Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - llll

Pages: [1] 2
1
Не е ли 9м? Виж пост #2667 в същата тема.

2
Икарус 260 вървяха първо по линия 4 (СУ- Сточна гара).

3
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 21.04.2017, 08:00:36 »
Защо рядка?! Тройките в този период винаги са били с две вагончета в този вариант. "Конските" ремаркета бяха по- редки.... Поне такива са моите спомени  :). Поздравления- страхотна снимка....

4
Съжалявам- бях обещал повече да не пиша по темата, но не се сдържах при такива бисери....
"Стойте в центъра" означава "Не стойте на ръба на стъпалото".
Ако значеше това, щяха да напишат "Не стойте на ръба на стъпалото". Всеки тртокласник може да ти каже къде е центърът на правоъгълника.
А и сравнението с ескалаторите в Лондонското метро  :D. Хайде да поиграем на "Открийте разликите". Колко е дълбоко Лондонското метро и колко- Софийското (или колко са дълги есклаторите при единия и другия случай). А колко е наклона и височината на стъпалцата тук и там? За ширината вече е писано... Е сега не Ви ли хрумна, че там съоръженията са проектирани специално и за да позволяват и ходенето по тях. И може да сте сигурни, че при инцидент не могат да бъдат осъдени защото англичаните са си вързали гащите. А нашите? Въобще сравнението между ескалаторите в Лондон и София е все едно да сравняваме какво може Порше по немска магистрала и Голф 2 (със съответната регистрация) по Пернишката... Целта на писанието ми е да обърна внимание на някои, които може да направи нещо по въпроса (надявам се- нали е форум на ГТ) преди да е станало нещо неприятно, а не да водя глупави спорове с когото и да е.

5
Ти ме уби... Отис- българска фирма? Ето ти го същото на английски: http://www.otis.com/site/us/Pages/EscalatorandMovingWalkwaySafety.aspx?menuID=6.  Можеш да си го изкараш и на китайски. Ако световен лидер в бранша ти дава тези препоръки, а ти казваш "не значи че е вярно"...   :fan:

6
http://www.otis.com/site/blg-blg/pages/EscalatorandMovingWalkwaySafety.aspx?menuID=6
Цитирам: "•Стойте в центъра на стъпалото на ескалатора с лице напред". Пише и "•При движение с подвижни пътеки, стоящите неподвижно пасажери трябва да стоят плътно вдясно и да дадат възможност на тези, които се движат, да ги задминат отляво.", но това се отнася само за подвижни пътеки! Повече няма какво да коментирам  ;)

7
На кого е хрумнала тази безумна идея за ескалаторите- стойте в дясно, та бързащите да могат да търчат по лявата страна на ескалатора? По цял свят пишат, че това е забранено- опасно е и крие риск от бутане и падания. Пък и обезмисля цялата идея за ескалаторите. Да не споменавам и неравномерното натоварване на лентата....

8
Изтрити теми / Re: Ретро снимки
« on: 20.06.2016, 16:26:02 »
Как къде?! В южното полукълбо!  :D Виж, че всички са с главата надолу!

9
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 29.09.2015, 12:36:50 »
А на края на улицата (кръстовището с Ботев), беше началната спирка на рейсовете за Горна Баня (60/260 мисля бяха и тогава...). Водеше се "Министерство на Земеделието"....

10
Днес пътувах с два различни автобуса MAN и останах силно изненадан от факта, че аварийните чукчета бяха вързани със свински опашки за стойките си  :eek:. Знам, че се крадат, но тази защита от кражби практически обезмисля тяхното съществуване (на чукчетата). Защо хората, отговарящи за безопасността на транспортните средства допускат това? Или пък в правилниците за пътуване с градския транспорт трябва да влезе нова точка- че е задължително пътниците да си носят клещи- секачки.... :D.

11
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 22.06.2015, 09:29:15 »
Затвориха терасата след падането на Ил 18 при излитането му (през 197х година). Това за търчането по пистата за политическо убежище е малко несериозно...  :D

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.06.2015, 12:10:31 »
Това са по- късни времена... През 70-те 280 бяха до МЕИ, а 80 въртеше на зал Хр.Ботев. А по 4-ката (Ректората- Гара Искър) имаше като тези:  http://www.favcars.com/pictures-ikarus-260-1972-98-105056.htm къси Икаруси- тривратки.  Само че червени с черна лента и малки плъзгащи стъкла в горната част на прозорците...:D.  Но да се върнем на сините двуврати: по колко минути мислите че стояха на спирката на МЕИ в час- пик?

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 16.06.2015, 08:46:28 »
Точно така- двувратите сини Икаруси бяха по 80 и стигаха до Студентски град, а 280- Чавдар 11Г5 и въртяха пред МЕИ. По- късно, когато остана само 280, може би е имало и там сини, но не ми се вярва да има оцелели тогава. В същност не знам- тогава вече не ги ползвах... 

14
Някой знае ли защо схемата над вратите няма нищо общо със светещата лента (с червените светещи и мигащи кутийки), показваща мястото на влака по маршрута? Днес забелязах тази "особеност"- докато влакът пътуваше към Младост (някъде към Г.М.Димитров) лентата показваше, че съм в Люлин и пътувам към Обеля.... Гласовото оповестяване си беше ОК. 

15
Стара София / Re: Стара София
« on: 26.03.2015, 08:46:21 »
Но се вижда старата сграда на цирка- не тази, която изгоря през 198Х г., а предишната..  :fan:

16
Всеки път, когато пътувам с метрото към "Цариградско шосе" изпадам в умиление от собственато си невежество. А именно- след "Малдост I" трасето се разделя, което е логично- за Младост IV и другото- за аерогарата (предстоящите разширения). Смущава ме това, че влакът, който стига до "Цариградско шосе" и в последствие ще ходи и до летището, тръгва по десния тунел.... Според моите скромни познания за посоките би трябвало да тръгне  по левия тунел, а евентуалния влак за Младост IV- по десния...Моля, обяснете!

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 24.11.2014, 09:25:11 »
Шкода 706 РТО и Шкода 706 РО пред Централна гара, 1959г..
Източник:http://photoarhiv-todorslavchev.com/?cat=62&paged=13
Струва ми се, че снимката е от малко по- късен период. До колото си спомням, софийските номера до към 196Х започваха със Сф... А на Шкодата номерът (до колкото мога да видя) е само със С.

18
На времето, когато ме учеха да карам камион (1982-83), за добра практика се считаше следния начин за минаване на светофар- намаляваш дори светофара да свети зелено за да можеш да спреш ако светне жълто. Чак като наближиш 15-тина метра от светофара (е, това зависи от колата и състоянието и де  :devil:) караш колкото може. Тогава и да смени светофара- минаваш на жълто.... Та въпросът ми е това още ли се счита за нормална практика? Защото от тогава не ми се е налагало да карам по тежки коли, пък и тогава трафика си беше друг а и молотовката нямаше ретардер/ речарджер  :D Пък и този въпрос е пряко свързан с последната дискусия....

19
Е, значи виновни няма  :angel:

20
Много се развеселих тази сутрин, когато на таблото на спирка 1810- ул.605 на ТБ7 (Кино Одеон- Люлин 3) излизаше невероятният надпис, че ТМ8 ще дойде след 2 мин...  :crazy: Убеден съм, че трамваят не е дошъл- просто на тази спирка няма релси .....

Pages: [1] 2