Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 684
1
В Македонията повечето линии бяха къси. В Сандански околия - най-вече до Сандански, по-малко до Благоевград, до София имаше 2-3 курса от Мелник през Сандански. ПАЗ-чето сигурно заради кривините по пътя към Катунци, а може и до други села да е вървял към Папазчаир или Голешово. Странно, че е бъхтел чак до Благоевград, повечето ходеха до гара Дамяница и Сандански. От безбройните походи по Пирина съм ги ползвал многократно. Разбира се, от Мелник, Катунци беше в зоната на откритите  листове.
Иначе чавдарките катереха до Роженския манастир, Лиляново и Попина лъка. Минаваха от Мелник през Виногради и Хърсово.
Заради граничната зона или лютия Папазчаир линиите до Гоце Делчев вървяха през Предела.

2
Моля, коментирайте самия ремонт на трасето Македония-Цар Борис III в специализираната тема. Тук да останат само неща, свързани с маршрутните промени на МГТ.

3
Мисля,  че повече проблеми ще имат с бул. Македония.

4
А защо просто не го направиха цялото накуп? От съд.палата до Княжево, и да пуснат една заместваща линия само с този маршрут, вместо да е разделено на 2 отделни етапа.
Е как накуп? Две години  с нищо по ЦБ3 вместо само една? През втория етап ще има редовно обслужване до Бъкстон, т.е. по интензивната част на трасето и само от Княжево до Бъкстон ще вървят заместители. А58 и 59 и бездруго ще ги удължат до метролиния 3.

5
Във Фейса Контрера се изцепи по темата в лична тирада срещу СС, които били предложили да е Св.Неделя. Аз лично смятам, че е разумно да се удължи.
Ако ще е до Света Неделя, вариантът е Опълченска-Тодор Александров-Св.Неделя-Стамболийски-Ботев-Македония. При това за почивка в центъра и дума не може да става и трябва да се мисли нещо в другия му край - Знаме на мира или Автогара Овча купел. За да се пести време, от Руски паметник до Булбанк може да не спира по Опълченска и Тодор Александров.
Иначе по малките улици е абсурд, по Алабин трамвайното трасе е обособено и не позволява разминаване на трамвай със съчленен автобус.

Все пак е добре да наблюдаваме седмица-две нещата. Част от хората ще си променят транспортните навици - било с маршрути, ползващи Метролиния 3, било с жертване на 10 минути с ТМ4 срещу по-спокойно пътуване.

6
Моделът не излиза от употреба, просто му се прави ъпгрейд. А на всеки ъпгрейд да пазим по един неъпгрейднат състав на твърде висока цена, е, меко казано, неефективно.

7
Разни / Re: Парковете
« on: 11.04.2021, 23:44:38 »
Като се замисля, никой от големите паркове - Борисова, Южен, Северен и Западен не е довършен.

8
От Гоце Делчев до Бъкстон са около 1.6 km двупосочно трасе и би трябвало да се включат като част от следващия етап догодина. Колелото има доста окаян вид и би било добре да се ремонтира. :rolleyes:
Няма как да е догодина, защото това означава да не може да се пусне трамвай от центъра до Бъкстон след приключване на първия етап. Може да е в рамките на Етап 1, като колите от ТМ5 отиват на ТМ4, която се удължава до Княжево или пък пускат пендели по ТМ5. А още по-вероятно е да не се ремонтират двете междинни колела.

9
Става въпрос за 80-те. https://www.flagman.bg/article/185338

Моя роднина през 78-ма е купила 3-стаен в Младост за 12 500 лева при около 200 лева заплата, после към средата/края на 80-те са станали 18-19 000 лева. Други познати гарсониера за 7 000 лева края на 80-те при почти 400 лева заплата. Горе долу с една заплата 3-4 квадрата. Но при строител държавата, където си плащаш само разходите без печалбата. Освен почти нямаш избор на етаж, изложение итн. Показват ти 1-2 апартамента, ако искаш, ако не ти харесва чакаш на опашката.
Иво, стига си с*ал глупости, човече! Какъв избор на етаж? Като и ако ти дойде редът (т.е. си регистрирал 3-4 баби в домакинството примерно), ти дават еди-кой си апартамент в Обеля-2 и толкова. Подобна схема за Белград разиграваха в "Горещ вятър", когато нашият човек регистрира някакъв мошеник към домакинството си и после не можа да се отърве от него.

При цената на един апартамент в нови времена не малка част е от цената на парцела. Т.е. при едни и същи строителни разходи апартамент в Ямбол ще е далеч по-евтин от апартамент в Лозенец. Част от оскъпяването е и за "административни" разходи - бакшиши за всякакъв вид разрешения, апартаменти на преференциални цени за разни отговорни другари, "дарения" на трафопостове и абонатни станции и т.н.

10
Етапът до Гоце Делчев е планирано да завърши до 9.10. :rolleyes:
Това, че съобщението за промени е до 9.10., не значи, че срокът на етапа е дотогава. Просто временните маршрутни промени не могат да бъдат за повече от 6 месеца, а за етапа споменаваха една година.

11
Въртенето на тм5 през Стамболийски също не е много оптимално, разходката е доста дълга. Защо не се върти по Ботев и Скобелев?
То е ясно кое е оптималното - през Даме Груев.

И без това има 9 пенделни мотриси
Подозирам, че няма 9 пенделни мотриси, т.е. вторите кабини са недееспособни... Вероятно Emm1968 знае нещо по въпроса, но сигурно е военна тайна и няма да сподели.

12
В София незаетия жилищен фонд, въведен в експлоатация (жилища, които стоят празни) е 25 % от жилищния фонд. Този дял е много над средното в ЕС и е пряк показател за наличния имотен балон в София.

https://www.investor.bg/bylgariia/451/a/nad-30-ot-jilishtata-v-bylgariia-sa-neobitaemi-320754/
Големият процент е следствие от големия процент на собствени жилища. А те често се водят на непълнолетни или се купуват за бъдещите им нужди. Отделно хиляди празни селски къщи вдигат бройката и е ясно, че няма да бъдат заселени. Плюс емигриралите, които продължават да си имат собственост у нас. Друга предпоставка - у нас закупуването на недвижимост е практически единствената възможност за инвестиция. Делът на фондовите инструменти и с мярка нула.

А този пусти имотен балон все го спукват от началото на века. Малко спихна след 2008-09, но само за да отвори по-голяма ножица между новото и старото строителство. Предвид цените в градове от нашата черга - Белград, Букурещ, Киев, Рига, надали е реалистично очакването за по-осезаемо спадане на цените.
Очевидно е, че апартаментите станаха далеч по-достъпни от 1992 до наши дни. Пред 1993-6 цена от 50000 долара звучеше като 5 милиона долара - т.е. абсолютно недостъпно освен за най-най-богатите. И в двата нови блока от 2004 и 2007 апартаментите се обитават от средната класа, каквато сме и ние (може да се съди по автопарка например). Така че е тъпо и пролетарско съждението, че всички, закупили апартаменти, перат пари.

13
Васко, повече от половината "ново строителство" стои празно.
Откъде си го измисли това? Как го видя от Канада? Ако не беше в Канада, щях да ти предложа да минеш вечер по новите блокове в Дианабад, за да видиш колко прозорци светят на "празните" блокове. Факт е, че първите 3-4 години след предаването не се заселват бързо, но това си беше и по панелените времена. Хората трябва да съберат пари за бани, кухни, мебели. Ние бяхме на три пъти след първите - в Дървеница и в двата апартамента в Дианабад, но просто нямахме избор и трябваше бързо да довършваме.
Търсенето поне в квартали с изградена инфраструктура като нашия е голямо. Може в МанЛи, Кръстова вада и другите да е иначе, нямам наблюдения. Но на отсрещната част на Г.М.Димитров - между Студентски град, Симеоновско шосе и хотел Вега (квартал Витоша се води) цените са чувствително по-ниски и "клетъчното" строителство сигурно допринася затова.

14
Вместо по Стамболийски автобусите можеше да минават по Даме Груев и последната спирка можеше да е на Министерство на земеделието /бившето НАПС/ , където преди много години беше крайната спирка на 60,260 и 95.
Всъщност защо разкараха оттам маршрутките за пернишко? Иначе улицата е широка, най-много една "еко"-тоалетна да трябва да се постави.

15
Ако ще има завой към Арена Армеец, то е по-удачно разклонението да продължава към МС ГМ Димитров и още на юг към Студентски град. Така дори може в по-дългосрочен план да се търси връзка между МД3 и МД2 в Студентски град. Забиване към мола на Цариградски е абсурдно предвид силното обезпечаване на района с автобусни линии и бус-ленти.
Е хубава работа! МД3 ще го зациклим с МД2 през Студентски град (само че няма как, защото возилата са различни), единият лъч на МД1 се заби в Летището, другия ще го забием в ИКЕА. И като се разрастне градът на изток, какво ще го обслужва?
Въпреки огромното автобусно обслужване около Окръжна болница, МД3 няма да спре дотам. Идеята е да има перспектива - дали към Цветан Лазаров или под Цариградско, въпрос на обсъждане. Като стигат автобусите от Окръжна до Орлов мост за 8 минути, защо в час пик е убийствено излизането с кола от сградите около The Mall до Цариградско?

16
Аха - Ахматова ще се пресече с Ляпчев както преди нея Сахаров се пресича с Ляпчев (Ахматова е успоредна на Сахаров). Ресен-Ахматова-Ляпчев ще затворят последната част на Младост 1а, а на изток от Ахматова до Кепитал форт ще е някакво сити.

17
И пак в същото обществено обсъждане са включили обсъждане за проект за изменение на плана на регулация за бъдеща „улица“ Михаил Греков, която тръгва от бул. Копенхаген, минава покрай Младост-3 (ул. Жечо Гюмюшев) и стига до ул. Георги Белов. Явява се дубльор на Жечо Гюмюшев. Улица с 2 отделни платна с по 3 ленти и разделителен остров (демек – булевард):
Много трудно се разчитат схемите, тъй като обектите ги няма. Съдейки по местоположението на двете реки - Банишка (откъм Младост 3) и Кална, които се вливат и минават през Горубляне, Михаил Греков трябва да е перпендикуляр горе-долу където беше ВиК между Младост-3 и Пейфил. На запад от Греков ще е парк Изток, на изток ще се строи за хатъра на горублянци. Т.е. ивицата на парк Изток ще е колкото в момента е в северната му част - между гаражите на Гюмюшев и НПЗ Изток
Най-добре се виждат нещата на схемите за организация на движението, а положението на реките - от BgMaps

18
Пропуснал си още две серии "А" и "У". У-то бяха учебни, а А-то не се сещам какви бяха
Бели номера с червени букви/цифри - А бяха мобилизационни - т.е. мобилизирани за учения цивилни МПС. По строежа на НДК 1978-80 имаше стотици мобилизирани камиони и други строителни машини.

Червени пластмасови номера с бели букви У някога бяха транзитните. После загубиха У-то. Имаха бяло поле, в което с флумастер се изписваше датата, до която са валидни. Примерно аз си купих Запорожеца от Русе, където ми беше вноската и с такъв номер го карах до София, където го регистрирах. Иначе учебните, поне от 1965 насам, бяха с нормални служебни номера. Вече са показвани в темата: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=6279.msg100095528#msg100095528

В поделенията с цивилни служебни номера бяха колите на ВКР (военно контраразузнаване). Боецът-шофьор, както и офицерът, ходеха с цивилни дрехи.

19
E точно гледам картата и трасетата по "Иван Асен" и през паметника на Васил Левски са точно толокова изток, колкото и "Ботевградско шосе". Ама хайде сравни удобството на ТМ 20 за връзка с района на Орлов мост.
ТМ трасе по основния рингов булевард между СУ и Дондуков създаваше големи тапи още при нивото на автомобилизация през 80-те. Затова проектите за изнасянето му оттам датират още в ранните 80 - още преди нормалнорелсовите напъни. За съжаление ул. Кракра от турското посолство до Оборище е невъзможна даже за едноколовозно трасе, пък и едноколовозна отсечка от Орлов мост до Янко Сакъзов щеше да направи интервалът между трамваите от 15 минути нагоре. Отиде се към компромис с едноколовозно трасе до СУ и намерения за закупуване на пендели. Ясно е, че при двуколовозно нормалнорелсово трасе кестените даваха фира. Реално засегнати от преместването на трасето  бяха само около спирка Светослав Тертер, но там пък спирката на автобусите на Цариградско не е далеч. Така дойде демокрацията, пуснаха А75 по Иван Асен, за да отчетат някаква дейност (за малко даже имаше А13 до Гурко). Но поради вялото му натоварване беше спрян, а проектът с пендели - забравен. Със сигурност при граждански натиск на живущите наоколо (все пак беше демокрация) щеше да бъде направено нещо, но такъв просто нямаше. А иначе трамвай СУ-Гео Милев даже към днешна дата изглежда добра идея и дава връзка с двата метродиаметъра. Но явно поддържане на една пенделна линия е доста трудно нещо и София надали ще получи такава - било тесно-, било нормалнорелсова.

20
Тези петцифрени регистрационни номера са много странни и неясни. В никакъв случай не са били масови. Ако датирането на снимките е вярно, то първите известни такива са от 1946 г. Към средата на 40-те регистрационните номера са с една, две, три и четири цифри (не е ясно дали към 1945 има останали от първите две категории). Петцифрени номера се използват за военните машини и за мотоциклетите.
Военните петцифрени номера са нещо обикновено чак до края на 20-ти век - с червено В (армия и ВМФ), СВ (Строителни войски) и ТВ (Транспортни войски) и със синьо - ВВ (Вътрешни войски) след 1985.
Специално в Строителни войски през 1978 бяха във формат СВ нн-ммм, където нн бяха първите цифри на дивизията по номерацията до 1977 г.: 12 - поделение 1200 : ГУСВ, 18 - поделение 1800 Плевен, 24 - поделение 2400 Варна и т.н.

Само петцифрените черни с диагонална лентичка от 50-те остават засега загадка. От мен една хипотеза - това да са МПС, собственост на кооперативи - ТКЗС, ТПК и др.

Pages: [1] 2 3 ... 684