Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 624
1
При това положение на Пловдив остават още 16 серии до втора буква. От другите области Варна е с 52, Бургас - 39, Стара Загора - 34, Благоевград - 32, Русе - 31. Другите области са далеч назад. Русе като област има доста по-малко жители от Стара Загора (областните са почти изравнени, но има Казанлък, Чирпан към СТ), а и от други области, но там, в Благоевград, Хасково и Добрич се водят доста коли в съседните държави.

2
Автобуси / Re: Yutong E12LF
« on: Today at 11:29:13 »
Според мен обаче можеше да се помисли да се поръчат тези автобуси във вид на тролеи с ултракондензатор.
Мисля, че за такива е обществената поръчка на СЕ.

3
Придържайте се към експертизата, а не към политиканстването. А след постинга на Гергин (болерото) не виждам такава.

4
докато скоростният трамвай мине през тунела и по Др. Цанков, като и по Графа е трябвало да бъде в тунел...и после Руски Паметник и Княжево....
По тогавашните представи "скоростен" трамвай означаваше просто нормалнорелсов. Никога по Драган Цанков не е имало проект за нещо различно от това, което беше - автономно трасе, но с дузина светофари. А подпаважният трамвай под Графа е просто един мокър сън.

5
Да, виновни са кметът, 3-4 министъра, Бойко Борисов (да му се свети името), ЕС, ООН и илюминатите също! В случая става дума за абсолютно персонална вина (както и в много други случаи напоследък, но стана модно законите да се заменят от популизъм и сиромахомилство). Абсолютно престъпно е да се привежда каквото и да е ППС в движение с незатворени врати. Напомням, че за подобни провинения се носи НАКАЗАТЕЛНА отговорност, т.е. шофьорът задължително трябва да получи условна присъда с изпитателен срок, а през този срок да е без книжка. Нито разписанията, нито даже техническите проблеми (ако не се затваря врата, следва автобусът незабавно да се изключи от линия, в противен случай на подсъдимата скамейка отива лицето, наредило продължаване на курса) са смекчаващи обстоятелства.

6
Аре стига политики, че ме мързи да трия!

7
А как да ги режат, след като през килим от квадратчета се извива линията? Проблема са си създали с проекта - това е решимо колкото квадратурата на кръга! Трамвайната линия трябваше да е със своя си настилка и зоната да се огражда с ленти от тактилни плочи. След като трамваят отнесе някой заблеял се пешеходец, ще се сетят и ще цапат линии с боя. Абсурден е замисълът трамваят "да се скрие" в плочника.

8
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 04.10.2018, 11:51:22 »
Всичко до Филип Кутев ще стане производствено-офисна зона.

9
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 04.10.2018, 11:43:06 »
Кривите павета не са от вчера  :devil:

10
Тролейбуси / Re: Старите тролеи
« on: 04.10.2018, 09:47:30 »
Сега се сещам - малеее как ни набиваха в главите, че при нас е много по-добре, отколкото на Запад, а вече почти, дори и у децата, отсъстваше съмнение, че е точно обратното.
След появата на "Кореком" даже бавноразвиващите се деца в помощните училища не вярваха в подобна глупост.

По темата: за мен е необяснимо, защо изкараха толкова малко време в експлоатация в София. Даже далеч по-древните Берна и Бовери изкараха повече в Русе.

11
Контактът между двата вида плочки на мегдана, където единият вид е "на верев", си е чиста работническа некадърност. Това нито фуги, нито шлайфане ще го прикрие. Всеки, който е внимавал в часовете по геометрия в 5-ти клас, знае, че при такъв контакт се започва с плочки - равнобедрени правоъгълни триъгълници и после нямаш никакви грижи. А и рязането е минималното възможно, и материал не се хаби.
Но в изпълнението на дъгата виждам издънка в проектирането. Всеки плочкаджия знае, че не е възможно да обходи дъга с малки плочки. И да реже всяка от тях, няма да стане красиво. Вместо това между коловозите плочките можеха да са успоредни на релсите, като дъгите се компенсират с фуги, в краен случай с рязане на ивици от плочките с форма на остроъгълен триъгълник. Успоредна на линията можеше да е ивица от същите плочки, затворена от по-големи плочи (тактилни най-добре), очертаващи сервитута на трамвая. Тогава контактът с плочиците от тротоарната настилка щеше да е безпроблемен и естетичен.
Ето първото попаднало ми трамвайно трасе с криви в Загреб.

12
Атачнатите снимки са от сравнително прилични участъци. Най-големи "бисери" са плочките при дъгата на трамвайното трасе, както и съвместяването на два размера плочки под ъгъл от 45 градуса на пл. Гарибалди.
Казват, че ще отстранят дефектите. Странно как може да се отстранят дефекти в застлано с плочки място, след като никои две съседни плочки не лежат в една равнина.

13
Платното на Евлоги откъм стадиона може съвсем да се разшири с лента с цената на преместване на някои неголеми дървета. За другото - в посока НДК обаче, ще трябва да си ходи цялата редица дървета от Гурко до Графа. От Орлов мост до Театър София не е разумно за разширение да се секат дървета.

14
Възможните комбинации са практически неизчерпаеми - 156 при заети досега 32 (3 за София, 27 за областите, ВА и СР). Не е задължително областната абревиатура да има общо с името на града. Още буквата "А" на черните/бели номера 1966-1986 нямаше нищо общо със София, сега примерите са много.
При наличие на електронни регистри вече е съвсем безсмислена подмяната на номер при смяна на адреса. Таксата за автомобила съвсем спокойно може автоматично да се прехвърля към адреса в ГРАО на собственика за физически лица или Търговския регистър за юридически лица.

15
По - вероятно е новият код да бъде СЕ, но има много време до тогава(около 5 години).
По-вероятно тази абревиатура да бъде прескочена заради асоциацията със "СЕлянин". Както Ловеч се асоциира с "ОВчар" след изстъплението на онази троянска мутра ОВ4444АР

16
Ето тук са всички разписания, на сектор 6 първото, дето пише до Спирка брезите. Това е последната спирка на 69 в Железница. Всъщност сега виждам, че линията вече май от редовна е станала само 3 пъти на ден, и вече е само от Ярлово до Железница и обикаля селата.
По-скоро е нанесен грешно маршрутът, тъй като от Ярлово към Рельово се подхожда към Самоков, а Брезите е в обратна посока.

17
Идеи / Re: А 65
« on: 30.09.2018, 13:58:37 »
И какви да ги дири А65 на ма*ната си?  Без връзка с метрото и ТМ10!

18
Не знам дали е за тук, но се оказа че след като закриха автобусната линия до Ярема и Ярлово,
Е как са я закрили? Тя покриваше сума села: Ярлово, Ковачевци, Поповяне, Белчин, Клисура!

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 28.09.2018, 14:19:03 »
То почти няма слаб американски филм от 1939 до 1955.
Има колкото щеш - през войната са се правели пропагандни бози на килограм. Но вече никой не ги помни.

20
Интересно, как в Сърбия, на пуснатите участъци на магистралата Димитровград-Ниш, които са построени от "Трейс", все още няма коловози, а при нас за има-няма две години всичко е потънало.
Сакън да не ги урочасаме!

Pages: [1] 2 3 ... 624