Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 668
1
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: Today at 12:19:27 »
Поначало, за каквото и да е возило - отопление с инверторен климатик не е ли по-ефективно от дизелова или електрическа печка? Да не би СОРовете да нямат климатик - нещо, твърде зле при жегавия през лятото Русе?

2
Нямам нищо против боксониерите. В Париж те са част от културата в централните части. Просто ги наричам стаи, тъй като реално имат едно светло помещение. След като в хотелите и общежитията се прави разлика между "стая" и "апартамент", би трябвало да е така и в жилищните блокове (макар че обсъжданият блок е бил общежитие в предното му битие). Другият вариант е "студио", но това все пак се отнася за по-голям обем.
Използваната дума "гарсониера" реално е "едностаен апартамент", тъй като второто помещение, обикновено кухня, е светло, колкото и маломерно да е. При новото строителство често холът, трапезарията и кухнята са в един голям обем, а спалнята - във втори и това даже е "двустаен апартамент".

3
Апартаментите са отвратителни боксониери
Е, да де - то боксониерите трудно могат да бъдат наричани апартаменти (да не ми се сърди Веско76). Затова условно ги наричам стаи, както си се наричат в Студентски град.

4
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: Yesterday at 18:43:34 »
Що се отнася со електробусите с едно зареждане ще издържат по 180 км, което по мои сметки за А11 са 14 курса приблизително.
Предполагам, че имаш предвид с едно БАВНО зареждане. А с едно бързо зареждане е достатъчно да си направи курса, т.е. не повече от 20 км.

5
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: Yesterday at 18:29:31 »
Бързите зарядни са с по-голям ампераж, което позволява зареждане в почивката.
А електроавтобусите няма ли да обслужват линии, различни от тролейните? Имам предвид, че зарядните им станции са на тролейни обръщала.

6
всяка една тераса се споделя между две жилища.
Очевидно всяка тераса се е споделяла между 2 СТАИ (боксониери), а жилища са изградени с обединяване на 2 стаи. При това положение едната баня става кухненски бокс и се получава малко двустайно жилище. Съответно отпада необходимостта от разделяне на балконите - всеки балкон е към двете стаи на едно жилище. Решението може да е любопитно, но е крайно непрактично. При нормални балкони само балконите на последния етаж са открити отгоре, а тук всички са открити. Как се простират чаршафи на такъв балкон - мистерия. Съмнява ме новият дизайн да се задържи в настоящия му вид. Сигурно ще тръгнат козирки от поликарбонат, а защо не - от тенекии за по-евтино.

7
Граф Игнатиев е пешеходен съответно не е нужна лента за направо, достатъчно е да има такава за десен и за ляв завой.  :rolleyes:
За направо не е нужна, но за наляво и при две ленти задръстването стига до горната част на баира.
Мястото на спирката си е при пешеходната пътека до Радиото - и лентите са 2 в посока, и пешеходна пътека удобна има.

8
Разни / Re: Изоставените сгради
« on: 05.08.2020, 12:56:43 »
https://www.google.com/maps/@42.6453948,23.3373399,3a,75y,170.2h,80.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxyU14lZxOYpP0KQ1jTedcQ!2e0!7i13312!8i6656

Някой нещо за това място ?
Това не е ли автосервиз и Гуми-център? Като излезеш на ул. Кирил Попов, има по-нов слой от 2019 г. - https://www.google.com/maps/@42.6451015,23.3368359,3a,75y,56.33h,90.39t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4rJStUFwEBkvl76YBi8UXw!2e0!7i16384!8i8192

9
Автобуси / Re: Tedom C12G (3901-3909)
« on: 05.08.2020, 12:09:24 »
Ако се разходим назад в темата, ще видим, че още на 11.01.2008, т.е. преди командироването на шофьорите в началото на март 2008, се говори за обществена поръчка за 9 автобуса. Възможно е един да е изгорял и друг да е пратен вместо него, но поръчката е за 9 автобуса.

10
Ами щом за 7 часа локомотив стига до Елин Пелин, "нормално" е за час и половина да стигне до Захарна фабрика.

11
Разни / Re: Коронавирус
« on: 04.08.2020, 11:39:58 »
При планов прием пациентът сам заплаща ПСР  теста и се явява с отрицателния резултат.
В Александровска болница при планов прием се прави бърз тест, който е безплатен за пациента. Поне така беше към 20 юни, когато баща ми постъпи в ендокринологията. Точно пред приемното отделение (поликлиниката) има фургон с изнесени столове пред него, където се прави тази процедура. Вероятно при положителен резултат се прави PCR-тест, нямам представа за чия сметка.

12
А74 го оставят до Манастирски ливади, А204 - до НИМ като взема пробега на А304. Или пък по сегашния маршрут с почивка само в Дружба.

13
Автобуси / Re: Tedom C12G (3901-3909)
« on: 03.08.2020, 13:49:27 »
Що за чудо на техниката е нещо,което гори от раз

Закономерно следствие на "икономичната" поддръжка в гараж Дружба.
Добре де, през ръцете на същите тези хора са минали поне 20 модификации на най-различни марки. Защо именно от обсъжданата имаме 22.22% възпламенимост?

14
Срещу 29 ДКЦ има достатъчно широк паркинг (пред блок 242 мисля че беше).
Никой няма да реди трасе за месец и половина. С какво се различават "скалъпените" стълбове от нормалните? Пластмасови ли са, по-тънки ли са? Или не е необходим проект, който да мине цялата процедура по одобрение? За въртене на дизел има различни опции. Лично на мен най-добре ми изглежда да се наеме от Лидл - Луи Айер задната част от паркинга. Специално срещу 29 ДКЦ трябват известни корекции по платното, а и не е ясно, дали не е върху частен парцел.

15
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 29.07.2020, 10:02:20 »
Нечетни - Земляне, четни - Малашевци, т.е. 2 и 4 - Земляне, 3 - Малашевци. 1 е някаква ремонтна база - Дупница, Омуртаг или нещо подобно.

16
По първоначалния замисъл от края на 80-те по целия бул. Овча купел, Цар Борис III, в кв. Овча купел-2, Красна поляна, Западен парк, Захарна фабрика, Люлин трябваше да шества нормалното междурелсие. Затова и южният ринг беше предвиден на 1435. В момента и в перспективен план това няма да се случи, още повече, че новите доставки трамваи са за 1009 мм. При това положение нуждата от 1435 по южния ринг отпада, а на 1009 могат да се направят връзки с трасетата по България, Черни връх, Симеоновско шосе и Климент Охридски. Свързването с трасето по Искърско шосе, освен техническите трудности на Винарово колело, надали съответства на адекватен пътникопоток - все пак индустриална зона "Гара Искър" е далеч от това, което беше по соца. Ако някога има трамвай по Гемето след МС Г.М.Димитров, най-много да е към обръщалото Гео Милев и Слатина. Т.е. трасето по Каблешков трябва да е единствено 1009 мм. Поначало на траверсите има дупки за преход към 1435 (такива има по настоящето трасе по ЦБ3, ще има и по новото, имаше в Дървеница), така че, ако някога случайно стане преход, той ще е безпроблемен.

17
Ава този договор за поддръжка можеш да си го продължиш срещу съответното заплащане и въобще да не се занимаваш ти.
Това е логиката на нормалните транспортни оператори. На тях изобщо няма да им мине през акъла да си спестят поддръжката с оригинални части за сметка на гаражни "рационализации" и изкормени състави. Но у нас не е така и резултатите са най-очебийни в БДЖ, които от икономии на части и масла съсипаха Сименсите.

18
В подписката им е записано, че много от тях работят в индустриалната зона на Неделчо Бончев, а и им е важна връзката с метрото 88 и особено - 604. Затова искат до там, а не до летището, света гора и т.н.
Ами тогава да обединят А79 и А10. Но силно ме съмнява пътникопотокът от Христо Ботев единствено към индустриалната зона. Може би Фафан има основание да подозира, че задната мисъл е връзката с практически безплатния за тях влак. И така да е, от Неделчо Бончев до спирка Искърско шосе разстоянието е малко.
А иначе една линия до летището има потенциал за доста райони на града, а не само за един малък квартал.

19
Да, последна спирка на задънена улица оттатък жп линията не е много реалистично. Възможно е до МС Софийска Света гора. Или пък по Мими Балканска до Терминал 2? Какво пък толкова - TXL в Берлин също минава през непрестижни квартали. Само не знам, как жителите на махалата ще приемат постоянния контрол в автобусите до летището  :laugh:

20
Стара София / Re: Стара София
« on: 23.07.2020, 11:08:54 »
Синодалната палата. Интересно, че и тогава си е съществувала градинката "Кристал". На мястото на обсерваторията зад Военния клуб (квадратната кула) е някаква фабрика - на пъпа на София! Явно Военният клуб се е разширил и я е глътнал. Сградата плътно вляво зад Синода също я няма вече. В дъното вдясно се вижда строежът на сградата на ДЗИ със сводестите прозорци на втория етаж и комплексът "България" - хотел, казино и зала зад нея.

Pages: [1] 2 3 ... 668