Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 95
1
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 23:09:08 »
Нали над тях беше Министерството на търговията и услугите, което после стана Министерство на производството и търговията с потребителските стоки. Снимката е от 1984.

2
Изтрити теми / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 22:44:52 »
да се трие.

3
Снимки / Re: Снимки (автобуси)
« on: Yesterday at 22:32:14 »
Какви ученици вози до НБУ?

4
А тази снимка я отделям сама, защото е много интересна - освен 3010 (АМ 3010) по 84 на последната спирка на Летището, на снимката се вижда и една от най-подробните правени някога схематични карти за градския транспорт в София. Появиха се през 80-те и ги имаше на няколко възлови места, сещам се освен за Аерогарата за Халите и за автогара Овча купел. Не съм сигурен дали нямаше и на Орлов мост в посока Плиска. Сигурно е имало такава карта и на Централна гара. А шофьорът на 84 ползва нововъведението - BUS колонка за връзка с диспечерския пункт в Дружба.

5
2831 по редовна линия 10 като ведомствен превоз до СМК Леонид Брежнев (Кремиковци)

6
122 на възглавница

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: Yesterday at 21:05:40 »
Площад Гарибалди отпреди предния ремонт на Графа.

8
Да, снимката е от 1983. През лятото на същата година една жена пътува по два пъти на ден в участъка между Журналист и Семинарията (тогава Двореца на пионерите) и описва занемареното състояние на двете къщи (тази и на Вишнева) и докато от Вишнева веднъж е виждала да излиза работник със сигнално-оранжев комбинезон, то в долната къща (тази на снимката) не е имало никакви признаци на живот, започнали са да изчезват кепенци, прозорци, врати, да се появяват надписи вътре и други признаци на вандалстване. Статията се казва "Защо рушим приказката" и жената е убедена, че ако изчезнат къщичките, ще изчезне и приказката.

Човекът в коментара май си е мислил повече за вкусното шкембе в "Под липите" или в "Тенекиите" малко по-нагоре и не е обръщал много внимание на самата къща.

9
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: Yesterday at 20:38:23 »
108, 151, 174 и компания в Надежда през 1983


И три дами до машините си след приключване на смяна

10
Сега пък Сточна гара. Както винаги общината бърза да даде заден ход в опитите си да угоди на всички.
Ти мислиш ли, че тази познава София (нищо, че формално й се води кмет от почти 10 години)? Точно заради строежа на метрото на Одеон не може да завърти нищо в момента.

11
През 1983 къщичката при спирка Борова гора все още е съществувала, макар и доста занемарена и рушаща се.

12
В неделя пътниците от 11 като слязат на Банишора могат да пият една студена вода и да тръгнат пеша до някоя от спирките, откъдето могат да хванат автобус 12тм. В обратната посока важи същото. 6 и 12 поне имат повече допирни точки. Автобусът можеха да го прекарат през Калитин и Скопие, щеше да обслужва и трите заместващи линии нормално.

13
Нещо им прекъсвал нета и това била основната причина, поне според обяснението на операторката. Стария тип табла работеха и показваха коректна информация.

14
Газгенераторите е разковничето. Не е правилно да се изказваш, че работят с дърва и въглища. Можеше да изпишеш цялото изречение иначе не е сериозно.
Сериозно-несериозно, от техническа гледна точка горивото, което използват е дървени въглища. В какво се превръща то е друга тема.

А този домакински билет е бил за 4 пътувания в рамките на час и половина извън пиковите моменти. Иначе през 30-те години трамваите са се движили до доста късно, имало е движение и след полунощ.

16
Посмали малко на дърва и вглища със сигурност не са работили. Виж на светлинен газ и разни други производни са правени експерименти.
Понеже нямам навика да пиша глупости и непроверени неща, ще цитирам един абзац от Отчета за дейността на ДТО за 1943 без да спазвам правописа. Квадратните скоби са мои допълнения: "Поради липса на течни горива, през отчетната година бе продължено преустройството на съществуващите автобуси в газгенераторни автобуси. Снабдени бяха с газгенератори за дървени въглища 4 автобуса №№ 23, 24, 25 и 26 [Мерцедес Бенц] и 2 автобуса №№ 15 и 16 [ДТО на шаси МАН], както и два камиона - СФ 2959 и СФ 778 с газгенератори за дърва".

17
Тази тема незаслужено заспа, а има още какво да се желае по нея. Преди време обсъждахме единичните трамваи в гората през 50-те и дали още от създаването на линията до Семинарията през края на 1933 са вървели или трамвайната линия е разделена при Журналист по-късно. Сега се оказва, че до 1940 технически е нямало възможност да се движи трамвай Журналист-Семинарията, защото кръгът на журналист не е бил пълен (липсвала е тази част, която в днешно време се ползва за паркинг и позволява завиване от началната спирка на Журналист към последната и нагоре към гората). Тази част е изградена през 1940 с цел да се улесни трамвая към Семинарията, така че най-ранната възможна година на пускането на единичен трамвай между Журналист и Семинарията е 1940 г. Имаме и долната снимка на трамвай 1 с ремарке на спирка Борова гора.

18
През 80-те е масовото строене на вторите коловози по кръговете. Започват от началото на 80-те, в момента точни години не мога да цитирам.

19
От Триъгълника до София-Север разстоянието е повече, отколкото до Месарницата и линията ще се разреди още повече.

20
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 20.03.2019, 09:15:12 »
Така нещата се връзват и е възможно 3154 да е от първите внесени през 1974 и след това преномериран и пререгистриран.

Pages: [1] 2 3 ... 95