Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 629
1
Благо, тази връзка с кметството изобщо не е важна, но 4 дори можеше да е от Експериментален през СОП и Младост 4 до Младост 1 през 2 и 3.
Да, това е далеч по-смислено от пренос на въздух от Кокаляне до Експериментален.

А връзката с кметство Младост е обща мантра, заради която А314 се суче като алпийска пътека. Де да беше валидно и за кметство Изгрев...

2
Предполагам, че "ливада" се подразбира бул. Малинов,  което беше така през 1985 г. А и сигурно по Малинов няма транспорт,  че още му трябва! Смислено е удължение на юг към Младост 3 и 4.

3
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: Today at 08:10:36 »
Тия бракми лесно могат ли да се преустроят на тролейбуси? И колко ли ще струва това?  :neznam:

Екстра са автобусите, не се вкарвайте във филми. Може и в подземна железница да се преустроят, но какъв е смисълът?

Е, нищо де! То и през 1901 много са упреквали общината, че е предпочела съмнителни електрически трамваи вместо доказалите се конски!

4
Не можах да разбера, кое показвало, че пътищата се поддържат лошо - това, че се подменя уличен водопровод ли? По закон комуникациите не трябва да минават през частни имоти.
А обиколката е заради връзката на Горубляне с районното кметство Младост.

5
Евгени можеше да спре концесията на МТК, но не пожела, а и от горе явно са му казали да не го прави.
Как си представяш общината години наред да се проваля в съдебния спор с МТК и изведнъж, о чудо, да спечели делото? При юридическото ниво на СО това е равносилно Царско село да спечели Шампионската лига! Даже червените популисти не изскимтяха по казуса.
Между другото, концесионният пакет на МТК е най-малко небалансираният от трите от времето на ББ-кмет

6
Не мога и аз да не се съглася с казаното от JloKyM - почти всички приветствахме назначаването му с големи надежди, че ще приложи доста от идеите, дискутирани тук, включително с негово участие, както и че ще можем лесно да водим диалог с него за проблемите на градския транспорт. Уви, той се дистанцира от нас, комуникацията с него стана много трудна и диалог нямаше. Вместо да бъде мост между гражданите и общината, набързо мина на другия бряг и забрави от къде е тръгнал.
А ти защо мислиш, че заместник-кметът е нещо като Ким Чен Ир и Путин и всичко еднолично зависи от него? Дали е лесно тромавата общинска машина да бъде овладяна от млад човек и насочена в определена посока? Факт е, че в сравнение с времената на дон Велизарио и на Любомир Христов се обърна много повече внимание на МГТ. Погледни в темите, дали в предните години е имало толкова маршрутни промени и нови линии! Кога се обърна неписаната многогодишна стратегия на общината за абдикация от тролейния транспорт? Възстанови се ретро трамвай, ако и инициативата все още да не е финализирана. Дойдоха нови возила, намериха се втора употреба да спасят нещата. Овладяха се разнопосочните сигнали на Любомир Христов към концесионерите на автобусни линии.
За мен две основни неща са източниците на неговите проблеми:
1. Не че не слушаше НПО, а че слушаше и действаше разнопосочно като в приказката за орела, рака и щуката. Примерно велоалеята по Раковска - дали трябваше да се ръсят разпокъсани велоалеи, затрудняващи повече, отколкото облекчаващи или да се търсят маршрути - примерно НДК-успоредните на Витошка улички-Солунска-градската градина-Св.Ал. Невски-СУ-Борисова градина и т.н. Дали толкова хаотично трябваше да се клонират разни неща за Дондуков - приятели на паветата, отново велоалея отникъде заникъде и т.н.
2. Така и не се справи с пороците в машината за обществени поръчки - криви критерии и криво качество: китайските автобуси, България, градинката на НДК, Дондуков, Графа.
Но, който не работи, той не греши. В това отношение Любомир Христов беше далеч по-безгрешен - в бездействието му нямаше грешки.

Да си припомним все пак притчата с думите на Исус: "Нека този, който е безгрешен, пръв хвърли камък!"

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 08.12.2018, 23:52:34 »
Иван Шишман се е прочул с разделянето на България на три
България е била разделена на много повече от 3 части. Момчил в Родопите, Слав в Мелник, Балик в Добруджа. Сръбското кралство след краткия си зенит при Неманичите също се разпада на практически автономни деспотства. За трона в Константинопол се конкурират 2 византийски династии, които в съперничеството си допускат най-голямата грешка - пускат османците през Дарданелите в Европа. Но тенденцията е за цяла Европа. Англия е в перманентни вътрешни борби за трона, но пък се възползва от разединението на французите на кралство Франция и херцогство Бургундия. В Италия всеки град се бие срещу съседния си, немската Свещена Римска Империя е изключително хлабава и децентрализирана. Унгария се крепи, а Полша е притискана от немци, руснаци и татари. Това фрагментиране прави континента уязвим на нашествия от югоизток на турците и от североизток - на татарите. На обратния полюс - век след падането на Балканите испанските християнски кралства се обединяват и пропъждат маврите.

8
А74 е с абсолютно дублиращ се маршрут с новия тролей. Има два варианта за нея:
1. С електроавтобуси тръгва по някогашния си маршрут по Ботев.
2. Вместо по Опълченска минава по К.Величков - Скопие - Централна гара. Вариант след пускане на Метролиния 3 до Горна баня: закрива се А60 и А74 покрива маршрута ѝ в ж.к. Сердика при някогашния Обувен завод.

9
Вероятно на някого му е попаднала "новина" във Фейса и не се е усетил да провери датата. Случва се да цъфнат "новини" отпреди години. Новината е досущ същата като оригиналното затваряне преди 5 седмици. При всички случаи това говори за "висок професионализъм" в една уж сериозна и водеща медия. Виновникът просто не е за тази работа.

10
Но стигаше само до Руско посолство. Ако продължаваше към ТУ и Дървеница щеше да е много по-пълен. Не беше ли подобна идеята на ГИОРТ?
Да, безнадеждна фантасмагория с втора естакада до надлеза "Дървеница". Също като другата фантасмагория за Ес-бан по трасето в гората, обслужващ катеричките (ако ги има) в Ловния парк. Все пак всеки транспортен проект си има максимално допустима цена даже в Дубай, където парите извират в буквалния смисъл на думата.
По принцип до надлеза може да се стигне и откъм Пионер по Самоков, но проблемите започват нататък, където има  триетажни сгради плътно до надлеза.
Тези неща са дискутирани поне 999999999999 пъти в темата за трамвайното трасе до Дървеница, така че не виждам смисъл тук да се повтарят.

11
Автобуси / Re: Mercedes Intouro ME
« on: 04.12.2018, 00:00:56 »
Във фейсбук групата "Ценители на автобуси",се е появило клипче от салона на автобусите.Срещу втора врата май ще трябва да се махат седалки.
Ето снимка от видеоклипа. Нищо особено - срещу вратата си ги има левите редове седалки. Все пак около вратата има парапети, на които могат да се държат неголям брой правостоящи.

12
Тунела от трамвайното трасе ли ще го освобождават?
Не само. Вдясно трябва да се направи рампа, по която ще върви двупътното трасе на ТМ7. Долу след рампата трябва да се направи заход към Нансен. Горе изходът към Нансен също трябва да се промени, сега е твърде опасен.

13
Автобуси / Re: Mercedes Intouro ME
« on: 03.12.2018, 15:52:44 »
https://www.facebook.com/groups/551382604882535/permalink/2090800317607415/ Ето линк
Нали стана ясно, че линкът е само за членове на групата!

14
Разни / Re: Телевизия
« on: 03.12.2018, 13:39:00 »
1. Поразпитах в работата, един колега има парче коаксиален кабел и ще ми го донесе в понеделник. Ще опитам.

2. Пък снощи токът аварийно спря и старият ми видео плеър изглежда се е повредил. Лампата мига, но плеъра не стартира, бутоните не реагират.
1. Ти не отговори на най-съществения въпрос - дали от позицията на телевизора се вижда Копитото? Дали в апартамента ти има такова място?

2. Щом мига лампа, значи не е отишло захранването, а то е най-уязвимо на токови удари. Изключи видеото от контакта, почакай 5 минути и го включи пак.

Иво, колективните телевизионни антени просъществуваха минимално време и умряха още преди 20+ години. И да стърчат някъде, сигурно кабелите и антенните усилватели са разграбени най-вече от мургави бригади за ремонт на покрива.
Кабелните телевизии тръгнаха през 90-те и бяха евтини, тъй като никакви авторски не плащаха - пиратстваха на воля немски и спортни програми, нито пък наем за подземни трасета. Тогава ефирните антени станаха реликви. Когато около 2000 г. се качвах на покрива на блока на тъщата в Търново - 2 входа по 24 апартамента, там нямаше нито една ефирна антена (тъкмо беше минал ремонт на покрива). Тъщага почти не си седеше в Търново, затова искаше само българските телевизии, за да не си изпусне сериалите. Така и не се получи, тъй като антената ѝ беше сметена и само някакви кабелаци висяха по балконите над нас. За да се получи със стайна антена, се наложи да пускам кабел от хола, където гледаше телевизор, до прозореца на спалнята от другата страна, откъдето се вижда телевизионният ретранслатор в Арбанаси.

15
В Чехия примерно също са го въвели така, чувал съм и че в Русия и до някаква степен в Германия също е така. Пък в Англия и Франция имат някакви кодове които вече не означават почти нищо.
Не позна за никоя от 5-те държави.
- Чехия - буквата означава регионът
- Русия - в дясното поле зад черта е номерът на областта, отгоре над него е руският флаг
- Германия - стандартни съкращения на окръзите (Bezirk) с 1, 2 или 3 букви
- Англия (нови) - първата буква дава региона, заедно с втората - графството, цифрите означават годината на първа регистрация (11=първо полугодие на 2011, 61=второ полугодие на 2011)
- Франция - в дясната синя лента има двуцифрен номер на департамента (номерът на департамента фигурираше във всички предишни формати - още от черните номера със сребристи букви и цифри)

Без регионална идентификация е в Албания, Италия, Унгария, Испания, Португалия, Холандия, скандинавските и може би, прибалтийските.

16
Оптимистичният вариант е ТБ 4 и ТБ 2 да си разменят интервалите в разписанията им. 4-ката да е на 7 минути сутрин и вечер в пик делник със съчленени тролейбуси. 2-ката да мине на къси тролейбуси с интервал 12 минути в час пик сутрин и вечер делник. 2-ката се скъсява до Борово, а 9-ката се удължава до Бъкстон с 2 коли повече.
Вариантът е много добър. Евентуално ако пробегът до Дружба-2 стане преголям, може да има сгъстяваща линия ТБ12 от Хаджията до Орлов мост-Гурко. В  перспектива, когато Линия 3 бъде изпълнена докрай, ТБ12 да ходи до Левски, а ТБ1 да се разреди, а открилият се луфт по Опълченска бъде запълнен с коли по ТБ5 и 7.

От другите линии - А86 и А79 могат "да си сменят шапките", за да довеждат до метрото: А86 от Сточна по Моста Чавдар-Вл.Вазов-Васил Кънчев-Малашевци, А79 от Сточна-мелничен комбинат-Резбарска-Макгахан-Тодорини кукли и по пътя си. А90 може също да минава по Тодорини кукли до пускането на следващите метростанции в експлоатация.

17
Кръстовището на Гешов и България де , да  уточня все пак  :)
Парите се пренасочиха заради неудачния проект - неголямо кръгово и спирки на МГТ, отдалечени от метростанцията. Дали изобщо се прави нов проект - не е ясно. Но е ясно, че "лампионът" не става.

"Балканстрой" влезе в процедура за фалит
Де юре Балканстрой фалира. Де факто се прероди в "БС Конструкция" ЕАД и си работи по обекти. Нещо като ЦСКА.

18
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 30.11.2018, 23:41:10 »
Че всички от първата спирка ли трябва да се пълнят? Да не би да има много пътникопоток на Пейфил примерно?

19
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 30.11.2018, 14:22:07 »
По-скоро междинната станция там трябва да се промени в двупосочна за да може лифта да се използва за довозване за вечерното каране.
Определено. За целта кабинките трябва да се електрифицират и осветят.

20
За новото трасе през Спартак освен водачи, няма ли да им трябват машини?! ;)
То затова е най-добре да удължат ТБ7 вместо да правят чистак нова линия. След като в края на 2019 Метролиния 3 достигне Хаджията, ще може да се вземе нещо от ТБ2 и ТБ1.

Pages: [1] 2 3 ... 629