Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - tiristor

Pages: [1] 2 3 ... 278
1
Трамваи / Re: Т6М-700/М (701-729, 801-863)
« on: 26.09.2020, 22:33:46 »
ОТ 701 до 712/13 са били с конфиурацията малко-голямо тип София 100.

2
Идеята е от 01.10 тм 6 да се обслужва от единични чешки, като колите си остават намалени - 10.. Абсолютно безумие.
А къде ще ходят българските?

3
Много ценен филм за трамваите през 1996 г. сниман от германец.

Участват "актьорите" 854 по 12, 438, 762, 782, 316 по 1 и др. :)


4
Въпроси / Re: Костинброд
« on: 18.09.2020, 23:03:18 »
Имало ли е някога линия от градския транспорт, която е ходила до Костинброд?

5
89 върви ли още? Отдавна не съм го виждал в движение. Надявам се да не го бракуват.
Доколкото знам от 1-2 години е спрян, не е бракуван, но е с демонтирани части и едва ли повече ще тръгне.

6
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 11.09.2020, 23:23:58 »
1206 е по 5-Б :)

7
Трамваи / Re: Т8М-300(България 1300)
« on: 11.09.2020, 23:21:15 »
А Българията мисля че е 325 - имаше сини цифри за инв.номер под стъклото вдясно.
Зад нея е някой от 726-729.

8
Мисля че това е 107. Много хубава снимка :)

9
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« on: 02.08.2020, 08:09:12 »
СА има много по-сериозни проблеми от това дали даден автобус е с демонтирани (преместени) тасове.

10
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 28.07.2020, 21:33:49 »
431 дърпа 92, някъде 1999-2000 г. Тук май още не е крив :neznam:

11
Разни / Re: Моделизъм
« on: 24.07.2020, 23:05:14 »
Имаме си великолепна диорама - Депо Клокотница в мащаб 1:43, перфектен декор за моделите :)
Благодарности на Емил Михайлов и Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".
Редно е да се каже, че макетът е изработен от Албена Цветкова, дъщеря на мой колега. Това е било курсова задача, прегледана е, оценена е и вече става за експонат.
Добавено.

12
Разни / Re: Моделизъм
« on: 23.07.2020, 20:02:54 »
Имаме си великолепна диорама - Депо Клокотница в мащаб 1:43, перфектен декор за моделите :)
Благодарности на Емил Михайлов и Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура".
Автор на макет-диорама "Клокотница" - Албена Цветкова

13
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 23.06.2020, 13:04:28 »
От фейсбук група "Машина на времето София".
90% съм убеден,че това е 407. Ако се загледате, личи червения скоч под формата на "V" по предницата - с това се отличаваше тоя трамвай.

14
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 17.06.2020, 15:34:58 »
Нещо много бързо са заминали една част от тези трамваи. Попринцип живота трябва да им е поне 30-40 години. Опожарения на Клокотница ясно, ама другите защо толкова бързо са заминали, като чета тук още през 90-те. Тая серия наистина май се е оказала доста по-некачествена от предходните София и София 70 въпреки иновативния си дизайн за времето.

И карданните след тях, въпреки че имат почти същия кош явно са били доста по-качествена изработка, щом и до днес има в движение.
София-100 никога не са се славели като качествени. Имали са проблеми с гредите, освен това характерното изкривяване на коша при движение, заради което много от тях имаха арки, а някои като 403 имаха и малки арчици над всеки прозорец.
Освен това аз не помня София-100 с нормално парно. Което е странно, защото много от Българиите нямаха проблем с парното, там във вагони като 309, 311, 325, в повечето случаи беше топло и приятно през зимата.

15
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 16.06.2020, 22:05:15 »
443 също беше основно по ТМ6, беше една от най-бързите Софии, или поне с ужасно бърз титуляр втора смяна със сигурност, чудех се навремето къде изчезна, според Спирка.орг е изгорял през 1996 ако не се лъжа. Заедно с 407, 423, 437 и 438 ми беше любимия от редовните по шестицата.
Аз го видях как горя на Ботев и Клокотница, един следобед, погоря си стабилно, макар и не чак до основи. Но явно това е била причината за бракуването, защото после така и изчезна. Тогава една руса ватманка го караше. Дано се намери снимка, беше наистина страхотен трамвай.

Друг, който никога не съм виждал, е 451. Дали изобщо е бил някога на линия след 1990, не знам (някои като 422, 436, 439, 453 съм ги виждал много рядко, което значи, че са били предимно резерва).

И един млад господин имаше титуляр на 443, невероятен състезател - май след 414, 425 в последния ден на тези трамваи, 433 и 449 (накрая 465) това ми е било най-бързото возене на София. 451 съм го виждал веднъж или два пъти, изглеждаше страшно добре, беше жълт във време, в което вече почнаха да ги боядисват оранжеви, май именно по шестица съм го виждал, началото на 90-те, но никога не съм се возил, после се изгуби завинаги. 436 съм го виждал единични случаи, 453 съм се возил и беше отвратителен, но 439 никога не помня да ми е попадал в полезрението.
Този 439 ще си остане загадка кога изобщо е излизал, щом според спирката и трансфото е бракуван чак 2002 г., но почти никой не помни да го е виждал.

Иначе забравихме 400 и 410, които също бяха на 6. За 400 даже имам спомен (смътен), че беше по-скоро бежов, вероятно останка от детската разцветка, после към края на дните си беше жълт като останалите.

16
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 16.06.2020, 18:15:59 »
443 също беше основно по ТМ6, беше една от най-бързите Софии, или поне с ужасно бърз титуляр втора смяна със сигурност, чудех се навремето къде изчезна, според Спирка.орг е изгорял през 1996 ако не се лъжа. Заедно с 407, 423, 437 и 438 ми беше любимия от редовните по шестицата.
Аз го видях как горя на Ботев и Клокотница, един следобед, погоря си стабилно, макар и не чак до основи. Но явно това е била причината за бракуването, защото после така и изчезна. Тогава една руса ватманка го караше. Дано се намери снимка, беше наистина страхотен трамвай.

Друг, който никога не съм виждал, е 451. Дали изобщо е бил някога на линия след 1990, не знам (някои като 422, 436, 439, 453 съм ги виждал много рядко, което значи, че са били предимно резерва).

17
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 14.06.2020, 08:52:30 »
460 приключи земния си път по линия 6, след като в задницата му спря 312 по линия 1.
709 е удареният . 460 го бракуваха заради скъсани греди на геленка на втора секция.
Ето тук си личи как на гъбра на кабината на 312 пише 460.
Разбира се, на тая предница не й върви, защото както знаем след няколко години налази 465.

18
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 13.06.2020, 22:05:37 »
Когато правих табелите на 460 , не помня, 1990 мисля беше, 439 беше минал скоро ОР Запълних му прорезите на инвентарните номера, както се правеше някога в ЗТС. Но скоро спря да излиза на линия и замина.
По-късно съм го виждал, може би 1995г. Чистачката му беше закрепена на стъклото горе, не долу, както е нормално.
Тогава явно е било масово явление - лятото замразяват няколко трамвая, които съответно се разграбват, и есента поради липса на части и титуляри - под ножа.

19
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 13.06.2020, 18:46:22 »
Щом не помниш 460 на 12 - малък си .
407 беше титуляр на 6 , когато беше в Банишора. Не го помня в Красна Поляна.
Дете на Демокрацията съм - възможно е.
Но се учудвам, че ти пък не помниш 407 на 11. Това беше най-разпознаваемия трамвай в София около 1997-1998 г. :D

Имаше един 439, който ми бяга. Един единствен път съм го виждал, след ремонт, лачен та лачен. Може би е бил на 6, заедно с 437 и 438.

20
Трамваи / Re: Т6М-400(София-100)
« on: 13.06.2020, 09:22:03 »
На 11 си спомням тези: 402, 407, 408, 412, 414, 424, 426, 428, 430, 432.
На 12: 436, 446, 447, 448, 450, 452, 454, 456, 458, 462, 464, 466
На 19: 413, 417, 419, 425, 440, 453, 457, 459, 467. Говорим за 19-ката от Н.Петков до Дървеница). В същия период на 19 съм виждал и много Софии (65) като 659, 660, 661, 664, 666, 673, което значи, че е било около и преди 1993 г.

Pages: [1] 2 3 ... 278