Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 347
1
Аз само да попитам, какво налага нашето летище да работи през нощта, при положение, че дори на летище Франкфурт някак си успяват да се справят с полети само в диапазона 5:00-00:00? В такъв случай можем просто да се оправим с един курс около 00:30-1:00 от летището и около 4:00 от центъра към летището, за най-ранните и най-късните полети.

Нашето също не работи през нощта (официално). Всички полети през нощта се осъществяват с извънредни разрешения от ГВА, и като всяко извънредно и временно решение е станало трайно, защото няма кой да контролира какви ги вършат чиновниците. Авиокомпаниите са доволни разбира се, защото труда в България е евтин, няма високи надбавки за нощен труд и като цяло така могат да си разтягат разписанията и да си увеличават натоварването на самолетите.

2
На дългата почивка на Н4 в Дружба, почти винаги й изгарят по 10 минути, заради закъсненията, чакането на Батенберг, светофари и т.н. На Гоце Делчев пък почти винаги я пропуска или е по 5 мин. Такива излишни разкарвания до Летището ще прецакат допълнително нещата.

За Н4 от Колумб до Дружба са 10 минути. Ако завърти веднага и прави почивката не на крайната спирка, а на спирката на Колумб тези 50 (или 40 минути със закъсненията) ще са ок за прекачване и в двете посоки на един автобус който идва от летището и върти в карето Колумб-Лазаров-Списаревски. Естествено ще трябва да се направят човешки условия за водачите да почиват на тази спирка, а автобусът трябва да седи с отворени врати и да го варди контрольорът.

3
Другият - нощна връзка с N4 по бул. Колумб и N1 на ХМС. Това може да се реализира само с един автобус.

Колко минути би била обиколката Т1-Т2-Колумб-ХМС нощем? Не става ли твърде дълго?

4
Разни / Re: БГ Черноморие
« on: Today at 13:40:19 »
Екологичната катастрофа в Черно море благодарение на пробитото руско корито :angry: 50 километра плажове вече са заляти с мазут и замърсяването се разширява.  :/


5
Проблемът с шатъла е, че наведнъж се изсипват 250 души от полет и няма какво да поеме пристигащите пътници. По тази причина даже и не през нощта шатълът Т1-Т2 е използваем само за първите няколко пътници, които слизат, без да чакат багаж на лентата и без да ходят до тоалетната.


Не всички биха се возили на градски транспорт. Предполагам около 20% максимум на полет са склонни към МГТ, другите ползват индивидуален транспорт и таксита, прави около 50 човека на полет. Съвсем в рамките на превозните възможности на един нормален автобус.

6
За градския транспорт в София: Нередовни линии, изнервени шофьори...

В Helpbook.info редовно получаваме сигнали за перипетиите на столичани

"Закъснения, липсващ автобус в обещания час, шофьори, решили, че превозното средство им е лична собственост, жега през лятото, студ през зимата, съмнителна чистота - това е положението с градския транспорт в София, но за 1,60 толкоз! Днес ще запознаем с два от десетките получени сигнали на изнервени пътници в платформата на Helpbook.info.


„Пътувам с автобус 69 към Бистрица от спирка Дървеница-1012 между 7:39-8:00 ч. и шофьорът, когато има хора за слизане и натиснат бутон стоп отваря само вратата, която е до него и всички отзад трябва да ходят на първата врата, останалите ги държи затворени. На въпрос защо не отваря вратите казва, че трябвало да се натисне определения бутон. Обясних, че съм го натиснал, както винаги правя, за да сляза на конкретната спирка и че други негови колеги такова нещо като него не са правили и получих даже обида, че съм тъпак. Моля, кажете кое е лицето, шофирало тогава, и го отстранете от заеманата длъжност незабавно! Имам и друг въпрос и той е - защо повечето от автобусите 69 на спирка ж.к Дървеница -1012 не идват в 7:39 както пише в сайта на Градска мобилност, ами идват в 7:45? Благодаря за вниманието и моля за отговори и конкретни стъпки!“, се настоява в сигнала.

Ето какво ни писа и друг наш потребител: „Използвам автобусна линия 111 редовно. За съжаление графикът и разписанията не се спазват в повечето случаи. Има автобуси по линията, които в делнични дни закъсняват с 40-60 мин., има и такива, които изобщо не минават. Когато съм позвънявала на обявения номер на ЦГМ, отговорът е един и същ - аварирал автобус. Винаги това се случва в часовия диапазон 08:00 - 09:00 ч., когато ми се налага да пътувам за работа. Разстоянието, което трябва да премина, е кратко - от спирка Разклона за кв. "Симеоново" до сп. "Местност Камбаните". За съжаление ми коства ужасно много време. Време, в което не само вися излишно на спирката, но и време, в което съм подложена на изключително висок стрес, поради факта че няма да успея да стигна навреме на работното си място, че отново ще имам проблеми с шефовете ми и т.н. Кога ще се сложи край на тази порочна практика - нередовни линии и прочие подобни? Докога ще продължава тази порочна, безхаберна и нелоялна практика, от която страдаме стотици хора?“

..."

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/663086-za-gradskiya-transport-v-sofiya-neredovni-linii-iznerveni-shofyori

7
Ако А76, А213 и А305 няма как да се синхронизират в двете посоки,...

Разбира се че има как, говорим за синхронизиране от началото на маршрутите, най-лесната работа. С безкрайни разтягания на почивки може да се синхронизира всяка линия, но са нужни тогава повече коли, водачи и съответно пари. Без тези неща всички тези опити за "подобрения" са прах в очите на пътниците, защото са опити да се направи от нищо нещо. Разкриват се нови линии, като се взимат коли и водачи от други, синхронзират се разписания без да се променя нещо съществено в броя на колите, съответно в другата посока синхронът пропада. С подобни "мерки" никакво съществено подобрение в наземния транспорт няма да се случи, хората ще продължават да го възприемат като нередовен и неудобен.

8
Нали имаше някаква идея N4 да прави двупосочна примка през летището вместо да почива 50 минути в Дружба-2. Какво стана с тази идея?

Смисъл от линия до летището има, само ако е директна. Няма как някой да иска да се лънгърка до там с панормна обиколка на Слатина и Дружба първо (нито обратното).

При 50 минути почивка и шатълът на летището може да бъде пратен до там и да прави връзка. Варианти всякакви, от години само се говори и нищо не се случва, явно таксиджийското лоби се е погрижило нещата в общината да се обърнат в тяхна полза.

9
То изобщо има ли някъде да са мислени като хората връзките с метрото

Не знам, трябва да питаш там където ги сглабят разписанията. Има два варианта - или всички линии тръгват в пакет от метростанциите и пристигат в пакет там, като е помислено за 5-6 минути време за да влязат хората вътре и минат през турникетите, или вариант със синхронизирани разписания, тогава има автобус през 10 минути или по-малко и никой няма да мисли за връзка с метрото, ще си остане в автобуса и ще стигне даже по-бързо до Орлов мост.

10
Точно така никакъв синхрон няма. 76 и 213 тръгват заедно от Младост 4 после 15 Мин. няма нищо после пак заедно, надолу по пътя пак се засичат заедно въпреки че до Орлов мост са горе долу по един и същ маршрут.

Единствено на гарата има синхрон, ама то оттам с метрото е по бързо.

В Младост няма никакъв синхрон, така е. 76, 213 и 305 винаги са в пакет, само 111 е леко разместен. Идеята е да довозват до метростанцията, където пътниците и от трите автобуса да изпуснат вкупом връзката с метрото за някакви си 2-3 минути.

11
Лесна работа е да се пусне такава линия, през последната година се народиха толкова безсмислени нови линии. Защо Н5 не се разкрива трябва да кажат отговорните лица в общината.

12
Високоскоростната железница между Париж и Берлин конкурира въздушния транспорт

"В понеделник беше пусната нова високоскоростна железопътна линия между Париж и Берлин - точно навреме за коледния сезон. Съвместните оператори SNCF и Deutsche Bahn изразяват надежда, че пътниците ще я възприемат като "по-екологична" алтернатива на летенето. Това обобщи АФП.

Услугата ще се извършва ежедневно между Берлин Хауптбанхоф и Париж Гар дьо л'Ест, като ще спира в Страсбург, Карлсруе и Франкфурт Суд, а пътуването ще отнема общо около осем часа.

Досега пътуванията между двете столици включваха няколко прекачвания, които отнемаха до 10 часа.

Наречен "ICE 3", високоскоростният влак предлага 444 места, включително 111 в първа класа.

Първоначално ще има само по една редовна линия всеки ден, която ще тръгва от Париж в 9,55 ч. и ще пристига в Берлин малко след 18 ч. Обратното пътуване ще тръгва от Берлин в 11:54 ч. и ще пристига в Париж малко преди 20:00 ч.

Местата бяха пуснати в продажба през октомври, като цените на билетите започват от 59 евро за еднопосочен билет във втора класа и 69 евро за първа класа.

Цените ще варират в зависимост от търсенето, а пътниците вече ще могат да правят предварителни резервации за 12 месеца напред, в сравнение с досегашните шест.

Германската компания Deutsche Bahn и френската SNCF започнаха да си сътрудничат през 2007 г. и оттогава влаковете ICE и TGV се движат между Франкфурт и Париж и Щутгарт и Париж.

Новият маршрут Берлин-Париж е очакван от години, тъй като железопътните оператори в цяла Европа са подложени на натиск да увеличат услугите си в условията на политически натиск за убеждаване на хората да използват по-екологични транспортни средства.

Членът на управителния съвет на Deutsche Bahn Михаел Петерсон казва, че партньорството е силен сигнал за развитието на европейските железопътни превози. "С нашите партньори за сътрудничество продължаваме да се фокусираме изцяло върху растежа, за да осигурим възможност за по-качествени международни железопътни връзки. Това е единственият начин Европа да постигне целите си в областта на климата".

Главният изпълнителен директор на SNCF Ален Кракович приветства инициативата като доказателство за френско-германския ангажимент за една по-свързана и по-екологична Европа.

SNCF изтъква, че при новото пътуване Париж-Берлин се генерират само 2 кг емисии на въглероден диоксид (CO2) в сравнение с 200 кг емисии за същото разстояние със самолет.

С добавянето на новата високоскоростна линия железопътните оператори ще осигуряват 26 ежедневни връзки между Франция и Германия, включително връзки като Париж-Щутгарт/Мюнхен, Париж-Франкфурт, Франкфурт-Марсилия и сезонната лятна услуга между Франкфурт и Бордо.

Дневната връзка Париж-Берлин допълва нощната връзка между двете столици, управлявана от австрийската железопътна компания OBB в партньорство с SNCF и Deutsche Bahn.

Пътуването с OBB Nightjet отнема около 13 часа и 15 минути, но се извършва само три пъти седмично - във вторник, четвъртък и събота. Той е възобновен миналата година, но е бил съпътстван от множество технически проблеми.

Проучване, публикувано от организацията "Транспорт и околна среда", която се застъпва за по-чист транспорт в Европа, разкри миналата седмица класацията на 27-те европейски железопътни оператори.

Изследването разглежда осем критерия за маршрути на средни и дълги разстояния. Цената е най-важният от тях, но в проучването са взети предвид също така надеждността, програмите за отстъпки, обезщетението в случай на закъснение, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове и места за велосипеди.

Deutsche Bahn, най-големият железопътен оператор в Европа, се класира на 25-то място по надеждност и на 16-то място в общото класиране. SNCF е на пето място, непосредствено след OBB, а италианският Trenitalia е начело на списъка."

https://news.bg/int-politics/visokoskorostnata-zheleznitsa-mezhdu-parizh-i-berlin-konkurira-vazdushniya-transport.html

13
"Трамвай 83": Откриха нов туристически информационен център в София
Трамвай 83 е свидетел на много събития в историята на столицата


"Официално е открит новият туристически информационен център „Трамвай 83“ в София, срещу „Централни хали“. Проектът за възстановяването на трамвайна мотриса с номер 83 продължи близо 10 години, каза при откриването директорът на общинското предприятие „Туризъм“ Антон Пенев.

На този ден отваряме нова страница от съвременната история на този възстановен ретро трамвай, превръщайки го в туристически информационен център, който освен да пътешества през историята на хилядолетна София и трамвайното движение, започнало през далечната 1901 година, ще се превърне и в уникална туристическа атракция, продължи той.

Антон Пенев разказа, че трамваят е поставен върху релси от 1901 година и е украсен с естествени материали за предстоящите коледни празници. Тези релси стоят специално на тази траверси за случая, обградени стилно от баластра. Често ни задават въпроса защо сме избрали точно това място, правилното ли е, най-правилното ли е? Без съмнение, това е най-правилното място на този трамвай, посочи Антон Пенев.

Намираме се в зона, която се радва на нестихващ туристически интерес, в историческия център на София, заобиколен от толкова пластове история, намираме се в четириъгълника на толерантността, в съжителство между култури и взаимно уважение между културите и религиите в София, а и в България, каза Пенев. Той допълни, че в знак на уважение към петъчната молитва на нашите братя мюсюлмани информационният център няма да работи по това време.

Трамвай 83 е свидетел на много събития в историята на столицата, каза Пенев. Днес трамваят ще оживее в още една нова роля, но ще продължи да ни разказва нови истории, каза още той.

„Хилядолетната история на този град трябва да бъде разказана, да бъде показана и да бъде достъпна за всички софиянци и гости на града ни“, каза заместник-кметът на Столичната община в направление „Европейски политики, международна дейност и туризъм“ Никола Барбутов.

По думите на заместник-министъра на туризма Павлин Петров съдействието между община и държава винаги дава своя плод. Нашето партньорство показва, че имаме накъде да се развиваме и туризмът трябва да бъде винаги национален приоритет на нашата страна, каза Петров и пожела много нови посетители на информационния център.

Тържественото откриване на „Трамвай 83“ бе съпроводено от музикално изпълнение на представителния духов оркестър към сухопътните войски с диригент майор Тодор Пенков. Инициатор на проекта е сдружение „Транспорт и градска инфраструктура“, финансиран е от „Сименс България“, а реставрационните дейности са извършени от поделение „Трамкар“ към Столичния електротранспорт. "

https://www.vesti.bg/bulgaria/retro-tramvaj-se-prevryshta-v-informacionen-centyr-snimki-6216065

14
Цял ден чакам fafan да пусне новината...

Нещо не си разбрал идеята на темата, това тук не е състезание, oсвен това Контрера вече е излязъл с "опровержение"...
А и какви са тези "новини", идва Коледа все пак:

Дядо Коледа и Снежанка чакат децата в коледния ретро трамвай на София

"Любимият коледен ретро трамвай тръгва по софийските улици от утре – 17 декември. Той ще потегли точно в 15:00 ч. от пл. „Възраждане“, съобщават от район „Средец“. В празничното пътуване ще се включат Дядо Коледа и Снежанка, а за най-малките ще има специални подаръци. „За да осигурим комфорт на всички, в трамвая ще се допуска по един възрастен придружител с едно или повече деца“, посочват от районната администрация. Коледната мотриса ще пътува под № 92 (ТМ92). Информация за маршрута и разписанието ѝ ще бъде отбелязвана на електронните табла по спирките, през които преминава:

- пл. „Македония“
 - пл. „Гарибалди“ "
- пл. „Славейков“
- бул. „Васил Левски“
- УАСГ
- пл. „Журналист“

Трамваят ще се движи от 17 до 21 декември, всеки ден от 15:00 до 19:00 ч. Събитието ще бъде официално открито от кмета на район "Средец" Трайчо Трайков в 14:30 ч. (в градинката на пл. „Възраждане“). В празничната програма ще се включат ученици от 4 „А“ клас на 38 ОУ „Васил Априлов“ с класен ръководител г-жа Николинка Ганчева, както и децата от Танцов състав "Витошанчета" с художествен ръководител г-жа Калина Божилова към НЧ "Света София 1997". Коледарски песни, танц и ритуал ще изпълнят талантите от Първа английска езикова гимназия и "Лира Груп" с художествен ръководител Лорета Димитрова. Инициативата е част от Календара на културните събития на Столична община за 2024 година. "


https://stolica.bg/raion-sredec/dyado-koleda-i-snezhanka-chakat-detsata-v-koledniya-retro-tramvai-na-sofiya


15
A защо за бога вместо да виси автобуса 50 мин в Дружба не продължи до летището? Как може 24ч отворено летище да не бъде обслужвано от 24ч транспорт?

За летището трябва да има отделна линия Н5.
Може да трябва, но не се движи. Когато я пуснат добре, а дотогава?

Дотогава ще ни се налага да плащаме на таксиджийското лоби или да пътуваме в часове в които има метро, най-ранните и най-късните полети ще ги подминаваме.

16
A защо за бога вместо да виси автобуса 50 мин в Дружба не продължи до летището? Как може 24ч отворено летище да не бъде обслужвано от 24ч транспорт?

За летището трябва да има отделна линия Н5.

17
Автобуси / Re: MAN SL/SD200
« on: 15.12.2024, 18:23:30 »
Какъв бюджет е заложен за възстановяването на тази антика?

18
Отсечката между Манхайм и Франкфурт от днес отново е отворена, ремонтът е приключил за пет месеца и без закъснения, по този модел предстоят през следващите години да бъдат затваряни и ремонтирани още 41 отсечки в цяла Германия:



В този филм има още за ремонта:





19
Недоумявам защо уикендите когато 3 ката е най силна особено при хубаво време не ги пускат там.

Защото нямат достатъчно. Спешно трябва да купят още за да има за всички новоизлюпени Х-ове.

20
Важното е че на втория етаж на първи ред е седнала една жена с дете, замисълът да се пусне двуетажен автобус е изпълнил целта си  :P

Pages: [1] 2 3 ... 347