6
« on: 19.12.2007, 03:57:00 »
Днес както се връщах с 413 /зелен Мерцедес/ от централна гара посока Младост около 14.45 и си седях първата седалка дочух разговора на шофьора със една диспечерка и още един шофьор на друг автобус от същата линия.
Разговорът се състоеше в това, че другият шофьор имал проблем с автобуса, но не можел да се свърже с диспечерката и използвал колегата си от автобуса, в който аз пътувах, като посредник. Имал проблем с най-задната дясна гума, излизал некакъв пушик и т.н. и дали да излиза от линия или да продължава. Спорът между тримата се водеше на доста висок тон и просто нямаше как да не изтърва нищо. Шофьорът на повредения автобус казваше, че каквото и да стане няма да носи никаква отговарност, а диспечерката казваше че няма как от Дружба да прецени и че това трябвало да направи той.
Явно шофьорът беше преценил да остане на линия, защото в около 17.10 се връщах в посока Централна гара от Младост с 313 и точно на кръстовището на Подуене пред нас имаше жълт стар Мерцедес от 413. Когато светофарът светна зелено и двата автобуса тръгнаха аз бях вече на изхода на първата врата в BMC-то, а 413 на 5 метра пред нас. И внезапно някакъв силен трясък се чу. Точно когато минаваше през линните но 22-ката въздушната възглавница на дясното колело на ремаркето на 413 изхварча като гюле изпод автобуса право към спрелите коли идващи от Ботевградско и автобусът спря напречно на цялото това платно и запуши като тапа движението там. Шофьорът на BMC-то доста иронично започно де се смее, сякаш се радваше, че все пак е на този автобус. Слязох аз на спирката след кръстовището и тръгнах да рлесичам, за да хвана Т22 по Ботевградско. Когато минавах между автобуса /не обърнах внимание на инв. номер/ и колите шофьорът вече беше слязъл и си обираше "шрапнелите" и възглавницата от платното. Зад гумата се виждаха някакви железа, които се бяха изкъртили явно и бяха задрали доста асфалта, релсите се бяха разминали само със драскотини.
Слад това автобусът на собствен ход със силно дране и хъркане се довлече до спирката на подуене и остана там.
Не знам какво стана в крайна сметка, но си мисля, че нищо от ходовата част е поддало и така е изхвърчала възглавницата.
Дано не ви утегчавам с това разтегнато представяне, но се опитах да възпроизведа всичко, което видях.