Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - c.r.u-to

Pages: [1] 2 3 ... 14
1
А12 -2916

2
http://www.monitor.bg/article?sid=&aid...=1&eid=1318

Пожарогасителите са скрити, а аварийните чукчета - откраднати
Сървайвър в градския транспорт
Шофьорите екстремисти се забавляват да редуват газ със спирачки
ЕЛЕОНОРА СИМЕОНОВА

Десетки хора затискат всеки ден вратите на трамваите, автобусите и тролеите в градския транспорт на София. В прах и мръсотия пътуват хиляди пътници, тръгнали из пренаселената столица в натоварените часове.
Не се ядосвайте, ако не успеете да хванете автобуса, въпреки че сте били на спирката половин час преди той да пристигне. В София се смята за нормално шофьорите да не изчакват пътниците да се качат и чевръсто да хлопват вратите под носа им. Повечето автобуси са мръсни и с ръждясали дръжки. Това показа сървайвърът на екип на "Монитор" в градския транспорт.
Возенето в градския транспорт в София често пъти е еквивалентно на участие в мръсен екшън филм. Качването често е мисия невъзможна, а слизането - рисковано.
Все още повечето столични автобуси са ръждясали и изпочупени, а средствата за безопасност липсват или са скрити. Проверка на екип на "Монитор" показа, че в рейсовете и тролеите в София липсват т.нар. чукчета, с които да се разбие стъклото при авария. Пожарогасителите пък се крият зад седалката на водача. Повечето възрастни хора изпитват панически ужас, когато им се наложи да пътуват с градски транспорт. Най-опасни за тях са високите стъпала. Когато това предизвикателство се съчетае с навика на шофьорите да спират по средата на платното, усилието да се качиш или да слезеш от автобуса става двойно. Вероятността да паднете или залитнете се увеличава и ако колите гонят график. Шофьорите не жалят пътниците и те
трябва да имат вестибуларен апарат като на космонавт,
за да се задържат прави по време на пътуването. Друга любима практика на водачите е да редуват натискането на газта със спирачката. Много от тях ускоряват метри преди спирката и след това спират рязко. Този тип шофьори са известни сред тийнеджърите като "екстремисти".
Веднъж една баба падна пред очите ми. Шофьорът спря много рязко, сподели Ралица, която чакаше на спирката на трамваите на "Попа". Освен в автобусите опасността дебне и на спирките.
Алекс и Ефи, ученици, които чакаха на спирка "Плиска", се оплакаха пред "Монитор", че веднъж паднали в автобус 214. Да ги затиснат вратите пък се случвало толкова често, че вече дори не им правело впечатление.
Противно на очакванията на повечето столичани, в по-новите рейсове като тези, които се движат по линиите 72, 604, 204, 313, също липсват задължителните мерки за безопасност. В тях има знаци "разбий стъклото с чук при нужда", но чук няма. Същото важи и за бутоните за авариен изход - те са прашни, а в повечето случаи вече счупени от вандали. По релсите обаче положението е най-лошо, тъй като по-голямата част от трамваите, които се движат, са много стари. При тях пожарогасителите се държат до първата врата. Те обаче са в окаяно състояние и не работят - ръждясали са и са закрепени за стената с две метални пластини, завинтени с болтове. По този начин няма как да го издърпате и да го използвате в случай на нужда, освен ако не си носите отвертка. Софийските тролеи също са необезопасени. Екипът на "Монитор" установи, че голям проблем за пътуващите в градския транспорт са рекламите и обозначението на автобусите.
Табели с номера има само отпред и отзад
Ако има встрани, то това е рядко. Рекламите също пречат и понякога е абсурдно трудно да разбереш кой рейс идва. Докато го разпознаеш, шофьорът вече е потеглил, сподели Лили, пенсионерка, която чакаше на Плиска. Не са малко хората, които в стремежа си да догонят автобуса, свършват с изкълчване на крак или разтягане на сухожилие. Рядкост обаче са тези, които подават жалби. "Преди няколко дни си нараних пръста на една врата в 76. Не се бях хванала там, където трябва, но когато има сто човека около теб и няма как да се обърнеш, се хващаш и за най-далечната и неудобна метална дръжка. А шофьорите и без това карат като луди - ако не се държиш падаш директно", оплака се Катя. Неудобство и несигурност у пътниците създава и хигиената на превозните средства. Шофьор на автобус 76 сподели за "Монитор", че в столицата
салоните на превозните средства се мият само веднъж в седмицата
Външното измиване се извършва ежедневно в края на смяната. След като споделихме това с няколко случайни пътници, повечето от тях реагираха с учудване и споделиха, че дори и да е така, не си личи. Според Педро, студент в Медицинска академия, в автобусите е толкова мръсно, че без проблем могат да се отглеждат различни растения и зеленчуци.


Проф. д-р Никола Александров, главен токсиколог и алерголог във ВМА: Мръсните автобуси тровят с прах и химикали

-Какви вреди нанасят прахът и автогазовете в градския транспорт?
-Праховите частици довеждат до едни заболявания, а газовете от автомобилите до други. Прахът в рейсовете може да предизвикат запушване на дихателните пътища и механично дразнене на лигавицата. Газовете са отровни. При по-старите автобуси опасни са и саждите, които имат канцерогенен ефект.
-Какво е влиянието на замърсителите при влажно време?
-Газовете, които се отделят от двигателите, са още по-опасни при влажно време. Вредите идват, когато водните пари се свържат с различните газове, които отделят превозните средства. Един от тях е въглеродният двуокис например. Те образуват киселини, които директно увреждат нашите органи.
-Смятате ли, че почистването веднъж в седмицата е достатъчно?
- Трябва, разбира се, да се чисти колкото се може по-често. Лесно може да се провери нивото на хигиена в градския транспорт и всеки сам ще си отговори достатъчно ли е да се чисти веднъж седмично. Най-общо замърсените салони на превозните средства водят до физически и химически дразнения в организмите на пътуващите.

Глас народен
Shefkata:
Може ли автобуси да изглеждат по този начин? Да не сме в увеселителен парк? Доколкото знам по време на движение никак не е безопасно да се говори с шофьора, а те непрекъснато си водят компания.
София 70:
Един ден, докато се прибирах с трамвай 22, ватманката докара всички пътници до състояние на истерия. При всеки ход и спиране кракът и натискаше и отпускаше педала в интервал от по две секунди. Резултатът беше постоянно и неприятно клатушкане напред-назад. Не се стърпях и казах, че имам чувството, че съм с паркинсон.
CKD:
Има една Дафина - титулярка на 4107. И тя така кара - газ-спирачка.


http://www.monitor.bg/article?sid=&aid...=1&eid=1318

3
Билети за маршрутките - от касите на транспорта?
12 март 2008 / News.dir.bg
Билети за маршрутките да се издават от касите на градския транспорт. Това предлага общинският съветник от ДСБ Вили Лилков.
Така би се прекратила практиката на неиздаване на превозен документ от шофьорите, коментира Лилков пред Дарик. Той настоява и за отваряне на парк „Врана" за посещение от граждани. Много оплаквания от граждани за неиздаване на билети в маршрутните таксите и за спирането навсякъде на тези возила, което затруднява движението, са предизвикали предложението на Лилков. Продажбата на билети за маршрутки от касите на градския транспорт ще намали втория проблем.
„Тъй като шофьорите обикновено спират на нерегламентирани места, за да качат пътници, на които не издават билети, ще се намали поне малко това непрекъснато безразборно спиране, тъй като шофьорът няма да има интерес тогава да спре. Те по принцип нямат право да спират навсякъде, но контролът им е от компетенцията на автомобилната инспекция и пътните полицаи", каза съветникът.
На сесия на градския парламент в четвъртък Лилков ще припомни, че общината е поела ангажимент не само да поддържа парк „Врана", но и да го отвори за граждани и ще настоява кметската администрация вече да го изпълни.
„Досега, когато съм питал през годините заместник-кметовете кога ще се отвори паркът и защо още не е достъпен за граждани, ми се е отговаряло: „Работи се, догодина го отваряме". Сега, на седмата година от дарението пак питам и ще искам ясен ангажимент от кмета. Ние сме отделили пари, около 200-300 хиляди средно на година за издръжката на парка и стопанството там. Има и проект за преустройството му още от 2003 година, така че да се ползва за екотуризъм, за научен туризъм. Освен това по общия устройствен план 54 хектара около парка са предвидени за буферна зона", поясни Лилков.
Паркът беше дарен от Симеон Сакскобургготски на Столичната община през 2001 година, като волята на дарителя е да се запази като естествен природен музей и да се пригоди за посещения от граждани и гости на града. Бившият премиер запази за себе си само резиденция „Врана". На няколко пъти през годините от общината обещаваха отваряне на парка за посещения от граждани, изграждане на алеи с маршрути, поставяне на билетни каси, назначаване на екскурзоводи и т.н. През 2006 година настоящият кмет на София Бойко Борисов изпрати всички документи за резиденцията и парка в прокуратурата, след публикации за нередности около реституцията им.

4
гледахте ли контрите как нагло се държаха при Милен Цветков вчера

5
Административен съд - София: Не се отменят глобите в градския транспорт
 
 
 
26 февруари 2008 | 18:51 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Административният съд в София излезе с уточнение по повод наредбата за глобите в градския транспорт. Във връзка с днешните публикации във вестниците под заглавие „Съдът отмени глобите в градския транспорт”, в които са допуснати неточности, Административен съд София – град уточнява:
Не се отменя билетът за таксуване на нередовен пътник в размер на 7 лева.
Отменя се принудителното сваляне на нередовния пътник от превозното средство.
Отменят се глобите, налагани от контрольорите с фиш за 10 лева и наказателно постановление в размер на 70 лева.
Решението на Административен съд София не е окончателно - може да се обжалва пред Върховния административен съд, съобщиха от пресцентъра на съда.

6
Софиянци да дупчат билети и да не се карат с контрольорите, призова общината
 
 
 
26 февруари 2008 | 12:40 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Столична община ще обжалва пред Върховен административен съд (ВАС) решението на Административен съд – София, което отмени текстове от наредбата на Столичен общински съвет за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична община. Според общината – до произнасянето на ВАС, наредбата е в сила. „Във връзка с това приканваме гражданите и гостите на София да спазват изискванията на наредбата и пътуват с редовни превозни документи, както и да не влизат в спорове с контролните органи относно валидността на наредбата”, се казва в прессъобщение на общината.

Агенция “Фокус” припомня:
На 25 февруари 2008 г. Административен съд София – град обяви решението си по административно дело № 2635 по описа за 2007 г., с което отменя частично Наредбата на Столичния Общински Съвет за превоз на пътници и условия за пътуване с масовия градски транспорт на територията на Столична Община.
В решението на тричленен състав на Административен съд - София са обсъдени твърденията на страните за нищожност на оспорваната Наредба. Съдът е приел, че само отделни разпоредби на Наредбата противоречат на императивни норми на Закона за защита на потребителите, Закона за автомобилните превози, Закона за нормативните актове и други подзаконови нормативни актове с по-висша юридическа сила. Отменени са като незаконосъобразни:
- нормите, уреждащи налагането на административни наказания - глоба по фиш и чрез издаване на наказателно постановление за пътник, който откаже да заплати „билет за нередовен пътник с увеличена стойност”;
- разпоредбите, отнасящи се до рекламация при издаването на нередовни превозни документи;
- рекламата в транспортните средства;
- изписването на лични данни в картите за преференциално пътуване, както и преустановяването на издаване на преференциални карти при недостиг на средства за субсидия от общинския и републиканския бюджет.

7
ПЪРВА СТРАНИЦА

--------------------------------------------------------------------------------
Съдът отмени глобите в градския транспорт

Незаконни са и ограниченията за издаване на преференциални карти за пътуване

Таня Петрова

Столицата е изправена пред абсурдна ситуация с нередовните пътници в градския транспорт. Софийският административен съд отмени вчера глобите, които общината налага на хората, които пътуват без билет. Единствената санкция спрямо нарушителите остава принудителното сваляне от превозното средство.

Общината обяви, че ще обжалва решението, след като се запознае с мотивите.
В момента контрольори, които работят към Столичната компания по градски транспорт, принуждават нередовните пътници да си купят наказателен билет за 7 лв. - сума, надвишаваща 10 пъти цената за едно пътуване. Ако пътникът откаже да плати, контрольорите го свалят от превозното средство и му съставят фиш с глоба от 10 лв. В случай, че нарушителят откаже да подпише и него, се издава акт за административно нарушение и наказателно постановление за 70 лв.
"Нормите, уреждащи налагането на административни наказания - глоба по фиш или наказателно постановление за пътник, отказал да плати наказателен билет, са незаконосъобразни", реши съдът. Той отменя и още няколко разпоредби на общината в тази сфера. Според него е незаконно преференциални карти за пътуване с градския транспорт да се издават до изчерпване на съответния бюджет, както и върху тях да се изписват лични данни. На закона противоречат и текстовете, уреждащи рекламацията при неправилно издаден документ. В съобщението на съда конкретни противоречия със съществуващи законови норми не са посочени.
Жалбоподател е частно лице, чието име засега не е известно. "Сега" успя да открие жалба със сходно съдържание във форума на lex.bg. Делото по нея се е състояло на 25 януари, а решението е трябвало да се появи в едномесечен срок.
В жалбата се твърди, че налагането на санкции с фиш или наказателно постановление противоречи на Закона за автомобилните превози. "Според закона изключително право да установяват нарушения в транспорта и да налагат наказания имат министърът на транспорта и ръководената от него изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", твърди жалбоподателят. "В закона е предвиден и размер на глобите - от 5 до 20 лв. санкция за нередовен пътник при превоз в населени места, от 20 до 50 лв. при междуселищни превози. Така глобата от 70 лв. при издаване на наказателно постановление многократно надхвърля позволения размер", пише в жалбата. В нея се изтъква и че Столичната компания по градски транспорт няма право да назначава контрольорите, защото е търговско дружество и няма статут на административен орган по Административно-процесуалния кодекс.
Подобни дела могат да бъдат заведени и в други градове, защото глобите в градския транспорт са масова практика.
 
http://www.segabg.com/online/article.asp?i...&id=0000101

8
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 19.02.2008, 14:07:36 »
Вдигат заплатите в “Тролейбусен транспорт” - Пазарджик
 
 
 
19 февруари 2008 | 14:02 | Агенция "Фокус"
 
 
 
Пазарджик. Работните заплати в общинската фирма “Тролейбусен транспорт” - Пазарджик ще бъдат увеличени от 1 март. Това съобщи кметът на Пазарджик Тодор Попов, предаде репортер на радио “Фокус” - Пазарджик.
Възнаграждението на шофьорите вече ще бъде 405 лв., като повишението е с 93 лв. Кондукторите ще получават по 275 лв., като досега заплатата им е била минималната за страната. За останалите служители месечното възнаграждение се увелича с 20%.
Около 100 служители работят в “Тролейбусен транспорт”, като 70% от тях са шофьори. Възможността за отпускане на 80 допълнителни лева за работно облекло и храна ще обсъди утре кметът Тодор Попов на среща със служителите в общинското дружество.
Мария МАРИНОВА

9
e вече васко найденов и компания не са в борда на автото отпаднаха и от електрото

10
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 26.01.2008, 21:44:58 »
Нови цени на Симеоновския лифт стреснаха туристите
 
 
 
26 януари 2008 | 20:31 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Нови, по-високи цени са влезли в сила от днес за Симеоновския лифт на Витоша, предаде репортер на Агенция "Фокус".
Заради новите цени и по-бавното обслужване днес е имало огромни опашки, които в най-натоварените часове са стигали от станцията на лифта до автобусната спирка в Симеоново.
Премахнати са и почти всички облекчения, които е имало за пътуване на инвалиди, ученици, пенсионери и деца до 7 г.
От днес билет от Симеоново до Алеко струва 5 лв. за възрастни в едната посока, срещу 4.40 лв. до вчера. За ученици и пенсионери билетът е 4 лв. в едната посока, срещу 2 лв. до вчера. За деца до 7 г. пътуването с лифт беше безплатно, а вече ще струва по 3 лв. на дете. Премахнати са намаленията за двупосочен билет. Отпада привилегията на пенсионерите да ползват един ден месечно безплатно лифта срещу карта за градския транспорт.
Изненадани от новите цени, някои туристи се връщаха в София, особено семейства с деца, защото се оказа, че пътуването на 4-членно семейство в двете посоки струва почти 50 лв.
 


Електронно билетче за кабинката
26 януари 2008 / News.dir.bg
Огромна опашка от хора се оформи пред Симеоновския лифт в събота между 10 и 13 часа, а в същото време кабинките заминаваха празни към Алеко, предаде БГНЕС.
Причината е, че от събота стартира нова система за контрол с електронно билетче. Двете касиерки очевидно не можеха да се справят с чакащите, на които трябваше да обяснят новите цени на билетите на самия лифт, както и че за пръв път могат да си купят билет долу от лифта, който да важи на всички ски съоръжения на Витоша. Хората бяха и неприятно изненадани заради това, че един билет струва 5 лева, а няма билет за отиване и връщане с цена 7.50 лева, както досега. Билетът за студенти и пенсионери е 4 лева, а за деца - 3 лева. Всеки трябваше на метър пред опашката да реши дали предпочита да си купи карта за деня, в която влиза и цената на симеоновския лифт. Новост е и плащането на 5 лева депозит, ако си закупиш карта за целия ден. 30 лева струва целодневната карта, 24 лева е цената за пенсионери и студенти и 18 лева за деца. Неотдавна кабинковият лифт бе закупен от собственика на ски съоръженията на Витоша. (вижте линка)


Витоша ски купи кабинката и Драгалевския
05 декември 2007 / БТА
“Витоша ски“ ЕАД е спечелила конкурса за приватизация на 100% от капитала на общинската фирма “Въжени линии“ ЕАД, съобщиха от Столичната общинска агенция за приватизация (СОАП).
На заседание на Надзорния съвет на СОАП дружеството е било класирано на първо място от подадените две оферти - от “Витоша ски“ ЕАД и от “Юлен“ АД. Предложената от победителя цена за 332 061 акции (100% от капитала) е 8 300 000 лева. Договорът за продажба на общинската фирма трябва да бъде сключен до един месец след обявяването на резултата от конкурса. “Витоша ски“ ЕАД е собственик на седалковите въжени линии “Резана-1“ и “Резана-2“, както и на съпътстващите съоръжения, сгради и други обекти. Дружеството е и едноличен собственик на капитала на “Алеко спорт 99“ ЕАД, което е собственик на останалите седалкови въжени линии и ски влекове на територията на “Природен парк “Витоша“. “Витоша ски“ ЕАД се задължава за срок от 25 години от датата на джиросване на временното удостоверение, да запази предмета на дейност на “Въжени линии“ ЕАД, съгласно съдебната му регистрация към датата на сключване на приватизационния договор, както и се задължава да погаси незабавно задълженията на “Въжени линии“ ЕАД към Специализирания общински приватизационен фонд в размер на 369 800 лв. Купувачът поема извършването на инвестиционна програма през първата година в размер на 500 000 лева.

Въженият лифт вече с нови цени
01 ноември 2007 / БТА
Нови цени на билетите за лифтовете на "Въжени линии"ЕАД - София се въвеждат от днес по решение на съвета на директорите на дружеството, съобщи пресцентърът на Столичната община.
За пътническата въжена линия "Симеоново-Алеко" еднопосочният билет се променя от 3.50 на 4.50 лева, а двупосочният - от 6.00 на 7.00 лева. Цената на билета за пътуване между две станции се променя от 1.50 на 2.00 лева, като билетът между 4-та и 5-та станция от 1.50 става 1.00 лев. За деца до 14-годишна възраст и за пенсионери еднопосочният билет става от днес 2.00 лева, а двупосочният - 4.00 лева. Цената за превозването на велосипеди остава непроменена - 6.00 лева, а за кучета - от 1.50 става 1.00 лев. За пътническата въжена линия "Драгалевци-Голи връх" цената за една отсечка от 1.50 става 2.00 лева, а за две отсечки сегашната 2.50 става 3.00 лева. Деца до 14-годишна възраст и пенсионери ще плащат за една отсечка 1.00 лев, а за две - 2.00 лева. Целодневната карта за велосипедисти и сноубордисти се променя от 9.00 на 10.00 лева, а полудневната - от 6.00 на 7.00 лева.

11
Шофьор се оплака, че са стреляли по автобуса му
 
 
 
01 януари 2008 | 21:15 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Имало е изстрел по автобус на градския транспорт, пътуващ в района на кварталите “Бусманци” и “Абдовица” в София, съобщиха очевидци за Агенция "Фокус". По колата на градския транспорт има след от изстрел. На мястото има служители на полицията.
Вчера и днес в столицата заради посрещането на нова година на много места хора, които притежават пиротехнически средства и огнестрелни оръжия, произвеждаха изстрели, така че е възможно случаят да е точно такъв.
Няма пострадали при инцидента, уточниха от СКГТ. Инцидентът е станал преди около час с автобус, движещ се по линия №10 до квартал “Бусманци”.

12
12X7 - 58 Икарус

13
на шибано място са постройли новия тм  ще има да си пътувам

14
колеги инетересува ме кой линии спират непосредствено до Газостанция Враждебна и то спешно

15
2392 леко се потроши /влачат ме мамо дърат ме / икаруса здаде

16
2150-85 на 12.12.2007

17
Спират временно движението през кръстовището на улиците "Проф. Иван Шишманов" и "Теофил Ганев"
 
 
 
13 декември 2007 | 09:49 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. От 07.00 до 24.00 часа на 16 декември се забранява влизането на пътни превозни средства през кръстовището ул. "Проф. Иван Шишманов" - ул. "Теофил Ганев". Променя се частично маршрутът на автобусна линия № 85, както следва: от ул. "Ангел войвода" по ул. "Васил Кънчев", ул. "Резбарска" до последната спирка в „Малашевци" и по маршрута си двупосочно. Това съобщиха от пресцентъра на Столична община.
Ограниченията се налагат във връзка с подмяна на уличен водопровод по ул. "Гинци" и по ул. „Ив. Шишманов”.
Автобусите ще спират на всички съществуващи спирки в променения участък от маршрута си.
"Пътностроителна техника" ЕАД са задължава в срок до 07.00 часа на 16.12.2007 г. да постави необходимите пътни знаци, съгласно одобреният проект за временна организация на движението, поддържането им и възстановяване на съществуващата организация на движение, след завършване на СМР.
“Пътностроителна техника” се задължава за заплати на „СКГТ-София" ЕООД цената на допълнителния пробег по автобусна линия № 85 извършен във връзка с промяната на маршрута.

18
Архивирани теми / Re: Трафикът
« on: 11.12.2007, 22:06:33 »
Quote from: borosport
Абе не знам обаче от както на 9-ти се прибирах от Банско и колоната почваше от Перник до София няма задръстване, което да ме уплаши
а аз като хода на изпити попадам на тази колона там е така всеки ден ту в едната посока ту в другата

19
Архивирани теми / Re: Трафикът
« on: 11.12.2007, 21:54:41 »
Задръстване се е образувало на бул. “България” в столицата
 
 
 
11 декември 2007 | 21:22 | Агенция "Фокус"
 
 
 
София. Задръстване се е образувало на бул. “България” при бензиностанция “Еко” в посока Бояна, предаде репортер на Агенция “Фокус”. Преминаването през светофара се осъществява за около 10-15 минути. В най-крайната дясна лента е аварирал автомобил, който допълнително затруднява движението.

20
2482-85
на 2906 не му е за първи път по 85

Pages: [1] 2 3 ... 14