Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - JloKyM

Pages: [1] 2 3 ... 51
1
Има ли тук ватман, който да е участвал на пробите, за да потвърди от собствен опит какво е положението. Въпреки ниската скорост вчера, пак си личеше, че има лъкатушене.

2
Който в момента е спрян, и ще продължи да бъде в близко бъдеще. А и какъв е смисълът дневната карта да важи и през нощта? Огромното мнозинство от хората, купили си дневна карта, няма да пътуват и през нощта. С карта от 6 лв ще трябва да платят за услуга, която няма да ползват.
Целта е да важи 24 часа от закупуването ѝ, защото в момента ако си закупя такава в 18ч. вечерта сами няколко часа по-късно горя. Същевременно мои съграждани са и я купили стринта и имат много повече възможности за пътуване. А нощният транспорт ще се върне най-късно след 2 години, когато ГЕРБ повече няма да са на власт.

3
Да не говорим да се привлекат нови. 50% увеличение на дневната карта също е много, още повече че и през поне 1/3 от времето услугата не може да се използва. 4 лв подлежеше на корекция, но не и с толкова много.

A така ли е наистина? Никъде не прочетох какви са идеите за нощния транспорт, но прави впечетление че 4+2=6, тоест може би тази нова дневна карта ще важи и през нощта.
Както писах и по-горе възможността да се пътува за 4 лева до края на деня си остава.
Със сигурност предложението на ГЕРБ е картата от 4 лв да стане 6, но да важи 24 часа, тоест да се ползва и в нощния транспорт.

4
Забеялзвате ли, че ги няма ограничителите по трасето на Алабин, каквито има в частта от Графа до Витоша. Пак работа без мисъл и на парче... ;)
Ще има ограничители на Алабин, същите като по бул. КОнстантин Величков, Черни връх и Алабин във вече ремонтиранатга му част.

5
Не виждам драма в почивките . Аз само мога да си мечтая за такива почивки.
Иначе днес е имало изпускане на светофари , заради новите разписания .Идеята е да се закъснее порече да се върнат старите.Така направиха хубавците от 7-ма линия . На 15-и Юли 2014 се движеха на + 40 . На другия ден им дадоха 2 минути отгоре и всичко е 6.
Ватмани ми плачат, че карали от +5 до +15 днес...Въпреки, че няколко пъти минах по трасето и всички ватмании, при които се возех си цепеха минутата без никакъв проблем.

6
На вниманието на колегите, които участват в СО и СОС - до две години се очаква Брно постепенно да си бракуват КТ8Д5. Очакват доставка на нови от Шкода.
Може ли повече информация с линк към източника?

7
Ти ватман ли си, карал ли си релсово превозно средство та си толкова сигурен кое и къде е „завлечено“?
По мое мнение 20 завлечени участъци няма, 22 също. През обособеното трасе по „Асен Йорданов“ и „Искърско шосе“ се кара до дупка, по „Ситняково“ що се отнася до наличието на наклон, който пречи също, по „Пиротска“ има училища, паркиращи, отпаркиращи, коли, тясно е, опасно е, не може да се кара по-бързо, а в „Красна поляна“ и по „Константин Величков“ се сбутаха автобуси и трамваи, малашевските ЮТОНГ-и също минават оттам за зареждане в „Земляне“ и задръстват още повече, пероните на „Константин Величков“ са безумно къси. Кое точно е завлачено?
Имай предвид, че на Искърско шосе вече работи система за приоритетно пропускане на трамваите на кръстовищата - първо в София. Така, че вече не се чака на светофарите. Само от това говорим за +4 минути.
Иначе, утре в 10 ще бъдат обявени официално новите разписания на 20 и 22 и намалението на времето за пътуване на пътниците.

8
Трамваи / Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 24.08.2020, 19:33:27 »
2045 след основния му ремонт:

Чудесен е. Днес дефектира на Журналист и направи задръжка до края на света :)

9
Има и още един елемент от въпросното партньорство - ако Метрополитен/община нямат ясна идея какво точно трябва да бъде - се налагат идеите на СС, които знаем колко са диалогични за нещо, различно от техните виждания.

Нима? Табелите бяха значително променени след метростанция Витоша именно заради коментари и обратна връзка от тук, от другия форум и от анкетните карти. Винаги сме приемали обратна връзка, но това което трябва да си дават всички сметка тук е, че не ние взимаме финалните решения. Ако всичко зависеше от нас, стандартът щеше да бъде по-различен за определени елементи...Но и тук се налага да се водят преговори, за да се постигне поне нещо сносно.

Иначе, днес се возих по цялата линия - още има тук таме технически проблеми, но не е болка за умиране. Обявленията на български (с женски глас) и на английски (с мъжки глас) звучат супер, но са доста тихи, така че писах да се увеличи звука.

10
След като се замислих по- внимателно открих един голям кусур- на цялата визуална информация(от снимките), както и на схемите, пише, че МД3 ще е до Горна баня.
Но навсякъде по медиите пише, че откриването ще е: между Красно село и Владимир Вазов. Или бъркам? :rolleyes:
Относно разделянето, макар и чисто визуално- подкрепям, защото "Качи се на М2, слез на Сердика и се прекачи на М2" поне за мен е малко объркващо.

Причината е проста - няма смисъл да се слагат табели за 4 месеца и после пак всичко да се сменя.

Колкото до станция Модерно предградие - има готов проект. Единственото, което липсва е финансиране, но и за това се работи. Визуалното разделяне е наложително, за да се спре с тия фльонги, които много повече объркват, отколкото да помагат на пътниците.

11
Да бяхте написали и връзките с наземните линии на схемата, дето е само М3...
...

...
Иначе картите са прекрасни!

В град, в който наземната схема е установена и няма непрекъснати промени това върши работа, но в случая...ЦГМ още не знаят дори как ще се променят линиите, свързани с М3, какво остава други неща.. уви.

12
Чак съм изненадан колко добре са станали. Метрополитен ли са автор или СС?

СС сме автори на цялата визуална информация по третата линия...разбира се, на цената на доста компромиси от това, което искахме, поради твърдоглавостта на някои хора  :laugh:
Но на живо са дори още по-хубави, чак не мога да повярвам, че съм в България.

13
В новите влакове :)






14
Няма връзка с разписанията, но в момента водя преговори за следващия програмен период да се заложи закупуване и на трисекционни нови, нископодови трамваи, а не само 5 секционни, точно за да можем да обслужваме и по-малко натоварени линии с нови мотриси.

Колегите са толкова шокирани, че се притесняват да зададат въпрос и дори да похвалят. Без да съм специалист, какво значение има броят на секциите? Шкода 15Т са трисекционни с дължината на Песа. Дали количеството секции е меродавно за определянето на параметъра вместимост на пътници?  :neznam:
В допълнение, целта от обновяването на подвижния състав има две измерения. Едното е удобството на пътниците - там са "глезотии" като нископодовост, брой седалки и пр. Другото е експлоатационното - разход на енергия, специфичен разход на поддръжката, отнесен към километри пробег и пр. Съвременните трамваи имат доста по-ниска консумация на електричество, както и подобрен цикъл на поддръжка (защото имат съответното ниво на диагностика). Това означава, че операторите могат да се възползват от технологичния напредък, като увеличат дължината на мотрисите (увеличавайки техния капацитет), но запазвайки разходите или постигайки тяхното намаление. Експлоатацията на  стари трамваи с малък капацитет и ниска енергийна ефективност и замяната им с нови трамваи с малък капацитет и висока енергийна ефективност ще създаде парадокс - от една страна искаме хората да ползват повече градския транспорт, но от друга той продължава да е "тесен". Изходът тогава може да бъде покупка на повече превозни средства (с други думи увеличение на пробег, водачи, ремонтен персонал и пр.) или преосмисляне на решението за закупуване на къси превозни средства. На запад са решили този въпрос еднозначно - купуват дълги трамваи с висока ефективност (съотношението на водач/пътник е около 0.005). На изток (ех-СССР) също са решили този проблем - продължават да залагат на доказаната РСС стратегия (100 души в трамвай, съотношение водач/пътник е около 0.01) и създават заетост при ниска ефективност. Аз мислих, че със закупуването на Песите най-сетне сме погледнали в посока разумно управление на разходите чрез повишаване на превозните способности, а то се оказа, че май не сме си научили урока... Амин тогава.

Излишно заяждане с човек, за когото добре знаеш, че винаги е защитавал развитието на трамвайния транспорт. И точно, за да не останем само с 5 линии, които генерират пътникопотоци и за да може системата да е по-гъвкава е редно да имаме и по-къси трамваи с дължина 20 метра, например. Това не значи, всички да са такива, но да имаме и такива. С тях могат да се обслужват допълващи линии или такива, които имат значение за определени райони, но не могат да генерират достатъчно пътникопоток за 5 секционна ПЕСА, например.

15
Няма връзка с разписанията, но в момента водя преговори за следващия програмен период да се заложи закупуване и на трисекционни нови, нископодови трамваи, а не само 5 секционни, точно за да можем да обслужваме и по-малко натоварени линии с нови мотриси.

16
Тук има хора, на които и милион лева да им предложиш, ако Спаси София е намесена ще се мръщят и ще псуват. Излишно е въобще да се коментират глупостите им.
Работата свършена от колегата от форума е страхотна и се надявам, че ще можем да продължим и по други линии, защото има сериозен положителен ефект върху обслужването на пътниците.
И не, няма никакъв проблем да се редуват 2 дълги трамвая и къс такъв по Графа през уикенда...

17
Ако правилно разбирам първите отзиви на ватманите, най-голямото предимство на новата схема е, че не им се пречкат други трамваи (пред и зад тях) и съответно е удобно да се кара.
От пътници все още не съм чул отзиви.

Вчера движението беше доста ускорено. Лично на мен ми беше доста приятно да се возя и да не чакам на всеки светофар. Сигурен съм, че и за другите пътници е било така.

Иначе, работата по тези разписания беше съвместна на няколко човека и съм много щастлив, че се случи.  :fan:

18
В момента се опитвам, когато мога да коментирам пред Фандъкова и други видни от ГЕРБ да използват възможността за еврофондове за ремонт на депа. (Така, както  направиха на много места в Полша).
Имам и една напоителна галерия с безобразни снимки от Банишора (което първо трябва да се ремонтира) и скоро ще започнем и публична кампания за това. Условията за труд и съхранение на трамваите са безумни.

19
По всички станции табелите ще бъдат обновени, за да отразяват новта ситуация, която е че най-сетне ще се въведе обърнатото към пътниците означаване на линии, а не на диаметри (техническото означаване).

Имам и друга добра новина - всички записи на английски език ще бъдат направени от native speaker

20
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« on: 05.07.2019, 10:48:50 »
Хаха, значи все пак четат тук троловете от Спаси София, това е добре.

fanfan ги чете тия неща като СО - както му изнася. От 25 (-2) трамвая, на линия излизат в делничен ден 19, а в празничен - 8. Това е. Другите си почиват в депото, докато хората се потят или мръзнат (в зависимост от сезона) по другите трамваи.

И между другото, поръчките за трамваите, тролеите и техните части се правят точно от Столичен електротранспорт и точно Ганчев ги разписва. Ако искат да заложат на качеството като критерии с по-голяма тежест, могат да го направят.

Това е нуждата в момента според разписанията, а не означава че 6 трамвая са потрошени и оставени да гният. Мисля че ти е ясно, че никога, за никой подвижен състав от който и да е модел не е наличен 100% от времето. Това е което ти и аз разбираме, а Спаси София или не го разбират, или го представят на неразбиращите като сензация и вадят евтини дивиденти пред медиите. На това му се вика манипулация. Когато се опитват да го припишат и персонално на някой, от който това даже не зависи си е клевета.

Отностно Ганчев - Ганчев разписва това, което му казва закона. Ако искате Бомбардие ще трябва да се промени ЗОП. Нека Спаси София да се явят на избори, да пратят депутати в Народното събрание и да променят ЗОП, щом толкова разбират. Много ми е интересно колко гласа ще съберат обаче, на последното им събиране едвам бяха успели да съберат 50 човека.

"Тролът" от Спаси София е член на този форум от създаването му, така че недей много да се правиш на интересен...

Pages: [1] 2 3 ... 51