Благодаря за хубавите думи.Но този транспорт е на това ниво защото можем да си правим сметката.В момента ситуацията е необичайна,цената на електроенергията през времето на работа на тролейбусите достига нивата от 600 лв за 1 MWh, в момента е по изгодно да караш автобус на дизел, през ноща от 0h do 4h цената е около 200-250 лв за 1MWh, при положение ,че имаш електробус който се зарежда само в този диапозон на ноща и може да работи цял ден на улицата,защо да не се използва докато се определи къде е точно неговия маршрут.Никой не говори за подмяна на тролейбусите,а за временно спасяване на ситуацията.Най =вероятно,тези цени ще станат по благоприятни ,но в момента те са убийствени. Относно вложките,те са консуматив и си имат цена.Когато не се използват и разходите намаляват,много е просто.Система против обледеняване на ВКМ за гр. Плевен отдавна не е нужна.Можем да се движим и без ток по ВКМ .
Две неща:
1. Колко души работят по обслужване на ТИС-овете и контактната мрежа? Какво ще правят те, когато тролейбусите не се движат?
а) намира им се работа и те биват задържани като кадри;
б) не им се намира работа:
- плащат им се заплати за нищоправене, което води до две последствия
-- рано или късно това демотивира и хората стават лентяи и дори като има работа вече не искат да я вършат (защото са свикнали, че и без да вършат нещо им се плаща) или
-- напускат доброволно, защото не са мотивирани да седят и да не се развиват
- трябва да бъдат освободени
В крайна сметка това е порочен кръг, почне ли - няма спиране. Внимавайте, защото впоследствие още по-трудно ще бъде намирането на нови кадри, които да бъдат мотивирани да останат да работят.
2. Високата цена на тока може да се компенсира. Има начин и той е свързан с общината.
Дерзайте!