Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 677
1
Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.
Аз написах аргументи, ако не си ги прочел, думите "глупост и малоумие" не се отнасят за мен. Хайде да не разсъждаваме с пролетарски каскетски епитети. Някак си стана модно, ако с някакво решение не сме съгласни, то непременно да е корупционна практика.

Логично е критериите за избор да са чисто количествени, както бяха, когато избираха направление на Метролиния 1 след Младост 1 към Аерогарата.
Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско  с възлова станция МС ИЕЦ

Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.

Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.

2
Аз писах и за недоразумението-общежитие в Захарна фабрика - шахматните балкони са непрактични поради липсата на козирка отгоре.  Не може нищо да се простре. Неслучайно и на двата блока повечето балкони са остъкляване.

3
ТМ21 от 1990 е теснорелсов Люлин- Съдебна палата, впоследствие преномериран на ТМ8.
ТМ21 от 1995 е нормалнорелсов Левски- гара Искър, след като дойдоха Дювазите, дарени от ЗД България.

4
Нищо не пречи Метролиния 3 да се развива след The Mall към Метро, Горублянско ханче, ако щеш Църна маца, Равно поле или Елин Пелин след 100 години. Метролиния 1 покрива само една точка от оста Цариградско шосе - около ИЕЦ, Метро и Кепитал форт и няма да продължи на изток, независимо дали след БПС ще тръгне към Панчарево или към лифт Симеоново. Врътката обхваща значими генератори на пътникопоток като зала Армеец, София тех парк, бизнес-района северно от Цариградско шосе като почнеш от Mr Bricolage минеш през The Mall и 7-ми километър и стигнеш до Jumbo оттатък Димитър Пешев. От другата страна на кантара поставяш панелките около Цветан Лазаров, евентуално в перспектива по Обиколна, комплекс Цариградски и нататък по Цариградско шосе.

5
Много ценна и хубава снимка от автогара „Подуяне” , София 100!!   :fan:  А и другата от Кремиковци е интересна! :)

Може би мястото е близо до жп линията - пл. „Пирдоп” (а не сегашната автогара „Изток” срещу големия блок 18).
Точно така. И във филма действието се развива точно там, макар че в действителност алпинистите тръгваха обикновено от автогара Юг - до Интерпред. Къщите, съществуващи сега, са по-навътре, автогарата беше близо до подлеза (на филма в 6:24 се вижда преминаващият тролей по ТБ3 или 8 ). Ул. Александър Екзарх беше права, нямаше я сегашната извивка. Междуградската автогара беше до жп линиите отляво на улицата, а обръщалото на кремиковските автобуси - отдясно. Във филма даже ги има металните стълби, характерни за автогарите от времената, когато багажът на автобусите беше върху покрива им.

Вече в края на 80-те беше построена нова междуградска автогара (мисля, че си е Подуяне, а не Изток) срещу блок 18 в Сухата река, а обръщалото на кремиковските автобуси се премести при крайната спирка на ТМ22. Автогара Изток, заедно с последната спирка на трамвая, е нереализиран проект като автогара за междуградски превози. Не е ясно дали там ще е последната спирка на Метролиния 3.

6
По света обикновено билетите за време са 2 вида - кратък (обикновено за 30 минути) и дълъг (обикновено за 60 или 90 минути).
Нещо такова трябва да има и в София.
Това е единственият смислен вариант.
Зонирането, използвано на много места, беше убито в София през 90-те и вече не върви да накараш пътуващите от Долни Пасарел и Плана да плащат повече от пътуващите от Люлин и Младост. Беше убито и повишеното тарифиране на витошките линии и сега някои остават с впечатление, че общината трябва да им построи лифтове до Алеко и Копитото, но с тарифи не по-високи от 2 лв.

7
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 06.01.2021, 20:37:26 »
Това е малко преди Москвич 2138/2140 да заменят 408/412.
Жигули от 1975 насам идваха ребрандирани като LADA на същите купета и цени:
LADA = ВАЗ 2101
LADA 1300 = ВАЗ 21011
LADA 1500 = ВАЗ 2103.

8
Разни / Re: Асансьори
« on: 03.01.2021, 18:58:19 »
Хора, да ви попитам знаете ли кога отваря завода за асансьори в София и асансьорите с решетка български ли са ? В моя град има един комлекс от 5 блока на 13 етажа строени в края на 60-те. 3 от блоковете имат асансьор с решетка, а другите 2 имат обикновените. Едните по стари ли са от другите ?
Асансьорите с кабина с дървена ламперия, падащ под и решетка са български. Такъв е в нашия блок в Русе, строен 1962-64. На него пишеше "Елпром". Те вървяха бавно, нямаха светещи бутони. С гетинаксови кабини, светещи бутони и памет на заявките, но без решетки, са от следващото поколение. Като деца ни беше странно да влезем в кабината и тя да тръгне нанякъде, без да сме натиснали нищо.

9
И парадоксанлото е че въпреки това ставаме на първо място в Европа по дял на частните жилища точно в този париод.
Правиш ли разлика между дял и брой жилища? Ако жилищата са само 10 и всичките са частни, делът е максимален - 100%.
Освен това от миграцията в посока село-град, малък град-областен град, провинция-София остават огромен брой жилища, които не се обитават. Сума селски къщи, пустеещи и разрушаващи се, се водят като бройки и в същото време в София има определен недостиг още от края на 60-те.

10
Имах тема Градския транспорт на бъдещето а сега нещо не ми дава да вляза в нея ? :neznam:
Няколкото общи теми са обединени в тази: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=7577.260

11
нуждата от коренна смяна на системата
Защо да има такава нужда? Двубуквени допълнителни кодове за областите има доволно много, за да стигнат и за 100 години без промяна на системата. С включени Е, О, Х и У възможните 1- и 2-буквени комбинации са 156, от които са използвани 32 (28 области, СА, СВ, ВА, СР). Може и без промяна на формата да се започне с двубуквени необластни комбинации, като се пропускат вече използваните за областни.

12
Въпрос е също как ще се реши въпросът с ГО и техническия преглед? В информационната система по регистрационен номер излизат датите на изтичане на ГО и ГТП. Но те са били за старата кола на човека, преместил номерата на новата си кола. Новата кола трябва да мине на ГТП и да сключи нова застраховка ГО. От друга страна купувачът на старата кола с анекс ще си промени застрахователната полица, а явно ще бъде принуден да отиде на ГТП, ако и да не е с изтекъл срок. По този начин той се товари двойно: веднъж - с ГТП и втори път - с опашките пред каналите на КАТ.

13
Когато се подсигури място за закупуване на закуски НА КРАЙНА спирка и има достатъчно време , тогава мрънкай. Нито на Хюндай , нито на зоопарка има нещо повече от тоалетна .
Не е толкова до баничката, със здраве да си я хапне шофьорът! Но спирането насред кръстовище е върховна тапирщина и типигьозлък!

14
Откога не си минавал натам? Слез на спирката при арката на НСА и тръгна по булеварда на юг! Няма  такива неща като тъмнина и кал. Трудно може да се таксуване като пътека 4-лентов булевард с тротоари и осветление.

15
А87 обслужваше квартала южно от Европа/Баба Парашкева далеч преди първите люлински блокове. По люлински времена дублираше А112, но вървеше по Кукуш, затова оцеля толкова време.

16
Изоставената сграда над метростанцията е доста по-нататък, а и няма комин. Училището е 55, а не 51, но това са дечица от ОДЗ, а не от училище. Както и да е, щом казваш - може и там да е....

17
Не. Кв. Септември е на територията на сегашните Люлин 10,9 и 8.

18
Дали това е мястото от снимката днес?
Зад трамвайния стълб се виждат нещо като пилони или комини, каквито няма към ТУ. А и тези дечица какво ще търсят при батковците-студенти? А по бул. Кл. Охридски няма толкова много камиони. Според мен е на Комунистически манифест.

19
Спирка Владая при КПП е точно толкова удобна колкото гара Владая, т.е. неудобна. Отделно това е възможно най-неудачното място за пешеходно преминаване. И сега вливащите се под остър ъгъл са затруднени от силния трафик в посока Драгичево-Княжево, само пешеходна пътека липсва там. Геометрично най-близо до центъра е подлезът в посока вилна зона и затворени комплекси Приплат. Дали наклонът позволява жп спирка и дали това няма да наруши синхрона на движение на влаковете, нямам представа.

Доколкото знам, линията ще се реконструира с тунел под превала при Владая, т.е. някъде от КПП линията влиза подземно. Дали ще се мести гара Владая или ще запазят старата отсечка, нямам представа.

20
Наскоро се изненадах че 58 не се движи до гарата във Владая, както преди а е до предпоследната спирка. По този начин никой от селото не би се възползвал от редовните влакове за София. В него ден трябваше да стигна в следобеден пик от Владая до моста Чавдар и с влак + 78 го направих за около 40 минути, нещо непосилно за друг вариант.
То има смисъл, ако разписанията са синхронизирани и ако може да се разчита, че БДЖ няма да закъснее. Това не е толкова сложно, предвид че на Владая обикновено се срещат влаковете в двете посоки. Но явно това е сценарий за друга географска дължина...

Pages: [1] 2 3 ... 677