Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - radk0_99

Pages: [1] 2 3 ... 11
1
И тук глупости на едро. Да те разбирам, че в крайна сметка институциите(БДЖ, НКЖИ, АПИ и тн.) са виновни, че кретеноидите с книжки заобикалят бариерите на прелезите и влаковете ги мажат? Освен ИААА, КАТ и тн., които извършват контрол кой да се сдобие със СУМПС, друг виновен освен водача не виждам.

Да, значи другите държави са кретенски ли, че изграждат безконфликтни пресичания между жп линиите и автомобилните пътища? На Верила виждал ли си за какво става дума - двупътна жп линия пресича натоварен автомобилен път. Там може да се стои по 10-15 мин на прелеза в изчакване, което съвсем естествено изнервя водачите и има нарушители. Не оправдавам нарушителите, но трябва да бъде направени промени

2
Също като нямаш персонал и по разписание ти е заложено интервал 15 минути, ясно че ако нямаш работник между два автобуса ще стане 30. Елементарна логика. Какво да викнат някой в почивката му извънредно ли трябва че са толкова много почивките?

Щом не се прави нищо по въпроса за назначаване на водачи значи доста от настоящите отиват когато ги викнат в почивка или се отказват от почивките си. Докато има правещи компромиси началниците ще си правят каквото си искат. Може би наистина градския транспорт трябва да колабира и да се окаже без шофьори за да се размърдат началниците в общината

3
То изобщо има ли някъде да са мислени като хората връзките с метрото

4
Трамваи / Re: T8К-503 (503-511)
« on: 14.12.2024, 20:49:02 »
управлението на 503 е стандартизирано с това на останалите български трамваи, като през 2000 г. му е добавена и средната секция и става Т8К-503.
Т.е. не са с тиристорно управление, а с контактор ли?

5
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 12.12.2024, 20:34:19 »
Един въпрос откъде мога да намеря нещо повече по въпроса с автоматичната скоростна кутия и ретардера при автобусите MAN. Ще ми се да не е просто спецификация, а ако има по-подробна техническа информация

6
То реално би могло да се поставят парапети, които да могат да се пресичат на нивото на улиците, за да има някаква прегледност. И ако може да се по-ярко боядисани, че да не се блъскат в тях

7
Е не можеш да направиш парк и по средата на парка да изградиш нова Берлинска стена и да затвориш хората от двете страни на улицата в техните половини. Или е парк, значи можеш да се разхождаш напред и назад и наляво и надясно както ти скимне, или е високоскоростно трасе, тогава се загражда с бодлива тел като трасе нa TGV и ако припари пешеходец в периметъра се вика полиция. Средно положение няма. Нещо явно е объркано в концепцията, не са пешеходците виновни.
За това, че има грешка при ремонта си прав. Но това си беше улица с трамвай. Целта на ремонта, ако помня вярно, беше - скоростен трамвай. Значи по-скоро е скоростен път със зеленина за красота.

8
Не е лоша идея, може да се въведе намаление на скоростта от 5 км/ч и задължително ватманите да дават непрекъснати звукови и светлинни сигнали по цялото разстояние от пл. Македония до Руски паметник, все пак живота на хората е по-важен от някакви разписания, пък и тези предни стъкла са скъпо нещо. Следваща стъпка би била да се ревизира проекта за този линеен парк и да се потърсят отговорните за това недоразумение да се сложат там релси насред пресичащи непрекъснато пешеходци.
По-скоро да се поставят някакви ограждения на релсите, защото е по-логично да се ограничат пресичащите пешеходци, а не трамваите. Преди ремонта релсите си бяха пак на същото място и никой не се блъскаше с трамваите. Значи проблема е в пресичащите хора.

9
по-принцип в България някой се сеща когато го настъпят по мазола, тоест багерите пристигнат пред неговата врата, докато копаят съседната улица никой няма да се вдигне на протести. Единици са тези които се борят и срещу тези по-глобални за града проблеми, които постепенно я превърнаха в бетонна джунгла.
Да, но той града си става бетонна джунгла именно заради презастрояването. Улица Опълченска е с този широкия габарит в ОУП - т.е. поне от 2007 насам. А предвид отстоянието на протестиращия блок май и доста преди 2007. Широчината за 6-лентов булевард е запазена, значи че трябва да е такава.
Драмата със София - бетонна джунгла е в кварталите, където куцо и сакато си прави сграда върху сграда без зелени площи и без оставяне на място за това. Отделно, че в проекта има включено озеленяване и протестиращите по-скоро да изискват да се спази .
Даже и човек, разбиращ от право го обясни, че протестиращите са изпуснали срока

10
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 09.12.2024, 19:20:30 »
Поне половината са изпълнени, а другият парадокс е че преди изобщо в света да се заговори за екология и електрически транспорт масово, тука се предлага хората да се извозват почти само с електрически транспорт.

Тогава на Витоша е имало и бремзберги, които са били някакви теснопътни товари железници. Къде и кога не е ясно.
По-страшното и грозното е, че като изключим грандоманското изпълнение за железница на Витоша, идеята за два лифта - Драгалевци-Голи връх и Драгалевци-Камен дел(крайните им точки са една до друга) има доста смислени неща.
Жалкото е, че изпълнената половина за има-няма 30 години успяхме да я унищожим. На Витоша в последно време не се случва нищо ново - само разруха и унищожение.
Идеята за затваряне на шосейната дъга в южна Витоша наистина е много добра, но не се вижда воля да се направи.
А това за бремсберг на Витоша - има ли информация къде е било това?

11
Интерпретациите на "определени" медии нямат никакво значение пред това:

Quote from: Номер акт 25382 От дата 29.11.2024 г. Вид Определение
Административен съд София – град, Второ отделение, 38-ми състав
О П Р Е Д Е Л И:
ОСТАВЯ без разглеждане искането на Етажна собственост,
Това "оставя без разглеждане" нещо като по-меко казано прекратяване на делото ли е?
Защото вече е ясно, че съдебното решение не прекратява ремонта, но ми е интересно дали оставят някакви варианти собствениците да продължат действията си или окончателно прекратяват делата по въпроса.

12
Отоплението на по-новите автобуси като газови МАН, БМЦ, Ютонг е водно и функционално под управлението на климатроника. Имат си и спомагателен отоплител (известен като печка). Отоплителни радиаторчета има долу на пода и отгоре, за съчленените автобуси в предната и задната част. Причините за лошо отопление могат да бъдат различни. В огромната част от случаите са настъпили повреди в системата, която е сложна.
А тази допълнителна отоплителна система, ако като на колите е електрическа не скапва ли акумулатора в студените месеци

13
Аз лично на MAN Lion студен от дружбенските не съм попадал. Правят ми впечатление на едни от добре отоплените автобуси. В по-старите Конекто си е доста често зле

14
А защо не измислят вариант две от селските линии да ходят до Гурко, а другите две да обръщат на Винарово колело.

15
E щом се сменя стрелка на Гео Милев трамвай 22 как се прибира в депо?

16
Почвам да имам чуството че техническото обслужване не е за автобусите а за водачите- да им настроят чакрите че няма да имат технически изправен автобус.
Е това ми прозвуча много апокалиптично.
А за смяните е ясно на всички, че графика на водачите е доста тежък

17
Интересно е дали ще има развитие и продължение на сагата Опълченска. В едно видео на DroneReporter в youtube се вижда, че чак има някакви протестни надписи върху огражденията "Искаме дървета, а не асфалт"
Межди другото ми е интересно доколко е видима политизация на протеста

18
И взема да ми става много интересно що за съдебни решения са това щом никой не се съобразява с тях. Или пък е журналистическа "буря в чаша с вода" цялата написана статия?

19

Защо мислиш че ще са месеци? Загражда се с една ограда целия булевард и може да остане така години, даже десетилетия. Все пак българският съд работи бавно, докато минат всички обжалвания дърветата ще са пораснали отново.
Докато минат обжалванията върху разкопаното ще е израснала гора

20
Както и казвах преди, сега черно на бяло като съдебно решение. Общината е осъдена да спре всякакви строителни дейности на Опълченска:
Което е много интересно при положение, че половината улица е разкопана и движението се осъществява в две ленти. Като знаем как се развиват съдебните неща у нас ще се проточи поне 2-3 години и вместо разширение на Опълченска ще има кал до ушите.
На печелившите.... честито

Pages: [1] 2 3 ... 11