Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 664
1
С едно трирелсие по Алабин-Св.Неделя-Мария Луиза-Екзарх Йосиф би се получила ос ЦБ3-Ботевградско шосе - нещо като компенсация за първия проект на Метролиния 3. Разбира се, и с реализация на връзката от Красна поляна до Овча купел.
Но всичко е минало свършено. Говорили сме ги много пъти в темата 1435 vs 1009. Можем да регистрираме пълна победа на 1009: до момента имаме 0 (нула) нови трамваи на 1435 и 0(нула) нови километри през 21-ви век.

2
Като човек живеещ до македония и ползващ трамвайните линии там, бих казал, че не трябва да се допуска повече трамваи да преминават през Алабин, защото ще стават огромни скупчвания на трамваи и оттам закъснения. Още повече, че считам двойните спирки на Македония за лоша идея и трябва да бъдат премахнати.
Почти никой не прави двойна спирка на Македония, поне в посока Съдебната палата. Относно тм7 по Мария Луиза - няма да е добра идея Ботев да остане без най-редовната си линия. 6 и 12 няма накъде повече да се разреждат, даже трябва да се сгъстят според мен.
ТМ1, 6 и 12 малко ли са, без да броим тройката? Но Емо е прав, че при размяна на 7/12 Алабин ще се натовари значително с трамваи.

3
Абе за високи блокове, строени преди 1977, човек трябва да има едно наум. След голямото земетресение антисеизмичните изисквания сериозно са променени.
но те са издържали през 1977 без сериозни повреди, нали? от началото на 70-те са и високите блокове в Иван Вазов, близо до читалище Петър Берон. у нас винаги е имало антисеизмични изисквания, особено след 1928 г.
О да, в цялата страна има много високи блокове, строени преди 1977. Специално в нашия квартал - "Възраждане" в Русе поправяха конструктивно 2 от тях след земетресението през 1977 (все пак в Русе беше доста по-силно от София).

4
Благо, и сега има стрелки по направлението НДК - Св. Неделя. По тези криви вървеше тм 9 до Дървеница.
Моя грешка - става дума за автоматични стрелки, които по някакви причини не можело да се поставят.

5
Нормалното междурелсие беше в контекста на налична експанзия по цялото западно направление - Овча купел, Захарна фабрика, Западен парк, Люлин плюс Цар Борис III. Експанзията спря на депо Красна поляна преди 20 години без особени перспективи за продължение (в проекта за реконструкцията на трасето по Цар Борис III май е споменато оставяне на възможност за някогашен преход). Така че, най-вероятно трасето ще е на 1009, но така пък може да се свърже с радиалните клонове по България, Черни връх, Симеоновско шосе и Климент Охридски, а и на Овча купел, ако има повторна реконструкция от Бъкстон до Цар Борис III.

6
Малко необясними размени.
8+10, разбира се, е недоразумение! Все пак целта на ТМ8 до голяма степен е да обслужва хората от Люлин, живеещи и работещи в центъра, а не да им прави екскурзийки до Западен парк!

Размяната на 6 и 7 също е неудачна. Двата трамвая са с доста различни интервали, като сгъстения интервал на седмицата е заради южния ѝ клон - Борово. В другата посока - колкото по-къса, толкова по-добре. Даже е под въпрос натоварването на ТМ7 от Хан Кубрат до надлез Надежда, но все нещо трябва да върви дотам.  В Обеля и Надежда натоварването не е толкова значително, та да се оправдае сериозното увеличение на пробега.

Размяната на 7 и 12 по Мария Луиза/Ботев е нереализируема заради липсата на стрелки от Алабин към Петте кьошета и в обратна посока. Ако такива бъдат направени, би било смислено, но с маршрут на ТМ7 до Хан Кубрат.

Реално ТМ18 е сегашния ТМ4, а ТМ4 е сегашния ТМ18, пренасочен към Княжево вместо към Орландовци. След като и ТМ12 я изваждаш от Мария Луиза, просто се губи връзката на Графа с Метростанция Сердика, Лъвов мост и Халите. По-читав вариант вместо безсмислената размяна на 5, 4 и 18 е по Цар Борис III да са две синхронизирани линии - примерно ТМ5 до Журналист, ТМ4 - до Орландовци.

Съмнителна е необходимостта от 2 линии до Хладилника. Ако единичните десетки се пълнят, по-лесно е да ги скачат в СМЕ.

7
Малко в страни от темата. Някой минавал ли е под бул. Цариградско шосе на мястото където беше ЖП линията, или поне виждал ли е какво е там, съшествува ли тунелът, зарит ли е т.н. аз никога не съм бил наблизо.
Това е фоторепортажът ми от последните дни на жп линията през 2011. Там има и анализ на шансовете за трамвайно трасе: https://forum.gtsofia.info/index.php?topic=314.msg235363#msg235363

8
Абе за високи блокове, строени преди 1977, човек трябва да има едно наум. След голямото земетресение антисеизмичните изисквания сериозно са променени.

9
Пресичането е еднопътно, съмнително е, дали височината е достатъчна за трамвай с ККМ, между бившата жп линия и Гемето има река, която е някъде при Психото, абе ... проблеми. Наистина не си струва подобен героизъм за съмнителен пътникопоток. Ако има такъв пътникопоток, направо да пробият метролиния 3 до МС Г.М.Димитров, но силно ме съмнява да се случи това.

10
Все пак от България до Черни връх е оставено място, докато от Бъкстон до Цар Борис III - не и там наистина "едва ли някога ще се изгради". Едно удължаване на ТМ10 покрай Парадайс мол по Каблешков и България до Борово ще е доста полезно.

11
На 1009 мм има достатъчно полезни връзки, които може да се направят - по България, Черни връх, Климент Охридски. Пропускам Овча купел поради неоставянето на място за трамвайно трасе в участъка ЦБ3-Бъкстон.
Индустриалната зона по Искърско шосе не е това, което е била, когато са замисляли рингът да тръгне оттам. Освен това пресичането на Винарово колело е силно проблемно предвид необходимостта от трето ниво и наличието на 2 реки наоколо. Но връзката от Малинова долина и Студентски град към югозапада е далеч по-полезна и перспективна, докато за връзка със Слатина и радиуса на Метролиния 3 е достатъчен автобус или тролейбус.

12
Някога имаше шорткът Хитрино-Шумен над гара Каспичан. Даже влаковете Русе-Шумен-Комунари-Бургас и Плевен-Шумен-Варна обменяха вагони на Шумен. Но видно от Гугъл Земя, този шорткът е демонтиран и до Самуил със смяната на посоката в Каспичан ще излезе по-бавно, отколкото през Русе. А и традиционно този влак винаги е минавал така. Все пак той не е предназначен само за връзка между началната и крайната си гара: той прави и връзка на села от Разградска област с областния им център.
Даже през 80-те влакът се движеше още "по-направо": Силистра-Русе-Дъбово-Карлово-София.

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 31.05.2020, 08:44:28 »
Не мога да се ориентирам за коя манифестация говориш, но повечето от тези снимки според мен са правени през 1967.
Пак на същото място, но с query-то на София 100. Има няколко снимки от манифестация с автор Yuryi Abramochkin и те са от 1974. На срещата на бай Тошо с Косигин гербът също е новият - след 1971. Както посочи bigblondewolf, юбилейната сесия на СИВ също е през 1974.

За тези на А. Величков съм съгласен, че поне някои от тях не може да са от 1974. Примерно пред хотел Рила са само коли от 60-те, а през 1974 все пак имаше доста Москвичи 408, 412 и Жигули. Той е датирал всичките си по-стари снимки на 01.10.1974, което очевидно не е точно.

На снимките от други автори тази на хотел Плиска също няма как да е от 01.06.1974. По това време бул. Ленин трябва да е разрушкан. А тук няма и следа от реконструкция, не се вижда даже тролейна ККМ (т.е. е преди 1971 според данните на mlk) и колите също не са като през 1974 - само едно Москве, което може да е от 1967 нататък.

14
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 30.05.2020, 20:30:03 »
Разгледах цялата поредица от снимки на автора (всичките от които са датирани от 1.10.1974) и според мен снимките трябва да се датират към 1967 г.
На манифестацията има плакат с 30=1974-1944, но там са снимките на някакъв руснак.
От друга страна бул. Цариградско шосе (Ленин) не е ли бил в новия си формат за същата тази 30-годишнина? На снимката пише, че е от 01.06.1074, а няма и помен от стартирала реконструкция. Най-вероятно датировката на някои снимки на А. Величков не е точна.

15
Всяко пътно платно ще е 2 ленти + 1 за БУС лента + велолента на прехода към тротоара. Най-тъпото е да има отделно буслента и отделно - трамвайно трасе. Не знам какво ги смущава да направят десните ленти точно по този начин - без никакви перони.

16
Обичайните вечерни разписания се възстановяват без нощните: решено на Сесия на СОС -  източник. Предполагам, че за по-лесно ще карат направо по летни разписания.

17
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 27.05.2020, 12:00:50 »
Предполагам ако спечелят не пречи да си поръчаме стандартния дизайн за градски автобус да ни направят.
Да бе, ако спечелят Мерседес, можем да им поръчаме дизайн на Москвич да направят! Това да не ти е работилницата на Красно село? Автобусите са такива, каквито са ги направили дизайнерите на съответния производител. Поръчват се само екстри и оборудване.

18
Quote
Метрото в Солун ще бъде управлявано от частна компания

Автор: money.bg   26.05.2020 10:20:59
Източник: iStock

Управлението на метро системата в Солун ще бъде поверено на частна компания, заяви в понеделник министърът на инфраструктурата на Гърция Костас Караманлис, цитиран от Kathimerini. Очаква се метрото в града да започне работа през април 2023 г.

Правителството е решило да отдаде управлението на метро системата на частна компания чрез търг. Очаква се процедурата да започне съвсем скоро, тъй като тя ще продължи поне две години и половина. Министърът обеща, че влакчетата ще тръгнат през април 2023 г., въпреки че работата беше забавена заради археологически разкрития. Проектът струва €2,26 млрд. и получава финансиране основно от Европейската инвестиционна банка и Европейския фонд за регионално развитие, както и от правителството на страната. Строителството е дело на гръцко-италиански консорциум, надзираван от държавната Attiko Metro.
Източник: https://money.bg/business/metroto-v-solun-shte-bade-upravlyavano-ot-chastna-kompaniya.html

Нови две години добавени в поредния предпоследен срок. Ако 1988 се брои като реално начало на проекта за метро (защото идеи е имало още от 1918), засега стартът ще му е на 35-тата година. Хубавото е, че развитието му ще тръгне от по-престижната югоизточна част на града (направление Халкидики). Градът е много по-дълъг, отколкото широк, така че една линия ще подобри сериозно транспортната ситуация.

19
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.05.2020, 22:15:58 »
412 имаше серво на спирачките,  всъщност това е първият подобен съветски автомобил. 408 нямаше такива неща и спираше на честна дума.
Спирането беше от малкото позитивни неща за Москвича 412И на родителите ми. 75-те конски сили му помагаха да се справи с баирите, но беше доста тромав в сравнение с Жигулите, имащи само 61 конски сили. На междуградско харчеше към 10 л/100 км. Тъкмо затова дефорсираха наследника на 412 - 2140. Силовият блок дефектираше доста.

20
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 25.05.2020, 19:05:03 »
Чудесна хронология. С малко уточнение - 412 винаги са били със скоростен лост на пода, даже преди 412И. Свалянето на лоста от кормилото на пода през 1973 е за 408И. Даже старите 408-ци бяха с една предна седалка (такава беше и Волга ГАЗ 21).

Pages: [1] 2 3 ... 664