Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - чавдарчето

Pages: [1] 2 3 ... 13
1
Сдружение ГТИ / Re: Чавдар В1420
« on: 19.08.2019, 22:35:23 »
Момчета, искам да дойда другия месец в София и да заснема кратък документален филм за вашия екип.

2
В Шумен имаше Чавдар М-80 до края ва 80-те години, а М-81 - до средата на 90-те. А един М-81, който беше преоборудван в подвижен работнически стол, мисля, че се движеше докъм 2000-та година, но сега каросерията му е превърната в барака за дърва и въглища, но всичките му стъкла на прозорците са запазени и върху тях отвън са заварени ламарини.

3
Един любителски филм с много стари автобуси от Шумен през 1981 г.:

https://www.youtube.com/watch?v=CMRlSIsj0U4&feature=push-fr&attr_tag=qevmQ_2ljTXlZXhv%3A6

4
Един любителски филм от Шумен с доста стари автобуси Чавдар и Икарус:


5
В конце 1970-х гг. произошла революция в транспортном машиностроении. Тогда концерн Daimler-Benz AG продемонстрировал сочленённый автобус Mercedes-Benz O305G с толкающим приводом, т. е. с ведущими колёсами прицепа, а не тягача. Она станет отправной точкой для машин нового поколения, новой эпохи транспортного машиностроения.

Так называемая «тянущая схема» остаётся классической и используется производителями по сей день – это Volvo (в основном бразильский рынок), Van Hool, МАЗ. Она окажется дешевле, проще в обслуживании и ремонте, надёжнее и проявит свою эффективность во время гололедицы.

Източник, линк?

Превод (Благун Калчев):
В края на 70-те стана революция в транспортното машиностроене. Концернът Daimler-Benz AG демонстрира съчленен автобус Mercedes-Benz O305G с тласкащ привод, т. е. с водещите колела в прицепа, не във влекача. Тази схема ще стане отправна точка за возилатаот ново поколение, нова епоха  в транспортното машиностроене.

Т.нар. «теглеща схема» остава класическа и се използва от производителите до наши дни –  Volvo (основно на бразилския пазар), Van Hool, МАЗ. Тя се оказва по-евтина, по-проста за обслужване и ремонт, по-надеждна и е ефективна при поледица.



6
Моля всички, които ще участват в екскурзията с чавдара в събота, да ми сигнализират до утре, петък, на обед, за да направя списък.

7
Моля всички, които ще участват в екскурзията с чавдара в събота, да ми сигнализират до утре, петък, на обед, за да направя списък.

8
В събота, 22 септември, организираме последно пътуване с автобус "Чавдар 11М4" на фирма "Шумен - пътнически автотранспорт" по маршрут Шумен - Плиска - Велики Преслав - Шумен. Общата цена на екскурзията е около 210 лв., като парите ще се делят на броя пътници. Сумата вече е внесена от мен. Тръгване - в 12 ч. от автогара Шумен.

9
На 22 септември, събота, от 12 ч. организираме последен курс с пътници на автобус "Чавдар 11М4" на фирма "Шумен - пътнически автотранспорт" ООД по маршрута Шумен - Плиска - Велики Преслав - Шумен. Общата цена на пътуването е 210 лв. Вече съм внесъл парите. После ще делим разходите по равно. Очаквам потвърждения за участие - на лични съобщения. Повече подробности - в съответната тема в раздел "Разни".

10
Оказва се, че няма 11Г5 в движение. Синьо-белият чавдар 11М4 е единственият в момента.

Тръгването за екскурзията ще бъде в 12 ч. от автогара Шумен. Продължителност - около 4 часа, с престой по 1 час в Плиска и Велики Преслав.
Сумата за наема на автобуса вече е платена от мен. Остава да видим колко души ще дойдат, за да знаем по колко лева ще се паднат на човек.

11
ЕКСКУРЗИЯ С БЪЛГАРСКИ РЕТРОАВТОБУС "ЧАВДАР" ОТ ШУМЕН ДО СТАРИТЕ СТОЛИЦИ ПЛИСКА И ВЕЛИКИ ПРЕСЛАВ НА 22 СЕПТЕМВРИ

Днес ми се обади Галин Банков от "Шумен – Пътнически автотранспорт" ООД и ми каза, че имат само един Чавдар 11М4, който все още е в движение, но вече не го ползват и ще го подготвят и изкарат само заради нас. Екскурзията ни по маршрут Шумен - Плиска - Велики Преслав - Шумен ще струва общо около 210 лева, което означава, че ако се съберем 10 души, ще ни струва по 21 лева на човек, а ако желаещите са повече - ще ни излезе и по-евтино. Датата е определена за събота, 22 септември, но най-късно до утре по обед трябва да знаем колко души ще съберем, за да подготвят машината. Трябва да решим и в колко часа ще тръгнем. После МАН-а ще го спрат от движение за постоянно и няма да можем да се возим повече.

12
Фенове, организираме нова екскурзия с Чавдар 11М4 и евентуално 11Г5 в и около Шумен. Трябва да изберем една от датите: 16, 22 или 25 септември. Ако се съберат 15 желаещи, возенето ще им излезе по 10 лв. на човек, а ако са 10 - по 15 лв. Маршрутът ще бъде до Плиска, Мадара, Велики Преслав и/или по Шуменското плато.

Очакваме заявки за участие!

13
Фенове, организираме нова екскурзия с Чавдар 11М4 и евентуално 11Г5 в и около Шумен. Трябва да изберем една от датите: 16, 22 или 25 септември. Ако се съберат 15 желаещи, возенето ще им излезе по 10 лв. на човек, а ако са 10 - по 15 лв. Маршрутът ще бъде до Плиска, Мадара, Велики Преслав и/или по Шуменското плато.

Очакваме заявки за участие!

14
Разни / Re: Моделизъм
« on: 16.04.2017, 01:17:47 »
Който ти е на сърцето  ;)

15
Разни / Re: Моделизъм
« on: 15.04.2017, 12:59:24 »
Иво, няма ли да ми подариш някое твое моделче заради чертежите, които ти предоставих?  :devil:

16
Ох, по инерция съм написал 11М4 вместо 11М3. Поправих го :)
Да, вратата е по-назад.

17
Да, жълтият прилича на 11М3 с ръчна врата. Интересно, дали го няма сниман отстрани?

18
На последната снимка се вижда нашата къща  :P

А ето дин прекрасно запазен екземпляр Чавдар 11М4:


19
Разни / Re: Моделизъм
« on: 03.11.2015, 22:32:15 »
В оригиналните заводски чавдари нямаше балатум, всичко беше постлано със сива, набраздена гума.

20
Ами че това си е шаси на камион Шкода с малки модификации.

Pages: [1] 2 3 ... 13