Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 634
1
В момента,в Астана се строи скоростен трамвай,който трябва да е готов в края на 2019г.Той трябваше да бъде построен през комунизма!!
По време на комунизма Астана, тогава Целиноград, е било глухо градче из пустошта. Столица беше Алма Ата, сега Алмати, която беше най-големият град в азиатската част на СССР. Разбира се, там си има и метро, но казахите решиха с милиардите от петрола и газта да си спретнат нова столица в нищото. Явно нямат намерение да правят Астана милионен град и затова транспортните им намерения се простират до скоростен трамвай.

Вижте как можеше да се реши проблема при нас,докато бяха затворили участъка м/у МС Сердика и МС Софийски университет.
Пътникопотоците и честотата на московското метро са несъизмерими с нашите. А и промяната не е в идеалния център,  а оттатък вътрешния ринг (Садовое кольцо).

2
Склонен съм да приема всичко, което прави возилата на МГТ по-видими (без дълги светлини, разбира се). Иначе и челните табели на возила с налични и работещи електронни или табели в обособени клетки биха могли да се тълкуват като ограничаване на видимостта, което е забранено по чл.105 ЗДвП, но съдът е на друго мнение.

3
Може, може,но първоначалната идея беше ТБ6 който да създава алюзия с ТМ6. Нали ореваха света за закриването на въпросната линия която всъщност не е закрита, а пренасочена към Иван Вазов.
Първоначалната идея беше ТБ3: Гоце Делчев - Надлез Надежда. Виж по-назад в темата. Ако считаш за идея ТБ6: Люлин-Сточна гара-СУ-Нансен-Лозенец-Гоце Делчев, това по-скоро беше слух или клюка в темата, отколкото сериозно намерение с разкладка на коли. А и този маршрут нямаше почти нищо общо със закритата/пренасочена ТМ6. Основната спирачка на всички идеи е недостигът на возила и шофьори, съответно трябва да се върви по най-тънката лайсна.

4
Само с един автобус може да се прави връзка от летището до N4. Ето сметките. Рингова нощна линия няма как да се върже с останалите, тъй като 4-те диаметрални линии приблизително по едно и също време достигат крайните точки, т.е. Младост-4, Студентски град, Гоце Делчев и Овча купел.

5
А защо ТБ7, а не ТБ6? Нали искаха вместо трамвай тролей със същия номер?
Какво общо има номерът и как може да е елемент от нечие искане? Колкото до избора на 1 от 2-та действащи ТБ-маршрута 6 и 7, изтъкнах аргумент, че едното е удължаване със загуба на връзки само до 6 септември и Одеон, а другото е смяна на маршрута със загуба на връзки с Ботев, Женския пазар/Лъвов мост и Сточна гара. Отдавнашен принцип на СО е да сменя маршрути само в много краен случай, пък даже ако за 10000 се подобри обслужването, а се влоши за 10.

6
Форумът не е кенефна говорилня, независимо дали има или няма избори наскоро. Сблъскват се само аргументи, а не квалификации. За подобни квалификации към обществени личности, партии, държави и прочие следва да си потърсиш друго поле за изява. Ако имаш аргументирани несъгласия с Монов, Мадуро или арменския поп, можеш да ги изтъкнеш, без да използваш епитети.

Последните два поста ще бъдат изтрити като оффтопик.

7
Вярно ли е, че в гараж "Малашевци" конфискуват жълтите жилетки на водачите, за да не протестирали или е партенка?  Ако е така, е сериозно нарушение на ЗДвП. При това положение би трябвало автобусите да не излизат на линия заради задължителна неокомплектовка по закон.

8
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 14.02.2019, 13:59:39 »
Експериментът сигурно е бил, може ли между входа на един блок и асансьора да няма стъпала, така че инвалидите и майките с колички да нямат проблеми. Със сигурност в Германия, Франция и Холандия са го били измислили по това време, но у нас си е било експеримент.

9
Автобуси / Re: Автобусни дискусии
« on: 13.02.2019, 22:14:54 »
Иначе В14-20, ако не беше румънската "основа" и липсата на адекватни части си е много добре измислен автобус, на световно ниво.
След досега ми през последната година до "световното ниво" на В1320/1420 мога само да се изсмея на подобно твърдение. Колкото до митологизираната поръчка за Гърция - 200, произведени в България през 1982 и 100, произведени в Гърция под марката Атлас през 1984, техният жизнен път завършва за 10 години. източник. Общо взето в София дори употребявани автобуси служат по повече от 10 години.

10
Анализът на Щирлиц е съвсем точен! Повечкото извънредни часове носят повечко парички. Като компенсация на това разписанията са разтеглени и водачите не са принудени да шофират като Шумахер, за да се впишат в тях. Ако се позабързат, то вероятно и часовете на водачите ще понамалеят, а значи и фрапантните количества извънредни. Но надали водачите ще са вдъхновени с по-малко пари и повече изхабени нерви. Така че най-вероятно ще се пошуми още седмица-две и нещата ще си продължат както са били винаги през последните 50 и повече години.

11
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.02.2019, 00:35:09 »
На картата от 1988 си има Община Връбница (райони станаха по-късно) в сегашните ѝ граници (вкл. Модерно предградие), т.е. най-вероятно тя си е същестувала от началото на новото административно деление от 1987. Кв. Република - и тогава, и сега е към Община/Район Люлин, както и правоъгълникът с индустриалната зона между Европа, Панчо Владигеров, жп.линията и СОП. Преходът на Модерно предградие от 3-торайонната община Люлин към 2-рорайоната Връбница е станал тогава - през 1987, дотогава границата е жп линията.

Исторически погледнато, Връбница си е стар топоним, отделен от Надежда. Вероятно две общини са, за да се раздели някак си районът от 6 Надежди, 2 Обели и няколко села. Ако Волуяк и Мрамор бяха към Нови Искър, щеше да е прекалено обширен районът/общината.
Макар че 24-те общини от 1987 никак не са равностойни за разлика от предишните 6 градски района плюс селския Девети септември плюс новоотцепените райони-мегакомплекси Люлин и Ботев (=Дървеница+Студентски град+Младост).

12
Последно - КОЙ е изключил блокировката?

13
Фактът, че първият бракуван от серията е чак на 23-тата ѝ година по софийските улици, означава, че конструкторите от Мерцедес Тюрк не са за подценяване. Ще съм много учуден, ако MAN Lion's City достигне това постижение.
Очевидно не са гонили технологичен и екологичен автобус, след като таргетът им е Близкият Изток и източната част на бившия соцлагер. Целта да се създаде примитивен, но здрав автобус е определено постигната.
По онова време доларът струваше 30 лева и това е всичкото ново, което СО можеше да си позволи. Другото бяха изпаднали от ГДР возила.

14
6 месеца.

При мен беше сумирано отчитане на работното време на 3 месеца. От Нова година имало промяна и УЧР ме кара да пиша графици за отчитане на работното време всеки месец, което води до известни проблеми.
Не е паднало това за СИРВ над 1 месец и никога няма да падне. Предназначението му е месеци с по-малко часове да се компенсират с месеци с повече часове. Но ако всеки месец сте около нула или малко плюс, наистина няма смисъл от сложната отчетност.
Друг е въпросът, че още от миналата година - юли месец има по-строги изисквания за отчетност, а именно - предварителни графици, с които всички са е запознали, причини, заради които са променени и т.н. Теоретично новите текстове в НРВПО влязоха от януари 2018, но първоначалните бяха толкова безумни и неграмотни, че не работеха и се наложи преправянето им. Затова ГИТ не е ровила много през миналата година.

15
Така е и в транспорта, и във фабриките, и в болниците. Работниците са доволни от по-добрите доходи, които си докарват, а се дига шум, когато се случи сакатлък. А и не само у нас. Само си помислете, колко катастрофи се причиняват от заспали турски тираджии.

16
Максималното допустимо по КТ е 3 месеца.
6 месеца.

17
Извинете, каква е причината да изтриете постовете ми?
Нищо не е трито, а е преместено в тема "Автомобили"

18
Quote
В обратна посока - сегашният маршрут на тролей 7 до Петте кюшета се запазва, след това по бул. „Прага” през тунела на НДК и до „Лозенец”.
Това са някакви свободни съчинения, нищо в това изречение не отговаря на истнината. Нито има сега тролей 7 през петте кьошета, нито през Прага ще стигне до НДК-то в тая посока.
Титулярният маршрут към настоящия момент е до Одеон, значи минава през Петте. Промяната до Сточна гара е временна заради изграждането на метростанция.

19
Въпроси / Re: От/до Летище София
« on: 08.02.2019, 20:10:35 »
Вместо това може да тръгне от Т1 към 23:30, за да хване последното метро в 23:50

20
В някои дни може да е имал по-малко от 8 часа. Иначе би било доста фрапантно. С контрола върху извънредните часове се занимава Инспекцията по труда. Залагане на извънредни часове в предварителния график е абсолютно забранено по новия чл.9а на Наредбата за работното време, почивките и отпуските. Допуска се по производствени причини оперативно да се получат извънредни часове - отсъствие на служители, извънредна поръчка и т.н.

Pages: [1] 2 3 ... 634