Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 653
1
Въпроси -
1. Ако ватманът пропусне да "щракне" автоматично стрелката, може ли да поправи пропуска си с леко движение на заден ход или е забранено това? Това изглежда по-лесно отколкото слизане с щангата, но разрешено ли е?
2. СЕ има ли процедура за ежедневна профилактика на стрелките - с продухване или по друг начин?

2
https://www.bnt.bg/bg/a/stefan-ryadkov-gost-v-bnt-na-60

Това, което се вижда на тези архивни кадри от 35-тата минута изграждането на Младост ли е?
Изгледа към Витоша ме навежда на тези мисли, ама все пак не съм сигурен.
На 35:13: Цариградско шосе след Винарово колело. Вляво - Топлорайон Изток и едноименния комплекс. https://www.google.bg/maps/@42.6702446,23.3659861,3a,75y,304.29h,106.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBnMpxi1OaiFAlDELxlDu1A!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0

На 35:54 и нататък - към южния локал на Цариградско в Младост-1 посока от Малинов към Окръжна болница(ето блока с интересните шарки: https://www.google.bg/maps/@42.662372,23.3762502,3a,42.6y,256.35h,99.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfoZnm39lnrDtlAHp7R7R-w!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg&authuser=0) вижда се компютърният техникум към ТУ , както и Полигона отсреща - накрая се вижда София прес

От 36:42 - махалата на Иво, разбира се (Младост-2). После има и високите блокове с малките номера н Младост-1, зад сегашния Метрополитън

3
5 мнения има в темата и не ги прочете. Влака се обслужи от БДЖ ТП.
Това ясно. А защо, според теб, е разделен на две и с какви машини се обслужиха двете му половини?

4
Разбира се, че ватманите са виновни за всичко!  :devil:
Но когато за седмица станат 3 инцидента с тръгване на задна талига по друг път, най-малко трябва да се мисли за системни причини.

5
Възмущението ми е от привидната неадекватност на Братоев и компания. Дали е умишлена или не? И в двата случая е неуместна. Профанизацията не трябва да достига до такива структури, при които от техническите решения зависят човешки животи. Трябва малко да пораснем.
Неадекватност (и то опасна) щеше да има, ако предизборно бяха пуснали 1-2 влакчета да кръжат между Красно село и Попа. Май че имаше такива мераци, но Сименс твърдо си държеше на провеждането на тестове.
А това, че е анонсирал проблемите, открити отдавна, в седмицата след, а не в седмицата преди изборите - ами въпрос на манталитет, който не защитавам "пламенно" въпреки подозренията на Северен мраз. Пак повтарям - или трябва да се тръби за всички удачи и неудачи, или само на започването и на завършването на обекта.
Иначе примери за неадекватности на общинската администрация - бол. В момента се сещам за разтегналото се с години поставяне на ретротрамвая (възстановен не с парите и с инициативата на СО). Дълго и оффтопик е за обяснение... В контекста на темата общинска неадекватност ще има, ако продължават да протакат пускането на ТБ7 по новия му маршрут след отварянето на врътката при Одеон.

6
Дали се знае кой е първият блок в Младост? Там е по-сложно защото преди Св.Анна има много стари кооперации. Сигурно от 50-те години на миналия век когато мястото е било извън София.
Явно старите блокчета до Окръжна болница са най-старите. Те не са се казвали "Младост", когато са построени.
Иначе от тази снимка, обсъждана и друг път, се вижда, че към 1976 около Окръжна болница, пазара, а също и в Мусагеница, е имало доста построени блокове.

7
Наличието на подпочвени води по принцип не е изненада. Но не е ясно къде и колко ще избият и какво укрепване трябва да породят. За археологията хептен не е ясно къде и колко древнотракийски грънци ще изкопаят. Съответно всяка конкретна изскочила подземна вада, нестабилен пласт или грънец води до определени обективни отклонения в сроковете за изпълнение и себестойността на обекта. Някак много лесно и лаишки раздаваш квалификации в некадърност, неподготвеност и наивност. Пътникът спомена за Метролиния 2, но някак си бързо се забравиха проблемите с археологията в центъра.

Може би видя онзи ден откриването на сръбската магистрала от Ниш до Цариброд. Източните изходи на тръбите на тунел Банцарево и скатовете около тях бяха сериозно преработени (особено южното платно) с цената на близо година забавяне и доста средства. Наличието на свлачища е ясно, но не и конкретните мерки, които трябва да се вземат за ограничаване на ефекта им.

8
Има ли точна информация че е започнато от бл.318?
И сайтът на район Люлин, и Уикипедия са единодушни в първенството на бл.318.

9
СО сами си вземат белята като за всеки проект тръбят по хиляда пъти (примерно 13 нови трамвая). Явно това тръбене настройва електората да ги чака точно на деня от първия анонс. Но имаше дълга процедура, дълго обжалване и смяна на доставчика, после организационни проблеми (меко казано) на производителя и т.н. Честно би било да има анонси не само при позитивно развитие на проектите, а и при негативно такова.

Солунската община от край време почти не прави анонси за забатаченото от петилетки метро (то не бяха смени на изпълнители, дебели археологии и кой знае какво още ще има). И когато 50 години от старта пуснат първата линия, всички ще играят сиртаки, а няма да мрънкат. :devil:

10
Естествено, че са правени сондажи. Но сондажът е проба с диаметър под метър, докато тунелът е със значително по-голям диаметър. Т.е. стопроцентова гаранция, че ще се натъкнат на същия състав на почвата, няма. Още повече, че пластовете под София са всичко друго, но не хомогенни.
По National geographic дават филмчета за строежа на различни суперструктури - летищата в Токио, Хонконг, Дубай, Евротунелът и т.н. Навсякъде плановете са едно, а реалните проблеми при строителството - съвсем друго. И хайде стига с тъпанарските изцепки - "крали са", ако имаш конкретна информация, докладвай я по съответния ред. 

11
Производството на новите Песи явно си върви, макар че никой не знае кога ще пристигнат. С огромно разочарование пускам тази снимка от завода, която издава вече със сигурност, че и новите няма да са от фейслифта, който се произвежда вече почти 5 години, а от досегашния си грозил...
https://i.imgur.com/wncNi44.jpg
По-важното е да са решени системните проблеми като с колоосите, а не толкова каква ливрея имат.

12
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.11.2019, 12:59:55 »
На следващите избори прогнозирам нов ляв играч - Мая Манолова+Слави Трифонов+Борис Бонев+талибани около Атанасов+Христо Иванов. В това няма нищо лошо - просто лявото да си е ляво и дясното да си е дясно. Единствено могат да се сбият кой да води дружината. МаяМа ще иска да капитализира 45-те си софийски процента.
БСП случайно или не налучка пътя към пробива в Русе и Благоевград - с позитивни "пичове". Подобен "пич" би пробил и в София, но тук се заложи на храчките и яхване само на недоволството, а не конструктивизъм.
Нека районните кметове на ДБ и независими (визирам Гюров) не се заблуждават - БСП ги избута дотам. Но оттук нататък те са сами със себе си и само работа му е майката, а не десиславаиванщина. Радвам се за Константин Павлов-Комитата и Николай Гюров, защото ги познавам като качествени хора. Говори се, че и нашият - д-р Делян Георгиев (за втори път от 2007 район Изгрев е единственият червен в София - все пак доста военни пенсионери комшии си имам) е качествен. 

13
Като се махне кретенското заглавие, всички медии предават/препредават информацията, че тролей се е ударил в стълб и трима са пострадали, в т.ч. шофьорът. Някакви смислени подробности по случая?

14
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 03.11.2019, 00:16:15 »
Автоматите са за вода. Снимките са страхотни, но не са от 1960 (въпреки, че на всички пише, че са от тогава), а са някъде от края на 60-те, поне след 1966-67.
Да, Шкода 1000МВ се прави от 1964 г.

15
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 02.11.2019, 00:02:06 »
Темата отново се заключва в деня на размисъл до 20:00 ч. в неделя.
Политиканстващите в други теми ще получат едноседмична почивка.

16
букви "СА"-липсва ХХ.
Изненада беше пропускането на СА **** ХХ. Но така пък колата ми стана СВ **** АА.

17
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 01.11.2019, 14:19:19 »
  • 1. 88 е по-слабонатоварена линия от 76/213, редно е нов подвижен състав да е максимално на силни линии
  • 2. 88 се влачи, все тая дали ще е чисто нов автобус или на 20 години
  • 3. частта му около Гара Искър, в която се возят всякакви "типове", в следствие вече се забелязват повече вандалщини от преди
  • 4. абсурдната инфраструктура - Искърско е отчасти оправено вече, но - Д. Пешев, Хр. Колумб, Св. Климент Охридски, Ляпчев, Г.М. Димитров, че даже и едната лента на Вапцаров са зле. Демек поне 80% от маршрута му е по разбити улици.
1. Слабонатоварена линия? Сериозно?
2. Проблем на разписания
3. 120, 83 и др. също минават покрай квартали с всякакви типове
4. По Димитър Пешев вървят всички за и от гараж Дружба, по Колумб върви А84, който винаги е с нов подвижен състав, по Кл.Охридски - А280, Г.М.Димитров му няма нищо, след като по цяла нощ шпорят мотоциклетисти, пък А413 и 102 вървят по него, по Вапцаров - А120. Гадните полегнали полицаи на Ляпчев (особено при блок 69) най-сетне са в историята, пък и през два от тях върви и А413. Реално от горните улици само Кл.Охридски е отвратителен, другите са на средното софийско ниво.

18
Разбира се, че не е премахната. Но пусти популизъм.
Просто за пръв път от няколко години пътните полицаи подпомагат трафика - като се затлачи приливът откъм ТВ кула, пускат колите да се вливат в БУС лентата (естествено, давайки предимство на возилата на МГТ) до края на градината. От една страна опашките по Цариградско понамаляват, но най вече се отпушва Яворов, а ако е запушен Яворов, страдат А120 и 413. Разбира се, униформените са длъжни да следят да не се затлачи МГТ и да реагират адекватно.
Това, че в този участък Цариградско има нужда от допълнителна лента, е ясно, но надали еколозите ще допуснат сеч.

19
Впечатление прави изтритата линия 13 - пл.Пирдоп-л-ще Враждебна, както и 84, който е до "Военни жилища", а не до летището.
Терминал 1 е бил в експлоатация, но линията дотам е без номер и извън ГТ - директна от бюрото на пл. Народно събрание до Т1 с автобуси на авиопревозвача ТАБСО. Така беше и по провинциалните летища - в Русе в началото на 70-те автобусите бяха на ТАБСО, после ги пое ДАП. А13 явно е бил до служебното и хеликоптерното летище вдясно от Ботевградско.
А84 беше със специални дападжийски билетчета (не СГНС с логото на София) от 0.12 лв чак до поскъпването от 01.07.1977, когато придоби градски статут и билетчето поевтиня до 0.06 лв.

20
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 01.11.2019, 10:45:56 »
Абе ако бяха направили Нансен двупосочен и редовен ТБ7 се движеше оттам, нямаше да е толкова пълен А74.

Но е факт нелогичното разпределение на къси и дълги автобуси.

BTW: Как ВСИЧКИ от Младост са пропищели, че по А88 се движат И нови автобуси (не само)? Или просто, ако не ползваме тази линия, ние сме ВСИЧКИ, а ползващите я - НИКОИ?

Pages: [1] 2 3 ... 653