Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sixkiller

Pages: [1] 2 3 ... 72
1
Други градове / Re: Габрово
« on: 08.10.2018, 05:25:41 »
По принцип в Габрово напоследък боядисват старите МАН-ове по същия начин, изцяло в син цвят, поради което реших, че и този е пребоядисван на място. От Стара Загора със сигурност купиха за резервни части поне 1 метанов МАН (3-то поколение), който е коментиран и сниман по-назад в темата.

А защо им е на ОПТ съчленен стар МАН също остава загадка. При налични 2 броя Citaro Irvine (единият от които успешно превърнат в донор), да купуват през 2018 г. 2-ро поколение МАН говори за много лошо ниво на поддръжката. Изобщо, при невъзможност за поддръжка дори на наличния подвижен състав, защо на ОПТ са им необходими нови автобуси (част от които - дори електрически!) ? Въобще необходимо ли е да съществува фирма като ОПТ, която видимо не може да се справя с една от основните си задачи - да изпълнява линиите от градския транспорт?

Неведнъж съм казвал, че от град-образец по отношение на обществения транспорт преди 14-15 години, днес Габрово и самата фирма ОПТ въобще не са това, което бяха, и при двете - "благодарение" на кадърния мениджмънт. За този период от време, една работеща и издържаща се фирма бе доведена до състояние пред фалит, а същевременно много хора се отказаха да използват въобще обществен транспорт и потърсиха съответните му алтернативи. Тези проблеми обаче няма как да бъдат решени с купуването на няколко нови (+ някой друг стар) автобуса.

2
Други градове / Re: Габрово
« on: 05.10.2018, 20:27:40 »
Eто официалната позиция на общината:

34 автобуса за Общински пътнически транспорт до следващото лято

Quote
Общинска администрация Габрово работи по няколко процедури за доставка на общо 34 броя автобуси за обслужване на линиите на градския транспорт.

При пазарни цени от около половин милион лева за един нов автобус с двигател с вътрешно горене или малък градски автобус на ток и почти два пъти повече за дванадесет метров автобус на електричество, за съжаление, не всички необходими превозни средства могат да бъдат фабрично нови. Въпреки това, до началото на следващото лято се очаква да бъдат доставени 14 броя чисто нови автобуси, от които 3 броя дванадесет метрови на природен газ, 3 броя електрически дванадесет метрови и 8 броя електрически с дължина до 9 метра.

Подготвя се предложение за осигуряване на 500 000 /петстотин хиляди/ лева от бюджета на Общината за 2019 г., за доставка на 10 бр. употребявани, но много добри метанови автобуси, каквито към момента масово се използват в Западна Европа. Очаква се те да бъдат доставени в началото на следващата година.

Много важно е да се осигурят и резервни автобуси, които да се използват когато някое от наличните превозни средства, поради повреда, временно излезе от строя. В най-кратък срок – до началото на зимния сезон ще бъдат осигурени добре поддържани автобуси от столицата. Целта е да се ограничат в максимална степен пропуските при изпълнение на линиите в зимния сезон, когато автобусите дефектират много по-често.

https://gabrovo.bg/bg/news-article/7182

Обърнете внимание на прикачената снимка (от статията е) и ако може, нека някой каже какво прави МАН със старозагорска регистрация в гаража на ОПТ с тяхната ливрея.

Най-лесно ще е да дадат линиите на концесия с изискване автобусите да са на максимум 10 години. Така общината няма да ги е грижа за поддръжката на автобусите, защото това ще е работа на частниците. Тяхната работа само ще е да наблюдават колко качествено се поддържат возилата.

Те могат да ги дадат на концесия, но няма да намерят концесионер. Дори преди 1-2 години частната фирма Бета бус, която обслужваше двете градски линии №3 и №13 се отказа от тях и ги върна за изпълнение на ОПТ. Истината е, че градът е дълъг, линиите са дълги, хората масово не използват градски транспорт, което води до натрупването на големи загуби, съответно концесията не би била ефективна, поради което не се намират и кандидати. При това положение общината сама ще трябва да се справя. Вече "лошите тролеи", които пречеха и само генерираха загуби, ги няма. Защо ли общинската фирма не започна да работи на печалба? След години обещания за модерни и нови автобуси, накрая стигнаха до положение да купуват стари автобуси от София на едро, за да могат уж временно да закърпят положението. Но според мен накрая ще стане така, че временното ще стане постоянно - т.е. тези потенциални софийски автобуси ще работят доста зими в бъдеще, а общинската фирма ще крета някак (ако междувременно не фалира).

3
Други градове / Re: Габрово
« on: 04.10.2018, 00:14:29 »
Габрово купува 10 стари автобуси от София за градския си транспорт

Quote
Габрово ще купи за нуждите на градския си транспорт десет 20-годишни излезли от употреба автобуси от София. За абсурдната сделка съобщи на пресконференция областният председател на БСП – Габрово и общински съветник в местния парламент Николай Григоров, който коментира взетото по време на последното заседание на ОбС – Габрово скандално решение.

Средствата за закупуването на старите автобуси, обслужвали две десетилетия столичани и гостите на София, са от икономии по различни проекти, реализирани от Община Габрово. Те са в размер на 51 386 лева, информира Григоров.

По думите му в решението, подкрепено с гласовете на управляващото мнозинство на ПП ГЕРБ, е записано, че автобусите втора употреба ще бъдат използвани като резервни при изпълнение на възложената градска транспортна схема, или по-точно „предоставени на Общински пътнически транспорт“.

Григоров информира, че по време на дебата в залата на Общински съвет – Габрово, социалистите са предложили към сумата от 51 386 лв. да бъдат прибавени и 12 700 лв. от изграждането на въжена стена в НУ „Васил Левски“ (бившето ОУ „Цанко Дюстабанов“) и да бъдат купени по-малко на брой автобуси, но по-нови.

„С общата сума, в размер на 64 086 лв., вместо да бъдат купувани 10 десет излезли от употреба превозни средства, Габрово можеше да придобие 2 или 3 сравнително запазени и в движение автобуси, с които да започне подмяната на автобусния ни парк“, каза общинският съветник от левицата.

Според него това би било крачка към обновяване на автопарка на ОПТ – Габрово, тъй като се оказва, че в последно време много от курсовете на градския транспорт не се изпълняват, защото автобусите се чупят и няма резервни части за тях.

„По време на сесията на ОбС – Габрово с учудване разбрахме, че с тези 51 386 лв. ще бъдат закупени 10 бр. автобуси, по 5 000 лв. всеки, произведени през далечната 1998 г. Ръководството на Община Габрово обясни на съветниците, че ще закупим излезлите от употреба автобуси на Столична община“, допълни още Николай Григоров.

Тезата на управляващите, че „София имала толкова много нови автобуси, че тези не им трябват“ той определи като меко казано абсурдна. „Не сме съгласни да прибираме боклуците на София, за да возим гражданите на Габрово“, категоричен бе областният председател на БСП.

По думите му решението, гласувано от съветниците на ГЕРБ, за закупуване на десетте 20-годишни автобуси, излезли от употреба на столицата, е било представено от управляващите в местния парламент като „голям успех и изгодна бизнес сделка“.

„Категорично сме против този подход Габрово да събира всички „трошки“ на Столична община и да се превръща в автоморга! На всеки нормален човек е ясно, че ако си карал и експлоатирал автобус 20 години по улиците на София той вече е изчерпал напълно своите възможности. Сега ще дадем 51 386 лв., за да отървем софийска община от нейната скрап. Нарязахме тролеите, за да купим уж електробуси, а сега – купуваме неотговарящи на стандарта силно амортизирани стари автобуси“, добави още Григоров.

Според него тази абсурдна сделка изобщо не кореспондира с намеренията на Община Габрово, в сферата на екологията и чистия градски транспорт. Той припомни, че последните години са се провалили няколкото търга в Габрово за закупуване на нови автобуси, сред които електробуси. Сменяни са параметри по тях.

„От октомври месец 2017 години по  новия проект за обновяване на транспортната схема се провеждат поръчки за закупуване на нови автобуси, които се провалят. Вече има две провалени поръчки“, посочи народният представител Кристина Сидорова.

По думите й в първата поръчка на Община Габрово е било заложено купуването на 12 електробуса и 3 автобуса, движещи се на метан, а при във втората поръчка се търсело обратното – закупуване на 12 метанови автобуси и 3 електробуса.

Gabrovo news -> http://www.gabrovonews.bg/news/134301/

Това вярно ли е?

4
Запалилият се, завчера, автобус на АМ "Люлин" е пътувал по линията София - Благоевград. Автобусът е Е 7672 КТ:



Снимки, видео и повече информация - bTV новините - https://btvnovinite.bg/bulgaria/avtobus-se-zapali-v-dvizhenie-na-am-ljulin.html

5
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 30.08.2018, 19:07:32 »
А защо не висок клас автомобил, втора употреба на реномирана марка, отколкото нова Дачия? Иначе в съотношението цена-качество за нов автомобил, още повече за служебен, Дачия наистина няма аналог към момента.

Мнението на matto е интересно, но според мен различното при нас е, че тук ако не всеки, то почти всеки е ползвал редовно и често МГТ за дълъг период от време преди да придобие правоспособност да управлява лично МПС или пък преди изобщо да е имал лично МПС. Но хобито си е хоби, то не пречи, понякога дори се развива към работа точно в сферата на МГТ. Защото ако имаш желание да управляваш автобус/камион/тролейбус, неизменно ще трябва да започнеш от някъде - като любител шофьор. Така че, според мен, личното МПС не пречи по никакъв начин на хобито.

6
По това,което се каза от вътрешният министър и другите с него пред журналистите излиза,че автобуса не е минал повторният си преглед в началото на месеца и може да е имал и някаква повреда.

По-скоро някой е забравил, че трябва да го мине пак преглед, отколкото че има неизправност. Откриването на леки и дребни неизправности в повечето случаи не пречи на минаването на преглед. Инцидентът е ужасен, но не е нужно винаги да се търси под вола теле - някак ми се струва, че тук става въпрос за лошо стечение на много обстоятелства и не е редно винаги да се обвинява шофьора.

7
Други градове / Re: Габрово
« on: 13.08.2018, 01:52:20 »
Някой може ли да даде информация за едно от най-новите попълнения в автопарка на ОПТ - MAN NL202 бежов на цвят, по всяка вероятност бивш берлински? Регистрационният му номер е 4244 или нещо подобно с четворки. 

8
Други градове / Re: Враца
« on: 31.07.2018, 18:10:20 »
Четейки последната статия, все едно се връщам в далечната 2002 година, само сменям името на Калин Каменов с това на Богомил Белчев (тогавашния кмет на Габрово), а смисъла на статията си остава същият. Още тогава въпросният кмет обясняваше наляво и надясно как за общината е по-изгодно да нареже тролейбусите и да ги замени с втора употреба МАН-ове от Германия.

Няма такова шоу:

Quote
Междувременно закупуването на нови тролеи още не изглежда кауза пердута в по-далечно бъдеще. В момента представители на Столична община, Община Враца и Община Габрово водят преговори в Еврокомисията именно за отваряне на нови мерки за финансиране на модернизация в градския транспорт. Така градове като Враца, изпуснали "влака" преди години, все пак биха могли да закупят еко возила за гражданите.

Ако след нарязването на КМ, община Габрово по някакъв начин успее да привлече средства за нови тролейбуси и за построяване на нова КМ, същите трябва да бъдат признати за майстори в "усвояването" на пари. Иска ми се да го видя  :rolleyes:

9
Вероятно всичките 5 благоевградски са произведени през 1991 и грешката идва от въведената година на производство във фототранс. Но и на други места е вписана тази дата незнайно защо. Факт е, че всичките са идентични, както външно, така и вътрешно. Единствено 3988 е пребоядисан някога в бяло, но не в Благоевград, тъй като под бялата боя ясно се виждаше избиващата на места жълта, особено преди да го бракуват.

10
Лошото е, че точно за тези автобуси (модификация 260.50) в Благоевград, почти няма информация за VIN-номерата им. Известен е само един номер, на този автобус: http://phototrans.eu/15,229578,10443.html , но същият е произведен през 1991.

VIN номер на автобуса на Динамо: 01971990
VIN номер на автобуса от Благоевград (3988): 2605019910212 

От данните може да се предположи, че сливенският е произведен в 1990 година, а благоевградския през следващата. Останалите 4 автобуса, на които нямаме VIN номера, са произведени през 1989 г. (според информацията във фототранс, но до колко е вярна без VIN няма как да знаем). Ако някой има информация за доставките на Икарус през 1989 и 1990 ще можем да разберем дали въпросните автобуси са от една партида и евентуално техния общ брой.

....Мирчо Гандев или Lion King One, "международен експерт по релсов и градски транспорт".....

off: това не е ли всеизвестния потребител от различните жп-форуми, който непрекъснато говореше за саваната, лъвове, хищници и други такива щуротии?  :D

11
РК 6713 ВМ на Bus Pernik продаден на "Бистрица-96" Благоевград.

18.07: по всяка вероятност е продаден още един бял МАН, вероятно от същата фирма.

Всички автобуси, обявени за продан от Бус Перник са в Благоевград.

ПП - актуална информация - към месец Октомври в Благоевград са: 

РК 0597 ВР - Neoplan N4516 CNG
РК 0225 ВР - Neoplan N4416 CNG
PK 8911 BM - MAN NL 313 CNG
PK 6713 BM - ~
PK 6715 BM - ~
PK 5432 BH - ~

Във фототранс съм добавил информация + WiN номера на посочените автобуси в Благоевград по марка/модел: http://phototrans.eu/24,10443,0.html


12
Русе / Re: Русе - автобуси
« on: 29.06.2018, 19:49:05 »
Амортизирана каруца пред разпад, но с електронна табела - снимките представляват перфектната карикатура за това как в България се усвояват милиони със съмнителна ефективност, опаковани с добри и приятни за ухото, но кухи обещания  :/

13
Други градове / Re: Враца
« on: 28.06.2018, 10:39:58 »
Лошото е, че от така написаната статия не се разбира нищо конкретно, още повече точно за нови тролейбуси. Подозирам, че за пореден път ще строят подлези, прелези, велоалеи, умни светофари и т.н. дейности, които в известна степен не касаят МГТ по начина, който си представяме в изброените 39 града.

14
Други градове / Re: Благоевград
« on: 06.06.2018, 12:57:34 »
Актуални са само за междуселищния транспорт и то само тези, изпълнявани от "Пътнически превози", защото на сайта са качени само техните курсове. Градските са copy-paste от стария сайт. Следното нещо не е валидно от поне 8-9 години:

Quote from: Линия 2, делник
От 01:06 до 30:06 увеличение на интервала с по 1/една/минута
От 01.07 до 15.09 интервал на движение 10 минути

А и не е особено разбираемо, може би само те си знаят какво са искали да кажат? Автобуси на интервал 7 минути няма от много време; дори има четири курса по линия 2 (сутрешните на кръгъл час, които отиват до Нови гробища) и при които интервала става малко по-голям от 10 минути, поради удължаването на курса. В резултат или автобусите закъсняват, или тръгват с минута-две по-рано от базата. Преди години курсът до Нови гробища тръгваше на хх:55 (т.е. 5 минути преди редовния курс), след което 5 минути по-късно, на кръгъл час, си имаше още един автобус. Така интервала между двата автобуса варираше от 5 до 7 минути, понякога се движеха почти един зад друг. Но явно липсата на пътникопоток е оказала влияние и тук.

Отделно на това, линия 5А не се изпълнява вече няколко години. Също линия 3 няма курс в 22:00 ч. от поне 7 години. Затова казвам, че на картата разписанията са относително актуални, защото съм ги правил на основата на едни хвърчащи листове, формат А4, които бяха разлепили по спирките преди около година. Официални разписания няма никъде. Тази година ще правят ИГТ, ще има и нов конкурс. Вероятно за това толкова време не правят нищо.

Временно ще бъде променен маршрутът на автобусна линия №2 заради ремонтни дейности на ВиК

Временна промяна в движението на автобусна линия № 2 ще бъде въведена от 09:00 ч. до 14:00 часа на 07.06.2018 година. Тя се налага заради планирано прокопаване на уличната настилка и затваряне на главната пътна артерия ул. „Георги Андрейчин“, в участъка между ул. „Преслав“ и пресечката за кръговото кръстовище на ул. „14-ти полк“, за превключване на потребители на ВиК от стария към новия водопровод.

Quote
Автобусите по линия № 2 ще преминават през улиците „Симеон Радев“, „Борис Ангелушев“, „Преслав“ и ще включва през ул. „Рила“.

Ремонтните дейности се извършват съгласно одобрената инвестиционна програма на „Водоснабдяване и канализация“.

https://www.blagoevgrad.eu/vremenno-shhe-bde-promenen-marshrutt-na-avtobusna-liniya-2-zaradi-remontni-deynosti-na-vik.html

15
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 02.06.2018, 11:31:19 »
Унищожи ги по начин, който да не позволява възвръщане на информацията по какъвто и да е начин - напр. счупи ги.

16
Други градове / Re: Благоевград
« on: 01.06.2018, 00:40:20 »
Транспортната карта е актуална към края на миналата година и е с най-голяма точност: https://scontent-sof1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/33615844_1762588587136086_1495445743463301120_o.jpg?_nc_cat=0&oh=f810dab65800720604c16801925c2d02&oe=5BC2A42F и пак с условието, че официални разписания не са публикувани никъде.

На сайтове, подобни на gradskitransport.com, avtogari.info и други подобни не трябва да се разчита в никакъв случай, понеже не са актуални, а са пълни със стара или абсолютно невярна информация и разписания. В местните сайтове информацията се актуализира по-често, а и практиката (поне моята) до момента не е показала наличието на сигурен сайт, съдържащ актуални разписания за всички големи и малки градове в страната.

17
Други градове / Re: Благоевград
« on: 25.05.2018, 18:51:45 »
И тази година абитуриент с автобус! Традицията продължава  :):



E 9666 МК (CNG) на Бистрица.

Снимка: http://pirinsko.com/izbi-ribata-abiturient-ot-blagoevgrad-dojde-na-bala-si-s--rejs-45995.html

18
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 19.05.2018, 18:09:34 »
Идеята, дадена от bigblondewolf е добра и работеща, само че не очаквай чудеса - от опит го казвам. Освен това, ако оставяш фиксиран размер на swap space на 4GB (както в случая), старай се да не препълваш HDD - гледай да има поне 5GB свободни.

Eто как става, видео:



Не знам обаче дали изобщо си струва купуването на SSD + RAM за толкова стар лаптоп. При всеки случай, ако имаш възможност, вземи нов от най-ниския клас, ще върши по-добра работа (пак с условието, че зависи за какво ти трябва - понеже лаптоп се избира според работата, която се очаква да върши) и няма да създава толкова главоболия.


19
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 17.05.2018, 19:58:18 »
Нищо съществено като техническа информация, но ще карам на сляпо: опитай вариант с преинсталация на операционната система. Сложи Windows 10 и ако има свободни слотове за RAM памет - купи и монтирай (щом е толкова стар - търси RAM втора употреба по възможност същата като тази, която е монтирана в момента). Съмнявам се при 3 GB да забива толкова - вероятно е 2 GB или по-малко.

Естествено, дори да увеличиш RAM-та, няма да стане самолет, но поне ще върви по-леко. Факт е, че фейсбук е тежък, при преглеждане на снимки или при продължително скролване на news feed-а и при по-малко инсталирана RAM вероятно започва да лагва или направо да забива. При отваряне на няколко таб-а с произволни сайтове също би трябвало да ти забива или поне да забавя работата си.

20
Разни / Re: Проблеми с компютрите
« on: 16.05.2018, 22:51:38 »
Марка, модел, технически характеристики, операционна система ?

Приложенията стават все по-тежки на старите машини - това е факт. Има забавяне, има лаг - и това е така. Но чак да забива - по-скоро кажи какъв е лаптопа и какво искаш да стартираш на него.

Pages: [1] 2 3 ... 72