Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 642
1
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 17:00:26 »
А като се започне ремонта на трети март се очаква вече да са пуснали на линия шкодите 21тр и чрез агрегат да ги ползват и да няма временни депа.
Е как да стигат до депото, ако нямат агрегат? Ясно е, че тези без агрегат ще паркират по улиците, както и преди е било.

2
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: Yesterday at 16:06:36 »
Най-малкото е странно тролеите да прескачат сума поредни спирки. Вероятно го правят, за да не ги ползват пътници от Възраждане. И е странно автобусите да ползват северното платно, а тролейбусите - не. Така обиколката би била в една посока.

3
По мои спомени, тъй като живея цял живот в Дружба - 2 (20 г.) и от стара схема, която съм виждал, метрото след ИЕЦ трябваше да мине по Копенхаген, в габарита на трамвая и да има станция на кръстовището с Цветан Лазаров, което е много по-централно място за квартала. Когато СОТ-аджията Бойко Борисов стана кмет, през 2007г. трасето бе променено и сега е там, където е. Не си мислете, че експертите са убедили общинската администрация и съвет, по-скоро се е случило обратното. Терените около МС Дружба са изкупени на ниски цени преди да беше ясно трасето от "наши" хора. Тази метростанция увеличи в пъти стойността им и така припечелиха. Сега върви активно строителство. Та според стария проект, гара Искър щеше да е пряко обслужвана от метростанция, нямаше да има нужда да се строи Искърско шосе.
Някъде в темата за метролиния 1 трябва да го има този момент: Когато беше завършено трасето до МС Младост-1, имаше 3 варианта за радиуса към летището - под Брюксел, Кръстьо Пастухов и Копенхаген. Общо взето, третият имаше най-малко точки. И е напълно логично, тъй като северно от Цветан Лазаров няма нищо, поне засега. А и наличието на (нещо като) трамвайно трасе е натежало. Дружба започва от Списаревски и завършва при Искъра, така че Копенхаген не е нейният център, независимо къде се намира твоята панелка.

Така че хайде стига с тъпизмите за всичко да ви е виновна корупцията и световния еврейски заговор. Просто по този начин демонстрирате личния си нисък интелект.

4
Точно там. А и познавам доста от съседите наоколо.
Сигурен ли си, че са законни къщите им и че не ги бутат именно заради това?

5
Ние имаме нужда от нещо такова: www.youtube.com/watch?v=LXqYBVOIpFs с което да чистим планината от масло между релсите, а за улеите с лост и метличка се справяме и без специална машина  8)
У нас никой не се интересува какво тече по баластровите трасета. Веднага змиите ще се разсъскат, дали всичко в МГТ сме го втасали, че да мием баластрата.
А по другите трасета и пароструйка ще се справи.

6
По-скоро за връзка на Дружбите с Цариградско, отколкото с гара Искър. И ос изток-запад в Младостите.

7
В Малинова долина направиха нищо и половина. Нещо като първоначална подготовка за инфраструктура (няколко канализационни шахти) и дотам. Блоковете са строени после като кооперации. Доколкото знам, имало е само проекти, които са преработени основно от строителите от панелни на тухлени (все пак през 90-те нямаше домостроителни комбинати).  Общината си даде съответните разрешения, но "пропусна" да направи каквато и да е инфраструктура. След дълги митарствания на колегите от кооперацията на научните работници (по-точно половината от П-образния блок е за НР) им направиха връзка със Симеоновско шосе, а сега (почти 30 години след евентуалната олимпиада) се прави продължение на ул. Акад. Стефанов. Повече късмет имаха блоковете, построени непосредствено южно от общежития 59 и 60 на Студентски град - те със собствени сили и средства си направиха връзките. Строежите по Симеоновско са значително по-късно.

За трамваите - Марин Петров си го каза пределно точно - имаше захлас, че нормалнорелсовите трамваи са едва ли не S-бани и ще решат всичко. Може би един от малкото случаи на еманципация от братска Москва и изобщо СССР, където (съвсем основателно) винаги се е залагало на метрото. Само че скоростните показатели на ТМ20 изобщо не се оказаха толкова окуражителни и единственият смислен скоростен начин за трамвай от Младост към Стадиона би бил като сегашната Метролиния 1 - на естакади и тунели.

Трасето Искър-Младост през 80-те изпреварваше времето си. През 2007-2009 може би беше вариант за комплекс Цариградски и източните Дружби при неясно продължение на метрото от ИЕЦ до летището. Частичното възстановяване на трасето от Искър доникъде беше пълна безсмислица. За две петилетки то изгенерира повече загуби за СЕ, отколкото биха се случили даже циганите да бяха изнесли и последната релса. Удължението до МС Младост-3 може би ще има смисъл при запълване на зоната от Капитал форт до Дружба, но едва ли можем да очакваме подобаващ пътникопоток. Полезен вариант би било удължение на юг към Младост 3 и 4, но това сме го писали поне 1000 пъти.

8
Да, но се оставя значителен участък без облужване. Обикаля но пък най-накрая ще се възстанови връзката между 1, 2, 4 и 78 с 120.
Че титулярният маршрут си прави връзка на Биллата. И да не са на един спиркознак спирките, не са на повече от 200 метра отстояние.
Иначе съм съгласен, че маршрут по Александър Екзарх отдалечава линията от Хаджията и началото на Сухата река.

9
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 17.06.2019, 11:07:21 »
Само дето с техния тъп квартал преди 4 години като направиха булеварда надолу към болницата, премахнаха автостанцията и затова сега в момента на Зоопарка е ужас.
Пробивът Дуков-Величкова е повече от полезен. Това, че не предвидиха място за обръщало и че десните завои са куци, са дефекти на проекта, а не че не трябваше да има нищо там.

10
но като знам как действат след подаден сигнал,
Как действат? Много хора казват тези думи като мантра, за да оправдаят безразличието си. Преди месеци с шофьора на фирмата се спускахме по Цариградско и репортнах на 112 катаджии, "извършващи контрол" в активна лента. След 15 минути минахме обратно и се бяха омели. Сигурно десетина пъти съм давал сигнали на 112 и винаги е имало реакция.
Особено за престъпление или тежък ПТП е абсурдно да се опитат да потулят сигнал, тъй като всичко на 112 се записва.

11
Имало очевидци, че било гонка. И как никой от тези очевидци не е видял номера на другия участник в гонката. Всички сме майстори в мрънкането против държава, община и полиция, но никой не си вдига пръста да набере 112 в подобни случаи. Ако бъдат докладвани своевременно, ще станат невъзможни подобни изпълнения поне в града.

13
Едва ли новите тролеи ще са повече от 20. А ако в Русе съществуващите линии тръгнат с честота, достатъчна да обезсмисли дублиращите автобусни линии, ако се възрод експлоатацията по Тулча, Рига, Борисова и Охлюва, само нови няма да стигнат

14
По-точно - бяха завършени и вкарани в експлоатация автомобилните платна, като откъм Дървеница пътят правеше остър завой наляво към Пловдивско поле.
Може да се каже, че трамвайното трасе беше спряно без никакъв обществен натиск да се търсят варианти. Нека припомня, че през следващите 5 години транспортното обслужване на югоизточните квартали беше катастрофално - единствен редовен транспорт А280, провиращ се през стесненията и задръстванията около Раковата. Тогава беше моментът да се реализира трасето през Дианабад: нямаше ги блоковете срещу басейна, нито пък ГИОРТ да се "грижи" за трънките в джунглата зад гара Пионер. Няколко години по-късно надежденци получиха заместващо трасе на прекъснатото по Ломско шосе, но на югоизтока не е било писано...

15
Доколкото разбрах, големият пазар в Одрин е в петък, а не в събота и неделя. Така че са под въпрос дните, в които трябва да пътува въпросният влак. Ако ще тръгва от София, трябва да е доста рано - не по-късно от 6 часа и да се мисли начин да се намали презграничното време, така че до 11 да е в Одрин.
Като гледам разписанието, БДЖ са направили споминалия се влак много "удобен" за софиянци: първият бърз влак от София пристига в Пловдив в 08:48 (въпросният "Слънчев бряг"), а този за Одрин тръгва(ше) в 08:40 ?!

16
Принципно АЛС позволява интервал 90 секунди в общата част между Обеля и Младост 1 съответно 3 минути по клоновете в пик. :rolleyes:
30000000 пъти е обяснявано, че два влака не може едновременно да са в междугарието Стадиона-Жолио Кюри, а междинна станция не може да се направи поради липса на хоризонтален участък в отсечката.

17
Автобус помете пет коли на кръстовище в София (СНИМКИ)
04 юни 2019 14:48 Обновена в 15:02

Автомобилите чакали на червен светофар

Автобус от градския транспорт в София помете пет автомобила, чакащи на светофар на ул. "Дойран". По първоначална информация при инцидента няма пострадали.

Катастрофата с автобуса, движещ се по линия 204, станала около 14.30 ч. на кръстовището до 36 училище "Максим Горки", научи NOVA.


Източник

18
Предвид трудното преминаване на тролеид заради двустранното паркиране по Раковски
Аз не знам да е разрешено двустранно паркиране там. В края на краищата милиционерите от 1-во РПУ ще се научат да не го правят или ще им се резервират паркоместа за сметка на синята зона. В Street View те са увековечени "да осъществяват контрол", блокирайки активна лента. Докато не започнат да ги наказват за подобни действия, няма да се отучат.

19
Няма връзка с Раковска и 9ката, ще се промени ли това?
Засега не. Но се надявам като тръгне през Одеон, да се преобмисли пробега - или с двупосочен Нансен, или с връзка по Раковска. Второто не е съвсем безпроблемно, тъй като ще се намали пропусквателната способност от тунела по бул. Левски.

20
Закупуването на нови тролеи не е достатъчно, но е необходимо условие за експанзия на тролейната мрежа. А и Икарусите не са вечни, трябва да сме готови те постепенно да си отиват. Не говоря за глезотии като нископодовост и климатик, просто технически ресурсът им не е безкраен. А иначе е голям пропуск липсата на дистанционно снемане/вдигане на "жартерите".

Pages: [1] 2 3 ... 642