1
Метродиаметър 3 / Re: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов
« on: Today at 14:44:33 »Аз не знам тази линия да се гласи за Дружба изобщо. Щом на Окръжна/Мола ще има и паркинг, нещата са ясни, че скоро няма да има продължение в тази посока. Всъщност според мен цялата идея е по-добро обслужване на Тех парка, което при едни други нива на заетост в него щеше да има смисъл. На този етап този завой е пълна глупост и малоумие и не съм видял един стойностен аргумент, който да обори това ми твърдение. Няма такава световна практика да се задънват линии в гъсто населени райони, навсякъде се мисли за радиално развитие.Аз написах аргументи, ако не си ги прочел, думите "глупост и малоумие" не се отнасят за мен. Хайде да не разсъждаваме с пролетарски каскетски епитети. Някак си стана модно, ако с някакво решение не сме съгласни, то непременно да е корупционна практика.
Логично е критериите за избор да са чисто количествени, както бяха, когато избираха направление на Метролиния 1 след Младост 1 към Аерогарата.
Има различни възможни варианти:
Вариант 1. Под оста Асен Йорданов-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба
Вариант 2. Под оста Цариградско-Цветан Лазаров с възлова станция МС Дружба. Разликата във височините не беше проблем за Линия 1, защо да е за Линия 3?
Вариант 3. Изцяло под оста Цариградско с възлова станция МС ИЕЦ
Ясно е, че в далечна перспектива и трите варианта след Димитър Пешев трябва да се насочат под Цариградско. При всички случаи затапването не е решение. Даже при Вариант 3 няма нужда да се прави P&R паркинг. За пристигащите от АМ Тракия има такъв на ИЕЦ, в The Mall е на 4 етажа. Не е особено смислено по едно направление да има два P&R паркинга през 2 км. Още повече, че този на ИЕЦ е далеч от препълване, за да му трябва дубльор.
Според мен толкова лелеяният от вас Вариант 1 е най-далеч от оптимален. Ако се начертаят кръгове с радиус 700 м около метростанциите, по него ще се обхванат най-малко потенциални пътници. Дали пътниците са живеещи, работещи или посетители в околността - това няма значение, важна е бройката. Даже Вариант 2, който дава обслужване на източната част на Дружба-1 и на цялата Дружба-2, е съмнително, дали може да събере повече пътници от Вариант 3.
А къде метрото ще намали броя на автомобилите, е очевидно - погледнете всеки делничен ден в 18:00 тапите от The Mall до Винарово и ги сравнете с далеч по-рехаво натоварения Цветан Лазаров. Като са много автобусите от Седми километър до Винарово колело, може примерно А204, 304 да се насочат по Цветан Лазаров до Винарово или други варианти.