Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 657
1
но трябва да се организира адекватен довозващ транспорт до долната станция, защото 93 в момента е само пародия на такъв. Голям паркинг не мисля че има как да се направи там, а и не мисля че е и редно.
Кой каза, че трябва долната станция да е точно там? И през ум не ми минава там да се организира паркинг. По правило в алпийските села кабинките тръгват в селищата, като нерядко под тях има сгради (както е Симеоновската кабинка). Така че място за долна станция на кабинката може да се намери, ако ще даже на СОП. При това за разлика от седалковата линия кабинковата може да е на далеч по-голяма височина, с което да се спести просичането на гората.

2
Иво, едно време не е съизмеримо със сегашното. Ако говорим за 70-те, ски-зона е силно понятие за неколцината скиори с дървени ски "Пампорово", които пускаха Стената и ползваха нейните влекове.
През 80-те едни български ски Младост с австрийски лиценз от Атомик струваха 140 лв - една заплата на висшист. Като сложим разградски автомати лиценз на Маркер, полски ски обувки Техника и грейка Виеналине (българска лицензна), се получаваха 4-5 заплати. Затова предимно карахме със ски под наем, т.е. нямаше проблем да се качим без ски снаряжение с А66 за Алеко и даже с А61 до Златните и оттам с малка разходка до Ветровала и малко по-голяма - до Конярника.
Сега всичко това в добро състояние можеш да си го набавиш пред Националния стадион за прилична сума. Но трябва по някакъв начин да се качи на долната лифтова станция.

Иво Атамян и Иво Радоев, разсъждавате от гледната точка на млади мъже без ангажименти. Пробвайте семейно да ползвате "леко модернизиран" Бай Кръстю с цялото снаряжение за едно дете - шейна, резервни дрехи, чорапи, обувки... Тази мантра на зелените за "леко модернизиран" Драгалевски лифт в следата на сегашния просто не работи. Там си трябва кабинков лифт, евентуално с по-комуникативно място за долна станция. Недалновидният ход на Столична община е да даде всички лифтове на ски оператор, докато Витоша е повече пешеходна и по-малко ски планина, за разлика от районите над Банско и Боровец примерно. Нека Симеоновската кабинка се профилира за скиори и бордисти, а Драгалевската си бъде за пешеходци.
Княжевската пък е пълна катастрофа. Долна станция - на ма*ната си, горна станция - наникъде. Просто нагоре си плаче за удължение към Офелиите или Конярника. И долната станция може да е на по-комуникативно място. Ама нямало място в Княжево. Как тогава се намери за Лидл?

Иначе такса за автомобил е най-разумното решение. За съжаление популисткият дух направи автобусите практически безплатни и трудно ще е връщане назад към пазарно обусловени цени.

3
Би трябвало и багажното срещу ескалаторите да получи предписание за скенери. Багажното на Термини в Рим работи по този начин: в резултат - огромни опашки и бавно обслужване. Ние намерихме частно багажно, но то беше доста извън гарата. В Малага преди да влезеш в помещението с шкафчетата, също минаваш през скенер и жива охрана.
За съжаление, от съображения за сигурност явно все повече гари и аерогари ще намалят подобни услуги или ще ги направят по-тегави...

4
Разни / Re: Коронавирус
« on: 11.02.2020, 09:18:19 »
Ако коронавируса беше правен от китайците, те щяха да са разработили и ваксина против него. Едва ли е с изкуствен произход.

За всеки вирус, вкл. за този на СПИН, има конспирационни теории за изпускане от тайнствени лаборатории. Има и немалко екшъни с подобна тематика.
Традиционно конспирационните теории остават, доказателства няма.

5
До Лидл на Стамболийски и Вардар.
Не. Където посочи Павел. Оттатък жп линията беше вагон-ресторантът.

6
Обръща табелата отпред и ватманът обявява на последните няколко спирки по уредбата.

7
Автобусът е бившият 9069.
А иначе такъв номер, че и по-опасен (автомобилите нямат двойки гуми), ми играха "Радиал" под Моста Чавдар. Оттам тръгвахме към Пловдив. На Цариградско ми направи впечатление странно хлопане. Спрях и установих, че на едното колело нито един болт не беше стегнат.

8
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 06.02.2020, 10:25:24 »
Селски автобуси по пътя за Рязград и Силистра не се движат поради затворени пътища
Още когато бях ученик - през 70-те, това се случваше поне за седмица всяка зима. Включително по направлението за Бяла.

9
Това е крайно несериозен начин на работа! Изобщо работата на СОС от първия ден - с декларации и графичен материал във фейса. А анонсът - "има и по-важни неща" може да мине абсолютно за всички пера в абсолютно всеки бюджет.
Специално за ремонтите на трасетата е редно да се обсъди приоризацията, и то - не по партийна, а по експертна линия. Аз не мисля, че няма да има ремонти тази година, но ме съмнява, че ще са в темп да се понамали многогодишното изоставане.

Мисля, че е ясно, че безотговорната изборна стратегия на "Спаси София" вреди даже на ГЕРБ, които с удобно мнозинство престават да мислят.

10
От СОП до Ярема сравнително скоро го правиха. Даже на най-мизерния участък северно от Железница още стои евротабелата с проекта. Там явно рехабилитация не стига, а трябва изпълнение на трасето отначало. В Ковачевци и Поповяне не е бутано и е под всякаква критика.

11
Пускането през май на отсечката Попа- Красно село  надали ще промени нещо. За другите - не е мислено все още.

12
Пътниците слабо ги интересува името на гаража/депото и местоположението му. Достатъчно ясно е, че е изписана последната активна спирка. Ако някой не я знае, си е негов проблем.
Даже не е здравословно да се изписва името на гаража/депото, защото ще има врънкащи пътници возилото да ги остави и извън маршрута си - примерно А94 до Паметника Левски, Моста Чавдар и т.н.

13
Защо станцията се казва Орлов мост?

Ясно че е близо до самия мост. Ама нали станциите от две линии, където има прекачване - трябва да се казват с еднакви имена?
Съгласен съм с теб. Примерно в Барселона между различните метростанции "Пласа Каталуния" има яко ходене, но това не им пречи да са със същото име. Но тук навремето разсъждаваха чисто географски. Но в такъв случай на метросхемата следва да има означение за връзка между МС СУ и МС Орлов мост.

14
Преди 2 години беше анонсирано, че е готов проект за тунел ПОД Владая - ето  тук. Сега обявяват конкурс за проект ДО Владая? НКЖИ може ли изобщо да придвижи каквото и да е било освен рисуване на картинки?

15
Това с дългия тунел - 16-километров беше,  не 13-километров, беше глупаво изхвърляне. Още на ниво "идеен проект" през миналия век някой трябваше да се осведоми, че в Европа няма все още магистрален тунел над 15 км. Монблан, Фрежус, Санбернарите, Караванкен, Арлберг, Тауерн- всичко е еднотръбно. Швейцарците правят втора 17-километрова тръба на Готард таман 3 петилетки.  А те са шампиони в тунелите. При това новите тунелни евростандарти изискват аварийна тръба даже при еднотръбните над определена дължина (гореописаните тунели са заварено положение).  Така че проект за 16-километров тунел не е като за 1-километров с променена цифра.
И този еврошампион трябва да е в силносеизмична зона не под някой 4-хилядник, а в дефиле. И нека някой пресметне, колко кубика материал трябва да бъдат извадени и къде точно ще се дават.
А и като гледаме поддръжката на няколкостотинметровите тунели на Хемус,  какво ли ще е на 16-километров?

16
Хайде престанете с идиотизмите! Не казвам, че има идиоти във форума, а че се из*кват популистки глупости на кубици!
Трамваите се движат по ЗДвП, също както инвалидните колички, велосипедите, а в най-скоро време - и тротинетките. Водачът на влак или метро може да е сигурен, че коловозът в междугарието пред него е чист, но водачът на трамвай не знае, дали няма спрял трамвай, паднал пияндур или куче. В ЗДвП няма точни предписания за "съобразена скорост" и "необходима дистанция". Тя, разбира се, е различна за половинтонен Смарт на сух път и трамвай на заледени релси. Много добре всички знаете желязното правило, че задният винаги е виновен. Така че, ако екпертизата не установи спирачен път или уважителна медицинска причина, ватманката е за НАКАЗАТЕЛНА отговорност. Това за непрочистеното трасе е смехотворно - хайде да съборим и ъгловите сгради, че нарушават видимостта (примерно на обръщалото на ТМ20). Водачът е длъжен да се съобразява и ако видимостта му е намалена, и ако види улеите пълни с листа, поледени и т.н.


17
За сравнение долината на Вардар е успоредна на тази на Струма и минава на стотина километра западно от нея. Дефилето Демиркапия е на същата географска ширина като Кресна. Така че надали биоразнообразието в двете дефилета е различно. Но (северните) македонци вече си спретнаха магистралата...

18
Хайде,  след като има жертва или тежко пострадал, да не жалбите някакви тенекии!

19
Хайде продължете с лични съобщения!!!

Утре ще бъде разчистена темата.

20
На 55 или 60 минути.

Pages: [1] 2 3 ... 657