1
Изтрити теми / Re: Видеа(трамваи)
« on: 15.12.2024, 18:08:53 »
Тъкмо писах същото, г-н Агент Нека тази тема се изтрие.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Считано от 04:30 часа на 07.12.2024 г., експериментално за срок от 6 (шест) месеца, маршрутът на автобусна линия № 3 се удължава до ул. „Ген. Гурко“ както следва:
в посока ул. „Ген. Гурко“: от с. Долни Пасарел по действащия маршрут до спирка „УМБАЛ Св. Анна“, направо по бул. „Цариградско шосе“, наляво по бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и надясно по ул. „Ген. Гурко“ до спирка с код 2601 „Ул. Ген. Гурко“, съществуваща за автобусни линии № 84 и 184 - крайна
в посока с. Долни Пасарел: от спирка с код 2601 „Ул. Ген. Гурко“ надясно по бул. „Васил Левски“ до спирка с код 1903 „Ул. Ген. Гурко“ – начална, бул. „Васил Левски“, надясно по бул. „Цар Освободител“ и от площад „Орлов мост“ направо по бул. „Цариградско шосе“ по маршрута до с. Долни Пасарел
В променения участък автобусите ще спират двупосочно на спирки „Хотел Плиска“, „Площад Орлов мост“ и ул. „Ген. Гурко“.
За линията се закриват спирки:
с код 2795 „София Тех парк“
двупосочна с кодове 1257 и 1260 „Площад на авиацията“
двупосочна с кодове 2615 и 2616 „Спортна зала Арена Армеец“
двупосочна с кодове 1151 и 1155 „СК ЦСКА“
двупосочна с кодове 0052 и 0053 „Автостанция Гео Милев“.
Считано от 04:30 часа на 07.12.2024 г. маршрутът на трамвайна линия № 3 се възстановява до кв. Орландовци както следва (в посока кв. Орландовци): от гара Захарна фабрика по действащия маршрут до кръстовище бул. „Христо Ботев“/бул. „Княгиня Мария Луиза“ (Централна гара), надясно по бул. „Княгиня Мария Луиза“, наляво по ул. „Козлодуй“, наляво по ул. „Каменоделска“ и наляво по бул. „1-ва българска армия“ до трамвайно ухо „Орландовци“ (крайна станция на трамвайни линии № 4 и 18) двупосочно.
Мотрисите ще спират на съществуващите трамвайни спирки по маршрута.
На кръстовище бул. „Княгиня Мария Луиза“/ул. „Козлодуй“:
мотрисите спират на двупосочната спирка с кодове 2000 и 2001 „Ул. Козлодуй“ на ул. „Козлодуй“ за трамвайни линии № 4 и 18
мотрисите не спират на двупосочната трамвайна спирка с кодове 2002 и 2003 „Ул. Козлодуй“ на бул. „Княгиня Мария Луиза“ за трамвайни линии № 1, 12 и 27
За линията се закриват спирки:
двупосочна с кодове 1254 и 1255 „Пета градска болница“
двупосочна с кодове 1775 и 1776 „Триъгълника“
двупосочна с кодове 0374 и 0375 „Модна къща Агресия“
двупосочна с кодове 9476 и 0477 „Гара София север“
...Всички варианти са абсурдни и не трябва да се позволява да се разгледат дори! 88 можеше да не се пипа до завършването на бул. Копенхаген ( вярно няма много хора след МС Искърско Шосе ), 404 е абсурдна промяна и дефакто правят лека размяна по старата част на ул. Обиколна -> 404 за 304 до МС ИЕЦ, нищо че 404 още в Дружба 2 е пълен, 304 трябваше от да слиза чаак долу до бул. Проф. Цветан Лазаров и оттам по 204, а можеше и до Гаража, а 404 да го оставят да върти при тролея. 204 да не смеят да го пипат освен ако не е за сгъстяване.
В Дружба са пропищели от някакви готвени промени в транспортната схема на район Искър. Докладът бил скандален и ще протестират. Къде може да се намери и прочете?Пропищели са и от премахването на 404 от Дружба 2 и пращането му в квартал Димитър Миленков.
88 след МС Искърско шосе се пращал към Д.Миленков като се закриват всички спирки по сегашния маршрут към Дружба 2.
Три нови линии - 180,181 и 188. Едната до Софийска света гора, другите две до Видните и Казичене като сегашната линия 8 се закрива. Като тези линии щели да работят само в пиков час, пък в непиков час маршрутът щял да се променя (като онази линия 805 на повикване).
В заседанията на СОС не виждам нищо освен за обединението на тм 1 и 3 и закриването на 288.
Тролеите с автоматично свалящи/вдигащи се пръти и сериозни ултракондензи могат да се ползват:За 404 може да се наложи изграждане на съвсем малко ККМ когато се отделя от мрежата по Лазаров и се включва обратно, между Кауфланд Слатина и Сточна гара разстоянието е 6,3км и около Гарата и от ул. Обиколна до АП Дружба няма ККМ и се получават към 11км без ККМ, Ако се изгради мрежа около Гарата и към АП Дружба няма да има пречки според мен 404 да мине с тези тролейбуси
1. За автобусни линии - съществуващи или нови, минаващи големи участъци под ККМ
2. За удължени ТБ линии или варианти на ТБ линии.
Тук трябва да се изяснят параметрите:
- колко може да изкара на ултракондензи спрямо движение с ККМ?
- какви промени трябва да настъпят с ККМ с оглед на появилите се по-големи консуматори?
ККМ в София не е много развита, даже в Русе и Плевен има повече маршрути. Така че изборите не са много.
По точка 1 се анонсираха номера като 74 и 204. Но 74 и в момента се обслужва от електротранспорт. А 204 губи най-ценното си качество - бързината, ако започне да слиза на Винарово колело и локалното на Цариградско и да спира на всяка керемидка. Люлинските 309 и 310 изглеждат идеалните кандидати. Автобус 404, ако дружбенският участък + Сливница му стигат за зареждане. Автобус 94, ако В.Левски, Нансен и Черни връх са му достатъчни (нали ще има поръчка и за съчленени все пак?)
По точка 2. Варианти:
- нова линия от Орлов мост (или ТБ3 удължена) по петицата до Младост-2 и нататък - към Младост 3 и Екпериментален.
- удължение на ТМ8 и/или 11 от Лъвов мост до Централна гара
- линия от Левски - Владимир Вазов - Александър Екзарх - гара Подуяне (или Черковна) - Шипченски проход - Дружба 1 или 2.
Качени са промените в маршрутите този уикенд заради маратона. Общо взето всичко си е постарому както при всяко затваряне около Паметника Левски, нещо ново - ТБ4 вместо да върти около Орлов мост / СУ, ще ходи до ПК Спартак, което да кажем, че е смислено, но за всички линии - кои съкратени, кои удължени, кои разделени на две линии, е написано, че ще работят по действащи разписания, което при някои линии ще доведе до влачене, при други ще доведе до пълен хаос.На ухото на СВ. Анна ще бъде шоу => тб3, тб5, тб8 и в едната посока и 73
Като цяло това е един от малкото пъти, в които се обявяват навреме - не предната вечер, на таблата по спирките също се върти съобщение, макар и оскъдно, от 3 дни по-рано.
Не мразя южните квартали, мразя това, че едни квартали са приоритетни пред други и трябва на абсолютно всички квартали да се обръща еднакво внимание, пример за приоритизирането на едни квартали пред други => закриваме 384 => подсилваме 75. Хубаво за 288, даже трябваше още в самото му пускане да върви и уикенда, но 304 можеше поне адекватен синхрон с 204, ама живи и здрави.НО 288 който обслужва ЮЖЕН квартал на 30 мин.....Е, и? Мразиш южните квартали или какво, не мога да разбера? Естествено че безалтернативната 288 ще е с по-малък интервал от дубликата на редовната по софийските стандарти 204...
Трамвайният транспорт става абсолютен приоритет за СофияЯвно бул. Копенхаген и трамвая не са им приоритет. 7км на Цариградско и Малинов се пръска по шевовете всеки час пик, поне трамвая да направят и да пратят тм20 или 23 до Младост, булеварда после. Не знам защо, но имам чувството че ЦентърО и южните квартали са приоритет.
Започва изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“
"Трамвайният транспорт се превръща в абсолютен приоритет на транспорта на София. Това заяви общинският съветник Борис Бонев от "Продължаваме промяната-Демократична България" ("Спаси София") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров, на която беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на общината, както и какво предстои.
В лицето на кмета Терзиев срещнахме съдействие по отношение на това трамвайният транспорт да се превърне в абсолютен приоритет на транспорта на София, заяви Бонев. Той каза, че през годините от "Спаси София" са говорили многократно как трамваите изживяват своя ренесанс навсякъде в Европа и в света, докато в София нови трамвайни трасета почти не се откриват, а напротив, закриват се съществуващи такива. Затова част от нещата, които предстои да се случат в рамките на следващата година, е да се завърши реконструкцията и разширението на булевард „Рожен“, където се изгражда около два километра ново трамвайно трасе с ново колело на трамваите, съобщи Борис Бонев.
Той каза също, че предстои стартиране на ремонтите след десетилетия отлагане за някои от тях - на бул. „Александър Стамболийски“ и бул. „Княгиня Мария Луиза“, като за "Стамболийски" проектът е променен повече от година, така че да не се прави по съществуващо положение с тесни, неудобни и недостъпни перони, а всички трамвайни спирки да имат широки, удобни и достъпни перони без риск от конфликт.
Борис Бонев обяви, че предстои реконструкция на трамвайното трасе от ул. „Козлодуй“ до надлез "Надежда", тъй като оттам минават почти всички трамвайни линии в София, включително новите трамваи с марка PESA, които в момента се съсипват заради изключително тежкото състояние на релсите.
Бонев съобщи още, че най-големият приоритет на транспорта на София въобще след довършването на десетте метростанции, които са в процес на изграждане, това е да започне изграждането на ринговия трамваен път по бул. „Тодор Каблешков“. Булевардът за автомобилите и за велосипедистите ще бъде завършен в пълния си габарит съвсем скоро, а по средата е оставено пространство за изграждане на трамваи, каза общинският съветник.
Той посочи, че според всички проучвания на Столичната община това ще бъде най-използваната трамвайна линия в София, нещо като рингово метро - бързо скоростно, с приоритетно преминаване през кръстовищата и обслужване на над 60 000 пътници дневно. Въпреки че през годините този трамвай е заложен във всички планове на Столичната община, почти нищо не е направено, за да се подготви почвата, каза Бонев. По думите му амбицията е в средата на мандата да се направи първата копка, а до края на мандата поне един участък от ринговия трамвай на София да бъде завършен. Като този рингов трамвай освен по бул. "Тодор Каблешков", бул. "Филип Кутев" и бул. "Г.М. Димитров", ще се свързва с изоставеното трасе към кв. „Дървеница“, което също ще бъде възстановено за нов, бърз и удобен достъп към тези части на София."
(БТА)
https://www.dnes.bg/sofia/2024/09/20/tramvainiiat-transport-stava-absoliuten-prioritet-za-sofiia.620885