Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - ZIU682

Pages: [1] 2 3
1
Други градове / Re: Плевен
« on: 27.09.2021, 13:40:28 »
101-105 - червен корпус, бял таван
106 - корпусът слонова кост, с червени кантове

На снимката, която е много ценна и виждам за първи път, 106 е първи в колоната.   

2
Други градове / Re: Плевен
« on: 06.07.2020, 10:52:16 »


Линия 10 (Сторгозия - Мавзолея)

Източник: https://imgur.com/a/7RV7r5L

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 07.09.2018, 21:43:21 »
Нелепа и неприятна случка е това с откраднатата табела на 112, но нужно ли е да се доказва автентичността, когато е ясно кой е тролея, заводския му номер, кога е произведен, внесен и т.н.? Иначе е доста тъпа постъпка от някой "ценител".

На какъв етап е реставрацията? Някоя снимка дали има?

4
Други градове / Re: Плевен
« on: 24.08.2018, 12:21:53 »
Ангел Несторов и цялата фирма "Тролейбусен транспорт" са пример за фирма и управление изобщо. А като общинско транспортно предприятие за мен са без аналог в България. Лично мнение. Живи и здрави да сте!

5
Други градове / Re: Плевен
« on: 26.09.2017, 13:49:08 »
По-прагматично ще е, ако доставят от старите. Пълната типизация на парка намалява разходите за поддръжка максмално. 

6
Други градове / Re: Плевен
« on: 18.09.2017, 21:25:53 »
От офертата става ясно, че са с двигатели 160 киловата. А в сайта на Соларис е посочено, че с таква мощност са именно соларисите с оборудване Шкода Блу Драйв:

Option   -   MEDCOM ANT 175-600 (IGBT), asynchronous motor 175 kW 6-pole
Option   -   Škoda BlueDrive (IGBT), asynchronous motor 160 kW 4-pole

Това означава ли, че изобщо има някава разлика от сегашните шкоди, които са чешко оборудване върху абсолютно същия салон на Соларис?  При доставката на 40-те съществуващи шкоди чехите купуват шасито от Соларис и правят тролейбуса в Пилзен. Сега изглежда сякаш тролеите ще се правят в Полша в завода на Соларис, но поляците ще купят обурудването от шкода? Така на практика се получава един и същ тролейбус, но произведен в Чехия се казва Шкода, а произведен в Полша Соларис Тролино 12 

В уикипедия пише следното: Тролейбусът Škoda 26Tr Solaris по нищо не се различава от тролейбуса Solaris Trollino 12.

7
Други градове / Re: Плевен
« on: 18.09.2017, 09:13:08 »
https://sop.bg/download/epkOeppkOT/

Чакаме новите 7 броя Solaris Skoda Blue Drive след до 280 дни и още 7 след 310 календарни дни, които течат от месец август 2017. Това означава, че новите 14 попълнения ще са на линия през пролетта.     

8
Други градове / Re: Плевен
« on: 02.08.2017, 09:35:58 »
Търсят доставчик за внедряване на електронна система за таксуване в градския транспорт на Плевен
http://infrastructure.bg/news/2017/06/12/2987323_tursiat_dostavchik_za_vnedriavane_na_elektronna/

В тази статия пише, че крайният срок за подаване на оферти по процедурата за доставка на нови 14 тролейбуса е бил до 14.06.2017:
Quote
Вече е в ход откритата процедура за доставка на 14 броя нови тролейбуси за 10 724 000.00 лв. без ДДС. Крайният срок за подаване на оферти изтича на 14 юни.

В такъв случай ми е интересно кога би трябвало да се направи избор и дали въобще има кандидати? Като цяло не виждам много информация по тази тема никъде. Някак остава на тъмно или поне аз съм с такова впечатление.

Разгледах сайта на агенцията за общестевени поръчки - отварянето на офертите първоначално е било определено за 31 май, след това има изменение на сроковете за приемане на офери до 14 юни и отваряне и разгеждане до 15 юни. След това нова информация няма, а поръчката вече трябва да е ясна. Дори един кандидат да е имало, вече трябвя да е спечелил. Изгежда твърде вероятно да няма кандидати. Но в Плевен няма медии и журналисти, за да вдигнат един телефон и да попитат.   

9
Други градове / Re: Плевен
« on: 14.07.2017, 11:39:00 »
Сега разгледах серийните номера на първите Зиу-та в Плевен (респективно в България) и се оказва, че най-старият е този, записан с инвентарен номер 104 в Плевен. Според руския сайт трансфото тролейбусът е все още "жив" и се намира във Враца с инвентарен номер 121. Нека хората във Враца кажат в какво състояние е тролейбусът и дали действително е все още там?

10
Други градове / Re: Плевен
« on: 03.07.2017, 13:40:41 »
https://www.youtube.com/watch?v=XhFmAhnMJAg


Ето един почти перфектно реставриран Зиу 682 от 1984 година в Гданск, Полша. Същата разцветка като първите 5 тролейбуса в Плевен. Разликите от оригинала са минимални: Черните рингове на фаровете (в оригинала са хромови), бялото около задните стопове (в оригинала е червено), макарите са по-съвременни от оригинала (онези бяха по-затворени, обли, с емблемата на ЗиУ) , черните джанти (без да съм 100% сигурен мисля, че бяха бели) и уплътненията на отваряемите прозорци на салона.  Така или иначе е перфектна работа. истинска радост за окото 

11
Други градове / Re: Плевен
« on: 29.06.2017, 09:32:21 »
Дано заводът производител (днес Тролца) да може да достави оригинални уплътнения, лайсни и други подобни детайли като емблеми, които ще направят въстановката много по-впечатляваща. Ако се намерят и или поръчат и старите табели, включително тези дългите които стояха над предните стъкла и отстрани между първата и втората врата.

Преди години бях в тролейбусния музей в Sandtoft, Англия. Там освен перфектните възстановки, при това на екземпляри от 50-те 60-те, даваха на пътниците в музея стари автентични билети, водачът беше облечен в униформа на Градския транспорт на Лондон от 50-те, рекламите на тролейбуса, табелите и всичко си беше както е било. Точно когато бях тям докараха един троелей от 80-те от Лимож, Франция. Беше в много по-лошо състояние от 112. Интересното е, че хората, които работят по възстановките бяха доброволци и правеха това без пари в свободното си време и бяха истински ентусиасти. Изобщо целият музей се поддържа от любители. Споням си, че предлагаха музея и за сватби и от това събираха част от необходимите пари.             

12
Други градове / Re: Плевен
« on: 26.06.2017, 07:49:50 »
Дали имате спомен каква беше първата разцветка на 112?
От 101 до 105 със сигурност бяха с виненочервен основен цвят, бяло около фаровете, бяла броня и бяло от прозорците нагоре, включително тавана.
Без да съм сигурен, мисля, че 112 беше с бял основен цвят, включително бяло около фаровете, бяла броня, малки червени кантове под прозорците и над бронята  червен таван.

Ето това е снимка на 111, предполагам, че 112 е бил същияТ:


Източник: http://www.freewebs.com/pleven-trolley/apps/photos/photo?photoid=63051603

А така изглеждаха първите 5 (101-105):


Източник: http://www.freewebs.com/pleven-trolley/apps/photos/photo?photoid=63048608

При самия пуск на тролеите бяха 5 червени (101-105) и 1 бял (106). След това идваха и в двата варианта до 150, но не съм сигурен кой как беше. След 151 всички бяха с основен бял цвят, бяло около фаровете и един малко по-голям червен кант под прозорците. След 151 идваха със стълба отзад, а по-старите до 150 бяха с изваждащи се малки стълбички отсрани. Другата малка разлика на всички след 151 бяха малко по-различните задни стопове, които включваха и светлоотразител отдолу.  Останалите особености и разлики, които си спомням са лампериите вътре в салона - първите, които дойдоха през 1985 г. бяха кафеникави, след това малко по-червеникави, а след 151 светли. Разлика имаше и в подовата настилка в салона. Не знам дали ще се стига до всички тези подробности при реставрацията, но идеята да се възстанови 112 много ме зарадва :-)   
   

   

13
Други градове / Re: Плевен
« on: 21.03.2017, 00:52:52 »
Поне две зиута да запазим. Едното за музеен експонат и едното да се поддържа в движение и да се изкарва за специални и случаи. Колкото минават годините, толкова по-уникална ценност придобиват старите съветски машини и след време ще съжаляваме, ако не запазим. Защо да не се направи и един туристически тролейбус. Открит. Вероятно ще сме единствения град с такъв. Може да вози хора до панорамата, до музея и да направи обиколка на града.   

14
Други градове / Re: Враца
« on: 12.02.2017, 15:17:14 »
В Плевен тролеите работиха един месец без мрежа докато старите кабели и стрелки се подменят с чешки. Не вярвах, че няма да спрат при толкова мащабна подмяна, в която се смениха дори стълбовете, но е факт. Новите тролеи предлагат всички предимства на автобуса и тролея в едно. При градве като Плевен с хълмове, при спускане тролеите генериат електричество обратно в мрежата. В София по време на протестите през 2013 година, затваряха Орлов мост всяка вечер, а тролеите правиха обратен завой за собствен ход и продължаваха да обслужват Младост и Дружба поне до Орлов мост.  На новите стрелки, тролеите не намаляват. Изобщо стереотипа, че тролеят е бавен и нееластичен при извънредни ситуации, е оправдание, когато си оставал мрежата си в миналия век. Само властта във Враца е виновна, че тролеите са стари, бавни и неудони, а не самите тролеи като транспорт. 

Разпространява се някаква небивалица, колко евтини били електобусите. И врачаниските власти повтарят тази измислица, без да им мигне окото . Казват на хората колко ток харчел на километър. А това е само 10% от разхода. Пропускат да казажат, че батерията издържа 500 заряда и струва 100- 200 хиляди и трябва да се сменя на две години. Батерията трябва да се подгрява през зимата, а самото подграване също идва ... от батерията. Една доста сложна система, чиято поддържка също струва пари. Като се сметне ЦЕЛИЯ разход, разбираш, че токът е едва 10% от целия разход на електробуса.  Ето там е измамата. Да, електродвигателят има много по добро КПД , но в света още не е измислена технология за съхранение на тока, колкото и инвестиции да се правят в това. Батериите, дори най-добрите, са скъпи, бавни за зареждане и се износват на две години.

Много е модерно да си купиш електоавтомобил,  но той е два пъти по-скъп от същя бензинов, два пъти по-скъпо е и на километър, като включиш консуматива батерия.

Във Враца никой няма да инвестира в електробуси, защото навсякъде по света все още това се прави с експериментална цел. Единственият шанс на Враца и всеки град да има електротранспорт на разумна цена е да поддържа въздушноконтактна мрежа. Всичко останало са алибали за балъци.   

15
Други градове / Re: Плевен
« on: 08.10.2016, 14:29:18 »
Историята с финландските тролеи е градска легенда. Времената бяха такива, нямаше информация, а слуховете запълваха тази естествена човешка любопитност и необходимост от информация.  Още от края на 1984 година мрежата в Плевен реално беше готова. През март 1985 е напълно и официално завършена. Това беше голямо събитие за града, а почти година тролеите не дойдоха. Без информация защо. И така слуховете си проправяха път. Гледахме тези кабели, стрелки и съоръжения, а тролеи нямаше. Всеки коментираше какви ще са тролеите, откъде ще дойдат. колко ще са модерни. Тогава тролеи имаше само в София и в Пловдив, но хората не пътуваха толкова много, както днес. Повечето хора никога не се бяха возили на такова чудо, което върви на ток и се движи по кабел. Спомням си как с децата в квартала споряхме дали тролеите могат да се изпреварват или не могат. 
И така стигаме до легендата с финландските тролеи. Дойде есента, а тролеи няма. Някъде около 9 септември 1985 година Тодор Живков трябваше да дойде в Плевен. Бяха нечувани и невиждани подготовки. А суетнята около посрещането на бай Тошо в седмиците преди идването им даде логичен отговор на населението, защо тролеите не се пускат толкова много месеци. Много ясно - Тодор Живков идва за пускането на тролеите! Заради него ги крият. Точно тогава дойде и новината, че освен Тодор Живков, в Плевен идва и финладския президент. Защо точно финландския президент идва за откриването на тролеите? Без официална информация обществото само си създаде легендата, че Живков води и финландския президент, защото той ни бил подарил тролеи. Модерни. Страшни. Трите събития - чакането на тролеите, идването на Тодор Живков и за капак финландския президент роди легендата. Имаше какви ли не версии къде са скрити финландските тролеи.
Дойде дългоочаквания ден - Тодор Живков и финладския президент са в Плевен.
По улиците имаше толкова хора, колкото едва ли някога са се събирали в цялата история на Плевен. От гарата, до общината всички тротоари бяха претъпкани с хора. Тролеи така и не минаха. Аз бях малък и се бях качил на една от саксиите по тротоарите на бул. Ленин, за да видя Тодор Живков и финландския президент. Чаках ги качени на тролей, но те минаха с една открита кола, ръкомахайки. Тодор Живков и финландският президент си тръгнаха, а тролеи така и не се появиха по плевенските улици. И така се роди края на легендата - софянци са ни взели финладските тролеи, защото ни завидяли. Времената бяха такива, че подобна дезинформация, слух или легенда нямаша как да бъде опровергана напълно. А разни хора, ходили скоро в София, твърдяха, че били видяли финландските тролеите в София. Нашите!  Само човек, живял преди ерата на интернет и океана от информация, достъпна за всеки, може да повярва, че времената бяха такива и че една легенда тогава ставаше истина. Нямаше форуми, нямаше камери във всяка ръка, нямаше как да провериш достоверността на всеки слух.  Нямаше как да проверим лесно дали Финландия изобщо произвежда тролеи и да разберем, че тази страна просто не произвежда тролейбуси :-) И че всичко това е една легенда. Родена от липсата на информация и от комплекса на хората от провинцията, че все ще се намери някоя зла сила, която да спре техния град да превъзхожда с нещо столицата. И дори подаръка от финландския президент ще им вземат. Само и само да ги прецакат, софиянците мръсни :-)

16
Други градове / Re: Плевен
« on: 28.09.2016, 15:07:33 »
Една интересна гледна точка към темата от раздела за Враца. Ако модераторът намери за неподходящо да се повтаря, може да го изтрие:


Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.
... Така освен непосредствените ползи от самия тролейбусен трнаспорт - щеше да се появят и допълнителни като консумацията на електричество произведено от ВЕИ и други мощности. ...  Но вместо тях се карат автобуси и те черпят вносни руски ресурси от нефт или метан?! От това на теория печелят работещите в Бургас в Нефтохим,


Преработката (рафинирането) е само 5-10 процента от цената на фосилните горива. Следователно 90-95% от цената на дизела (без акциза) се ИЗНАСЯ, нарушава баланса по търговската сметка на страната (износ/внос) и не допринася за ръст на БВП. При тока е точно обратното - 90% от цената, която плащаме остава в България. Ние произвеждане ток. Цената на урана за атомната енергия е малка част себестойността, при въглищата понякога е 100% местно производство, при ВЕИ – 100%.  За жалост в нашата страна такива стратегически сметки не се правят.
В Чехия например държавата смята, колко печели от увеличената консумация на ел. енергия,  произведена в Чехия, на фона на намеленото потребление на вносна стока, какъвто е петрола и дава тази разлика под формата на субсидия на общините, които развиват тролейбусен и трамваен транспорт . При равна себествойност на 1 км. ел транспорт и там и в Германия залагат на електрическия, защото разходът на оператора и съответно на пътниците е същия, но парите създават работни места на място, а не се дават за чужда стока.
Това е все едно да купуваш български домати или гръцки. Едното създава работни места и стимулира икономиката в българското село, а в другия случай, парите отиват в Гърция, като само малка част от тях остават в ръжете на някой местен спекулант и толкова.  Разликата е, че не можеш да забраниш на потребителите да си купуват вносни домати, защото това е протекционизъм и е забранено и недопустимо в ЕС.  Със стимулирането на ел. транспорта е различно, защото това не е протекционизъм, а напълно законна стратегия на държавата.
Има и още една причина, поради, която електротранспорта е по-изгоден за страна като България. Ако приемем, че 1 км пробег и с автобус и с тролей заедно с амортизационните разходи струва 3 лв, то 2 от тези три лева при тролея са разходи за изграждане и поддръжка на мрежата. Това са разходи за хора НА МЯСТО. Повече работни места. По-голяма част от парите за билетчето остават не просто в страната, но в самия град. При автобуса разходите за горива, масла  и резервни части са 2 от тези три лева. Това са разходи за вносни суровини.   


17
Други градове / Re: Враца
« on: 28.09.2016, 15:05:48 »
Има я публикувана, даже съм писал тук. На Враца са определени 23 млн. лв, като с тези пари няма как да се прави ИГТ, затова и липсва в инвестиционната програма. Проектът беше заложен, но е за 65 млн. , а толкова много явно не дават.
... Така освен непосредствените ползи от самия тролейбусен трнаспорт - щеше да се появят и допълнителни като консумацията на електричество произведено от ВЕИ и други мощности. ...  Но вместо тях се карат автобуси и те черпят вносни руски ресурси от нефт или метан?! От това на теория печелят работещите в Бургас в Нефтохим,

Преработката (рафинирането) е само 5-10 процента от цената на фосилните горива. Следователно 90-95% от цената на дизела (без акциза) се ИЗНАСЯ, нарушава баланса по търговската сметка на страната (износ/внос) и не допринася за ръст на БВП. При тока е точно обратното - 90% от цената, която плащаме остава в България. Ние произвеждане ток. Цената на урана за атомната енергия е малка част себестойността, при въглищата понякога е 100% местно производство, при ВЕИ – 100%.  За жалост в нашата страна такива стратегически сметки не се правят.
В Чехия например държавата смята, колко печели от увеличената консумация на ел. енергия,  произведена в Чехия, на фона на намеленото потребление на вносна стока, какъвто е петрола и дава тази разлика под формата на субсидия на общините, които развиват тролейбусен и трамваен транспорт . При равна себествойност на 1 км. ел транспорт и там и в Германия залагат на електрическия, защото разходът на оператора и съответно на пътниците е същия, но парите създават работни места на място, а не се дават за чужда стока.
Това е все едно да купуваш български домати или гръцки. Едното създава работни места и стимулира икономиката в българското село, а в другия случай, парите отиват в Гърция, като само малка част от тях остават в ръжете на някой местен спекулант и толкова.  Разликата е, че не можеш да забраниш на потребителите да си купуват вносни домати, защото това е протекционизъм и е забранено и недопустимо в ЕС.  Със стимулирането на ел. транспорта е различно, защото това не е протекционизъм, а напълно законна стратегия на държавата.
Има и още една причина, поради, която електротранспорта е по-изгоден за страна като България. Ако приемем, че 1 км пробег и с автобус и с тролей заедно с амортизационните разходи струва 3 лв, то 2 от тези три лева при тролея са разходи за изграждане и поддръжка на мрежата. Това са разходи за хора НА МЯСТО. Повече работни места. По-голяма част от парите за билетчето остават не просто в страната, но в самия град. При автобуса разходите за горива, масла  и резервни части са 2 от тези три лева. Това са разходи за вносни суровини.   

18
Други градове / Re: Плевен
« on: 27.09.2016, 21:20:09 »
Тролей 164, все пак градският транспорт и всички комунални услуги са си отговорност на местната власт. Така и трябва да бъде, защото всеки град си е специфичен.  Пловдив и Варна имат един генерален проблем с транспорта, което ги оставят на светлинни години от София, а дори на един по-малък град като Плевен. Проблемът е, че там приватизираха градския транспорт. В Пловдив извършиха най- голямата глупост, като подариха на един бай Ганьо даже контактната мрежа. Предполагам си запознат, че програмите на ЕС НЕ финансират частен градски транспорт. Не можеш да подменяш подвижния състав, когато ГТ е частен. затова в Пловдив похарчиха парите за "умни" светофари, Велоалеи и каквото се сетиха, различно от нови автобуси или изграждане на модерен електротранспорт, какъвто е повече от задължително в един цивилизован град с над 300 хил жители.

В Плевен транспорта си остана общински и Плевен успя по най-бързия и лесен начин да се възползва от парите по програма Интегриран градски транспорт, както и по Околна среда за новите 40 шкоди.

Там е заровено кучето за жалкото състояние на ГТ в Пловдив и Варна. Приватизацията. Частника гони голяма печалба с малко разходи. Той гони да му плащат повече на километър, а това вкарва общината в непосилни разходи и се започва с разреждането на разписанията, за да се пести и така идва отлива на пътници. когато публична монополна услуга се даде на частник, това е гарантирана загуба за обществото. Частникът го интересува е да печели максимално много и да дава максимално малко.

Електротранспортът е дългосрочна инветиция и такава инвестиция е в полза на целия град и няма как да бъде направена от частник. Комуналните услуги са монополни и не трябва да бъдат частни

19
Други градове / Re: Плевен
« on: 27.09.2016, 08:38:22 »
Quote
Де да можеше така и в други градове, които много повече заслужават ....  Даже съм леко изненадан, че има хора в трудоспособна възраст, които пътуват, а не ходят пеш, предвид не особено дългите разстояния..

От Сторгозия (25 хил. жители) до центъра и общината са 4 км. До парк Каълъка са 6 км. До медицинския университет - 5 км, до болницата - 4 км, до втора клинична база - 6 км. Сторгозия е на хълм.
От Дружба (25 хиляди) до общината са 3-4 км, до всички добри училища (Сторгозия и 9-ти квартал) са на 5-7 км. Денивелацията до Дружба е МНОГО сериозна. Голям баир. 5 км до гарата.
9-ти квартал (10-тина хиляди), където пуснаха новата линия,  се намира само на 1,5 - 2 км от центъра, но изкачването е над 100 метра денивелация за няколкостотин метра. Огромен баир.   
ж. к. Мара Денчева и ж.к. Кайлъка (пак на хълм) са на 3 км от центъра, на 4 км от гарата. 

От Дружба до Сторгозия са 7-8 км.

Плевен няма как да функционира без градски транспорт, а тролеите са най-подходящия транспорт за град с хълмове и със среден мащаб. Не знам защо смяташ, че Плевен не заслужава тролейбусен транспорт, но в България има само 6 по-големи града от Плевен. И по площ и по население. В тези 6 града е и София - много по-подходящ за трамваи и метро, заради ензависимостта им от тежкия трафик, отколкото за тролеи, които по-скоро пречат на трафика. Остават 5 града.   

20
Други градове / Re: Плевен
« on: 26.09.2016, 22:27:20 »
Един клип на възмутен гражданин който нагледно показват какво правят хората с много свободно време.
   По пътищата има хиляди коли които спират да качат някой или просто да чакат на аварийни, намерил някой да се занимава с тролеите.....

Какъв невиждан скандал, какво нещо - Тролей спира на пътя и от него слизат хора  :D :D интернет, излишното свободно време и социалните мрежи са опасна за психиката комбинация. Всички станаха репорери и публикуват глупости

Pages: [1] 2 3