Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 79
1
Списък на транспортните средства във ФАТ 4 Република към 30.06.1990 г.

4101 – АМ 0848 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4103 – С 0107 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4105 – С 2004 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4107 – С 0186 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4109 – АД 6645 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4111 – С 0021 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4113 – С 0051 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4115 – С 0094 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4117 – С 0007 ПБ – Икарус 280, доставен 1982 г.
4119 – АМ 0847 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4121 – АП 9160 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4123 – С 0117 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4125 – С 0118 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4127 – С 0176 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4129 – АМ 7637 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4131 – АП 0576 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4133 – АМ 5289 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4135 – АМ 5280 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4137 – АМ 5379 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4139 – АП 0575 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4141 – АП 0698 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4143 – АП 5398 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4145 – АП 5594 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4147 – АП 5596 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4149 – АП 5592 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4151 – СТГ 1162 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4153 – АП 9053 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4155 – СТГ 1161 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4157 – АП 9046 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4159 – АП 9048 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4161 – АП 9163 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4163 – АП 9049 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4165 – С 0049 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4167 – СТГ 1165 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4169 – С 0020 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4171 – С 0046 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4173 – С 0045 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4201 – С 2003 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4203 – С 0151 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4205 – С 0152 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4207 – С 0112 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4209 – АД 5168 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4211 – АД 1857 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4213 – С 2006 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4215 – АД 5167 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4217 – С 2007 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4219 – СТГ 1552 – Икарус 280, доставен 1981 г.
4221 – АМ 1836 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4223 – АМ 1841 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4225 – АМ 7629 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4227 – АМ 7631 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4229 – АП 7122 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4231 – АМ 7627 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4233 – АП 0512 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4235 – АП 0579 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4237 – АП 0580 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4239 – АМ 5281 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4241 – АМ 5384 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4243 – АП 0693 – Икарус 280, доставен 1984 г.
4245 – АП 5595 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4247 – АП 9054 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4249 – АП 9045 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4251 – АП 9164 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4253 – СТГ 1163 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4255 – АП 9044 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4257 – АП 9166 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4259 – АП 9167 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4261 – СТГ 1164 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4263 – С 0048 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4265 – С 0019 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4267 – С 0047 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4301 – С 0114 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4303 – С 2005 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4305 – С 0115 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4307 – С 0018 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4309 – С 0116 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4311 – С 0153 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4313 – С 0187 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4315 – С 0154 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4317 – АМ 1832 – Икарус 280, доставен 1982 г.
4319 – АМ 7635 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4321 – АП 7124 – Икарус 280, доставен 1985 г. (автоматик)
4323 – АП 7121 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4325 – АМ 7633 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4327 – АП 9161 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4329 – АП 9162 – Икарус 280, доставен 1986 г. (автоматик)
4331 – С 0113 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4333 – АП 0573 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4335 – АМ 5284 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4337 – АМ 5385 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4339 – АМ 5376 – Икарус 280, доставен 1983 г.
4341 – АП 0574 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4343 – АП 0577 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4345 – АП 0578 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4347 – АП 0581 – Икарус 280, доставен 1984 г. (автоматик)
4349 – АП 5597 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4351 – АП 5591 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4353 – АП 5593 – Икарус 280, доставен 1985 г.
4355 – АП 9055 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4357 – АП 9056 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4359 – АП 9057 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4361 – АП 9165 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4363 – С 0099 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4365 – С 0050 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4367 – С 0102 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4369 – С 0100 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4371 – С 0058 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4373 – С 0101 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4375 – С 0098 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4377 – С 0087 ПБ – Икарус 280, доставен 1987 г.
4379 – АП 9047 – Икарус 280, доставен 1986 г.
4401 – С 1248 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1989 г.
4403 – С 0532 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1987 г.
4405 – С 0536 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1987 г.
4407 – С 1104 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1988 г.
4409 – С 1105 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1988 г.
4411 – АП 9151 – Чавдар 11Г5, доставен 1986 г.
4413 – С 5633 – Чавдар 11Г5, доставен 1978 г.
4415 – АД 9653 – Чавдар 11Г5, доставен 1982 г.
4417 – АД 0915 – Чавдар 11Г5, доставен 1980 г.
4419 – С 0381 ПБ – Чавдар 11Г5, доставен 1984 г.
4421 – С 0190 ПБ – Икарус 280, доставен 1988 г.
4423 – АП 1837 – Икарус 280, доставен 1982 г.

2
1172 на 108

3
Явно в различните години и в зависимост от бройката поръчани превозни средства цената е варирала.

През 1978 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 22 300 лв
През 1980 автобус Чавдар 11Г5 вече е струвал 23 780 лв
През 1981 автобус Икарус 280 е струвал 58 150 лв (58 690 лв на единични образци)
През 1982 автобус Икарус 280 е струвал 64 900 лв
През същата 1982 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 22 570 лв
През 1983 автобус Икарус 280 е струвал 68 200 лв
През 1984 автобус Икарус 280 е струвал 68 200 лв  (с автоматична скоростна кутия цената е била 72 640 лв)
През същата 1984 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 22 570 лв
През 1985 автобус Икарус 280 е струвал 76 200 лв (76 880 лв на единични образци)
През 1986 автобус Икарус 280 е струвал 78 600 лв (с автоматична скоростна кутия цената е била 81 580 лв, има и образци с цена 87 300 лв и с цена 78 600 лв)
През същата 1986 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 23 450 лв
През 1987 автобус Икарус 280 е струвал 79 000 лв
През същата 1987 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 23 300 лв
През 1988 автобус Икарус 280 е струвал 84 860 лв
През същата 1988 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 23 300 лв
През 1989 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 35 900 лв
През 1990 автобус Чавдар В14 20 е струвал 72 520 лв
През 1991 автобус Фиат Ванхол 300 е струвал 526 000 лв
През същата 1991 автобус Икарус 250 е струвал 627 618 лв
През същата 1991 автобус Чавдар 11Г5 е струвал 590 000 лв
През същата 1991 автобус Чавдар 430 е струвал 800 000 лв

4
ОФФ: Това ли е гаража след строежа на метрото...модерно изглежда. Вече на сухо ли ще се държат?
В Земляне в момента сигурно няма и два метра здрав асфалт (като изключим новата част, която я взеха от конната база), но за сметка на това има прахоляк все едно си на някоя пясъчна кариера. Понякога се чудя как успяват да измият автобусите и да имат някакъв що-годе приличен външен вид на линия през деня.

5
Чавдари 11Г5, бракувани в Земляне през 1988 г.
7 - АД 9654
21 - АД 4211
25 - АД 8411
147 - АД 8401
183 - АД 4600
1019 - АД 4208
129 - АД 8406
247 - АД 4660
261 - АД 9625
265 - АД 0844
285 - АД 0909
277 - АМ 2051 (този май е спасил кожата в последния момент)
1219 - АД 0251
319 - АП 4166
361 - АД 9652
389 - АД 4494
1315 - АМ 8860
955 - АМ 1291
1877 - СР 1543

6
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 10.10.2018, 21:24:48 »
Един от най-първите икаруси 280 с инвентарен номер 1617 и регистрационен номер СГ 3549 е бракуван в края на 1988 г. Изкарал е цели 14 години на линия.

Ето още бракувани землянски Икарус 280 през 1988 г.
1495 - СТГ 1549 (ако се съди по регистрационния номер, този трябва да е от партидата, пристигнала през 1986 г.)
1247 - СВ 2069
643 - АД 5190
717 - СА 2132
673 - СР 0376
685 - СГ 0327

През същата година за бракувани и три Икарус 266
983 - С 6334
999 - С 6271
1813 - АП 0667

Някои от 266-те май са успели да изкарат до идването на първите мерцедеси О 305.

7
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 06.10.2018, 19:50:21 »
Когато ремонтираха в Дупница някой от рязаните икаруси (3885 или 3888 беше, не помня вече), на живо видях в едно от халетата на завода два еднакво изглеждащи автобуса - оригиналния 3885(88) и новия, който след това стана оригинален. Оригиналният 3885(88) се познаваше по специфичните лепенки по кабината (имаше една кръгла на държавните таксита 142) и явно бяха решили да не го правят, а ползваха друг донор, който след ремонта излезе от завода и продължи да вози пътници по дружбенските линии. Не беше ясно откъде се е взел другия Икарус, който в последствие стана 3885(88), но това е често срещана практика в АРЗ Дупница. Поне три от рязаните дружбенски икаруси изчезнаха безследно в АРЗ и на тяхно място се появиха абсолютно нови (в смисъл на други) автобуси. Кой знае през годините какви магии са правили там, но със сигурност случаите на изчезнали автобуси са истина.

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 05.10.2018, 10:57:07 »
Да, това е пред 45 блок в Младост 1, трябва да е от средата на 70-те, вижда се и тролейбусното трасе на петицата.

А това е по-добър кадър на една от горните снимки

9
Чавдари М80 и по-стар модел, заснети пред джамията в Разград

10
София 100 беше пуснал снимки от архив диапозитиви на библиотеката в Цюрих. Ето една снимка с прилично качество на варненски Икарус 180 по 1 от лятото на 1973 г.


11
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 04.10.2018, 10:38:48 »
за мен е необяснимо, защо изкараха толкова малко време в експлоатация в София. Даже далеч по-древните Берна и Бовери изкараха повече в Русе.
Една от вероятните причини, допринесла за бързото им бракуване, е и основния ремонт на 12 броя в ЗТС през 1986 г (за обща стойност 275 088 лв).

12
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 03.10.2018, 22:11:24 »
Емблемата май е същата като на Републиките (няма и как да е иначе, правени са по едно и също време на едно и също място). В петолъчката е изписано съкращението "Градски транспорт София". Къде е снимана тази тенекия?

Иначе с пристигането на първите Шкоди се започва с поголовното бракуване на МТБ-та и ТБ-та. Може някой екземпляр да е изкарал и до края на 60-те, но след това ме съмнява да е имало в редовна експлоатация. След няколко дни ще мога да ти отговоря по-точно.

13
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 03.10.2018, 11:09:38 »
Това климатик ли е на покрива в предната част или са съпротивления? Не помня да са имали климатици тук, както и халогени на предната броня. Има и някакви говорители за оповестяване над съчленението. Като изключим дизайна, по нищо не им личи достолепната вече възраст, даже GEO 1 изглеждат по-добре от GEO 2.

14
Хроничния недостиг на кадри в столичния градски транспорт изобщо не е ново явление и се оказва, че проблем с липсата на кадри е имало още през 70-те години и с увеличаване на подвижния състав този проблем се е задълбочавал все повече. Всеки гараж или депо са се спасявали поединично както могат. Кадри са се набирали по най-разнообразни начини. Пускали са се обяви във вестник "Вечерни новини" (тук са публикувани снимки на доста такива). Малашевци са набирали шофьори и чрез обяви във вестниците "Силистренска трибуна", Силистра и "Ново лудогорие", Разград (това по време на възродителния процес), командировали са при нужда шофьори от СО МАТ и от такситата (при това по най-непривлекателните линии - 9, 94 и 280, където никой не е искал да работи).

15
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 02.10.2018, 11:12:11 »
RTO-та, Икарус 180 и Чавдар М80 не си ги виждал в редовна експлоатация, защото масовото бракуване е между 1978 и 1981 г. До 1982 г. линия 72 се обслужва от Земляне, а с откриването на гараж Дружба е прехвърлена към Малашевци. Малашевци обслужва и около 50% от необходимия ведомствен транспорт към Кремиковци - пет от седемте автоколони осигуряват известно количество автобуси.

16
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 01.10.2018, 22:57:37 »
Малко се вдигна завесата над жълтите Икаруси 266 за софийския градски транспорт. Действително са внасяни на две партиди - голяма доставка през 1978 г. на 70 бройки 266.25 (по 35 броя за Земляне и за Малашевци) и 15 бройки през 1979 (5 броя за Земляне и 10 броя за Малашевци). През 1981 г. в АРЗ Дупница се изпращат 5 бройки за ремонт, като 2 така и не се връщат - водят ги брак. До края на 1981 г. в Земляне излизат от експлоатация още 2 бройки (общо 4 за годината). През 1982 г. Малашевци прехвърля към новосъздадения гараж Дружба 13 броя. Прави впечатление, че през 1983 г. в софийския градски транспорт вече няма в редовна експлоатация стари модели автобуси (последните Икарус 180 са извадени от експлоатация през 1981 г., през 1983 г. изчезва последната останала бройка Шкода 706 РТО и Чавдар М80, през 1981 г. излиза от експлоатация и последната останала бройка Икарус 260).

17
В 1184 се е изявявал художествен самодеец. На 80% от седалките в целия автобус е така, както и на плоскостите в задната част между 3 и 4 врата.

18
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 25.09.2018, 21:49:48 »
Това е много странно. Аз съм 90% сигурен, че това е 006 от Киев. Схемата на боята беше много различна. Тя е построена през 1982 г., доставена в Киев за тестване. От ноември 1982 г. до септември 1983 г. той се връща в Букурещ на производителя. Точно там загубихме следа ... досега.
ДАК-ът пристига в София през 1983 г. Моделът се води DAC 117 E.

19
За кой булевард става въпрос?

20
Снимката е някъде от 1927-29 (вижда се строежа на последната Света Неделя). Трамваят е Сименс, номера прилича на 6, линията е 3. Отново добра находка, браво.

Pages: [1] 2 3 ... 79