1
Железопътен транспорт / Re: Теснолинейката Септември-Добринище
« on: 25.10.2020, 16:57:08 »https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-vlaga-nad-4-mln-lv-v-remont-na-tesnolinejni-lokomotivi.htmlОригиналните им двигатели имат мощност 990 киловата и могат лесно да удовлетворят ЕВРО-5.Би било необходимо може би само да им сменят горивната апаратура,както и да ги карат с нафта,а не с някаква помия от вода и отработило двигателно масло.
„БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП) обяви обществена поръчка за модернизация на дизел-хидравличните си локомотиви, серия 77, както и за обучение на 5 машинисти и 5 души ремонтен персонал за тях. Прогнозната стойност на поръчката е 4.03 млн. лв.
Модернизацията включва замяната на дизеловите двигатели на машините с нови, които трябва да са с мощност над 820 кВт и с ниво на емисии Евро 5. Ще бъде заменена цялата електрическа инсталация на локомотивите с нова, за да се избегне възникването на пожари. Предвидена е и подмяна на цялото осветление с LED, монтиране на климатици, замяна на контролните уреди и скоростомерна инсталация със съвременни, монтиране на камери и пр. Изискванията към скоростомерната инсталация е да съхранява данни за скорост на движение, изминато разстояние, престой и пр. в течение на 60 календарни дни.
Крайният срок за получаване на оферти е 11 юни, а отварянето им ще е на следващия ден.
БДЖ-ПП разполага с 4 теснолинейни локомотива, серия 77. Те са произведени в Румъния и доставени у нас през 1988 г. Всъщност закупените локомотиви, серия 77, са били 10, но в средата на 90-те години 5 от тях са продадени в Аржентина, а през 2004 г. един е бракуван. Машините обслужват неелектрифицираната теснолинейка Септември-Добринище.
77-ма серия не са ли произведени 1974 година?Мисля че това е рождената им година,а не 1988-ма.