Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - BB

Pages: [1] 2 3 ... 37
1
Защо в началото, където са снимките за 5027 е сложена снимка на 500, това е друг тролейбус? :neznam:

2
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 08.02.2018, 09:28:17 »
 Според чешката уикипедия доставените 9-ки за Пловдив в периода 1966-1979 са общо 85 броя. Вероятно обаче в тази бройка не са включили закупените през 1981, а това са тиристорните 9trH28. Числото 395, което се посочва за софийските вероятно е общият брой от всички доставки, а е възможно, и според мен по-вероятно, това да са всички 9tr доставени в България. И още едно уточнение в Пловдив имаше 9-ки с по-странна номерация. На някои от тях номерата бяха измежду номерата на зиутата като 310, 312,315, 346, друга пък беше между 14-ките - 265, а последната пък беше с номер 500. Би трябвало именно тези 9-ки да са софийските, тъй като дори за 315 съм чувал, че в началото е бил с жълта лента отпред. Новодошлите тиристорни пловдивски през 1980 -81 са били с номера някъде от 200 до 263.

3
До колкото знам в началото се е движел с пътници, но за кратко.  През 90-те със сигурност вече е бил учебен, като до 95-та е бил 227, а след това го преномерират на 5027.  Стоеше паркиран пред учебния център и си спомням,че вътре съм виждал стари маршрутни табели, което също може да наведе на мисълта, че е возил пътници. :)

4
 Освен всичко казано, 227 или 5027 е 9-ка  произведена за България в случая за Пловдив и закупена като чисто нова. ;)

5
Тролейбуси / Re: Škoda 9TR
« on: 09.01.2018, 18:27:13 »
Доставените 78-а и 81-ва са си оригинално сини, освен това са тиристорни и нямат прозорчета отдолу на средната врата, а само на първата.
И отваряемите стъкла са по-големи и нямат предни брони.
Брони са имали, но са свалени тук в България .На снимката пловдивска 9-ка произведена 1981 (от тиристорните), но с броня.

6
Варна / Re: Škoda 14/15Tr
« on: 10.08.2017, 13:52:00 »
За съжаление, нито една 15-ка не можахме да видим на 86, иначе 001 аз съм го виждал на 86, споменът ми е точно как минава на музея, някъде 2000 година  беше преди да я спрат. ;)

7
Варна / Re: Škoda 14/15Tr
« on: 09.08.2017, 14:11:36 »
Втората доставка беше в края на декември 2006 точно преди Коледа и Нова година. Новодошлите 15-ки -503, 504, 505 и 506 тръгнаха поетапно след Нова година, като пръв тръгна 503, още си спомням първият му работен ден, когато го видях 03.01.2007г. Седмица или две по-късно тръгна и 504, а 505 и 506 ги пуснаха през февруари. Тогава точно преди да ги докарат имаше идея да се възстанови линия 86 от Аспарухово в сегашния и вид и вероятно и по тази причина от дапа беше взето решение да се увеличи с още няколко коли тб парка, за да могат да се обслужват безпроблемно линиите, но изведнъж след това се взе друго решение,че ще бъде възстановена линия 12 и ще се обслужва от дапа и транстриумф и така пускането на 86 пак  пропадна. За 15-ки, които не са доставени и аз съм чувал, но не мога да потвърдя дали е истина.

8
Варна / Re: Škoda 14/15Tr
« on: 09.08.2017, 00:22:02 »
Това е така, това беше най-бързата 15-ка във Варна, а за съжаление именно и бързината му предопредели тази съдба да бъде със строшени пръти и да му бъдат сложени тези металните, които измъчваха шофьорите, а пречеха и на самия тролей да се движи нормално. А от днес може официално да се каже, че 15тр във Варна са вече в историята. Хубаво щеше да бъде и от този модел да бъде запазен музеен експонат, но уви... .Дано от дапа и общината са забогатяли.. :angry:

9
Тролейбуси / Re: Škoda 14TR
« on: 13.07.2017, 16:13:31 »
Пазарджишките модел 14тр 01 са произведени 1982-83 и идват от Злин през 1995г. :)

10
Много хубави снимчици, Транстриумф, браво, но да се публикуват чужди снимки, не е много добра идея,това е равносилно на плагиатство или нарушаване на авторското право.Снимките са наистина мои и недоумявам как така някой, който ги е намерил някъде си, решава да си ги качи без дори да пита. Съответно аз ще помоля администратора да вземе мерки по въпроса!

11
Варна / Re: Škoda 14/15Tr
« on: 08.02.2017, 00:53:59 »
Принципа е следния - нещо като иска инвестиции се правят в най-добрия случай най-най-едрите и другото се доорязва, Ако не е жизнено важно се орязва на 100%. Така купиха нови тролейбуси за да не орежат всичко на 100% поради един излишък от 100 млн. лв  по околна среда.
С тунелите по Хемус е видно, че затвориха за ремонт единия няколко мига преди да почне да се руши. Ама е толкова в последния момент, че докато правят по-скапания почва да се руши по-здравия. Какво да чакаме за нашите 14-ки при положение, че магистралите са били приоритет и въпреки това е правено само това, което може с пари от ЕС. Останалото се разпада. Явно сме държава, която ще е 100% първенец в ЕС - каквото не може с европари значи не може да се прави и се реже и размазва за да го няма и да не трупа негативи в нечий рейтинг.
Ако не сте забравили мантрите, че няма да се бракуват и ще се позлват наред с другите и след един ден - всичко замина в небитието .
Единственото,което може и е хубаво да се направи е да се  запазят два тролейбуса-една 14-ка и една 15-ка и да се реставрират като музейни експонати,които да могат да се използват и като атракция,както например правят в Чехия, всичко останало са просто приказки.Тези тролеи са  си надживели два пъти животът,който им дава заводът производител,а той е 15 години, след което подлежат на рециликране или брак.Нашите 14тр са 31-32 годишни, така че няма нищо неестествено в това, че излизат от употреба, колкото и да ги харесваме.Безспорно това са тролеи, които ще останат в историята като едни от най-добрите за своето време, но всяко нещо си има начало и край. ;)

12
Учебен направиха 138, така че за момента той остава.

13
Аз мисля,че трябва настоятелно да подходим към ръководството на ,,Градски транспорт'', а и към общината докато не е станало късно, да бъдат запазени по една 14-ка и една 15-ка като музейни експонати.Това е практика в развитите страни,а у нас за съжаление тези неща не се ценят, всичко се преобръща в пари и се кара на скраб. :angry:

14
Тролейбуси / Re: Škoda 14TR
« on: 24.01.2017, 11:44:57 »
Колеги забелязах,че има теми за почти всички тролейбуси пребивавали в нашата столица,но няма за този модел тема и реших да направя,като на първо време ще направя списък бройките тролейбуси от този модел доставени за София - чисто нови през 1985 г.
инв.н.       произв. и достав.         продадени 1987г.                                                    спрян и брак.   

1501 -       1985г                           279-Пловдив                                                            2004/2005г.                                     
1502 -       1985г                         1002-Ст.Загора - спрян 2015г. продаден и върнат в София 11.2015г.                                                         
1503 -       1985г                         1003-Ст.Загора - реновиран в Кента 2006 ???                 2015г.
1504 -       1985г                         1004-Ст.Загора                                                             2015г.
1505 -       1985г                         1005-Ст.Загора                                                             2007г.
1506 -       1985г                         1006-Ст.Загора                                                             2015г.
1507 -       1985г                         1007-Ст.Загора                                                             2008г.
1508 -       1985г                         1008-Ст.Загора                                                             2015г.
1509 -       1985г                         1009-Ст.Загора                                                             2015г.
1510 -       1985г                         1010-Ст.Загора                                                             2012/2013г.
1511 -       1985г                         1001-Ст.Загора                                        изгорял 04.09.2013г.     
1512 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1513 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1514 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1515 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1516 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1517 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1518 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1519 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1520 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
Това е,с което разполагам,оставям темата отворена с цел ако нещо се появи като информация да се даде гласност и да се нанесе в списъка.А относно доставката за София когато бяха нови не помня на колко партиди ги доставиха на два пъти или на един път всичките.
Koлега имам малко крекции.От Пловдив 14-ки не са ходили в Сливен.Нашите в Пловдив бяха с номера от 264 до 287,а по-късно имаше три купени от Словакия втора употреба (288,289,290).До колкото знам от шофьори тук една част от 14тр са купени чисто нови 85-та година,а другата са дошли от София 87-ма година,а един от тях е и 279,който между другото го спряха след 2006. ;)

15
Варна / Re: Тролейбусна ККМ
« on: 12.09.2016, 20:21:41 »
Вярно ли е, че преди около 10-тина години (времето е казано от мен произволно), но даречем преди N броя години са сменяли медния проводник на мрежата между Младост и ЖП-Гара? И ако е вярно, защото аз тоя момент някъде съм го пропуснал от кой точно участък до кой е сменяна и кога?!
През 90-те години масово през зимата много от шофьорите са карали със стругарски ножове вместо с графит.Това води до силно износване на проводника именно в този участък,  тъй като е най-натоварен и мрежата започва да пада буквално през ден.Това налага и да бъде подменена и така някъде през 99-та година и подменено трасето в участъка от Нептун до Младост.Бригадата,която е сменяла мрежата е била софийска и затова и това е най-добре направеното трасе в целия град.

16
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 03.09.2016, 00:02:33 »
Проблемът с пловдивската гара идва от там, че преди няколко години от министерство на транспорта решиха да я дадат на концесия и сега всичко е в ръцете на концесионера, който уж до 2019 ще я преобразява. Гарата във Варна беше основно ремонтирана някъде 2005 година, когато министър на транспорта беше Николай Василев, който е и варненец и реши да направи първо гарата на родната си Варна.

17
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 02.09.2016, 12:34:29 »
Да, това е неоспорим факт, Стара Загора и Плевен са пример за подражание с най-добър тролейбусен транспорт.С контактната мрежа,с която разполага Пловдив, можеше да развие по-добър тролейбусен транспорт дори и от Плевен.Все пак разполага с 250 км контактна мрежа, две тролейбусни депа,а да не говорим и за проекта от края на 80-те за тролейбусна връзка с Асеновград.Кметът, по чието време започна съсипията на тролейбусния транспорт в Пловдив се казва Иван Чомаков, но станало станало.....

18
Изтрити теми / Re: Новини
« on: 01.09.2016, 21:32:05 »

Това, че скоро не съм крачил по улиците на Пловдив, не значи, че лапам мухи. Защото, ако не друго съм бил роден и през 70-те години. Мрежата не е частна вече.Дружеството е обявено в несъстоятелност и за да може да я премахне общината, значи е от кредиторите на дружеството. Така, че дружество няма и мрежата е на общината. Това, че е проеиснала с 1 метър означава, чеима нужда да и се смени закрепването, а не да се маха. За ремонт на мрежата можеха да кандидатстват по европрограма, ако бяха взели мерки. В София мрежата защо не е провиснала, като е още по-стара? Аз ли да казвам, че като се смени закрепването - най-вероявтно е 00 на повечето места, но и да е триъгълник може да се смени с 00 нещата се оправят.
Така, че хайде да не приказваме глупости, че няма начин. Няма начин , като няма желание. И се пробутват за простолюдието тъпотии, че я махали по начин, дето да позволявал да я сложат пак! Айде дее! Значи няма начин да я ремонтираш докато е опъната, ама като я свалиш цялата някой ден ще я върнеш обратно! Дрън дрън. Мрежата е на Обюината, защото няй-вероятно като кредитор на фалиралото дружество в несъстоятелност е придобила мрежата като част от имуществото за разпродажба. И стига с намирането на какви ли не причини да се съсипе нещо - в Габрово не им беше плюс, че е от 80-те - махат я и там!
И да уточним, не ходя в Пловдив последните 10 години, защото нямам за какво да ходя. Всички мои роднини или приятели, които са живеели там вече не живеят там. И все по-малко хора ще посещават като мен Пловдив, заюото все по-малко хора ще имат желание да не са в друг град.
Не съм някой сополанко дето да е излязал оня ден от средното си образование и да не знам какво говоря. Защото ходех в Пловдив, ходих в Столипиново през 80-те години оюе като нямаше мрежа, ходих и в 90-те години като я сложиха. Возил съм се на 36 от обръщалото пред гарата още да беше Чавдар и то сравнително нов. Имам и спомени как съм гледал първия сезон на "Седмормата на Блейк" в Коматево още на телевизор Рубин! Помня как съм се возил с такси Мерцедес в Пловдив още, когато броячите им бяха механични. Ходил съм и в Марково преди време да си почивам в летните ваканции още когато най-модерните компютри в предприятията бяха Правец 82 и дискетите бяха произведени в Пазарджик. Ходил съм в "Лазерна техника", когато още имаше CO2 лазер дето режеше 10 стоманени листа заедно под формата на шублер за да произведат частите за шублери.... Когато беше слънчевото затъмнение през 99-та година с бащюа ми пускахме на една машина електро-задвижване на асинхронен двигтел със Сименс модул за векторно управление в складовете преди Марково. Така, че може да не съм живял в Пловдив но тъй като съм от Димитровград, а баща ми живееше в Пловдив познавам добре Пловдив от периода 86-2000 г., когато беше много много смислен град за един специалист.
Все още добре си спомнянм завод Балкан, който когато го затвориха има много хора в тоя форум пловдивчани, които не са били родени. Спомням си чудесно как имаше на същия завод в компютърната лаборатория климатик през лятото, когато нямаше нито един апартамент с такова нещо. Спомням си  и първото ми виждане на Правец 16 там , когато хората не бяха виждали Правец 8. Така, че знам чудесно како беше Пловдив!

        Виж какво Олег, ще напиша тук някой друг ред, с риск да поспамя, но не мога да се съглася с теб,че Пловдив е град, който го очаква провинциално бъдеще и който е известен единствено със Столипиново.Аз също съм любител на тролейбусния транспорт и съм съгласен,че това което се случи с този вид транспорт в Пловдив е безумие, но в никакъв случай не мога да се съглася, че това го прави провинциален град и след като 10 години не си идвал в Пловдив, няма как да си вадиш такива изводи за града.Говорят ли ти нещо Римският стадион, малката и голямата базилики,които се откриха съвсем скоро, единственият по рода си 3D планетариум, новата спортна зала,велоалеите, които опасват целия град  и  за които Варна само може да мечтае, защото варненските са просто смешка и т. н.,неща, които са открити все последните години в Пловдив.Освен това Пловдив се радва на все по-голям интерес на световно туристическо ниво. Що се отнася до промишления отрасъл,който също си засегнал,бих искал да попитам чувал ли си за ТИЗ /,,Тракия икономическа зона''/ и с това че Пловдив отново се превръща в един от индустриалните лидери в България. Като човек живял 12 години във Варна,мога да кажа,че познавам много добре и Варна и когато се дават такива примери за Пловдив и се правят сравнения с Варна, аз бих попитал  какво стана с Корабостроителния завод, радиозавода, завод ,,Черно море'' с ВАМО  ТЕЦ ,,Варна'' и т.н., Варна  се превърна в мутренски и снобски град.  Ще напомня и че във Варна до скоро общинският превозвач беше воден към фалит, а имаше и изказвания и за закриване на тролейбусния транспорт,така че нека, когато правим някакви изказвания  и сравнения, да бъдем обективни, най-лесно е е едно нещо да се оплюе. ;)

19
Ами нормално ,прибрала го е под мрежата ,достатъчно е ,то не трябва да се удрят в тавана чак . :).Междудругото 502 е с реклама на мат стар от вчера ,може да го дебнете за снимки. ;)

20
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 04.02.2015, 22:39:09 »
Пазарджик си купиха нови тролеи за какво са им тези ,а шкодите ,които още имат  са им по-запазени от варненските ,така че едва ли биха проявили интерес.Журналистите пак чули недочули пишат глупости.

Pages: [1] 2 3 ... 37