Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 87
1
Тук много хубаво си личат основите на къщичката и спирката. Интересно защо няма информация за нея и кога е съборена.

2
2745 по 285 в пиков час.

3
Линията е 1 и най-вероятното място е точно завоя при Кирил Видински. Къщата наподобява абсолютно тази на сп. Вишнева, само е малко по-малка и тясна, колонадата отпред е с 4 вместо с 6 колони и не се вижда дали има балконче на подпокривния етаж, но оградата е същата като тази при Вишнева. Тук има описание на спирките по маршрута и спирка "Борова гора" би могла да бъде точно на това място. Ремаркенце ли виждам да тегли трамвая? Значи наистина като 1 линията е била една от Гарата до Семинарията и не е имало отделна линия само в гората с единичен трамвай.

4
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Yesterday at 10:33:30 »
Там откъдето са снимките на летищните автобуси има снимки от 1965 и се виждат пешеходци по пистата на летище София с куфари в ръка. Ето и снимки от небезизвестното филмче, също от 1965. Явно мерките влизат в сила след средата на 1965.





5
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.01.2019, 22:15:25 »
Изкарах трите снимки на летищните автобуси в по-нормален формат. Поне до 1965 включително пътниците на летище София трамбоват пеша от самолета до сградата на летището с куфари в ръка без да са развозвани от автобуси. Снимките са от 1967 и автобусите трябва да са съвсем нови.

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.01.2019, 21:38:53 »
Тъкмо са се наредили да влизат в колелото пред Мотопистата


Завоят към колелото



Тази вече няма как да се възпроизведе

7
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.01.2019, 20:42:23 »
Ъхъ
ПП Намерих и другите
Браво, много добри снимки. Сега поне ще ги има за архива.

Не съвсем. Неопланът е доста по-нов, нископодов. Ясно се вижда, че въпросният неясен автобус не е нископодов и има една-единствена врата отзад, тип "хармоника", на Неоплана всички врати са му летящи. Имам книжка за историята на Неоплан - модел, дори и подобен на това, което се опитваме да идентифицираме, просто няма.
Този на черно-белите снимки от коя година трябва да е?
ПП Като му гледа регистрационния номер, трябва да е регистриран 1962-63.

8
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.01.2019, 14:11:54 »
На тези снимки, едното в ляво е Бюсинг Президент или Сенатор, другото в дясно, както и на втората/третата снимка - не е ясно.
Неоплан като този


Издирвам една снимка на Тролейбус МАН до св.Алекасандър Невски от това мнение. Поради реорганизация на полския сайт са изчезнали всички снимки от София. Снимката е на Bohdan Turżański, онзи с кръглото лого като на долната снимка


Дали някой пази снимката на МАН-а? От същата поредица ми се губят и снимки на трамваи на руски паметник, пак от същия автор.

9
302-ките са идеални в това отношение за тези линии, на 66 вече са повече от 15 години без сериозен инцидент и проблеми във всякакви климатични условия.
Не е като да не е имало инциденти и то сериозни - 1501 се беше хвърлил извън пътя, имаше и други случаи.

10
43-25 на Централна гара София.

11
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 13.01.2019, 16:41:10 »
Ето малко панорама оттам, пл. Александър І. Релсите завиват по Княз Борис, продължението на Търговска.







12
Прелеза на Димитър Нестеров срещу ул. Урвич, октомври 1979.
Снимката е от поредица кадри, показани тук и тук

13
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 12.01.2019, 18:31:30 »
Такъв вид икономията може да се роди само в болната главата на някой ръководител в Електротранспорта. Когато дойдоха Инеконите един такъв "гений" на пост зам. директор по експлоатационните въпроси беше решил, че трамваите са много мощни и щели да харчат много ток и трябва да им се изключи единия двигател. И с три щели да се движат. Добре, че това не успя да се случи. А Пепи за едно е прав - по този начин, заедно с големите интервали, се привличат хората да ползват градски транспорт.

14
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 12.01.2019, 12:41:31 »
в момента в Земляне е пълна анархия и всеки си прави каквото си иска. И по-конкретно - водачът на 1645 не жалае да кара чужд автобус, поради простата причина, че ще го вкара в преразход който той ще си плати.

Докато съществуват безумните горивни норми и системата за изчисление на гориво ще има и анархия. Шофьорът на 1645 едва ли гори от желание да си кара кочината с яке и ушанка, защото вътре не може да се стопли и за цяла смяна, но предпочита така пред това да плаща за чужд преразход на чужд автобус, който е проектиран да харчи 60/100, но тук по незнайни причини му е сложена норма 40/100.

Всъщност на мен ми е интересно примерно 3679, 3661, 3662, 3663, 3665, 3666 дали са от първите произведени и от кой град сме ги взели? За 3679 Митака май беше намерил от къде е назад в темата, но останалите от първата модификация? Какво им е било оригиналното оцветяване?

Спомням си някъде из темата, някой беше открил например, че 367 май беше от 1978-ма също от първите произведени.
В София най-старите ни Мерцедеси бяха от 1978, евентуално е имало и някой от 1977, но не по-стари, масово бяха произведени 1979-81. При следващите доставки в Земляне пристигнаха и по-нови от 1984-5. Хюлиезите бяха произвеждани от 1979 до 1981. Първата модификация на О305 имат над челното стъкло извит покрив отгоре и отдолу като този.


При следващите над челното стъкло колонката отдолу е равна, а отгоре е извита по покрива. Нашите всичките бяха такива. Има и други разлики, например таблото е различно. При първите мерцедеси от началото на 70-те лампите по таблото са кръгли и ръчната спирачка е на самото табло.


Софийските най-стари са с кръгли лампи на таблото, но ръчната спирачка е изнесена отляво на водача под страничното стъкло. Най-старите софийски отзад бяха с отделни кръгли лампи за стоп, габарит, мигачи и задна, а по-следващите модификации вече са с цял правоъгълен блок стоп.
Част от първата партида съчленени О305-ци за София преди това се е движила в Хамбург, но май са събирани отвсякъде, защото имаше най-различни изпълнения, с изнесен на покрива ауспух, без изнесен, с по един отварящ се прозорец, без отварящ се, с по няколко и т.н. От късите най-старите май бяха 2657-2660. В салона имаха още от старите бутони за заявяване на спирка като от снимката долу

15
Спомен от най-първата маршрутка 20 - гара Подуене-Битака

16
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.01.2019, 14:15:47 »
И отсам гарата ситуацията е щяла да бъде подобна

17
Старите униформи на регулировчиците бяха зелени риза и тъмносини панталони (на снимката със светофара на калкана се вижда такъв). Униформите им ги смениха някъде около младежката олимпиада през 1968. Черно-бялата снимка е от октоври 1964 ако се вярва на автора й. Според мен на тази снимка върху зелената риза има тъмносиньо сако.


Ето ги новите униформи през 1968

18
Сега обръщам внимание, че регулировчикът на първата чернобяла снимка пред СУ е със старата униформа, т.е. действието се развива през 70-те.
Това не можах да го разбера за коя снимка кой регулировчик показваш? Иначе след 1984-5 на повечето светофари сложиха рамки, но бели на цвят като на долната снимка.


19
Автобуси / Re: МАN/MANAS SG 262 (2131-2160)
« on: 10.01.2019, 12:16:19 »
На 2155 са подменили всички люкове с нови доста приятни и най-вече отварящи се. Дано да е тенденция и да ги подменят при всички от модела, че лятно време вътре е доста задушно.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 09.01.2019, 23:03:44 »
Май все пак сме купували и оригинални ЗИС 155. Този е сниман през 1959 на Витоша, бил е на Балкантурист.

Pages: [1] 2 3 ... 87