Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Venci-002

Pages: [1] 2
1
https://www.economic.bg/bg/news/12/bdzh-vlaga-nad-4-mln-lv-v-remont-na-tesnolinejni-lokomotivi.html

„БДЖ-Пътнически превози“ (БДЖ-ПП) обяви обществена поръчка за модернизация на дизел-хидравличните си локомотиви, серия 77, както и за обучение на 5 машинисти и 5 души ремонтен персонал за тях. Прогнозната стойност на поръчката е 4.03 млн. лв.

Модернизацията включва замяната на дизеловите двигатели на машините с нови, които трябва да са с мощност над 820 кВт и с ниво на емисии Евро 5. Ще бъде заменена цялата електрическа инсталация на локомотивите с нова, за да се избегне възникването на пожари. Предвидена е и подмяна на цялото осветление с LED, монтиране на климатици, замяна на контролните уреди и скоростомерна инсталация със съвременни, монтиране на камери и пр. Изискванията към скоростомерната инсталация е да съхранява данни за скорост на движение, изминато разстояние, престой и пр. в течение на 60 календарни дни.

Крайният срок за получаване на оферти е 11 юни, а отварянето им ще е на следващия ден.

БДЖ-ПП разполага с 4 теснолинейни локомотива, серия 77. Те са произведени в Румъния и доставени у нас през 1988 г. Всъщност закупените локомотиви, серия 77, са били 10, но в средата на 90-те години 5 от тях са продадени в Аржентина, а през 2004 г. един е бракуван. Машините обслужват неелектрифицираната теснолинейка Септември-Добринище.
Оригиналните им двигатели имат мощност 990 киловата и могат лесно да удовлетворят ЕВРО-5.Би било необходимо може би само да им сменят горивната апаратура,както и да ги карат с нафта,а не с някаква помия от вода и отработило двигателно масло.
77-ма серия не са ли произведени 1974 година?Мисля че това е рождената им година,а не 1988-ма.

2
На първата снимка се вижда автобус Икарус... Това е повод някой да "избухне" с интересни факти за МГТ в Града... ;) Вие сте!  :P
Във Велинград си имаше Икаруси, доставка 1976/77-а година, и то доста. За първи път бях за повече време там през 93-та, на един ученически лагер, и беше пълно с такива. Но по-новите автобуси бяха изцяло В14-20. После ходих замалко през 95-та и 2001-ва, положението си беше същото, с изключение на тук-там някой частен пак Икарус, втора ръка от ГДР. Икаруси имаше и по линиите Велинград-Ракитово и Велинград-Костандово.
1985-1988 в Велинград нямаше Икаруси.Транспортът беше основно аквариуми;имаше един на който пишеше отстрани с големи букви "Комсомолски автобус";беше ми много интересно що е то комсомолски автобус.1999-2001 бяха само 11Г5 и 14-20,в много добро състояние между другото.
 До Ракитово пътувах с един 11М4 на бели и червени ивици,също в перфектно,на практика заводско състояние.

3
Варна / Re: Техническа информация
« on: 25.10.2020, 16:07:43 »
 Добре написанн като цяло разказ.Малко си оплескал нещата по въпроса с редукторите.Редукторът изменя оборотите за сметка на въртящия момент;мощността остава неизменна.Аналогично е при трансформатора - изменя напрежението за сметка на тока,но мощността на входа и на изхода му трябва да е еднаква.

4
Изтрити теми / Re: Ikarus 280
« on: 25.10.2020, 15:44:43 »
Вземи се кротни малко. Интернет е необятен, има достатъчно информация. Като те гледам какви глупости пишеш из темите, или някой яко те будалка, или е точно точно толкова зле осведомен, колкото и ти  ;) Беше толкова убеден също, и че в София не е имало оранжеви Икаруси...
Интернет е за дилетанти  ;) Това трябва да ти е ясно.

5
Източникът ми е работил в градския транспорт от 1968 до 2012 година без прекъсване.Ходил е в Сочи 1980-те години и мисля че може да му се вярва.
 Другият ми източник е един бивш шофьор(мога да те заведа при него,дано да е жив и здрав още) който е ходил да докара Икарус от Сочи до Варна на ход.Той също ми каза че причината за тази трампа е силно развитата тролейбусна мрежа в града и около него.Струва ми се че не трябва да пишете неща които сте чули от агенция ЕЖК.Ако ви го е казал някой чийто живот е свързан с градския транспорт,това е вече друго.Това се отнася не само за теб,не го приемай лично.Отнася се и за модератори с хиляди мнения зад гърбовете им.
Аз не казвам че не са ги взимали от Сочи. Казвам ти че там не е имало тролейбусна мрежа и не е развитата тролейбусна мрежа причината да ги вземат от там. Питай познатият си дали не са ги качвали на ферибот до Варна, което ще обясни много неща. Възможно е да са били събрани в някой гараж в Сочи и от там да са ги качвали на ферибот до Варна. Не ми се вярва да са ги карали на ход, при наличието на такава фериботна линия. Тава би било много нецелесъобразно.
1980-те години беше трудно да се транспортира нещо с ферибот от Сочи до Варна.Виж,от Иличовск до Варна беше друго.
 Всъщност в Сочи дори няма пристанище,току що проверих.Тогава възниква въпроса от какъв чеп ще ги складирват в гараж в Сочи,та да ги пращат от там към градове като София,Варна,Кърджали и прочее.

6
Изтрити теми / Re: Ikarus 280
« on: 25.10.2020, 15:30:28 »
Струва ми се че не трябва да пишете неща които сте чули от агенция ЕЖК.Ако ви го е казал някой чийто живот е свързан с градския транспорт,това е вече друго.Това се отнася не само за теб,не го приемай лично.Отнася се и за модератори с хиляди мнения зад гърбовете им.
Май този път настъпи мотиката! Модераторът с хиляди мнения зад гърба си прегледа обстойно нета, за да аргументира мнението си за липсата на тролеи в Сочи. При това модераторът е от старото поколение и няма проблем с руските източници. Било по географски или по административни причини, градът не се е вредил за тролейно трасе.
Все пак според правилата на форума не е допустимо съзнателното разпространяване на лъжлива информация, затова ти давам ултиматум до 0:00 ч. на 01.11.2020 г. да дадеш линк, доказващ наличие на тролейбусна мрежа в Сочи от 1990 до наши дни. След изтичането на този срок оффтопик мненията ще бъдат изтрити, а ти ще получиш наказание.

Съмнително е движението на ход на Икаруси от Сочи до Варна. В момента разстоянието е 1728 км, но по Керченския мост, построен през 2018 г. Без него разстоянието е 2045 км и пресича границите на Русия, Украйна, Молдова, Румъния и България. Доста сериозно изпитание за подвижен състав на преклонна възраст. Според мен по-вероятно е транспортиране по вода от Новоросийск, порт Кавказ или Поти (преди 2008 отношенията Русия-Грузия бяха добри), а дотам наши шофьори да са ги карали. Но да не задълбаване в този оффтопик.
По всичко се види че модераторът не знае да чете добре на родния си език(не знае за какво точно се води дискусията),а седнал да се фукняви че чете на руски.
 Алоо модераторче,когато прочетеш един кашон книги на рруски,тогава ще говориш с мене.Панимаиш?!
 След това ще отговориш на въпроса от къде посоченият от тебе източник има информацията,а не да триеш постингите съдържащи неудобни въпроси.
 Отделно от това,отвори mobile.de и научи коя е най-търсената кола в развитите страни.

7
Изтрити теми / Re: Ikarus 280
« on: 25.10.2020, 02:22:50 »
Измишльотините са в главата ти  ;)

8
Изтрити теми / Re: Ikarus 280
« on: 25.10.2020, 02:10:08 »
Информацията в интернет е за дилетанти  ;) Това трябва да ти е ясно.

9
Чиста проба разхищение на пари.А България не е никак богата страна.И това при положение че има контактна мрежа изградена.

10
Изтрити теми / Re: Ikarus 280
« on: 24.10.2020, 23:34:07 »
В Сочи тролеи няма и не е имало. В началото на 90-те е имало 150 Икаруса 280 и 260. От тях през 1997 са оцелели едва 60, като МГТ е бил задушен не от тролеи, а от маршрутки. След 2007 са закупени 35 МАЗ-а, а преди зимната олимпиада 2014 - 108 ЛиАЗ 5293 : източник
А този източник от къде има информацията?

11
Аз пък знам че са имали 90 километра линии до курортите,при това не от кого да е :rolleyes:
Може би източникът ти се заблудил нещо. Добре развита тролейбусна мрежа е имало в град Сухуми, който е много близко до Сочи. Там също има много курорти, и планински и морски. След разпадането на СССР този град е на територията на автономната република Абхазия.
Намери ми поне една снимка на тролейбусно трасе или тролейбус от Сочи и ще ти повярвам.
Източникът ми е работил в градския транспорт от 1968 до 2012 година без прекъсване.Ходил е в Сочи 1980-те години и мисля че може да му се вярва.
 Другият ми източник е един бивш шофьор(мога да те заведа при него,дано да е жив и здрав още) който е ходил да докара Икарус от Сочи до Варна на ход.Той също ми каза че причината за тази трампа е силно развитата тролейбусна мрежа в града и около него.Струва ми се че не трябва да пишете неща които сте чули от агенция ЕЖК.Ако ви го е казал някой чийто живот е свързан с градския транспорт,това е вече друго.Това се отнася не само за теб,не го приемай лично.Отнася се и за модератори с хиляди мнения зад гърбовете им.

12
Тролейбуси / Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« on: 24.10.2020, 16:18:34 »
Няма какво да се спори за дизайна - отвратителен е. То не, че Икарус 2хх, нито Шкода 14тр, нито ЗиУ могат да се нарекат красавци, но това ги бие по грозота. В комбинация с лошото качество на агрегатите и сглобката, това си е една безподобна издънка, за която просто няма какво хубаво да се каже...
А кой дизайн е суперски според тебе?!

13
Тролейбуси / Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« on: 24.10.2020, 16:17:19 »
Само дето ДАК-а е тиристорен. И то с Български тиристорен преубразовател. Във ВТУ има снимки в коридорите и информация кой е измислил преобразувателя. Писали сме го някъде, тези в Перник бяха с контактори защото са взети от Видин и управлението им е преправяно после. По-лесно е с контактори и по-просто и безпроблемно.

Не знам дали оригинално въобще са имали система против боксуване. Според мен дизайна си е супер. Напълно актуален и модерен за времето си когато е правен, дори една идея по-модерен от на Икарус 2ХХ заради правите форми и двойните врати. Абсолютно същия го има и във вариант дизелов автобус, с двигател РАБА Д2156 или румънски такъв, но у нас май не е имало, но съм чувал легенди че са изнасяни дори в САЩ малко бройки.
  Не е верно Иво.Българските Дакове бяха с реостатно управление,знам го не от кого да е.Всъщност това е била основната причина да ги махнат.

14
Изтрити теми / Re: Враца
« on: 24.10.2020, 02:15:22 »
И също така ме навява на мисълта, че са по-нови от нашите, защото надписът IKARUS 280 T е като на моделите след 1990 година.Всъщност май тролейбусният транспорт във Враца е открит през 1991 година.Поне тогава са им произведени ЗиУ-тата.
Тези Икаруси бяха доставени на Враца от София 1998 година.
Кога този трол ще бъде баннат?
Когато започнеш да си пиеш лекарствата редовно.

15
Изтрити теми / Re: Враца
« on: 24.10.2020, 01:01:17 »
И също така ме навява на мисълта, че са по-нови от нашите, защото надписът IKARUS 280 T е като на моделите след 1990 година.Всъщност май тролейбусният транспорт във Враца е открит през 1991 година.Поне тогава са им произведени ЗиУ-тата.
Тези Икаруси бяха доставени на Враца от София 1998 година.

16
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 24.10.2020, 00:07:16 »
3101 беше със специално за него доставен двигател, май подобен на тези на Тедомите , не беше нито 2156, нито Д10. И редовно правеше опашки при чичо ви Благо, по Габровски.
Има един софииски двигател който е бил в Варна,по-точно при Ангел Димитров в ТУ-Варна.Той го е преустроил да работи като бензинов с газ.Става дума вероятно за 3101.Между другото,като го сложили на стенда след като дошъл от София,димността му била сто процента.

17
За Варненските мога да кажа че са дошли от Сочи.Причината е че там са си изградили тогава много тролейбусни трасета до курортите и автобусите са артисали.Това го знам от един бивш шофьор.
А дали в Сочи е имало въобще тролейбусен транспорт? Питам така от любопитство, защото поне от 2014 съм сигурен, че там няма тролейбуси.

Имало е проект за тролейбусна мрежа в Сочи, но не е реализиран.  Има нещо като градска железница, но не функционира особено добре - влаковете са редки. :rolleyes:
Аз пък знам че са имали 90 километра линии до курортите,при това не от кого да е :rolleyes:

18
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.10.2020, 23:31:38 »
Защото 2005-та дойдоха ВМС-тата и поеха 604, а преди това 2004-та 204 се пое от зелените Мерцедеси, които пък бяха сменени от Конекто Г в Земляне. Така доста Икаруси останаха без работа и бракуваха по-проблемни с РАБА Д 10 турбина и оставиха тези с двигател РАБА Д 2156 чак до към 2012-та. Така съм чувал че този двигател е бил по-безавариен и аз съм го чувал това че е напрактика "вечен" и сигурно е имало някаква причина все пак.
А колко беха тези с оригинални двигатели които изкараха до края,и към кое стопанство бяха?Казаха ми че са били само в Дружба.

19
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.10.2020, 23:29:00 »
Има булеварди като България, Цариградско, Ботевградско, Данаил Николаев и т.н., по които спирките са сравнително редки и може да се развие доста висока скорост. Затова турбото е полезно.  :rolleyes:
Дори така да е,да го засили до 40-50 и да го пусне по инерция,ще стигне до следващата спирка без пари.Да не говорим какви скорости могат да развиват автобусите с атмосферни двигатели.Турбото не е полезно за градски условия,ама хич.

20
Варна / Re: Mercedes-Benz Citaro / Citaro G
« on: 06.10.2020, 15:38:36 »
 По принцип да,като сменят амортисьорите се оправя.Така беше при старите автобуси.Тук явно не е толкова просто.

Pages: [1] 2