
На Младост 1 са махнали покриващите капаци на осветлението и станцията е станала малко по-светла.

14
Средно на ден има по 180 курса, т.е. за месец са около 5400 курса. Т.е. двучасов курс от Цариградско до Лозенец и обратно излиза около 140 лева. В тази цена се включва и токът за осветление, депо и т.н. Това означава, че ако има средно по 140 закупени билета на курс, метрото може да се самоиздържа, без да се броят вноските по заемите, които има.

Разходите на Метрополитен не са само за електроенергия. Има и много други разходи като заплати (над 1000 души персонал беше казал някой), поддръжка и ремонт на влаковете и инфраструктурата и т.н.
Що се отнася до евентуалното вдигане на цената на пътуване - вече го направиха още на 1 септември 2012 като цената на картата се покачи с 50% така че ново поскъпване би било абсолютна спекулация.

15
Чак да погинат... вратите не се отварят толкова бързо ;) Пък и има лепенки, че не трябва човек да се обляга на тях. Важното е, че по време на движение не могат да се отворят, поне при Скифовете.

Но за сметка на това се е случвало номерен влак да се движи с отворени врати:
http://www.vbox7.com/play:2ea51746
Често се случва и влак да отваря врати 1-2 секунди преди да е напълно спрял, независимо дали е Скиф или номерен.

16
87 не е ли изцяло по Хан Кубрат?

В посока Обеля минава като 83 покрай 311 и 312 блок.

17
Ето новата схема на градския транспорт в София в сила от 30.01.2013г:

18
Доколкото знам жълтия светофор е разрешаващ, но с повишено внимание и с намалена скорост. По-скоро причината е била някаква повреда. На мен няколко пъти ми се е случвала подобна случка с номерен състав. Влакът спира рязко (може би атоматично от АЛС-АРС) и след това машиниста прави няколко опита да тръгне без резултат. Веднъж се случи Младост 1, когато влакът идва от Мусагеница и изходния светофор свети червено, а машиниста се приближава твърде бързо като за зелено. Влакът спря така, влязъл наполовина в станцията. Бях в първия вагон (който вече в станцията), някои пътници си помислиха, че вратите не могат да се отворят и дори взеха да викат на машиниста да отвори, а после като потеглихме се притесниха, че няма да спрем на станцията.

19
Би трябвало да се разкрие спирка за 114 около кръстовището на Димитър Пешев и обиколна. Ако това не се случи пета част на Дружба 2 ще остане далеч от най-близката спирка (над 800 метра за най-крайните блокове).
Добре ще е също на новата спирка при Билла за 111 да спира и автобус 108.

20
Супер, благодаря, че си се погрижил!  :fan:

ПП: Забравил си да махнеш 82 от бул. Сливница при Нестле и ПП Успех :)

Благодаря, ето и поправената схема:

Pages: [1] 2 3 ... 5